NM Herrer 2022/23

Svar
opplett

Re: NM Herrer 2022/23

Legg inn av opplett »

Rekdal og Fagermo beholder jobben. Fornøyd jeg.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

For utviklingen av norsk fotball er det jo bare trist at Rekdal og Fagermo får fortsette å ødelegge hvert sitt lag.

Men man ser jo di lagene som har tatt seg en tur ned en divisjon, fått røsket opp i klubben og kommer opp med selvtillit og lag som spiller sammens med en gjeng som drar i samme retning har gjort det bra. Så hva skal en håpe på da? At begge klubbene akkurat klarer seg slil at elendigheta fortsetter eller at de rykker ned og kommer sterkt tilbake?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det jeg tar med meg fra noen av dagens kamper er at det er mye trenertalenter i lavere divisjoner som får lagene sine til å spille så bra at de utligner mye av den egentlige nivåforskjellen. Det finnes flere dyktige trenere der ute. Dinosaurenes tid er nok snart forbi.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

AcsOnFire skrev: ons jun 22, 2022 9:31 pm Vi er best når det gjelder 🤯 Brainfuck
Hvem skal avgjøre kamprn etter 30 Juni da?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Litt om trekningen i morgen.
Første lag opp av bollen normalt sett hjemmekamp. Men dette gjelder ikke ved divisjonsforskjell mellom lagene. Da får det lavest rangerte laget hjemmekamp uansett. Og dette gjelder helt frem til semifinalen.
Med 14 Eliteserielag igjen og 16 kamper så vil jeg vel tro vi får Eliteserieoppgjør i cupen.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Hvis det trekkes i morgen, da er kampen en uke etter?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 9:55 pm Hvis det trekkes i morgen, da er kampen en uke etter?
Onsdag og torsdag neste uke. Og da går man i dvale til man starter opp igjen neste år. Da blir det ikke mere cup for i år.

Deila

Legg inn av Deila »

Nordlys skrev: ons jun 22, 2022 9:42 pm Det jeg tar med meg fra noen av dagens kamper er at det er mye trenertalenter i lavere divisjoner som får lagene sine til å spille så bra at de utligner mye av den egentlige nivåforskjellen. Det finnes flere dyktige trenere der ute. Dinosaurenes tid er nok snart forbi.
Trenertalenter som legger alle mann i forsvar og håper på det beste? Sikkert inspirert av Drillo.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JonSnow skrev: ons jun 22, 2022 9:40 pm For utviklingen av norsk fotball er det jo bare trist at Rekdal og Fagermo får fortsette å ødelegge hvert sitt lag.

Men man ser jo di lagene som har tatt seg en tur ned en divisjon, fått røsket opp i klubben og kommer opp med selvtillit og lag som spiller sammens med en gjeng som drar i samme retning har gjort det bra. Så hva skal en håpe på da? At begge klubbene akkurat klarer seg slil at elendigheta fortsetter eller at de rykker ned og kommer sterkt tilbake?
Enga er faktisk det laget som har vært nest lengst i Eliteserien per i dag (Rosenborgs nummer en). Det er mange 8 plasser det.

Det er ikke noen automatikk i at et år i Obos hjelper og vi har et stadion som koster penger.
Sist redigert av Everenga den ons jun 22, 2022 9:59 pm, redigert 1 gang totalt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Kjelsås vs Vålerenga i neste runde.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Deila skrev: ons jun 22, 2022 9:57 pm
Nordlys skrev: ons jun 22, 2022 9:42 pm Det jeg tar med meg fra noen av dagens kamper er at det er mye trenertalenter i lavere divisjoner som får lagene sine til å spille så bra at de utligner mye av den egentlige nivåforskjellen. Det finnes flere dyktige trenere der ute. Dinosaurenes tid er nok snart forbi.
Trenertalenter som legger alle mann i forsvar og håper på det beste? Sikkert inspirert av Drillo.
Ikke helt.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Satan, noe så bittert.
Men når dommeren var så udugelig og var det likevel sterkt av oss.
Dommeren skjønte vel før kampen at den eneste måten frøknene fra Oslo aka Malmø light kunne vinne mot ekte, Ringsakersk drivkraft var med dommerhjelp.
Stolt av dere i dag uansett, Dala!
#WirSindBrumunddal#ImmerLoyal

