Hoppgutta om Johaug: Tidligere doper i en liten idrett

Svar
Zanick
Innlegg: 3982

Hoppgutta om Johaug: Tidligere doper i en liten idrett

Legg inn av Zanick »

''– Jeg føler det er litt for mange priser som går til personer som strengt talt ikke skulle vært nominert i det hele tatt. Litt sånn å falle og grave seg ned her, så jeg skal ikke si så mye mer.''

''– Jeg kan nevne at det er ganske mange bra kvinnelige idrettsutøvere i Norge, men prisen i går gikk til en tidligere dopingdømt i en veldig liten idrett.''

https://www.vg.no/sport/i/Wj3V9k/hoppgu ... ten-idrett

Aiaiai

lund

Legg inn av lund »

Den der kommer til å treffe dem som en boomerang er jeg "redd".

Exes

Legg inn av Exes »

Det er vel forsåvidt ganske riktig det Forfang sier, selv om det ikke er alle personlige meninger man trenger å fremme i offentligheten.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

De har selvsagt et poeng, for uansett hva man sier så kan man ikke stikke under en stol at saken med Johaug spesielt, og så Sundby har gjort at Norges utøvere i alt av idrett innen utholdenhet blir sett på med mistenksomme øyne utenfor Norge. Noe som er svært beklaglig.

lund

Legg inn av lund »

Exes skrev: man jan 10, 2022 10:50 pm Det er vel forsåvidt ganske riktig det Forfang sier, selv om det ikke er alle personlige meninger man trenger å fremme i offentligheten.
Langrenn er ikke en liten idrett i Norge. Den er betraktelig større enn f.eks. hopp.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

lund skrev: man jan 10, 2022 10:53 pm
Exes skrev: man jan 10, 2022 10:50 pm Det er vel forsåvidt ganske riktig det Forfang sier, selv om det ikke er alle personlige meninger man trenger å fremme i offentligheten.
Langrenn er ikke en liten idrett i Norge. Den er betraktelig større enn f.eks. hopp.
Det er riktig, men utenfor Norge er langrenn en liten idrett. Og det fleste konkuranser går utenfor Norge.

lund

Legg inn av lund »

nometalhorse skrev: man jan 10, 2022 11:04 pm
lund skrev: man jan 10, 2022 10:53 pm
Exes skrev: man jan 10, 2022 10:50 pm Det er vel forsåvidt ganske riktig det Forfang sier, selv om det ikke er alle personlige meninger man trenger å fremme i offentligheten.
Langrenn er ikke en liten idrett i Norge. Den er betraktelig større enn f.eks. hopp.
Det er riktig, men utenfor Norge er langrenn en liten idrett. Og det fleste konkuranser går utenfor Norge.
Nå er nå en gang Idrettsgallaen en galla for norsk idrett. Så det blir jo ganske skivebom da. Kunne skjønt det om Forfang var fotballspillere, men når han er hopper blir det jo bare dumt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jævlig smålig kommentar av hoppgutta. Kan mene mye om Johaug og dopingdommen, men det der var langt under beltestedet spør du meg. Mistet litt av respekten for de når de tramper på en hel gren som er ekstremt dedikert i sin utøvelse.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

lund skrev: man jan 10, 2022 11:05 pm
nometalhorse skrev: man jan 10, 2022 11:04 pm
lund skrev: man jan 10, 2022 10:53 pm

Langrenn er ikke en liten idrett i Norge. Den er betraktelig større enn f.eks. hopp.
Det er riktig, men utenfor Norge er langrenn en liten idrett. Og det fleste konkuranser går utenfor Norge.
Nå er nå en gang Idrettsgallaen en galla for norsk idrett. Så det blir jo ganske skivebom da. Kunne skjønt det om Forfang var fotballspillere, men når han er hopper blir det jo bare dumt.
Hvorfor det? De(Idrettsgallaen) viser til medaljer tatt utenfor Norge, og jeg synes ikke det gir noe gode signaler at man gir priser til dopingdømte.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Exes skrev: man jan 10, 2022 10:50 pm Det er vel forsåvidt ganske riktig det Forfang sier, selv om det ikke er alle personlige meninger man trenger å fremme i offentligheten.
Hopp er en betydelig mindre idrett enn langrenn.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

lund skrev: man jan 10, 2022 11:05 pm
nometalhorse skrev: man jan 10, 2022 11:04 pm
lund skrev: man jan 10, 2022 10:53 pm

