NM Herrer 2022/23

Svar
dzk

Re: NM Herrer 2022/23

Legg inn av dzk »

Korgutt skrev: tor apr 07, 2022 11:54 pm
lok1 skrev: tor apr 07, 2022 11:50 pm Det holder vel å endre to kamper. Træff - Hødd og Førde - Vard. Det går vel ikke opp med Rogalandslag, så ett lag må uansett over i annen krets.
Eller så kan man jo bare gi begge lagene walkover, det er de jo gode på i NFF.
Walkover? Det er 64 kamper og 128 lag i 1.runde. De skal ha 64 lag og 32 kamper i 2.runde. Får begge lagene walkover så får man plutselig 63 vinnere og 2 på walkover. 65 klubber altså. Skal man da ha ny walkover igjen fra andre til tredje runde?
NFF ser ikke problemet. Setter de bare opp mot hele norges Glimt som får walkover.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Korgutt skrev: tor apr 07, 2022 11:54 pm
lok1 skrev: tor apr 07, 2022 11:50 pm Det holder vel å endre to kamper. Træff - Hødd og Førde - Vard. Det går vel ikke opp med Rogalandslag, så ett lag må uansett over i annen krets.
Eller så kan man jo bare gi begge lagene walkover, det er de jo gode på i NFF.
Walkover? Det er 64 kamper og 128 lag i 1.runde. De skal ha 64 lag og 32 kamper i 2.runde. Får begge lagene walkover så får man plutselig 63 vinnere og 2 på walkover. 65 klubber altså. Skal man da ha ny walkover igjen fra andre til tredje runde?
Loddtrekning om hvem som får walkover til tredje runde da? NFF finner vel på noe unfair uansett

chatin

Legg inn av chatin »

SuperGunners10 skrev: tor apr 07, 2022 11:32 pm Træff har fått tilbud om å spille mot Vard mot kompensasjon for reisen. Det har de selvsagt sagt blankt nei til.
Men hvordan er Træff i en posisjon hvor de kan si nei til å spille mot et lag? Samtlige andre lag er jo satt opp mot et annet lag og har ikke mulighet til å si nei til det?

Det blir selvfølgelig en litt lenger reise enn hvis de hadde fått et lokalt lag, men de kan vel uansett ikke si nei til å møte Vard?

Skjønner at det er skuffende for Træff å bli glemt og gå glipp av et potensielt lokaloppgjør, og det er selvfølgelig NFF sin feil og en gigatabbe. Men de må da vel spille den kampen de blir satt opp til?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

chatin skrev: fre apr 08, 2022 12:12 am
SuperGunners10 skrev: tor apr 07, 2022 11:32 pm Træff har fått tilbud om å spille mot Vard mot kompensasjon for reisen. Det har de selvsagt sagt blankt nei til.
Men hvordan er Træff i en posisjon hvor de kan si nei til å spille mot et lag? Samtlige andre lag er jo satt opp mot et annet lag og har ikke mulighet til å si nei til det?

Det blir selvfølgelig en litt lenger reise enn hvis de hadde fått et lokalt lag, men de kan vel uansett ikke si nei til å møte Vard?

Skjønner at det er skuffende for Træff å bli glemt og gå glipp av et potensielt lokaloppgjør, og det er selvfølgelig NFF sin feil og en gigatabbe. Men de må da vel spille den kampen de blir satt opp til?
Turneringsbestemmelsene paragraf 4.1 bokstav e: "Ved oppsett av kampene skal det tas geografiske, økonomiske og sportslige hensyn"
Det står altså "skal" og ikke "skal det vanligvis" eller "bør" eller "fortrinnsvis" eller andre muligheter for tolkning. Å måtte fly til Haugesund i midtuken med et lag bestående av deltidsspillere går jo ikke. Vard har for øvrig også sagt nei til det samme.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

chatin skrev: fre apr 08, 2022 12:12 am
SuperGunners10 skrev: tor apr 07, 2022 11:32 pm Træff har fått tilbud om å spille mot Vard mot kompensasjon for reisen. Det har de selvsagt sagt blankt nei til.
Men hvordan er Træff i en posisjon hvor de kan si nei til å spille mot et lag? Samtlige andre lag er jo satt opp mot et annet lag og har ikke mulighet til å si nei til det?

Det blir selvfølgelig en litt lenger reise enn hvis de hadde fått et lokalt lag, men de kan vel uansett ikke si nei til å møte Vard?

Skjønner at det er skuffende for Træff å bli glemt og gå glipp av et potensielt lokaloppgjør, og det er selvfølgelig NFF sin feil og en gigatabbe. Men de må da vel spille den kampen de blir satt opp til?
Træff er jo heller ikke satt opp mot Vard da, så bare det gjør jo at de har all rett til å si nei.

