David Toska blir gjest i TV2s sjakkstudio

Svar
Ka9nen

Re: David Toska blir gjest i TV2s sjakkstudio

Legg inn av Ka9nen »

Corvus skrev: søn jan 16, 2022 7:50 pm
NRK har jo terroristen og den tidligere(?) ekstremisten Lars Gule som ekspert på ekstremisme, så ser ikke at det kan være noe problem å ha en kar som har sonet straffen sin til å kommentere sjakk.
Han blir i tillegg presentert som en objektiv ekspert i en rekke saker, også der han har tatt ganske radikale politiske standpunkt.
Sist redigert av Ka9nen den søn jan 16, 2022 8:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Inkassoselskapet Intrum trekker seg som sponsor av TV2 sine sjakksendinger etter at det ble kjent at Toska var hanket inn.
https://www.dagbladet.no/sport/sponsor- ... g/75146786

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Korgutt skrev: søn jan 16, 2022 8:38 pm Inkassoselskapet Intrum trekker seg som sponsor av TV2 sine sjakksendinger etter at det ble kjent at Toska var hanket inn.
https://www.dagbladet.no/sport/sponsor- ... g/75146786
Gud bedre

Germania
Innlegg: 532

Legg inn av Germania »

Corvus skrev: søn jan 16, 2022 7:50 pm
Zanick skrev: søn jan 16, 2022 7:46 pm Toska har blitt en usedvanlig kjekk kar på sine eldre dager. Bare å benke seg foran skjermen.
NRK har jo terroristen og den tidligere(?) ekstremisten Lars Gule som ekspert på ekstremisme, så ser ikke at det kan være noe problem å ha en kar som har sonet straffen sin til å kommentere sjakk.
Riktig. Da regner jeg med det åpnes opp for Fjotolf og Jan Helge også. Drapsmenn og terrorister, det må jo så absolutt være innafor.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Corvus skrev: søn jan 16, 2022 7:50 pm
Zanick skrev: søn jan 16, 2022 7:46 pm Toska har blitt en usedvanlig kjekk kar på sine eldre dager. Bare å benke seg foran skjermen.
NRK har jo terroristen og den tidligere(?) ekstremisten Lars Gule som ekspert på ekstremisme, så ser ikke at det kan være noe problem å ha en kar som har sonet straffen sin til å kommentere sjakk.
Hvilke ofre etter Handlingene Lars Gule le dømt for, har klaget?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 8:45 pm
Hvilke ofre etter Handlingene Lars Gule le dømt for, har klaget?
Du mener gitt sin velsignelse?

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 12:09 pm
SuperGunners10 skrev: søn jan 16, 2022 12:07 pm Synes det er helt greit jeg, blir interessant. Sammenligningen med Andersen og Breivik blir jo helt hinsides all fornuft.
Hva er interessant med det? Er han god på sjakk?
Ikke veldig. Jeg har slått han. Jeg hadde litt flaks, men dog.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

12dd skrev: søn jan 16, 2022 8:50 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 12:09 pm
SuperGunners10 skrev: søn jan 16, 2022 12:07 pm Synes det er helt greit jeg, blir interessant. Sammenligningen med Andersen og Breivik blir jo helt hinsides all fornuft.
Hva er interessant med det? Er han god på sjakk?
Ikke veldig. Jeg har slått han. Jeg hadde litt flaks, men dog.
Du har en fortid bak murene, med andre ord?

12dd

Legg inn av 12dd »

Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 12:21 pm Hvis Tv2 først skal forkaste all form for anstendighet og verdighet på båten i jakten på seertall så finnes det jo en del nye konsepter de kunne prøvd ut:

Skal Vi Danse? - Med drapsmenn
Farmen kjendiskriminelle
Hver Gang Vi Møte - Utenfor fengselet
Norges nye megabrekk

Hvem kunne man invitert? Toska er innafor, hva med Jan Helge Andersen?
Dette er faen ikke bra nok. Her er det bare å kjøre på. Hva om vi tar straffedømte pedofile(som selvsagt har gjort opp for seg) og lar de være med på sommerhytta. Bortsett fra det er ikke hytte de skal lage, men barnehage.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 8:45 pm
Corvus skrev: søn jan 16, 2022 7:50 pm
Zanick skrev: søn jan 16, 2022 7:46 pm Toska har blitt en usedvanlig kjekk kar på sine eldre dager. Bare å benke seg foran skjermen.
NRK har jo terroristen og den tidligere(?) ekstremisten Lars Gule som ekspert på ekstremisme, så ser ikke at det kan være noe problem å ha en kar som har sonet straffen sin til å kommentere sjakk.
Hvilke ofre etter Handlingene Lars Gule le dømt for, har klaget?
Holder det ikke at mange utenforstående føler seg krenket, som i masse andre saker i samfunnet vårt?

