Manchester United

Svar
Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Re: Manchester United

Legg inn av missChance »

Ale skrev: man jan 24, 2022 10:59 pmGood riddance.
Eller så kommer han tilbake til sommeren.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lykke til Martial. Tenk om han skulle slå til..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ale skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:03 pm
Ale skrev: man jan 24, 2022 10:59 pmGood riddance.
Eller så kommer han tilbake til sommeren.
Romano sier at Sevilla betaler lønna. Betaler dem en lånesum også?
Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

missChance skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
Ale skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:03 pm

Eller så kommer han tilbake til sommeren.
Romano sier at Sevilla betaler lønna. Betaler dem en lånesum også?
Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.
Nå er han ikke en utgift, og kan få masse tiltrengt spilletid.
Jeg blir å følge Sevilla for å se på utviklingen.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
Ale skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:03 pm

Eller så kommer han tilbake til sommeren.
Romano sier at Sevilla betaler lønna. Betaler dem en lånesum også?
Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man jan 24, 2022 11:34 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
Ale skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm

Romano sier at Sevilla betaler lønna. Betaler dem en lånesum også?
Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.
Edit: Herregud, jeg er dum ...

Men ikke kjøpsopsjon altså. Da må de finne en kjøper til sommeren.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Helt grei deal. Er Martial talentfull å gjør det bra, så vil kanskje noen kjøpe han til sommeren.
Om dette skaper plass for et kjøp vet jeg ikke, men mindre folk på treningsfeltet og mer/bedre fokus på de andre. Håper det ender med noe av det samme med Lingard.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: man jan 24, 2022 9:52 pm
InsVerderben skrev: man jan 24, 2022 7:15 pm Gitt det så ser jeg ikke helt for meg Ten Haag m/følge inn. Meget bra og kvalifiserte på mange måter selvfølgelig, men jeg er forutinntatt, synser og tror rett&slett at de kke vil få dette til å fungere eller er overførbart (gitt kampprogrammet/det fysiske) til verdens hardeste og kanskje beste liga, P.L!
Tenker litt i de baner jeg også. Han er på et tryggt sted nå Ten Haag, jeg er veldig usikker på hvordan det vil slå ut i PL og med alt rundt, selv om han er en fantastisk manager om alt annet stemmer. Etter så mye tull som det har vært siden Ferguson, så heller jeg mot en eller annen som har coachet i PL tidligere (poch eller ralf selv), eller et alternativ som Ralf tar. Hans trackrecord når det kommer til valg av manager er vel skaplig, så kjenner at jeg stoler på hans vurderingsevne.

Jeg har hele veien siden Ralf ble introdusert sett for meg at han tar steget opp og den avgjørende rollen bakom og ment at det var riktig vei å gå. Men jo mer jeg tenker på det, så er jeg ikke lenger heller fremmed for å la fyren få fortsette heller. Med all respekt for troppen som vi har, så tror jeg at den er langt unna det RR helst ville hatt får å lykkes best mulig, og da hadde det vært litt spennende å sett hva som kunne skjedd om han får langt bedre muligheter enn det som var tilfelle i Schalke og Leipzig, og når vi nå forhåpningsvis får renset litt opp.

Så alternativ 1 eller 3 for meg. Uansett viktig å få med Ralf videre.

Liker at Ralf litt setter standarden med å la Elanga komme inn, og akkurat det sender også signaler til spillerne under om at alt er mulig om man er dedikert og gjør de riktige tingene og jobber hardt. At man fint kan konkurere med folk som kostet £75m så lenge man har noe annet de kanskje ikke har.

De unge spillerne må kjenne at det finns et håp for å kunne bryte gjennom, og det kan litt sammenlignes med oss fans om vi føler at vi sitter med feil manager eller ledelse, og på vei i feil rettning. Man mister gløden.

Tror også spillerne liker at Ralf ikke går rundt grøten, men er ærlige med de.

