Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
startelver

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av startelver »

Ligger an til 17 gull ? Utrolige greier dette.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kenrojo skrev: tor feb 17, 2022 7:22 pm Noen stemplet meg som idiot da jeg anslo 17 gull og mente det var realistisk.
Ikke dårlig tips det. Hvem kan stoppe Johaug på 3 mila, så 16 gull har jeg innkassert. Spenningen blir 5 mila for herrer, og hvor preget Krüger er etter korona. Det kan faktisk ende med 17 gull.

startelver

Legg inn av startelver »

Kenrojo fortjener en egen medalje hvis han treffer her ;)

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Fernandovonarb skrev: fre feb 18, 2022 11:54 am
Kenrojo skrev: tor feb 17, 2022 7:22 pm Noen stemplet meg som idiot da jeg anslo 17 gull og mente det var realistisk.
Ikke dårlig tips det. Hvem kan stoppe Johaug på 3 mila, så 16 gull har jeg innkassert. Spenningen blir 5 mila for herrer, og hvor preget Krüger er etter korona. Det kan faktisk ende med 17 gull.
Johaug vinner ja, og så er vi favoritter på 5-mila, jeg greier ikke å se for meg noen uten om Bolsj og Spitsov som en gang er med i kampen. Det er jo også slik at Bolsj ikke har sett ut som på 3-mila etter den innsatsen, nedadgående form er ikke helt feil å si. I tillegg er jo Bolsj hakket skarpere i klassisk. Spitsov ser solid ut. Men det er jo de mot 2-4 norske utøvere, det er gode odds for oss. Kruger og Holund er favorittene, Røthe skal jo også egentlig være der oppe når det er fri teknikk, og så er jeg usikker på om Klæbo kan følge om det går fort fra tidlig i løpet.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: fre feb 18, 2022 11:43 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am

Tilsammen : 41.5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Du skal ha for forsøket, men med tanke på at du hadde krysset alpint damer, skøyter og ski fristil i langt større grad enn det som du burde, så er tipset egentlig langt dårligere en tallene skulle tilsi. Når man tar vekk tulletipsene dine, så tippet du jo egentlig 11-12 gull til Norge.
Problemet ditt er at du tipper uten kunnskap, i skiskyting hadde du store problemer å se for deg at Johannes Thingnes Bø og de norske skulle dominere. I din verden var det ingen ting som skulle tilsi det...Det som gjelder før mesterskap er å ikke tippe ut fra hvordan sesongen har vært, men å se for seg hvordan toppnivå og forberedelser spiller inn. Her bommer du veldig mye, på det verste så trodde du jo at Frida Karlsson og Samuelsson hadde gode forberedelser inn mot mesterskapet..
For uten om det så tør du jo ikke tippe mye angående enkeltutøvere, du forsvarer deg med at for mange tilfeldigheter spiller inn. I realiteten er det svært få tilfeldigheter som har spilt inn i langrenn, skiskyting og alpint i alle fall. Vi vet jo egentlig ikke hva du tippet, kanskje SHL, ILT, IL, PG, SR og HMF? Anser det som mest sannsynlig ut fra argumentasjonen din så langt..

;)
Din etterpåklokskap imponerer ingen.

Jeg krysset av alle disse før OL startet og poenget er at man aldri vet hvilke gulltips som går inn.
Det er derfor jeg bruker dette systemet. Når jeg er usikker så vurderer jeg det som en halv gullsjanse. Og så går ca 1 av 3 gullsjanser inn.

Dette systemet har jeg brukt siden 2010 og jeg har aldri bommet med mer enn to gull.

Med det gjør jeg gjerne denne gangen. Tar gjerne et par-tre gull til. Mitt gulltips er uansett mye bedre enn ditt. Noe jeg også sa før OL startet. Ikke alle gullsjanser går inn. Du var alt for optimistisk.

Og så må du slutte å lyve. Jeg har aldri sagt at JTB og de norske ikke skulle dominere. Tvert i mot så sa jeg at det så lyst ut. Og jeg vurderte jo samtlige distanser som gullmuligheter.

Alt jeg kritiserte deg for var at du helt avskrev franskmenn og svensker.

Kan du være så snill å slutte med løgnene dine. Det bare ødelegger tråder.

