Manchester United

Svar
qbah

Re: Manchester United

Legg inn av qbah »

Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm
qbah skrev: lør des 17, 2022 11:46 am Herrera på gråten i går på United-podcast. Når snakk rundt United-exit en hans.

Lad.
På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?
Aner egentlig ikke. Annet enn at jeg har skjønt det sånn at klubben opptrådte klønete og kjip mot han. På hvilken måte vet jeg ikke.

qbah

Legg inn av qbah »


Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: fre des 16, 2022 5:32 pm Exclusive: Manchester United set to reignite hunt for Cody Gakpo in January

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... o-january/

Fra Burt. Ikke overbevist i det hele tatt om at dette er fornuftig.
Ikke blitt voldsomt imponert av han nei. Spiller vel også mest litt ute til venstre? Så hvis det er noe i dette så er vel planen å omskolere ham til spiss, med mindre Rashford er på vei til PSG?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre des 16, 2022 12:55 pm
Harduetforslag skrev: fre des 16, 2022 12:23 pm
Mehell skrev: fre des 16, 2022 12:16 pm

Også en skummel utvikling. Dette vil vel sannsynligvis skremme bort flere potensielle sponsorer i fremtiden.
Teamviewer blir neppe tvunget, for å si det slik, tvert imot så ser det ut som det er Teamviewer som sliter og at avtalen er for dyr

Jeg er mer nysgjerrig på hva en ny draktsponsor signaliserer, for rent umiddelbart så vil jeg ikke akkurat påstå at vi er i et normalisert marked, selv om ting definitivt er hakket mer normalisert enn under covid.

Kan det ha noe med «prosessen» å gjøre og en viss tur til Qatar «for å se på VM»
Virker beleielig, ja. Samtidig er det slik at en eier ikke kan være sponsor? Da er jeg usikker på om dette isolert sett har særlig høy verdi i en salgsprosess? For de fleste kjøpere skulle man ikke tro det?

Om det er knyttet til salgsprosessen må man være kommet relativt langt i prosessen med en konkret interessent. Tipper jeg.
Kremt...vel indirekte kan man vel finne slike løsninger vil jeg tro, jfr ManCity og PSG. Leser også at Newc kjøper seg ut av gjeldende skjortesponsoravtale fom neste sommer. Da blir det vel Saudi skjorte med Saudi reklame vil jeg tro.
Sist redigert av DuncanE den søn des 18, 2022 1:04 am, redigert 1 gang totalt.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm
qbah skrev: lør des 17, 2022 11:46 am Herrera på gråten i går på United-podcast. Når snakk rundt United-exit en hans.

Lad.
På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Flink til å si hva fansen vil høre, i alle fall.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: søn des 18, 2022 12:48 am
tbb skrev: fre des 16, 2022 12:55 pm
Harduetforslag skrev: fre des 16, 2022 12:23 pm

Teamviewer blir neppe tvunget, for å si det slik, tvert imot så ser det ut som det er Teamviewer som sliter og at avtalen er for dyr

Jeg er mer nysgjerrig på hva en ny draktsponsor signaliserer, for rent umiddelbart så vil jeg ikke akkurat påstå at vi er i et normalisert marked, selv om ting definitivt er hakket mer normalisert enn under covid.

Kan det ha noe med «prosessen» å gjøre og en viss tur til Qatar «for å se på VM»
Virker beleielig, ja. Samtidig er det slik at en eier ikke kan være sponsor? Da er jeg usikker på om dette isolert sett har særlig høy verdi i en salgsprosess? For de fleste kjøpere skulle man ikke tro det?

Om det er knyttet til salgsprosessen må man være kommet relativt langt i prosessen med en konkret interessent. Tipper jeg.
Kremt...vel indirekte kan man vel finne slike løsninger vil jeg tro, jfr ManCity og PSG. Leser også at Newc kjøper seg ut av gjeldende skjortesponsoravtale fom neste sommer. Da blir det vel Saudi skjorte med Saudi reklame vil jeg tro.
Ja, hvis det er den type kjøper. Og det er kanskje hva som er interessant her?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am
Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm
qbah skrev: lør des 17, 2022 11:46 am Herrera på gråten i går på United-podcast. Når snakk rundt United-exit en hans.

Lad.
På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Her høres det nesten uten som problemet til Herrera var det rent prinsipielle ved at man ikke kom på banen mye tidligere.

