Manchester United

Svar
InsVerderben

Re: Manchester United

Legg inn av InsVerderben »

:mrgreen:
Hardy-guttene skrev: man jan 23, 2023 11:22 am Med tanke på hvor mange elendige spillere det var, og hvor elendige de var, før EtH kom, så er det smått imponerende hva han har fått til. Og med tanke på hvordan Klopp gjorde det i sin første sesong, så er det enda mer imponerende.
Jepp, tydeligvis én av hans styrker og av den grunn holder jeg døren åpen for flere av spillerne i troppen som så langt har vært anonyme.

Behovene vil selvfølgelig tydeliggjøres nærmere sesongslutt og ser ikke bort fra at ETH fortsatt kan heve nivået på noen av de som pr.d.d ikke leverer.

Donny blir muligens usalgbar til sommeren og tror han vil få en ny sjanse.
Maguire, Lindeløf, Martial (avhengig av skader), Williams, Elanga og McTominay lever farlig og må jammen vise mer enn de har gjort!

Hendo, Telles (ser ikke bra ut) - vet ikke, men Jones, Tuanzebe og Bailly bør være ferdige!

Inn:
Kane er selvfølgelig en dyr kandidat, målgarantist, med skills som laget absolutt trenger og gitt hans karriere så langt er jeg ikke bekymret for alderen!
Andre kandidater pr i dag (Thuram, Osimhen) vurderer jeg ikke siden jeg vet for lite.

Wellé

Legg inn av Wellé »

InsVerderben skrev: man jan 23, 2023 4:58 pm :mrgreen:
Hardy-guttene skrev: man jan 23, 2023 11:22 am Med tanke på hvor mange elendige spillere det var, og hvor elendige de var, før EtH kom, så er det smått imponerende hva han har fått til. Og med tanke på hvordan Klopp gjorde det i sin første sesong, så er det enda mer imponerende.
Jepp, tydeligvis én av hans styrker og av den grunn holder jeg døren åpen for flere av spillerne i troppen som så langt har vært anonyme.

Behovene vil selvfølgelig tydeliggjøres nærmere sesongslutt og ser ikke bort fra at ETH fortsatt kan heve nivået på noen av de som pr.d.d ikke leverer.

Donny blir muligens usalgbar til sommeren og tror han vil få en ny sjanse.
Maguire, Lindeløf, Martial (avhengig av skader), Williams, Elanga og McTominay lever farlig og må jammen vise mer enn de har gjort!

Hendo, Telles (ser ikke bra ut) - vet ikke, men Jones, Tuanzebe og Bailly bør være ferdige!

Inn:
Kane er selvfølgelig en dyr kandidat, målgarantist, med skills som laget absolutt trenger og gitt hans karriere så langt er jeg ikke bekymret for alderen!
Andre kandidater pr i dag (Thuram, Osimhen) vurderer jeg ikke siden jeg vet for lite.
To andre spisser som kan være høyaktuelle er Toney (avhengig av suspensjon) og Vlahovic. Kan se for meg at begge to kan passe inn ala Haller i Ajax.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 9:41 pm
InsVerderben skrev: man jan 23, 2023 4:58 pm :mrgreen:
Hardy-guttene skrev: man jan 23, 2023 11:22 am Med tanke på hvor mange elendige spillere det var, og hvor elendige de var, før EtH kom, så er det smått imponerende hva han har fått til. Og med tanke på hvordan Klopp gjorde det i sin første sesong, så er det enda mer imponerende.
Jepp, tydeligvis én av hans styrker og av den grunn holder jeg døren åpen for flere av spillerne i troppen som så langt har vært anonyme.

Behovene vil selvfølgelig tydeliggjøres nærmere sesongslutt og ser ikke bort fra at ETH fortsatt kan heve nivået på noen av de som pr.d.d ikke leverer.

Donny blir muligens usalgbar til sommeren og tror han vil få en ny sjanse.
Maguire, Lindeløf, Martial (avhengig av skader), Williams, Elanga og McTominay lever farlig og må jammen vise mer enn de har gjort!

Hendo, Telles (ser ikke bra ut) - vet ikke, men Jones, Tuanzebe og Bailly bør være ferdige!

