Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
startelver

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av startelver »

Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 4:29 pm
startelver skrev: tor feb 03, 2022 4:28 pm For all del, kan jo være Sverige også driter seg ut i skiskyting og får null gull.

Er vel kun langrennsdamene som er bankers for dem. Og han skøytefantomet på 10000 meter.
Naslund virker også bankers. Hun har vunnet 9 vc-renn i år.
Selvsagt Snowcross for damer har svenskene full kontroll på. Må et fall til skal hun tape den.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Neptun skrev: tor jan 27, 2022 11:29 pm 5 gull.
2 i kombinert, 3 i skiskyting.
Minus 2 gull i kombinert.
Da gjenstår 3 gull i skiskyting om ikke de har vært like skjødesløse som resten med forberedelsene.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Neptun skrev: tor feb 03, 2022 5:18 pm
Neptun skrev: tor jan 27, 2022 11:29 pm 5 gull.
2 i kombinert, 3 i skiskyting.
Minus 2 gull i kombinert.
Da gjenstår 3 gull i skiskyting om ikke de har vært like skjødesløse som resten med forberedelsene.
Ja, du har 0 gull i langrenn?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Intervallhall skrev: tor feb 03, 2022 5:22 pm
Neptun skrev: tor feb 03, 2022 5:18 pm
Neptun skrev: tor jan 27, 2022 11:29 pm 5 gull.
2 i kombinert, 3 i skiskyting.
Minus 2 gull i kombinert.
Da gjenstår 3 gull i skiskyting om ikke de har vært like skjødesløse som resten med forberedelsene.
Ja, du har 0 gull i langrenn?
Vi vet hva som kommer til å skje.
Utbrudd - og alle er nærkontakter. Lærer ikke.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg håper Forfang får muligheten til å hoppe om gull i løpet av lekene. Helst individuelt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Canucks skrev: tor feb 03, 2022 4:56 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor feb 03, 2022 4:54 pm
Canucks skrev: tor feb 03, 2022 4:51 pm

Vil tippe noe med damesprint i langrenn kan være der som en av de største gullmulighetene.
Store favoritter der også, men i langrennssprint skjer det ofte ting så jeg rangerer mulighetene noe lavere enn van der Poel og Neslund.

Men Sverige har flere gullmuligheter enn de kanskje noen gang har hatt før et OL. Skiskytterne har også gode muligheter. Og også Frida Karlsson. Og så har de gode curlinglag. Og i ishockey.
Karlsson ser jeg på som en outsider i nåværende situasjon, selvsagt kan hun vinne, curling er ganske åpent, men Sverige kan vinne noe der, samt ishockey, spesielt siden det blir et B-mesterskap der uten NHL-proffene, med de med så haddde nok Canada vært stor favoritt.
Karlsson er mer enn en outsider. Med god form på begge og gode ski vil duathlon dreie seg om Johaug og Karlsson. Johaug vil dra og Karlsson henge på. Spørsmålet er om hun klarer å henge på hele veien. Da vinner hun spurten.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Det er viktig å unngå "nærkontakter". ,ellers blir det mye "men vi visste ikke" og "jammen han/hun var jo ikke smittet".

Kan aldri tenke meg at for eksempel Klæbo har så mye nærkontakter, selv med nekativt testede personer.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guttorm123 skrev: tor feb 03, 2022 5:26 pm Det er viktig å unngå "nærkontakter". ,ellers blir det mye "men vi visste ikke" og "jammen han/hun var jo ikke smittet".

Kan aldri tenke meg at for eksempel Klæbo har så mye nærkontakter, selv med nekativt testede personer.
Man kan jo håpe, men jeg tviler.
Alle ble definert som nærkontakt av smittede Arild Monsen.
Da har de verken planlagt -eller brydd seg om enkelt smittevern.
Norge er dårligst på dette.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Neptun skrev: tor feb 03, 2022 5:38 pm
Guttorm123 skrev: tor feb 03, 2022 5:26 pm Det er viktig å unngå "nærkontakter". ,ellers blir det mye "men vi visste ikke" og "jammen han/hun var jo ikke smittet".

