Manchester United

Svar
KongOlav2

Re: Manchester United

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: man mai 08, 2023 4:14 pm Ja, disse tabbene blir veldige synlige. Og DdG har hatt 4 av de denne sesongen, mest sammen med Lloris. Synes på mange måter de som bruker tabbene som argument alene fremstår som litt enkle sjeler. De tar jeg ikke seriøst. DdG har flere kamper denne sesongen, og alle tidligere sesonger, hvor han egenhendig er "skyld" i at vi tar med oss poeng. Hvor faen er disse "plusspoengene" i vurderingen? Han har definitivt store utfordringer med fotarbeidet, her er han rett og slett svak, og bidrar negativt til våre prestasjoner. Men denne fremstillingen av DdG som en håpløs keeper er svært unyansert.
Han har jo dog £350k i uka, og burde i så måte vært PLs beste keeper. Nå har dere sjansen til å kvitte dere med den lønna, hente en f.eks relativt billig Raya som kanskje skal ha bare en tredjedel av lønna og er bedre med ballen i beina og som sweeper enn det De Gea er. Det siste skal ikke undervurderes. F.eks har jo Alisson en og annen blemme pga dette, men samtidig avverger han også svært mye før det i hele tatt kommer til sjanser takket være en særs proaktiv spillestil. Det er faktisk rimelig verdifullt i mine øyne.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Wellé skrev: man mai 08, 2023 4:23 pm
DuncanE skrev: man mai 08, 2023 4:03 pm De du nevner er bedre med føttene, men skal nevnes at selv Alisson og Ederson har satt laget sitt i forlegenhet med noen av sine inngripen med føttene denne sesongen. Foruten disse 5 er det ikke veldig mange andre keepere I PL som er mye bedre til dette sweeper-spillet. Så når du fremstiller det som at alle er bedre enn DdG, og du bare nevnte topp 5, er dette svada. DdG har plutselig blitt en dårlig keeper "når det kommer til redninger"? Såpass. Når skjedde dette, i går? Tull og tøys. Han er fremdeles PLs best skuddstopper, selv om han åpenbart har andre utfordringer i spillet sitt.
Man kan godt legge til:
Steele/Sanchez, Leno, Kepa, Meslier, Pickford og Bazunu som jeg mener er utpreget bedre med ballen i bena. Da er vi oppe i 11 som jeg mener er klart bedre i denne fasen.

Resten av keeperne mener jeg er sånn tålelig på nivå med DDG med ballen i bena. Sliter med å vurdere det spesielt nøye når jeg på generell basis mener de er non-viable, pluss at flere av lagene under her ikke bruker keeperne sine nødvendigvis aktivt i spillet.
Ja, foruten Sanchez, er jeg enig i dette. De er alle bedre enn DdG med ballen i føttene. Sanchez er slett ikke god. Pickford blant de aller beste. Men få (ingen?) av de du nevner er bedre enn DdG på å stoppe skudd. Selv om frispilling bakfra kan værecavgjørende for en toppklubb, er det fortsatt viktig å forhindre ballene fra å nå nota. Fremstillingen og vurderingen av DdG blir derfor noe enfoldig.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

DuncanE skrev: man mai 08, 2023 4:14 pm
InsVerderben skrev: man mai 08, 2023 12:15 pm Kan diskuteres men uten ham hadde vi definitivt ikke hatt 63 poeng og kjempet om topp-4 etter 34 serierunder, og ALLE gjør feil.

"Balleløse?!" En bra beskrivelse på 'front-3' vil jeg påstå, som forøvrig virker å ha sluttet å se etter bedre plasserte medspillere i angrep i det siste og heller går for avslutning selv, og det i dårlige posisjoner.
Det får meg til å rive av meg håret...!

"Clean sheets" er verdt sin vekt i kopipapir om man vil printe det ut for statistikkens del, og 2 innslupne på de 2 siste bortekampene er helt akseptabelt.
Men, brenner man så mange sjanser som vi har gjort i de nevnte og ikke scorer så er det hovedproblemet og gjør at 3 poeng selvfølgelig blir en umulighet.

