Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
VillaForever

Re: Hvor mange gull tar Norge i Bei

Legg inn av VillaForever »

Onsdag ser magrere ut, pga Riibers sykdom. Graabak med i kampen om medalje. Lamparter må vel kalles en favoritt.

Vi har 3 stk med i Big Air finalen i natt, veldig bra. Birk Ruud må helt klart kalles gullkandidat, men nivået kan være så ekstremt høyt, marginene ørsmå, så jeg regner ikke med gull her. Enorm bonus i så fall. Hvis det skulle bli to gull - mot all forventning - så er vi tilbake på skjemaet mitt på 10 gull totalt.

Up the Norway!

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: tir feb 08, 2022 3:24 pm
KongOlav2 skrev: tir feb 08, 2022 2:04 pm Før OL og før Riibers covidsykdom, ville jeg sagt noe sånt som dette ang norske sjanser:

Soleklar gullfavoritt: 7 øvelser - 3 x Johaug, 2 x Riiber og 2 x Klæbo inkl lagsprinten.
Klar gullkandidat: 10 av 11 øvelser i skiskyting (ikke kvinnestafett), 3 øvelser i alpint (SG, utfor og slalom), 4 langrennsøvelser til (30 og 50 km menn, begge stafetter) samt 2 x hopp for menn og lag kombinert.
Medaljekandiater: Curling, 4-5 skøyteøvelser, øvrige øvelser i langrenn og skiskyting, storslalom menn, laghopp x 2 og lag kombinert. Mulig flere øvelser i snowboard? Freestyle kanskje?

Uten sykdom og andre ting tror jeg vi kunne tatt absolutt minimum 5-6 gull i første kategori. I neste blir marginene mindre, spesielt i skiskyting og, alpint og hopp. Av totalt 20 øvelser jeg har ramset opp her tror jeg 6-8 gull burde vært realistisk. I siste kategori neppe mer enn 1-2 gull, kanskje ingen. Totalt sett 12-15 gull altså. Nå ligger vi litt etter pga stang ut for AAK og skiskytterne, samt sykdommen til Riiber. Men det bør absolutt være mulighet for minst 10 fortsatt.
Jeg tippet 11-8-7 i konkurransen på jobben før OL. En kasse vin venter på vinneren.

Jeg tror jeg ligger godt an.

Jeg tror kanskje 11 gull skal holde hardt. Da skal det dette inn et par slengere også, tror jeg.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: tir feb 08, 2022 3:31 pm Vi burde nå hatt 5-6 gull. Vi står igjen med 3. Langt under forventnigene. Men slik blir det når alle favorittene flopper. Ser mørkere og mørkere ut dette med tanke på et respektabelt OL. Greit nok at det ikke blir Torino takter, men det blir uansett ikke bra.

Nei, det blir nok kun blant de 10-20% beste av alle OL for Norge, så det er en skandale.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg tror kanskje man må innse at gullåret med 14 gull i 2018, og 13 gull i 2002, var ekstrem-år, og vil kanskje aldri bli gjentatt.
Vi er fortsatt på en voldsom bølge med verdenstopper i veldig mange idretter, men det skal allikevel så mye til for at alt skal klaffe i et OL, og for at lille Norge skal toppe gullstatistikkene.

Det gror heller ikke like godt i et par av de tradisjonelle idrettene våre, noe vi kan se i bl.a damelangrenn. Samtidig ser vi et oppsving i f.eks. Sverige på flere fronter.

Vi ser ut til å være i rute til å sveive inn et sted mellom 7 og 10 gull, noe som er fantastisk i seg selv i OL-historisk sammenheng.
Men det er litt vanskelig å sammenligne med OL litt tilbake i tid, siden det i dag er flere øvelser i "våre" grener, enn noensinne.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Man blir hele tiden beskyldt for å være pessimist.
Da jeg i god tid før OL tippet 10-11 gull til Norge var det ikke måte på hvor pessimistisk dette var.

