Manchester United

Svar
Saliph

Re: Manchester United

Legg inn av Saliph »

Rangnick ikke klar til Arsenal nei.

Jaggu godt vi ikke tok affære under landslagspausen.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Saliph skrev: tir nov 30, 2021 4:23 pm Rangnick ikke klar til Arsenal nei.

Jaggu godt vi ikke tok affære under landslagspausen.
Tenk om Ollis hadde snudd det mot King og gutta da.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Saliph skrev: tir nov 30, 2021 4:23 pm Rangnick ikke klar til Arsenal nei.

Jaggu godt vi ikke tok affære under landslagspausen.
Nice! Tror vi skal ha god sjans med Ole jr på sidelinjen :)

Jeg lider av kronisk optimisme (stort sett etterfulgt av dyp depresjon), men sjeldent har jeg følt at vi har så gode sjanser på OT som det vi har i helgen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

HeskeyTime skrev: tir nov 30, 2021 1:54 pm
Lezah skrev: tir nov 30, 2021 1:33 pm Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back. Så kan kanskje noen lage en tilsvarende for AWB fra sine år i United, men jeg vet ikke helt om det går an.

Ut fra denne skill-videoen minner han om en litt mer robust versjon av Tariq Lamptey, noe jeg tar i mot med åpne armer.
Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: tir nov 30, 2021 3:17 pm
HeskeyTime skrev: tir nov 30, 2021 1:54 pm
Lezah skrev: tir nov 30, 2021 1:33 pm Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back. Så kan kanskje noen lage en tilsvarende for AWB fra sine år i United, men jeg vet ikke helt om det går an.

Ut fra denne skill-videoen minner han om en litt mer robust versjon av Tariq Lamptey, noe jeg tar i mot med åpne armer.
De kan minne om hverandre, ingen dum sammenligning. Tenkte faktisk på det at hadde det ikke vært for at jeg håper Laird får en sjanse, så hadde Lamptey vært en vi absolutt burde vært ute etter.

Eller bare plukka det neste absurd store høyreback-talentet CFC har på gang men ikke kan gi nok spilletid. Skulle tro de har designert høyreback-designere der.
Apropos Laird.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Saliph skrev: tir nov 30, 2021 4:23 pm Rangnick ikke klar til Arsenal nei.

Jaggu godt vi ikke tok affære under landslagspausen.
Sikkert planlagt. Større sjans for en god start på managerjobben hjemme mot CP.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

mikemodano skrev: tir nov 30, 2021 3:08 am
tbb skrev: man nov 29, 2021 5:30 pm Man får nesten litt assosiasjoner til sovjetisk skolekorps.
Du har som oftest havnet øverst blant Man U-forumfolket (beklager, Lezah, men jeg lover at du er en solid nummer to) i mine høyst interne kåringer, Georgie, men etter dette er jeg nødt til å revurdere. Hva i all verden er galt med sovjetiske skolekorps? Finner du virkelig ingen glede i å høre sure tverrfløytetoner og urytmiske paukeslag fra en gjeng sosialistgrå, vannkjemmede bolsjeviksønner som står så snorrett, så snorrett oppstilt på geledd? Pur musikalsk glede, om enn uttrykket på introvert maner, og gjennom komplett mimikkløse ansikter. Det blir knapt staseligere, spør du meg.
Det var pent sagt.

Jeg sier ikke at jeg ikke liker det. Elsker det bare ikke. Blir litt Bjørndalen og Søndrål vs Aamodt og Kjus, for min del. Også har man rivaliseringselementet…

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: tir nov 30, 2021 8:42 am
tbb skrev: man nov 29, 2021 7:35 pm Riise må vi aldri glemme…

Skal innrømme at med Rangnick inn hadde det vært ok å slippe støyen knyttet til hvordan Ronaldo passer inn. Hadde kanskje også gitt flere muligheter for Elanga, Mejbri og Amad?
Enig i det. Og akkurat denne støyen var en av hovedgrunnene til at jeg ikke ville ha ham tilbake, selv om kollapsen denne sesongen garantert hadde kommet uansett, og vi neppe hadde gått videre i CL uten ham.

Det beste hadde vel vært om Ralfie klarer å organisere laget på en måte som får ut det beste av Ronaldo også, i alle fall frem til sommeren, men om han (eller noen andre, for den saks skyld) må ofres for lagets beste så lever jeg fint med det.
Nesten som man kan snu på det og si at det var en lakmustest for OGS. OGS kan ikke akkurat argumentere med at presspillet han har organisert var avhengig av et arbeidsjern.

