Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av sexxes »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Samme gjelder meg, men prøver å få med meg øvelsene på formiddagen LIVE. Så blir det middag klokken 12, og i seng mellom 15 og 16. Har dog ikke fungert så bra siden jeg fortsatt er våken :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

sexxes skrev: man feb 14, 2022 6:12 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Samme gjelder meg, men prøver å få med meg øvelsene på formiddagen LIVE. Så blir det middag klokken 12, og i seng mellom 15 og 16. Har dog ikke fungert så bra siden jeg fortsatt er våken :)
Jeg kommer til å sovne i stolen foran TV-en dersom jeg begynner å få med meg OL når jeg kommer hjem. Aner du forresten hvor lang tid den Big Air konkurransen som starter 0600 varer? Er vel 12 løpere som skal ha 3 run hver?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

6gull, 6bronse og 6 sølv

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm
pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.

Når det er sagt har jeg fått med meg «alt» i dette OL. Nattøvelsene gidder jeg ikke, men alpint er nok det jeg er minst interessert i av de klassiske «norske» øvelsene. Får jo enormt mye ut av helga når man er oppe 0800 lørdag og søndag.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm
pfrog567 skrev: man feb 14, 2022 6:50 pm

Kjedelige greier dette. To vinter-OL på rad med "ukristelige" tider :)
Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Jeg tenker 4 år fremover i tid altså.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:57 pm

Blir bedre når det kommer til Italia om 4 år. Fra fredag 6.februar til søndag 22.februar. Da blir det vel ingen nattøvelser. Men når kommer de øvelsene som er populære i USA til å gå da?
OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:31 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm

OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.
Klokken 12 europeisk tid vil da si mellom 0300 og 0600 i USA avhengig av i hvilken stat du bor i da?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:31 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 7:29 pm
PapaSmurf skrev: man feb 14, 2022 7:23 pm

OL i Nord-Amerika er jo det diggeste av alt. Øvelsene går fra ettermiddag til rett over midnatt.
Jeg tenker mer slik når vil de øvelsene som er populære i USA bli avviklet i Italia? Amerikanerne vil jo at slikt som storslalåm skal gå i beste sendetid der borte. Men beste sendetid i USA da snakker man vel om midt på svarte natta i Europa? Og da er det vel ingen øvelser som vil gå i Italia? Kan ikke se for meg noe annet at når OL blir avviklet i Europa så må de populære amerikanske øvelsene gå på det som er ugunstige tider i USA? Enig?
Alpint har et relativt snevert tidsvindu. De vil helst unngå flomlys på grunn av at dagslys er langt bedre for løpernes sikt. Så det vil garantert gå på «vår» dagtid.
Slalom og storslalom, kombislalom og paralellslalom kan godt arrangers på kveldstid.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 6:39 pm
sexxes skrev: man feb 14, 2022 6:12 pm
Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:53 pm Uansett så er jeg på jobb når Mowinkel og Killi skal prøve seg på medaljer i natt. Så får vi se om det blir noen fangst når jeg drar hjem for å sove. Lagtempo skøyter, skiskytterstafett og kombinert får jeg ta som opptak når jeg våkner.
Samme gjelder meg, men prøver å få med meg øvelsene på formiddagen LIVE. Så blir det middag klokken 12, og i seng mellom 15 og 16. Har dog ikke fungert så bra siden jeg fortsatt er våken :)
Jeg kommer til å sovne i stolen foran TV-en dersom jeg begynner å få med meg OL når jeg kommer hjem. Aner du forresten hvor lang tid den Big Air konkurransen som starter 0600 varer? Er vel 12 løpere som skal ha 3 run hver?
Ser ut fra tidsskjemaet at omgangene skal starte 06:00, 06:22 og 06:45, så da er det vel litt over en time.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Det er vel to gode gullmuligheter som gjenstår - 30 km langrenn for kvinner og fellesstart skiskyting også kvinner.

Så regner jeg med at én til går inn, godt mulig i skiskyting (herrer). Blir overrasket om andre slår til.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Neptun skrev: man feb 14, 2022 11:37 pm Det er vel to gode gullmuligheter som gjenstår - 30 km langrenn for kvinner og fellesstart skiskyting også kvinner.

Så regner jeg med at én til går inn, godt mulig i skiskyting (herrer). Blir overrasket om andre slår til.
Lagtempo skøyter er en god gullkandidat.
Med såpass mange gode medaljemuligheter i morgen bør 2-1-1 være et nøkternt tips.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg sa 10 gull før OL for ikke å ta i, og det ser ut som vi vil passere 10 gull lett, med normal uttelling. Mer enn 10 gull vil være en suksess for Norge, uansett hva som har skjedd.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Korgutt skrev: man feb 14, 2022 4:46 pm
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 14, 2022 4:36 pm Tipper 1-3-0 i morgen.
Grunnen usikkerheten med Riiber og skiskytterdamene uten ITL, så tror jeg vi vinner gull i en av de og sølv i den andre.
Damene går skiskytterstafett på onsdag. Imorgen er det herrene. Så å bruke usikkerheten rundt Tandrevold om morgendagens medaljesjanser blir feil.
Godt dere følger med, men fortsatt ikke sikker på Riibers form, så tipper fortsatt 1-3-0 i dag. Sjanseløse i utforenfor damer på medalje, men der hadde ikke jeg forventet noe heller.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 5:03 am