Personlig synes jeg kanskje Herrera er den beste midtbanespilleren man har hatt i Man Utd etter Ferguson frem til denne sesongen. Skulle svært gjerne hatt han med to sesonger til.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: søn des 18, 2022 7:26 am
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am
Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm

På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Her høres det nesten uten som problemet til Herrera var det rent prinsipielle ved at man ikke kom på banen mye tidligere.

Personlig synes jeg kanskje Herrera er den beste midtbanespilleren man har hatt i Man Utd etter Ferguson frem til denne sesongen. Skulle svært gjerne hatt han med to sesonger til.
Enig og uenig. Typen Herrera var fantastisk, og en som jeg ønsket å ha i klubben så lenge som mulig. På samme vis som Mata. Som spiller haddde han sine begrensninger, og det at han kanskje var en av våre bedre midtbanespillere sier dessverre kanskje mer om standarden på vår midtbane enn på hans kvaliteter som spiller. Som backup/rotasjonsspiller hadde han fungert supert etter min mening, men da hadde vel det lønnsforlangende han hadde vært alt for høyt.
Så totalt sett er det greit at vi lot Herrera gå. Vi må rett og slett sikte høyere når det kommer til kvalitet på førstelagsspillere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: søn des 18, 2022 7:22 am
DuncanE skrev: søn des 18, 2022 12:48 am
tbb skrev: fre des 16, 2022 12:55 pm

Virker beleielig, ja. Samtidig er det slik at en eier ikke kan være sponsor? Da er jeg usikker på om dette isolert sett har særlig høy verdi i en salgsprosess? For de fleste kjøpere skulle man ikke tro det?

Om det er knyttet til salgsprosessen må man være kommet relativt langt i prosessen med en konkret interessent. Tipper jeg.
Kremt...vel indirekte kan man vel finne slike løsninger vil jeg tro, jfr ManCity og PSG. Leser også at Newc kjøper seg ut av gjeldende skjortesponsoravtale fom neste sommer. Da blir det vel Saudi skjorte med Saudi reklame vil jeg tro.
Ja, hvis det er den type kjøper. Og det er kanskje hva som er interessant her?
Om det ligger mer bak enn det som har kommet frem i avisene vet man jo ikke, men det er altså TeamViewer som ønsker å trekke seg ut av denne avtalen, det er ikke United som vil si den opp for å åpne opp for en ny sponsor.

Tror vel dette er både en ubehagelig og belastende ting for ledelsen i klubben, og jeg tror man må bli kvitt iglene som eier oss før man kan ha forhåpninger om å få noe i nærheten av de beløpene man ønsker fra en ny draktsponsor.

En ting jeg lurer på er: Hva hvis vi blir kjøpt opp av en stat i Midtøsten? Hvordan vil MUST og andre protestgrupper forholde seg til dette? Og er det annerledes hvis vi blir kjøpt opp av personer fra Midtøsten som ikke har eierskap i noen stater? For det finnes vel rene forretningsfolk der borte og?

Hva håper dere på? En privatperson eller et konsortium? Et selskap som Apple, Tesla eller lignende? En styrtrik sheik fra et eller annet Midtøsten-land?

Veldig glad for at det ser ut til at Glazers endelig kan forsvinne fra klubben, for nå er vi jo nesten der at klubbens eksistens begynner å komme i fare pga den massive gjelden. Men er også ekstremt redd for hva som kan komme inn dørene som nye eiere. Kan det egentlig bli verre enn det vi allerede har?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: søn des 18, 2022 8:06 am
tbb skrev: søn des 18, 2022 7:22 am
DuncanE skrev: søn des 18, 2022 12:48 am

Kremt...vel indirekte kan man vel finne slike løsninger vil jeg tro, jfr ManCity og PSG. Leser også at Newc kjøper seg ut av gjeldende skjortesponsoravtale fom neste sommer. Da blir det vel Saudi skjorte med Saudi reklame vil jeg tro.
Ja, hvis det er den type kjøper. Og det er kanskje hva som er interessant her?
Om det ligger mer bak enn det som har kommet frem i avisene vet man jo ikke, men det er altså TeamViewer som ønsker å trekke seg ut av denne avtalen, det er ikke United som vil si den opp for å åpne opp for en ny sponsor.

Tror vel dette er både en ubehagelig og belastende ting for ledelsen i klubben, og jeg tror man må bli kvitt iglene som eier oss før man kan ha forhåpninger om å få noe i nærheten av de beløpene man ønsker fra en ny draktsponsor.