Kan aldri tenke meg at for eksempel Klæbo har så mye nærkontakter, selv med nekativt testede personer.
Man kan jo håpe, men jeg tviler.
Alle ble definert som nærkontakt av smittede Arild Monsen.
Da har de verken planlagt -eller brydd seg om enkelt smittevern.
Norge er dårligst på dette.
Enig. Vi kan jo bare sammenlikne oss med andre land, som tydeligvis har skjønt det med smittevern og har mindre smitte enn Norge.

lund

Legg inn av lund »

Guttorm123 skrev: tor feb 03, 2022 5:26 pm Det er viktig å unngå "nærkontakter". ,ellers blir det mye "men vi visste ikke" og "jammen han/hun var jo ikke smittet".

Kan aldri tenke meg at for eksempel Klæbo har så mye nærkontakter, selv med nekativt testede personer.
Nå var vel Klæbo en av nærkontaktene til Monsen.

startelver

Legg inn av startelver »

oddvar_kjempebra skrev: tor feb 03, 2022 5:26 pm
Canucks skrev: tor feb 03, 2022 4:56 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor feb 03, 2022 4:54 pm

Store favoritter der også, men i langrennssprint skjer det ofte ting så jeg rangerer mulighetene noe lavere enn van der Poel og Neslund.

Men Sverige har flere gullmuligheter enn de kanskje noen gang har hatt før et OL. Skiskytterne har også gode muligheter. Og også Frida Karlsson. Og så har de gode curlinglag. Og i ishockey.
Karlsson ser jeg på som en outsider i nåværende situasjon, selvsagt kan hun vinne, curling er ganske åpent, men Sverige kan vinne noe der, samt ishockey, spesielt siden det blir et B-mesterskap der uten NHL-proffene, med de med så haddde nok Canada vært stor favoritt.
Karlsson er mer enn en outsider. Med god form på begge og gode ski vil duathlon dreie seg om Johaug og Karlsson. Johaug vil dra og Karlsson henge på. Spørsmålet er om hun klarer å henge på hele veien. Da vinner hun spurten.
Hvis Johaug er i form bør de tøffe løypene passe henne bedre enn Karlsson.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Neptun skrev: tor feb 03, 2022 5:38 pm

Man kan jo håpe, men jeg tviler.
Alle ble definert som nærkontakt av smittede Arild Monsen.
Da har de verken planlagt -eller brydd seg om enkelt smittevern.
Norge er dårligst på dette.
En kan jo se dette intervjuet med Riiber (tidlig i sendingen), så skjønner en at det må gå galt:

Riiber: Uansett hvor man er, så er det ett fett".,

Kanskje ikke alle som er like enig med ham i det:

https://tv.nrk.no/serie/kombinert/20220 ... /avspiller

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

startelver skrev: tor feb 03, 2022 5:43 pm


Hvis Johaug er i form bør de tøffe løypene passe henne bedre enn Karlsson.
Hun bør i hvert fall prøve å unngå nærkontakt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

startelver skrev: tor feb 03, 2022 5:43 pm
oddvar_kjempebra skrev: tor feb 03, 2022 5:26 pm
Canucks skrev: tor feb 03, 2022 4:56 pm

Karlsson ser jeg på som en outsider i nåværende situasjon, selvsagt kan hun vinne, curling er ganske åpent, men Sverige kan vinne noe der, samt ishockey, spesielt siden det blir et B-mesterskap der uten NHL-proffene, med de med så haddde nok Canada vært stor favoritt.
Karlsson er mer enn en outsider. Med god form på begge og gode ski vil duathlon dreie seg om Johaug og Karlsson. Johaug vil dra og Karlsson henge på. Spørsmålet er om hun klarer å henge på hele veien. Da vinner hun spurten.
Hvis Johaug er i form bør de tøffe løypene passe henne bedre enn Karlsson.
Jeg vil si at de passer begge like godt. I utgangspunktet er Johaug noe sterkere enn Karlsson ennå. Men det er lettere å henge enn å dra. Så jeg er ikke sikker på at Johaug blir kvitt Karlsson.