Corvus

Legg inn av Corvus »

12dd skrev: søn jan 16, 2022 8:54 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 12:21 pm Hvis Tv2 først skal forkaste all form for anstendighet og verdighet på båten i jakten på seertall så finnes det jo en del nye konsepter de kunne prøvd ut:

Skal Vi Danse? - Med drapsmenn
Farmen kjendiskriminelle
Hver Gang Vi Møte - Utenfor fengselet
Norges nye megabrekk

Hvem kunne man invitert? Toska er innafor, hva med Jan Helge Andersen?
Dette er faen ikke bra nok. Her er det bare å kjøre på. Hva om vi tar straffedømte pedofile(som selvsagt har gjort opp for seg) og lar de være med på sommerhytta. Bortsett fra det er ikke hytte de skal lage, men barnehage.
Nå skal ikke akkurat Toska lage et program hvor man lærer kunsten å rane bank..

12dd

Legg inn av 12dd »

LeSorcier skrev: søn jan 16, 2022 8:53 pm
12dd skrev: søn jan 16, 2022 8:50 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 12:09 pm

Hva er interessant med det? Er han god på sjakk?
Ikke veldig. Jeg har slått han. Jeg hadde litt flaks, men dog.
Du har en fortid bak murene, med andre ord?
Fortid, nåtid og fremtid. Men det finnes jo andre steder jeg kunne spilt mot han. Han har jo vært ute noen år.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Corvus skrev: søn jan 16, 2022 8:54 pm
Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 8:45 pm
Corvus skrev: søn jan 16, 2022 7:50 pm

NRK har jo terroristen og den tidligere(?) ekstremisten Lars Gule som ekspert på ekstremisme, så ser ikke at det kan være noe problem å ha en kar som har sonet straffen sin til å kommentere sjakk.
Hvilke ofre etter Handlingene Lars Gule le dømt for, har klaget?
Holder det ikke at mange utenforstående føler seg krenket, som i masse andre saker i samfunnet vårt?
Svaret var tydligvis at det ikke finnes ofre.
For min del er ofrene grunnen til at jeg synes TV2 bommer grovt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 8:59 pm
Svaret var tydligvis at det ikke finnes ofre.
For min del er ofrene grunnen til at jeg synes TV2 bommer grovt.
Men sønnen til den drepte sa jo at det er greit.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 5:44 pm Ser at Håland(politimannen, ikke fotballspilleren) er ute å mener. Han beskrives som "politimannen som ble beskutt".

Han burde kanskje ligge litt lavere, og kanskje ikke titeleres så ukritisk.
Triggerhappy type:

"Da eieren av bilen ble løslatt dagen etter fant han bilen sin full av blod. Da hadde politiet skutt hundene inne i mannens bil. Karlsen sier til avisen at de først hadde brukt pepperspray i et forsøk på å roe ned hundene, men at de ikke lot seg fjerne fra bilen i live."
https://www.nettavisen.no/artikkel/skjo ... -95-342559

Dumme hunder som ikke skjønte at de skulle roe seg ned når politiet brukte pepperspray på dem. Heldigvis hadde politiet gode grunner til å henrette disse hundene, siden de mistenkte at det var hasj i bilen (viste seg at det ikke stemte).

I min verden er det langt mer sjokkerende at denne mannen fikk fortsette som politi enn at David Toska skal være med i noen sjakksendiger på TV2. Kanskje det bare er jeg som har fått Toska litt på avstand etter at jeg ofte havnet på samme bussen som han i Bergen for noen år tilbake.

Fra Politiforum etter at hundesaken ebbet ut i ingenting:

"Flere medier har gått ut og påstått at Håland var mannen bak skuddene. Realiteten er "en helt annen".

