NM Herrer 2022/23

Svar
slankebrusmannen

Re: NM Herrer 2022/23

Legg inn av slankebrusmannen »

keizersoze skrev: søn mar 12, 2023 11:12 pm
Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 9:15 pm Start, Cup og protester fornekter seg ikke.
@PapaSmurf
https://www.tv2.no/sport/fotball/start- ... n&mode=app
Trodde det var en Molde-ting jeg...Fik ikke dere omkamp mot oss pga et innkast?
Fordi dommeren etter å ha dømt et straffespark gikk tilbake og omgjorde en avgjørelse som i henhold til spillereglene ikke lenger kunne omgjøres: Avgjørelsen om å ikke la Brann gjennomføre et bytte til før nevnte innkast. Det var selvsagt dumt at Roy Helge Olsen klønet til den byttesensen, men enda dummere var måten han prøvde å rette opp i det i etterkant. Resultatet var uunngåelig. Sjansen for dommerens regelbrudd hadde påvirkning på kampresultatet er meget stor.

Men dette bør ikke være fokus her. Nå handler det om Start-Tromsø, og Start ser ikke ut til å ha noen sak.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

slankebrusmannen skrev: søn mar 12, 2023 11:38 pm
keizersoze skrev: søn mar 12, 2023 11:12 pm
Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 9:15 pm Start, Cup og protester fornekter seg ikke.
@PapaSmurf
https://www.tv2.no/sport/fotball/start- ... n&mode=app
Trodde det var en Molde-ting jeg...Fik ikke dere omkamp mot oss pga et innkast?
Fordi dommeren etter å ha dømt et straffespark gikk tilbake og omgjorde en avgjørelse som i henhold til spillereglene ikke lenger kunne omgjøres: Avgjørelsen om å ikke la Brann gjennomføre et bytte til før nevnte innkast. Det var selvsagt dumt at Roy Helge Olsen klønet til den byttesensen, men enda dummere var måten han prøvde å rette opp i det i etterkant. Resultatet var uunngåelig. Sjansen for dommerens regelbrudd hadde påvirkning på kampresultatet er meget stor.

Men dette bør ikke være fokus her. Nå handler det om Start-Tromsø, og Start ser ikke ut til å ha noen sak.
@keizersoze er bare ute etter å fyre opp en Moldesupporter han ser det ut til. Noe det kan se ut som at han lyktes med. Det han glemmer er hvem som hjelpte han tilbake til FD når han drev og letet rundt i villfarelsens mørke utenfor FD. Og ikke klarte å finne veien tilbake. :roll:
Sist redigert av Korgutt den søn mar 12, 2023 11:46 pm, redigert 1 gang totalt.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

emin skrev: søn mar 12, 2023 10:17 pm At Sanyangs røde kort var tvilsomt
Snakk om å ødelegge sin egen sak.
emin skrev: søn mar 12, 2023 10:17 pm At dommeren byttet kortside da noen supportere kastet snøballer under straffesparkkonkurransen, uten å gi en advarsel først"
Skulle bare mangle, spør du meg. Bra håndtert av dommeren. Ingen vits i å vente til noen bommer på et straffespark fordi de forstyrres av snøballer.
emin skrev: søn mar 12, 2023 10:17 pm Har i flere år tenkt at jeg unner Start en Cupfinale, men de tankene forsvant visst nå....
Velkommen etter. Bedre sent enn aldri, men 22,5 år sent er ganske heftig.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 11:42 pm
slankebrusmannen skrev: søn mar 12, 2023 11:38 pm
keizersoze skrev: søn mar 12, 2023 11:12 pm

Trodde det var en Molde-ting jeg...Fik ikke dere omkamp mot oss pga et innkast?
Fordi dommeren etter å ha dømt et straffespark gikk tilbake og omgjorde en avgjørelse som i henhold til spillereglene ikke lenger kunne omgjøres: Avgjørelsen om å ikke la Brann gjennomføre et bytte til før nevnte innkast. Det var selvsagt dumt at Roy Helge Olsen klønet til den byttesensen, men enda dummere var måten han prøvde å rette opp i det i etterkant. Resultatet var uunngåelig. Sjansen for dommerens regelbrudd hadde påvirkning på kampresultatet er meget stor.

