Manchester United

Svar
Bustyvel

Re: Manchester United

Legg inn av Bustyvel »

Jolla skrev: fre feb 24, 2023 12:27 pm
Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm
fugletitteren skrev: fre feb 24, 2023 9:37 am Sånn på papiret er det ganske merkelig å se useedet og seedet gruppe i EL trekningen.

Dette er lagene United kan trekke (gruppevinnerne i Europa League):
Real Sociedad (Spania)
Real Betis (Spania)
Freiburg (Tyskland)
Feyenoord (Nederland)
Union Saint-Gilloise (Belgia)
Fenerbahce (Tyrkia)
Ferencevaros (Ungarn)
MERK: Arsenal er også seedet, men United kan ikke møte dem fordi de er fra samme nasjon.
United er altså useedet, sammen med Sporting Lisboa (Portugal), Bayer Leverkusen (Tyskland), Juventus (Italia), Sevilla (Spania), Roma (Italia), Union Berlin (Tyskland) og Shakhtar Donetsk (Ukraina).

Den seedete gruppen er ganske mye svakere enn den useedete, man kan håpe å slippe de to spanske, men uansett bør det være grei skuring med to ok prestasjoner.
Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.
Se det ja. Spennende. Får vi se Joaquin?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:32 pm
Jolla skrev: fre feb 24, 2023 12:27 pm
Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:23 pm

Kan vi møte Real Sociedad allerede i neste runde?
Ikke nå lenger. Real Betis ble laget.

Men dere kunne.
Har trekningen blitt gjort allerede?
Leste en eller annen plass at den skulle gjøres klokken 13.00, men var ikke noe jeg brydde meg veldig om så kan jo ha lest feil der.
Klokken 12 begynte den.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bustyvel skrev: fre feb 24, 2023 12:33 pm
Får vi se Joaquin?
Selvsagt! Han er jo rene ungdommen å regne.

Mer seriøst så har han spilletid sånn sirkus i halvparten av kampene for tiden, så 75% sjans for at han er i aksjon i et dobbeltoppgjør.

Den sykeste tingen å tenke på angående den mannen er at han har 51 landskamper for Spania, men han har ikke spilt på det spanske landslaget siden 2007.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!

Lezah

Legg inn av Lezah »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:50 pm
Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:10 pm

Synes det ikke er forsvarlig, UEFA gir tydeligvis blanke og stygt redd vi finner ut av dét, om ikke allerede i går.....!
Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!
Tror ikke man har noe annet valg enn å peke på EtH og hans team her. Uansett hvor viktig han ser ut til å mene at hver eneste kamp og hver eneste turnering er så må man rett og slett rullere mer på flere nøkkelspillere enn det han så langt har gjort.
Spesielt spillere som Bruno og Rashford risikerer å bli kjørt i senk av dette programmet, og man må rett og slett bare gi dem fri innimellom og stole på at vi har erstattere som kan gjøre en god jobb i deres fravær.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Og man kan selvfølgelig også påpeke at det var idiotisk å gi Qatar VM, og enda mer idiotisk å legge VM til Desember.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 2:03 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 1:50 pm
Lezah skrev: fre feb 24, 2023 1:34 pm

Hva kunne vært gjort mht kampprogrammet?
Jeg blir svar skyldig og det flere "kokker å ta" her. VM i nov/des gjorde sitt, avlyste PL-kamper i fjor høst sitt og kanskje urettferdig å henge ut UEFA?
Det var gitt før sesongstart hvilken "mareritt-sesong" dette ville bli, men alle arrangører vil ha sitt program, tjene sine penger og ingen vil vel jenke seg.

Liga-cupen, FA-cupen, (andre nasjonale cup'er) CL og EL kunne alle ha droppet returkamper på et visst pkt. men det hadde vel bare blitt bråk og ikke rettferdig det heller.