Og det blir jo bare patetisk når jeg før OL tipper 14 gull og du etter OL prøver fortelle at jeg egentlig bare tippet 12. Da er man en dårlig taper.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Oddvar, du har jo bare tippet generelt, og ikke tippet noe som helst angående utøverne. Det er ikke spesielt imponerende i det hele tatt. Du har jo aldri spesifisert hvem som skulle vinne hva, kun generelt om norske sjanser. Ingen vet om det er Sturla Holm Lægreid, Ingrid Landmark Tandrevold eller Daniel Andre Tande du har tippet på. Og nå kommer jo den berømte bortforklaringen din, det er for mange tilfeldigheter til at du kan tippe spesifikt. Det er jo det motsatte som er tilfellet, det er jo så og si ingen tilfeldigheter i dette OL, stort sett de største kanonene som har vunnet.

Og så må du slutte med løgnene dine om at du ikke har sagt noe om det eller det. Du har jo svart på hvitt skrevet at du ikke mente det var noe spesielt som talte for at Johannes Thingnes Bø skulle dominere. Og det er helt greit å ta feil, det er menneskelig, men vær nå kar nok til å innrømme det.

Jeg har null problemer med å innrømme at jeg var for optimistisk. 22 gull som jeg tippet til slutt blir det jo ikke. Eller det vil si at jeg tippet 21 om lagkonken i alpint blir avlyst. Dog er jeg godt fornøyd med å ha tippet at vi kom til å dominere skiskyting og at jeg spådde at svenskene ikke hadde gode nok forberedelser til utholdenhetsidretter i høyden.

For øvrig orker jeg ikke noe debatt om vi kunne vinne gull i utfor kvinner og en del andre øvelser som du har tippet mulig sjanse for det. For meg var det helt utelukket. At du har regnet med slike øvelser i ditt resonnement gjør at det for eksempel ditt tips for skiskyting var alt for defensivt. Din argumentasjon var forresten å dele på 3, noe som tilsier at 13.67 gull var din argumentasjon, mens jeg tippet 21 (eller 22 om teameventen i alpint går av stabelen) om vi ender opp med 17 gull, så bør du ikke være så på din høye hest.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: lør feb 19, 2022 6:14 am Oddvar, du har jo bare tippet generelt, og ikke tippet noe som helst angående utøverne. Det er ikke spesielt imponerende i det hele tatt. Du har jo aldri spesifisert hvem som skulle vinne hva, kun generelt om norske sjanser. Ingen vet om det er Sturla Holm Lægreid, Ingrid Landmark Tandrevold eller Daniel Andre Tande du har tippet på. Og nå kommer jo den berømte bortforklaringen din, det er for mange tilfeldigheter til at du kan tippe spesifikt. Det er jo det motsatte som er tilfellet, det er jo så og si ingen tilfeldigheter i dette OL, stort sett de største kanonene som har vunnet.

Og så må du slutte med løgnene dine om at du ikke har sagt noe om det eller det. Du har jo svart på hvitt skrevet at du ikke mente det var noe spesielt som talte for at Johannes Thingnes Bø skulle dominere. Og det er helt greit å ta feil, det er menneskelig, men vær nå kar nok til å innrømme det.

Jeg har null problemer med å innrømme at jeg var for optimistisk. 22 gull som jeg tippet til slutt blir det jo ikke. Eller det vil si at jeg tippet 21 om lagkonken i alpint blir avlyst. Dog er jeg godt fornøyd med å ha tippet at vi kom til å dominere skiskyting og at jeg spådde at svenskene ikke hadde gode nok forberedelser til utholdenhetsidretter i høyden.

For øvrig orker jeg ikke noe debatt om vi kunne vinne gull i utfor kvinner og en del andre øvelser som du har tippet mulig sjanse for det. For meg var det helt utelukket. At du har regnet med slike øvelser i ditt resonnement gjør at det for eksempel ditt tips for skiskyting var alt for defensivt. Din argumentasjon var forresten å dele på 3, noe som tilsier at 13.67 gull var din argumentasjon, mens jeg tippet 21 (eller 22 om teameventen i alpint går av stabelen) om vi ender opp med 17 gull, så bør du ikke være så på din høye hest.
Slutt å lyv. Jeg har aldri sagt at det ikke var noen grunn til at JTB skulle dominere. Du lyver og lyver om hva jeg har sagt.

Synd at du faller ned på det nivået.

