Tata Steel 2022

Svar
LeSorcier

Re: Tata Steel 2022

Legg inn av LeSorcier »

Sportsidiot skrev: man jan 17, 2022 4:50 pm Fin Gnatt er liksom så Fin Fjott å høre på.
Akkurat der har jeg aldri forstått TV2. Fin Gnatt gjør sikkert mye bra for kanalen, men rollen som programleder/anker passer han virkelig ikke. Han roter altfor mye, og det har heller ikke blitt noe særlig bedre med årene.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ble udramatisk på sjakkbrettet i dag, Magnus sto litt dårligere, men aldri i noen skikkelig tapsfare.

Ellers har det vært fryktelig start for vår svenske venn Grandelius, som står med to tap og et remis på de tre første partiene.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

PowersIave skrev: søn jan 16, 2022 4:41 pm
Dette skal være plankeskuring, for å sitere Hammer.

Litt skumlere i dag om man skal tro Hammer; "Van Foreest lukter blod på tann"

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Magnus står en bonde over, men sesse sier at det er helt jevnt (veldig knapp fordel svart faktisk). I tillegg er kongen til nederlenderen ganske så naken, så jeg syns det er litt spesielt at computeren ikke mener at hvit står best.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

GoingKronos skrev: tir jan 18, 2022 4:56 pm Magnus står en bonde over, men sesse sier at det er helt jevnt (veldig knapp fordel svart faktisk). I tillegg er kongen til nederlenderen ganske så naken, så jeg syns det er litt spesielt at computeren ikke mener at hvit står best.
Magnus står veldig presset da. Spesielt løperen hans, som er bundet til å forsvare f-bonden.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

For en ufattelig utvikling.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Til å være et sjakkgeni så overser han mye i dag.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Så bare siste halvtimen, men dette ble jo høydramatisk!

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Van Forest finner de rette trekkene. Magnus.....not.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Der gikk Van Forest for remis

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fantastisk underholdende parti, Magnus burde jo vunnet dette. Egentlig ganske utrolig at det ble remis, jeg hadde gått bra høy odds på det utfallet underveis.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

GoingKronos skrev: tir jan 18, 2022 6:38 pm Fantastisk underholdende parti, Magnus burde jo vunnet dette. Egentlig ganske utrolig at det ble remis, jeg hadde gått bra høy odds på det utfallet underveis.
Veldig spesielt at han ikke så konge e2 da det sto til vinst, men så på det i andre varianter.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

LeSorcier skrev: man jan 17, 2022 4:55 pm
Akkurat der har jeg aldri forstått TV2. Fin Gnatt gjør sikkert mye bra for kanalen, men rollen som programleder/anker passer han virkelig ikke. Han roter altfor mye, og det har heller ikke blitt noe særlig bedre med årene.
Jeg synes litt synd på Fin Gnatt. Han mener så godt

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Jeg tror dette går veien for Magnus, tross i at han står en bonde under. Han har plenty av kompensasjon og Grandelius har bare 18 minutter igjen på 17 trekk.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Begge har dårlig tid, blir action frem mot trekk 40 nå. Sesse har i motsetning til Tv2s computer vært ganske lunken til Magnus sin stilling og den står i 0.00 nå.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Sendingen hadde blitt bedre uten Fin Gnatt. Hammer kan lede hele greia,så må han ha noen å diskutere sjakk med. Sånne som Lahlum eller Agdestein og en tar av seg sosiale media som Heidi gjør.
Det hadde holdt i massevis.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fin seier mot Rapport på 31 trekk (og Rapport kunne egentlig gitt seg en del trekk tidligere siden det var veldig enkel vei til seier for Magnus). Så da leder han turneringen sammen med Vidit og Mame.

Caruana står til tap mot Giri, iskald turnering fra amerikaneren som blir stående på 2,5 av 6.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

GoingKronos skrev: fre jan 21, 2022 6:26 pm Fin seier mot Rapport på 31 trekk (og Rapport kunne egentlig gitt seg en del trekk tidligere siden det var veldig enkel vei til seier for Magnus). Så da leder han turneringen sammen med Vidit og Mame.