Men dette bør ikke være fokus her. Nå handler det om Start-Tromsø, og Start ser ikke ut til å ha noen sak.
@keizersoze er bare ute etter å fyre opp en Moldesupporter han ser det ut til. Noe det kan se ut som at han lyktes med. Det han glemmer er hvem som hjelpte han tilbake til FD når han drev og letet rundt i villfarelsens mørke utenfor FD. Og ikke klarte å finne veien tilbake. :roll:
Glemmer ikke det min gode mann. Takker og bukker for det.
Takker og bukker Molde for klagen også...for vi slo dere jo mer neste gang ;)

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:16 am
Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 11:42 pm
slankebrusmannen skrev: søn mar 12, 2023 11:38 pm

Fordi dommeren etter å ha dømt et straffespark gikk tilbake og omgjorde en avgjørelse som i henhold til spillereglene ikke lenger kunne omgjøres: Avgjørelsen om å ikke la Brann gjennomføre et bytte til før nevnte innkast. Det var selvsagt dumt at Roy Helge Olsen klønet til den byttesensen, men enda dummere var måten han prøvde å rette opp i det i etterkant. Resultatet var uunngåelig. Sjansen for dommerens regelbrudd hadde påvirkning på kampresultatet er meget stor.

Men dette bør ikke være fokus her. Nå handler det om Start-Tromsø, og Start ser ikke ut til å ha noen sak.
@keizersoze er bare ute etter å fyre opp en Moldesupporter han ser det ut til. Noe det kan se ut som at han lyktes med. Det han glemmer er hvem som hjelpte han tilbake til FD når han drev og letet rundt i villfarelsens mørke utenfor FD. Og ikke klarte å finne veien tilbake. :roll:
Glemmer ikke det min gode mann. Takker og bukker for det.
Takker og bukker Molde for klagen også...for vi slo dere jo mer neste gang ;)
For alt vi vet ville dere vunnet den første kampen 3-1 om Molde hadde fått gjennomført straffesparket.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tar gjerne semifinale Brann - Molde.

Jeg vil ha hevn for den ødelagte uka jeg fikk etter semifinalen i 1999. Håper vi også setter et invalid menneske inn på banen i andre ekstraomgang som på mirakuløst vis greier å slepe kroppen sin inn i Branns 16-meter og som velter seg over ballen så den går i mål.

Edit: Egentlig burde jeg vært takknemlig. For på den tiden hadde vi garantert tapt mot RBK i finalen, så Pæddien skånet oss for den ulidelige smerten, og vi fikk jo tatt rotta på RBK i finalen i 2013, så i retrospekt hadde jeg ingenting å fortvile over den høstkvelden i 1999. Men det gjorde jeg til gangs.
Sist redigert av PapaSmurf den man mar 13, 2023 12:29 am, redigert 1 gang totalt.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

PapaSmurf skrev: man mar 13, 2023 12:24 am Jeg tar gjerne semifinale Brann - Molde.

Jeg vil ha hevn for den ødelagte uka jeg fikk etter semifinalen i 1999. Håper vi også setter et invalid menneske inn på banen i andre ekstraomgang som på mirakuløst vis greier å slepe kroppen sin inn i Branns 16-meter og som velter seg over ballen så den går i mål.
Hadde gjerne sett dem i finalen.
Men semi går fint om vi begge klarer oss...Atig å møte lag som vi får bryne oss litt på.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

slankebrusmannen skrev: man mar 13, 2023 12:23 am
keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:16 am
Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 11:42 pm

