Manchester United

Svar
Knaxern

Re: Manchester United

Legg inn av Knaxern »

Livramento slår meg som et langt større talent enn Lamptey. Der kan det være noe å hente.

startelver

Legg inn av startelver »

Rangnick avbildet på Old Trafford for første gang. Fikk en guidet tour.

Bilde

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: ons des 01, 2021 5:35 pm Rangnick avbildet på Old Trafford for første gang. Fikk en guidet tour.

Bilde
Ble han starstruck, mon tro?

startelver

Legg inn av startelver »

Sikkert ikke, har vært ute en vinterdag før.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 3:49 pm

Hvor i alle dager får du to kamper som venstre stopper fra? Rart at en spiller har sett virkelig svak ut når man ikke åpenbart ikke har sett kampene selv. Han er kun 21 år gammel og har som du sier vært skadet i svært lang tid, men var fortsatt god før skaden kom, og er god nå. Sier ikke at han vil bli toppklubbmateriale, men det skal mye til å ikke se potensiale i han. Som vingback skjules også defensive svakheter mye mer, se tilbake til Moses og Alonso på hver sin side i Chelsea under Conte.

Diskusjonen var forøvrig aldri om Lamptey til United, men mer en kommentar om at Laird på utlån minnet om en mer robust versjon av han, og er spillertype vi heller trenger på høyrebacken enn en Wan-Bissaka.
Det skulle være som høyre stopper. Der spilte han i hvertfall i bortekampen mot Aston Villa. I innhoppet mot Liverpool var han ikke mye vingback, om ikke rollen er omdefinert de siste par ukene.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:23 am
HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 8:18 am
Yesil skrev: tir nov 30, 2021 4:39 pm

Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.
Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.
Rask og sklitakler 17 ganger pr. kamp, kult nok til at folk hyper det opp og tror det er bra.
Skal du ha dette på gravsteinen din når lyset slukkes?

Lezah

Legg inn av Lezah »

johwi68 skrev: ons des 01, 2021 6:44 pm
Det skulle være som høyre stopper. Der spilte han i hvertfall i bortekampen mot Aston Villa. I innhoppet mot Liverpool var han ikke mye vingback, om ikke rollen er omdefinert de siste par ukene.
Bare fordi Vglive sier det, så stemmer det ikke nødvendigvis. Mot Villa spilte selvsagt Webster stopper med Duffy og Dunk, og Lamptey høyre vingback.

Mot Pool så jeg ikke. Eneste jeg registrerer er at BBC hadde ham som MOTM selv om han var innbytter. Om det kom som en dverg-midtstopper må man jo bare si at det er et pluss i boka hans.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lamptey spilte definitivt høyre vingback mot oss :)

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Lezah skrev: ons des 01, 2021 7:43 pm
johwi68 skrev: ons des 01, 2021 6:44 pm
Det skulle være som høyre stopper. Der spilte han i hvertfall i bortekampen mot Aston Villa. I innhoppet mot Liverpool var han ikke mye vingback, om ikke rollen er omdefinert de siste par ukene.
Bare fordi Vglive sier det, så stemmer det ikke nødvendigvis. Mot Villa spilte selvsagt Webster stopper med Duffy og Dunk, og Lamptey høyre vingback.

Mot Pool så jeg ikke. Eneste jeg registrerer er at BBC hadde ham som MOTM selv om han var innbytter. Om det kom som en dverg-midtstopper må man jo bare si at det er et pluss i boka hans.
Han spilte venstre stopper i en treer, men holdt seg langs krittet til høyre og gikk på mange offensive løp. Veldig innovativt stopperspill.

Lezah

Legg inn av Lezah »

MentalM skrev: ons des 01, 2021 7:45 pm Lamptey spilte definitivt høyre vingback mot oss :)
Umulig!!

Lezah

Legg inn av Lezah »

silkyglenjohnson skrev: ons des 01, 2021 7:45 pm Han spilte venstre stopper i en treer, men holdt seg langs krittet til høyre og gikk på mange offensive løp. Veldig innovativt stopperspill.
Og ikke spiller han når han er skadet. Meeeeget spesiell type. Tror dette er fremtidens forsvarsspiller.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

startelver skrev: ons des 01, 2021 5:35 pm Rangnick avbildet på Old Trafford for første gang. Fikk en guidet tour.