Caruana står til tap mot Giri, iskald turnering fra amerikaneren som blir stående på 2,5 av 6.
Har Caruana vunnet noe etter vm matchen i 2018? Fikk han seg en knekk mon tro? Han har jo mistet mange ratingpoeng og formen er langt unna det han leverte for noen år siden. Samtidig husker jeg at han hadde en råtten Tata Steel i i 2018.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Jon Ludvig Hammer er for øvrig en av de beste sportskommentatorene vi har i Norge.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

GoingKronos skrev: Fin seier mot Rapport på 31 trekk (og Rapport kunne egentlig gitt seg en del trekk tidligere siden det var veldig enkel vei til seier for Magnus). Så da leder han turneringen sammen med Vidit og Mame.
Bra! Så er spørsmålet om han klarer å slå 16 åringen med svart i dag og ta to på rad, det hadde vært moro.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ingen Dubov ved brettet? Giri har åpnet partiet for en halv time siden. Og der fikk Giri seieren.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Ok, årsaken til at Dubov ikke møtte opp skal være at russeren har fått koronasmitte i sin indre krets. Arrangøren skrev at de derfor ba Dubov om å spille med munnbind for å beskytte hans motspiller. – Dubov har indikert at han nekter å spille med munnbind av prinsipp, hevder arrangøren.

AlvaroC

Legg inn av AlvaroC »

Alfon skrev: tor jan 20, 2022 10:57 pm Sendingen hadde blitt bedre uten Fin Gnatt. Hammer kan lede hele greia,så må han ha noen å diskutere sjakk med. Sånne som Lahlum eller Agdestein og en tar av seg sosiale media som Heidi gjør.
Det hadde holdt i massevis.
Forstår ikke helt denne kritikken mot Gnatt. Han har jo en litt rørete stil, men har stiller jo interessante og relevante spørsmål, og virker jo å ha satt seg litt inn i og virker interessert i sjakk, selv om det nok er idretter som står hjertet hans nærere. Lahlum og Hammer får jo snakke helt fritt, og ville tro det ville blitt for mye for Hammer om han skulle konsentrert seg om programledelsen i tillegg.

For meg blir det i alle fall langt tammere med Sundbø i studio i dag. Han virker lite engasjert. Ta bare måten har presenterer konkurransen på. Det virker ikke som han har satt seg inn i den, og forslag til svar virker å være navn han ikke kjenner og heller ikke har videre interesse i å vite noe om. Ellers har det nesten vært stilt fra Røneid, som har fungert fint tidligere dager.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Begynner å bli knapt med tid for begge spillerne nå.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

sertono skrev: lør jan 22, 2022 5:20 pm Begynner å bli knapt med tid for begge spillerne nå.
Begynner å bli en gjenganger i Carlsen sine partier. Heldigvis er motstanderne minst like trege. Tror det her går veien for Carlsen.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

PowersIave skrev: lør jan 22, 2022 5:26 pm
sertono skrev: lør jan 22, 2022 5:20 pm Begynner å bli knapt med tid for begge spillerne nå.
Begynner å bli en gjenganger i Carlsen sine partier. Heldigvis er motstanderne minst like trege. Tror det her går veien for Carlsen.
Litt dårlig trekk av Carlsen, men et enda mer ræva et fulgte av Pragg. Voldsomt tidspress.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Der var det over, et spennende parti :)

Carlsen alene i tet.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Magnus burde vært på + 4 eller 5, men selv ikke goat'en klarer å ta alle sjanser han får. Litt ergerlig, tror den her turneringen kunne endt med kalassifre om han hadde vært i toppform.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fikk ikke fulgt partiet live, men ser ut som et veldig bra parti der han tidlig får til en komplisert stilling som gir praktiske muligheter selv om computeren ikke var imponert. Jeg har jo tenkt at indieren kanskje er litt underrated siden det tross alt har blitt spilt ganske lite langsjakk under corona, men her ble han rett og slett et par nummer for liten.

Det ser veldig bra ut for turneringsseier nå og muligheten for å ende i pluss på ratingen er også til stede.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GoingKronos skrev: lør jan 22, 2022 11:46 pm Fikk ikke fulgt partiet live
Interessen dabbet litt av da Toska forlot studio, med andre ord? 🙂

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sjakk»