Synes det blir søkt å bruke blemmer defensivt som forklaring på tap og ikke minst som argument for å selge spillere.
Ja, disse tabbene blir veldige synlige. Og DdG har hatt 4 av de denne sesongen, mest sammen med Lloris. Synes på mange måter de som bruker tabbene som argument alene fremstår som litt enkle sjeler. De tar jeg ikke seriøst. DdG har flere kamper denne sesongen, og alle tidligere sesonger, hvor han egenhendig er "skyld" i at vi tar med oss poeng. Hvor faen er disse "plusspoengene" i vurderingen? Han har definitivt store utfordringer med fotarbeidet, her er han rett og slett svak, og bidrar negativt til våre prestasjoner. Men denne fremstillingen av DdG som en håpløs keeper er svært unyansert.
Jepp og du fikk det fram bedre enn meg.
Det "telles" knapt om han gjør en matchvinnende redning, men en tabbe som "taper" derimot....!

Skal komme de som jakter syndebukker i møte og si ja, Shaw sin feil mot BHA kostet oss 1 poeng, DDG sin tabbe mot W.H. kostet oss 1 poeng, og i begge tilfeller var det i siste instans fordi vi ikke evnet å score mål, ergo kunne vi ikke vinne ...!

Angrepet/det offensive sviktet i begge kampene og bør bære skylden for poengtap ved å brenne så mange gode sjanser....!

Wellé

Legg inn av Wellé »

DuncanE skrev: man mai 08, 2023 4:29 pm
Wellé skrev: man mai 08, 2023 4:23 pm
DuncanE skrev: man mai 08, 2023 4:03 pm De du nevner er bedre med føttene, men skal nevnes at selv Alisson og Ederson har satt laget sitt i forlegenhet med noen av sine inngripen med føttene denne sesongen. Foruten disse 5 er det ikke veldig mange andre keepere I PL som er mye bedre til dette sweeper-spillet. Så når du fremstiller det som at alle er bedre enn DdG, og du bare nevnte topp 5, er dette svada. DdG har plutselig blitt en dårlig keeper "når det kommer til redninger"? Såpass. Når skjedde dette, i går? Tull og tøys. Han er fremdeles PLs best skuddstopper, selv om han åpenbart har andre utfordringer i spillet sitt.
Man kan godt legge til:
Steele/Sanchez, Leno, Kepa, Meslier, Pickford og Bazunu som jeg mener er utpreget bedre med ballen i bena. Da er vi oppe i 11 som jeg mener er klart bedre i denne fasen.

Resten av keeperne mener jeg er sånn tålelig på nivå med DDG med ballen i bena. Sliter med å vurdere det spesielt nøye når jeg på generell basis mener de er non-viable, pluss at flere av lagene under her ikke bruker keeperne sine nødvendigvis aktivt i spillet.
Ja, foruten Sanchez, er jeg enig i dette. De er alle bedre enn DdG med ballen i føttene. Sanchez er slett ikke god. Pickford blant de aller beste. Men få (ingen?) av de du nevner er bedre enn DdG på å stoppe skudd. Selv om frispilling bakfra kan værecavgjørende for en toppklubb, er det fortsatt viktig å forhindre ballene fra å nå nota. Fremstillingen og vurderingen av DdG blir derfor noe enfoldig.
Nå er ikke dette min favorittstatistikk, men denne har DDG også som en keeper i nedre sjiktet når det kommer til skuddstopping. Det stemmer også decent med min oppfatning fra denne sesongen, selvom han fortsatt har kamper hvor han er spinnvill. Jeg har full forståelse for hvis man er uenig, men akkurat denne gangen så backer den min oppfatning så da velger jeg å bruke den :P

Forutsetter man at det er noe sannhet i denne statistikken betyr jo det at han er i nedre sjiktet når det kommer til ballspill og redninger, og jeg syns han maks er middels i feltet. Da står du ikke igjen med en fryktelig god keeper.

https://www.fotmob.com/leagues/47/stats ... ue-players

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Problemet til de Gea som skuddstopper er «standardavviket». Noen helt fantastiske redninger, men også veldig mange hvor han er direkte dårlig (stort sett veldig dårlig på langskudd!). I sum er han ikke i nærheten av de beste i ligaen. På toppen av det hele står han slik plassert at han ofte får det til å se vanskeligere enn det er. (Man skal ikke være veldig god med pytagoras for å forstå at en keeper som konstant står ett par meter nærmere streken oftere må ut i lenger strekk.)

En påstand om at de Gea er en god skuddstopper er helt absurd.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Amad!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Han er også desidert minst aktiv på innlegg i straffeområdet, fanget bare 9 hele sesongen!

Alle andre keepere i ligaen har fanget minst 4x så mange til sammenligning.