Saliph

Legg inn av Saliph »

silkyglenjohnson skrev: tir nov 30, 2021 4:24 pm
Saliph skrev: tir nov 30, 2021 4:23 pm Rangnick ikke klar til Arsenal nei.

Jaggu godt vi ikke tok affære under landslagspausen.
Tenk om Ollis hadde snudd det mot King og gutta da.
Bilde

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tir nov 30, 2021 2:56 pm Endelig etter 3 år kan man som fan glede seg til kamper igjen og med en forhåpning om å bli bedre og mye mer possitivt som lag, noe som også øker sjansene for å komme tilbake på topp. Med Rangick inn så har jeg stor tro på enorm forbedring på de fleste punktene

Bettet mitt med en bruker som gikk ut på at United ville få under 80-81 poeng under Ole kommende sesong (21/22) var aldri truet, og ble vel også satt før storsigneringene av Sancho, Varane og Ronaldo. Jeg synes det lå veldig i kortene at United som stampet på stedet hvil (iforhold til spillemåte og utvikling på spillerne), ville slite når de andre store klubbene enten fikk spillere tilbake fra skade (liverpool) eller startet å satse seriøst (chelsea), i tillegg til at det å hele tiden vende kamper blir vanskeligere når fansen er tilbake igjen og presset det innebærer når ting ikke går som planlagt.

Personlig synes jeg vi skulle holdt oss langt unna Ronaldo, og heller latt han gå til City om det faktisk var et alternativ for han. Selv om jeg aldri hadde troen på Ole, ville jeg uansett at man skulle optimere sjansene i det utalte prosjektet gjennom å følge planen, og da tror jeg vi hadde klart oss totalt sett bedre uten Ronaldo.

Er spent på hvordan Ragnick vill løse ting fremover mtp tropp ut sesongen (hvilke valg blir tatt osv), men digger at vi har fått inn en fyr som beviselig har fått til ting tidligere og der jeg deler hans syn på hvordan man bygger tropp. Dvs verdsette motiverte spillere høyt, om det er å satse på yngre spillere som vil frem, eller en sunn konkuransesituasjon i troppen.....ja til begge deler!

Godt å ha deg her! ;)
Begynner pent&pyntelig med å støtte ditt utsagn om at OGS aldri skulle akseptert en signering av Ronaldo! (om han kunne, selvfølgelig)

Ellers er jeg avventende til R. R.
Skal United bli enda en representant for "gegenpressing" og mye av det samme grunnfilosofien som LFC&Chelsea representerer, eller bør man gå en annen vei?
Vi får se, men har lenge vurdert United&stallen som mer moden for en annen stil, mer "lidenskapelig&tempramensfull" om man vil og da henter man ikke typer som R.R., men kanskje heller en type som Pochettino!?

Mistenker ledelsen/styret for fremdeles ikke å ha ting klart, noen plan eller å vite i hvilken retning man skal gå....!

Lezah

Legg inn av Lezah »

RR har jo vært en sucker for gode deals, mon tro om han sikler på noen Bosman-spillere? Zakaria, Süle, Kessie, Brozovic..? Mbappe er visst klar for Odds BK så gidder ikke å nevne ham en gang,

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: tir nov 30, 2021 8:21 pm
TrueTopRed skrev: tir nov 30, 2021 2:56 pm Endelig etter 3 år kan man som fan glede seg til kamper igjen og med en forhåpning om å bli bedre og mye mer possitivt som lag, noe som også øker sjansene for å komme tilbake på topp. Med Rangick inn så har jeg stor tro på enorm forbedring på de fleste punktene

Bettet mitt med en bruker som gikk ut på at United ville få under 80-81 poeng under Ole kommende sesong (21/22) var aldri truet, og ble vel også satt før storsigneringene av Sancho, Varane og Ronaldo. Jeg synes det lå veldig i kortene at United som stampet på stedet hvil (iforhold til spillemåte og utvikling på spillerne), ville slite når de andre store klubbene enten fikk spillere tilbake fra skade (liverpool) eller startet å satse seriøst (chelsea), i tillegg til at det å hele tiden vende kamper blir vanskeligere når fansen er tilbake igjen og presset det innebærer når ting ikke går som planlagt.

Personlig synes jeg vi skulle holdt oss langt unna Ronaldo, og heller latt han gå til City om det faktisk var et alternativ for han. Selv om jeg aldri hadde troen på Ole, ville jeg uansett at man skulle optimere sjansene i det utalte prosjektet gjennom å følge planen, og da tror jeg vi hadde klart oss totalt sett bedre uten Ronaldo.

