Manchester United

Svar
Chromeback

Re: Manchester United

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: søn jan 16, 2022 2:23 pm Hvor mange minutter har UNITED-LEGENDEN fått på disse 50 kampene? Litt over 200?
Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Chromeback skrev: søn jan 16, 2022 2:49 pm
MadBum skrev: søn jan 16, 2022 2:23 pm Hvor mange minutter har UNITED-LEGENDEN fått på disse 50 kampene? Litt over 200?
Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.
Har jo fått noen hele kamper i cuper. Med medspillere som totalt har 90 minutter kamp i beina den sesongen.
Spilte 45 minutter mot Watford og fikk rosende omtaler. De påfølgende 4 kampene kom han inn fra benk og hanket inn totalt 8 minutter.

Rangnick fremstår mer og mer som en fraud. Bevis A er måten han håndterte Martial-saken nå. Uansett om Martial nektet, hvor helvetes smart er det å gå ut med slikt? Hva gjør det for verdien på spilleren, og hvor enkelt blir det å selge ham?

Kan noen se for seg SAF integrere en spiller slik?

Belinho

Legg inn av Belinho »

Når er Pogba tilbake?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

missChance skrev: søn jan 16, 2022 12:14 pm
Nå vet jeg jo ikke hva som har skjedd, men hvis dette var en ikke-historie i utgangspunktet, er jo framgangsmåten ganske horribel. Uansett er det et bilde på hvor jævlig det faktisk står til nå.
Tja, kan vel tolkes ulikt. Virker vel som om Martial har sagt han ikke ønsket å være i troppen, til tross for at han hadde muligheten, that's it. Så begge har vel sånn sett ordene i behold, Martial har ikke nektet i den forstand. Så gjenstår det vel å se hvor problematisk det egentlig er, hvorvidt han blir bøtelagt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Belinho skrev: søn jan 16, 2022 3:41 pm Når er Pogba tilbake?
Langt uti februar, tidligst. Tipper at det blir dårlig med kamper, er nok forholdsvis klart for samtlige parter at Pogba forlater klubben til sommeren, så motivasjon blir nok deretter

peraleks

Legg inn av peraleks »

Sevilla ønsket å låne Martial men ville kun dekke £ 150 000 av lønnen per uke, United takket nei.
Dette kan eventuelt være grunnen.

Wellé

Legg inn av Wellé »

peraleks skrev: søn jan 16, 2022 4:57 pm Sevilla ønsket å låne Martial men ville kun dekke £ 150 000 av lønnen per uke, United takket nei.
Dette kan eventuelt være grunnen.
Imponert over at de ville dekke så mye. Merkelig av Man Utd hvis de ikke ville godta det når han er helt på utsiden av klubben. Tviler på at de får noen bedre tilbud nå i januar.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

At United-ledelsen står på sine høye krav når det gjelder salg og utlån får konsekvenser det, nok en gang.

Romero ble værende en hel sesong utenfor A-laget, med Everton interessert i et lån ut sesongen mens de betalte full lønn til kontrakten hans gikk ut. De var jo konkurrenter må vite..

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

greyserpent skrev: søn jan 16, 2022 3:26 pm
Chromeback skrev: søn jan 16, 2022 2:49 pm
MadBum skrev: søn jan 16, 2022 2:23 pm Hvor mange minutter har UNITED-LEGENDEN fått på disse 50 kampene? Litt over 200?
Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.
Har jo fått noen hele kamper i cuper. Med medspillere som totalt har 90 minutter kamp i beina den sesongen.
Spilte 45 minutter mot Watford og fikk rosende omtaler. De påfølgende 4 kampene kom han inn fra benk og hanket inn totalt 8 minutter.
Ja, ikke måte på rosende omtale, rene KdB. Eventyr. Cupkampene med redusert lag ville jo vært en mulighet til å utmerke seg, vise at han tross alt holder et høyere nivå enn medspillerne. Men han har jo levert omtrent svakest av spillerne (med 90 minutter totalt i løpet av den sesongen).