Men så er det en faktor til her og det er tynnluften. Jeg vet ikke hvordan Karlsson reagerer på den.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Minner om min spådom med 8-10 gull som virker mer og mer sannsynlig etter fiaskoen i dag. Klæbo feilet, det kan bli flere fiaskoer for herrene i langrenn. Skal mye til for å slå russerne. Kanskje klarer vi å karre oss til en bronse. Kleveland feilet i dag, klarte ikke engang å kvalifisere seg til finalen i slopestyle. Mye stang ut. Kan bli mer stang ut i løpet av OL. Tydelig at de norske sliter med kulden, vinden og ikke minst høyden. Dette blir dessverre ikke et optimalt OL.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: søn feb 06, 2022 11:08 am Minner om min spådom med 8-10 gull som virker mer og mer sannsynlig etter fiaskoen i dag. Klæbo feilet, det kan bli flere fiaskoer for herrene i langrenn. Skal mye til for å slå russerne. Kanskje klarer vi å karre oss til en bronse. Kleveland feilet i dag, klarte ikke engang å kvalifisere seg til finalen i slopestyle. Mye stang ut. Kan bli mer stang ut i løpet av OL. Tydelig at de norske sliter med kulden, vinden og ikke minst høyden. Dette blir dessverre ikke et optimalt OL.
Mens Engebråten gikk inn til en særdeles gledelig bronsemedalje.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har hele tiden sagt 10 gull og holder meg fortsatt til det, ingen grunn til å være skuffet hvis man ligger omtrent der.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Korgutt skrev: søn feb 06, 2022 11:14 am
TheBaseline skrev: søn feb 06, 2022 11:08 am Minner om min spådom med 8-10 gull som virker mer og mer sannsynlig etter fiaskoen i dag. Klæbo feilet, det kan bli flere fiaskoer for herrene i langrenn. Skal mye til for å slå russerne. Kanskje klarer vi å karre oss til en bronse. Kleveland feilet i dag, klarte ikke engang å kvalifisere seg til finalen i slopestyle. Mye stang ut. Kan bli mer stang ut i løpet av OL. Tydelig at de norske sliter med kulden, vinden og ikke minst høyden. Dette blir dessverre ikke et optimalt OL.
Mens Engebråten gikk inn til en særdeles gledelig bronsemedalje.
Ja, det var fint. Endelig en opptur etter masse nedturer i dag. Det trengte vi. For min del henger bronse i skøyter meget høyt, egentlig høyere enn gull i langrenn.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Enda en skuffende dag for Norge med 0 gull. Min spådom om 8-10 gull totalt virker mer og mer realistisk.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Norge har stor gullsjanse på 15 km skiskyting kvinner i dag. Så fullstendig skivebom og feil info i innlegget over.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:06 am Norge har stor gullsjanse på 15 km skiskyting kvinner i dag. Så fullstendig skivebom og feil info i innlegget over.
Så du bare ignorerer at vi skuffet i både snøbrett og utfor? Hva slår meg mest etter å lese innlegg her inne er den ufattelige optimismen til folk. 2 dager siden sist gull gjør liksom ingenting. At våre favoritter feiler igjen og igjen gjør liksom ingenting. Men men... jeg har laget en egen tråd. Vi får se hvem som får rett til slutt.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:10 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:06 am Norge har stor gullsjanse på 15 km skiskyting kvinner i dag. Så fullstendig skivebom og feil info i innlegget over.
Så du bare ignorerer at vi skuffet i både snøbrett og utfor? Hva slår meg mest etter å lese innlegg her inne er den ufattelige optimismen til folk. 2 dager siden sist gull gjør liksom ingenting. At våre favoritter feiler igjen og igjen gjør liksom ingenting. Men men... jeg har laget en egen tråd. Vi får se hvem som får rett til slutt.
Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sverige leder nå over Norge på medaljestatistikken. Deres favoritter klarer å innfri, i motsetning til de norske. Som feiler igjen og igjen og igjen. Dere som kaller meg et troll. Jeg sa at Sverige ville gjøre sitt beste OL noensinne. Nå viser det seg at jeg hadde rett. Sverige kan faktisk vinne medaljestatistikken til slutt, i hvert fall over Norge.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:19 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:10 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:06 am Norge har stor gullsjanse på 15 km skiskyting kvinner i dag. Så fullstendig skivebom og feil info i innlegget over.
Så du bare ignorerer at vi skuffet i både snøbrett og utfor? Hva slår meg mest etter å lese innlegg her inne er den ufattelige optimismen til folk. 2 dager siden sist gull gjør liksom ingenting. At våre favoritter feiler igjen og igjen gjør liksom ingenting. Men men... jeg har laget en egen tråd. Vi får se hvem som får rett til slutt.
Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:19 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:10 am
Så du bare ignorerer at vi skuffet i både snøbrett og utfor? Hva slår meg mest etter å lese innlegg her inne er den ufattelige optimismen til folk. 2 dager siden sist gull gjør liksom ingenting. At våre favoritter feiler igjen og igjen gjør liksom ingenting. Men men... jeg har laget en egen tråd. Vi får se hvem som får rett til slutt.
Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Se mitt svar i klagetråden din. 20 gull er fullstendig urealistisk. Vil slå rekorden i vinter ol, med 6 gull. Antall øvelser har ikke økt så mye. Sverige har tatt to forventede gull, et sjokk gull. Full fiasko i langrenn for Sverige foreløpig dog.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:19 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 7:10 am
Så du bare ignorerer at vi skuffet i både snøbrett og utfor? Hva slår meg mest etter å lese innlegg her inne er den ufattelige optimismen til folk. 2 dager siden sist gull gjør liksom ingenting. At våre favoritter feiler igjen og igjen gjør liksom ingenting. Men men... jeg har laget en egen tråd. Vi får se hvem som får rett til slutt.
Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Nå må du slutte med å tillegge folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. 20 gull er fullstendig på viddene har de aller fleste jeg har registrert ment. Selv om Gracenote har gitt uttrykk for et slikt antall så snakker man her om stang inn i samtlige grener hvor man har en bitteliten sjanse på gull. I den virkelige verden er det ikke realistisk med stang inn i absolutt alle øvelser. Det blir heldigvis noen nedturer innimellom også.
Vi er forøvrig bare i startfasen av mesterskapet. Denne dagen er den tredje av seksten øvelsesdager. Blir garantert noen nedturer og oppturer de siste 13 dagene også.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er vel en ganske normal start, de to mest sannsynlige resultatene foreløpig var vel 2 eller 3 gull. Det mest bekymringsfulle er selvsagt skigutta, om russerne tar alt så må resten av utøverne overprestere for å kompensere. Men det kan selvsagt snu, vi er altså bare på dag 3.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Korgutt skrev: man feb 07, 2022 9:39 am
TheBaseline skrev: man feb 07, 2022 9:16 am
VillaForever skrev: man feb 07, 2022 7:19 am

