Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 10:21 am
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 10:04 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 9:54 am

Bortsett fra totalt antall gull, så kommer du med dine spesifikke tips i ettertid...hadde vært litt mer imponerende om du hadde meldt hvem av de norske som skulle ta hva :)
Artigst når man gjør sine tips før øvelsene...
Løgn! Jeg har ikke kommet med noen tips etter øvelsene.

Jeg kom før OL med en spesifisert liste av hvor vi har våre gullkandidater. Og så sa jeg at det normalt sett er slik at vi får inn 1/3 av disse. Derfor tippet jeg 14 gullmedaljer og foreløpig er vi på skjema til det.

Dine tips om antall gull var helt urealistiske, noe jeg også sa klart fra om før lekene begynte.

Jeg har aldri tippet i akkurat hvilke øvelser vi skal ta medaljer fordi jeg vet at det er så mange tilfeldigheter som spiller inn. Det blir bare flaks hvis man treffer. Men å vurdeer hvor mange vi får til slutt krever en del kunnskap. Og der har du vist deg ganske kunnskasløs ved å tippe gull på omtrent alle mulige gullsjanser.
I innleggene som er med i denne kopien av tidligere innlegg, så skriver du hvordan du vurderte sjansene for gull på gårsdagens øvelser....i ettertid.

Vi får se hvordan det går i den siste uken, om du treffer, så skal du få for det :)
Jeg forklarte med tall om hvor stor sjansen var for at fire gull skulle gå inn. For å vise deg hvorfor du er alt for optimistisk.
Før konkuransene skrev jeg (etter at du sa det fort kunne blir fire gull):

-Det er veldig sjelden alle gullsjanser går inn. Vi skal være glad for et eller to gull.

Så min vurdering kom før disse fire øvelsene. Basert på hva som er sannsynlig.

Vær så snill å ikke søple til denne tråden med løgner om hva andre har skrevet. Jeg har aldri kommet med tips etter at konkurransene er ferdige.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 10:29 am
Så min vurdering kom før disse fire øvelsene. Basert på hva som er sannsynlig.
Kom den vurderingen på ''trykk'' her før de 4 øvelsene? I så fall har jeg ikke sett det, og beklager det.
Jeg skrev det jeg skrev fordi jeg synes det er artig, spennende å diskutere mer spesifikke tips og vurderinger, og at de kommer før øvelsene går. Ikke til deg, men generelt, mange som kommer med råflotte analyser i ettertid, akkurat det er ikke så imponerende.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 10:53 am
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 10:29 am
Så min vurdering kom før disse fire øvelsene. Basert på hva som er sannsynlig.
Kom den vurderingen på ''trykk'' her før de 4 øvelsene? I så fall har jeg ikke sett det, og beklager det.
Jeg skrev det jeg skrev fordi jeg synes det er artig, spennende å diskutere mer spesifikke tips og vurderinger, og at de kommer før øvelsene går. Ikke til deg, men generelt, mange som kommer med råflotte analyser i ettertid, akkurat det er ikke så imponerende.
Ja den kom på trykk. Og du svarte på den, så hvordan du kan ikke si at du ikke har sett den skjønner jeg ikke

Og jo, du skrev spesifikt til meg. Du skrev:

-Bortsett fra totalt antall gull, så kommer du med dine spesifikke tips i ettertid

Hvilket altså var en ren løgn.

Som sagt så blir tråder fort ødelagt når man begynner med den typen "argumentasjon". Det er synd om også denne skal bli det.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 11:41 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 10:53 am
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 10:29 am
Så min vurdering kom før disse fire øvelsene. Basert på hva som er sannsynlig.
Kom den vurderingen på ''trykk'' her før de 4 øvelsene? I så fall har jeg ikke sett det, og beklager det.
Jeg skrev det jeg skrev fordi jeg synes det er artig, spennende å diskutere mer spesifikke tips og vurderinger, og at de kommer før øvelsene går. Ikke til deg, men generelt, mange som kommer med råflotte analyser i ettertid, akkurat det er ikke så imponerende.
Ja den kom på trykk. Og du svarte på den, så hvordan du kan ikke si at du ikke har sett den skjønner jeg ikke

Og jo, du skrev spesifikt til meg. Du skrev:

-Bortsett fra totalt antall gull, så kommer du med dine spesifikke tips i ettertid

Hvilket altså var en ren løgn.