Inn:
Kane er selvfølgelig en dyr kandidat, målgarantist, med skills som laget absolutt trenger og gitt hans karriere så langt er jeg ikke bekymret for alderen!
Andre kandidater pr i dag (Thuram, Osimhen) vurderer jeg ikke siden jeg vet for lite.
To andre spisser som kan være høyaktuelle er Toney (avhengig av suspensjon) og Vlahovic. Kan se for meg at begge to kan passe inn ala Haller i Ajax.
Kikket litt og har en presis v.fot og godt skudd, sterk i kroppen og meget god i duellspillet, meget god teknisk&på små flater, god fart/akselerasjon, har blikk for spillet med pasninger og er kun 22 år!

Ser bra ut og vanligvis er serbiske spillere også tøffe og mentalt sterke.
Virker å ha skills utover en klassisk striker og framstår som anvendelig, effektiv og målfarlig.
Vært ute med lyskeskade en god stund nå, og uten å dramatisere dét er jo PL endel hardere enn Serie A....

Toney, nja. Mye utenomsportslig bøss rundt ham (langvarig&relle lovbrudd) og slikt trenger verken ETH, laget eller klubben. Tror United har lært av tidligere erfaringer og ligger unna...

D.V. er verdsatt til ca €80 mill. og stivt nok, men på den annen side betalte vi €90 mill for Sancho og €100 for Antony så det er vel der det ligger...!?

Lezah

Legg inn av Lezah »

MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Ikke veldig begeistret for Gravenberch, men hadde vært deilig med en «quick fix» allerede i januar.

Trenger ikke være negativt at han ikke har tatt Bayern med storm. Tøff konkurranse.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir jan 24, 2023 1:31 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Ikke veldig begeistret for Gravenberch, men hadde vært deilig med en «quick fix» allerede i januar.

Trenger ikke være negativt at han ikke har tatt Bayern med storm. Tøff konkurranse.
Likte veldig godt det jeg så av ham i Ajax, selv om jeg ikke skal påstå at jeg nistirret på kampene deres.

Si at vi kunne fått ham til en ikke for jævlig pris. Han og Mejbri har begge potensialet til å bli fryktelig gode, minimum nok til å være rotasjons/stallspillere. Da har vi til en ikke for dyr penge sikret oss to stykker som kan være med de neste 10-12 årene eller noe, det ville ikke vært meg imot. Om litt bør vi se etter en naturlig arvtaker for Casemiro, seff, men som indreløpere/Eriksen-ish type tror jeg begge kan blomstre under ETH.

Ingenting av det her skjer sikkert, bare så det er sagt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Har ingen argumenter for/imot vedkommende spiller, stoler på vurderingen du kommer med og bare slenger det ut;
MvB har advart EtH mot å ta inn for mange nederlendere i troppen og hinter også til for mange x-Ajaxspillere, uansett nasjonalitet og så langt:
Martinez: +. Malacia: ?. Chong: ?. Weghorst: for tidlig. DvdB: ÷. Noen glemt?

Vet ikke helt hvordan det skal tolkes og har han noe poeng....?!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... bli-farlig

Lezah

Legg inn av Lezah »

InsVerderben skrev: tir jan 24, 2023 2:06 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Har ingen argumenter for/imot vedkommende spiller, stoler på vurderingen du kommer med og bare slenger det ut;
MvB har advart EtH mot å ta inn for mange nederlendere i troppen og hinter også til for mange x-Ajaxspillere, uansett nasjonalitet og så langt:
Martinez: +. Malacia: ?. Chong: ?. Weghorst: for tidlig. DvdB: ÷. Noen glemt?

Vet ikke helt hvordan det skal tolkes og har han noe poeng....?!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... bli-farlig
Chong er jo ikke i klubben, han ble solgt i fjor. DVB ble ikke hentet av ETH, og har ikke blitt en kjæledegge pga forhistorien. Weghorst er på lån og vil tippe det ikke forlenges på noe vis her. mao vil vi mest sannsynlig når 23-24 stå igjen med en argentiner og en brasse (Antony) som har spilt for Ajax, en antakelgi skadet nederlender som kom hit høsten 2020 (og av mange sett på som et salgsobjekt), og en nederlender som har spilt for en annen nederlandsk klubb. At dtete skal være et problem, om så en spilelr til med Ajax-link kommer inn, kan jeg egentlig ikke tro på.

