Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Svar
startelver

Re: Hvor mange gull tar Norge i Beijing?

Legg inn av startelver »

Så er det lagøvelsen i kombinert også, joda kan fort bli 15 gull som enkelte her har spådd.

lund

Legg inn av lund »

Jeg tror jaggu jeg får rett på gulltipset mitt likevel. "Mangler" bare 4 gull nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jeg tippet mye stang-ut og 7 gull til Norge, veldig glad for at jeg er dårlig til å tippe.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Queenie skrev: man feb 14, 2022 4:31 pm Satser på at jeg vinner veddemålet mitt i morgen, øl it is 🍻🍻 (veddet 12 mot 8)
Ihaa 🥳😄

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 30.5 gullsjanser. Det burde gitt 10-11 gull. Vi har 12 og ligger foran skjema. 12 gull på 10 konkurransedager er veldig sterkt.

10 gullsjanser igjen. Kun to gull til for å nå skjema. Nå har jeg trua på ny rekord. Da må vi opp i 15 gull.

Ser vi på antall medaljer har vi 26 nå. Rekorden fra fire år siden er på 39. Det skal holde hardt. Tre av de ti gullsjansene er stafetter så det blir maks tre på de. Da må vi ta 10 medlajer på de resterende seks øvelsene. Det blir tøft. Vi må nesten håpe på storeslem fra skiskyterne på fellesstartene.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Ny gull rekord er innen rekkevidde nå. Bare 3 til...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg har ikke oversikt, men kan dette fortsatt bli historiens nest beste OL for Norges del?

Edit: Fant svaret over her. 🙂

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg tror fortsatt vi kan feile også, så ingenting er gitt her, men jeg inkasserer Johaug på forhånd. Da har vi 13.

Bonusgull til Birk Ruud kan komme i natt, men kan like gjerne bli utenfor pallen.
Langrennet til gutta har jeg nærmest gitt opp, da jeg tror den russiske bjørnen vinner 5-mila og sprintstafetten.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Tipper russisk gull på sprintstafetten selv. Bolshunov kommer til å sprenge Valnes. Klæbo vassere enn Terentyev men ikke nok til å tette forspranget Bolshunov kommer til å fikse.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 34.5 gullsjanser. Det burde gitt 11-12 gull. Vi har 13 og ligger foran skjema. 13 gull på 11 konkurransedager er veldig sterkt.

6 gullsjanser igjen. Kun et gull til for å nå skjema. Nå har jeg trua på ny rekord. Da må vi opp i 15 gull.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Gull nr. 13 i dag, kun 2 igjen til ny rekord...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Feil

startelver

Legg inn av startelver »

BioDex skrev: ons feb 16, 2022 11:11 am Gull nr. 13 i dag, kun 2 igjen til ny rekord...
Vi tangerer ihvertfall OL for 4 år siden med 14 gull, siden Johaug er bankers. Resten blir en bonus.

Jeg tippet 10 gull før OL og tok heldigvis feil.

Isteden ender dette opp med å bli Norges beste OL noensinne, selv med corona-trøbbel. Til stor ergrelse for trollene her inne.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

startelver skrev: ons feb 16, 2022 11:42 am
BioDex skrev: ons feb 16, 2022 11:11 am Gull nr. 13 i dag, kun 2 igjen til ny rekord...
Vi tangerer ihvertfall OL for 4 år siden med 14 gull, siden Johaug er bankers. Resten blir en bonus.

Jeg tippet 10 gull før OL og tok heldigvis feil.

Isteden ender dette opp med å bli Norges beste OL noensinne, selv med corona-trøbbel. Til stor ergrelse for trollene her inne.
Jeg ser ikke bort fra at det er mulighet for gull på skiskyting fellesstart kvinner/menn og kanskje en overraskelse i kombinert lag. Og med Johaug som banker, kommer vi opp i min spådom på 16 gull :)

Da kan trollene her grave seg langt ned :)

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Da har vi 14...så langt...

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hvor er Baseline?

smash

Legg inn av smash »

Japan:)

BioDex

Legg inn av BioDex »

Gull nr. 14 i dag :D Et til og ny rekord. Gull til Johaug på 30km og rekorden er i boks. Nå kan jo Marte eller JTB fikse det i morgen allerede på felles startene. Men uansett så har dette vært et fantastisk OL.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

pfrog567 skrev: ons feb 16, 2022 12:40 pm
startelver skrev: ons feb 16, 2022 11:42 am
BioDex skrev: ons feb 16, 2022 11:11 am Gull nr. 13 i dag, kun 2 igjen til ny rekord...
Vi tangerer ihvertfall OL for 4 år siden med 14 gull, siden Johaug er bankers. Resten blir en bonus.