Saliph

Legg inn av Saliph »

F_Brandy skrev: man mai 08, 2023 5:15 pmAmad!
For et mål.

Sist redigert av Saliph den man mai 08, 2023 5:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Satan, hvor mye sutring det er her nå.
Det som skjer nå er vel som forventet, er det ikke? EtH har rullert omtrent så lite som mulig, og vi har spilt latterlig mange kamper denne sesongen. Det at spillerne da opplever fatique og fallende form er normalt. Vi har tidligere i sesongen sett noe av hva dette laget er godt for, og det at vi opplever motgang nå betyr ikke at alle spillerne plutselig er talentløse.

Ha nå litt tålmodighet. Dette er et prosjekt som skal bygges opp over tid, og man vil variere både i prestasjoner og i resultater.

Mehell

Legg inn av Mehell »

tbb skrev: man mai 08, 2023 5:13 pm Problemet til de Gea som skuddstopper er «standardavviket». Noen helt fantastiske redninger, men også veldig mange hvor han er direkte dårlig (stort sett veldig dårlig på langskudd!). I sum er han ikke i nærheten av de beste i ligaen. På toppen av det hele står han slik plassert at han ofte får det til å se vanskeligere enn det er. (Man skal ikke være veldig god med pytagoras for å forstå at en keeper som konstant står ett par meter nærmere streken oftere må ut i lenger strekk.)

En påstand om at de Gea er en god skuddstopper er helt absurd.
Min påstand er at han er en fantastisk skuddstopper. En av verdens beste, faktisk.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Eddie skrev: man mai 08, 2023 5:32 pm
Mehell skrev: man mai 08, 2023 5:28 pm
tbb skrev: man mai 08, 2023 5:13 pm Problemet til de Gea som skuddstopper er «standardavviket». Noen helt fantastiske redninger, men også veldig mange hvor han er direkte dårlig (stort sett veldig dårlig på langskudd!). I sum er han ikke i nærheten av de beste i ligaen. På toppen av det hele står han slik plassert at han ofte får det til å se vanskeligere enn det er. (Man skal ikke være veldig god med pytagoras for å forstå at en keeper som konstant står ett par meter nærmere streken oftere må ut i lenger strekk.)

En påstand om at de Gea er en god skuddstopper er helt absurd.
Min påstand er at han er en fantastisk skuddstopper. En av verdens beste, faktisk.
Din påstand endrer ikke det faktum at han ikke er det dog.
Min påstand er at min påstand er korrekt, og det at du mener noe annet endrer ikke på det faktum at han faktisk er det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Mehell skrev: man mai 08, 2023 5:35 pm
Eddie skrev: man mai 08, 2023 5:32 pm
Mehell skrev: man mai 08, 2023 5:28 pm

Min påstand er at han er en fantastisk skuddstopper. En av verdens beste, faktisk.
Din påstand endrer ikke det faktum at han ikke er det dog.
Min påstand er at min påstand er korrekt, og det at du mener noe annet endrer ikke på det faktum at han faktisk er det.
De beste skuddstopperne har en redningsprosent på rundt/tett på 80 %. Der var de Gea selv den gang han faktisk var en god skuddstopper (før 2018). I dag ligger han på rundt 70 % noe som er helt middelmådig i PL sammenheng.

Så kan du selvsagt mene og postulere hva du måtte ønske.

Kent

Legg inn av Kent »

Vi har tapt flere seriekamper denne sesongen enn vi noen gang gjorde under OGS.

9 mot 8 og 6.

startelver

Legg inn av startelver »

OGS fikk ikke nok tid!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: man mai 08, 2023 5:13 pm Problemet til de Gea som skuddstopper er «standardavviket». Noen helt fantastiske redninger, men også veldig mange hvor han er direkte dårlig (stort sett veldig dårlig på langskudd!). I sum er han ikke i nærheten av de beste i ligaen. På toppen av det hele står han slik plassert at han ofte får det til å se vanskeligere enn det er. (Man skal ikke være veldig god med pytagoras for å forstå at en keeper som konstant står ett par meter nærmere streken oftere må ut i lenger strekk.)

En påstand om at de Gea er en god skuddstopper er helt absurd.
Absurd, faktisk. Det må jo innebære at du sitter på noe tilnærmet fasit her, og at de som måtte mene noe annet fremstår som idioter. Greit.