Tommel fra meg for ditt innlegg og ikke minst det nedenstående og siterte, som jeg støtter:

" Liker at Ralf litt setter standarden med å la Elanga komme inn, og akkurat det sender også signaler til spillerne under om at alt er mulig om man er dedikert og gjør de riktige tingene og jobber hardt. At man fint kan konkurere med folk som kostet £75m så lenge man har noe annet de kanskje ikke har.
De unge spillerne må kjenne at det finns et håp for å kunne bryte gjennom, og det kan litt sammenlignes med oss fans om vi føler at vi sitter med feil manager eller ledelse, og på vei i feil rettning. Man mister gløden. Tror også spillerne liker at Ralf ikke går rundt grøten, men er ærlige med de."

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: man jan 24, 2022 11:34 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm
Ale skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm

Romano sier at Sevilla betaler lønna. Betaler dem en lånesum også?
Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.
Mindre ifølge Whitwell, uten at det er så viktig. Han får forhåpentligvis mye spilletid og tiltrekker seg kjøpere. Men det er framgang for klubben, da! Vi betaler ikke for at spilleren skal spille for en annen klubb.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

missChance skrev: tir jan 25, 2022 11:27 am
Lezah skrev: man jan 24, 2022 11:34 pm
missChance skrev: man jan 24, 2022 11:04 pm

Neppe? De hadde jo ikke lyst til å dekke hele lønna i utgangspunktet.
Mindre ifølge Whitwell, uten at det er så viktig. Han får forhåpentligvis mye spilletid og tiltrekker seg kjøpere. Men det er framgang for klubben, da! Vi betaler ikke for at spilleren skal spille for en annen klubb.
Martial tjener £250k i uka. Tipper €6m er beregnet ukelønn ut juni måned, mens tallet på rundt £4m er til sesongslutt i Spania.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Crynix skrev: tir jan 25, 2022 11:31 am


Martial tjener £250k i uka. Tipper €6m er beregnet ukelønn ut juni måned, mens tallet på rundt £4m er til sesongslutt i Spania.
Høres fornuftig ut.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Glad jeg ikke jobber med tall og øk...å vent :S

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Siden det blir et kortere lån så kan Sevilla dekke hele lønna.

Forhåpentligvis får han tilbake spillegleden og kan få opp interessen i sommer.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

MadBum skrev: man jan 24, 2022 10:58 pm Han kommer til å herje.
Naturligvis. Han kommer til å skyte Sevilla til sin første ligatittel siden krigen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Med signeringen av både Ronaldo og Sancho, så var det jo smått åpenbart at det ikke var all verdens rom for å fortsette med antallet angrepsspillere, ergo burde vi jo intensivert arbeidet med å få han ut sommeren 21. Tafatt opplegg, rett og slett.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Harduetforslag skrev: tir jan 25, 2022 3:11 pm Med signeringen av både Ronaldo og Sancho, så var det jo smått åpenbart at det ikke var all verdens rom for å fortsette med antallet angrepsspillere, ergo burde vi jo intensivert arbeidet med å få han ut sommeren 21. Tafatt opplegg, rett og slett.
Men tror du noen tenkte seriøst på Ronaldo før slutten av vinduet? Men enig i at totalen blir tafatt, bedre planlegging med oppfølging av det igjen må til. På det området håper jeg at RR kan gjøre en forskjell, både i forståelse av hva som behøves for å få til noe, men også i å kunne ordlegge seg å få andre (de me noe makt) med seg på å forstå nettop det.

Har på følelsen at det vil skjer mye i sommer, med mye spillere inn og ut.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 3:53 pm
Harduetforslag skrev: tir jan 25, 2022 3:11 pm Med signeringen av både Ronaldo og Sancho, så var det jo smått åpenbart at det ikke var all verdens rom for å fortsette med antallet angrepsspillere, ergo burde vi jo intensivert arbeidet med å få han ut sommeren 21. Tafatt opplegg, rett og slett.
Men tror du noen tenkte seriøst på Ronaldo før slutten av vinduet? Men enig i at totalen blir tafatt, bedre planlegging med oppfølging av det igjen må til. På det området håper jeg at RR kan gjøre en forskjell, både i forståelse av hva som behøves for å få til noe, men også i å kunne ordlegge seg å få andre (de me noe makt) med seg på å forstå nettop det.

Har på følelsen at det vil skjer mye i sommer, med mye spillere inn og ut.

