Manchester United

Svar
startelver

Re: Manchester United

Legg inn av startelver »

Lampard kan vel godt sammenlignes med OGS, de fikk begge sjansen som tidligere legender i klubben.
Forskjellen er at eieren Abramovich fikk nok og sparket Lampard ganske plutselig når han hørte Tuchel var ledig på markedet. Der har du en eier som krever resultater, mens disse Glazer-brødrene altså er fornøyd så lenge det er en pengemaskin og topp 4 er sikret.

Nå er jeg slettes ikke sikker på at det blir topp 4 på Ole denne sesongen så da skjer det vel noe.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kent skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm United ville ikke hatt supportere igjen om LvG fortsatt hadde vært trener.
Ajax under LvG er noe av det mest underholdende man kan få, imo. Jeg tror det var noe slikt han ønsket i United også.

Belinho

Legg inn av Belinho »

Noe må gjøres med posisjonen til Bruno. Mannen spiller faen meg som second striker, istedenfor å dirigere spillet fra midtbanen. Det er ingen hjelp for de to sentrale fra Bruno. Spesielt ikke når han er oppe og løper som en hodeløs kylling etter ball og ligger foran Ronaldo. Har sagt det lenge, Bruno har statsen på sin side, men det har vært på bekostning av en god del ting.

Ronaldo trenger en Benzema ved siden av, og vi har det i Cavani. Og det går faen meg ikke med en 4-2-3-1 formasjon. 3 år av samme dritt, og allikevel har ikke Ole innsett noe som helst. Han har vist seg om en balleløs trener både når der gjelder innbyttere og formasjonsendring.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Belinho skrev: søn okt 17, 2021 9:05 pm Noe må gjøres med posisjonen til Bruno. Mannen spiller faen meg som second striker, istedenfor å dirigere spillet fra midtbanen. Det er ingen hjelp for de to sentrale fra Bruno. Spesielt ikke når han er oppe og løper som en hodeløs kylling etter ball og ligger foran Ronaldo. Har sagt det lenge, Bruno har statsen på sin side, men det har vært på bekostning av en god del ting.

Ronaldo trenger en Benzema ved siden av, og vi har det i Cavani. Og det går faen meg ikke med en 4-2-3-1 formasjon. 3 år av samme dritt, og allikevel har ikke Ole innsett noe som helst. Han har vist seg om en balleløs trener både når der gjelder innbyttere og formasjonsendring.
Donny?

Kent

Legg inn av Kent »

Donny må for guds skyld ikke få en sjanse til å vise at han har noe å bidra med.

Gleder meg allerede til neste gang vi skal teste Matic og Pogba sammen.

qbah

Legg inn av qbah »

Kent skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm United ville ikke hatt supportere igjen om LvG fortsatt hadde vært trener.

Mulig. Men vi hadde om ikke annet vunnet noen titler.

Kent

Legg inn av Kent »

qbah skrev: søn okt 17, 2021 10:55 pm
Kent skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm United ville ikke hatt supportere igjen om LvG fortsatt hadde vært trener.

Mulig. Men vi hadde om ikke annet vunnet noen titler.
Du tror han ville hamlet opp med det Liverpool og City har prestert de siste årene?

qbah

Legg inn av qbah »

Kent skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm
qbah skrev: søn okt 17, 2021 10:55 pm
Kent skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm United ville ikke hatt supportere igjen om LvG fortsatt hadde vært trener.

Mulig. Men vi hadde om ikke annet vunnet noen titler.
Du tror han ville hamlet opp med det Liverpool og City har prestert de siste årene?
Nei, men det var heller ikke det jeg sa. Gitt alle semifinaler og finaler vi har tapt med tapergarantisten Solskjær er jeg sikker på at LvG hadde kommet bedre ut av det.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kent skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm
qbah skrev: søn okt 17, 2021 10:55 pm
Kent skrev: søn okt 17, 2021 3:10 pm United ville ikke hatt supportere igjen om LvG fortsatt hadde vært trener.