Jeg kritiserte deg kun for å avskrive franskmennene og svenskene. Ikke for å være optimist på de norske skiskytternes vegne. Noe jo mine vurderinger av gullsjanser jo tydelig viser at jeg også var.

Jeg tippet 14 gull basert på et system jeg har brukt lenge. Vi får 15 eller 16. Det er tydelig at det er surt for deg. Uten at jeg skjønner hvorfor det går så inn på deg. Men det gjør det tydeligvis siden vi ser disse barnslighetene fra deg nå.

Jeg tipper ikke enkelt-resultat fordi det er det så mange tilfeldigheter som spiller inn. Det kan man se på dine tips. Noen ganger bommer du stort, andre ganger treffer du. Det blir for mye flaks/uflaks og for lite dyktighet/udyktighet.

Hvor mye eller lite imponert du er over mine tips betyr null og niks for meg. Jeg er fornøyd med mine vurderinger.

Men slutt å lyv om hva jeg har sagt. Det blir for dumt.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den lør feb 19, 2022 10:28 am, redigert 3 ganger totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror vi kan si 16 gull i dette OL , alt avhenger av Therese nå.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Hissig stemning!

William_S

Legg inn av William_S »

startelver skrev: lør feb 19, 2022 10:26 am Tror vi kan si 16 gull i dette OL , alt avhenger av Therese nå.
Kanskje 3 mila blir gjort om til 15 km i morra... Herregud for et tullete påfunn i dag. Men ja Therese er vel ganske soleklar favoritt, spørsmålet er vel når resten av feltet må slippe henne av syne.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Da ender vi vel på 16 med Johaugs gull i morgen.

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

oddvar_kjempebra skrev: lør feb 19, 2022 10:22 am
Team Ingebrigtsen skrev: lør feb 19, 2022 6:14 am Oddvar, du har jo bare tippet generelt, og ikke tippet noe som helst angående utøverne. Det er ikke spesielt imponerende i det hele tatt. Du har jo aldri spesifisert hvem som skulle vinne hva, kun generelt om norske sjanser. Ingen vet om det er Sturla Holm Lægreid, Ingrid Landmark Tandrevold eller Daniel Andre Tande du har tippet på. Og nå kommer jo den berømte bortforklaringen din, det er for mange tilfeldigheter til at du kan tippe spesifikt. Det er jo det motsatte som er tilfellet, det er jo så og si ingen tilfeldigheter i dette OL, stort sett de største kanonene som har vunnet.

Og så må du slutte med løgnene dine om at du ikke har sagt noe om det eller det. Du har jo svart på hvitt skrevet at du ikke mente det var noe spesielt som talte for at Johannes Thingnes Bø skulle dominere. Og det er helt greit å ta feil, det er menneskelig, men vær nå kar nok til å innrømme det.

Jeg har null problemer med å innrømme at jeg var for optimistisk. 22 gull som jeg tippet til slutt blir det jo ikke. Eller det vil si at jeg tippet 21 om lagkonken i alpint blir avlyst. Dog er jeg godt fornøyd med å ha tippet at vi kom til å dominere skiskyting og at jeg spådde at svenskene ikke hadde gode nok forberedelser til utholdenhetsidretter i høyden.

For øvrig orker jeg ikke noe debatt om vi kunne vinne gull i utfor kvinner og en del andre øvelser som du har tippet mulig sjanse for det. For meg var det helt utelukket. At du har regnet med slike øvelser i ditt resonnement gjør at det for eksempel ditt tips for skiskyting var alt for defensivt. Din argumentasjon var forresten å dele på 3, noe som tilsier at 13.67 gull var din argumentasjon, mens jeg tippet 21 (eller 22 om teameventen i alpint går av stabelen) om vi ender opp med 17 gull, så bør du ikke være så på din høye hest.
Slutt å lyv. Jeg har aldri sagt at det ikke var noen grunn til at JTB skulle dominere. Du lyver og lyver om hva jeg har sagt.

Synd at du faller ned på det nivået.

Jeg kritiserte deg kun for å avskrive franskmennene og svenskene. Ikke for å være optimist på de norske skiskytternes vegne. Noe jo mine vurderinger av gullsjanser jo tydelig viser at jeg også var.

Jeg tippet 14 gull basert på et system jeg har brukt lenge. Vi får 15 eller 16. Det er tydelig at det er surt for deg. Uten at jeg skjønner hvorfor det går så inn på deg. Men det gjør det tydeligvis siden vi ser disse barnslighetene fra deg nå.