Får se om det blir komboen Ragnick/Arnold som skal ordne opp, utgjøre en forskjell som fører til at totalen blir alt annet enn tafatt, gjennomfører god planlegging og god oppfølging!
Som en følge av det håper&tror jeg du får rett og at det blir noen utskiftninger i kommende overgangsvindu. Noen må/bør absolutt ut....
Ser Ronaldo som en slags "bonus" og han var definitivt ikke i planene til OGS/United før/under det overgangsvinduet han ble hentet.

Med det sagt skal det tilføyes at samtlige i troppen har nok tid på seg til å evaluere, "finne ut" av ting og event. skjerpe seg. De er priviligerte og bør forstå at "deres tid er nå" og at de kanskje ikke får sjansen til å spille i en like god liga eller klubb igjen....!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 7:52 pm Ser Ronaldo som en slags "bonus" og han var definitivt ikke i planene til OGS/United før/under det overgangsvinduet han ble hentet.
Det er iallefall mye som tyder på det, og med tanke på det som har skjedd tidligere år, så mener jeg at vi burde kunne klart å styre unna de der nå. Klarer bare United å få med seg RR videre, så føler jeg meg trygg på at vi gjør de riktige tingene i fremtiden. Tror som sagt tidligere ikke at han ville funnet seg i å bli i et halvhjertet opplegg. Så ser for meg en fornftig slagplan som kommer til å følges. Det er det som gjør at jeg finner håp i dette.

Det eneste jeg er litt urolig for nå er lønnene, og at det blir en rettside på det i tiden fremover. At vi både tar tak i kontraktsforhandlinger tidlig for å få klarhet om spillerne er med videre innenfor rimelige grenser eller om det skal planlegges salg (før det er for sent og de forsvinner gratis). Om jeg har forstått det riktig så sitter samme fyr (matt judge) ved forhandlingsbordet ved transfers og kontraktsforlegninger ennå.

Mtp hvor store problemer vi har hatt med å bli kvitt spillere basert på for høye lønner i tillegg til noen helt sinnsyke kontrakter i forhold til kvalitet på visse spillere de siste årene, så føler jeg at uroen er berettiget.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hva er greia med å ikke sende Beek på lån ut sesongen egentlig? Skjønner jo det er greit å ha bredde, men han har vel neppe noen framtid uansett.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Megapixsel skrev: tir jan 25, 2022 10:10 pm Hva er greia med å ikke sende Beek på lån ut sesongen egentlig? Skjønner jo det er greit å ha bredde, men han har vel neppe noen framtid uansett.
Regner med at det er bredden som du er inne på. Blir det en skade på enten Fred eller McTominay så er det litt krise, så må vel være derfor. Det som jeg tror er det eneste som kan forandre på dette er om vi signer en spiller nå i januar som kan spille CL.

Når sommeren kommer, så ligger vel det meste til rette for at han blir solgt, så sant vi ikke signer en manager som ser nytteverdien i å beholde han.
Sist redigert av TrueTopRed den tir jan 25, 2022 10:30 pm, redigert 1 gang totalt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 10:26 pm
Megapixsel skrev: tir jan 25, 2022 10:10 pm Hva er greia med å ikke sende Beek på lån ut sesongen egentlig? Skjønner jo det er greit å ha bredde, men han har vel neppe noen framtid uansett.
Regner med at det er bredden som du er inne på. Blir det en skade på enten Fred eller McTominay så er det litt krise, så må vel være derfor.
Det virker jo egentlig som det er enda mer krise å la han spille, men ja for all del. Sikkert greit å beholde også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Megapixsel skrev: tir jan 25, 2022 10:28 pm Det virker jo egentlig som det er enda mer krise å la han spille, men ja for all del. Sikkert greit å beholde også.
Det kan man kanskje si, men i dagens situasjon så er det d eller noe annet vi allrede har (så sant vi ikke signer en i januar), og det er vel i realiteten han og Matic som er alternativ for sentral midtbane. Håper litt på at også Hannibal blir satset på, men vi er litt tynne i denne lagdelen, og heller ikke noe klare førstvalg....eller jo, vi har klare førstevalg, men som ikke er gode nok til å være det fra kamp til kamp.