Mia

Legg inn av Mia »

Nye regler NFF kjører i år. Fra og med runde 3 vill NFF sette opp kamper, før dem så trekker hvem som får Walkover, dette vill gjøres til en finale, som skal spilles i år 2029, da samtidig som nyttårshopprennet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mia skrev: fre apr 08, 2022 7:45 am Nye regler NFF kjører i år. Fra og med runde 3 vill NFF sette opp kamper, før dem så trekker hvem som får Walkover, dette vill gjøres til en finale, som skal spilles i år 2029, da samtidig som nyttårshopprennet.
Og hvilken cupmester er det som skal representere Norge i Europa sesongen 2023/24?

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Korgutt skrev: fre apr 08, 2022 8:21 am
Mia skrev: fre apr 08, 2022 7:45 am Nye regler NFF kjører i år. Fra og med runde 3 vill NFF sette opp kamper, før dem så trekker hvem som får Walkover, dette vill gjøres til en finale, som skal spilles i år 2029, da samtidig som nyttårshopprennet.
Og hvilken cupmester er det som skal representere Norge i Europa sesongen 2023/24?
Syns de sa loddtrekning.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »


MensenErnst

Legg inn av MensenErnst »

Vard ble først spurt om å komme til Molde om å spille mot Træff mot at forbundet dekket reise. De sa nei. Så ble Træff oppringt med spørsmål om de kunne dra til Haugesund mot betalt reise. De sa også nei.

Prisverdig mener jeg. I all elendigheten får en nå fokus på den dårlige jobben som ble gjort med oppsettet i utgangspunktet. Lukter kopi av regneark lang vei og det er ganske flaut all den tid vi liker å dyrke cupen som en viktig folkefest. Her må det kraftig skjerpings til.

Jugendstil

Legg inn av Jugendstil »

Lurer på hvor mange lag som skifter motstander med nytt oppsett.
Men om vi ser at flere klubber har samme motstand som i fjor har jeg en følelse at AaFK får Træff.

Jugendstil

Legg inn av Jugendstil »

Så tror jeg de flytter Brann til Fjøra og Voss mot Vard.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

De gjør det lettvint for seg. Træff får hjemmekamp mot Vard Haugesund og de 63 andre oppgjørene står.
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... oppsettet/

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

NFF fortsetter å være en gjeng med idiotiske fjols.

- Vi får et oppsett hvor SEKS kamper er identiske fra 1.runde i fjor.
- Vi får et oppsett hvor Brodd møter Bryne for tredje gang på fem år.
- Vi får et oppsett hvor 4.divlaget Ottestad får BORTEKAMP mot 3.divlaget Elverum.

NFF gir blanke faen i cupen. Og jeg hater NFF for det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Oppsiktsvekkende svakt av Rune Pedersen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Som en del av helheten er det justert enkelte kamper i 1. runde:

Eidsvold IF - Lillestrøm flyttes frem og spilles onsdag 4. mai klokken 18.00
Surnadal - Kristiansund flyttes frem og spilles onsdag 4 mai klokken 18.00
Halsen - Sandefjord flyttes frem og spilles onsdag 4. mai klokken 18.00
Herd - Molde spilles onsdag 18 mai klokken 18.00
Voss - Brann spilles onsdag 18 mai klokken 18.00
Råde - Fredrikstad spilles onsdag 18 mai klokken 18.00

- Spilleplanene for 2022 er ekstra kompliserte på grunn av en noe kortere sesong enn normalt. Vi takker klubbene og andre involverte parter takkes å ha utvise fleksibilitet og imøtekommenhet, sie Nils Fisketjønn i NFFs konkurranseavdeling.

Ytterligere detaljer med avsparktidspunkt for NM-kampene vil foreligge over påske. Neste runde med TV-kamper i Eliteserien og OBOS-ligaen vil foreligge 15. mai.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

3 kamper spilles onsdag 4.mai, 10 kamper spilles onsdag 18.mai mens resten spilles 19.mai.
4.mai:
Eidsvold IF vs Lillestrøm SK
Halsen vs Sandefjord Fotball
Surnadal vs Kristiansund
18.mai:
Råde vs Fredrikstad
Skjetten vs Ullensaker/Kisa
Brumunddal vs Strømmen
Pors vs Arendal
Os vs Åsane
Bremnes vs Øygarden
Voss vs Brann
Træff vs Vard Haugesund
Lokomotiv Oslo vs Eidsvold TF
Herd vs Molde
Resten av kampene sammen med ovenstående kan dere se i linken.
https://www.fotball.no/fotballdata/turn ... sId=184658