@keizersoze er bare ute etter å fyre opp en Moldesupporter han ser det ut til. Noe det kan se ut som at han lyktes med. Det han glemmer er hvem som hjelpte han tilbake til FD når han drev og letet rundt i villfarelsens mørke utenfor FD. Og ikke klarte å finne veien tilbake. :roll:
Glemmer ikke det min gode mann. Takker og bukker for det.
Takker og bukker Molde for klagen også...for vi slo dere jo mer neste gang ;)
For alt vi vet ville dere vunnet den første kampen 3-1 om Molde hadde fått gjennomført straffesparket.
Enkelte ting får vi innfine oss med at vi aldri får vite.
Blir morsomme historier av det iallfall.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Stabæk vs Brann
Vil spilles i Bærum siden Stabæk var først opp av bollen.
Stabæk vs Sandefjord
Vil spilles i Bærum.
Brann vs Molde
Spilles i Bergen siden Brann er lavere rangert enn Molde.
Molde vs Sandefjord spilles i Molde siden Molde ble trekt først opp av bollen.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Er det noe boll på Stabæk Brann`?
Ingen av lagene er videre...ingen ndre heller forsåvidt...trodde alt ble trukket fra nå.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:48 am Er det noe boll på Stabæk Brann`?
Ingen av lagene er videre...ingen ndre heller forsåvidt...trodde alt ble trukket fra nå.
Jeg snakker om semifinalene. Og de forskjellige alternativene hvor de skal møtes.
Semifinalene er allerede trekt. De ser slik ut.
Stabæk/ Molde vs Brann/Sandefjord
Tromsø/Lillestrøm vs Bodø/Glimt/Viking
Har da tatt for meg mulighetene i den første semifinalen. Den andre semifinalen er sånn sett klar. Det blir enten Tromsø eller Lillestrøm som får hjemmekamp. Litt verre med den første da den inneholder lag som spilte i OBOS ifjor.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: søn mar 12, 2023 10:48 pm Lørdag 18.mars kl.1330:
Stabæk vs Molde
AJ Arena(Kadettangen i Sandvika)

Lørdag 18.mars kl.1630:
Bodø/Glimt vs Viking
Aspmyra Stadion

Søndag 19.mars kl.2000
Brann vs Sandefjord
Brann Stadion(dersom været ikke kommer og kupper banen).

Søndag 19.mars kl.1700.
Tromsø vs Lillestrøm
Alfheim Stadion
Blir det flerkameraproduksjon på disse kampene eller kjører NRK på som før og satser alt på én kamp?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Korgutt skrev: man mar 13, 2023 12:54 am
keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:48 am Er det noe boll på Stabæk Brann`?
Ingen av lagene er videre...ingen ndre heller forsåvidt...trodde alt ble trukket fra nå.
Jeg snakker om semifinalene. Og de forskjellige alternativene hvor de skal møtes.
Semifinalene er allerede trekt. De ser slik ut.
Stabæk/ Molde vs Brann/Sandefjord
Tromsø/Lillestrøm vs Bodø/Glimt/Viking
Har da tatt for meg mulighetene i den første semifinalen. Den andre semifinalen er sånn sett klar. Det blir enten Tromsø eller Lillestrøm som får hjemmekamp. Litt verre med den første da den inneholder lag som spilte i OBOS ifjor.
ok. Så det er som avdelinger nå. Får satse på Brann-Molde da.
En av oss må fere 17 mai veldig godt, for like etterpå kan det bli blåmandag.
Kjedelig egentlig...Trodde vi alle som går videre lå i en pott...Så feil kan en ta.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nå har jeg smugtittet på sendeplanen for NRK 1 på lørdag og søndag. Alle 4 kvartfinaler sendes på kanalen. Sendingen begynner hhv kl.1315 og 1615 på lørdag og 1645 og 1950 på søndag. Så da regner jeg med at kvaliteten på sendingene vil bli omtrent på samme nivå som under kampen mellom Viking og Rosenborg igår.

heltos

Legg inn av heltos »

Korgutt skrev: man mar 13, 2023 12:54 am
keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:48 am Er det noe boll på Stabæk Brann`?
Ingen av lagene er videre...ingen ndre heller forsåvidt...trodde alt ble trukket fra nå.
Jeg snakker om semifinalene. Og de forskjellige alternativene hvor de skal møtes.
Semifinalene er allerede trekt. De ser slik ut.
Stabæk/ Molde vs Brann/Sandefjord
Tromsø/Lillestrøm vs Bodø/Glimt/Viking
Har da tatt for meg mulighetene i den første semifinalen. Den andre semifinalen er sånn sett klar. Det blir enten Tromsø eller Lillestrøm som får hjemmekamp. Litt verre med den første da den inneholder lag som spilte i OBOS ifjor.
Grafikken på NRK sendingen nå viser vinner Molde/Stabæk mot vinner B/G-Viking.
Noe som ikke stemmer her….?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