Godt dere følger med, men fortsatt ikke sikker på Riibers form, så tipper fortsatt 1-3-0 i dag. Sjanseløse i utforenfor damer på medalje, men der hadde ikke jeg forventet noe heller.
Tror ikke vi skal forvente noe som helst av Riiber i dag. Han har vært innesperret på et lite rom i karantene i nesten to uker, all trening har foregått på dette lille rommet, han har kun ett hopp i bakken, og han har ikke engang prøvd løypene. Han viste ikke den aller beste formen i konkurransene før OL, og vi vet heller ikke om koronaen har satt ham ytterligere tilbake formmessig.
Vi får se på dette som en gjennomkjøring for hans del før lagkonkurransen, så får vi heller evt ta det som en veldig gledelig overraskelse hvis han får til et bra resultat.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Mehell skrev: tir feb 15, 2022 5:13 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir feb 15, 2022 5:03 am

Godt dere følger med, men fortsatt ikke sikker på Riibers form, så tipper fortsatt 1-3-0 i dag. Sjanseløse i utforenfor damer på medalje, men der hadde ikke jeg forventet noe heller.
Tror ikke vi skal forvente noe som helst av Riiber i dag. Han har vært innesperret på et lite rom i karantene i nesten to uker, all trening har foregått på dette lille rommet, han har kun ett hopp i bakken, og han har ikke engang prøvd løypene. Han viste ikke den aller beste formen i konkurransene før OL, og vi vet heller ikke om koronaen har satt ham ytterligere tilbake formmessig.
Vi får se på dette som en gjennomkjøring for hans del før lagkonkurransen, så får vi heller evt ta det som en veldig gledelig overraskelse hvis han får til et bra resultat.
Tror han kan smelle skikkelig til i bakken, og så er jeg enig at vi ikke kan forvente alt for mye i langrennet. Men muskulært overskudd til å gå et godt langrenn må han jo ha, så er det spørs om utholdenheten og pusten blir for dårlig.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hudsucker skrev: tir jan 25, 2022 2:55 am Tipper, som i en annen tråd, 11 gull, hvorav fem i langrenn, to i skiskyting, to i alpint og to i kombinert. Og 38 medaljer totalt

Det vil være litt skuffende ut fra mulighetene / forventninger basert på foregående VM i OL-øvelser, men tosifret antall gull er likevel bra (i hvert fall for dem av oss som led seg gjennom Calgary, og for den saks skyld Torino). Og det hadde bare vært så altfor typisk om en Johaug uforskyldt skulle havne i karantene og ikke får gå fordi f.eks. Kalvå tester positivt på covid.

PRC-lekene (People's Republic of China) kommer til å bli PCR-lekene. Det vil bli meldt omikron-nivåer på lik linje med luftfuktighet, snøtemperatur og vindstyrke.

Men jeg håper selvfølgelig at Team Ingebrigtsen har mer rett i sine spådommer enn meg, må jo bare smile litt av at det å tippe 7 av 11 gull til Norge i skiskyting egentlig er et uttrykk for moderasjon...
To i skiskyting? Vi er oppe i 5 gull med 3 øvelser igjen...

startelver

Legg inn av startelver »

Da teller vi opp 11 gull til Norge før kombinert. Ser ut som jeg tok feil og det var jo gledelig. :)

Johaug er vel nesten bankers på 30 km. Så minst 12 gull til Norge i dette OL.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

startelver skrev: tir feb 15, 2022 11:05 am Da teller vi opp 11 gull til Norge før kombinert. Ser ut som jeg tok feil og det var jo gledelig. :)

Johaug er vel nesten bankers på 30 km. Så minst 12 gull til Norge i dette OL.
12 etter kombinert :)

startelver

Legg inn av startelver »

Så er det lagøvelsen i kombinert også, joda kan fort bli 15 gull som enkelte her har spådd.

lund

Legg inn av lund »

Jeg tror jaggu jeg får rett på gulltipset mitt likevel. "Mangler" bare 4 gull nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg tippet mye stang-ut og 7 gull til Norge, veldig glad for at jeg er dårlig til å tippe.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Queenie skrev: man feb 14, 2022 4:31 pm Satser på at jeg vinner veddemålet mitt i morgen, øl it is 🍻🍻 (veddet 12 mot 8)
Ihaa 🥳😄

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 30.5 gullsjanser. Det burde gitt 10-11 gull. Vi har 12 og ligger foran skjema. 12 gull på 10 konkurransedager er veldig sterkt.

10 gullsjanser igjen. Kun to gull til for å nå skjema. Nå har jeg trua på ny rekord. Da må vi opp i 15 gull.

Ser vi på antall medaljer har vi 26 nå. Rekorden fra fire år siden er på 39. Det skal holde hardt. Tre av de ti gullsjansene er stafetter så det blir maks tre på de. Da må vi ta 10 medlajer på de resterende seks øvelsene. Det blir tøft. Vi må nesten håpe på storeslem fra skiskyterne på fellesstartene.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Ny gull rekord er innen rekkevidde nå. Bare 3 til...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg har ikke oversikt, men kan dette fortsatt bli historiens nest beste OL for Norges del?

Edit: Fant svaret over her. 🙂

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror fortsatt vi kan feile også, så ingenting er gitt her, men jeg inkasserer Johaug på forhånd. Da har vi 13.

Bonusgull til Birk Ruud kan komme i natt, men kan like gjerne bli utenfor pallen.
Langrennet til gutta har jeg nærmest gitt opp, da jeg tror den russiske bjørnen vinner 5-mila og sprintstafetten.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Tipper russisk gull på sprintstafetten selv. Bolshunov kommer til å sprenge Valnes. Klæbo vassere enn Terentyev men ikke nok til å tette forspranget Bolshunov kommer til å fikse.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 34.5 gullsjanser. Det burde gitt 11-12 gull. Vi har 13 og ligger foran skjema. 13 gull på 11 konkurransedager er veldig sterkt.

6 gullsjanser igjen. Kun et gull til for å nå skjema. Nå har jeg trua på ny rekord. Da må vi opp i 15 gull.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»