Manchester United

Svar
Belinho

Re: Manchester United

Legg inn av Belinho »

missChance skrev: man nov 29, 2021 3:00 pm Michael Carrick explains how six Manchester United players made game plan work vs Chelsea
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... jnv-Fz9Rwc
Å herlighet. Det må ligge en slags Ole-syke over Carrick. Alt var jo bare fantastisk, ifølge han. Det er en slags vrangforestilling blant trenerne i klubben hvor de ser fotballkamper en i alternativ realitet.
Det er helt utrolig hvor lav standaren har falt i kubben. Jeg begynner å tro at problemet faktisk var større enn jeg trodde opprinnelig, som bare igjen forsterker min tro om at Ole burde for lengst forlatt klubben.

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: man nov 29, 2021 2:55 pm
Lezah skrev: man nov 29, 2021 12:44 pm Rangnick being allowed to bring in "small number" of his own staff but expectation is that Carrick, Phelan, McKenna and Hartis will also stay on.

Tja....
Det er vel fordi han bare skal være manager et halvt år, og han skal også etter sigende vurdere Carrick og McKenna som trenere.
Det må han virkelig gjøre, ja.
Kjipt hvis han syns de er søppel og sitter med bare en håndfull folk han vet er mye bedre enn dem, men uansett; sesongen er nå egentlig en venteperiode på ny, fast manager. Får gå litt som det går.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Rio sier han syns det er merkelig når han hører Carra snakke om hva som skal til for å vinne ligaer. Måtte le litt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: man nov 29, 2021 3:24 pm Rio sier han syns det er merkelig når han hører Carra snakke om hva som skal til for å vinne ligaer. Måtte le litt.
Uten å overanalysere for mye. Handler kanskje litt om kulturforskjell mellom klubbene?

Liverpool har alltid vært en klubb hvor det kollektive har stått i sentrum hos de gode årgangene deres. Hardtarbeidende og godt organiserte. Men nittriste og profiløse. Man får nesten litt assosiasjoner til sovjetisk skolekorps. Typer ala Steven Gerrard, som ikke vet helt hvordan han skal innordne seg i midtbaneleddet (ref deres nye helt Arrigo Sacchi) og står og titter i bakken, mens han mumler ut noen halvsure gloser etter kamp er det nærmeste man kommer profiler i denne klubben. Det er trolig mer trøkk på årsmøte i revisorforeningen enn på en klassisk lagfest i Liverpool. James Milner, der har du erketypisk Liverpoolspiller!

I Man Utd derimot, har man dyrket alltid dyrket profilene og latt disse skinne som endel av kollektivet. Alt fra typer som Sir Bobby Charlton, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney og David Beckham til George Best og Eric Cantona. I tillegg har man alltid hatt mange karismatiske spillere med sterke personligheter. Typer som Bryan Robson, Roy Keane, Rio Ferdinand og Patrice Evra i senere tid. Sånn sett er jeg også litt spent på om Rangnick passer inn, og evner å tilpasse seg kulturen til klubben.

Sånn sett har jeg i grunnen litt sans for Jamie Carragher. Han er noe så sjelden som en karakter fra den klubben. Jada, han fremstår som en erketypisk bygdetulling med den vesten og den litt klønete måten å prate på, men det hvertfall noe med han!
Sist redigert av tbb den man nov 29, 2021 5:41 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Carra synes jeg er meget intelligent for å jobbe i fotball og attpåtil være eks-spiller.

Den berømte IQ-en til Lamps har jeg ikke sett noe til.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

MatsEn89 skrev: man nov 29, 2021 5:38 pm Carra synes jeg er meget intelligent for å jobbe i fotball og attpåtil være eks-spiller.

Den berømte IQ-en til Lamps har jeg ikke sett noe til.
Intelligent er kanskje ikke det første som slår meg i tilfellet Carragher, men han har hvertfall litt personlighet og han gir mer enn bare selvfølgeligheter og høflighetsfraser. Ikke verst bare det!