Jeg tipper ikke enkelt-resultat fordi det er det så mange tilfeldigheter som spiller inn. Det kan man se på dine tips. Noen ganger bommer du stort, andre ganger treffer du. Det blir for mye flaks/uflaks og for lite dyktighet/udyktighet.

Hvor mye eller lite imponert du er over mine tips betyr null og niks for meg. Jeg er fornøyd med mine vurderinger.

Men slutt å lyv om hva jeg har sagt. Det blir for dumt.
Det er ingen grunn til å bry som Team Ingebrigtsen som kun er olympisk mester i etterpåklokskap

Kverulanten

Legg inn av Kverulanten »

Team Ingebrigtsen skrev: man jan 24, 2022 11:28 am Langrenn damer: 4 gull. Det går gjetord om hvor mye bedre Johaug er nå enn i starten av sesongen, og hun er dermed KLAR favoritt på alle individuelle distanserenn. Vi vinner også stafetten.

Langrenn herrer: 5. Vi er klare favoritter på alt utenom 15 km.

Alpint herrer: 3: Vi har gullkandidater i alt utenom kombinasjonen. Vi tar 3 av de 4 hvor vi har gullkandidater.

Alpint mixed: 1. Åpent, men vi er blant nasjonene som satser mest på denne.

Skiskyting damer: 3. Olsbu har vært klart best hele sesongen. Eckhoff stadig den med høyest toppnivå av alle og formen hennes er på vei til himmels. Tipper vi tar 3/5, men tror egentlig vi tar flere enn det.

Skiskyting herrer: 3. Også her har vi den utøveren med klart høyeste nivå (JTB), hvor i tillegg formen har fin kurve rett oppover. Legg til T Bø, SHL og VSC) Tror på mer enn 3/5 her, men velger å være forsiktig med tipset.

Skiskyting mixed: 1: Denne tar vi!

Curling mixed:1

Kombinert 3: Riiber er ikke bare favoritt individuelt, han er favoritt med enorm margin.

Hopp: 1: Gode sjanser i alle øvelser. 1/5 er vel defensiv holdning, men nok en gang velger jeg måtehold.

I tillegg tar Marcus Kleveland 1 gull

Vi tar sikkert ett gull eller to på skøyter også, og kan ta flere på snøbrett og ski fristil, men jeg velger å være forsiktig.

Totalt: 26 gull, tipset er litt vel defensivt, men det får stå slik (blir sikkert 30+)
Dette var forhåndsklokskapen :lol:

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

pfrog567 skrev: tir jan 25, 2022 2:26 pm 16 gull.

Men får vi flere, blir jeg ikke akkurat skuffet :)
Frosken gratulerer seg selv med riktig tipping :)

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Spørsmålet nå er jo hvor mange gull vi får tilsendt i posten.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

PowersIave skrev: søn feb 20, 2022 9:31 am Spørsmålet nå er jo hvor mange gull vi får tilsendt i posten.
:lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: man jan 24, 2022 12:23 pm Jeg har gått svært vitenskapelig og matematisk til verks og har kommet frem til fasiten. Resultatet er som følger:

20 gull
12 sølv
10 bronse

For en samlet total på 42 medaljer til lille Norge!
Fasit:
16 gull
8 sølv
13 bronse

For en samlet total på 37 medaljer til lille Norge.

Matematikken feilet denne gangen. Jeg står for at Riiber ville kommet ut av OL med tre gullmedaljer, så medregnet at han ikke hadde blitt syk så ville Norge fått gull og bronse i normalbakke, og tapetsert pallen i storbakke. Da ville man stått igjen med 17-7-15 og 39 medaljer. Det ble 37 medaljer, men jeg ser ikke bort ifra at dette kan klatre til 42 medaljer om noen år - alt avhengig av antidopingarbeidet. Dette er ikke en beskyldning om doping, bare at det enn så lenge ikke har vært noe "rent" OL noen gang, og jeg tror ikke dette er noe unntak.
Jolla skrev: man jan 24, 2022 12:28 pm Videre så har vi dette:
Tyskland med 12 gull
ROC med 12 gull
Sverige med 8 gull
USA med 7 gull
Nederland med 6 gull
Canada med 6 gull
Sveits med 6 gull

Videre ned på listen så imponerer Kina med sine 4 gull, mens Frankrike flopper hardt.
Her bommet jeg mer. Traff greit på Tyskland, Sverige, USA og Sveits, men ROC skuffet veldig i forhold til hva de kunne ha forventet, Frankrike floppet ikke fullt så hardt som jeg trodde, Nederland og Østerrike tok 2 gull mer enn jeg hadde forespilt meg - og jeg hadde rett i at Kina ble den store overraskelsen, men de tok 9(!) gull, ikke 4 som jeg trodde. De tok et par gull som jeg hadde budsjettert til Canada og ROC, så det forklarer noe av at begge de nasjonene feilet på gullfronten.