Er spent på hvordan Ragnick vill løse ting fremover mtp tropp ut sesongen (hvilke valg blir tatt osv), men digger at vi har fått inn en fyr som beviselig har fått til ting tidligere og der jeg deler hans syn på hvordan man bygger tropp. Dvs verdsette motiverte spillere høyt, om det er å satse på yngre spillere som vil frem, eller en sunn konkuransesituasjon i troppen.....ja til begge deler!

Godt å ha deg her! ;)
Begynner pent&pyntelig med å støtte ditt utsagn om at OGS aldri skulle akseptert en signering av Ronaldo! (om han kunne, selvfølgelig)

Ellers er jeg avventende til R. R.
Skal United bli enda en representant for "gegenpressing" og mye av det samme grunnfilosofien som LFC&Chelsea representerer, eller bør man gå en annen vei?
Vi får se, men har lenge vurdert United&stallen som mer moden for en annen stil, mer "lidenskapelig&tempramensfull" om man vil og da henter man ikke typer som R.R., men kanskje heller en type som Pochettino!?

Mistenker ledelsen/styret for fremdeles ikke å ha ting klart, noen plan eller å vite i hvilken retning man skal gå....!
Takk for det :)

Grunnen til at jeg skrev det som jeg gjorde var at jeg egentlig ikke tror at Ole hadde noe valg når det kom til Ronaldo, og at han aller helst ville jobbe videre med det han hadde. Men hva vet jeg om det, men tror at planen var å satse på de samme spissene (ev greenwood) når klubben bad på sine knær for at cavani måtte bli tidligere sist sommer. Ronaldo selger drakter som fy, så klart klubben så sine muligheter....jeg tror på ingen måte at det hjalp Ole i det han nå prøvde å få til, selv om han måtte si ting utad.

Samtidig var det heller ikke klubbens mål å sparke Ole med det første, og det at Ragnick faktisk har tatt på seg dette, tolker jeg som at han har fått lovnader for et lengre prosjekt. Jeg synes sånn sett at det er knall at han får være nær troppen ut sesongen for å kjenne av personligheter (finnes det vinnere osv) og hvor manglene ligger foran sommerens vindu.

Har kikket litt på videor med fyren i det siste (liker det han sier/tankegangen rundt diverse ting), og han virker kapabel til å kunne si de rette tingene for å overbevise folk. Altså United som klubb har brukt helt sykt mye penger, så det er ikke der det svikter. Med litt smartness rundt ting, så kan laget bli så utrolig mye bedre på en langt billigere måte. Er jo penger å spare her, og det tror jeg han har trykket på når han har solgt inn sin ide ;)

Hvordan vi kommer til å spille, og valg av manager.....vet ikke helt. For min del kunne vi like gjerne funnet noe helt annet enn de 2-3 det snakkes om i media, hvis da fyren mener det. Har faktisk en meget god følelse foran dette prosjektet.

Spillere som må prestere for å få spille osv. Bort med klippekortene som uansett bare ender i at spillere blir utmattet og en dårligere version av seg selv.

-

Digger det Le Saux sier litt ut i klippet her.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tir nov 30, 2021 8:44 pm RR har jo vært en sucker for gode deals, mon tro om han sikler på noen Bosman-spillere? Zakaria, Süle, Kessie, Brozovic..? Mbappe er visst klar for Odds BK så gidder ikke å nevne ham en gang,
Kan godt tenkes. Det er den midtbanespilleren og høyrebacken…

Når det er sagt, synes fortsatt troppen er så bra at det er mye å jobbe med (bortsett fra midtbane og HB). Ser ikke bort fra at mange som ønsker å se forandring på midtbanen blir skuffet.

Tipper vi får et lag ala dette:

De Gea

AWB - Varane - Lindeløf - Shaw

Sancho - McT - Fred - Pogba

Donny - Cavani

Ronaldo, Maguire og Bruno skal helt sikkert inn. Ronaldo droppet jeg for moroskyld. De to siste fordi de helt ærlig fortjener en tid på benken. Hadde også vært moro å se van de Beek høyere i banen, det var tross alt der han var virkelig god for Ajax.

Det blir spennende å se om Greenwood, Rashford og Martial klarer tilpasse seg. Er de to sistnevnte for gamle og late? Blir dette Sturridger som
må ofres eller viser det seg at de bare aldri har blitt coachet riktig? Typer som Mejbri og Elanga ser sultne ut…

Spennende tider!