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 8:29 pm
greyserpent skrev: søn jan 16, 2022 3:26 pm
Chromeback skrev: søn jan 16, 2022 2:49 pm

Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.
Har jo fått noen hele kamper i cuper. Med medspillere som totalt har 90 minutter kamp i beina den sesongen.
Spilte 45 minutter mot Watford og fikk rosende omtaler. De påfølgende 4 kampene kom han inn fra benk og hanket inn totalt 8 minutter.
Ja, ikke måte på rosende omtale, rene KdB. Eventyr. Cupkampene med redusert lag ville jo vært en mulighet til å utmerke seg, vise at han tross alt holder et høyere nivå enn medspillerne. Men han har jo levert omtrent svakest av spillerne (med 90 minutter totalt i løpet av den sesongen).
Merkelig at player ratings sier noe annet. Makan til piss du serverer her skal man lete lenge etter.

Reddington

Legg inn av Reddington »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 8:29 pm
greyserpent skrev: søn jan 16, 2022 3:26 pm
Chromeback skrev: søn jan 16, 2022 2:49 pm

Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.
Har jo fått noen hele kamper i cuper. Med medspillere som totalt har 90 minutter kamp i beina den sesongen.
Spilte 45 minutter mot Watford og fikk rosende omtaler. De påfølgende 4 kampene kom han inn fra benk og hanket inn totalt 8 minutter.
Ja, ikke måte på rosende omtale, rene KdB. Eventyr. Cupkampene med redusert lag ville jo vært en mulighet til å utmerke seg, vise at han tross alt holder et høyere nivå enn medspillerne. Men han har jo levert omtrent svakest av spillerne (med 90 minutter totalt i løpet av den sesongen).
Hehe, ja. At ikke VdB, med Mata som midtbanemakker, Matic og Bailly som stoppere, CL-debutantene Amad og Elanga på sidene, regelrett gikk ut og pissa ned Young Boys (et lag som slo et toppet United i motsatt oppgjør) er og forblir en gåte.



.........for de med en agenda.

Yesil

Legg inn av Yesil »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 8:29 pm
greyserpent skrev: søn jan 16, 2022 3:26 pm
Chromeback skrev: søn jan 16, 2022 2:49 pm

Var noen som mente at antall minutter spilt tilsvarte rundt 20 kamper i tråden, så jeg.
Har jo fått noen hele kamper i cuper. Med medspillere som totalt har 90 minutter kamp i beina den sesongen.
Spilte 45 minutter mot Watford og fikk rosende omtaler. De påfølgende 4 kampene kom han inn fra benk og hanket inn totalt 8 minutter.
Ja, ikke måte på rosende omtale, rene KdB. Eventyr. Cupkampene med redusert lag ville jo vært en mulighet til å utmerke seg, vise at han tross alt holder et høyere nivå enn medspillerne. Men han har jo levert omtrent svakest av spillerne (med 90 minutter totalt i løpet av den sesongen).
Enkel logikk, ikke overraskende. I virkeligheten er det ofte vanskeligere å prestere i et redusert lag. Dynamikk, kjemi og samspill sitter ikke i et lag som er "kastet sammen" og gjerne ikke har spilt så mange minuttene sammen. Flere av spillerne har gjerne ikke spilt mange minutter i det heletatt, alt etter hvor redusert laget er. I tillegg til det helt åpenbare: Laget er redusert og derfor ikke like godt. Ergo er det vanskeligere å komme inn å være god i et redusert lag, kontra det å komme inn i et satt lag.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Reddington skrev: søn jan 16, 2022 9:56 pm Hehe, ja. At ikke VdB, med Mata som midtbanemakker, Matic og Bailly som stoppere, CL-debutantene Amad og Elanga på sidene, regelrett gikk ut og pissa ned Young Boys (et lag som slo et toppet United i motsatt oppgjør) er og forblir en gåte.

.........for de med en agenda.
Agenda. Er dette et begrep du slenger ut for å om mulig å underbygge at min mening i dette tilfelle er mindre verdt enn din? At jeg er den eneste i hele verden som er på dette sporet? Jeg mener ikke at nødvendigvis at Donny under disse forutsetningene individuelt sett burde levere en bedre kamp enn om United stilte toppet. Men om man nå måler han opp mot Matic, Bailly, Amad og Elanga - evtl Henderson, AWB, Shaw, Mata, Lingaard og Greenwood som var resten av 11én - så burde det være kanskje være mulig å utmerke seg opp mot disse? Eller?

Forøvrig rater jeg ikke YB veldig høyt. Ja de slo oss borte, men er vel neppe noen killer i Europa. Jeg synes vi stilte et greit lag, i en ubetydelig kamp for oss. Det burde vært mer enn gode nok muligheterforl å vise noen av disse eminente egenskapene flere her inne skryter så hemningsløst over. Men nei.

