Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
LeSorcier

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av LeSorcier »

20-25 vil være godkjent.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Tipper, som i en annen tråd, 11 gull, hvorav fem i langrenn, to i skiskyting, to i alpint og to i kombinert. Og 38 medaljer totalt

Det vil være litt skuffende ut fra mulighetene / forventninger basert på foregående VM i OL-øvelser, men tosifret antall gull er likevel bra (i hvert fall for dem av oss som led seg gjennom Calgary, og for den saks skyld Torino). Og det hadde bare vært så altfor typisk om en Johaug uforskyldt skulle havne i karantene og ikke får gå fordi f.eks. Kalvå tester positivt på covid.

PRC-lekene (People's Republic of China) kommer til å bli PCR-lekene. Det vil bli meldt omikron-nivåer på lik linje med luftfuktighet, snøtemperatur og vindstyrke.

Men jeg håper selvfølgelig at Team Ingebrigtsen har mer rett i sine spådommer enn meg, må jo bare smile litt av at det å tippe 7 av 11 gull til Norge i skiskyting egentlig er et uttrykk for moderasjon...

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hudsucker skrev: tir jan 25, 2022 2:55 am Men jeg håper selvfølgelig at Team Ingebrigtsen har mer rett i sine spådommer enn meg, må jo bare smile litt av at det å tippe 7 av 11 gull til Norge i skiskyting egentlig er et uttrykk for moderasjon...
Argumentasjonen går slik:
-Vi har de to utøverne med klart høyest toppnivå (JTB og TE). de har i tillegg en formkurve som peker rett mot himmelen
-Marte Olsbu Røiseland har dominert sesongen, vi har dermed dobbel dekning på damesiden
-E Øberg/Sverige toppet formen alt for tidlig, har nedadgående kurve, og da er det ingen igjen som har nivået til de norske.
-På herresiden har vi som sagt JTB med klart høyeste toppnivå av alle, og med fin-fin formutvikling
-TB og SHL har ligget i toppen hele sesongen, og VSC er ikke langt unna han heller
-Silver-Sebbe er ikke i nærheten av der han var før jul, ellers er det jo tomt bak han (Ponsilouma er jo helt ute av det)
-Den nasjonen som i utgangspunktet skulle utfordre oss, Frankrike, der peker alle pilene nedover. Den med høyest toppnivå av de, Jacquelin, der går ikke pilene nedover, de er i fritt fall.
-De eneste andre som kan utfordre er russerne, og de er de eneste foruten om de norske som har god utvikling inn mot OL, og de er grunnen for at jeg har et så forsiktig tips i skiskyting.

MadBum

Legg inn av MadBum »

12 gull

Jompa

Legg inn av Jompa »

17 gull

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

16 gull.

Men får vi flere, blir jeg ikke akkurat skuffet :)

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Jeg tippet tidligere 10 OL gull, men når tror jeg det blir en farse der de beste sitter og ser på rennet i karantene. Den komplette skandalen.

Liten grunn til å tippe nå før vi vet hvor mange det er som når frem dit i tide.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

15 gull

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

5 gull.
2 i kombinert, 3 i skiskyting.

qbah

Legg inn av qbah »

15

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Vært noen gode OL nå, hjulpet av corona blir det skuffende denne gangen. Ikke like ille som Torino, vi ender med 7 gull.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Team Ingebrigtsen skrev: man jan 24, 2022 11:28 am Langrenn damer: 4 gull. Det går gjetord om hvor mye bedre Johaug er nå enn i starten av sesongen, og hun er dermed KLAR favoritt på alle individuelle distanserenn. Vi vinner også stafetten.

Langrenn herrer: 5. Vi er klare favoritter på alt utenom 15 km.

Alpint herrer: 3: Vi har gullkandidater i alt utenom kombinasjonen. Vi tar 3 av de 4 hvor vi har gullkandidater.

Alpint mixed: 1. Åpent, men vi er blant nasjonene som satser mest på denne.

Skiskyting damer: 3. Olsbu har vært klart best hele sesongen. Eckhoff stadig den med høyest toppnivå av alle og formen hennes er på vei til himmels. Tipper vi tar 3/5, men tror egentlig vi tar flere enn det.

Skiskyting herrer: 3. Også her har vi den utøveren med klart høyeste nivå (JTB), hvor i tillegg formen har fin kurve rett oppover. Legg til T Bø, SHL og VSC) Tror på mer enn 3/5 her, men velger å være forsiktig med tipset.

Skiskyting mixed: 1: Denne tar vi!

Curling mixed:1

Kombinert 3: Riiber er ikke bare favoritt individuelt, han er favoritt med enorm margin.

Hopp: 1: Gode sjanser i alle øvelser. 1/5 er vel defensiv holdning, men nok en gang velger jeg måtehold.

I tillegg tar Marcus Kleveland 1 gull

Vi tar sikkert ett gull eller to på skøyter også, og kan ta flere på snøbrett og ski fristil, men jeg velger å være forsiktig.