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir nov 30, 2021 9:43 pm Det blir spennende å se om Greenwood, Rashford og Martial klarer tilpasse seg. Er de to sistnevnte for gamle og late? Blir dette Sturridger som
må ofres eller viser det seg at de bare aldri har blitt coachet riktig? Typer som Mejbri og Elanga ser sultne ut…
Spennende tider!
Det at RR kun leder laget i 6mnd føler jeg gjør det vanskelig å tippe "personlig vekst" hos enkeltspillere under hans regime. Jeg tror Rashford kan passe som "pressing forward", som jeg så noen kalle rollen Werner hadde under RR i RL. Martial tror jeg er ferdig. RR eller ei.

Mejbri, Diallo, Shoretire (litt ung enda?) og Elanga må alle få det som er best for karrieren deres nå, det være seg utlån eller litt sjanser på førstelaget.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Har sett noen intervjuer med fyren nå. Liker måten han prater på, og det er i hvert fall forfriskende å se en fyr som er konkret og tydelig på hva slags fotball han ønsker å spille, og ikke bare lener seg på floskler. Så gjenstår det å se hvor 'tøff' han kommer til å være med de største stjernene. Van Gaal hadde vel også rykte på seg som en 'take no prisoners'-type som sto for underholdende fotball, men endte med å levere 'my captain shall always play' og zombie-fotball.

mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »

Blir jo spennende å se om spillerne takler å faktisk spille etter nøye planlagte instrukser nå som de er vant til bare å gå ut og ha det gøy da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

mrmanutd skrev: tir nov 30, 2021 10:51 pm Blir jo spennende å se om spillerne takler å faktisk spille etter nøye planlagte instrukser nå som de er vant til bare å gå ut og ha det gøy da.
Hadde de det gøy?

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Synd ser ut som RR ikkje blir klar til Arsenal kampen. Carrick vs Arteta kan bli lett match. Carrick er i samme pott som Soutgate osv. Totalt defansiv pga mangel på plan. Men det for styre ta på sin kappe.

Blir spent på ka han gjør med trener kompissene McKenna, Carrick og Fletcher. Synd RR ikkje fikk med seg assistenten sin

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Og RR har lite og hente utenom Haidara når det gjelder av hans gutter fra tiden i RBL Da alle er "limt" til klubber, som Werner, Dayot, Keita, Sabitzer og Konate osv. Ralph H. som assistent kunne vert bra. Da har man mest sannsynlig fått vekk kamerat attituden.

Er uansett glad for forrandring, bare synd Glazers vaglet slik med sparkingen av Solskjær, da han skulle forsvunnet før. Når det gjelder Laird så tenker eg; er han mye bedre en Dalot? Hadde vi lånt Dalot ut til CS hadde han spilt minst like bra?.. Kem vet.. Liker holdningene til RR og en potensielt Sportsdirektir. RR som Sportsdirektør, Poch Manager og Ralf H som assistent?

Men nå krysser man fingre og trær att Klopps forbilde får det til-

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Yesil skrev: tir nov 30, 2021 4:39 pm
HeskeyTime skrev: tir nov 30, 2021 1:54 pm
Lezah skrev: tir nov 30, 2021 1:33 pm Compilations kan jo få de fleste til å virke syke, men selv et sånt klipp viser hva vi BURDE ha/få fra en back. Så kan kanskje noen lage en tilsvarende for AWB fra sine år i United, men jeg vet ikke helt om det går an.

Ut fra denne skill-videoen minner han om en litt mer robust versjon av Tariq Lamptey, noe jeg tar i mot med åpne armer.
Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.
Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

KjetilHelle skrev: ons des 01, 2021 1:18 am Ralph H. som assistent kunne vert bra. Da har man mest sannsynlig fått vekk kamerat attituden.

RR som Sportsdirektør, Poch Manager og Ralf H som assistent?
Hasenhüttl kommer aldri til å gå fra å være hovedtrener i en PL-klubb til å bli assistent i United, så denne tanken kan fint legges vekk.

Yesil

Legg inn av Yesil »

HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 8:18 am
Yesil skrev: tir nov 30, 2021 4:39 pm
HeskeyTime skrev: tir nov 30, 2021 1:54 pm

Ut fra denne skill-videoen minner han om en litt mer robust versjon av Tariq Lamptey, noe jeg tar i mot med åpne armer.
Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.
Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.
Lamptey er en elendig back både offensivt og defensivt. Det er ingenting der som ser bra ut. Hvor god en back er, er fryktelig vanskelig å vurdere på youtube-klipp. Vanskelig med alle spillere, men som du sier så tas kun det beste med og ofte også kun det offensive. Det defensive som kanskje tas med er en sklitakling.