Kent

Legg inn av Kent »

Brighton får seg ihvertfall deng.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Denger de City også og sikrer plassen hadde det vært enda bedre.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Det er da i alle fall noe.


Jack

Legg inn av Jack »

Saliph skrev: man mai 08, 2023 9:00 pm Det er da i alle fall noe.

£40k i uka og reservekeeper kan jeg leve med. *EDIT: Egentlig ikke. Det er best for alle parter at han forlater klubben.

6 uker igjen av kontrakten og ikke et eneste troverdig rykte om at noen klubber i Europa er interessert i å hente ham på free transfer. Det sier sitt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Saliph skrev: man mai 08, 2023 9:00 pm Det er da i alle fall noe.

Legger man til grunn at dette stemmer og er EtH/klubbens ønske er det selvfølgelig helt fair.
Mildt sagt spent på hvem man i så fall henter, til hvilken pris, hvor dyktig klubben vil være rundt kjøpet og hvor mye det spiser av budsjettet...!

Tar'n et saftig lønnskutt&lever med å være 2.valg er'n vel et alternativ!?
Ser i grunn bort fra Henderson og hva med gæmlisene Heaton, Dubravka og Butland, eller unggutta Bishop og Kovár?
Noe å samle på..?

Juiced

Legg inn av Juiced »

Utd burde sjekke ut muligheten for å hente Mike Maignan fra AC Milan. Blir nok dyr, men en av verdens beste keepere og jeg tror det hadde vært mulig og rive han løs fra Milano.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Juiced skrev: tir mai 09, 2023 1:25 pm Utd burde sjekke ut muligheten for å hente Mike Maignan fra AC Milan. Blir nok dyr, men en av verdens beste keepere og jeg tror det hadde vært mulig og rive han løs fra Milano.
Det er akkurat dét, prisen...!
Hva vil en "bedre&moderne" keeper koste?
£ 50, 60, 70 mill...?

Ser ikke keeperplassen som 1.prio for United. Vi har sluppet inn 41 mål i PL denne sesongen og til sammenligning kun scoret 49...!

Keepere vinner ikke kamper uten at medspillerne scorer mål, og det er som kjent utespillere sin oppgave og bare for å sette det litt i perspektiv:
Ødis i Arsenal har 15 mål, 7 assists.
Bruno har 6 mål, 7 assists.
Rash har 26 mål, 5 assists og resten av Unitedspillerne er det ikke verdt å nevne tall på.
Ny keeper....?!
Sist redigert av InsVerderben den tir mai 09, 2023 2:10 pm, redigert 2 ganger totalt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

InsVerderben skrev: tir mai 09, 2023 1:56 pm
Juiced skrev: tir mai 09, 2023 1:25 pm Utd burde sjekke ut muligheten for å hente Mike Maignan fra AC Milan. Blir nok dyr, men en av verdens beste keepere og jeg tror det hadde vært mulig og rive han løs fra Milano.
Det er akkurat dét, prisen...!
Hva vil en "bedre&moderne" keeper koste?
£ 50, 60, 70 mill...?

Ser ikke keeperplassen som 1.prio for United. Vi har sluppet inn 41 mål i PL denne sesongen og til sammenligning kun scoret 49...!

Keepere vinner ikke kamper, det er det som kjent utespillere ved å score som gjør....!
Vinner ikke keepere kamper? Jo, det gjør de ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Juiced skrev: tir mai 09, 2023 1:25 pm Utd burde sjekke ut muligheten for å hente Mike Maignan fra AC Milan. Blir nok dyr, men en av verdens beste keepere og jeg tror det hadde vært mulig og rive han løs fra Milano.
Et åpenbart valg. Jeg tror det ville blitt ekstremt vanskelig. Er jo heller ikke som om Milan fremstår som en møkkaklubb, på vei mot CL finale.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: man mai 08, 2023 3:39 pm
InsVerderben skrev: man mai 08, 2023 3:23 pm
Wellé skrev: man mai 08, 2023 3:10 pm
DDG er "ferdig" fordi han ikke er en moderne keepertype, noe EtH virker å foretrekke basert på Ajax. Å spille med en keeper som er så svak som sweeper er helt krise hvis man skal spille ut bakfra. Keere som Allison og Ederson kan bare chippe over første pressledd hvis lag prøver å presse de to lagene, mens DDG er alltid en fare hver gang han har ballen.

At han heller ikke er den beste versjonen av seg selv lenger som "ren" keeper gjør at han er en elendig fit for Man Utd anno 2023.
Og du nevner i fleng antall keepere i PL som opptrer som sweepere, er "moderne" og har samme stats som DDG...!?