MvB anbefaler i linken din Luuk de Jong, så hvor jævlig reddd han er for nederlendere på ETHs vegne gidder jeg ikke spekulere så mye i. Vi er milevis unna å bli f.eks Wolves med sin Portugal-link.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 2:33 pm
InsVerderben skrev: tir jan 24, 2023 2:06 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Har ingen argumenter for/imot vedkommende spiller, stoler på vurderingen du kommer med og bare slenger det ut;
MvB har advart EtH mot å ta inn for mange nederlendere i troppen og hinter også til for mange x-Ajaxspillere, uansett nasjonalitet og så langt:
Martinez: +. Malacia: ?. Chong: ?. Weghorst: for tidlig. DvdB: ÷. Noen glemt?

Vet ikke helt hvordan det skal tolkes og har han noe poeng....?!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... bli-farlig
Chong er jo ikke i klubben, han ble solgt i fjor. DVB ble ikke hentet av ETH, og har ikke blitt en kjæledegge pga forhistorien. Weghorst er på lån og vil tippe det ikke forlenges på noe vis her. mao vil vi mest sannsynlig når 23-24 stå igjen med en argentiner og en brasse (Antony) som har spilt for Ajax, en antakelgi skadet nederlender som kom hit høsten 2020 (og av mange sett på som et salgsobjekt), og en nederlender som har spilt for en annen nederlandsk klubb. At dtete skal være et problem, om så en spilelr til med Ajax-link kommer inn, kan jeg egentlig ikke tro på.

MvB anbefaler i linken din Luuk de Jong, så hvor jævlig reddd han er for nederlendere på ETHs vegne gidder jeg ikke spekulere så mye i. Vi er milevis unna å bli f.eks Wolves med sin Portugal-link.
På min kappe selvfølgelig og godt at MvB fikk litt oppmerksomhet, delt sin "bekymring" og lettet sitt hjerte...! ;)

Bongis

Legg inn av Bongis »

InsVerderben skrev: tir jan 24, 2023 2:46 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 2:33 pm
InsVerderben skrev: tir jan 24, 2023 2:06 pm

Har ingen argumenter for/imot vedkommende spiller, stoler på vurderingen du kommer med og bare slenger det ut;
MvB har advart EtH mot å ta inn for mange nederlendere i troppen og hinter også til for mange x-Ajaxspillere, uansett nasjonalitet og så langt:
Martinez: +. Malacia: ?. Chong: ?. Weghorst: for tidlig. DvdB: ÷. Noen glemt?

Vet ikke helt hvordan det skal tolkes og har han noe poeng....?!
https://www.aftenposten.no/sport/fotbal ... bli-farlig
Chong er jo ikke i klubben, han ble solgt i fjor. DVB ble ikke hentet av ETH, og har ikke blitt en kjæledegge pga forhistorien. Weghorst er på lån og vil tippe det ikke forlenges på noe vis her. mao vil vi mest sannsynlig når 23-24 stå igjen med en argentiner og en brasse (Antony) som har spilt for Ajax, en antakelgi skadet nederlender som kom hit høsten 2020 (og av mange sett på som et salgsobjekt), og en nederlender som har spilt for en annen nederlandsk klubb. At dtete skal være et problem, om så en spilelr til med Ajax-link kommer inn, kan jeg egentlig ikke tro på.

MvB anbefaler i linken din Luuk de Jong, så hvor jævlig reddd han er for nederlendere på ETHs vegne gidder jeg ikke spekulere så mye i. Vi er milevis unna å bli f.eks Wolves med sin Portugal-link.
På min kappe selvfølgelig og godt at MvB fikk litt oppmerksomhet, delt sin "bekymring" og lettet sitt hjerte...! ;)
Ikke spør meg hvorfor jeg tenkte Marvin van Bissaka, og jeg har heller ikke peiling hvor jeg fikk navnet fra :p

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:42 pm
tbb skrev: tir jan 24, 2023 1:31 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:23 pm MEN med en sedvanlig spekulativ artikkel i dag, der de lanserer Gravenberch som en vi "kan være" interessert i.