Som sagt så blir tråder fort ødelagt når man begynner med den typen "argumentasjon". Det er synd om også denne skal bli det.
Neida, som sagt fikk jeg ikke med meg at det stod før øvelsene, og jeg beklaget om jeg hadde gått glipp av det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 12:01 pm
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 11:41 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 10:53 am

Kom den vurderingen på ''trykk'' her før de 4 øvelsene? I så fall har jeg ikke sett det, og beklager det.
Jeg skrev det jeg skrev fordi jeg synes det er artig, spennende å diskutere mer spesifikke tips og vurderinger, og at de kommer før øvelsene går. Ikke til deg, men generelt, mange som kommer med råflotte analyser i ettertid, akkurat det er ikke så imponerende.
Ja den kom på trykk. Og du svarte på den, så hvordan du kan ikke si at du ikke har sett den skjønner jeg ikke

Og jo, du skrev spesifikt til meg. Du skrev:

-Bortsett fra totalt antall gull, så kommer du med dine spesifikke tips i ettertid

Hvilket altså var en ren løgn.

Som sagt så blir tråder fort ødelagt når man begynner med den typen "argumentasjon". Det er synd om også denne skal bli det.
Neida, som sagt fikk jeg ikke med meg at det stod før øvelsene, og jeg beklaget om jeg hadde gått glipp av det.
Greit. Da glemmer vi det og går videre.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 26 gullsjanser. Det burde gitt 8-9 gull. Vi har 9 og ligger godt an. 9 gull på 10 konkurransedager.

I morgen er det mange gullsjanser. Stafett i skiskyting herrer, sprintstafett herrer, lagtempo skøyter, Big Air i snowboard, Kombinert stor bakke og utfor for damer. Tilsammen 5.5 gullsjanser.

Etter morgendagen har vi kun 9 gullsjanser igjen. Vi bør altså ha to gull i morgen for å være på skjema til 14 gull.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 2:11 pm
oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 26 gullsjanser. Det burde gitt 8-9 gull. Vi har 9 og ligger godt an. 9 gull på 10 konkurransedager.

I morgen er det mange gullsjanser. Stafett i skiskyting herrer, sprintstafett herrer, lagtempo skøyter, Big Air i snowboard, Kombinert stor bakke og utfor for damer. Tilsammen 5.5 gullsjanser.

Etter morgendagen har vi kun 9 gullsjanser igjen. Vi bør altså ha to gull i morgen for å være på skjema til 14 gull.
Sprintstafett herrer? Tenker du da på den klassiske teamsprinten hvor Klæbo skal være 1 av 2 deltagere? Den går på onsdag. Samme gjør damene sin.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Limer inn en tweet fra Jonas Bergh-Johnsen.


Som spør seg om Norge kan slå tidenes medaljefangst på 1 dag.
Med 3-2-1 fra Pyeongchang den 15.februar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 3:53 pm
oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 2:11 pm
oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 26 gullsjanser. Det burde gitt 8-9 gull. Vi har 9 og ligger godt an. 9 gull på 10 konkurransedager.

I morgen er det mange gullsjanser. Stafett i skiskyting herrer, sprintstafett herrer, lagtempo skøyter, Big Air i snowboard, Kombinert stor bakke og utfor for damer. Tilsammen 5.5 gullsjanser.

Etter morgendagen har vi kun 9 gullsjanser igjen. Vi bør altså ha to gull i morgen for å være på skjema til 14 gull.
Sprintstafett herrer? Tenker du da på den klassiske teamsprinten hvor Klæbo skal være 1 av 2 deltagere? Den går på onsdag. Samme gjør damene sin.
Du har rett, jeg så feil i programmet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:20 pm Limer inn en tweet fra Jonas Bergh-Johnsen.