- Jeg tok aldri livet av de to hundene. Det var det makkeren min som gjorde. Men kanskje fordi jeg har den forhistorien jeg har, er det lett å «dømme» meg, sier Håland. "

Dette tror jeg ikke på, akkurat som jeg ikke tror på forklaringen om at ranerne skjøt mot politiet først under ranet. Uansett om det var makkeren som drepte hundene burde Håland aldri jobbet som politi igjen. Hvilken idiot peppersprayer hunder rett i trynet og forventer at resultatet blir at hundene roer seg ned og holder kjeft?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Bliss skrev: søn jan 16, 2022 9:22 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 5:44 pm Ser at Håland(politimannen, ikke fotballspilleren) er ute å mener. Han beskrives som "politimannen som ble beskutt".

Han burde kanskje ligge litt lavere, og kanskje ikke titeleres så ukritisk.
Triggerhappy type:

"Da eieren av bilen ble løslatt dagen etter fant han bilen sin full av blod. Da hadde politiet skutt hundene inne i mannens bil. Karlsen sier til avisen at de først hadde brukt pepperspray i et forsøk på å roe ned hundene, men at de ikke lot seg fjerne fra bilen i live."
https://www.nettavisen.no/artikkel/skjo ... -95-342559

Dumme hunder som ikke skjønte at de skulle roe seg ned når politiet brukte pepperspray på dem. Heldigvis hadde politiet gode grunner til å henrette disse hundene, siden de mistenkte at det var hasj i bilen (viste seg at det ikke stemte).

I min verden er det langt mer sjokkerende at denne mannen fikk fortsette som politi enn at David Toska skal være med i noen sjakksendiger på TV2. Kanskje det bare er jeg som har fått Toska litt på avstand etter at jeg ofte havnet på samme bussen som han i Bergen for noen år tilbake.

Fra Politiforum etter at hundesaken ebbet ut i ingenting:

"Flere medier har gått ut og påstått at Håland var mannen bak skuddene. Realiteten er "en helt annen".

- Jeg tok aldri livet av de to hundene. Det var det makkeren min som gjorde. Men kanskje fordi jeg har den forhistorien jeg har, er det lett å «dømme» meg, sier Håland. "

Dette tror jeg ikke på, akkurat som jeg ikke tror på forklaringen om at ranerne skjøt mot politiet først under ranet. Uansett om det var makkeren som drepte hundene burde Håland aldri jobbet som politi igjen. Hvilken idiot peppersprayer hunder rett i trynet og forventer at resultatet blir at hundene roer seg ned og holder kjeft?
Vill sak.
Disse to politimennene ble tiltalt av SEFO for grov uforstand i tjenesten, men SEFO trakk tiltalen under rettsaken da en veterinær vitnet og hevdet at å drepe hundene var eneste måte å løse situasjonen på ... Å vente noen timer og komme med eieren var tydeligvis et alternativ som var umulig for denne veterinæren. Lurer på hvor forsvaret fikk tak i en slik veterinær ...

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Korgutt skrev: søn jan 16, 2022 8:38 pm Inkassoselskapet Intrum trekker seg som sponsor av TV2 sine sjakksendinger etter at det ble kjent at Toska var hanket inn.
https://www.dagbladet.no/sport/sponsor- ... g/75146786
Flott, og helt på sin plass. Skivebom av tv2.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Bliss skrev: søn jan 16, 2022 9:22 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 5:44 pm Ser at Håland(politimannen, ikke fotballspilleren) er ute å mener. Han beskrives som "politimannen som ble beskutt".

Han burde kanskje ligge litt lavere, og kanskje ikke titeleres så ukritisk.
Triggerhappy type:

"Da eieren av bilen ble løslatt dagen etter fant han bilen sin full av blod. Da hadde politiet skutt hundene inne i mannens bil. Karlsen sier til avisen at de først hadde brukt pepperspray i et forsøk på å roe ned hundene, men at de ikke lot seg fjerne fra bilen i live."
https://www.nettavisen.no/artikkel/skjo ... -95-342559

Dumme hunder som ikke skjønte at de skulle roe seg ned når politiet brukte pepperspray på dem. Heldigvis hadde politiet gode grunner til å henrette disse hundene, siden de mistenkte at det var hasj i bilen (viste seg at det ikke stemte).