Men tanken er jo ikke dum, enda ikke tatt av i Bayern og da han ble spurt om han vurderte å joine ETH igjen forrige sommer, var det at han allerede hadde gitt BM sitt ord på å signere for dem tilsynelatende det som var i veien. Nå er potensialet der såpass stort at han nok fort vil tilrive seg en plass som ganske fast lell, men profilen er veldig fin og litt i det sjiktet jeg gjerne kunne sett vi hentet noen fra.
Ikke veldig begeistret for Gravenberch, men hadde vært deilig med en «quick fix» allerede i januar.

Trenger ikke være negativt at han ikke har tatt Bayern med storm. Tøff konkurranse.
Likte veldig godt det jeg så av ham i Ajax, selv om jeg ikke skal påstå at jeg nistirret på kampene deres.

Si at vi kunne fått ham til en ikke for jævlig pris. Han og Mejbri har begge potensialet til å bli fryktelig gode, minimum nok til å være rotasjons/stallspillere. Da har vi til en ikke for dyr penge sikret oss to stykker som kan være med de neste 10-12 årene eller noe, det ville ikke vært meg imot. Om litt bør vi se etter en naturlig arvtaker for Casemiro, seff, men som indreløpere/Eriksen-ish type tror jeg begge kan blomstre under ETH.

Ingenting av det her skjer sikkert, bare så det er sagt.
Ja, virker kanskje bare litt «tung»?

Irriterende dersom det stemmer at Malo Gusto var en klubben hadde pekt seg ut til sommeren. Virker som en veldig spennende spiller. (Garantert kompis med Mejbri!)

qbah

Legg inn av qbah »

«Paul Merson on Harry Kane: "If I'm Manchester United, I'm spending £100m on Kane tomorrow. They just paid £80m for Antony and he won't score as many goals in 10 years as Kane would score in a season for Man Utd.»

Funny because its true.

qbah

Legg inn av qbah »

Ale skrev: tir jan 24, 2023 9:55 pm Levy kommer aldri til å selge til en rival.

Spreng banken for Osimhen i sommer.
Han blir nok fort dyrere enn Kane? Og et mer usikkert kort. Men yngre.
Vanskelig den der syns jeg.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

qbah skrev: tir jan 24, 2023 10:05 pm Han blir nok fort dyrere enn Kane? Og et mer usikkert kort. Men yngre.
Vanskelig den der syns jeg.
Husker når de argumentene ble brukt etter Maguire og AWB (sikkert kort, engelsh, kan ligaen +++) og at neste manager i det minste hadde noe å bygge videre på.
Kane er omtrent like gammel som RVP når han kom. Jeg tror at Oshimen "holder litt lenger" og er i ærlighetens navn langt mer spennende.

Kane blir ikke gratis, så skal man først bruke litt penger, så klarer man Nigerianeren også hvis man har lyst.

Jeg ser rivalene kjøper ungt og energiskt. Skulle gjerne sett vi matchet det

Wellé

Legg inn av Wellé »

Problemet med en Kane-signering er jo at han har ganske pill råtne ankler, og har hatt det lenge. Tror man at de blir bedre med årene? Når han spiller så er det vanskelig å finne noe som er en mer sure thing, spesielt med hurtige kanter rundt seg, men jeg tror han må redusere kampbelastningen i årene fremover.

Han er jo heller ikke noe pressmonster hvis man ønsker det, og det er jo kanskje for å spare nettopp anklene.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Vil helst at vi skal droppe å kjøpe flere spillere fra nederlandsk liga, eller nederlendere nå.

arknath

Legg inn av arknath »

Håper Kane er helt uaktuell.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wellé skrev: tir jan 24, 2023 10:26 pm Problemet med en Kane-signering er jo at han har ganske pill råtne ankler, og har hatt det lenge. Tror man at de blir bedre med årene? Når han spiller så er det vanskelig å finne noe som er en mer sure thing, spesielt med hurtige kanter rundt seg, men jeg tror han må redusere kampbelastningen i årene fremover.