Etter den tid har Riiber vært nærkontakt med en smittet utøver fra et annet land, så han er ute. Jevnt over går det trått i langrenn for alle bortsett fra Johaug. (Klæbos gull i sprint var forventet). Skiskytterne taper medaljer mot løpere de tidligere har vunnet greit mot i ren langrennstid. Det går altså ikke fort for dem som går på ski, da er det liten grunn til å tro de går bedre for det som er igjen av kombinertløpere. Forberedelser, høydedøgn, ski jeg vet ikke hva? men sånn er det.

Hoppere, skøyteløpere, alpinister levnes små sjanser til gull.
Tipper ytterligere 3 langrennsgull og håper på to i skiskyting dvs 8 gull totalt. Da er jeg på de opprinnelige 11 - minus 3 i kombinert.
Står steinhardt på 8 gull - og med det tror jeg svenskene tar ett gull mer enn oss. Noe som svir, selvsagt.
Sist redigert av Neptun den tir feb 08, 2022 8:30 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

DennisB skrev: tir feb 08, 2022 6:58 pm Jeg tror kanskje man må innse at gullåret med 14 gull i 2018, og 13 gull i 2002, var ekstrem-år, og vil kanskje aldri bli gjentatt.
Vi er fortsatt på en voldsom bølge med verdenstopper i veldig mange idretter, men det skal allikevel så mye til for at alt skal klaffe i et OL, og for at lille Norge skal toppe gullstatistikkene.

Det gror heller ikke like godt i et par av de tradisjonelle idrettene våre, noe vi kan se i bl.a damelangrenn. Samtidig ser vi et oppsving i f.eks. Sverige på flere fronter.

Vi ser ut til å være i rute til å sveive inn et sted mellom 7 og 10 gull, noe som er fantastisk i seg selv i OL-historisk sammenheng.
Men det er litt vanskelig å sammenligne med OL litt tilbake i tid, siden det i dag er flere øvelser i "våre" grener, enn noensinne.
Nja, på det som er årets øvelser tok vi i fjorårets VM-øvelser følgende medaljer:
Ski-VM i Oberstdorf: 11 gull, 10 sølv, 5 bronse = 26 medaljer
Skiskytings-VM i Pokljuka: 7 gull, 2 sølv, 4 bronse = 13 medaljer
VM i alpint: 2 gull, 1 bronse = 3 medaljer
VM enkeltdistanser skøyter: 1 gull = 1 medalje
VM mixed curling: 1 sølv = 1 medalje
I tillegg til freestyle og snøbrett.
Totalt: 21 gull, 13 sølv, 10 bronse = 44 medaljer + freestyle og snøbrett.
Med andre ord ville 7 gull være veldig lavt basert på potensialet.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

lund skrev: tir feb 08, 2022 8:30 pm
DennisB skrev: tir feb 08, 2022 6:58 pm Jeg tror kanskje man må innse at gullåret med 14 gull i 2018, og 13 gull i 2002, var ekstrem-år, og vil kanskje aldri bli gjentatt.
Vi er fortsatt på en voldsom bølge med verdenstopper i veldig mange idretter, men det skal allikevel så mye til for at alt skal klaffe i et OL, og for at lille Norge skal toppe gullstatistikkene.

Det gror heller ikke like godt i et par av de tradisjonelle idrettene våre, noe vi kan se i bl.a damelangrenn. Samtidig ser vi et oppsving i f.eks. Sverige på flere fronter.