heltos skrev: lør mar 18, 2023 2:37 pm
Korgutt skrev: man mar 13, 2023 12:54 am
keizersoze skrev: man mar 13, 2023 12:48 am Er det noe boll på Stabæk Brann`?
Ingen av lagene er videre...ingen ndre heller forsåvidt...trodde alt ble trukket fra nå.
Jeg snakker om semifinalene. Og de forskjellige alternativene hvor de skal møtes.
Semifinalene er allerede trekt. De ser slik ut.
Stabæk/ Molde vs Brann/Sandefjord
Tromsø/Lillestrøm vs Bodø/Glimt/Viking
Har da tatt for meg mulighetene i den første semifinalen. Den andre semifinalen er sånn sett klar. Det blir enten Tromsø eller Lillestrøm som får hjemmekamp. Litt verre med den første da den inneholder lag som spilte i OBOS ifjor.
Grafikken på NRK sendingen nå viser vinner Molde/Stabæk mot vinner B/G-Viking.
Noe som ikke stemmer her….?
Den er feil. Er NRK som ikke er oppdatert.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Om også Glimt skulle ryke i dag, da kan @Solvgutt1 begynne å feire cupgull. Dette blir nok nesten litt for lett for Brann.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

LeSorcier skrev: lør mar 18, 2023 5:12 pm Om også Glimt skulle ryke i dag, da kan @Solvgutt1 begynne å feire cupgull. Dette blir nok nesten litt for lett for Brann.
Tja, Brann er hvertfall blant favorittene om dei skulle gå videre i morgen. Forutsagt at Glimt ryker. Men det er snakk om Brann, kan vel like greit ryke ut i morgen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Detvareingang skrev: lør mar 18, 2023 5:15 pm
LeSorcier skrev: lør mar 18, 2023 5:12 pm Om også Glimt skulle ryke i dag, da kan @Solvgutt1 begynne å feire cupgull. Dette blir nok nesten litt for lett for Brann.
Tja, Brann er hvertfall blant favorittene om dei skulle gå videre i morgen. Forutsagt at Glimt ryker. Men det er snakk om Brann, kan vel like greit ryke ut i morgen.
Om Glimt blir slått ut er Brann den soleklare favoritten.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

LeSorcier skrev: lør mar 18, 2023 5:21 pm
Detvareingang skrev: lør mar 18, 2023 5:15 pm
LeSorcier skrev: lør mar 18, 2023 5:12 pm Om også Glimt skulle ryke i dag, da kan @Solvgutt1 begynne å feire cupgull. Dette blir nok nesten litt for lett for Brann.
Tja, Brann er hvertfall blant favorittene om dei skulle gå videre i morgen. Forutsagt at Glimt ryker. Men det er snakk om Brann, kan vel like greit ryke ut i morgen.
Om Glimt blir slått ut er Brann den soleklare favoritten.
Ja kanskje den største da, men ser jo hvordan runden har vært, Molde ut, og muligvis Glimt. Brann kan fint ryke i morgen og.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »


Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Korgutt skrev: man mar 20, 2023 7:13 pm
Men i helvete da.... blir jo midnatt før man er hjemme, og unga skal på skolen dagen etterpå.
Er det rart man ikke klarer fylle arenaene med så hueløse kamptidspunkter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Kalle73 skrev: tir mar 21, 2023 8:22 am
Korgutt skrev: man mar 20, 2023 7:13 pm
Men i helvete da.... blir jo midnatt før man er hjemme, og unga skal på skolen dagen etterpå.
Er det rart man ikke klarer fylle arenaene med så hueløse kamptidspunkter.
Ble det for sent for deg?
Uansett gratulerer til Brann og Lillestrøm som skal spille cupfinale lørdag 20.mai.
Og som 4 dager senere skal spille hhv mot Frøya og Skedsmo i 1.runde NM 2023.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»