Mulig. Men vi hadde om ikke annet vunnet noen titler.
Du tror han ville hamlet opp med det Liverpool og City har prestert de siste årene?
LvG hadde vel Pool greit nede i lomma hvert fall. :lol:

Jeg savner å ha ballen i laget i mer enn 3 trekk.

qbah

Legg inn av qbah »

greyserpent skrev: søn okt 17, 2021 11:09 pm
Kent skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm
qbah skrev: søn okt 17, 2021 10:55 pm


Mulig. Men vi hadde om ikke annet vunnet noen titler.
Du tror han ville hamlet opp med det Liverpool og City har prestert de siste årene?
LvG hadde vel Pool greit nede i lomma hvert fall. :lol:

Jeg savner å ha ballen i laget i mer enn 3 trekk.
Jeg savner å ha en trener som har en plan for hva spillerne skal gjøre når de får ballen i beina. For så vidt hva de skal gjøre når motstander har ballen i beina også.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

qbah skrev: søn okt 17, 2021 11:13 pm
greyserpent skrev: søn okt 17, 2021 11:09 pm
Kent skrev: søn okt 17, 2021 10:59 pm
Du tror han ville hamlet opp med det Liverpool og City har prestert de siste årene?
LvG hadde vel Pool greit nede i lomma hvert fall. :lol:

Jeg savner å ha ballen i laget i mer enn 3 trekk.
Jeg savner å ha en trener som har en plan for hva spillerne skal gjøre når de får ballen i beina. For så vidt hva de skal gjøre når motstander har ballen i beina også.
Det hadde jo vært greit visst medspillerne også visste hva de skulle gjøre når en på laget har ballen også.

qbah

Legg inn av qbah »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 11:18 pm
qbah skrev: søn okt 17, 2021 11:13 pm
greyserpent skrev: søn okt 17, 2021 11:09 pm

LvG hadde vel Pool greit nede i lomma hvert fall. :lol:

Jeg savner å ha ballen i laget i mer enn 3 trekk.
Jeg savner å ha en trener som har en plan for hva spillerne skal gjøre når de får ballen i beina. For så vidt hva de skal gjøre når motstander har ballen i beina også.
Det hadde jo vært greit visst medspillerne også visste hva de skulle gjøre når en på laget har ballen også.
Ja, har vi en trener som klarer å få til en plan for disse tre punktene så er man ganske home safe. Blir med drømmen under dagens regime.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Solskjær gjorde seg selv en bjørnetjeneste med å hente Cristiano. Skal heller ikke se bort i fra at Cristiano er den spilleren som får seg flere av de andre gutta mot Solskjær etterhvert.
Sist redigert av Knaxern den søn okt 17, 2021 11:36 pm, redigert 1 gang totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

Knaxern skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm Solskjær gjorde seg selv en bjørnetjeneste med å hente Cristiano. Skal ikke se bort i fra at Cristiano er den spilleren som får seg flere av de andre gutta mot Solskjær etterhvert.

Om det er det som skal til så why not. Selv om jeg egentlig ikke liker makten spillerne har fått i dagens fotball. Unntakstilfelle her.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

tbb skrev: søn okt 17, 2021 7:52 am Pogbas innsats kritiseres stort sett av idioter som ikke forstår fotball eller folk som knapt ser kampene. Fellesnevneren for begge er at de bygger analysene deres på en stereotype om Pogba som ikke er riktig.

I går hadde Pogba 15 «recoveries» iflg fbref (ballerobringer). Flest på banen og seks flere enn den Man Utdspilleren med nest flest. Han var også den Man Utdspilleren som var involvert i flest pressekvenser (31). Nest flest på Man Utd hadde Bruno (20). Pogba har ikke et naturlig defensiv «instinkt», og er ikke alltid like god i returløpene. Men det bør strengt tatt ikke være jobben hans.

At vi ikke har hatt trenere som har fått ut potensialet til Pogba de siste fem årene er en tragedie. Mange Man Utd-supportere erger seg over Pogba. Men her har vi kastet bort fem av de beste årene i karrieren hans.
Fred var også helt i toppen i PL forrige sesong når det kom til press-spill og ballgjenvinning uten å ha noen dårlig pasningsprosent, men da er vel kanskje ikke stats så viktig. Lurer også på hvorfor det ikke det defensive bør være en del av jobben til Pogba. Når vi spiller med to på midten så er det klart det må være en del av jobben hans. Uansett angående kampen i går handlet det mer om å miste ballen i farlige posisjoner og at de gangene Leicester faktisk havnet under press nær egen 16 så ga Pogba bort unødvendige frispark ved å rive ned en Leicester-spiller.