Langrenn er ikke en liten idrett i Norge. Den er betraktelig større enn f.eks. hopp.
Det er riktig, men utenfor Norge er langrenn en liten idrett. Og det fleste konkuranser går utenfor Norge.
Nå er nå en gang Idrettsgallaen en galla for norsk idrett. Så det blir jo ganske skivebom da. Kunne skjønt det om Forfang var fotballspillere, men når han er hopper blir det jo bare dumt.
Det er ikke en nasjon i Europa som ikke hadde nominert Johaug til idrettsgallaen.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Langrenn er større i Norge enn i Sverige. Siden 2000 har det skjedd fem ganger at årets mannlige idrettutøver i Sverige har vært en langrennsløper. For kvinner er det tilsvarende tallet tre. Da er det ikke så rart at den kanskje mest suverene (kvinnelige) langrennsløperen vinner prisen i Norge etter en sesong som hun hadde i 2020/2021. Personlig synes jeg at en pris til Eckhoff kanskje hadde vært like riktig. De andre kandidatene var uansett sjanseløse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swiss_Spo ... f_the_Year

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det er for mange podcaster..... De var vel innom idrettsgallaen og sa litt sine ærlige meninger. Det var jo ganske mye kommentert her at det dessverre er blitt en tannløs og ekstremt politisk korrekt forestiling etter hvert. Det er helst en mørk, handikapet, samisk kvinne som skal heies fram - ikke den som har gjort det best i en betydelig idrett...
.. så er jo det en sleivete kommentar som kommer, og ja, det passer bedre på kammerset enn i en podcast, så de vil nok få som hatten passer. Igjen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Du måtte ha en egen tråd om saken, selv om den er omtalt i flere andre tråder?

Ja, det er ikke alle som liker dem som lykkes.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Neptun skrev: man jan 10, 2022 11:14 pm Du måtte ha en egen tråd om saken, selv om den er omtalt i flere andre tråder?
Det er jo poenget. Bedre med en tråd enn at det diskuteres i både hopp og langrennstråden.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Fernandovonarb skrev: man jan 10, 2022 11:08 pm Jævlig smålig kommentar av hoppgutta. Kan mene mye om Johaug og dopingdommen, men det der var langt under beltestedet spør du meg. Mistet litt av respekten for de når de tramper på en hel gren som er ekstremt dedikert i sin utøvelse.
Voksent var det ikke, humoristisk var det heller ikke, da står vi igjen med forsmådde idrettsfolk som ville dolke en av våre store stjerner på simpelt og forsmådd vis.
Klarer ikke med beste mening å finne noen nytte av hva som ble sagt må bli at hopperne er slitne og vil bygge ned hoppsporten da. Der har de startet en glimrende jobb.
Clas, vi hadde det mye gøy på Gjerdes handelsskole, nå er det på tide å legge bort fleipen, Nå er tiden til å ta avstand kommet.
Du får komme på kaffe og boller når ting roer seg litt. Kan ha noen gode råd til oppryddingen og å skaffe en tung sponsor.
Men først ta fullstendig avstand fra ordene som har falt ellers kan ingenting reddes. Dette kan bli datoen norsk hoppsport knakk ryggen

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

De burde vrakes fra OL-troppen om dette ikke trekkes tilbake med en dyp beklagelse til Johaug. Illojalt, smålig og de burde heller fokusert mer på å prestere bedre sjøl. Den av disse to som blir tatt ut er det jo som kommer til å herpe lagkonkurransen i OL for Norges del. Da er ikke flåsete radiosendinger det de skal fokusere på.