Reddington

Legg inn av Reddington »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 10:34 pm
Reddington skrev: søn jan 16, 2022 9:56 pm Hehe, ja. At ikke VdB, med Mata som midtbanemakker, Matic og Bailly som stoppere, CL-debutantene Amad og Elanga på sidene, regelrett gikk ut og pissa ned Young Boys (et lag som slo et toppet United i motsatt oppgjør) er og forblir en gåte.

.........for de med en agenda.
Agenda. Er dette et begrep du slenger ut for å om mulig å underbygge at min mening i dette tilfelle er mindre verdt enn din? At jeg er den eneste i hele verden som er på dette sporet? Jeg mener ikke at nødvendigvis at Donny under disse forutsetningene individuelt sett burde levere en bedre kamp enn om United stilte toppet. Men om man nå måler han opp mot Matic, Bailly, Amad og Elanga - evtl Henderson, AWB, Shaw, Mata, Lingaard og Greenwood som var resten av 11én - så burde det være kanskje være mulig å utmerke seg opp mot disse? Eller?

Forøvrig rater jeg ikke YB veldig høyt. Ja de slo oss borte, men er vel neppe noen killer i Europa. Jeg synes vi stilte et greit lag, i en ubetydelig kamp for oss. Det burde vært mer enn gode nok muligheterforl å vise noen av disse eminente egenskapene flere her inne skryter så hemningsløst over. Men nei.
Sentral midtbanespiller i en 2er sammen med Mata. Hva med å ta hensyn til det at VdB er en rimelig skolert rollespiller fra tiden i Ajax (du vet, sist han spilte regelmessig fotball)? Fire-fem spillere som kun tenker på å ikke drite seg ut. Lingard som gir hundre prosent faen i hva som foregår utpå der. Høres dette ut som gode arbeidsvilkår?

Anyways - jeg sier ikke at VdB har vist prov på eminente ferdigheter i United. Poenget mitt er at de resterende alternativene leverer middels eller verre i 8/10 kamper. For noen av dem er seks av disse kampene fullstendig uforståelig ræva.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Yesil skrev: søn jan 16, 2022 10:01 pm Enkel logikk, ikke overraskende. I virkeligheten er det ofte vanskeligere å prestere i et redusert lag. Dynamikk, kjemi og samspill sitter ikke i et lag som er "kastet sammen" og gjerne ikke har spilt så mange minuttene sammen. Flere av spillerne har gjerne ikke spilt mange minutter i det heletatt, alt etter hvor redusert laget er. I tillegg til det helt åpenbare: Laget er redusert og derfor ikke like godt. Ergo er det vanskeligere å komme inn å være god i et redusert lag, kontra det å komme inn i et satt lag.
Det som slett ikke er overraskende er at dette gikk over hodet på deg. Jeg forstår utmerket vel at Donnys muligheter til å prestere sitt beste, virkelig skinne, selvsagt ble vanskeligere når United stilte redusert. Men opp mot de andre spillerne som starta kampen, som ifølge andre her inne omtrent kan anses som bunnskrapet i klubben (Henderson, AWB, Matic, Bailly, Shaw, Mata, Lingaard, Diallo, Greenwood, Elanga), burde han i det minste kunne levere brukbart i forhold til disse. Jeg synes strengt tatt det kun er Matic og AWB som presterer svakere enn Donny i denne kampen. Selv Mata og Lingaard er bedre på sentral midtbane. Han er også direkte ansvarlig for målet i mot (selv om andre burde gjort en bedre jobb i forhindre det som skjedde etter feilpasningen).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Reddington skrev: søn jan 16, 2022 10:45 pm Sentral midtbanespiller i en 2er sammen med Mata. Hva med å ta hensyn til det at VdB er en rimelig skolert rollespiller fra tiden i Ajax (du vet, sist han spilte regelmessig fotball)? Fire-fem spillere som kun tenker på å ikke drite seg ut. Lingard som gir hundre prosent faen i hva som foregår utpå der. Høres dette ut som gode arbeidsvilkår?
Nei, slett ikke. Men hvem vil du mene har best forutsetninger for å fikse rollen sentralt i en 2-er, Mata eller Donny? Jeg heller klart mot Donny, han mener også selv at den sentrale rollen passer han godt. På tross av dette var han slett ikke bedre enn en svært aldrende Mata. En Lingaard "som gir hundre prosent faen i hva som foregår utpå der", er også klart bedre. Forteller dette deg noe?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 10:53 pm
Yesil skrev: søn jan 16, 2022 10:01 pm Enkel logikk, ikke overraskende. I virkeligheten er det ofte vanskeligere å prestere i et redusert lag. Dynamikk, kjemi og samspill sitter ikke i et lag som er "kastet sammen" og gjerne ikke har spilt så mange minuttene sammen. Flere av spillerne har gjerne ikke spilt mange minutter i det heletatt, alt etter hvor redusert laget er. I tillegg til det helt åpenbare: Laget er redusert og derfor ikke like godt. Ergo er det vanskeligere å komme inn å være god i et redusert lag, kontra det å komme inn i et satt lag.
Det som slett ikke er overraskende er at dette gikk over hodet på deg. Jeg forstår utmerket vel at Donnys muligheter til å prestere sitt beste, virkelig skinne, selvsagt ble vanskeligere når United stilte redusert. Men opp mot de andre spillerne som starta kampen, som ifølge andre her inne omtrent kan anses som bunnskrapet i klubben (Henderson, AWB, Matic, Bailly, Shaw, Mata, Lingaard, Diallo, Greenwood, Elanga), burde han i det minste kunne levere brukbart i forhold til disse. Jeg synes strengt tatt det kun er Matic og AWB som presterer svakere enn Donny i denne kampen. Selv Mata og Lingaard er bedre på sentral midtbane. Han er også direkte ansvarlig for målet i mot (selv om andre burde gjort en bedre jobb i forhindre det som skjedde etter feilpasningen).
De fleste player ratings man finner, så er han blant de beste. Selv med feilen som kostet et mål. Kun Bailly og Greenwood får samme eller bedre karakter.