Totalt: 26 gull, tipset er litt vel defensivt, men det får stå slik (blir sikkert 30+)
Korona justeringer:
Tror 1 langrennsgull ryker som følge av Krugers testresultat. Hadde han som gullfavoritt på både 3- og 5-mila. Det er jo en sjanse for at Kruger rekker 5-mila, pluss at jeg uansett tror en nordmann vinner en av de to øvelsene om han er borte. Derfor nedjusterer jeg til 25 gull. Man må vel dessverre være forberedt på flere nedjusteringer, ser dog ut til at det bare er langrennslaget som er rammet. De fleste andre har vel allerede sine kandidater i Kina nå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

KingKongHalvor skrev: tor jan 27, 2022 11:49 pm Vært noen gode OL nå, hjulpet av corona blir det skuffende denne gangen. Ikke like ille som Torino, vi ender med 7 gull.
Endelig en som er på mitt nivå! Jeg har gjettet 8-10 gull.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Tips fra meg er 9 gull og 26 medaljer til Norge.

Everenga

Legg inn av Everenga »

8 gull.

Armando71

Legg inn av Armando71 »

Langrenn damer: 3 gull.

Langrenn herrer: 5 gull.

Alpint herrer: 1 gull.


Skiskyting damer: 2 gull
Skiskyting herrer: 3 gull.

Skiskyting mixed: 1 gull.


Kombinert: 2 gull.

Hopp: 1 gull.



Totalt: 18 gull.

startelver

Legg inn av startelver »

På grunn av Covid og omstendighetene rundt , og at det er ventet over 20 kuldegrader hver eneste dag, og med kastevinder tror jeg vi kan få en del overraskelser på pallen.

Derfor tar ikke Norge så mange gull denne gangen, jeg tror vi skal være fornøyd med 10 gull. Kan uansett bli en haug med sølv og bronsemedaljer.

I skiskyting kan det fort bli bingo og en overraskende vinner i alle øvelser.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Det blir nok eit bra mesterskap, men eg går for 16 gull

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Team Ingebrigtsen skrev: fre jan 28, 2022 8:30 am
Team Ingebrigtsen skrev: man jan 24, 2022 11:28 am Langrenn damer: 4 gull. Det går gjetord om hvor mye bedre Johaug er nå enn i starten av sesongen, og hun er dermed KLAR favoritt på alle individuelle distanserenn. Vi vinner også stafetten.

Langrenn herrer: 5. Vi er klare favoritter på alt utenom 15 km.

Alpint herrer: 3: Vi har gullkandidater i alt utenom kombinasjonen. Vi tar 3 av de 4 hvor vi har gullkandidater.

Alpint mixed: 1. Åpent, men vi er blant nasjonene som satser mest på denne.

Skiskyting damer: 3. Olsbu har vært klart best hele sesongen. Eckhoff stadig den med høyest toppnivå av alle og formen hennes er på vei til himmels. Tipper vi tar 3/5, men tror egentlig vi tar flere enn det.

Skiskyting herrer: 3. Også her har vi den utøveren med klart høyeste nivå (JTB), hvor i tillegg formen har fin kurve rett oppover. Legg til T Bø, SHL og VSC) Tror på mer enn 3/5 her, men velger å være forsiktig med tipset.

Skiskyting mixed: 1: Denne tar vi!

Curling mixed:1

Kombinert 3: Riiber er ikke bare favoritt individuelt, han er favoritt med enorm margin.

Hopp: 1: Gode sjanser i alle øvelser. 1/5 er vel defensiv holdning, men nok en gang velger jeg måtehold.

I tillegg tar Marcus Kleveland 1 gull

Vi tar sikkert ett gull eller to på skøyter også, og kan ta flere på snøbrett og ski fristil, men jeg velger å være forsiktig.

Totalt: 26 gull, tipset er litt vel defensivt, men det får stå slik (blir sikkert 30+)
Korona justeringer:
Tror 1 langrennsgull ryker som følge av Krugers testresultat. Hadde han som gullfavoritt på både 3- og 5-mila. Det er jo en sjanse for at Kruger rekker 5-mila, pluss at jeg uansett tror en nordmann vinner en av de to øvelsene om han er borte. Derfor nedjusterer jeg til 25 gull. Man må vel dessverre være forberedt på flere nedjusteringer, ser dog ut til at det bare er langrennslaget som er rammet. De fleste andre har vel allerede sine kandidater i Kina nå.
Nye koronajusteringer:

Helvete, Riiber skulle skaffet oss tre gull, men nå må jeg korona nedjustere til 22 gull etter Kruger og Riibers positive tester.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

HeskeyTime skrev: ons jan 26, 2022 1:29 pm15 gull
Nedjusterer også 3 gull pga. Riiber, så kan jeg ta med Krüger også, da sier vi 11 gull. Parodisk at man må ned 4 før OL i det hele tatt har begynt.

startelver

Legg inn av startelver »

Ta bort 3 gull for Riiber, men kan like gjerne ta bort en del flere.