Med de midtbanespillerne vi har i klubben nå så er det ingen av dem som kan spille alene som anker, så da må den andre spilleren også hjelpe til. "Problemet" med Pogba er ikke at han ikke har kvaliteter, men at kvalitetene hans ikke passer med laget og da spesielt midtbanespillerne vi har akkurat nå. Alternativet da er å spille han på kanten hvor jeg synes han har gjort en relativt god jobb, men ideelt sett så spiller Rashford der nå når han er tilbake og da sliter jeg med å se hvor han passer inn

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Knaxern skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm Solskjær gjorde seg selv en bjørnetjeneste med å hente Cristiano. Skal heller ikke se bort i fra at Cristiano er den spilleren som får seg flere av de andre gutta mot Solskjær etterhvert.
Spørs vel om OGS hadde så mye han skulle sagt der? Tipper presset på eierne var rimelig stort når ryktene om City dukket opp. Både fra alt av tidligere spillere, SAF og supporterne.
Faktisk tror jeg Ronaldo har ødelagt en del av planen til OGS. Et lag med Sancho, Bruno og Ronaldo offensivt pluss en Pogba som også er som best med frihet i spillet sitt er veldig ubalansert i mine øyne og det er jo ikke bare for OGS å sette Ronaldo på benken når som helst. Resten av laget er ikke godt nok til å dekke over manglende førsteforsvarere og de offensive der er heller ikke gode nok til å gi de større fordeler ved å stille sånn, enn ulempene de får ved å være så ubalanserte. En Cavani og Rashford inn der kunne nok gjort store forskjeller.

For meg ser det best balanserte Man Utd laget offensivt slik ut fra venstre: Pogba - Bruno - Sancho/Greenwood - Rashford/Cavani. Ronaldo er en enorm målscorer, men spørsmålet er rett og slett om OGS har stallen til å tillate seg å ha han på topp der uten å endre på formasjonen og ofre Sancho i dette laget.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

UK1902 skrev: søn okt 17, 2021 11:38 pm
tbb skrev: søn okt 17, 2021 7:52 am Pogbas innsats kritiseres stort sett av idioter som ikke forstår fotball eller folk som knapt ser kampene. Fellesnevneren for begge er at de bygger analysene deres på en stereotype om Pogba som ikke er riktig.

I går hadde Pogba 15 «recoveries» iflg fbref (ballerobringer). Flest på banen og seks flere enn den Man Utdspilleren med nest flest. Han var også den Man Utdspilleren som var involvert i flest pressekvenser (31). Nest flest på Man Utd hadde Bruno (20). Pogba har ikke et naturlig defensiv «instinkt», og er ikke alltid like god i returløpene. Men det bør strengt tatt ikke være jobben hans.

At vi ikke har hatt trenere som har fått ut potensialet til Pogba de siste fem årene er en tragedie. Mange Man Utd-supportere erger seg over Pogba. Men her har vi kastet bort fem av de beste årene i karrieren hans.
Fred var også helt i toppen i PL forrige sesong når det kom til press-spill og ballgjenvinning uten å ha noen dårlig pasningsprosent, men da er vel kanskje ikke stats så viktig.
Hvordan kom du frem til dette? At dette ikke var viktig den gang? Det ville defintivt vært verdt å trekke frem dersom påstanden var at Fred var lat eller manglet innsats uten ball. Men det er det vel ingen som har hevdet i tilfellet Fred?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

tbb skrev: søn okt 17, 2021 1:49 pm
Pogba er ikke noen lat spiller, men som de fleste andre har han tydelige svakheter. Pogba er en spiller i et dårlig organisert mannskap hvor svakhetene hans blir veldig eksponert.
Du gir voldsomt mye plass til å la en voksen mann som blir betalt millioner slippe unna med helt grunnleggende "feil", fordi han.. har lyst til å spille på en annen måte? Han klarer ikke å lære, følge med, utvikle seg? Eller.. kanskje han bare er lat, da? Han har spilt i England i den samme posisjonen nå i årevis, det har vært de samme kravene hele veien. Tilslutt så kan man kanskje forvente at Pogba gidder å tilpasse seg? Han får uansett ikke spille som den mer offensive mditbanespilleren så lenge Bruno er på samme bane som han, så da får man likevel konkludere med det samme: Selg!

Leicester sitt tredje mål er helt krise:
1. Pogba forlater midtbanen. Tilsynelatende for å presse høyt, men..
2. Ballen blir spilt til kanten, Pogba er helt feilplassert, velger å gå hjemover.
3. Starter rolig trav hjemover.
4. Gjett hvem som er forseint ute.