Bilde
Spent på hva klopp sier om denne omvisningen.

For alt klopp sier om slike omvisninger på Old Trafford er sant.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Saul røsket av banen til pause igjen, kanskje like greit vi holdt oss unna ham.

"Better haul Saul", som de sier på RedCafé.
Sist redigert av Saliph den ons des 01, 2021 10:16 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:23 am
HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 8:18 am
Yesil skrev: tir nov 30, 2021 4:39 pm

Nesten på samme oppskrytt-nivå som AWB var på før (og en god stund etter at) Man Utd hentet han.

Lamptey er en grusom back. Men så har han noen ting som ser litt kult ut og folk lar seg utrolig nok rive med. AWB hadde/har sklitaklinger. Lamptey har fart og ok til å drible. Thats it.
Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.
Lamptey er en elendig back både offensivt og defensivt. Det er ingenting der som ser bra ut. Hvor god en back er, er fryktelig vanskelig å vurdere på youtube-klipp. Vanskelig med alle spillere, men som du sier så tas kun det beste med og ofte også kun det offensive. Det defensive som kanskje tas med er en sklitakling.

Ikke en eneste youtube-video får f.eks frem at TAA er en fryktelig god defensiv back. Det ser f.eks ikke kult ut at motstanderne knapt tørr angripe på den siden fordi at det er selvmord dersom man mister ballen. Eller at han er ekstremt god på å vinne ballen høyt i banen. På slike videoer skal det vises skudd, innlegg, mål, assist, sklitaklinger, finter og driblinger. Det sier svært lite/nesten ingenting om en back.

Traore ser ut som versens beste fotballspiller på youtube. AWB så også svært god/gøy ut der, kombinert med "han var kant i ungdommen, så han kan bli god offensiv" gjorde jo at han fikk et helt absurd rykte på seg for å være en veldig god back. Rask og sklitakler 17 ganger pr. kamp, kult nok til at folk hyper det opp og tror det er bra.
Men gud hvor mange amatørmessige feil han gjør defensivt! Det er riktignok en fordel for TAA sammenlignet med Lamptey at Liverpoolfansen er villig til å redefinerer reglene for hvordan man spiller soneforsvar annenhver kamp.

Jeg forstår at det er litt prisen man betaler for å være en offensiv back, men han reagerer for sent, og avventer slik han ofte gjør, når ballen spilles opp på Richarlison. Det er også rart at en «fryktelig god defensiv back» ikke ser den risikoen allerede når Everton gjenvinner ball.

Men TAA spiller på et lag som er fryktelig godt organisert, og spiller på styrkene til Trent. Fordi dette har større verdi enn nedsiden ved å eksponere svakhetene hans. Dermed får slike feil mindre betydning enn feks Pogba i Man Utd.

Yesil

Legg inn av Yesil »

tbb skrev: ons des 01, 2021 10:14 pm
Yesil skrev: ons des 01, 2021 9:23 am
HeskeyTime skrev: ons des 01, 2021 8:18 am

Det er vel derfor han brukes som god vingback i stedet for å være en dårlig back i en firer. Uansett, svakheten hans er fysikken, så en spiller med like kvaliteter og bedre fysikk er absolutt ikke dumt. Ser heller ikke på videoen hvordan Laird er defensivt, pluss han har spilt i en femmer hvor man får ekstra sikring, men omtrent alt utenom Dalot er jo en oppgradering av AWB.
Lamptey er en elendig back både offensivt og defensivt. Det er ingenting der som ser bra ut. Hvor god en back er, er fryktelig vanskelig å vurdere på youtube-klipp. Vanskelig med alle spillere, men som du sier så tas kun det beste med og ofte også kun det offensive. Det defensive som kanskje tas med er en sklitakling.

