Manchester United

Svar
fugletitteren

Re: Manchester United

Legg inn av fugletitteren »

Kjedelig at man møtte arsenal med så forskjellig inngang til kampen, som tydelig ble avgjørende.
11 poeng blir for mye, men 8 kunne vært mulig hvis det viser seg at dagens prestasjon kan være starten på en liten down periode.

Men men, fokus får være å sikre topp 4.
Siden Man Utd non uansett er for langt bak, får man heller håpe at arsenal ikke choker å serverer city nok en PL tittel (void).

Bongis

Legg inn av Bongis »

DuncanE skrev: lør feb 04, 2023 3:33 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Da må du vel være enig i at akkurat det så temmelig urealistisk alledere før sesongstart ;)
Ja, men ikke nå. Vi kan gjerne snu på det. Det var snakk om gull sommeren for 1.5 år siden også. Bare se hvordan det gikk. Og som det ble nevnt over, vi er ferdig med arsenal og City. De har fremdeles til gode å møte hverandre en eneste gang i ligaen. Er vi heldig så får vi 4 gratispoeng på hver! Så kommer det enda mer optimisme når vi knuser Newcastle den 26 februar, og får vårt første trofe siden 17. Selvsagt er dette et optimistisk og håpefullt innlegg, men ikke et urealistisk et!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

taknina skrev: lør feb 04, 2023 9:28 am Halvparten av avgjørelsene i fotball er borderlineavgjørelser. Minst halvparten.

Det levde en godt med før uten å sette store spørsmålstegn ved det. Bare debatterte det idag, glemt i morgen.

Nå tror "alle" at fotball er matematikk virker det som med to strek under svaret.

Dit er det ikke mulig å komme og ikke er det ønskelig heller
Vel. Greit nok at mange avgjørelser er "borderline". Hovedsakelig pga at dommernes øyne tidvis kommer til kort, rent objektivt burde det ikke være så vanskelig. Når man da tar VARs øyne - kamera - til bruk, i tillegg til et fantastisk overblikk og tilgang til ulike kameravinkler, skulle man tro at disse flere av "borderline" avgjørelsene i utgangspunktet falt ned på riktig side. Men, nei. Her opplever de fleste av oss at det fattes enda fler ukorrekte avgjørelser enn før. Så kan man alltids diskutere om dette skyldes forventninger (om 100% feilfri dømte kamper) eller om det er supporterbrillene som roper? Jeg tror nok, som mange andre, at dette handler om hvordan VAR anvendes (evtl helst ikke anvendes).

Det er jo ikke slik at vi ønsker oss visst antall feil avgjørelser i løpet av en match, for å beholde dynamikken?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Jækla synd at man kom så skjevt ut fra start. Ekstremt bitre poengtap mot Newcastle hjemme og CP borte også, som hundre prosent var på elendig dømming. Rett og slett ran.
Kjedelig også at sportslig integritet står så lavt i PL at vi møtte arsenal med så skjeve forutsetninger for å prestere. Ble helt avgjørende. Man Utd har absolutt ikke hatt flyt i år, og skulle man ende noen poeng bak er det bittert.
Men tror til slutt at det vil ende med en kamp om å sikre topp 4, mtp at man kjemper på 4 fronter.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:46 pm
DuncanE skrev: lør feb 04, 2023 3:33 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Da må du vel være enig i at akkurat det så temmelig urealistisk alledere før sesongstart ;)
Ja, men ikke nå. Vi kan gjerne snu på det. Det var snakk om gull sommeren for 1.5 år siden også. Bare se hvordan det gikk. Og som det ble nevnt over, vi er ferdig med arsenal og City. De har fremdeles til gode å møte hverandre en eneste gang i ligaen. Er vi heldig så får vi 4 gratispoeng på hver! Så kommer det enda mer optimisme når vi knuser Newcastle den 26 februar, og får vårt første trofe siden 17. Selvsagt er dette et optimistisk og håpefullt innlegg, men ikke et urealistisk et!
Det hadde vært så ufattelig deilig om din optimisme slo til ;)

Bongis

Legg inn av Bongis »

fugletitteren skrev: lør feb 04, 2023 3:48 pm
Bongis skrev: lør feb 04, 2023 3:28 pm Gullet skal hem! Jeg kommer ikke til å gi opp før det ser totalt urealistisk ut
Jækla synd at man kom så skjevt ut fra start. Ekstremt bitre poengtap mot Newcastle hjemme og CP borte også, som hundre prosent var på elendig dømming. Rett og slett ran.
Kjedelig også at sportslig integritet står så lavt i PL at vi møtte arsenal med så skjeve forutsetninger for å prestere. Ble helt avgjørende. Man Utd har absolutt ikke hatt flyt i år, og skulle man ende noen poeng bak er det bittert.
Men tror til slutt at det vil ende med en kamp om å sikre topp 4, mtp at man kjemper på 4 fronter.
Jeg er enig i at vi mest sannsynligvis kun havner i en topp 4 kamp, og det er ikke slik at jeg kommer til å grave meg ned hvis det kun blir en fjerdeplass i år. Noe jeg også husker enten fra VGD eller fra fridiskusjon, er at det viktigste er topp 4 og spillemessig progresjon. Og det siste er jo det vi har sett det beste av på 10 år. Spør du meg. Men nå må jeg logge av. Må se kampen i reprise i kveld.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ale skrev: lør feb 04, 2023 6:05 pm DEILIG!
Håper bare ikke denne seieren koster oss i de tre neste.