Dette går ikke på toppnivå. Man kan gjerne mase om feil spillertyper, formasjoner og managere så mye man vil, disse tingene er viktige, men litt krav må man kunne stille til enkeltspillere også.

Vi kan gjerne sammenligne med Liverpoolspillere i dagens tropp som har måttet lære nye ting. Curtis Jones og Elliott er originalt vinger som har måttet tilpasse seg midtbaneroller som ofte putter de mellom midtstopperne våre, eller bak backene våre. Disse er henholdsvis 18 og 20 år gamle. Naby Keita er en offensiv midtbanespiller, forholdsvis lik Pogba, som har tatt store steg defensivt. Henderson var en offensiv midtbanespiller en gang i tiden.

Note: Ja, det er masse annet å pirke på i de bildene også.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hvor mange Man Utd-spillere er i det i boksen? Hvor mange Leicesterspillere? Likevel er det altså Pogba som er «forsent ute». Hvorfor? Fordi det er Paul Pogba, selvsagt. Han burde endret seg, tilpasset seg og vært en annen spillertype. Man burde ikke utnyttet potensialet til en av de mest talentfulle spillerne i verdien på en annen måte. Nei, Pogba burde endret seg.

Paul Pogba spiller i en posisjon som ikke passer han spesielt bra i et lag som er svært dårlig organisert. Da blir svakhetene til spillere eksponert. Lat? Da kan man umulig se kampene.

Og jeg kan garantere deg at de beste trenerne i verden ville fått plass til både Pogba og Fernandes.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Taktisk geni denne Ole.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Hvordan er stemningen for å ha en felles kamptråd for oppgjøret på søndag? Klarer vi det eller må vi holdes adskilt pga. det sinnsyke trøkket det kommer til å være? Om vi hadde hatt noen brukermods er jeg ganske sikker på at Lezah hadde fått en del advarsler i hvert fall.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Faquarl skrev: man okt 18, 2021 11:28 am
Du gir voldsomt mye plass til å la en voksen mann som blir betalt millioner slippe unna med helt grunnleggende "feil", fordi han.. har lyst til å spille på en annen måte? Han klarer ikke å lære, følge med, utvikle seg? Eller.. kanskje han bare er lat, da? Han har spilt i England i den samme posisjonen nå i årevis, det har vært de samme kravene hele veien. Tilslutt så kan man kanskje forvente at Pogba gidder å tilpasse seg?
Skremmende å se hvor langt enkelte er villig til å gå for å forsvare Pogba. Nå har han hatt 5 år på å tilpasse seg den rollen, og fremdeles ser det ikke bra ut i det heletatt. Det ser ikke ut som at han bryr seg, eller gidder å gjøre drittjobben. Jeg mistenker at han ser på seg selv som for god til slikt.

Slike returløp som du viser til, finner man mange eksempler i hver kamp med Pogba, men aller verst er det de gangene han selv mister ballen. Jeg blir provosert, som Liverpoolsupporter, av å se at han slipper unna med slikt. Jeg tipper at slikt er pyton for lagmoralen også.

Jeg tror også at Pogba hadde reist for lenge siden dersom han er så fryktelig uenig i hvordan han brukes. Kaste vekk sine beste år i en klubb hvor han ikke får lov å spille sin beste fotball? I 5 år, under 2 forskjellige managere? Dæven, da snakker vi en mann med enorm tålmodighet, mens han venter på at han en gang skal kunne brukes korrekt.

Jeg tror det ganske enkelt handler om at man som supporter vet at Pogba på sitt absolutt beste kan være en av de beste midtbanespillerne i ligaen. Og at man har et så stor ønske om å se han stabilisere seg på det nivået, at man prøver å finne svar andre steder. Skylde på andre, da man har overbevist seg selv om at han er skikkelig god.

Det åpenbare svaret er at han har for store/mange svakheter til å kunne prestere stabilt over tid. Han er rett og slett ikke god nok, og sannsynligvis er det hodet til Pogba som er hans største problem. Ikke at han spiller som 1 av 2 sentralt. Det har han jo gjort fabelaktig utallige ganger for Frankrike, der motivasjonen (og tempoet er som ofte lavere enn i Premier League) virker å være på et helt annet nivå.