Vi er i en litt vanskelig situasjon, og satser på at man ser dette og rydder opp til sommeren.
Sist redigert av TrueTopRed den tir jan 25, 2022 10:44 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 9:24 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 7:52 pm Ser Ronaldo som en slags "bonus" og han var definitivt ikke i planene til OGS/United før/under det overgangsvinduet han ble hentet.
Det er iallefall mye som tyder på det, og med tanke på det som har skjedd tidligere år, så mener jeg at vi burde kunne klart å styre unna de der nå. Klarer bare United å få med seg RR videre, så føler jeg meg trygg på at vi gjør de riktige tingene i fremtiden. Tror som sagt tidligere ikke at han ville funnet seg i å bli i et halvhjertet opplegg. Så ser for meg en fornftig slagplan som kommer til å følges. Det er det som gjør at jeg finner håp i dette.

Det eneste jeg er litt urolig for nå er lønnene, og at det blir en rettside på det i tiden fremover. At vi både tar tak i kontraktsforhandlinger tidlig for å få klarhet om spillerne er med videre innenfor rimelige grenser eller om det skal planlegges salg (før det er for sent og de forsvinner gratis). Om jeg har forstått det riktig så sitter samme fyr (matt judge) ved forhandlingsbordet ved transfers og kontraktsforlegninger ennå.

Mtp hvor store problemer vi har hatt med å bli kvitt spillere basert på for høye lønner i tillegg til noen helt sinnsyke kontrakter i forhold til kvalitet på visse spillere de siste årene, så føler jeg at uroen er berettiget.

Absolutt, og mer enn 3 år etter J.M. sin avgang sliter vi fortsatt med de samme problemene og da i form av mer/mindre umotiverte spillere som ikke presterer, nesten umulig å bli "kvitt" ved lån/salg og da ikke minst fordi de har lønninger som ingen klubber vil matche...!
Det nevnte begynnte vel med høye overgangssummer, høye lønninger og nå råder det vel en slags "økonomisk pandemi" ?
Må vi da ta hensyn, se at det trengs en slags "økonomisk vaksine" internt i klubben i form av endring/reduksjon av lønnsnivået, eller hva....?!

United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
"Vi er United" har vel forlengst blitt mer eller mindre en floskel, slikt holder jo ikke og man kan ikke spille mer på tradisjonen og/eller støtte seg på den "syvende far i huset!" og hva mer kan M.U.F.C. gjøre for å bedre situasjonen...?

peraleks

Legg inn av peraleks »

InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm
TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 9:24 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 7:52 pm Ser Ronaldo som en slags "bonus" og han var definitivt ikke i planene til OGS/United før/under det overgangsvinduet han ble hentet.
Det er iallefall mye som tyder på det, og med tanke på det som har skjedd tidligere år, så mener jeg at vi burde kunne klart å styre unna de der nå. Klarer bare United å få med seg RR videre, så føler jeg meg trygg på at vi gjør de riktige tingene i fremtiden. Tror som sagt tidligere ikke at han ville funnet seg i å bli i et halvhjertet opplegg. Så ser for meg en fornftig slagplan som kommer til å følges. Det er det som gjør at jeg finner håp i dette.

Det eneste jeg er litt urolig for nå er lønnene, og at det blir en rettside på det i tiden fremover. At vi både tar tak i kontraktsforhandlinger tidlig for å få klarhet om spillerne er med videre innenfor rimelige grenser eller om det skal planlegges salg (før det er for sent og de forsvinner gratis). Om jeg har forstått det riktig så sitter samme fyr (matt judge) ved forhandlingsbordet ved transfers og kontraktsforlegninger ennå.

Mtp hvor store problemer vi har hatt med å bli kvitt spillere basert på for høye lønner i tillegg til noen helt sinnsyke kontrakter i forhold til kvalitet på visse spillere de siste årene, så føler jeg at uroen er berettiget.