En ting jeg lurer på er: Hva hvis vi blir kjøpt opp av en stat i Midtøsten? Hvordan vil MUST og andre protestgrupper forholde seg til dette? Og er det annerledes hvis vi blir kjøpt opp av personer fra Midtøsten som ikke har eierskap i noen stater? For det finnes vel rene forretningsfolk der borte og?

Hva håper dere på? En privatperson eller et konsortium? Et selskap som Apple, Tesla eller lignende? En styrtrik sheik fra et eller annet Midtøsten-land?

Veldig glad for at det ser ut til at Glazers endelig kan forsvinne fra klubben, for nå er vi jo nesten der at klubbens eksistens begynner å komme i fare pga den massive gjelden. Men er også ekstremt redd for hva som kan komme inn dørene som nye eiere. Kan det egentlig bli verre enn det vi allerede har?
Selvsagt ønsker TeamViewer. Det samme ønsket Chevrolet på et tidspunkt. Det interessante er at Man Utd går med på det.

(Og ja, selvsagt kan det bli verre, QSI er feks en eier det prates mye om.)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: søn des 18, 2022 7:56 am
tbb skrev: søn des 18, 2022 7:26 am
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am


Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Her høres det nesten uten som problemet til Herrera var det rent prinsipielle ved at man ikke kom på banen mye tidligere.

Personlig synes jeg kanskje Herrera er den beste midtbanespilleren man har hatt i Man Utd etter Ferguson frem til denne sesongen. Skulle svært gjerne hatt han med to sesonger til.
Enig og uenig. Typen Herrera var fantastisk, og en som jeg ønsket å ha i klubben så lenge som mulig. På samme vis som Mata. Som spiller haddde han sine begrensninger, og det at han kanskje var en av våre bedre midtbanespillere sier dessverre kanskje mer om standarden på vår midtbane enn på hans kvaliteter som spiller. Som backup/rotasjonsspiller hadde han fungert supert etter min mening, men da hadde vel det lønnsforlangende han hadde vært alt for høyt.
Så totalt sett er det greit at vi lot Herrera gå. Vi må rett og slett sikte høyere når det kommer til kvalitet på førstelagsspillere.
Ville fortsatt vært et veldig mye bedre alternativ enn både McTominay og Fred de siste tre årene.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am
Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm
qbah skrev: lør des 17, 2022 11:46 am Herrera på gråten i går på United-podcast. Når snakk rundt United-exit en hans.

Lad.
På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Rykter beskriver ikke nødvendigvis sannheten. Klubben ventet for lenge, han ble kontaktet av PSG før de fikk ut fingeren.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: søn des 18, 2022 8:27 am

Ville fortsatt vært et veldig mye bedre alternativ enn både McTominay og Fred de siste tre årene.
Mulig, men det underbygger vel bare mitt poeng om at midtbanen vår ikke har hatt spillere av ønsket sportslig kvalitet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: søn des 18, 2022 9:18 am
tbb skrev: søn des 18, 2022 8:27 am

Ville fortsatt vært et veldig mye bedre alternativ enn både McTominay og Fred de siste tre årene.
Mulig, men det underbygger vel bare mitt poeng om at midtbanen vår ikke har hatt spillere av ønsket sportslig kvalitet.
Enig i det. Men det går begge veier. Se feks hva Klopp har fått ut av relativt begrensede midtbanespillere (mht talent) som Winjaldum, Henderson og Fabinho. Fellesnevneren er gode pasningsspillere, bra basisferdigheter og en voldsom drive. Det er omtrent hvor jeg ville plassert Ander Herrera.

At spillere som Herrera, Matic og Pogba har mislykkes så til de grader i Man Utd forteller først og fremst noe om arbeidsforholdene deres.

Jeg er ganske likegyldig til at det ble som det ble med Herrera, men ideelt sett hadde man forlenget sommeren 2017 slik at han forlot oss i sommer (eller neste sommer).

Lezah

Legg inn av Lezah »

Post-Vidic og pre-Martinez er Herrera den United-spilleren jeg har likt mest. I motsetning til mange andre ga han i det minste alt.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

missChance skrev: søn des 18, 2022 8:43 am
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am
Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm

På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Rykter beskriver ikke nødvendigvis sannheten. Klubben ventet for lenge, han ble kontaktet av PSG før de fikk ut fingeren.
Det er nok også en sannhet med modifikasjoner. At klubben ventet for lenge er en enkel unnskyldning. Vil tro sannheten er en blanding av at Herrera ønsket en lang kontrakt (fremtiden sikret) og at klubben var avventende fordi de var usikre på om de ville gi han hele 4/5 år gitt skade-historikken.

