Australian Open 2022

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Australian Open 2022

Legg inn av sexxes »

Wozniackis etterfølger Tauson slår ut 6. seedet Kontaveit. Med Muguruza ute kan hun bli en het kandidat fra nedre halvdel, skjønt Halep er kanskje favoritten der nå?

R66

Legg inn av R66 »

Endelig gir Nick publikum noe å juble for, svak serving for første gang av Medvedev, men poeng for 15-40 var klasse av Nick
Medvedev leder med 2-0 i sett men Kygyos med break i tredje

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

For noen poeng Kyrgios har vartet opp med, på 2-0 i sett trodde jeg han skulle klappe sammen og kjefte og være sur.

R66

Legg inn av R66 »

2-1
Klarer Nick å snu dette? Aldri tapt mot Medvedev

R66

Legg inn av R66 »

Synd med breakball, Medvedev er rå i forsvar

R66

Legg inn av R66 »

Medvedev break i fjerde, da er det nok kjørt

R66

Legg inn av R66 »

Us open champ ute på dame siden, mens Medvedev går videre etter tøft kamp mot aussie

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Medvedev fyrer publikum i intervjuet etter kampen, underholdende.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Nadal har en usedvanlig tøff trekning nå frem til semi. Må antagelig slå Khachanov, Karatsev og Zverev. Kommer han gjennom de kampene der uten problemer, holder jeg Rafa som favoritt til tittelen. Han har sett meget sterk ut så langt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det ble fire underdog seiere på herresiden, og det var noen skikkelig skreller. O'Connell sin seier i strake sett over Schwartzman er jo utrolig gøy for hjemmefansen. Like gøy syns jeg jo ikke det at Paire og Daniel sine seiere over Dimitrov og Murray, det er to profiler som har forlatt turneringen. For Murray ble nok kampbelastningen for stor (han er vel fort den som har spilt mest tennis i år).

På kvinnesiden ble det fem seiere for underdogs, og for oss skandinaver var det jo gøy med Tauson som kan få sitt store gjennombrudd her i grand slam. Cornet sin seier over Muguruza så jeg virkelig ikke komme, mens Raducanu sitt tap ikke var videre overraskende med den tvilsomme formen den engelske jenta har vist de siste månedene.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

GoingKronos skrev: tor jan 20, 2022 3:14 pm Det ble fire underdog seiere på herresiden, og det var noen skikkelig skreller. O'Connell sin seier i strake sett over Schwartzman er jo utrolig gøy for hjemmefansen. Like gøy syns jeg jo ikke det at Paire og Daniel sine seiere over Dimitrov og Murray, det er to profiler som har forlatt turneringen. For Murray ble nok kampbelastningen for stor (han er vel fort den som har spilt mest tennis i år).

På kvinnesiden ble det fem seiere for underdogs, og for oss skandinaver var det jo gøy med Tauson som kan få sitt store gjennombrudd her i grand slam. Cornet sin seier over Muguruza så jeg virkelig ikke komme, mens Raducanu sitt tap ikke var videre overraskende med den tvilsomme formen den engelske jenta har vist de siste månedene.
Det var jo faktisk Raducanus første tap i en ferdigspilt kamp i GS. I Wimbledon måtte hun jo trekke seg. Er skuffet over de to US Open-finalistene. Fernandez slo jo ut spillere i toppen nesten hele veien. Raducanu med lettere motstand, men tre ekstra kamper. Med Wimbledon i minne skulle man jo tro disse to skulle ta over, og ikke falle tilbake til jevnt over ITF-nivå.

CFN

Legg inn av CFN »

drazyc skrev: tor jan 20, 2022 12:54 pm Nadal har en usedvanlig tøff trekning nå frem til semi. Må antagelig slå Khachanov, Karatsev og Zverev. Kommer han gjennom de kampene der uten problemer, holder jeg Rafa som favoritt til tittelen. Han har sett meget sterk ut så langt.
Lett å være enig i det. Spesielt Zverev ser virkelig sterk ut, og skal bli tricky. Er de gamle fortsatt eldst?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jeg tror ikke Nadal vinner denne turneringa så lenge han møter på Zverev og/eller Medvedev.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Azarenka knuser Svitolina 6-0, 6-2. Møter Krejcikova i 4. runde, og det kan bli et bra oppgjør. Azarenka har for øvrig tapt kun ni game totalt på de tre første rundene sine, så må sies å være i praktslag.