Ikke en eneste youtube-video får f.eks frem at TAA er en fryktelig god defensiv back. Det ser f.eks ikke kult ut at motstanderne knapt tørr angripe på den siden fordi at det er selvmord dersom man mister ballen. Eller at han er ekstremt god på å vinne ballen høyt i banen. På slike videoer skal det vises skudd, innlegg, mål, assist, sklitaklinger, finter og driblinger. Det sier svært lite/nesten ingenting om en back.

Traore ser ut som versens beste fotballspiller på youtube. AWB så også svært god/gøy ut der, kombinert med "han var kant i ungdommen, så han kan bli god offensiv" gjorde jo at han fikk et helt absurd rykte på seg for å være en veldig god back. Rask og sklitakler 17 ganger pr. kamp, kult nok til at folk hyper det opp og tror det er bra.
Men gud hvor mange amatørmessige feil han gjør defensivt! Det er riktignok en fordel for TAA sammenlignet med Lamptey at Liverpoolfansen er villig til å redefinerer reglene for hvordan man spiller soneforsvar annenhver kamp.

Jeg forstår at det er litt prisen man betaler for å være en offensiv back, men han reagerer for sent, og avventer slik han ofte gjør, når ballen spilles opp på Richarlison. Det er også rart at en «fryktelig god defensiv back» ikke ser den risikoen allerede når Everton gjenvinner ball.

Men TAA spiller på et lag som er fryktelig godt organisert, og spiller på styrkene til Trent. Fordi dette har større verdi enn nedsiden ved å eksponere svakhetene hans. Dermed får slike feil mindre betydning enn feks Pogba i Man Utd.
Dette ser ut til å være ren løgn.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

tbb - jeg ser at du legger reduseringen til Everton på Trent, og snakker om soneforsvar. Da har du skjønt lite av måten LFC spiller på.

Trent ligger ute til høyre, der han skal ligge, og lukter på et oppspill. Når vi mister ballen, Richarlieson får vende opp å spille i bakrom (Matip ligger litt for høyt der), så har han ingen muligheter til å rekke inn å ta Gray som har tjyvstartet. Det der blir aldri definert som en "feil" av Klopp, og det er nok det som betyr noe for Trent. Og laget.

Yesil

Legg inn av Yesil »

johwi68 skrev: ons des 01, 2021 11:31 pm tbb - jeg ser at du legger reduseringen til Everton på Trent, og snakker om soneforsvar. Da har du skjønt lite av måten LFC spiller på.

Trent ligger ute til høyre, der han skal ligge, og lukter på et oppspill. Når vi mister ballen, Richarlieson får vende opp å spille i bakrom (Matip ligger litt for høyt der), så har han ingen muligheter til å rekke inn å ta Gray som har tjyvstartet. Det der blir aldri definert som en "feil" av Klopp, og det er nok det som betyr noe for Trent. Og laget.
Her kan du trygt endre til "ingenting".

Ikke ofte jeg blir så oppgitt at jeg rett og slett ikke gidder å ta diskusjonen, men her skjedde det. Nytteløst når det der skal være utgangspunktet for noe som helst fornuftig.

Helt enkelt:

9 sekunder for Gray avslutter, ligger TAA på linje med resten av forsvaret. Så bryter Fabinho ballen og spiller opp til Mane til venstre. Hvem er det som alltid står og tripper, klar til å storme i angrep i det Liverpool vinner ballen? Selvfølgelig TAA.

TAA tråkker nesten på midtsirkelen i det oppspillet til Richarlison kommer. Fra det og til Gray scorer, tar det i underkant av 4 sekunder.

Den eneste måten TAA kunne avverget dette på, var dersom han ikke hadde blitt med opp i det Fabinho vinner ballen og spiller Mane. Men jeg kan garantere at Klopp ikke ønsker at man skal ligge med en flat bakre firer i det man bryter og setter i gang en overgang.