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: man nov 29, 2021 5:30 pm Sånn sett har jeg i grunnen litt sans for Jamie Carragher. Han er noe så sjelden som en karakter fra den klubben. Jada, han fremstår som en erketypisk bygdetulling med den vesten og den litt klønete måten å prate på, men det hvertfall noe med han!
:D
Jeg syntes bare det var morsomt sagt av Rio, typisk banter mellom gamle rivaler. Om noe er Carra ekspert i hva som skal til for å vinne ligaen, på sett og vis... sånn seriøst så syns ikke jeg har er ille som pundit heller. Best i tospann med Neville, men uendelig mye bedre enn psykisk syke Souness, eller Thiompson som jeg følte må ha bodd i Norge en periode da han var ukentlig i TV2s studio.

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: man nov 29, 2021 5:30 pm
Lezah skrev: man nov 29, 2021 3:24 pm Rio sier han syns det er merkelig når han hører Carra snakke om hva som skal til for å vinne ligaer. Måtte le litt.
Uten å overanalysere for mye. Handler kanskje litt om kulturforskjell mellom klubbene?

Liverpool har alltid vært en klubb hvor det kollektive har stått i sentrum hos de gode årgangene deres. Hardtarbeidende og godt organiserte. Men nittriste og profiløse. Man får nesten litt assosiasjoner til sovjetisk skolekorps. Typer ala Steven Gerrard, som ikke vet helt hvordan han skal innordne seg i midtbaneleddet (ref deres nye helt Arrigo Sacchi) og står og titter i bakken, mens han mumler ut noen halvsure gloser etter kamp er det nærmeste man kommer profiler i denne klubben. Det er trolig mer trøkk på årsmøte i revisorforeningen enn på en klassisk lagfest i Liverpool. James Milner, der har du erketypisk Liverpoolspiller!

I Man Utd derimot, har man dyrket alltid dyrket profilene og latt disse skinne som endel av kollektivet. Alt fra typer som Sir Bobby Charlton, Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney og David Beckham til George Best og Eric Cantona. I tillegg har man alltid hatt mange karismatiske spillere med sterke personligheter. Typer som Bryan Robson, Roy Keane, Rio Ferdinand og Patrice Evra i senere tid. Sånn sett er jeg også litt spent på om Rangnick passer inn, og evner å tilpasse seg kulturen til klubben.

Sånn sett har jeg i grunnen litt sans for Jamie Carragher. Han er noe så sjelden som en karakter fra den klubben. Jada, han fremstår som en erketypisk bygdetulling med den vesten og den litt klønete måten å prate på, men det hvertfall noe med han!
:lol:

De har jo Riise også, da!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Riise må vi aldri glemme…

Skal innrømme at med Rangnick inn hadde det vært ok å slippe støyen knyttet til hvordan Ronaldo passer inn. Hadde kanskje også gitt flere muligheter for Elanga, Mejbri og Amad?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ser ut til at Rangnick må starte på eventyret uten Bruno i de første kampene.


Jack

Legg inn av Jack »

chelsea8 skrev: man nov 29, 2021 8:04 pm Ser ut til at Rangnick må starte på eventyret uten Bruno i de første kampene.

Ikke første gang avskummet på Stamford Bridge har fremprovosert reaksjoner fra United-spillere.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Noen kommer til å skrive det før eller siden, så da vil jeg være først. 4 kamper på Evra.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Glycinello skrev: man nov 29, 2021 9:44 pm Noen kommer til å skrive det før eller siden, så da vil jeg være først. 4 kamper på Evra.
Her klarte jeg å motstå fristelsen, og så kommer du! 😂

Kent

Legg inn av Kent »

Glycinello skrev: man nov 29, 2021 9:44 pm Noen kommer til å skrive det før eller siden, så da vil jeg være først. 4 kamper på Evra.
Den vitsen lot vi gå ned med VGD-skipet.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Jack_Daniels skrev: man nov 29, 2021 8:32 pm
chelsea8 skrev: man nov 29, 2021 8:04 pm Ser ut til at Rangnick må starte på eventyret uten Bruno i de første kampene.