Nå spiller Berrettini og Alcaraz i det som er dagens beste oppgjør på papiret. Brutus (altså Berrettini) har 2-0 i sett. Tok det andre nå nettopp på tiebreak.

R66

Legg inn av R66 »

Alcaraz break på 4-4 og tar tredje sett 2-1

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

R66 skrev: fre jan 21, 2022 7:31 am Alcaraz break på 4-4 og tar tredje sett 2-1
Jepp, dette blir spennende til siste ball, tror jeg.

R66

Legg inn av R66 »

Og Alcaraz break i fjerde, Berrettini litt ut av det mens unge spanjol er full av energi

R66

Legg inn av R66 »

Overkjøring i fjerde sett, Alcaraz leser serven til Mateo og misser ikke, dobbel break 6-2 og 2-2
Under tre timer spilt så selv i varmen bør de ha energi til god avgjørende sett
Slik det ser ut nå Alcaraz storfavoritt i femte

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz er favoritt til å ta dette hjem nå, ja. Berrettini ser litt tom ut, som du er inne på.

R66

Legg inn av R66 »

Begge hadde breakball i mot i sitt andre service game i femte men klarte seg

R66

Legg inn av R66 »

Lange games nå, hvem er sterkest her?

Btw Shapovalov videre etter seier mot giant Opelka

R66

Legg inn av R66 »

Artig at publikum er på spanjolens side, Carlos Carlos roper hele stadion på 4-4

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Håper Alcaraz ikke blir så mye bedre, da kan tennisen bli litt kjedelig de neste 15-20 årene.

R66

Legg inn av R66 »

Tragisk dårlig valg av Alcarez på 30-30 ga Mateo matchball, men dårlig retur på andre service

Da blir det super tiebreak

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ellers hater jeg tiebreak i siste sett.

R66

Legg inn av R66 »

Det var bra kamp
Italiener videre

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns det er bra at Berrettini går videre for turneringas skyld. Så er det jo også slik at man må slå Alcaraz nå, for om noen år kommer det til å bli en fryktelig vanskelig oppgave... Kan bli en bra kamp mellom Berrettini og Carreno Busta. Litt forskjellige spillestiler. Berrettini er knepen favoritt der, og jeg håper også han vinner. Mye morsommere å se på etter min mening.

Ellers vil jeg si at Barty overbeviste nok en gang i dag. Fikk Giorgi helt ut av stilen. Skal sies at sistnevnte også virka å være noe prega av nerver.

R66

Legg inn av R66 »

Anisimova slår ut Osaka og dermed blir det ingen oppgjør mellom tidligere og nåværende ener i kvinne tennis

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Etter 4 timer og 39 minutter, og over halv 3 på natta lokaltid så slår Mannarino ut Karatsev. Dermed har franskmannen tatt seg til fjerde runde og et møte mot Nadal etter å ha vunnet som underdog i alle kampene så langt. Mot Nadal stopper det, det kan jeg nesten garantere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jan 21, 2022 4:34 pm Etter 4 timer og 39 minutter, og over halv 3 på natta lokaltid så slår Mannarino ut Karatsev. Dermed har franskmannen tatt seg til fjerde runde og et møte mot Nadal etter å ha vunnet som underdog i alle kampene så langt. Mot Nadal stopper det, det kan jeg nesten garantere.
Det blir nok stopp, ja. Hatt noen tøffe matcher nå, Mannarino. Pleier ikke å ha noen mulighet mot de beste; elendig statistikk mot topp 10, og det til tross for at han faktisk har hatt flere av dem på gaffelen flere ganger, blant annet Federer. Dessuten er han nok sliten nå etter et par tøffe kamper (mot Hurkacz gikk det jo overraskende greit). Zverev får det nok tøffere mot Shapo, men går nok gjennom der. Da tror jeg det blir stopp for Nadal i kvarten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»