Helt absurd å se noen late som at de forstår hva det innebærer å være kanskje verdens mest offensive back, for så å kritisere TAA for å ikke avverge den scoringen der.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Yesil skrev: ons des 01, 2021 11:59 pm Helt absurd å se noen late som at de forstår hva det innebærer å være kanskje verdens mest offensive back, for så å kritisere TAA for å ikke avverge den scoringen der.
Kanskje like greit å slutte å definere TAA som forsvarsspiller. Han bidrar jo overhodet ikke defensivt. Da kan han jo heller ikke lastes.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tor des 02, 2021 1:16 am
Yesil skrev: ons des 01, 2021 11:59 pm Helt absurd å se noen late som at de forstår hva det innebærer å være kanskje verdens mest offensive back, for så å kritisere TAA for å ikke avverge den scoringen der.
Kanskje like greit å slutte å definere TAA som forsvarsspiller. Han bidrar jo overhodet ikke defensivt. Da kan han jo heller ikke lastes.
Trent er jammen heldig! Han får honnør for den økte outputen den økte risikoen man tar som lag, men med en gang det skjærer seg skyver man det under teppet med at det er en del av måten man spiller på.

I denne situasjonen var det forresten ingenting i veien for at Trent begynte å bevege seg tilbake mye tidligere. Den «fryktelige gode defensive backen» ser ganske enkelt faren alt for sent.

Yesil

Legg inn av Yesil »

tbb skrev: tor des 02, 2021 6:51 am
DuncanE skrev: tor des 02, 2021 1:16 am
Yesil skrev: ons des 01, 2021 11:59 pm Helt absurd å se noen late som at de forstår hva det innebærer å være kanskje verdens mest offensive back, for så å kritisere TAA for å ikke avverge den scoringen der.
Kanskje like greit å slutte å definere TAA som forsvarsspiller. Han bidrar jo overhodet ikke defensivt. Da kan han jo heller ikke lastes.
Trent er jammen heldig! Han får honnør for den økte outputen den økte risikoen man tar som lag, men med en gang det skjærer seg skyver man det under teppet med at det er en del av måten man spiller på.

I denne situasjonen var det forresten ingenting i veien for at Trent begynte å bevege seg tilbake mye tidligere. Den «fryktelige gode defensive backen» ser ganske enkelt faren alt for sent.
Emh, ja? Naturligvis. Det er risikoen man tar ved å ha en så offensiv back. Så skal du få lov til å mene at det skjærte seg i går, med 4-1 seier borte mot Everton etter en ny prakt-kamp fra bl.a TAA.

Den eneste "feilen" TAA gjør her er at han løper i angrep i det Liverpool vinner ballen. Og den feilen gjør han hver gang Liverpool vinner ballen. Nesten slik at jeg mistenker at det er et ønske fra Klopp.

Vanskelig å laste enkeltspillere for Everton sin scoring i går. Everton bryter Liverpool på vei fremover og ballen ligger i mål 6 sekunder senere. Det går fort, presist og Liverpool er i ubalanse. Selvfølgelig kan man pirke litt på at VVD ikke enten kommer tettere på Richarlison eller faller av, eller at Matip ikke gjør noe stor nytte i en vanskelig situasjon, men i det store og det hele var det bra av Everton.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Men man må for all del ikke pirke på TAA…

Helt perfekt forsvarsspill der altså! :lol:

Yesil

Legg inn av Yesil »

tbb skrev: tor des 02, 2021 8:15 am Men man må for all del ikke pirke på TAA…

Helt perfekt forsvarsspill der altså! :lol:
Som sagt, når man har fått det for seg at det er TAA som skal avverge den scoringen der har man ikke forstått særlig mye av opplegget til Klopp. Da bør man kanskje gå en runde med seg selv å vurdere om dette er en sport man skal bruke mer tid på.

Da må man slutte med offensive backer. Og derfor var jeg 100% uinteressert i å diskutere dette.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tbb skrev: tor des 02, 2021 8:15 am Men man må for all del ikke pirke på TAA…

Helt perfekt forsvarsspill der altså! :lol:
Men han er bedre defensivt enn Dalot!

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: ons des 01, 2021 4:50 pm
Wellé skrev: ons des 01, 2021 1:20 pm
Yesil skrev: ons des 01, 2021 1:02 pm
AWB hadde også rimelig syke stats i Palace.

Lamptey hører hjemme i et lag som toppen kjemper midt på tabellen, og vil aldri bli noe toppklubb-materiale. Mulig noen biter på hypen, som Solskjær gjorde, men jeg tviler på at det blir en spesielt stor suksess.