I min verden er det langt mer sjokkerende at denne mannen fikk fortsette som politi enn at David Toska skal være med i noen sjakksendiger på TV2. Kanskje det bare er jeg som har fått Toska litt på avstand etter at jeg ofte havnet på samme bussen som han i Bergen for noen år tilbake.

Fra Politiforum etter at hundesaken ebbet ut i ingenting:

"Flere medier har gått ut og påstått at Håland var mannen bak skuddene. Realiteten er "en helt annen".

- Jeg tok aldri livet av de to hundene. Det var det makkeren min som gjorde. Men kanskje fordi jeg har den forhistorien jeg har, er det lett å «dømme» meg, sier Håland. "

Dette tror jeg ikke på, akkurat som jeg ikke tror på forklaringen om at ranerne skjøt mot politiet først under ranet. Uansett om det var makkeren som drepte hundene burde Håland aldri jobbet som politi igjen. Hvilken idiot peppersprayer hunder rett i trynet og forventer at resultatet blir at hundene roer seg ned og holder kjeft?
Det var en rekke saker med Håland involvert: https://www.dagbladet.no/nyheter/etterf ... r/66149392

Gjengangeren er jo klar: Unødvendig maktbruk, unødvendig voldsbruk, unødvendig farefull opptreden.

Har lest og sett intervjuer med Håland der han "forklarer" at han løsnet skudd mot ranerne. Det er på det rene at han skjøt mot dem først. Det har han erkjent. Han påstår imidlertid at han "hørte skudd" først, men ikke visste hvor det kom fra. Å åpne skudd mot to tungt bevæpnede ranere midt på åpen gate, på avstand og med en revolver uten at det er noen omstendigheter som tilsier at det er nødvendig er helt spinnvilt. Jeg syns det er helt vilt at han ble frikjent i etterkant. Regner med at han fikk sparken, men jeg finner ikke noe om det heller. Vanvittig cowboy-type virker det som.

https://www.nrk.no/rogaland/haland-er-g ... 1.11646949

Her forklarer han hvorfor han skjøt og at han fortsatt er glad for at han gjorde det. Slutten sier jo litt om mentaliteten:

"Kanskje uforståelig for de fleste, men Håland har også gode minner fra denne dagen. Særlig husker han øyeblikket hvor ranerne kjører bort fra Domkirkeplassen.

– Ranernes SUV kolliderer når de skal flykte bort. De blir derfor litt forsinket, og jeg løper mot og fyrer seks skudd inn i bilen. Så kjører de, og jeg blir stående igjen og tenker: «Yes! jeg har jaget dem vekk fra Domkirkeplassen».

– Jeg fikk en euforisk opplevelse, sånn som jeg kan tenke meg basehoppere får når de hopper. Jeg kan ikke beskrive det. Det var en fantastisk følelse."


Hans gode minner fra dagen var altså da han fyrte seks skudd inn i en bil som var på vei vekk? Det er provoserende at han blir omtalt som "politimannen som ble beskutt".
Sist redigert av Solvgutt1 den søn jan 16, 2022 9:36 pm, redigert 2 ganger totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rhabagatz skrev: søn jan 16, 2022 9:31 pm
Bliss skrev: søn jan 16, 2022 9:22 pm
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 5:44 pm Ser at Håland(politimannen, ikke fotballspilleren) er ute å mener. Han beskrives som "politimannen som ble beskutt".

Han burde kanskje ligge litt lavere, og kanskje ikke titeleres så ukritisk.
Triggerhappy type:

"Da eieren av bilen ble løslatt dagen etter fant han bilen sin full av blod. Da hadde politiet skutt hundene inne i mannens bil. Karlsen sier til avisen at de først hadde brukt pepperspray i et forsøk på å roe ned hundene, men at de ikke lot seg fjerne fra bilen i live."
https://www.nettavisen.no/artikkel/skjo ... -95-342559

Dumme hunder som ikke skjønte at de skulle roe seg ned når politiet brukte pepperspray på dem. Heldigvis hadde politiet gode grunner til å henrette disse hundene, siden de mistenkte at det var hasj i bilen (viste seg at det ikke stemte).

I min verden er det langt mer sjokkerende at denne mannen fikk fortsette som politi enn at David Toska skal være med i noen sjakksendiger på TV2. Kanskje det bare er jeg som har fått Toska litt på avstand etter at jeg ofte havnet på samme bussen som han i Bergen for noen år tilbake.