Deila

Legg inn av Deila »

Leeds_ModernTalking skrev: ons jun 22, 2022 10:02 pm Satan, noe så bittert.
Men når dommeren var så udugelig og var det likevel sterkt av oss.
Dommeren skjønte vel før kampen at den eneste måten frøknene fra Oslo aka Malmø light kunne vinne mot ekte, Ringsakersk drivkraft var med dommerhjelp.
Stolt av dere i dag uansett, Dala!
#WirSindBrumunddal#ImmerLoyal
Dommerhjelp? Hvilke konkrete situasjoner tenker du på her?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Everenga skrev: ons jun 22, 2022 9:57 pm
JonSnow skrev: ons jun 22, 2022 9:40 pm For utviklingen av norsk fotball er det jo bare trist at Rekdal og Fagermo får fortsette å ødelegge hvert sitt lag.

Men man ser jo di lagene som har tatt seg en tur ned en divisjon, fått røsket opp i klubben og kommer opp med selvtillit og lag som spiller sammens med en gjeng som drar i samme retning har gjort det bra. Så hva skal en håpe på da? At begge klubbene akkurat klarer seg slil at elendigheta fortsetter eller at de rykker ned og kommer sterkt tilbake?
Enga er faktisk det laget som har vært nest lengst i Eliteserien per i dag (Rosenborgs nummer en). Det er mange 8 plasser det.

Det er ikke noen automatikk i at et år i Obos hjelper og vi har et stadion som koster penger.
Får se hva som skjer, men håper dere snart bytter ut dinosauren og får litt fart på sakene.

chatin

Legg inn av chatin »

Leeds_ModernTalking skrev: ons jun 22, 2022 10:02 pm når dommeren var så udugelig og var det likevel sterkt av oss.
Dommeren skjønte vel før kampen at den eneste måten frøknene fra Oslo aka Malmø light kunne vinne mot ekte, Ringsakersk drivkraft var med dommerhjelp.
Vålerenga var rævva, men at dommeren også var det har gått meg hus forbi.. spent på hvilke situasjoner du sikter til her.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

vadefugl skrev: ons jun 22, 2022 9:21 pm
Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 9:18 pm
Ohlaien skrev: ons jun 22, 2022 9:17 pm Virker som om Vålerenga har god kontroll bakover. Nekter Brumunddal et fjerde mål.
god kontroll?

Blinde høner har bedre kontroll...
Var vel skrevet med en dose ironi, tipper jeg
Det var ikke det jeg skrev.

Så må nesten bare beklage at jeg ikke tok den :P

Everenga

Legg inn av Everenga »

chatin skrev: ons jun 22, 2022 10:19 pm
Leeds_ModernTalking skrev: ons jun 22, 2022 10:02 pm når dommeren var så udugelig og var det likevel sterkt av oss.
Dommeren skjønte vel før kampen at den eneste måten frøknene fra Oslo aka Malmø light kunne vinne mot ekte, Ringsakersk drivkraft var med dommerhjelp.
Vålerenga var rævva, men at dommeren også var det har gått meg hus forbi.. spent på hvilke situasjoner du sikter til her.
Med den produksjonen skal det godt gjøres og si ene eller andre veien. Kikkertperspektiv uten reprise. :lol:

lsklars

Legg inn av lsklars »

Stemmer det at Dønnum hysjet på publikum, et 3 div lag? 😂

chatin

Legg inn av chatin »

lsklars skrev: ons jun 22, 2022 11:00 pm Stemmer det at Dønnum hysjet på publikum, et 3 div lag? 😂
ingen kommentar.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

lsklars skrev: ons jun 22, 2022 11:00 pm Stemmer det at Dønnum hysjet på publikum, et 3 div lag? 😂
I så fall er Dønnum en profil vi kan på en måte le av. Fyren må bare ha ballet til å gjøre det der, eller at det kokte litt under topplokket til nevnte kisen

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

Håper vi får noen gode oppgjør i neste runde. Drømmetrekningen er Molde-RBK

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Havrebukken skrev: ons jun 22, 2022 11:11 pm Håper vi får noen gode oppgjør i neste runde. Drømmetrekningen er Molde-RBK
Skal vi ha hjemmekamp så må vi først opp av bollen og deretter trekke et Eliteserielag. Møter vi OBOS-lag eller lavere divisjoner blir det uansett bortekamp.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Synes faktisk det er kleinere å se eliteserielag som knapt feirer mål. Spesielt når det blir så tette kamper. Akkurat som at de er så sinnsykt mye bedre enn postnordlag. Forskjellen er ikke enorm, disse lagene betaler spillere og trener nesten like mye.