Fakta er at han signerte en 5 års-kontrakt med PSG på 150k euro i uken. En fantastisk deal for han og en mindre god deal for PSG. Fin fyr, men å gi en 5-årskontrakt til en skadeutsatt 29-åring med den lønnen er galskap. Er en grunn til at han nå er lånt tilbake til Athletic (noen kilder hevder kontrakten ble terminert to år før utløp).

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

tbb skrev: søn des 18, 2022 7:26 am
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am
Reddington skrev: lør des 17, 2022 2:17 pm

På gråten er vel egentlig en underdrivelse.

Hva skjedde egentlig der? Kontraktsforslag sendt per post?

Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Her høres det nesten uten som problemet til Herrera var det rent prinsipielle ved at man ikke kom på banen mye tidligere.

Personlig synes jeg kanskje Herrera er den beste midtbanespilleren man har hatt i Man Utd etter Ferguson frem til denne sesongen. Skulle svært gjerne hatt han med to sesonger til.
Enig - men utfordringen er når en spiller ikke vil akseptere en kontraktslengde på to år. I tilegg, snittet han på 1 161 minutter i Ligue 1 per sesong i de 3 påfølgende sesongene etter United. Kanskje ikke det lureste å forplikte seg til en slik spiller?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:36 pm
tbb skrev: søn des 18, 2022 7:26 am
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 12:50 am


Herrera kom vel med et astronomisk lønnskrav og krav til kontraktslengde (ville ha 5 år mener jeg) relativt til prestasjoner og hyppighet av skader. Fikk vel også noen stikk fra Solskjær på skade-området.
Takket deretter ja til 150k euro i uken hos PSG.

Sett i etterkant, en av de bedre avgjørelsene United har gjort ift. prestasjoner og skadefravær i etterkant. Lukter ikke svidd av statistikken hans i Ligue 1. Fin fyr, men alt for ofte skadet.
Her høres det nesten uten som problemet til Herrera var det rent prinsipielle ved at man ikke kom på banen mye tidligere.

Personlig synes jeg kanskje Herrera er den beste midtbanespilleren man har hatt i Man Utd etter Ferguson frem til denne sesongen. Skulle svært gjerne hatt han med to sesonger til.
Enig - men utfordringen er når en spiller ikke vil akseptere en kontraktslengde på to år. I tilegg, snittet han på 1 161 minutter i Ligue 1 per sesong i de 3 påfølgende sesongene etter United. Kanskje ikke det lureste å forplikte seg til en slik spiller?
Nå har ikke skader, sett bort fra første sesong i PSG, vært en særlig gjennomgående issue for Herrera, har det? Lite spilletid handler mye om høy kvalitet på medspillerne i PSG?

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Du vet at Ronaldo har vært en illojal og usmakelig sutrepave i høst når du som United-supporter nærmest heier på Argentina i VM-finalen ene og alene på grunn av at Messi skal vinne, slik at sesongen går fra vondt til verre for Ronaldo. Og dette kommer fra en som alltid har beundret Ronaldo og hans karriere og forsvart han gjennom store deler av den andre perioden i United.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Mente å huske at han var mye småskadet gjennom de fem årene i United. Mulig det er recently bias, med fem forskjellige skader i 18/19-sesongen som spiller inn. Uansett, ikke en heldig utvikling med flere skadeavbrekk i 18/19-sesongen, spesielt når spillestilen til Herrera er som den er.

Høy kvalitet på medspillere i PSG spiller inn i 21/22, men er det nivået til squad players hos PSG man ønsket som nøkkelspillere i denne perioden?

Jeg er glad vi ikke Herrera på lønnsslippen nå, uansett hvor god han var på sitt beste.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 5:27 pm Mente å huske at han var mye småskadet gjennom de fem årene i United. Mulig det er recently bias, med fem forskjellige skader i 18/19-sesongen som spiller inn. Uansett, ikke en heldig utvikling med flere skadeavbrekk i 18/19-sesongen, spesielt når spillestilen til Herrera er som den er.

Høy kvalitet på medspillere i PSG spiller inn i 21/22, men er det nivået til squad players hos PSG man ønsket som nøkkelspillere i denne perioden?