Nei, føler jeg ikke har noe svar men forsvarlig synes jeg ikke det er, som nok blir en annen diskusjon....!
Tror ikke man har noe annet valg enn å peke på EtH og hans team her. Uansett hvor viktig han ser ut til å mene at hver eneste kamp og hver eneste turnering er så må man rett og slett rullere mer på flere nøkkelspillere enn det han så langt har gjort.
Spesielt spillere som Bruno og Rashford risikerer å bli kjørt i senk av dette programmet, og man må rett og slett bare gi dem fri innimellom og stole på at vi har erstattere som kan gjøre en god jobb i deres fravær.
Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!

Mehell

Legg inn av Mehell »

InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 3:38 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.
Bare redd han "spenner buen for høyt", men har troen og setter det på kontoen for egne katastrofetanker!

Godspeed, United!

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 3:14 pm
Herlig innstilling på fyren.

Helt på sin plass av Bruno også. Provoserende og helt bevisst, men Barca spiller ut alle de dirty tricksene i boken selv, så de fortjener litt tilbake.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
"Strike one", eller er det "three ..?" :|
Sist redigert av InsVerderben den fre feb 24, 2023 4:19 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Licha og Araujo i kamp. Det der hadde vært en kul stopperduo med mye fyr i toppen.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 12:46 pm Ser at første oppgjør skal spilles 9.Mars, så da fortsetter hardkjøret med kamp hver helg og hver midtuke for vår del.

Hvor langt er det egentlig mulig å tøye denne strikken?
De eneste jeg frykter veldig for er Rashford, Casemiro og Shaw. De to førstnevnte fordi de er utrolig viktige og spiller mye, Shaw fordi han er viktig og har en dyster skadehistorikk.
For så vidt Bruno også, men han har jo en hinsides historikk, virker ikke som han får slitaseskader...
Har ok dekning på stopperplass (selvom det er to klare førstevalg), høyrebacken er det to jevngode alternativer (forskjellige minuser og styrker dog), ok dekning på vingene. Martial er kronisk ute, så å ikke ha Rashford der fremme hadde vært helt krise. Styrke at han behersker både å være på ving og midtspiss.

Menhåper ETH er villig til å gjøre utskiftninger i EL og FA cupen, samt gjøre noen roteringer fra kamp til kamp. Kan ikke holde det hardkjøret på våre viktigste enkeltspillere på fire fronter sesongen ut. Men får jo satse på at det medisinske apparatet i klubben omsider har god kontroll.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 3:38 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.
Nei, det vil det aldeles ikke. Dagens tropp har utfordringer med bredden (uten at EtH nødvendigvis kan lastes for det), og det er faktisk usikkert hvor langt vi klarer å tøye strikken i vår. Med investeringer til sommeren står vi imidlertid mye sterkere før neste sesong, og da har vi virkelig noe å glede oss til. Uansett hvordan denne sesongen nå slutter så vil "helhetsinntrykket" av EtH og hva han har gjort med laget stå støtt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
Nei, faen. Seriøst?
Noe alvorlig, eller er han tilbake om kort tid?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 5:08 pm
Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
Nei, faen. Seriøst?
Noe alvorlig, eller er han tilbake om kort tid?
Ten Hag sa vel på pressekonferansen at han ikke visste om det var en skade som ville sette ham ut.

Mehell

Legg inn av Mehell »

DuncanE skrev: fre feb 24, 2023 3:55 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 3:38 pm
InsVerderben skrev: fre feb 24, 2023 3:33 pm

Joda, men nevnte befinner seg vel "mellom barken&ved'n" gitt deres rolle, ansvar og det får betalt for. EtH er ambisiøs, inspirerende, kjører på tøft og er særdeles dyktig, synes han kunne ha rullert mer men hadde kanskje ikke oppnådd samme suksess med en annen praksis?
Synsing fra min side.