Det sagt: Jeg synes ikke det er Pogba som skal ha Vardy i den situasjonen der. Maguire har jo full oversikt og kontroll på Vardy, uten at han evner å komme nær nok. Forøvrig en annen Man Utd-spiller som av en eller annen merkelig grunn har blitt forferdelig hypet. En høyst ordinær midtstopper, og den svakeste stopperen av alle som får regelmessig spilletid hos de 4 lagene som ble tippet i topp 4 denne sesongen.

Ribba

Legg inn av Ribba »

tbb skrev: man okt 18, 2021 11:42 am Hvor mange Man Utd-spillere er i det i boksen? Hvor mange Leicesterspillere? Likevel er det altså Pogba som er «forsent ute». Hvorfor? Fordi det er Paul Pogba, selvsagt. Han burde endret seg, tilpasset seg og vært en annen spillertype. Man burde ikke utnyttet potensialet til en av de mest talentfulle spillerne i verdien på en annen måte. Nei, Pogba burde endret seg.

Paul Pogba spiller i en posisjon som ikke passer han spesielt bra i et lag som er svært dårlig organisert. Da blir svakhetene til spillere eksponert. Lat? Da kan man umulig se kampene.

Og jeg kan garantere deg at de beste trenerne i verden ville fått plass til både Pogba og Fernandes.
De beste trenerne i verden ville ha plassert Pogba og Fernandes konsekvent på benken om de ikke passet inn i systemet deres. For man kjøper ikke inn spillere og tilpasser systemet etter spillerne. Man setter opp et system og kjøper spillerne som passer inn i systemet. Eventuelt at du omskolerer dem til å passe inn i systemet før du lar dem spille.

Fernandes passer inn i United sitt spill, men Pogba gjør ikke det.

startelver

Legg inn av startelver »

Knaxern skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm Solskjær gjorde seg selv en bjørnetjeneste med å hente Cristiano. Skal heller ikke se bort i fra at Cristiano er den spilleren som får seg flere av de andre gutta mot Solskjær etterhvert.
Var vel ikke Solskjær som ville ha CR7, han holdt på å gå til City men ble overtalt pga historien å velge United. Godt mulig han ikke passer inn i systemet til OGS.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ribba skrev: man okt 18, 2021 1:17 pm
tbb skrev: man okt 18, 2021 11:42 am Hvor mange Man Utd-spillere er i det i boksen? Hvor mange Leicesterspillere? Likevel er det altså Pogba som er «forsent ute». Hvorfor? Fordi det er Paul Pogba, selvsagt. Han burde endret seg, tilpasset seg og vært en annen spillertype. Man burde ikke utnyttet potensialet til en av de mest talentfulle spillerne i verdien på en annen måte. Nei, Pogba burde endret seg.

Paul Pogba spiller i en posisjon som ikke passer han spesielt bra i et lag som er svært dårlig organisert. Da blir svakhetene til spillere eksponert. Lat? Da kan man umulig se kampene.

Og jeg kan garantere deg at de beste trenerne i verden ville fått plass til både Pogba og Fernandes.
De beste trenerne i verden ville ha plassert Pogba og Fernandes konsekvent på benken om de ikke passet inn i systemet deres. For man kjøper ikke inn spillere og tilpasser systemet etter spillerne. Man setter opp et system og kjøper spillerne som passer inn i systemet. Eventuelt at du omskolerer dem til å passe inn i systemet før du lar dem spille.

Fernandes passer inn i United sitt spill, men Pogba gjør ikke det.
Per i dag er det Bruno som er nærmere benken enn Pogba, imo.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ribba skrev: man okt 18, 2021 1:17 pm
tbb skrev: man okt 18, 2021 11:42 am Hvor mange Man Utd-spillere er i det i boksen? Hvor mange Leicesterspillere? Likevel er det altså Pogba som er «forsent ute». Hvorfor? Fordi det er Paul Pogba, selvsagt. Han burde endret seg, tilpasset seg og vært en annen spillertype. Man burde ikke utnyttet potensialet til en av de mest talentfulle spillerne i verdien på en annen måte. Nei, Pogba burde endret seg.

Paul Pogba spiller i en posisjon som ikke passer han spesielt bra i et lag som er svært dårlig organisert. Da blir svakhetene til spillere eksponert. Lat? Da kan man umulig se kampene.