Absolutt, og mer enn 3 år etter J.M. sin avgang sliter vi fortsatt med de samme problemene og da i form av mer/mindre umotiverte spillere som ikke presterer, nesten umulig å bli "kvitt" ved lån/salg og da ikke minst fordi de har lønninger som ingen klubber vil matche...!
Det nevnte begynnte vel med høye overgangssummer, høye lønninger og nå råder det vel en slags "økonomisk pandemi" ?
Må vi da ta hensyn, se at det trengs en slags "økonomisk vaksine" internt i klubben i form av endring/reduksjon av lønnsnivået, eller hva....?!

United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
"Vi er United" har vel forlengst blitt mer eller mindre en floskel, slikt holder jo ikke og man kan ikke spille mer på tradisjonen og/eller støtte seg på den "syvende far i huset!" og hva mer kan M.U.F.C. gjøre for å bedre situasjonen...?
Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Samtidig har man en naborival som bøtter inn titler, i tillegg til Chelsea og Liverpool som lyser opp av og til og tar en større tittel.

Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
Enig. De første ukene bar litt preg av rådgivning fra folk som hadde vært der tidligere og folk rundt han (phelan, mckenna, fletcher osv), men den siste tiden føler jeg at han har begynnet å finne mer ut av det han har å jobbe med (spillerne). Er redd vi ikke kan forvente allverden til spill ut sesongen pga diverse begrensninger som denne troppen har, men at det vil komme tilbake i fremtiden med riktige valg.
Sist redigert av TrueTopRed den tir jan 25, 2022 11:18 pm, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.
Det er vel dette som er den onde sirkelen

At man ikke evner å se hva som kreves for å komme tilbake der man man bør kunne være når man ser på ressurser, men kompenserer med penger, istedet for å kanskje ta et steg tilbake for å kunne ta 2 eller 3 fremover i fremtiden. Bygge fra grunden av med sollide avgjørelser.

Men for å gjøre dette må det være kompetanse et sted i systemet eller sirkelen om du vil, og der håper vi at RR kan gjøre en forskjell.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm
TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 9:24 pm

Det er iallefall mye som tyder på det, og med tanke på det som har skjedd tidligere år, så mener jeg at vi burde kunne klart å styre unna de der nå. Klarer bare United å få med seg RR videre, så føler jeg meg trygg på at vi gjør de riktige tingene i fremtiden. Tror som sagt tidligere ikke at han ville funnet seg i å bli i et halvhjertet opplegg. Så ser for meg en fornftig slagplan som kommer til å følges. Det er det som gjør at jeg finner håp i dette.

Det eneste jeg er litt urolig for nå er lønnene, og at det blir en rettside på det i tiden fremover. At vi både tar tak i kontraktsforhandlinger tidlig for å få klarhet om spillerne er med videre innenfor rimelige grenser eller om det skal planlegges salg (før det er for sent og de forsvinner gratis). Om jeg har forstått det riktig så sitter samme fyr (matt judge) ved forhandlingsbordet ved transfers og kontraktsforlegninger ennå.

Mtp hvor store problemer vi har hatt med å bli kvitt spillere basert på for høye lønner i tillegg til noen helt sinnsyke kontrakter i forhold til kvalitet på visse spillere de siste årene, så føler jeg at uroen er berettiget.

Absolutt, og mer enn 3 år etter J.M. sin avgang sliter vi fortsatt med de samme problemene og da i form av mer/mindre umotiverte spillere som ikke presterer, nesten umulig å bli "kvitt" ved lån/salg og da ikke minst fordi de har lønninger som ingen klubber vil matche...!
Det nevnte begynnte vel med høye overgangssummer, høye lønninger og nå råder det vel en slags "økonomisk pandemi" ?
Må vi da ta hensyn, se at det trengs en slags "økonomisk vaksine" internt i klubben i form av endring/reduksjon av lønnsnivået, eller hva....?!

United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
"Vi er United" har vel forlengst blitt mer eller mindre en floskel, slikt holder jo ikke og man kan ikke spille mer på tradisjonen og/eller støtte seg på den "syvende far i huset!" og hva mer kan M.U.F.C. gjøre for å bedre situasjonen...?
Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Samtidig har man en naborival som bøtter inn titler, i tillegg til Chelsea og Liverpool som lyser opp av og til og tar en større tittel.

Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.
Liker det ikke, men kan ikke si meg uenig...!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Jeg finner bare tre. Da teller du med en FA Community Shield?

InsVerderben: Hvorfor siterer du over 100 linjer med innlegg (slik det vises på mobilen), for å gi et svar med 7-8 ord. Det gjør forumet veldig tungvint å bruke. Det blir veldig mye scrolling. Du er ikke den eneste som gjør dette.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm
TrueTopRed skrev: tir jan 25, 2022 9:24 pm

Det er iallefall mye som tyder på det, og med tanke på det som har skjedd tidligere år, så mener jeg at vi burde kunne klart å styre unna de der nå. Klarer bare United å få med seg RR videre, så føler jeg meg trygg på at vi gjør de riktige tingene i fremtiden. Tror som sagt tidligere ikke at han ville funnet seg i å bli i et halvhjertet opplegg. Så ser for meg en fornftig slagplan som kommer til å følges. Det er det som gjør at jeg finner håp i dette.

Det eneste jeg er litt urolig for nå er lønnene, og at det blir en rettside på det i tiden fremover. At vi både tar tak i kontraktsforhandlinger tidlig for å få klarhet om spillerne er med videre innenfor rimelige grenser eller om det skal planlegges salg (før det er for sent og de forsvinner gratis). Om jeg har forstått det riktig så sitter samme fyr (matt judge) ved forhandlingsbordet ved transfers og kontraktsforlegninger ennå.

Mtp hvor store problemer vi har hatt med å bli kvitt spillere basert på for høye lønner i tillegg til noen helt sinnsyke kontrakter i forhold til kvalitet på visse spillere de siste årene, så føler jeg at uroen er berettiget.

Absolutt, og mer enn 3 år etter J.M. sin avgang sliter vi fortsatt med de samme problemene og da i form av mer/mindre umotiverte spillere som ikke presterer, nesten umulig å bli "kvitt" ved lån/salg og da ikke minst fordi de har lønninger som ingen klubber vil matche...!
Det nevnte begynnte vel med høye overgangssummer, høye lønninger og nå råder det vel en slags "økonomisk pandemi" ?
Må vi da ta hensyn, se at det trengs en slags "økonomisk vaksine" internt i klubben i form av endring/reduksjon av lønnsnivået, eller hva....?!

United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
"Vi er United" har vel forlengst blitt mer eller mindre en floskel, slikt holder jo ikke og man kan ikke spille mer på tradisjonen og/eller støtte seg på den "syvende far i huset!" og hva mer kan M.U.F.C. gjøre for å bedre situasjonen...?
Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Samtidig har man en naborival som bøtter inn titler, i tillegg til Chelsea og Liverpool som lyser opp av og til og tar en større tittel.

Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.
Veldig få klubber som er enklere å selge inn til en spiller enn Man Utd. De tiltrekker seg spillere fra den absolutt øverste hyllen. At de betaler voldsomt med lønn har nok mer med den eksisterende lønnstrukturen deres å gjøre, og profilen på spillerne de kjøper, samt en styring som gjør at de jevnlig må komme med "gladnyheter" for å opprettholde sin sosiale medie-strøm og der er kontraktsfornyelser enkle å dunke ut. (siste punktet er bare løs og litt tøyeste spekulasjon).

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

k9b skrev: ons jan 26, 2022 8:26 am
peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm


Veldig få klubber som er enklere å selge inn til en spiller enn Man Utd. De tiltrekker seg spillere fra den absolutt øverste hyllen. At de betaler voldsomt med lønn har nok mer med den eksisterende lønnstrukturen deres å gjøre, og profilen på spillerne de kjøper, samt en styring som gjør at de jevnlig må komme med "gladnyheter" for å opprettholde sin sosiale medie-strøm og der er kontraktsfornyelser enkle å dunke ut. (siste punktet er bare løs og litt tøyeste spekulasjon).
Kan vi se helt bort i fra at Glazerne, ikke vasker noen sedler her og der?
Altså, vi snakker om vanvittige ukelønninger. Store summer går gjennom systemet.
De er selvsagt i tilfelle nok ikke alene om det. Tipper det blir praktisert i mange store klubber, og i fler idretter også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»