Ikke en eneste youtube-video får f.eks frem at TAA er en fryktelig god defensiv back. Det ser f.eks ikke kult ut at motstanderne knapt tørr angripe på den siden fordi at det er selvmord dersom man mister ballen. Eller at han er ekstremt god på å vinne ballen høyt i banen. På slike videoer skal det vises skudd, innlegg, mål, assist, sklitaklinger, finter og driblinger. Det sier svært lite/nesten ingenting om en back.

Traore ser ut som versens beste fotballspiller på youtube. AWB så også svært god/gøy ut der, kombinert med "han var kant i ungdommen, så han kan bli god offensiv" gjorde jo at han fikk et helt absurd rykte på seg for å være en veldig god back. Rask og sklitakler 17 ganger pr. kamp, kult nok til at folk hyper det opp og tror det er bra.

Kent

Legg inn av Kent »

Kan du ta runkingen av tidenes beste høyreback i Liverpool-tråden?

Vi er bare interessert i de som er totalt udugelige.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Brannfakkel: Trent er en bedre back enn Telles.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Kent skrev: ons des 01, 2021 9:35 am Kan du ta runkingen av tidenes beste høyreback i Liverpool-tråden?

Vi er bare interessert i de som er totalt udugelige.
Alt for lite temperatur på forumet, vi må krangle mer. Hadde det ikke vært for Solskjær og Fantasy så tror jeg nesten at forumet hadde vært fortapt. Blir spennende å se om aktiviteten går ned her også, nå som egentlig alle er enige om at Man Utd gjør en fornuftig ansettelse.

Kent

Legg inn av Kent »

silkyglenjohnson skrev: ons des 01, 2021 9:36 am Brannfakkel: Trent er en bedre back enn Telles.
Vanskelig å være uenig.

United-koblingen gjør Telles ufattelig oppskrytt.

Kent

Legg inn av Kent »

Det er jul. Da skal man ikke krangle.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

silkyglenjohnson skrev: ons des 01, 2021 9:36 am Brannfakkel: Trent er en bedre back enn Telles.

Bilde

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

787B5577-FF3E-4F1D-9830-E243916B84DA.jpeg

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:23 am
HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 8:18 am
Yesil skrev: tir nov 30, 2021 4:39 pm

Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.
Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.
Lamptey er en elendig back både offensivt og defensivt. Det er ingenting der som ser bra ut. Hvor god en back er, er fryktelig vanskelig å vurdere på youtube-klipp. Vanskelig med alle spillere, men som du sier så tas kun det beste med og ofte også kun det offensive. Det defensive som kanskje tas med er en sklitakling.

Ikke en eneste youtube-video får f.eks frem at TAA er en fryktelig god defensiv back. Det ser f.eks ikke kult ut at motstanderne knapt tørr angripe på den siden fordi at det er selvmord dersom man mister ballen. Eller at han er ekstremt god på å vinne ballen høyt i banen. På slike videoer skal det vises skudd, innlegg, mål, assist, sklitaklinger, finter og driblinger. Det sier svært lite/nesten ingenting om en back.

Traore ser ut som versens beste fotballspiller på youtube. AWB så også svært god/gøy ut der, kombinert med "han var kant i ungdommen, så han kan bli god offensiv" gjorde jo at han fikk et helt absurd rykte på seg for å være en veldig god back. Rask og sklitakler 17 ganger pr. kamp, kult nok til at folk hyper det opp og tror det er bra.
Greit nok å ikke være fan av Lamptey, men å kalle han elendig offensivt er i mine øyne rimelig blåst.

Han er ikke en spesielt god pasningsspiller og passer sånn sett kanskje ikke inn i et topplag som dominerer ballinnehav (selvom Brighton har hatt 5. mest possession i snitt denne sesongen), men for Brighton er han en veldig god offensiv vingback. Han er helt i toppen for å sette opp skudd for andre (Shot Creating Actions), progressive ballføringer, touch i motstanders boks og progressive pasninger mottatt. Dette er selvfølgelig påvirket av at han spiller vingback istedenfor back, men hans offensive output fra den posisjonen er pretty much helt i toppen i de ligaene som det føres statistikk fra. Han er også rundt 75-persentilen for nPxG, uten at det er den viktigste staten for backer.

De defensive tallene hans er svake, men å bruke de tallene er helt håpløst. Da kommer man til konklusjonen at Mustafi er en klart bedre spiller enn VvD.

Man skal selvfølgelig ikke se seg blind på statistikk og underliggende tall, men jeg syns tallene hans underbygger det inntrykket jeg selv sitter med etter å ha sett han en del. Personlig skulle jeg gjerne hatt Lamptey i klubben som alternativ til Tomiyasu, og det skader ikke at han er en jævlig morsom spiller å se på.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»