Birk Ruud leder forresten.

Gullsjanse i skiskyting i dag hvilket du fullstendig ignorerer. Curling går bra. Et OL vill by på opp og nedturer, små marginer, de beste henter frem det beste osv. Du har jo allerede spådd at vi vil feile i det meste, men samtidig ta 8,9 gull. Det er jo selvmotsigende, det ville være et veldig bra OL med tanke på at vi mangler Riebers gull, og ikke er like sterke i alpint som før.

Bare fortsett.
Nå har altså Sverige 3 gull mens Norge står med 2 fattigslige gull. Hva har du å si til det? Skulle ikke Norge ta 20 gull? Hvorfor har da Sverige flere gull enn Norge?
Nå må du slutte med å tillegge folk meninger de ikke har gitt uttrykk for. 20 gull er fullstendig på viddene har de aller fleste jeg har registrert ment. Selv om Gracenote har gitt uttrykk for et slikt antall så snakker man her om stang inn i samtlige grener hvor man har en bitteliten sjanse på gull. I den virkelige verden er det ikke realistisk med stang inn i absolutt alle øvelser. Det blir heldigvis noen nedturer innimellom også.
Vi er forøvrig bare i startfasen av mesterskapet. Denne dagen er den tredje av seksten øvelsesdager. Blir garantert noen nedturer og oppturer de siste 13 dagene også.
Vi har allerede tapt 3 "sikre" gull - Klæbo, Kleveland og Kilde. Dersom dette fortsetter får vi et skandale-OL. Jeg ser tendensene allerede. Vi har hatt altfor mye stang ut allerede til å klare 20 gull. Med den hastigheten på gull nå er vi heldig om vi i det hele tatt klarer 10. Blir svært vanskelig om våre favoritter fortsetter å feile, mens favorittene til andre land (som Sverige) fortsetter å innfri.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

GoingKronos skrev: man feb 07, 2022 9:44 am Det er vel en ganske normal start, de to mest sannsynlige resultatene foreløpig var vel 2 eller 3 gull. Det mest bekymringsfulle er selvsagt skigutta, om russerne tar alt så må resten av utøverne overprestere for å kompensere. Men det kan selvsagt snu, vi er altså bare på dag 3.
Normal start er det IKKE. Tre av favorittene våre, Klæbo, Kleveland og Kilde har allerede skuffet. Om dette fortsetter blir det lite gull på Norge.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Jeg har veddet på 12, men tror jeg taper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»