DDG, med sine prestasjoner denne
sesongen framstår ikke som et "problem" for videreutviklingen av United og laget trenger nok fokus på annet enn keeper-plassen, vil jeg mene...!

"..elendig fit..." faktisk.
Forutinntatt og en meget drøy påstand....!
Vil du at jeg skal nevne keepere som er bedre som sweeper? Det er pretty much alle keepere i PL, men for å ta topp 5 fra hodet:
Allison
Ederson
Raya
Ramsdale
Martinez

Det de bidrar med i spillet er ekstremt verdifult for lag som vil spille ut bakfra, noe jeg tror EtH ønsker, og DDG kan det VIRKELIG ikke. Han er direkte håpløs her. Og ja, det gjør han til en elendig fit. Har ingenting med forutinntatthet. Har sagt ig ment det lenge. Han er rett og slett ikke en veldig god keeper lenger, spesielt ikke for lag som ønsker å spille seg ut bakfra.

Når han heller ikke er en ekstremt pluss-keeper når det kommer til redninger (ala prime DDG, Courtois og prime-Oblak) så bringer han ekstremt lite til bordet mtp lønn.

Ville vært høyt på prio-listen min å kvitte seg med han samt oppgradere med en bedre fit
Flott!
Du kan jo sjekke ut wyscout og se om din negative vurdering av DDG kan understøttes saklig/beviselig..!

https://wyscout.com/football-players/

Wellé

Legg inn av Wellé »

InsVerderben skrev: tir mai 09, 2023 3:14 pm Flott!
Du kan jo sjekke ut wyscout og se om din negative vurdering av DDG kan understøttes saklig/beviselig..!

https://wyscout.com/football-players/
Hva er det du ønsker at jeg skal gjøre der? Kjøpe medlemskap for å så bruke den lille tiden man får med et bronsjemedlemskap for å se på DDG?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Det som frustrerer meg mest er hvor svake laget er med ball. Sjokkerende mange simple, enkle balltap.

Er vel mer av dette nå som Martinez og Varane er ute. Nesten blitt en umulighet å spille seg ut bakfra.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: tir mai 09, 2023 3:29 pm
InsVerderben skrev: tir mai 09, 2023 3:14 pm Flott!
Du kan jo sjekke ut wyscout og se om din negative vurdering av DDG kan understøttes saklig/beviselig..!

https://wyscout.com/football-players/
Hva er det du ønsker at jeg skal gjøre der? Kjøpe medlemskap for å så bruke den lille tiden man får med et bronsjemedlemskap for å se på DDG?
Vil påstå det er en god kilde for aktuell statistikk og gidder du ikke underbygge din påstand/vurdering av DDG, eller få en vekker/bekreftelse ved statistikk, som faktisk viser at du tar feil, så synser du bare og 'move on'!

Du bør ha litt mer informasjon før du 'sager' andre lag sine spillere neste gang og uttaler deg bastant og og ha en god kveld! ;)

taknina

Legg inn av taknina »

Jeg føler nok her at de Geas bidrag med føttene og evner til å bruke de eller mangel på sådan er noe overfokusert og går mye på trygghet med ball i pressede situasjonr hos mottakerne i backlinjen.

Mye på samme måte som jeg nok føler at hans evner på strek nok også er noe overfokusert.

Vannskillet keeper versus utespiller kom jo da keeper ikke lenger fikk plukke tilbakespill med hendene og før den tid trente keepere lite på fotarbeid. Iallefall den store majoriteten av dem.

Etter at dette ble en realitet har jo alle keepere helt fra lilleputtstadie trening i ballbehandling øvelser med ball på fot nærmest på lik linje med utespillere Er med i spilefrekvenser på en helt annen måte en før tilbakespillsregelen selv om det også nå finnes forskjell på trygghet og sikkerhet som en naturgitt gave hos den enkelte utøver. Keeper

Det en kan stille spørsmålstegn ved er hans dominering , dirigering i luftrommet innenfor sin egen femmeter ved corner frispark og generellt feltarbeid som også inkluderer når han skal gå, skjære av og når han skal stå. Men dette synest jeg nå er en svakhet selv hos mange av de beste keeperne.
Sist redigert av taknina den tir mai 09, 2023 3:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

15. juni 2018 var dagen De Gea ble ødelagt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»