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Halsen vs Sandefjord Fotball
Onsdag 4.mai kl.1800
Dommer: Anders Bodding

Eidsvold IF vs Lillestrøm Sportsklubb
Onsdag 4.mai kl.1800
Dommer: Eivind Bodding

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Først og fremst så lurer jeg på om vi klarer å komme oss videre fra runde 3 eller om cupen er for bønder allerede før den tid.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Korgutt skrev: tir mai 03, 2022 4:06 pm
Eidsvold IF vs Lillestrøm Sportsklubb
Onsdag 4.mai kl.1800
Dommer: Eivind Bodding
De kan det med å endre klokkeslett. Nå er det faktisk 1830 som gjelder.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Eidsvold IF har spilt 2 kvalifiseringskamper til første runde av NM samt 5 seriekamper hittil. Kvalifiseringskampene har vært 2 kamper med 1-0 i begge kampene. Hjemme mot Skedsmo og borte mot Funnefoss/Vormsund.
De har 7 poeng på de 5 kampene i serien. De vant 6-1 borte mot Gjelleråsen og 3-0 hjemme mot Sørumsand. De har 2 tap begge med 3-1. som var hjemme mot Skedsmo og borte mot Eidsvold TF2. Og 1 uavgjort med 1-1 borte mot Strømmen2.
Hjemmelaget spiller på nivå 5 i norsk fotball.

Halsen som skal møte Sandefjord i dagens kamp hører hjemme i Norsk Tipping Ligaen avd. 4(nivå 4) og har 2 borteseire i kvalifiseringen med 5-1 mot Stathelle og 2-0 mot Svelvik. I serien har de 2 seire, 1 uavgjort og 1 tap hittil i sesongen. Seirene har kommet borte mot Urædd og hjemme mot Mandalskameratene. Uavgjort borte mot Fredrikstad2 og et klart tap hjemme mot Vindbjart.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 12:01 pm Eidsvold IF har spilt 2 kvalifiseringskamper til første runde av NM samt 5 seriekamper hittil. Kvalifiseringskampene har vært 2 kamper med 1-0 i begge kampene. Hjemme mot Skedsmo og borte mot Funnefoss/Vormsund.
De har 7 poeng på de 5 kampene i serien. De vant 6-1 borte mot Gjelleråsen og 3-0 hjemme mot Sørumsand. De har 2 tap begge med 3-1. som var hjemme mot Skedsmo og borte mot Eidsvold TF2. Og 1 uavgjort med 1-1 borte mot Strømmen2.
Hjemmelaget spiller på nivå 5 i norsk fotball.

Halsen som skal møte Sandefjord i dagens kamp hører hjemme i Norsk Tipping Ligaen avd. 4(nivå 4) og har 2 borteseire i kvalifiseringen med 5-1 mot Stathelle og 2-0 mot Svelvik. I serien har de 2 seire, 1 uavgjort og 1 tap hittil i sesongen. Seirene har kommet borte mot Urædd og hjemme mot Mandalskameratene. Uavgjort borte mot Fredrikstad2 og et klart tap hjemme mot Vindbjart.
Gjelleråsen 2 vel og merke.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

SuperGunners10 skrev: ons mai 04, 2022 12:15 pm
Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 12:01 pm Eidsvold IF har spilt 2 kvalifiseringskamper til første runde av NM samt 5 seriekamper hittil. Kvalifiseringskampene har vært 2 kamper med 1-0 i begge kampene. Hjemme mot Skedsmo og borte mot Funnefoss/Vormsund.
De har 7 poeng på de 5 kampene i serien. De vant 6-1 borte mot Gjelleråsen og 3-0 hjemme mot Sørumsand. De har 2 tap begge med 3-1. som var hjemme mot Skedsmo og borte mot Eidsvold TF2. Og 1 uavgjort med 1-1 borte mot Strømmen2.
Hjemmelaget spiller på nivå 5 i norsk fotball.