Jeg tippet 10 gull før OL og tok heldigvis feil.

Isteden ender dette opp med å bli Norges beste OL noensinne, selv med corona-trøbbel. Til stor ergrelse for trollene her inne.
Jeg ser ikke bort fra at det er mulighet for gull på skiskyting fellesstart kvinner/menn og kanskje en overraskelse i
kombinert lag. Og med Johaug som banker, kommer vi opp i min spådom på 16 gull :)

Da kan trollene her grave seg langt ned :)
Er det nå jeg skal si: "Hva var det jeg sa?" Til stor forargelse for trollene :lol:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Marte O. Røiseland og Tarjei Bø stiller med lave skuldre og er i kanonform begge to, så der har vi to nye gull vi kan innkassere på forhånd. I tillegg er jeg fullstendig overbevist om at både Tiril Eckhoff og Johannes Thingnes Bø tar hver sin medalje.

Therese Johaug hadde vunnet tremila uten staver, så den gullmedaljen er også i boks. Simen Hegstad Krüger har sannsynligvis masse overskudd, og det skal bli vanskelig å gjøre noe med han på herrenes femmil. Klæbo eller Holund tar nok ganske sikkert også medalje. Nå som Niskanen står over, er det vel egentlig bare Bolshunov som kan stå i veien for trippel norsk.

Mia

Legg inn av Mia »

Mange som virker sikker på Johaug gull her. Blir vell tidenes Jinx dette. Får prøve å snu det å si at jeg tror ikke Johaug tar gullet.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Vi tok 39 medaljer i Sør-Korea i 2018. Vi er oppe i 29 nå, så det skal vel holde hardt..

Noen som har tippet på antall medaljer i tråden også?

Gullrekorden regner jeg med at vi nå tar, og vil stå alene på toppen av OL-historien der. Tipper vi ender på 16 nå.

Tyskland med 14 gull i forrige OL, likt med Norge, og de står nå med 10. De når trolig ikke sine 14, som sist? Uten at jeg vet hvilke sjanser de har igjen.

lund

Legg inn av lund »

Mia skrev: tor feb 17, 2022 2:11 pm Mange som virker sikker på Johaug gull her. Blir vell tidenes Jinx dette. Får prøve å snu det å si at jeg tror ikke Johaug tar gullet.
Hvem tror du tar det`?

lund

Legg inn av lund »

LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 2:06 pm Marte O. Røiseland og Tarjei Bø stiller med lave skuldre og er i kanonform begge to, så der har vi to nye gull vi kan innkassere på forhånd. I tillegg er jeg fullstendig overbevist om at både Tiril Eckhoff og Johannes Thingnes Bø tar hver sin medalje.

Therese Johaug hadde vunnet tremila uten staver, så den gullmedaljen er også i boks. Simen Hegstad Krüger har sannsynligvis masse overskudd, og det skal bli vanskelig å gjøre noe med han på herrenes femmil. Klæbo eller Holund tar nok ganske sikkert også medalje. Nå som Niskanen står over, er det vel egentlig bare Bolshunov som kan stå i veien for trippel norsk.
Tarjei Bø tapte til Loginov på stafetten i sporet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

lund skrev: tor feb 17, 2022 2:29 pm
Mia skrev: tor feb 17, 2022 2:11 pm Mange som virker sikker på Johaug gull her. Blir vell tidenes Jinx dette. Får prøve å snu det å si at jeg tror ikke Johaug tar gullet.
Hvem tror du tar det`?
Diggins kan bli farlig, gikk raskere enn Johaug på skøyte delen av skiathlonen

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: tor feb 17, 2022 2:33 pm
lund skrev: tor feb 17, 2022 2:29 pm
Mia skrev: tor feb 17, 2022 2:11 pm Mange som virker sikker på Johaug gull her. Blir vell tidenes Jinx dette. Får prøve å snu det å si at jeg tror ikke Johaug tar gullet.
Hvem tror du tar det`?
Diggins kan bli farlig, gikk raskere enn Johaug på skøyte delen av skiathlonen
Mye fordi Johaug ga vekk et halvminutt siste kilometeren. Men hun er i bra form, så hun burde absolutt kunne ta medalje.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

lund skrev: tor feb 17, 2022 2:30 pm
LeSorcier skrev: tor feb 17, 2022 2:06 pm Marte O. Røiseland og Tarjei Bø stiller med lave skuldre og er i kanonform begge to, så der har vi to nye gull vi kan innkassere på forhånd. I tillegg er jeg fullstendig overbevist om at både Tiril Eckhoff og Johannes Thingnes Bø tar hver sin medalje.