Og jeg kan garantere deg at de beste trenerne i verden ville fått plass til både Pogba og Fernandes.
De beste trenerne i verden ville ha plassert Pogba og Fernandes konsekvent på benken om de ikke passet inn i systemet deres. For man kjøper ikke inn spillere og tilpasser systemet etter spillerne. Man setter opp et system og kjøper spillerne som passer inn i systemet. Eventuelt at du omskolerer dem til å passe inn i systemet før du lar dem spille.

Fernandes passer inn i United sitt spill, men Pogba gjør ikke det.
Hvilket «spill» er det man skal passe inn i hos Man Utd egentlig? «Løp-som-en idiot-fordi-laget-ikke-henger-sammen»-spillet? Ja, der funker nok Bruno bedre enn Pogba.

De beste trenerne ville sørget for at man hadde en balanse og struktur som fikk det beste ut av disse to spillerne. Og det er veldig mange måter å gjøre det på. For det er de to beste spillerne i klubben.
Sist redigert av tbb den man okt 18, 2021 1:36 pm, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: man okt 18, 2021 1:33 pm
Hvilket «spill» er det man skal passe inn i hos Man Utd egentlig?

De beste trenerne ville sørget for at man hadde en balanse som fikk det beste ut av disse to spillerne. Og det er veldig mange måter å gjøre det på. For det er de to beste spillerne i klubben.
Hvordan får man egentlig det beste ut av begge disse? Dytte en av dem ut på kant? En annen mulig løsning ville vært at en av dem (fortrinnsvis Pogba) ble solgt for å finansiere kjøp av en spiller som passet bedre i systemet til en av disse beste trenerne.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

startelver skrev: man okt 18, 2021 1:22 pm
Knaxern skrev: søn okt 17, 2021 11:34 pm Solskjær gjorde seg selv en bjørnetjeneste med å hente Cristiano. Skal heller ikke se bort i fra at Cristiano er den spilleren som får seg flere av de andre gutta mot Solskjær etterhvert.
Var vel ikke Solskjær som ville ha CR7, han holdt på å gå til City men ble overtalt pga historien å velge United. Godt mulig han ikke passer inn i systemet til OGS.
Enig. Solskjær bestemmer nok ikke dette. Tror jeg.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: man okt 18, 2021 1:36 pm
tbb skrev: man okt 18, 2021 1:33 pm
Hvilket «spill» er det man skal passe inn i hos Man Utd egentlig?

De beste trenerne ville sørget for at man hadde en balanse som fikk det beste ut av disse to spillerne. Og det er veldig mange måter å gjøre det på. For det er de to beste spillerne i klubben.
Hvordan får man egentlig det beste ut av begge disse? Dytte en av dem ut på kant? En annen mulig løsning ville vært at en av dem (fortrinnsvis Pogba) ble solgt for å finansiere kjøp av en spiller som passet bedre i systemet til en av disse beste trenerne.
Kommer helt an på hva man ønsker. Man kunne spilt 3412 (ala Frankrike) med Pogba sentralt og Bruno bak to spisser. Eller man kunne spilt 4312 med Pogba som venstre indreløper.

Eller man kunne spilt med 433 med Bruno som venstreangriper og Pogba som venstre indreløper. Jeg liker dette alternativet best. Kanskje man ville hatt en litt mer fremskutt venstre indreløper (enn høyre), litt ala Chelsea i gamledager?

Det ville innebære rotasjon hvor både Bruno, Pogba og Rashford måtte rotere mer enn hva de gjør i dag. Bruno kunne også vært et alternativ som venstre indreløper. Det er ikke slik at Rashford eller Bruno bør ha klippekort eller spille alt av kamper. Jeg tror også en slik angriperrolle ville passet Bruno bra. Man får lite mer rom i en slik rolle noe jeg tror kunne passet han bra. Litt ala Coutinho i Liverpool kanskje, men med mye mer intensitet i spillet.
Sist redigert av tbb den man okt 18, 2021 1:47 pm, redigert 1 gang totalt.

Ribba

Legg inn av Ribba »

greyserpent skrev: man okt 18, 2021 1:33 pm Per i dag er det Bruno som er nærmere benken enn Pogba, imo.
Fult mulig. Jeg følger ikke godt nok med på United til å vite hvem som er formspillere eller ikke. Men Bruno har gjort United bedre etter han kom til klubben. Det samme kan man vel ikke si om Pogba.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»