Ikke første gang avskummet på Stamford Bridge har fremprovosert reaksjoner fra United-spillere.
Jeg strekker meg til å gi det en beskjeden 101% sjanse for at det var fortjent.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Retnuh skrev: man nov 29, 2021 10:34 pm Jeg strekker meg til å gi det en beskjeden 101% sjanse for at det var fortjent.
Og dette baserer du på..?

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

missChance skrev: man nov 29, 2021 9:47 pm
Glycinello skrev: man nov 29, 2021 9:44 pm Noen kommer til å skrive det før eller siden, så da vil jeg være først. 4 kamper på Evra.
Her klarte jeg å motstå fristelsen, og så kommer du! 😂
:lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kent skrev: man nov 29, 2021 10:28 pm
Glycinello skrev: man nov 29, 2021 9:44 pm Noen kommer til å skrive det før eller siden, så da vil jeg være først. 4 kamper på Evra.
Den vitsen lot vi gå ned med VGD-skipet.
Mottatt. Er Forlan fortsatt argentiner, eller er den også sunket i glemselens avgrunn?

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør nov 27, 2021 8:49 pm Litt rykter om overgangsmål allerede. Haidara nevnes.
Han har gitt uttrykk for å være gira tidligere, kom noen på:


Retnuh

Legg inn av Retnuh »

chelsea8 skrev: man nov 29, 2021 10:38 pm
Retnuh skrev: man nov 29, 2021 10:34 pm Jeg strekker meg til å gi det en beskjeden 101% sjanse for at det var fortjent.
Og dette baserer du på..?
Men jeg velger å satse på at Bruno ikke gjør det han gjør, uprovosert.

Hva trudde du jeg baserte det på?

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

tbb skrev: man nov 29, 2021 5:30 pm Man får nesten litt assosiasjoner til sovjetisk skolekorps.
Du har som oftest havnet øverst blant Man U-forumfolket (beklager, Lezah, men jeg lover at du er en solid nummer to) i mine høyst interne kåringer, Georgie, men etter dette er jeg nødt til å revurdere. Hva i all verden er galt med sovjetiske skolekorps? Finner du virkelig ingen glede i å høre sure tverrfløytetoner og urytmiske paukeslag fra en gjeng sosialistgrå, vannkjemmede bolsjeviksønner som står så snorrett, så snorrett oppstilt på geledd? Pur musikalsk glede, om enn uttrykket på introvert maner, og gjennom komplett mimikkløse ansikter. Det blir knapt staseligere, spør du meg.

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: man nov 29, 2021 7:35 pm Riise må vi aldri glemme…

Skal innrømme at med Rangnick inn hadde det vært ok å slippe støyen knyttet til hvordan Ronaldo passer inn. Hadde kanskje også gitt flere muligheter for Elanga, Mejbri og Amad?
Enig i det. Og akkurat denne støyen var en av hovedgrunnene til at jeg ikke ville ha ham tilbake, selv om kollapsen denne sesongen garantert hadde kommet uansett, og vi neppe hadde gått videre i CL uten ham.