Jeg tror fortsatt Norge ikke tar så mange gull i dette OL så holder meg fast til 10 gull for ikke å bli skuffet.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Team Ingebrigtsen skrev: tor feb 03, 2022 1:11 pm
Team Ingebrigtsen skrev: fre jan 28, 2022 8:30 am
Team Ingebrigtsen skrev: man jan 24, 2022 11:28 am Langrenn damer: 4 gull. Det går gjetord om hvor mye bedre Johaug er nå enn i starten av sesongen, og hun er dermed KLAR favoritt på alle individuelle distanserenn. Vi vinner også stafetten.

Langrenn herrer: 5. Vi er klare favoritter på alt utenom 15 km.

Alpint herrer: 3: Vi har gullkandidater i alt utenom kombinasjonen. Vi tar 3 av de 4 hvor vi har gullkandidater.

Alpint mixed: 1. Åpent, men vi er blant nasjonene som satser mest på denne.

Skiskyting damer: 3. Olsbu har vært klart best hele sesongen. Eckhoff stadig den med høyest toppnivå av alle og formen hennes er på vei til himmels. Tipper vi tar 3/5, men tror egentlig vi tar flere enn det.

Skiskyting herrer: 3. Også her har vi den utøveren med klart høyeste nivå (JTB), hvor i tillegg formen har fin kurve rett oppover. Legg til T Bø, SHL og VSC) Tror på mer enn 3/5 her, men velger å være forsiktig med tipset.

Skiskyting mixed: 1: Denne tar vi!

Curling mixed:1

Kombinert 3: Riiber er ikke bare favoritt individuelt, han er favoritt med enorm margin.

Hopp: 1: Gode sjanser i alle øvelser. 1/5 er vel defensiv holdning, men nok en gang velger jeg måtehold.

I tillegg tar Marcus Kleveland 1 gull

Vi tar sikkert ett gull eller to på skøyter også, og kan ta flere på snøbrett og ski fristil, men jeg velger å være forsiktig.

Totalt: 26 gull, tipset er litt vel defensivt, men det får stå slik (blir sikkert 30+)
Korona justeringer:
Tror 1 langrennsgull ryker som følge av Krugers testresultat. Hadde han som gullfavoritt på både 3- og 5-mila. Det er jo en sjanse for at Kruger rekker 5-mila, pluss at jeg uansett tror en nordmann vinner en av de to øvelsene om han er borte. Derfor nedjusterer jeg til 25 gull. Man må vel dessverre være forberedt på flere nedjusteringer, ser dog ut til at det bare er langrennslaget som er rammet. De fleste andre har vel allerede sine kandidater i Kina nå.
Nye koronajusteringer:

Helvete, Riiber skulle skaffet oss tre gull, men nå må jeg korona nedjustere til 22 gull etter Kruger og Riibers positive tester.
Du lever i din helt egen verden.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Et vel så relevant spørsmål er hvor mange øvelser som vil bli avgjort av vær og covid.
Parodi-OL, som ikke burde blitt arrangert nå.

Noen som ønsker å starte en tråd hvor vi kan holde løpende oversikt over hvem som ikke får delta i hver enkelt øvelse? Og i samme tråden kan vi også holde oversikt over hvem som blir rammet ekstra hardt av været, og hvem som får en uventet fordel av det samme. Og selvfølgelig hvilke øvelser som blir bingopreget som følge av sterk vind, ekstrem kulde osv.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

6 mulige gull mindre p.g.a korona og dårlig planlegging. Blir det noen i det hele tatt?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jeg tipper Norge er et av landene som kommer til å bli hardt rammet av covid, og samtidig så vil værforholdene føre til en del uventede resultater og dertil overraskende mestere.
Jeg tipper Norge ender opp med 4 gull i dette OL.

startelver

Legg inn av startelver »

Kan jo fort ende opp med null gull i skiskyting hvis kastevindene på standplass får bestemme. Tror vi skal være forberedt på det meste.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Det artige er jo at Baseline kommer til å få rett i sine spådommer😂

lund

Legg inn av lund »

Nedjusterer til 12 gull foreløpig og 38 medaljer. Dog har man fortsatt gullkandidater i de øvelsene som er rammet, så det behøver ikke å være helt krise.

Mehell

Legg inn av Mehell »

lund skrev: tor feb 03, 2022 2:09 pm Nedjusterer til 12 gull foreløpig og 38 medaljer. Dog har man fortsatt gullkandidater i de øvelsene som er rammet, så det behøver ikke å være helt krise.
For utøvere som nå blir nektet å reise inn til Kina eller som blir nektet å delta pga covid så er det helt krise. Vi snakker i stor grad om utøvere som har jobbet hardt og målrettet i mange år mot disse lekene som nå blir nektet muligheten til å få gjennomført deres langsiktige mål og drømmer. Når man i tillegg kan plusse på med værforhold som vil gjøre mange øvelser bingopreget så kan man nesten allerede nå konkludere med at OL i Bejing kommer til å bli en sportslig parodi.
Både sportslig og økonomisk vil dette garantert ramme mange utøvere.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og med Riiber ute har vi tapt ytterligere gullmedaljer. Blir ikke overrasket om Sverige vinner flere gull enn oss nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»