Jeg er glad vi ikke Herrera på lønnsslippen nå, uansett hvor god han var på sitt beste.
Tja, led ikke Winjaldum samme sjebne i PSG? Squad player? Uansett må en vel stikke fingeren i jorden og si at det nivået er vesentlig høyere enn det vi har hatt i Man Utd i perioden ‘19 til ‘22. Og det er kanskje av større betydning enn hvor vi ønsket å være?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Herrera ble hauset opp som en litt bedre spiller enn han var pga det vi kunne stille med ellers på sentral midtbane, var under en periode der laget skrek etter DM. Så i brist på kvalitet, fremstod han som den bedre av de og naturligvis viktig pga det. Likte innstillingen og at han kunn trykke til på banen med noen susende taklinger, men kvalitetsmessig og overall mente jeg at vi kunne bedre med litt smartness bakom handlingen. Ble mye kaving med Herrera, og et stort hjerte/innsats holder ikke alene for min del.

Senset ogs på at tidlig stadium (godt før jul den sesongen gjennom utsagn, handlingsmønster fra den så tidligere så fanglade spilleren) at han hadde vendt oss som fans ryggen og bestemt seg for å dra videre, men der han holdt på avgjørelsen utad (var det tidlig may det kom?)i det lengste og da sikkert for å kunne slippe å face fansen med det, og da muligens for å få en "enklere" reise ut kontraktstiden. Sånn sett litt Pogba over det der han offisielt tar avgjørelsen etter sesongen.

Hadde kunne respektert han mer som person om han ikke holdt avgjørelsen sin sjult for egen vinning. Som spiller however var han ganske middelmådig, men hadd beholdt fyren for en rotasjonsrolle og på en middels god kontrakt, men det ble av naturlige årsaker aldri et alternativ.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

tbb skrev: søn des 18, 2022 6:13 pm
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 5:27 pm Mente å huske at han var mye småskadet gjennom de fem årene i United. Mulig det er recently bias, med fem forskjellige skader i 18/19-sesongen som spiller inn. Uansett, ikke en heldig utvikling med flere skadeavbrekk i 18/19-sesongen, spesielt når spillestilen til Herrera er som den er.

Høy kvalitet på medspillere i PSG spiller inn i 21/22, men er det nivået til squad players hos PSG man ønsket som nøkkelspillere i denne perioden?

Jeg er glad vi ikke Herrera på lønnsslippen nå, uansett hvor god han var på sitt beste.
Tja, led ikke Winjaldum samme sjebne i PSG? Squad player? Uansett må en vel stikke fingeren i jorden og si at det nivået er vesentlig høyere enn det vi har hatt i Man Utd i perioden ‘19 til ‘22. Og det er kanskje av større betydning enn hvor vi ønsket å være?
Ikke nødvendigvis enig der. Har ikke hele kritikken mot den sportslige ledelsen de siste årene vært at man har gått for halvveis og kortsiktige løsninger (shades of Jones)? En middelmådig (i internasjonal skala), med noen toppunkter, midtbanespiller i Herrera ville tikket mange av de boksene.

Herrera hadde 1262 (13 kamper fra start) og 1405 (16 kamper fra start) minutter i PL i henholdsvis 17/18 og 18/19 etter den gode 16/17-sesongen. Vitner det om en nøkkelspiller på 29 år som fortjener en fem års-kontrakt med 150k euro i uken?

At vi har bommet på rekrutteringen i etterkant er en annen sak.
Sist redigert av Mc_Lovin den søn des 18, 2022 9:59 pm, redigert 2 ganger totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Nå er det på tide at Ronaldo og Messi facer at de har blitt oldiser, har gått ut på dato. Det er for lite smartness, og det holder ikke for min del. De har egentlig aldri vært bra. Ikke så bra som Maradona. Eneste årsaken til at de har hevdet seg såpass er at alle de spiller med, og mot, har holdt så dårlig nivå. Senset dette tidlig. De er, however, kule på håret.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 9:47 pm
tbb skrev: søn des 18, 2022 6:13 pm
Mc_Lovin skrev: søn des 18, 2022 5:27 pm Mente å huske at han var mye småskadet gjennom de fem årene i United. Mulig det er recently bias, med fem forskjellige skader i 18/19-sesongen som spiller inn. Uansett, ikke en heldig utvikling med flere skadeavbrekk i 18/19-sesongen, spesielt når spillestilen til Herrera er som den er.