Skadeplaget er han også.
Hva slags "syke stats" var det AWB hadde? Defensive eller offensive? Uten å ha sjekket det opp nå så mener jeg å huske at hans offensive stats var rimelig svake. Man antok kanskje at han kom til å skape mer for et bedre lag, men jeg kan ikke skjønne at han hadde offensive underliggende tall som matchet Lamptey på noen som helst måte. Som nevnt i forrige innlegg så er (offentlige) defensive underliggende tall rimelig ubrukelig for å vurdere hvor god en spiller er defensivt. Klubbene har garantert bedre og mer avanserte tall som de bruker for å evaluere spillere, men de som er offentlige gir ikke noe godt bilde på hvor god defensivt en spiller er.

AWB passet f.ø. som hånd i hanske for hvordan CP spilte hvor de lå dypt og han kunne spille på styrken sin i 1v1. Der syns jeg han har vært veldig god i de kampene jeg har sett av han i CP og MU. Når han spiller for et lag som både står mye høyere og skal dominere kamper så blir posisjonering, teknikk, spilleforståelse, osv mye viktigere og der svikter han. Man Utd kunne ikke nødvendigvis vite at han ikke skulle klare å takle den overgangen, men de betalte en pris som tilsa at han skulle det.

Nå som man har fått en mye bedre forståelse for hva som "translates" og faktisk gir verdi av spillerstatistikk så er Lamptey en meget interessant spiller i mine øyne, og per nå er han en av de beste spillerne på et lag som overpresterer kraftig ifht. stall og penger brukt. Dessverre har de spisser som tok feil vaksine. Hadde det ikke vært for at Chelsea har Reece James så tror jeg Lamptey kunne vært grisegod i Chelsea som høyre vingback. Usikker på hvordan han vil fungere som en vanlig back, men som vingback er han alt annet enn elendig, som var påstanden jeg besvarte.

Han sliter egentlig kun med hamstringen. Med bedre styring av belastningen hans så burde ikke det nødvendigvis være et problem for fremtiden, men ettersom han er så eksplosiv så er han naturlig nok mer utsatt.
Defensive, naturligvis.
Ja, da har vi vel kommet full circle her har vi ikke...?

Nå husker jeg ikke hvem det var av oss som ekskluderte det i siteringen, men allerede i mitt første innlegg så spesifiserer jeg at å bruke defensive stats for å vurdere en spiller er bare tull. Det gir pretty much ingen verdi for det er det som skjer i mellom de defensive involveringene som er det viktigste for å evaluere om en spiller er god defensivt eller ikke. Point in fact, Mustafi ser ut som en bedre forsvarsspiller enn VvD hvis man ser utelukkende på defensive stats som taklinger, hodedueller, osv. Allikevel så trekker du opp som motargument til min vurdering av Lamptey at AWB også hadde gode stats. Du glemte bare å nevne at det var de defensive som jeg allerede hadde sagt er verdiløse. Jeg blir helt matt.

Jeg syns Lamptey er grisegod offensivt som vingback. Som nevnt tidligere så er han helt i verdenstoppen på flere av de viktigste parameterne for en offensiv back. Han mangler nok fortsatt litt på avleveringer og grunnteknikk for å kunne være en verdensklassespiller (definert av meg som topp5 i sin posisjon). Utvikler han det? Jeg er skeptisk, men han er i mine øyne defenitivt en veldig god spiller som kunne spilt på et lag som kjemper i toppen av de diverse ligaene så lenge man bruker han i en riktig posisjon. Fyren er uansett tross alt bare 21 år. Ikke umulig at han utvikler seg både defensivt og taktisk de neste årene, og under en trener som er så god som Potter har jeg veldig troen på at han blir bedre.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TAA er bedre enn hele forsvarsrekka til United end of discussion

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bild: Rangnick får gigantbonus om han lokker Haaland til Manchester United

Wellé

Legg inn av Wellé »

Laffano16 skrev: tor des 02, 2021 9:21 am TAA er bedre enn hele forsvarsrekka til United end of discussion
Det er sant, og det er det strengt talt ikke noe tvil om. Jeg vil gå så langt som å si at VvD, TAA, Allison og Robertson (ekskludert formen denne sesongen) er bedre enn alle forsvarsspillerne til Man Utd, kanskje med unntak av Varane, men jeg gir han trekk for å være mye skadet. Det er en floskel, men det ligger noe i at "availability is the best abaility".