Han er jo heller ikke noe pressmonster hvis man ønsker det, og det er jo kanskje for å spare nettopp anklene.
Hvordan kan en spiller med «pillråtne ankler» spille så mye fotball? Går mot tredje sesong på rad med mer enn 3000 minutt med PL-fotball. Spiller i snitt tett på 2900 min med PL-fotball hver sesong (siste åtte år).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: tir jan 24, 2023 10:14 pm
qbah skrev: tir jan 24, 2023 10:05 pm Han blir nok fort dyrere enn Kane? Og et mer usikkert kort. Men yngre.
Vanskelig den der syns jeg.
Husker når de argumentene ble brukt etter Maguire og AWB (sikkert kort, engelsh, kan ligaen +++) og at neste manager i det minste hadde noe å bygge videre på.
Kane er omtrent like gammel som RVP når han kom. Jeg tror at Oshimen "holder litt lenger" og er i ærlighetens navn langt mer spennende.

Kane blir ikke gratis, så skal man først bruke litt penger, så klarer man Nigerianeren også hvis man har lyst.

Jeg ser rivalene kjøper ungt og energiskt. Skulle gjerne sett vi matchet det
Vanskelig å forstå hva Maguire og AWB har med Kane å gjøre. Jeg kan godt være enig i at Oshimen er mer spennende. Hva enn som ligger i det. Men bedre er han jo ikke, og nedsiden er også større og langt mer sannsynlig. Er oppsiden større? Ikke de neste tre årene. Kanske på lang sikt, men det må man nok betale for i form av at han blir vesentlig dyrere.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ale skrev: ons jan 25, 2023 7:20 am Leste nå at tre dager før (en eventuell) ligacupfinalen, så spiller vi andre oppgjør mot Barcelona. Så stor fordel for et uthvilt Newcastle der om det skulle bli oppgjøret på Wembley.
Bare å sende ut andrelaget mot Barca, i begge kampene.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Saliph skrev: ons jan 25, 2023 7:25 am
Ale skrev: ons jan 25, 2023 7:20 am Leste nå at tre dager før (en eventuell) ligacupfinalen, så spiller vi andre oppgjør mot Barcelona. Så stor fordel for et uthvilt Newcastle der om det skulle bli oppgjøret på Wembley.
Bare å sende ut andrelaget mot Barca, i begge kampene.
Bare å drite i EL når vi ligger såpass bra an med topp 4. Håper EtH har det i seg å sende ut 2. laget i et garantert tap.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Frem til slutten av april er bortimot alt av kamper, etter kampen i kveld, hjemme eller nær Manchester (Leeds og Liverpool). Unntaket er Barcelona, en potensiell finale i ligacupen og muligens noe i FA-cupen (vet ikke når/hvor den spilles?). Helt sikkert litt behagelig i et tett program.

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: ons jan 25, 2023 8:29 am Frem til slutten av april er bortimot alt av kamper, etter kampen i kveld, hjemme eller nær Manchester (Leeds og Liverpool). Unntaket er Barcelona, en potensiell finale i ligacupen og muligens noe i FA-cupen (vet ikke når/hvor den spilles?). Helt sikkert litt behagelig i et tett program.
Vi har vel også en bortekamp mot Brighton i midten av mars. Men ja, godt poeng. Burde hjelpe en del det.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir jan 24, 2023 9:43 pm
Lezah skrev: tir jan 24, 2023 1:42 pm
tbb skrev: tir jan 24, 2023 1:31 pm

Ikke veldig begeistret for Gravenberch, men hadde vært deilig med en «quick fix» allerede i januar.

Trenger ikke være negativt at han ikke har tatt Bayern med storm. Tøff konkurranse.
Likte veldig godt det jeg så av ham i Ajax, selv om jeg ikke skal påstå at jeg nistirret på kampene deres.

Si at vi kunne fått ham til en ikke for jævlig pris. Han og Mejbri har begge potensialet til å bli fryktelig gode, minimum nok til å være rotasjons/stallspillere. Da har vi til en ikke for dyr penge sikret oss to stykker som kan være med de neste 10-12 årene eller noe, det ville ikke vært meg imot. Om litt bør vi se etter en naturlig arvtaker for Casemiro, seff, men som indreløpere/Eriksen-ish type tror jeg begge kan blomstre under ETH.