Høy kvalitet på medspillere i PSG spiller inn i 21/22, men er det nivået til squad players hos PSG man ønsket som nøkkelspillere i denne perioden?

Jeg er glad vi ikke Herrera på lønnsslippen nå, uansett hvor god han var på sitt beste.
Tja, led ikke Winjaldum samme sjebne i PSG? Squad player? Uansett må en vel stikke fingeren i jorden og si at det nivået er vesentlig høyere enn det vi har hatt i Man Utd i perioden ‘19 til ‘22. Og det er kanskje av større betydning enn hvor vi ønsket å være?
Ikke nødvendigvis enig der. Har ikke hele kritikken mot den sportslige ledelsen de siste årene vært at man har gått for halvveis og kortsiktige løsninger (shades of Jones)? En middelmådig (i internasjonal skala), med noen toppunkter, midtbanespiller i Herrera ville tikket mange av de boksene.

Herrera hadde 1262 (13 kamper fra start) og 1405 (16 kamper fra start) minutter i PL i henholdsvis 17/18 og 18/19 etter den gode 16/17-sesongen. Vitner det om en nøkkelspiller som fortjener en fem års-kontrakt med 150k euro i måneden?

At vi har bommet på rekrutteringen i etterkant er en annen sak.
For ordens skyld, når man først ikke forlenget på et tidligere tidspunkt synes jeg det var greit at man ikke gjorde det i 2019. Men jeg synes man burde/kunne forlenget på et tidligere tidspunkt som også ser ut til å være poenget til Herrera. Og jeg synes han burde spilt mer i både 17/18 og 18/19.

Herrera på en femårs kontrakt i feks 2017 eller 2018 ville hverken vært en kortsiktig eller halvveis løsning i mine øyne. I ettertid kan man si med sikkerhet at han ville vært vår beste midtbanespiller de neste fire-fem årene med ganske god margin.

Jeg synes det er vanskelig å diskutere med utgangspunkt i at vi hadde en trener som ikke klarte forvalte ressursene han hadde til rådighet på en god måte (ref «minutt benyttet»-poenget). Under Mourinho tror jeg ikke det er en eneste midtbanespiller som kunne lykkes i Man Utd. Matic er noe av det jævligste jeg har sett i Man Utd (overgangssum/lønn og forventning tatt i betraktning), og dette var en spiller han kjente godt fra før.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Endelig er VM over og det er klart for tellende United-kamper igjen. Allerede på onsdag kl. 21:00 er det klart for ligacup mot Burnley. Jeg gleder meg til å se hva ten Hag har klart å utrette i pausen. Hvilket lag tror vi trollmannen fra Twente stiller med? Hvilke spillere er tilbake fra VM, og hvilke trenger en lenger pause?

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Alle som har spilt kvartfinaler er tilbake i dag. Utenom Dalot, som var tilbake tidligere.

Ut fra det som ble vist i treningskampene kan det bli tøft nok mot et bra Burnley.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

😂

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: søn des 18, 2022 10:06 pm For ordens skyld, når man først ikke forlenget på et tidligere tidspunkt synes jeg det var greit at man ikke gjorde det i 2019. Men jeg synes man burde/kunne forlenget på et tidligere tidspunkt som også ser ut til å være poenget til Herrera. Og jeg synes han burde spilt mer i både 17/18 og 18/19.
Vi hadde jo mange diskusjoner om dette via vgd på den tiden, og der jeg sa akkurat det du sier der nå med å signe opp spillere tidligere på kontrakter. Har et minne av at vi var langt mer uenig rundt det da, og at du da mente at det var Jose Mourinho som var grunnen til at han ikke ville signe nytt og der klubben nok hadde prøvd.

Om klubben faktisk prøvde å signe opp Herrera tidligere, hva stoppet det fra å ende i ny kontrakt? Var det spiller som ikke ville akseptere og krevde langt større lønn eller var det også innkompetent ledelse som enten ikke prøvde hardt nok eller i det hele tatt?

Men helt enig i at spillere man vil beholde må skrive kontrakter tidligere, for å ikke havne i den situasjonen der spillerne sitter med all makt. Om en spiller ikke vil skrive under og at partene er for langt unna hverandre til være i nærheten av å finne en løsning, så bør det ringe varselslamper som i at andre ting bør prøves eller jobbes med. Sånn sett ble Herrera heller aldri erstattet i det sommervinduet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»