Ser vi på listen over totale medaljer så er det mer de vanlige nasjonene som topper.

Norge: 37 med 16 gull
ROC: 32 med 6 gull
Tyskland: 27 med 12 gull
Canada: 26 med 4 gull
USA: 25 med 8 gull
Sverige: 18 med 8 gull
Østerrike: 18 med 7 gull
Japan: 18 med 3 gull
Nederland: 17 med 8 gull
Italia: 17 med 2 gull
Kina: 15 med 9 gull
Sveits: 14 med 7 gull
Frankrike: 14 med 5 gull

Her ser vi de syke utslagene man får når man kun regner gullmedaljer. Kina ender på 3. plass med sine 9 gull, men kun 15 medaljer er betydelig færre enn ROC med sine 32 og Canada med sine 26. Det er vel ikke akkurat kontroversielt å mene at ROC og Canada totalt sett har vært bedre enn Kina i OL og er større vintersportsnasjoner.
På totallisten så ser vi også mer det jeg snakket om når jeg sa at Frankrike kom til å floppe. De har en veldig begredelig tropp totalt med tanke på hvor stor nasjonen egentlig har vært opp igjennom. Italia hadde også et begredelig OL hvor kun 2 av deres 17 medaljer var gull.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Håpet på 15 gull og ny rekord. Det endte med 16, noe som er helt fantastisk. Vinter OL i asia er rett og slett gull for Norge. 40 gull har det blitt på de 3 siste lekene som er blitt arrangert i denne verdensdelen. Og om 8 år blir det kanskje nytt OL i Japan(Sapporo).

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

BioDex skrev: søn feb 20, 2022 10:34 am Håpet på 15 gull og ny rekord. Det endte med 16, noe som er helt fantastisk. Vinter OL i asia er rett og slett gull for Norge. 40 gull har det blitt på de 3 siste lekene som er blitt arrangert i denne verdensdelen. Og om 8 år blir det kanskje nytt OL i Japan(Sapporo).
Håper mer på et nytt eventyr i Salt Lake City og fantastiske omgivelser for bla.a langrenn og skiskyting i Soldier Hollow! Har ikke så verst minner fra det OLet heller (selv om der er noen dårlige spansk/russiske minner også)..m

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ellers er OL utenfor Europa en suksess når vi snakker Gull i herrestafetten i skiskyting samt mdalje i curling:

3 Gull på herrestafett skiskyting:
*2002 i Salt Lake City- USA
*2010 i Vancouver- CAN
*2022 i Beijing- CHN

5 curlingmedaljer:
*1998 Nagano-JPN: bronse til herrelaget
*2002 Salt Lake City-USA: Gull til herrelaget
*2010 Vancouver- CAN: sølv til herrelaget
*2018 PyeongChang- ROK: bronse i mix/double
*2022 Beijing- CHN: sølv i mix/double

For curling skal det sies at det har vært få OL i Europa siden det kom på programmet fra 98.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen til slutt: 40.5 gullsjanser gav 16 gull. To mer enn mitt skjema.
Brukbart fornøyd, men var det noen som tippet 16?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

lund skrev: man jan 24, 2022 11:50 am
oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 11:44 am
lund skrev: man jan 24, 2022 11:41 am Er det egentlig vits å tippe på dette før alle har kommet seg ned til Beijing? Er så mye potensiell koronasmitte at det er fryktelig mye som kan skje før OL starter.
Tipsene er selvfølgelig basert på at de beste stiller.
Jeg har for så vidt allerede tippet 16 gull (og 47 medaljer tror jeg) i en annen tråd, så jeg får stå for det.
Fulltreff på antall gullmedaljer der Lund. Gratulerer.