Det beste hadde vel vært om Ralfie klarer å organisere laget på en måte som får ut det beste av Ronaldo også, i alle fall frem til sommeren, men om han (eller noen andre, for den saks skyld) må ofres for lagets beste så lever jeg fint med det.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: man nov 29, 2021 12:34 pm
Hardy-guttene skrev: søn nov 28, 2021 10:49 pm Få managere har hatt slik umiddelbar impact på et lag som det Tuchel hadde. Men på den annen side så er Chelsea et litt spesielt tilfelle; de har en rik eier, er veldig godt drevet og har en mengde gode spillere. De bytter manager ofte og vinner mange pokaler, så det kan hende at en annen, god manager ville klart det samme. Litt sånn som Real driver.
Må også påpekes at kjernen i denne gruppen har blitt coachet av Conte og Sarri før Lampard. Det er en stor forskjell fra Man Utd. Overgangen fra Conte/Sarri til Tuchel er finslig. Utover dette har det handlet om å få inn noen vingbacker, og litt flair fremover i banen. Fundamentet var veldig bra!
Enig i alt du skriver. La meg bare påpeke at Conte også hadde en ganske rask og stor effekt på Chelsea, i likhet med Guardiola i City, men begge disse overtok etter erfarne og relativt gode managere så forskjellen var ikke på langt nær like stor. Klopp, derimot, hadde ikke like rask suksess i Liverpool.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: man nov 29, 2021 5:30 pm Liverpool har alltid vært en klubb hvor det kollektive har stått i sentrum hos de gode årgangene deres. Hardtarbeidende og godt organiserte. Men nittriste og profiløse. Man får nesten litt assosiasjoner til sovjetisk skolekorps. Typer ala Steven Gerrard, som ikke vet helt hvordan han skal innordne seg i midtbaneleddet (ref deres nye helt Arrigo Sacchi) og står og titter i bakken, mens han mumler ut noen halvsure gloser etter kamp er det nærmeste man kommer profiler i denne klubben. Det er trolig mer trøkk på årsmøte i revisorforeningen enn på en klassisk lagfest i Liverpool. James Milner, der har du erketypisk Liverpoolspiller!
Tweetene hans er i det minste morsomme av og til. Men hvordan kan du overse Igor Biscan, en av deres aller største?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: tir nov 30, 2021 8:42 am Det beste hadde vel vært om Ralfie klarer å organisere laget på en måte som får ut det beste av Ronaldo også, i alle fall frem til sommeren, men om han (eller noen andre, for den saks skyld) må ofres for lagets beste så lever jeg fint med det.
Det skal gå an, burde man tro. Og CR kan/skal ikke spille absolutt alt. Samtidig leste jeg en gang at han sa nei til AC Milan i januar pga at de signerte Zlatan...men, han har nå takket ja til å komme hit, og han kjenner nok til CR fra før av :P Så han har sikkert en plan, i det minste

Fyren sverger ikke nødvendigvis til 1 formasjon, slik enkelte gjør, så det er vrient å tippe hvordan vi liner opp. Det eneste, og jeg gjentar meg selv som vanlig, er at jeg tror han vil mislike AWB på back og mangel på CDM som kan åpne for at de andre midtbanespillerne kan spille mer på sine styrker. Matic er nok ikke i stand til å spille RRs type fotball, og det er kanskje ikke så rart at det omtrent første transferryktet som kom etter ansettelsen var om en løpssterk midtbanespiller. (For en fyr som liker akademi og talentfostring, så blir det veeeeldig spennende å se hvordan han vurderer våre talenter når det gjelder posisjoner i førstelaget som trenger å fikses på. Kan Laird og Garner vurderes som en del av troppen neste sesong, f.eks?)

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Hardy-guttene skrev: tir nov 30, 2021 9:38 am
tbb skrev: man nov 29, 2021 12:34 pm
Hardy-guttene skrev: søn nov 28, 2021 10:49 pm Få managere har hatt slik umiddelbar impact på et lag som det Tuchel hadde. Men på den annen side så er Chelsea et litt spesielt tilfelle; de har en rik eier, er veldig godt drevet og har en mengde gode spillere. De bytter manager ofte og vinner mange pokaler, så det kan hende at en annen, god manager ville klart det samme. Litt sånn som Real driver.
Må også påpekes at kjernen i denne gruppen har blitt coachet av Conte og Sarri før Lampard. Det er en stor forskjell fra Man Utd. Overgangen fra Conte/Sarri til Tuchel er finslig. Utover dette har det handlet om å få inn noen vingbacker, og litt flair fremover i banen. Fundamentet var veldig bra!
Enig i alt du skriver. La meg bare påpeke at Conte også hadde en ganske rask og stor effekt på Chelsea, i likhet med Guardiola i City, men begge disse overtok etter erfarne og relativt gode managere så forskjellen var ikke på langt nær like stor. Klopp, derimot, hadde ikke like rask suksess i Liverpool.
Klopp satte sitt preg på laget umiddelbart. Allerede i første kampen mot Spurs så man en enorm forskjell i hvordan spillerne løp, presset og behandlet ballen. Han tok de også til to finaler allerede i sin første sesong. Året etter klarte han det soleklare første målet om å ta de til CL igjen før det ble to CL finaler på rad og ligagull i årene etter dette. Så var rimelig umiddelbar impact der altså.