Ingenting av det her skjer sikkert, bare så det er sagt.
Ja, virker kanskje bare litt «tung»?

Irriterende dersom det stemmer at Malo Gusto var en klubben hadde pekt seg ut til sommeren. Virker som en veldig spennende spiller. (Garantert kompis med Mejbri!)
Han er 1.90 høy, så kan nok litt uvøren ut. Aldri slått meg so met problem.

Malo Gusto husker jeg vagt ble nevnt alt i sommer. Virker veldig spennende, men samtidig skal det godt gjøres å hente noen før CFC!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: ons jan 25, 2023 8:38 am
tbb skrev: ons jan 25, 2023 8:29 am Frem til slutten av april er bortimot alt av kamper, etter kampen i kveld, hjemme eller nær Manchester (Leeds og Liverpool). Unntaket er Barcelona, en potensiell finale i ligacupen og muligens noe i FA-cupen (vet ikke når/hvor den spilles?). Helt sikkert litt behagelig i et tett program.
Vi har vel også en bortekamp mot Brighton i midten av mars. Men ja, godt poeng. Burde hjelpe en del det.
Jeg mente å skrive slutten av mars. Var den kampen jeg tenkte på. Ser nå at den er 18. mars.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: ons jan 25, 2023 6:51 am Vanskelig å forstå hva Maguire og AWB har med Kane å gjøre.
Det har noe med det som stod i innlegget jeg sitterte å gjøre. "sikrere valg". Hva er sikkert idag egentlig? Det handler i hvertfall om langt mer enn at han kan liga og er engelsk.

For meg er det ikke svart/hvit eller natt/dag og ikke noe midt i mellom. Kane er god han, og en soleklar oppgradering fra det man har, men det tror jeg også at flere andre er. Og et spm jeg lurer på er om det ikke faktisk er mulig å kunne gjøre en bedre deal et annet sted, og med en en helt annen spiller, enn 1 av de 2 som koster opp mot eller over milliarden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: ons jan 25, 2023 7:25 am
Ale skrev: ons jan 25, 2023 7:20 am Leste nå at tre dager før (en eventuell) ligacupfinalen, så spiller vi andre oppgjør mot Barcelona. Så stor fordel for et uthvilt Newcastle der om det skulle bli oppgjøret på Wembley.
Bare å sende ut andrelaget mot Barca, i begge kampene.
Absolutt, de to minst viktige kampene som er i det tettpakkete kampprogrammet fremover.
Vi så mot arsenal hvor avgjørende det å ha dårligere inngang til kamp har å si for utfallet, da United ble overkjørt siste halvtimen og virket slitne.

Kvalikk inn til sluttspillet i EL, det er faktisk langt mindre sexy enn en potensiell LC finale. Egentlig bare irriterende at når man først kuket det til i sluttspillet, ikke bare kunne ryke. I hvertfall all den tid jeg tror ETH vil kjøre på med sterk lag. Bør være en ypperlig anledning til å sende utpå fringespillerne og noen fra den yngre garde som kan få litt nyttig læring.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: ons jan 25, 2023 1:32 pm
tbb skrev: ons jan 25, 2023 6:51 am Vanskelig å forstå hva Maguire og AWB har med Kane å gjøre.
Det har noe med det som stod i innlegget jeg sitterte å gjøre. "sikrere valg". Hva er sikkert idag egentlig? Det handler i hvertfall om langt mer enn at han kan liga og er engelsk.

For meg er det ikke svart/hvit eller natt/dag og ikke noe midt i mellom. Kane er god han, og en soleklar oppgradering fra det man har, men det tror jeg også at flere andre er. Og et spm jeg lurer på er om det ikke faktisk er mulig å kunne gjøre en bedre deal et annet sted, og med en en helt annen spiller, enn 1 av de 2 som koster opp mot eller over milliarden.
Alltid plenty av usikkerhet ved å hente spillere. Et c-moment, som feks skader, har en feks aldri kontroll over. Det blir litt det samme enten en henter Oshimen eller Kane. Men selv om en ikke liker profilen til Harry Kane trenger en ikke gjøre seg vanskelig. Dersom man ikke vet hva man får når en henter Harry Kane har en enten ikke sett nok fotball eller forstått det passe dårlig.