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

oddvar_kjempebra skrev: Vurderingen til slutt: 40.5 gullsjanser gav 16 gull. To mer enn mitt skjema.
Brukbart fornøyd, men var det noen som tippet 16?
Ja, Frosken.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

pfrog567 skrev: tir jan 25, 2022 2:26 pm 16 gull.

Men får vi flere, blir jeg ikke akkurat skuffet :)
Fulltreff også på deg pfrog567. Gratulerer.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvor ble det av trollet nå? Tatt vinterpause?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

ms_8 skrev: ons feb 02, 2022 7:58 am Det blir nok eit bra mesterskap, men eg går for 16 gull
Tredjemann med fullklaff. Gratulerer ms_8.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

oddvar_kjempebra skrev: søn feb 20, 2022 4:16 pm
ms_8 skrev: ons feb 02, 2022 7:58 am Det blir nok eit bra mesterskap, men eg går for 16 gull
Tredjemann med fullklaff. Gratulerer ms_8.
Takk, men bommet ein del på kven som vant gull. Hadde større tru på Lægreid framfor Johannes. Hadde også tru på at Holund skulle ta gull på 5 mila. Bomma også på Lindvik gull i storbakken og skøytergutta på lagtempoen blant anna. Slik at eg traff kanskje med antallet, men bommet ein del på kven som tok dei

lund

Legg inn av lund »

Jeg tippet også 16 gull. Men 47 medaljer, så bommet litt der. Edit, så svaret nå.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Antall gull gikk egentlig litt som forventet. Flere her som tippet i området 15-18 gull. Så har du de som tippet under 10 som ville vært veldig pessimistisk.

Mine vurderinger, når jeg også tar høyde for forutsetningene:

Terningkast 6:
Kombinert - Riiber forsvinner ut, allikevel rasker vi med oss to gull. Graabak viste form før OL, men at kongen fra 2014 skulle levere igjen på denne måten var imponerende

Skiskyting - Bøe og Røiseland gjør at Norge står for tidenes medaljefangst i skiskyting. En marginal idrett, men de leverer på et jevnt høyt nivå mesterskapet igjennom. På tross av ujevne vindforhold er de alltid helt der oppe. Nesten så jeg føler de kunne vunnet enda mer. Men dette er terningkast 6 uansett!

Terningkast 5
Freestyle - Biirk Ruud får gullet sitt, og jeg gir han en femmer for det alene.

Terningkast 4/5:
Langrenn - Gitt forutsetningene så var 3 gull på kvinnesiden det maksimale vi kunne realistisk sett håpe på. Og det ordnet Johaug. På herresiden var det mye variabelt, og vi ble smågutter mot sterke russere. Klæbo sikrer de to "obligatoriske" gullene i sprint og sprintstafett. 25 år gammel, og allerede 5 OL-gull. Krüger kommer tilbake og tar en meget hyggelig bronse. At man i disse løypene ville slite med Bolsjunov og Niskanen var nok å forvente. Stafetten er alltid fæl å tape, i tillegg var det mye støy rundt laget denne gangen. Basert på forutsetningene så gjør langrennsgjengen et godt OL, så kan man diskutere forberedelsene, covid-utbrudd og andre utbrudd i etterkant.

Terningkast 4:
Hopp - Igjen en marginal idrett, og endelig kom gullet i storbakken. Men det ble med den ene medaljen, noe som er litt skuffende. Men allikevel holder det til terningkast 4. Noen vil sikkert verdsette dette enda mer enn terningkast 4.

Skøyter - Bronse til Engebråten og Lorentzen. Forsvarer gullet på lagtempo fra 2018. Over snittet fornøyd! Håper på litt mer på kvinnesiden.

Terningkast 3/4:
Curling - Ikke de store forhåpningene denne gangen, men vi får igjen en solid opptur i mixed. Frustrerende å følge gutta synes jeg personlig, som misset i de avgjørende øyeblikkene i flere kamper. Og da fortjener man ikke mer. Spent på fremtiden til norsk curling.

Terningkast 2:
Alpint - ett sølv og to bronse ble beholdningen, og det er rett og slett for dårlig. Vi var favoritt eller blant favorittene på samtlige øvelser på herresiden med unntak av kombinasjonen. På damesiden var det også håp om medalje, men det gikk ikke denne gangen. Vi må vel tilbake til 88 for å finne sist gang vi ikke tok gull.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Kverulanten skrev: lør feb 19, 2022 2:35 pm
Team Ingebrigtsen skrev: man jan 24, 2022 11:28 am Langrenn damer: 4 gull. Det går gjetord om hvor mye bedre Johaug er nå enn i starten av sesongen, og hun er dermed KLAR favoritt på alle individuelle distanserenn. Vi vinner også stafetten.