Therese Johaug hadde vunnet tremila uten staver, så den gullmedaljen er også i boks. Simen Hegstad Krüger har sannsynligvis masse overskudd, og det skal bli vanskelig å gjøre noe med han på herrenes femmil. Klæbo eller Holund tar nok ganske sikkert også medalje. Nå som Niskanen står over, er det vel egentlig bare Bolshunov som kan stå i veien for trippel norsk.
Tarjei Bø tapte til Loginov på stafetten i sporet.
Man kunne se at det lugget litt, så han hadde nok ikke helt optimale ski.

startelver

Legg inn av startelver »

Vinner vi begge skiskytingene og 3-mila og 5-mila har vi 18 gull. Det er selvsagt i drømmeland men alt er mulig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DennisB skrev: tor feb 17, 2022 2:19 pm Vi tok 39 medaljer i Sør-Korea i 2018. Vi er oppe i 29 nå, så det skal vel holde hardt..

Noen som har tippet på antall medaljer i tråden også?

Gullrekorden regner jeg med at vi nå tar, og vil stå alene på toppen av OL-historien der. Tipper vi ender på 16 nå.

Tyskland med 14 gull i forrige OL, likt med Norge, og de står nå med 10. De når trolig ikke sine 14, som sist? Uten at jeg vet hvilke sjanser de har igjen.
Jeg hadde oss på 42 totalt, men det var medregnet Riiber, så uten ham hadde jeg oss på 40 totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

oddvar_kjempebra skrev: man jan 24, 2022 10:17 am Jeg bruker samme metode som jeg har hatt stor suksess med tidligere.
Jeg teller opp alle øvelser hvor det ikke er en overraskelse hvis Norge vinner. Den/de norske utøverne trenger altså ikke være den største favoritten.

Jeg tar så det totale antallet og deler på tre.

I de grenene hvor jeg er usikker på om en norsk seier vil være en overraskelse eller ikke gir jeg et halvt poeng. De er markert med en stjerne.

Langrenn

Sprint (m)
Sprintstafett (m)
15 km (m)
30 km (m)
50 km (m)
Stafett (m)
10 km (k)
15 km (k)
30 km (k)

10 poeng

Alpint

Lagkonkurranse
Slalom (m)
Storslalom (m)
Super-G (m)
Utfor (m)
*Super-g (k))
*Utfor (k))

6 poeng

Kombinert

Normal bakke
Stor bakke
Lagkonkurranse

3 poeng

Skiskyting

Blandet stafett
20 km (m)
10 km (m)
Jaktstart (m)
Fellestart (m)
Stafett (m)
15 km (k)
7.5 km (k)
Jakstart (k)
Fellesstart (k)
Stafett (k)

11 poeng

Hopp

*Blandet lag
Normal bakke (m)
Stor bakke (m)
Lagkonkurranse
*Normalbakke (k)

4 poeng

Skøyter

Lagtempo
*1500 m (k)
*3000 m (k)


2 poeng

Curling

Mixed double

1 poeng

Snowboard

Big Air (m)
Slopestyle (m)

2 poeng

Fristil

Big Air (m)
Slopestyle (m)
*Big Air (k)

2.5 poeng.

Tilsammen : Opprinnelig: 41. 5 gullsjanser gir 41.5/3 = 14 gull.
Justert etter korona: 40.5 gullsjanser gir 40.5/3 = 13.5 gull, rundet opp til 14 gull.
Vurderingen så langt: Vi har brukt opp 35.5 gullsjanser. Det burde gitt 12 gull. Vi har 14 og har allerede nådd målet. 14 gull på 13 konkurransedager.

5 gullsjanser igjen. Vi ligger an til 16 gull. Men det kan bli flere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»