Halsen som skal møte Sandefjord i dagens kamp hører hjemme i Norsk Tipping Ligaen avd. 4(nivå 4) og har 2 borteseire i kvalifiseringen med 5-1 mot Stathelle og 2-0 mot Svelvik. I serien har de 2 seire, 1 uavgjort og 1 tap hittil i sesongen. Seirene har kommet borte mot Urædd og hjemme mot Mandalskameratene. Uavgjort borte mot Fredrikstad2 og et klart tap hjemme mot Vindbjart.
Gjelleråsen 2 vel og merke.
Burde stå et 2-tall bak Gjelleråsen ja. Har registrert at dersom man setter penger på borteseier hos Nordic Bet så får man bare pengene tilbake. Ikke 1,01 eller 1,02 deromkring. Mens du får 41 ganger pengene tilbake dersom hjemmelaget vinner.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Henningsen skrev: tir mai 03, 2022 4:23 pm Først og fremst så lurer jeg på om vi klarer å komme oss videre fra runde 3 eller om cupen er for bønder allerede før den tid.
Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm
Henningsen skrev: tir mai 03, 2022 4:23 pm Først og fremst så lurer jeg på om vi klarer å komme oss videre fra runde 3 eller om cupen er for bønder allerede før den tid.
Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Ikke uenig!
Cupen skal avslutte sesongen med den store finalen. Eneste fornuftige rett og slett.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm
Henningsen skrev: tir mai 03, 2022 4:23 pm Først og fremst så lurer jeg på om vi klarer å komme oss videre fra runde 3 eller om cupen er for bønder allerede før den tid.
Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Da antar jeg at du gir beng i den Europaplassen som tilfaller cupvinneren.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 4:14 pm
Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm
Henningsen skrev: tir mai 03, 2022 4:23 pm Først og fremst så lurer jeg på om vi klarer å komme oss videre fra runde 3 eller om cupen er for bønder allerede før den tid.
Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Da antar jeg at du gir beng i den Europaplassen som tilfaller cupvinneren.
Jupp
Jeg er nok betydelig mindre interessert i Europa eventyr enn den jevne supporter. CL hadde vært knall pga pengene. Conference League som det her er snakk om medfører ikke stort med penger samtidig som vi ikke kan vinne og det dermed oppleves litt meningsløst.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Everenga skrev: ons mai 04, 2022 5:07 pm
Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 4:14 pm
Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm

Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Da antar jeg at du gir beng i den Europaplassen som tilfaller cupvinneren.
Jupp
Jeg er nok betydelig mindre interessert i Europa eventyr enn den jevne supporter. CL hadde vært knall pga pengene. Conference League som det her er snakk om medfører ikke stort med penger samtidig som vi ikke kan vinne og det dermed oppleves litt meningsløst.
Jeg er litt enig. CL er enormt, EL er stort, men ECL er en vits. Når man først er der må man gjøre det man kan, men det er en tullekonkurranse.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Everenga skrev: ons mai 04, 2022 5:07 pm
Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 4:14 pm
Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm

Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Da antar jeg at du gir beng i den Europaplassen som tilfaller cupvinneren.
Jupp
Jeg er nok betydelig mindre interessert i Europa eventyr enn den jevne supporter. CL hadde vært knall pga pengene. Conference League som det her er snakk om medfører ikke stort med penger samtidig som vi ikke kan vinne og det dermed oppleves litt meningsløst.
Nå er det jo faktisk slik at cupvinneren dersom vi holder oss inne topp 15 så går man til Europa League og er bortimot sikret gruppespill. Taper man i den første runden der så går man til playoff ECL. Når jeg snakker om å holde oss inne topp 15 så tenker jeg på 2023-rankingen som vil være gjeldende fra 2024/25-sesongen. Der er vi nå på 13.plass. Den kan du se her.
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2023.html
Sist redigert av Korgutt den ons mai 04, 2022 5:35 pm, redigert 1 gang totalt.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Everenga skrev: ons mai 04, 2022 5:07 pm
Korgutt skrev: ons mai 04, 2022 4:14 pm
Everenga skrev: ons mai 04, 2022 2:29 pm

Med det tullet som man holder på med med runder neste år osv så er den avskrevet som bondsk herfra allerede.
Helt seriøst så gir jeg bengen, kan gjerne spille med unggutta for å gi matcherfaring så lenge vi er med for mitt vedkommende.
Da antar jeg at du gir beng i den Europaplassen som tilfaller cupvinneren.
Jupp
Jeg er nok betydelig mindre interessert i Europa eventyr enn den jevne supporter. CL hadde vært knall pga pengene. Conference League som det her er snakk om medfører ikke stort med penger samtidig som vi ikke kan vinne og det dermed oppleves litt meningsløst.
Conference League gir fortsatt betydelige summer for norske lag, er ikke altfor langt unna det nivået Europa League var på tidligere pengemessig. Får 3,5 mill kun for å stille opp og tape første kvalikk runde. Skulle man kvalifisere seg er det snakk om 30 mill i premiepenger, samt det du får av å vinne kamper der, som er ca 5 mill per seier blant annet. Så har du også noen ekstrainntekter pluss potensiell verdiøkning på spillerne hvis laget gjør det bra. Totalt sett tjener man nok over 50 mill på å klare gruppespill i den turneringen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»