Fra Politiforum etter at hundesaken ebbet ut i ingenting:

"Flere medier har gått ut og påstått at Håland var mannen bak skuddene. Realiteten er "en helt annen".

- Jeg tok aldri livet av de to hundene. Det var det makkeren min som gjorde. Men kanskje fordi jeg har den forhistorien jeg har, er det lett å «dømme» meg, sier Håland. "

Dette tror jeg ikke på, akkurat som jeg ikke tror på forklaringen om at ranerne skjøt mot politiet først under ranet. Uansett om det var makkeren som drepte hundene burde Håland aldri jobbet som politi igjen. Hvilken idiot peppersprayer hunder rett i trynet og forventer at resultatet blir at hundene roer seg ned og holder kjeft?
Vill sak.
Disse to politimennene ble tiltalt av SEFO for grov uforstand i tjenesten, men SEFO trakk tiltalen under rettsaken da en veterinær vitnet og hevdet at å drepe hundene var eneste måte å løse situasjonen på ... Å vente noen timer og komme med eieren var tydeligvis et alternativ som var umulig for denne veterinæren. Lurer på hvor forsvaret fikk tak i en slik veterinær ...
Når veterinæren sier at avlivning var eneste måte, var det etter at Håland hadde peppersprayet hundene?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Dette er da helt på linje i den snillistiske sosialdemokratiske kriminalpolitikken. Den kriminelle betyr alt og ofrene eller ødeleggelsene de står for betyr ikke noe.

Det er også helt typisk TV2 at de ansetter kontroversielle personer. For mange minker troverdigheten hele tiden, mens for de fleste er nok ganske likegyldige. Jeg heier på Telenor, håper TV2 får virkelig store problemer.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

ehall skrev: søn jan 16, 2022 10:17 pm Dette er da helt på linje i den snillistiske sosialdemokratiske kriminalpolitikken. Den kriminelle betyr alt og ofrene eller ødeleggelsene de står for betyr ikke noe.

Det er også helt typisk TV2 at de ansetter kontroversielle personer. For mange minker troverdigheten hele tiden, mens for de fleste er nok ganske likegyldige. Jeg heier på Telenor, håper TV2 får virkelig store problemer.
TV2 har ikke akkurat styrket sitt varemerke i det siste, med denne saken og konflikten de har med Telenor

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: søn jan 16, 2022 8:21 pm Det du glemmer her i denne ellers så glimrende analysen er at Toska nettopp ikke hadde fått denne muligheten om det ikke var fordi han er en kjendis-gangster.

Det blir en lang vei å gå for folk som ønsker å lykkes om de må gå hele den løypa.
Nei, jeg glemmer ikke dette. Men det er nettopp så profilerte eksempler som kan være med på å bryte ned vegger for andre. Selv om det er i mindre skala i andre tilfeller. Det er derfor jeg ser at det kan være positive ringvirkninger som gjør at dette er bra, selv om Toska personlig kanskje ikke fortjener så mye oppmerksomhet. Det er mer prinsippet enn enkelttilfellet jeg tenker på.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Her bommer altså TV2 noe så inne helvete. De sier de har vurdert det nøye, men hva gjorde at de landet på at det var riktig å hente inn Toska? La meg gjette - publisitet.

Kommer ikke til å følge de sendingene Toska er med på. Ja, han har sonet sin straff. Men grov kriminalitet kan ikke gi deg innpass på tv-skjermen i andre settinger. Vil se Toska kommentere sjakk like mye som jeg vil se Breivik kommentere Hoppuka i 2048.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 7:33 pm Drapet på politimannen var faktisk langt på vei en konsekvens av en annen politimanns cowboy-oppførsel og grotesk dårlige valg. Det var ikke en del av planen.
Når du møter opp på domkirkeplassen i Stavanger med skarpladde AG-3, så tror jeg absolutt du har planlagt med å måtte løsne skudd. Det var kanskje ikke plan A, men en del av planen var det åpenbart.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Dette er bare enda en grunn til å boikotte idiotkanalen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Vikingen skrev: man jan 17, 2022 12:19 am Her bommer altså TV2 noe så inne helvete. De sier de har vurdert det nøye, men hva gjorde at de landet på at det var riktig å hente inn Toska? La meg gjette - publisitet.

