Australian Open 2022

Svar
drazyc

Re: Australian Open 2022

Legg inn av drazyc »

Ser at Medvedev har latt seg inspirere av Djokovic i å skylde på omgivelsene når han får publikum imot seg. Lite selvkritikk å spore. Han blir neppe noen større publikumsfavoritt av det.

storpeder

Legg inn av storpeder »

drazyc skrev: søn jan 30, 2022 9:23 pm Ser at Medvedev har latt seg inspirere av Djokovic i å skylde på omgivelsene når han får publikum imot seg. Lite selvkritikk å spore. Han blir neppe noen større publikumsfavoritt av det.
Det er kanskje ikke målet hans å bli det, uten at han trenger å bevege seg i retning McEnroe for mye, heller.

Han er jo en karakter. Koker over titt og ofte, mot publikum og dommer, men tar seg samtidig sammen og klarer å svelge skuffelsen og leverer nærmest forbausende ydmyke ord i intervjuet på banen like etter finalen, inkludert litt humor med en god porsjon selvironi på vegne av seg selv og folk rundt ham, noe man ikke ser fra mange andre i samme situasjon. Inkludert Federer og Nadal, som kan sies å være "idealet", uten at det er grunnlag for å kritisere dem for noe i så henseende.

drazyc

Legg inn av drazyc »

storpeder skrev: man jan 31, 2022 9:47 am Koker over titt og ofte, mot publikum og dommer, men tar seg samtidig sammen og klarer å svelge skuffelsen og leverer nærmest forbausende ydmyke ord i intervjuet på banen like etter finalen, inkludert litt humor med en god porsjon selvironi på vegne av seg selv og folk rundt ham, noe man ikke ser fra mange andre i samme situasjon.
Jeg er enig i at han er en karakter.

Men folk liker rett og slett ikke fiendtlig atferd på banen, enten det er rettet mot ballgutter, dommer, motspiller eller publikum. Det er atferden hans på banen som er hovedgrunnen til at han er ganske mislikt og får lite publikumsstøtte, ikke at han er fra Russland eller andre ting han selv har antydet i intervjuer. Herlighet, det er jo bare å se til Safin og se hvor populær han var.

Han blir ikke mer populær av å ikke ta ansvar for egen atferd, men heller skylde på omgivelsene og oppføre seg som et barn på premieseremonien (riste på hodet og si "boring" når han får støttende ord fra talerstolen). Det hjelper lite å unnskylde seg etterpå når man gjør de samme tingene igjen og igjen.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Jeg er jo enig, men så spørs det altså hvor viktig det er for ham å bli mest mulig populær. Greit at det finnes toppspillere utenfor idealet også.

Number4

Legg inn av Number4 »

Skraevadottir skrev: søn jan 30, 2022 3:48 pm Holder fortsatt Federer og Djokovic som nr. 1 og 2.
Du er så streng, Skraevadottir. :mrgreen: Jeg er fremdeles shaky etter denne finalen. Tror ikke jeg har vært så sliten siden Borg v Mac i W.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Number4 skrev: lør feb 05, 2022 1:15 am
Skraevadottir skrev: søn jan 30, 2022 3:48 pm Holder fortsatt Federer og Djokovic som nr. 1 og 2.
Du er så streng, Skraevadottir. :mrgreen: Jeg er fremdeles shaky etter denne finalen. Tror ikke jeg har vært så sliten siden Borg v Mac i W.
Hehe :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»