Guardiola derimot brukte jo en sesong på å tilpasse seg og få det beste ut av laget. Det endte vel trofeløst og med en tredjeplass i hans første sesong. Han fikk også mye kritikk for at han ikke ville tilpasse seg PL der spesielt en kamp der de ble kjempet i stykker av Leicester var et eksempel på at PL hadde truffet han hardt. Det var vel samme sesongen Conte vant med Chelsea på sitt første forsøk og Pochettino sitt Spurs var på sitt beste og ble nummer 2.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back. Så kan kanskje noen lage en tilsvarende for AWB fra sine år i United, men jeg vet ikke helt om det går an.


TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Klaumb skrev: tir nov 30, 2021 12:29 pm
Klopp satte sitt preg på laget umiddelbart. Allerede i første kampen mot Spurs så man en enorm forskjell i hvordan spillerne løp, presset og behandlet ballen. Han tok de også til to finaler allerede i sin første sesong. Året etter klarte han det soleklare første målet om å ta de til CL igjen før det ble to CL finaler på rad og ligagull i årene etter dette. Så var rimelig umiddelbar impact der altså.

Guardiola derimot brukte jo en sesong på å tilpasse seg og få det beste ut av laget. Det endte vel trofeløst og med en tredjeplass i hans første sesong. Han fikk også mye kritikk for at han ikke ville tilpasse seg PL der spesielt en kamp der de ble kjempet i stykker av Leicester var et eksempel på at PL hadde truffet han hardt. Det var vel samme sesongen Conte vant med Chelsea på sitt første forsøk og Pochettino sitt Spurs var på sitt beste og ble nummer 2.
Tipper alle spillere løper mer i første kamp under ny manager. Men enig at Klopp satte sitt preg raskt, selv om det var bob bob inniblant der og, men det er jo normalt. Jeg vil tro at systemet til Pep er mer utfordrende å "lære" seg enn Klopp sitt. Pep hadde vel få trua på når han kom. Mange "eksperter" hadde liten tro på at et lag kunne dominere å spille på Barcelona måten i PL. Pep satte jo uten tvil preg på City med engang. Selv om første året var veldig bob bob, så stod jo Pep på sitt. Han forandret på lite og var fast bestemt på hvordan City skulle spille under han. Kjempet i stykker har Pep blitt gjort flere ganger. Men det blir sjeldnere og sjeldnere. Som med Klopp. Disse store managerne setter så vanvittig preg på laga sine og det oser av kvalitet i det dem gjør. Forskjellen fra Pep/Klopp og til Solskjær da til dømes er så vanvittig stor. Tuchel må også nevnes selvsagt. Vanvittig impact i Chelsea i fjor. Spennende å se hvordan det blir i United nå. Måten Ralf ønsker det skal være og hvordan det har vært nå, er nok veldig veldig stor forskjell på. Så han spørst det hvor raskt han får dreisen på det.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Lezah skrev: tir nov 30, 2021 1:33 pm Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back.
Helt vill i nikkersen. Bare å få i drift snarest.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Boccherini skrev: tir nov 30, 2021 1:40 pm
Lezah skrev: tir nov 30, 2021 1:33 pm Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back.
Helt vill i nikkersen. Bare å få i drift snarest.
Jeg ser ikke så mye Swansea akkurat, men litt har det blitt samt at jeg kjenner ham fra U-lagene. Hadde vi gått for 3 stoppere med 2 vingbacker ville jeg ment han var klar nuh. Om han er defensivt disiplinert nok til å hoppe inn i en back-firer vet jeg ikke men det skal gå seg til okke som. Jeg får fnatt av AWB. Heller at vi risikerer kontringer fordi backen bidrar kraftig offensivt enn at vi ikke får noe offensivt ut av en back som også kan gjøre krumspring i forsvar.

Rant over, som kidza zier, lizzom.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»