StørsteiEuropa_Utd

Legg inn av StørsteiEuropa_Utd »

Vi skal vinne uten Cas mot Leeds x2 og Leicester, men klart det blir vanskeligere. Weghorst og Antony bør bli benket fremover så får vi se hva Sabitzer er laget av.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

StørsteiEuropa_Utd skrev: lør feb 04, 2023 6:09 pm Vi skal vinne uten Cas mot Leeds x2 og Leicester, men klart det blir vanskeligere. Weghorst og Antony bør bli benket fremover så får vi se hva Sabitzer er laget av.
Skal kanskje, men de dårligste lagene er gode og når de mobiliserer mot nedrykk er det vanskelige kamper.

Reddington

Legg inn av Reddington »


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

DDG har skjønt det.

StørsteiEuropa_Utd

Legg inn av StørsteiEuropa_Utd »

Ale skrev: lør feb 04, 2023 6:12 pm Så lenge Case er tilbake til ligacupfinalen, så gir jeg faen.

Som nevnt over er motstanderne Leeds, Leeds og Leicester. Da kan Casemiro spille i oppgjørene mot Barca og finalen.

Fred - Sabitzer sentralt kan bli interessant.
Tror det blir bra, men vi må vel konstantere at Weghorst ser for dårlig ut på topp, veldig dårlig steg og bidrar altfor lite. Antony er fantastisk defensivt, men er altfor lett å lese offensivt.

Leeds skal knuses på onsdag, vi må bare slutte med å prøve å kontrollere kamper med en gang vi kommer i ledelsen.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ufattelig deilig seier når Liverpool blir grust i tillegg, men hva i helvete skjer med dommerne for tiden? Nå begynner man faktisk å lure om det er noe konspirasjon mot oss. Den med Sabitzer, altså hvordan i helvete kan han i det hele tatt vurdere at det er frispark.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fred prøvde vel å fortelle dommeren det, men han ville ikke høre.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Her kan vi vel klage?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:29 pm Her kan vi vel klage?
Tror du det hjelper? Casemiro får sikkert bare en ekstra kamp.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Reddington skrev: lør feb 04, 2023 6:13 pm
Lol, så ikke at det var DDG som hadde tweetet det.

Helt riktig reaksjon: Klag på dommeren uten å klage på dommeren.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:29 pm Her kan vi vel klage?
Ja, men rent teoretisk er sikkert dommeren i hans fulle rett til å gi rødt kort. Det er bare at situasjonen mellom Casemiro og Hughes omtrent er den minst voldelige. En god dommer løser en slik situasjon med gult til hver av lagene (akkurat som i Arsenal-kampen tidligere i dag). Hadde VAR valgt å se nærmere på en annen beef i den situasjonen kunne man helt sikkert, rent teoretisk, gitt flere røde.

Dersom vi klager, hva gjør FA? Sjekker situasjonen? Eller sjekker de også med Hughes? Vil tro at det siste kunne løst det.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Marcus, ass! 🥺


Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør feb 04, 2023 6:40 pm
Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:29 pm Her kan vi vel klage?
Ja, men rent teoretisk er sikkert dommeren i hans fulle rett til å gi rødt kort.
Ja, vet...bare kortslutta litt.

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Ale skrev: lør feb 04, 2023 6:44 pm Vi må for all del ikke klage. Det ender bare med at Casemiro må stå over ligacupfinalen fordi dem legger til en ekstra kamp. Ta den tre kampers suspensjonen og gå videre.
Det er vel en praksis FA har sluttet med? Selvfølgelig bør vi klage på den, spesielt med bildene som nå kommer rennende inn.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Ten Hag begynner kanskje å skjønne tegninga.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:43 pm
tbb skrev: lør feb 04, 2023 6:40 pm
Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:29 pm Her kan vi vel klage?
Ja, men rent teoretisk er sikkert dommeren i hans fulle rett til å gi rødt kort.
Ja, vet...bare kortslutta litt.
Kanskje Case kunne gå inn i garderoben til Palace, la Hughes sitte litt på fanget, ta noen bilder etc? Kunne man forklart han at det er i deres interesse i nedrykksstriden om Casemiro er tilgjengelig disse kampene. Kunne han kanskje gått ut med en liten uttalelse på SoMe om at dette må ha sett langt verre ut enn det var.

Saliph

Legg inn av Saliph »

missChance skrev: lør feb 04, 2023 6:57 pm

Ten Hag begynner kanskje å skjønne tegninga.
Han kommenterer det i alle fall. Men jeg synes ikke han bare burde akseptert denne avgjørelsen heller, gitt konteksten.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: lør feb 04, 2023 7:02 pm
missChance skrev: lør feb 04, 2023 6:57 pm

Ten Hag begynner kanskje å skjønne tegninga.
Han kommenterer det i alle fall. Men jeg synes ikke han bare burde akseptert denne avgjørelsen heller, gitt konteksten.
Enig i det, men et lite skritt på veien. Vet ikke hvor mye han hadde sett av Ayew da han sa det.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ten Hag sier i intervjuet med MUTV at de burde ha sett på flere av spillerne, ikke bare Casemiro.

Saliph

Legg inn av Saliph »




InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: lør feb 04, 2023 6:29 pm Her kan vi vel klage?
Definitivt!!!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fint signal at Ten Hag sier fra! Det nytter ikke å være snill i disse situasjonene.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »



Her!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»