Vi ser ut til å være i rute til å sveive inn et sted mellom 7 og 10 gull, noe som er fantastisk i seg selv i OL-historisk sammenheng.
Men det er litt vanskelig å sammenligne med OL litt tilbake i tid, siden det i dag er flere øvelser i "våre" grener, enn noensinne.
Nja, på det som er årets øvelser tok vi i fjorårets VM-øvelser følgende medaljer:
Ski-VM i Oberstdorf: 11 gull, 10 sølv, 5 bronse = 26 medaljer
Skiskytings-VM i Pokljuka: 7 gull, 2 sølv, 4 bronse = 13 medaljer
VM i alpint: 2 gull, 1 bronse = 3 medaljer
VM enkeltdistanser skøyter: 1 gull = 1 medalje
VM mixed curling: 1 sølv = 1 medalje
I tillegg til freestyle og snøbrett.
Totalt: 21 gull, 13 sølv, 10 bronse = 44 medaljer + freestyle og snøbrett.
Med andre ord ville 7 gull være veldig lavt basert på potensialet.
Tar du med X-games kan du slenge på 2-3 gull til.

Føler egentlig alltid at Norge underpresterer når det kommer til OL, kontra den oppsummeringen du viser her. Vancouver var vel strengt tatt ikke så bra heller, men i Pyongchang så var det ikke så mye stang ut riktignok. I Sochi så ødela smøringen veldig mye.

startelver

Legg inn av startelver »

Norge bør satse på en del smalere øvelser der vi ikke stiller utøvere i det hele tatt, som f.eks Aking.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Team Ingebrigtsen skrev: man feb 07, 2022 6:40 pm
Sodajr skrev: man feb 07, 2022 6:34 pm I morgen kan bli en stor dag, vi har faktisk hele 7 medalje muligheter: Starter med Freestyle: Big Air finale damer, fortsetter med Super G menn, så er det 20km skiskyting menn, neste er Langrenn sprint damer og menn, samtidig er det 1500m menn skøyter, før dagen avsluttes med Curling Mix finalen!
Tipper 3-1-1 i morgen :)
Var dette tipset her jeg snakket om.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

Called it! Birk Ruud gull.

Og dermed hoppet Norge opp til førsteplass på gullmedalje statistikken for øyeblikket. Forbi Sverige, og nr 2 på antall medaljer totalt, rett bak Russland.

Det her blir en reise i opp og nedturer, som et OL normalt vil gi. Bredden i medaljefangsten, antall grener vi tar medalje i- sier noe om hvor vi står som vinteridrettsnasjon. Marginer om det av og til gir gull. Sånn er OL.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:24 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 07, 2022 6:40 pm
Sodajr skrev: man feb 07, 2022 6:34 pm I morgen kan bli en stor dag, vi har faktisk hele 7 medalje muligheter: Starter med Freestyle: Big Air finale damer, fortsetter med Super G menn, så er det 20km skiskyting menn, neste er Langrenn sprint damer og menn, samtidig er det 1500m menn skøyter, før dagen avsluttes med Curling Mix finalen!
Tipper 3-1-1 i morgen :)
Var dette tipset her jeg snakket om.
Trodde på Kilde, skiskyting, Klæbo og curlinglaget, og så trakk jeg fra en _)
Ble 1-1-2. Hadde også oppriktig tro på at Falla kunne lage et nytt mirakel, men ut fra det som ble sagt etterpå, så skjønner jeg at forutsetningene ikke helt var der..

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: ons feb 09, 2022 8:45 am Called it! Birk Ruud gull.

Og dermed hoppet Norge opp til førsteplass på gullmedalje statistikken for øyeblikket. Forbi Sverige, og nr 2 på antall medaljer totalt, rett bak Russland.

Det her blir en reise i opp og nedturer, som et OL normalt vil gi. Bredden i medaljefangsten, antall grener vi tar medalje i- sier noe om hvor vi står som vinteridrettsnasjon. Marginer om det av og til gir gull. Sånn er OL.
Tenk hvis vi ikke hadde hatt koronapositive utøvere. Krüger, Riiber etc. Da hadde vi hatt gode muligheter til å vinne både antall gull og antall medaljer. Nå er det noe mer usikkert, dessverre. Men det er fortsatt mulig med et hederlig OL. Om vi klarer min spådom med 8-10 gull så tror jeg vi må være fornøyd. Spesielt med tanke på utgangspunktet som var flere koronapositive utøvere før OL startet. I tillegg har norn av favorittene våre floppet, som ikke har gjort gull/medaljesankingen lettere. Vi får se hva vi ender opp med.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