Vis glede når man spiller fotball, score mål og vinne fotballkamper. Annet er bare kleint og idiotisk.

Deila

Legg inn av Deila »

Korgutt skrev: ons jun 22, 2022 9:56 pm
Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 9:55 pm Hvis det trekkes i morgen, da er kampen en uke etter?
Onsdag og torsdag neste uke. Og da går man i dvale til man starter opp igjen neste år. Da blir det ikke mere cup for i år.
Runde 4 spilles altså i mars 2023! :P

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Skjønner ikke poenget med lagene i lavere
divisjon skal ha hjemmekamp. Greit nokk kanskje i første andre runde men etter det burde man trekke om det. Koster faktisk penger for de større lagene å dra land og strand rundt uten at de får noen inntekter fra cupen

Mehell

Legg inn av Mehell »

JonSnow skrev: ons jun 22, 2022 11:43 pm Skjønner ikke poenget med lagene i lavere
divisjon skal ha hjemmekamp. Greit nokk kanskje i første andre runde men etter det burde man trekke om det. Koster faktisk penger for de større lagene å dra land og strand rundt uten at de får noen inntekter fra cupen
Er jo kjekt for tilhengere av breddeklubber som f.eks Brann da, hvis de kan få et lag fra Eliteserien på besøk.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Deila skrev: ons jun 22, 2022 11:39 pm
Korgutt skrev: ons jun 22, 2022 9:56 pm
Jonasar skrev: ons jun 22, 2022 9:55 pm Hvis det trekkes i morgen, da er kampen en uke etter?
Onsdag og torsdag neste uke. Og da går man i dvale til man starter opp igjen neste år. Da blir det ikke mere cup for i år.
Runde 4 spilles altså i mars 2023! :P
Er ikke terminfestet enda men jeg vil tro det.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Mehell skrev: ons jun 22, 2022 11:49 pm
JonSnow skrev: ons jun 22, 2022 11:43 pm Skjønner ikke poenget med lagene i lavere
divisjon skal ha hjemmekamp. Greit nokk kanskje i første andre runde men etter det burde man trekke om det. Koster faktisk penger for de større lagene å dra land og strand rundt uten at de får noen inntekter fra cupen
Er jo kjekt for tilhengere av breddeklubber som f.eks Brann da, hvis de kan få et lag fra Eliteserien på besøk.
Kjekt å kjekt fru blom. Spesielt når man møter de samme lagene hvert år i de første rundene som ikke har tilskuere. Men om du synes Brann er en bredde klubb så blir nå det litt tøvete.

Mehell

Legg inn av Mehell »

JonSnow skrev: tor jun 23, 2022 12:24 am
Mehell skrev: ons jun 22, 2022 11:49 pm
JonSnow skrev: ons jun 22, 2022 11:43 pm Skjønner ikke poenget med lagene i lavere
divisjon skal ha hjemmekamp. Greit nokk kanskje i første andre runde men etter det burde man trekke om det. Koster faktisk penger for de større lagene å dra land og strand rundt uten at de får noen inntekter fra cupen
Er jo kjekt for tilhengere av breddeklubber som f.eks Brann da, hvis de kan få et lag fra Eliteserien på besøk.
Kjekt å kjekt fru blom. Spesielt når man møter de samme lagene hvert år i de første rundene som ikke har tilskuere. Men om du synes Brann er en bredde klubb så blir nå det litt tøvete.
Nå prøvde jeg meg på en morsomhet på Branns bekostning da. Men siden jeg må forklare det så skjønner jeg at jeg mislyktes.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Fy faen, når var vi sist i 3. runde i Cupen? Virker som vi alltid ryker på eget gress i 2. runde mot OBOS-lag. Ull/Kisa, Skeid, Sandefjord, Aalesund osv, men her slo vi Mjøndalen! Nå blir det fest neste runde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»