Jeg blir skikkelig provosert av slik destruktiv oppførsel.

Jeg håper media og andre tyner de så grønnjævlig at de må legge seg flate som silkepapir.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Helt fair kommentar. Såpass må en doptatt utøver tåle. Smart var det derimot ikke.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Fernandovonarb skrev: man jan 10, 2022 11:08 pm Jævlig smålig kommentar av hoppgutta. Kan mene mye om Johaug og dopingdommen, men det der var langt under beltestedet spør du meg. Mistet litt av respekten for de når de tramper på en hel gren som er ekstremt dedikert i sin utøvelse.
+1

TWU

Legg inn av TWU »

Spenstig at utøvere i skihopp av alle ting kaller andre sporter for «veldig liten idrett», når de selv har japanere nær pensjonsalder som fremdeles er med noenlunde nær toppen…

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg mener folk skal få ytre meningene sine. Men da må man velge riktig fora og ikke minst timing.

Alt er galt med måten dette ble gjort på. Om det er desperasjon etter oppmerksomhet etter at egne prestasjoner er dalende eller misunnelse på andres suksess vet ikke jeg.

I mine øyne er det utilgivelig å komme med dette nå. Jeg unner dem ikke annet enn kulhopping og baktrekk i OL.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.

lund

Legg inn av lund »

Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Da har du i så fall fulgt ekstremt dårlig med. Hvis det var noen som var ufine mot noen, så var det så definitivt Kowalczyk som var det mot Bjørgen.

Farmer

Legg inn av Farmer »

lund skrev: tir jan 11, 2022 12:10 am
Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Da har du i så fall fulgt ekstremt dårlig med. Hvis det var noen som var ufine mot noen, så var det så definitivt Kowalczyk som var det mot Bjørgen.
Det var Bjørgen og Norge som startet det hele med å henge ut Kowalczyk som doper. Hun var hverken mer eller mindre doper en Johaug.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Hva i alle dager? Dette er jo direkte feil.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:12 am
lund skrev: tir jan 11, 2022 12:10 am
Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Da har du i så fall fulgt ekstremt dårlig med. Hvis det var noen som var ufine mot noen, så var det så definitivt Kowalczyk som var det mot Bjørgen.
Det var Bjørgen og Norge som startet det hele med å henge ut Kowalczyk som doper. Hun var hverken mer eller mindre doper en Johaug.
https://www.vg.no/sport/i/2Qlkr/kowalcz ... a-bjoergen

Farmer

Legg inn av Farmer »

Intervallhall skrev: tir jan 11, 2022 12:12 am
Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Hva i alle dager? Dette er jo direkte feil.
Hva er feil?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:14 am
Intervallhall skrev: tir jan 11, 2022 12:12 am
Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Hva i alle dager? Dette er jo direkte feil.
Hva er feil?
At Bjørgen beskyldte Kowa for doping. https://www.tv2.no/a/3925776

Essem

Legg inn av Essem »

Hvor mange ganger har ikke de norske hoppgutta blitt diska for juks med hoppdresser. Så det at de skal se ned på andre.. uff..

lund

Legg inn av lund »

Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:14 am
Intervallhall skrev: tir jan 11, 2022 12:12 am
Farmer skrev: tir jan 11, 2022 12:08 am Enig i at en dopingdømt utøver må tåle dette. De norske skijentene var direkte ufin mot Justyna Kowalczyk i sin tid. Om dette ikke tåles, så møter langrenn seg selv i døra.
Hva i alle dager? Dette er jo direkte feil.
Hva er feil?
Bjørgen (eller noen av de andre norske skijentene etter hva jeg vet) beskyldte aldri Kowalczyk for doping. Kowalczyk gjorde det derimot en rekke ganger mot Bjørgen, til tross for at Kowalczyk var den eneste av dem med en dopingdom. Så det du sier er rett og slett ren bullshit som snur virkeligheten helt på hodet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»