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Wellé skrev: tor des 02, 2021 9:57 am
Laffano16 skrev: tor des 02, 2021 9:21 am TAA er bedre enn hele forsvarsrekka til United end of discussion
Det er sant, og det er det strengt talt ikke noe tvil om. Jeg vil gå så langt som å si at VvD, TAA, Allison og Robertson (ekskludert formen denne sesongen) er bedre enn alle forsvarsspillerne til Man Utd, kanskje med unntak av Varane, men jeg gir han trekk for å være mye skadet. Det er en floskel, men det ligger noe i at "availability is the best abaility".
Det er vel ikke en voldsomt kontroversiell påstand. Kan gjerne inkludere Matip også i den sammenligningen. Men - fotballen varierer og baserer seg mye på form, tillit og at spilleren passer systemet. Om et halvt år er kanskje United på glid igjen, og vi mener Dalot er en av verdens beste backer.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bustyvel skrev: tor des 02, 2021 10:07 am
Wellé skrev: tor des 02, 2021 9:57 am
Laffano16 skrev: tor des 02, 2021 9:21 am TAA er bedre enn hele forsvarsrekka til United end of discussion
Det er sant, og det er det strengt talt ikke noe tvil om. Jeg vil gå så langt som å si at VvD, TAA, Allison og Robertson (ekskludert formen denne sesongen) er bedre enn alle forsvarsspillerne til Man Utd, kanskje med unntak av Varane, men jeg gir han trekk for å være mye skadet. Det er en floskel, men det ligger noe i at "availability is the best abaility".
Det er vel ikke en voldsomt kontroversiell påstand. Kan gjerne inkludere Matip også i den sammenligningen. Men - fotballen varierer og baserer seg mye på form, tillit og at spilleren passer systemet. Om et halvt år er kanskje United på glid igjen, og vi mener Dalot er en av verdens beste backer.
Jeg syns Varane er en bedre spiller enn Matip, og Matip er ikke noe særlig mindre skadeutsatt enn Varane. Skal ikke se bort ifra at Konate blir en ny monstersignering. Skal bli godt å bli kvitt Edwards i ligaen. Den fyren der er så latterlig god til å identifisere riktige spillere for Liverpool (under Klopp).

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Wellé skrev: tor des 02, 2021 10:09 am
Bustyvel skrev: tor des 02, 2021 10:07 am
Wellé skrev: tor des 02, 2021 9:57 am

Det er sant, og det er det strengt talt ikke noe tvil om. Jeg vil gå så langt som å si at VvD, TAA, Allison og Robertson (ekskludert formen denne sesongen) er bedre enn alle forsvarsspillerne til Man Utd, kanskje med unntak av Varane, men jeg gir han trekk for å være mye skadet. Det er en floskel, men det ligger noe i at "availability is the best abaility".
Det er vel ikke en voldsomt kontroversiell påstand. Kan gjerne inkludere Matip også i den sammenligningen. Men - fotballen varierer og baserer seg mye på form, tillit og at spilleren passer systemet. Om et halvt år er kanskje United på glid igjen, og vi mener Dalot er en av verdens beste backer.
Jeg syns Varane er en bedre spiller enn Matip, og Matip er ikke noe særlig mindre skadeutsatt enn Varane. Skal ikke se bort ifra at Konate blir en ny monstersignering. Skal bli godt å bli kvitt Edwards i ligaen. Den fyren der er så latterlig god til å identifisere riktige spillere for Liverpool (under Klopp).
Vi får krysse fingrene for at Liverpool faller sammen som et korthus straks Edwards har forlatt laget. Ingen er tjent med at Liverpool er et mønsterbruk som spiller underholdende fotball og vinner titler.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»