Jeg tror han ville vært en veldig mye bedre match for EtH-ball og resten av laget enn Oshimen (som nok også blir veldig mye dyrere enn mange later til å tro).

At Kane ikke skulle lykkes fordi AWB ikke har lykkes i Man Utd? Det vet du også er et fullstendig latterlig argument.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: ons jan 25, 2023 1:51 pm Alltid plenty av usikkerhet ved å hente spillere. Et c-moment, som feks skader, har en feks aldri kontroll over. Det blir litt det samme enten en henter Oshimen eller Kane.Men selv om en ikke liker profilen til Harry Kane trenger en ikke gjøre seg vanskelig.Dersom man ikke vet hva man får når en henter Harry Kane har en enten ikke sett nok fotball eller forstått det passe dårlig.

Jeg tror han ville vært en veldig mye bedre match for EtH-ball og resten av laget enn Oshimen (som nok også blir veldig mye dyrere enn mange later til å tro).
Jeg ser ikke helt koblingen til mitt innlegg.

Jeg sier da klart og tydlig at ikke noe er sikkert, hverken når det gjelder den ene eller andre. Og leser du mellom linjene fra samme innlegg, så er det jo også derfor jeg mener at vi kanskje burde se på billigere løsninger (usikkerhet + masse penger for å få det = bingo) men der man jo håper at scouting veier opp.

Det burde pina dø ikke være vanskelig å finne ut kvalitetene man trenger i en angriper når man vet hvordan man vil spille ball, også scoute etter nettopp disse kriteriene, i tillegg sjekke ut personlighet når man nærmer seg noe. Og at spillere innafor dette søket ikke finnes, så det må bli kane eller oshimen, det tror jeg ikke på. Fotballverden er stor i dag.
Sist redigert av TrueTopRed den ons jan 25, 2023 2:32 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: ons jan 25, 2023 2:18 pm
tbb skrev: ons jan 25, 2023 1:51 pm Alltid plenty av usikkerhet ved å hente spillere. Et c-moment, som feks skader, har en feks aldri kontroll over. Det blir litt det samme enten en henter Oshimen eller Kane.Men selv om en ikke liker profilen til Harry Kane trenger en ikke gjøre seg vanskelig.Dersom man ikke vet hva man får når en henter Harry Kane har en enten ikke sett nok fotball eller forstått det passe dårlig.

Jeg tror han ville vært en veldig mye bedre match for EtH-ball og resten av laget enn Oshimen (som nok også blir veldig mye dyrere enn mange later til å tro).
Jeg ser ikke helt koblingen til mitt innlegg.

Jeg sier da klart og tydlig at ikke noe er sikkert, hverken når det gjelder den ene eller andre. Og leser du mellom linjene fra samme innlegg, så er det jo også derfor jeg mener at vi kanskje burde se på billigere løsninger (usikkerhet + masse penger for å få det = bingo) men der man jo håper at scouting veier opp.

Det burde pina dø ikke være vanskelig å finne ut kvalitetene man trenger i en angriper når man vet hvordan man vil spille ball, også så scoute etter nettopp disse, i tillegg sjekke ut personlighet når man nærmer seg noe. Og at spillere innafor dette søket ikke finnes, så det må bli kane eller oshimen, det tror jeg ikke på. Fotballverden er stor i dag.
Den delen i innlegg nummer to har jeg forståelse for. Det jeg stusset på var delen i det første innlegget hvor du skrev vi like gjerne kunne hente Oshimen «fordi Maguire/AWB» (satt på spissen).

Jeg er ambivalent ift Kane. En Harry Kane som leverer på det nivået han har i år tror jeg kunne gitt EtH (og dermed klubben) litt ro minimum de neste tre årene (fem år yngre enn to av de beste spissene i verden). Siden jeg har voldsomt tro på EtH er det noe jeg setter relativt høyt.

På en annen side er jeg generelt sett ikke fan av å bruke store summer på spillere med den type profil (Varane, Casemiro, Kane). Det er dyrt og burde være unødvendig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»