Langrenn herrer: 5. Vi er klare favoritter på alt utenom 15 km.

Alpint herrer: 3: Vi har gullkandidater i alt utenom kombinasjonen. Vi tar 3 av de 4 hvor vi har gullkandidater.

Alpint mixed: 1. Åpent, men vi er blant nasjonene som satser mest på denne.

Skiskyting damer: 3. Olsbu har vært klart best hele sesongen. Eckhoff stadig den med høyest toppnivå av alle og formen hennes er på vei til himmels. Tipper vi tar 3/5, men tror egentlig vi tar flere enn det.

Skiskyting herrer: 3. Også her har vi den utøveren med klart høyeste nivå (JTB), hvor i tillegg formen har fin kurve rett oppover. Legg til T Bø, SHL og VSC) Tror på mer enn 3/5 her, men velger å være forsiktig med tipset.

Skiskyting mixed: 1: Denne tar vi!

Curling mixed:1

Kombinert 3: Riiber er ikke bare favoritt individuelt, han er favoritt med enorm margin.

Hopp: 1: Gode sjanser i alle øvelser. 1/5 er vel defensiv holdning, men nok en gang velger jeg måtehold.

I tillegg tar Marcus Kleveland 1 gull

Vi tar sikkert ett gull eller to på skøyter også, og kan ta flere på snøbrett og ski fristil, men jeg velger å være forsiktig.

Totalt: 26 gull, tipset er litt vel defensivt, men det får stå slik (blir sikkert 30+)
Dette var forhåndsklokskapen :lol:
Tja, vi kan ta en oppsummering:

Langrenn kvinner: tippet 4, vi fikk 3 gull. Johaug vant som ventet alle individuelle distanserenn. Stafetten tippet jeg før Weng fikk Korona, og det var vel omtrent en Heidi Weng fra gullet vi var.

Langrenn menn: tippet at vi var favoritter på alt uten om 15 km. Det ble 2 gull. Tippet Kruger på 3- og 5-mila, vi får i ettertid aldri vite om han hadde vunnet der uten Korona. Litt det samme med stafetten, en Kruger på sitt beste kunne kanskje gitt Klæbo en avstand hvor han hadde tatt igjen Usti. Niskanen var som forventet, mens Bolshunov var bedre enn forventet, det var ikke soleklart i begynnelsen av sesongen at han ville komme i sin beste form. Er jeg en Kruger uten Korona-problemer fra å ha tippet riktig på denne?

Alpint: Tippet 3 gull til herrene, 1 i mix-konkurransen og 0 på damene. Det ble 0-1-3. Jeg var for opitmistisk i mine tips, visste på forhånd at jeg var vel optimistisk i forhold til storslalåm, samtidig var vi nok gullfavoritter i super-g og slalåm. I Teameventen er det ikke gitt på forhånd om de beste kjører, så den er vanskelig å tippe på forhånd. Uansett denne ble for optimistisk. Her bommet jeg.

Skiskyting mixed: tippet gull, vi fikk gull.

Skiskyting damer: Tipper 3 gull, vi tok 2-1-3, og jeg er veldig fornøyd med mine tips her. Olsbu Røiseland i kanonform mesterskapet gjennom, Eckhoff med kanonform i løypa og kom hjem med 1-1-1- Knotten gjorde det så bra som erstatter på stafetten at jeg ikke mener at vi nødvendigvis hadde tatt gull med ILT.

Skiskyting herrer: tippet 3 gull og det fikk vi, i tillegg en rekke andre medaljer. Som jeg forutså var Thingnes Bø på vei mot dette i januar når langrennsformen kom, skjønte da at han gikk mot et glimrende mesterskap.

Kombinert: tippet 3, vi fikk 2. Vil likevel gi meg terningkast 6 med tanke på at Riiber var ute på distansen vi ikke vant.

Curling, tippet gull på mixedlaget, vi fikk sølv, greit nok tippet det.

Stort sett fornøyd med tipsene med andre ord. Vanskelig å forutsi de norske Korona-fallene, og at vi ikke fikk andre. Er først og fremst i alpint optimismen ble for stor.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»