Så ja, det lukter litt av agenda.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

greyserpent skrev: søn jan 16, 2022 11:23 pm De fleste player ratings man finner, så er han blant de beste. Selv med feilen som kostet et mål. Kun Bailly og Greenwood får samme eller bedre karakter.
Så ja, det lukter litt av agenda.
"De fleste ratings man finner"?
Kommer åpenbart an på hvor man leter. Men har man en pro-Donny agenda spiller det vel liten rolle. Jeg har også lest noen få hvor han ikke vurderes som blant de verste. Om det holder for deg er jo det fine greier. Ser alle kamper og behøver ikke lese en online rating for å gjøre meg opp en egen mening. Jeg hater ikke mannen. Ingenting ville vært bedre enn om han slo til. Men han har virkelig ikke prestert. Hittil.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

qbah skrev: søn jan 16, 2022 10:08 am
missChance skrev: søn jan 16, 2022 3:39 am

For et shitshow dette er. Hvem er medieansvarlig i klubben? Dette tullet hvor spillere og klubb kommuniserer med hverandre gjennom media må slutte.
En ting som kanskje ikke har kommet fram når Rangnick har blitt presentert er at han har en historie i være fullstendig skruppelløs og en skikkelig kødd, om det er nødvendig. Kan være greit å vite. Om dette vedvarer har ikke han tenkt å ta skylda for noe som helst.

Yesil

Legg inn av Yesil »

DuncanE skrev: søn jan 16, 2022 10:53 pm
Yesil skrev: søn jan 16, 2022 10:01 pm Enkel logikk, ikke overraskende. I virkeligheten er det ofte vanskeligere å prestere i et redusert lag. Dynamikk, kjemi og samspill sitter ikke i et lag som er "kastet sammen" og gjerne ikke har spilt så mange minuttene sammen. Flere av spillerne har gjerne ikke spilt mange minutter i det heletatt, alt etter hvor redusert laget er. I tillegg til det helt åpenbare: Laget er redusert og derfor ikke like godt. Ergo er det vanskeligere å komme inn å være god i et redusert lag, kontra det å komme inn i et satt lag.
Det som slett ikke er overraskende er at dette gikk over hodet på deg. Jeg forstår utmerket vel at Donnys muligheter til å prestere sitt beste, virkelig skinne, selvsagt ble vanskeligere når United stilte redusert. Men opp mot de andre spillerne som starta kampen, som ifølge andre her inne omtrent kan anses som bunnskrapet i klubben (Henderson, AWB, Matic, Bailly, Shaw, Mata, Lingaard, Diallo, Greenwood, Elanga), burde han i det minste kunne levere brukbart i forhold til disse. Jeg synes strengt tatt det kun er Matic og AWB som presterer svakere enn Donny i denne kampen. Selv Mata og Lingaard er bedre på sentral midtbane. Han er også direkte ansvarlig for målet i mot (selv om andre burde gjort en bedre jobb i forhindre det som skjedde etter feilpasningen).
Ja, og det gjør han stort sett.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Yesil skrev: man jan 17, 2022 12:37 am Ja, og det gjør han stort sett.
Nei, det gjør han slett ikke.