Kommer ikke til å følge de sendingene Toska er med på. Ja, han har sonet sin straff. Men grov kriminalitet kan ikke gi deg innpass på tv-skjermen i andre settinger. Vil se Toska kommentere sjakk like mye som jeg vil se Breivik kommentere Hoppuka i 2048.
Ser det er noen som har lansert Varg Vikernes som mentor i The Voice.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Vikingen skrev: man jan 17, 2022 12:24 am
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 7:33 pm Drapet på politimannen var faktisk langt på vei en konsekvens av en annen politimanns cowboy-oppførsel og grotesk dårlige valg. Det var ikke en del av planen.
Når du møter opp på domkirkeplassen i Stavanger med skarpladde AG-3, så tror jeg absolutt du har planlagt med å måtte løsne skudd. Det var kanskje ikke plan A, men en del av planen var det åpenbart.
Kanskje tanken var at når de stilte opp med skarpladde AG-3 og skuddsikre vester, så ville ikke politiet være dumme nok til å initiere en skuddveksling med sine seksløpers revolvere. Men dessverre var en av dem dum nok til det.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 7:33 pm
Tjaaah skrev: søn jan 16, 2022 3:15 pm
LeSorcier skrev: søn jan 16, 2022 3:07 pm Jeg er veldig enig med Kjetil Klungland. Kan Toska (og de andre i ransteamet) bidra med noe for samfunnet, er det selvsagt positivt. Han hadde neppe fått dette oppdraget om det ikke var for NOKAS-ranet, nei - men han har sannsynligvis langt mer peiling på sjakk enn mange av de andre gjestene som har vært innom. Jeg tror det blir mer interessant å høre på Toska enn Jon Almaas og Alex Rosén, f.eks.
Det er selvsagt et poeng at han får oppdraget i det minste delvis på grunn av ranet, sikkert mer enn delvis også. Men, når de etterlatte ikke protesterer, så ser jeg ikke helt hvorfor alle andre skal gjøre det.

Et annet poeng, som du så vidt berører, er dette med å bidra positivt. Både gjennom å underholde på tv, og ved å demonstrere tydelig at man har mye å vinne på å snu livet rundt, selv om man har vært involvert i noe så alvorlig som Toska. Man kan oppnå mye i livet hvis man velger vekk kriminalitet, og er ikke tvunget til å ha det som yrke, som man ville vært i f.eks USA.

Det er nok langt mer positivt enn mange innser, og er noe som kan være med på å gi ringvirkninger. Så forstår jeg selvsagt de som steiler litt alikevel, men man kan kanskje prøve å tenke litt annerledes på det. Kanskje blir han belønnet for å ha rehabilitert seg, ikke for kriminaliteten.
Problemet er at han ikke hadde fått denne sjansen hvis han hadde valgt vekk kriminaliteten fra starten av.

Og det er jo ikke bare den drepte politimannens familie som er Toskas ofre her. Drapet på politimannen var faktisk langt på vei en konsekvens av en annen politimanns cowboy-oppførsel og grotesk dårlige valg. Det var ikke en del av planen. Det brutale ranet som ødela livet til mange av de som var på jobb den dagen var imidlertid planlagt, det var overlagt.
Da burde de kanskje ladet AG'en med rødfis?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: man jan 17, 2022 12:26 am
Vikingen skrev: man jan 17, 2022 12:24 am
Solvgutt1 skrev: søn jan 16, 2022 7:33 pm Drapet på politimannen var faktisk langt på vei en konsekvens av en annen politimanns cowboy-oppførsel og grotesk dårlige valg. Det var ikke en del av planen.
Når du møter opp på domkirkeplassen i Stavanger med skarpladde AG-3, så tror jeg absolutt du har planlagt med å måtte løsne skudd. Det var kanskje ikke plan A, men en del av planen var det åpenbart.
Kanskje tanken var at når de stilte opp med skarpladde AG-3 og skuddsikre vester, så ville ikke politiet være dumme nok til å initiere en skuddveksling med sine seksløpers revolvere. Men dessverre var en av dem dum nok til det.
Man klarer ikke å se forskjell på en ladet og uladet AG-3.

Shirokuma

Legg inn av Shirokuma »

Lurer på hvilke TV2-Program Peder Are Nøstvold Jensen skal være gjest i?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»