Som spør seg om Norge kan slå tidenes medaljefangst på 1 dag.
Med 3-2-1 fra Pyeongchang den 15.februar.
Han skal selge inn produktet. Det kan jo gå så bra, men sannsynligheten er ikke så stor.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Satser på at jeg vinner veddemålet mitt i morgen, øl it is 🍻🍻 (veddet 12 mot 8)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

oddvar_kjempebra skrev: man feb 14, 2022 4:27 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:20 pm Limer inn en tweet fra Jonas Bergh-Johnsen.


Som spør seg om Norge kan slå tidenes medaljefangst på 1 dag.
Med 3-2-1 fra Pyeongchang den 15.februar.
Han skal selge inn produktet. Det kan jo gå så bra, men sannsynligheten er ikke så stor.
Jeg skjønner at han skal selge produktet. Men denne tirsdagen er vel den dagen vi har flest medaljesjanser under dette OL? Er forøvrig enig med deg i at det skal veldig godt gjøres å få en slik uttelling. Men sjansen er heller ikke lik null. Må jo også være lov å drømme litt selv om sjansen for en slik uttelling er relativt lav?

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Tipper 1-3-0 i morgen.
Grunnen usikkerheten med Riiber og skiskytterdamene uten ITL, så tror jeg vi vinner gull i en av de og sølv i den andre.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 4:36 pm Tipper 1-3-0 i morgen.
Grunnen usikkerheten med Riiber og skiskytterdamene uten ITL, så tror jeg vi vinner gull i en av de og sølv i den andre.
Her er vi enige. Jeg tipper også 1-3-0

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 4:36 pm ITL
Ingrid Tandmark Landrevold? ;-)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 4:36 pm Tipper 1-3-0 i morgen.
Grunnen usikkerheten med Riiber og skiskytterdamene uten ITL, så tror jeg vi vinner gull i en av de og sølv i den andre.
Damene går skiskytterstafett på onsdag. Imorgen er det herrene. Så å bruke usikkerheten rundt Tandrevold om morgendagens medaljesjanser blir feil.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 4:36 pm Tipper 1-3-0 i morgen.
Grunnen usikkerheten med Riiber og skiskytterdamene uten ITL, så tror jeg vi vinner gull i en av de og sølv i den andre.
Enig. Etter skuffelsen på søndag tror jeg nok en gang vi bare får 1 gull. Skulle jo ta 4 gull i går, vi så alle hvordan det gikk. Er ikke så lett å bare hanke inn gull. Dersom vi får 2 eller flere tror jeg vi må være veldig fornøyd. 1 er godkjent.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror ikke vi skal dra for hardt til, skal være fornøyd med 1 gull og kanskje noen sølv/bronse.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror Riiber tar gullet jeg, hvis formen er bevart,

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Samme gjelder meg, men prøver å få med meg øvelsene på formiddagen LIVE. Så blir det middag klokken 12, og i seng mellom 15 og 16. Har dog ikke fungert så bra siden jeg fortsatt er våken :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

sexxes skrev: man feb 14, 2022 6:12 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Samme gjelder meg, men prøver å få med meg øvelsene på formiddagen LIVE. Så blir det middag klokken 12, og i seng mellom 15 og 16. Har dog ikke fungert så bra siden jeg fortsatt er våken :)
Jeg kommer til å sovne i stolen foran TV-en dersom jeg begynner å få med meg OL når jeg kommer hjem. Aner du forresten hvor lang tid den Big Air konkurransen som starter 0600 varer? Er vel 12 løpere som skal ha 3 run hver?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

6gull, 6bronse og 6 sølv

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm
pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.

Når det er sagt har jeg fått med meg «alt» i dette OL. Nattøvelsene gidder jeg ikke, men alpint er nok det jeg er minst interessert i av de klassiske «norske» øvelsene. Får jo enormt mye ut av helga når man er oppe 0800 lørdag og søndag.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm
pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm

Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Jeg tenker 4 år fremover i tid altså.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm

Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:31 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm

OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.
Klokken 12 europeisk tid vil da si mellom 0300 og 0600 i USA avhengig av i hvilken stat du bor i da?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:31 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm

OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.
Slalom og storslalom, kombislalom og paralellslalom kan godt arrangers på kveldstid.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»