Nekter plent å tro at du, med ditt utgangspunkt, ser alt av Uniteds kamper. Og iallfall ikke alle DvdB's minutter. Så man kan jo, med god grunn, spekulere i hvilket grunnlag og hvilken agenda du måtte ha.

Yesil

Legg inn av Yesil »

DuncanE skrev: man jan 17, 2022 2:40 am
Yesil skrev: man jan 17, 2022 12:37 am Ja, og det gjør han stort sett.
Nei, det gjør han slett ikke.

Nekter plent å tro at du, med ditt utgangspunkt, ser alt av Uniteds kamper. Og iallfall ikke alle DvdB's minutter. Så man kan jo, med god grunn, spekulere i hvilket grunnlag og hvilken agenda du måtte ha.
Ja, jeg har helt sikkert en agenda for Beek.

Eller så har han vært bra og/eller vist at han har noe ved seg som kan bli veldig bra, stort sett de gangene jeg ser han spille.

Men jeg skal ikke klage. Jeg er takknemlig hver eneste gang jeg ser at folk som Beek og Sancho sliter med å finne seg tilrette i Man Utd.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Bilde

Her er det bra med potensial og jobbe med. RR har vel tidligere uttalt at han tror dødballer kan bli svært viktig i fremtidens fotball

qbah

Legg inn av qbah »

TheOpiate skrev: man jan 17, 2022 8:36 am Bilde

Her er det bra med potensial og jobbe med. RR har vel tidligere uttalt at han tror dødballer kan bli svært viktig i fremtidens fotball
Vi har vel ansatt en egen dødballtrener har vi ikke. Regner med vi bøtter inn på corner fremover.

Lezah

Legg inn av Lezah »


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lezah skrev: man jan 17, 2022 11:25 am
Fin fyr

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Harduetforslag skrev: man jan 17, 2022 11:39 am
Lezah skrev: man jan 17, 2022 11:25 am
Fin fyr

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man jan 17, 2022 11:41 am

Ingenting å nøle med, sesongen er etter alle solemerker rævkjørt så bare å gi spilletid til de som kan være med og prege klubben de neste 10 årene.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

De Gea virker veldig utrygg med beina. Utspillene setter nesten utelukkende laget i trøbbel.


Hvordan er Henderson på dette området? En toppklubb i dag er blitt ganske avhengig av at keeperen leverer fra seg presise utspill.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: man jan 17, 2022 12:54 pm
missChance skrev: man jan 17, 2022 11:41 am

Ingenting å nøle med, sesongen er etter alle solemerker rævkjørt så bare å gi spilletid til de som kan være med og prege klubben de neste 10 årene.
Bør hvertfall gis nok muligheter til at man kan slå fast om han bør lånes ut neste sesong eller satses på som en sentral spiller i stallen.

Hadde vært veldig moro om vi fikk inn en trener som våget å satse på Greenwood som spiss, samt Garner og Laird i sentrale roller allerede neste sesong. Samme med Elanga og Mejbri.

Mest usikker på Garner. Han har veldig godt av spilletiden, og rollen hans krever erfaring. Carrick peaket antakelig i perioden 2011 til 2013 og var ikke klar for en toppklubb før han nærmer seg 24-25 år. Det samme tror jeg er tilfellet for flere slike spillertyper (Fernandinho, Jorginho, Fabinho feks).

Ville sittet langt inne å blåse mye penger på en spiss med de alternativene på markedet i sommer. Da ville jeg heller rotert på Greenwood og Ronaldo, og brukt pengene på en oppofrende og god angripsspiller ala (Raphinha/Nkunku). Dette har Liverpool løst veldig bra i flere år nå (først Firmino, deretter Jota). Samme gjaldt lenge Ajax med Tadic.

Realistisk sett ville jeg tenkt en til to midtbanespillere, og en angriper. Laird/Dalot som høyreback (alternativene der er også kjedelige).

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»