PapaSmurf skrev: ons feb 09, 2022 8:50 am Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.
Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:45 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:24 am
Team Ingebrigtsen skrev: man feb 07, 2022 6:40 pm

Tipper 3-1-1 i morgen :)
Var dette tipset her jeg snakket om.
Trodde på Kilde, skiskyting, Klæbo og curlinglaget, og så trakk jeg fra en _)
Ble 1-1-2. Hadde også oppriktig tro på at Falla kunne lage et nytt mirakel, men ut fra det som ble sagt etterpå, så skjønner jeg at forutsetningene ikke helt var der..
Ble det flere bronsemedaljer enn Johannes Thingnes Bø sin igår?

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:59 am
Team Ingebrigtsen skrev: ons feb 09, 2022 8:45 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:24 am

Var dette tipset her jeg snakket om.
Trodde på Kilde, skiskyting, Klæbo og curlinglaget, og så trakk jeg fra en _)
Ble 1-1-2. Hadde også oppriktig tro på at Falla kunne lage et nytt mirakel, men ut fra det som ble sagt etterpå, så skjønner jeg at forutsetningene ikke helt var der..
Ble det flere bronsemedaljer enn Johannes Thingnes Bø sin igår?
Ja.

startelver

Legg inn av startelver »

Da er Norge i rute igjen, det viktigste er at vi vinner medaljestatistikken.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am
PapaSmurf skrev: ons feb 09, 2022 8:50 am Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.
Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am
PapaSmurf skrev: ons feb 09, 2022 8:50 am Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.
Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.
Ta det i klagetråden din. Herregud, forsøk med litt perspektiv. Vi har nettop inntatt toppen av gullmedalje statistikken og du fortsetter å øse ut uten nyanser.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

VillaForever skrev: ons feb 09, 2022 10:09 am
TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am

Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.
Ta det i klagetråden din. Herregud, forsøk med litt perspektiv. Vi har nettop inntatt toppen av gullmedalje statistikken og du fortsetter å øse ut uten nyanser.
Bare å blokkere. Gjør disse OL-trådene langt mer matnyttige. Tro meg.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)
Stafett (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : 41.5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 14.5 gullsjanser. Det burde gitt 5 gull. VI har fire, så vi henger nogelunde med. Med Riber, Kruger og Weng ute så er fremtidige gullsjanser svekket. Stafett for damer tar jeg nå bort fra listen over gullsjanser. Dvs at vi står igjen med 40.5 gullsjanser.

Slik som form og stall og covidsituasjon ser ut nå så må vi stole på at våre skiskyttere tar en god del gull for at vi skal nå målet om 14 gullmedaljer.

Det er nok mer realistisk med rundt 10-12 gull for øyeblikket.
Som jo uansett er et bra OL for Norge.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VillaForever skrev: ons feb 09, 2022 10:09 am
TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am

Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.
Ta det i klagetråden din. Herregud, forsøk med litt perspektiv. Vi har nettop inntatt toppen av gullmedalje statistikken og du fortsetter å øse ut uten nyanser.
Hvorfor kan ikke du holde deg til tema i stedet for å ty til personangrep? Om mine kommentarer er så irriterende så kan du heller blokkere meg. Jeg har rett til å skrive innlegg som holder seg til trådens tema og være så negativ jeg bare vil. Dersom det irriterer deg er det jo ditt problem, ikke mitt. Nå er det forresten du som ikke har forholdt deg til trådens tema her. Det er du som avbrøt diskusjonen her med tåpelig personangrep. Synes du heller skal argumentere for din mening i stedet for å anklage meg for diverse ting.