Deler forøvrig din bekymring for visse spillere og håper de har kontroll...!
Man kan vel strengt tatt ikke gjøre annet enn å synse noen av oss :)
Men hvis vi ender opp uten trofeer og/eller topp fire denne sesongen, og vi kollapser mot slutten av sesongen så vil dette ødelegge hele det gode helhetsinntrykket som EtH har bygget opp til nå.
Nei, det vil det aldeles ikke. Dagens tropp har utfordringer med bredden (uten at EtH nødvendigvis kan lastes for det), og det er faktisk usikkert hvor langt vi klarer å tøye strikken i vår. Med investeringer til sommeren står vi imidlertid mye sterkere før neste sesong, og da har vi virkelig noe å glede oss til. Uansett hvordan denne sesongen nå slutter så vil "helhetsinntrykket" av EtH og hva han har gjort med laget stå støtt.
Kanskje jeg overdrev litt når jeg skrev at hele inntrykket ville bli ødelagt, men det vil selvfølgelig være en flekk på CVen hvis han prøver å gape over alt bare for å ende med noen små smuler fordi han ikke har rullert på noen nøkkelspillere.

Mehell

Legg inn av Mehell »

missChance skrev: fre feb 24, 2023 5:14 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 5:08 pm
Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
Nei, faen. Seriøst?
Noe alvorlig, eller er han tilbake om kort tid?
Ten Hag sa vel på pressekonferansen at han ikke visste om det var en skade som ville sette ham ut.
Det er tross alt mye bedre enn den "nyheten" som @Ale kom med :lol:
Rashford kommer nok til å friskmelde seg selv til denne kampen så lenge han kan gå uten alt for store smerter. Mannen er et beist til å pushe seg selv, ser det ut til.
Men hadde ikke vært meg i mot at han kunne fått seg en ukes ferie etter denne finalen, bare for å få ladet batteriene hans litt igjen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Mehell skrev: fre feb 24, 2023 2:04 pm Og man kan selvfølgelig også påpeke at det var idiotisk å gi Qatar VM, og enda mer idiotisk å legge VM til Desember.
Det er VM til Qatar som var den store feilvurderingen. Det ville vært helt uforsvarlig å spille i den temperaturen de har der i juni/juli.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enzino skrev: fre feb 24, 2023 5:39 pm
Mehell skrev: fre feb 24, 2023 2:04 pm Og man kan selvfølgelig også påpeke at det var idiotisk å gi Qatar VM, og enda mer idiotisk å legge VM til Desember.
Det er VM til Qatar som var den store feilvurderingen. Det ville vært helt uforsvarlig å spille i den temperaturen de har der i juni/juli.
Det å ha VM i Qatar er feil av ekstremt mange grunner, selve klimaet i seg selv synes jeg ikke er grunn nok.

Men de burde vært tvunget til å ha tak og airconditioning på alle anleggene. Hvis det går an å spille amerikansk fotball i Glendale, Arizona i august når det er 40 varmegrader så bør det gå an i Qatar i juli når det er det samme.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hele Qatar VMet var bare drit. Korrupt faenskap og hele turneringen virket smått rigget den også. Ingen integritet verken moralsk eller sportslig.
Nå har FIFA åpnet den døren på vidt gap, så bare å forvente at de raserer flere klubbsesonger i årene som kommer.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.

Mindgames.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
No worries. Har jo Weghorst.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ale skrev: fre feb 24, 2023 10:06 pm
Glycinello skrev: fre feb 24, 2023 9:53 pm
Ale skrev: fre feb 24, 2023 3:48 pm Rashford ute mot Newcastle.
No worries. Har jo Weghorst.
Flotte greier. Hvor mange mål har fyren scoret? 1 mål? Er som å spille med ti mann som vi så i går.

Newcastle vinner finalen greit. Som jeg skrev her om dagen.
Absolutt en spøk fra min side. Vil være katastrofalt for vinnersjansene våre om Rashford ikke blir klar til denne.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hva tenker vi om laget på søndag? Tipper vi får inn noen friske bein.

Ddg
Dalot
Varane
Martinez
Shaw
Casemiro
Sabizter
Bruno
Antony
Rashford
Weghorst

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»