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:31 am
VillaForever skrev: ons feb 09, 2022 10:09 am
TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.
Ta det i klagetråden din. Herregud, forsøk med litt perspektiv. Vi har nettop inntatt toppen av gullmedalje statistikken og du fortsetter å øse ut uten nyanser.
Hvorfor kan ikke du holde deg til tema i stedet for å ty til personangrep? Om mine kommentarer er så irriterende så kan du heller blokkere meg. Jeg har rett til å skrive innlegg som holder seg til trådens tema og være så negativ jeg bare vil. Dersom det irriterer deg er det jo ditt problem, ikke mitt. Nå er det forresten du som ikke har forholdt deg til trådens tema her. Det er du som avbrøt diskusjonen her med tåpelig personangrep. Synes du heller skal argumentere for din mening i stedet for å anklage meg for diverse ting.
Tema har hele tiden vært gull medalje analyser. Se brukeren overfor - som argumenterer for antall gullsjanser til Norge - realistisk fangst - opp mot faktiske variabler som kan inntreffe. Feks at vi har skader, sykdom, andre nasjoner topper formkurven osv. Dine innlegg er fullstendig overstyrt av følelser - ja, det er det OL handler om, men i så fall, bedre egnet i enkelt tråder knyttet til hver enkelt konkurranse. Da er vi tilskuere og gråter, ler og heier om hverandre. Og skriker ut.

Du har selvsagt uansett rett til å skrive hva du vil, hvor du vil. Og samtidig, må du tåle å bli sagt imot, ja faktisk, overkjørt - om du gir uriktige argumenter eller rett og slett - kaster ut gjentagelser av komiske / urealistiske forventninger. Du har argumentet for 8 - 10 gull, hvilket vil være et ganske bra OL for Norge. Vi er halvveis til dette målet etter 5 av 16 dager. Med andre ord, din gjetning/ tips, er omtrent i rute.

Kos deg med floppene.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am
PapaSmurf skrev: ons feb 09, 2022 8:50 am Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.
Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.
🤣

VillaForever

Legg inn av VillaForever »

🥳😂😬

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am
PapaSmurf skrev: ons feb 09, 2022 8:50 am Det blir 11 gull. Og jeg vinner kassen med vin på jobben. Sann mine ord.
Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.

Sinnsykt sterk sølvmedalje av Graabak, som var langt fra noe favoritt på forhånd! «Noen plasser bak pallen»… snakk om å bomme!

startelver

Legg inn av startelver »

Blokker trollet så blir livet langt hyggeligere her.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Må si vi har fått god uttelling på medaljesjansene våre i dag. 2 av 2 mulige! Gull og sølv er veldig bra sammenliknet med de siste dagene hvor medaljefavoritter har floppet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Champis skrev: ons feb 09, 2022 12:51 pm
TheBaseline skrev: ons feb 09, 2022 10:04 am
Korgutt skrev: ons feb 09, 2022 8:58 am

Følg med på Graabak i hoppbakken nå. Han hoppet lengst i prøveomgangen.
Det gikk rett til helvete, som vanlig. Intet nytt at norske favoritter flopper. Medalje er en mulighet, men tror heller han ender noen plasser bak pallen.

Sinnsykt sterk sølvmedalje av Graabak, som var langt fra noe favoritt på forhånd! «Noen plasser bak pallen»… snakk om å bomme!
Jeg sa 4. til 6. plass. Altså tok jeg feil av to plasser. Ikke total skivebom men allikevel feil. Glad jeg tok feil! Det sølvet smakte godt. Fint at andre norske kan gjøre det bra i kombinert selv om Riiber ikke deltar.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)
Stafett (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : 41.5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 16.5 gullsjanser. Det burde gitt 5-6 gull. VI har fem, og henger med. Med Riber, Kruger og Weng ute så er fremtidige gullsjanser svekket. Stafett for damer tar jeg nå bort fra listen over gullsjanser. Dvs at vi står igjen med 40.5 gullsjanser.

Fem gull på fem konkurransedager er jo absolutt godkjent.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»