Manchester United

Svar
Belinho

Re: Manchester United

Legg inn av Belinho »

Saliph skrev: søn nov 28, 2021 7:37 pm Det Rashford gjør på 1-0 er imponerende idiotisk.
Har jo nevnt den fotball-IQ Rashford besitter flere ganger i VGD...tror det er dette som gjør at han aldri helt blir verdensklasse.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Belinho skrev: søn nov 28, 2021 7:39 pm
Saliph skrev: søn nov 28, 2021 7:37 pm Det Rashford gjør på 1-0 er imponerende idiotisk.
Har jo nevnt den fotball-IQ Rashford besitter flere ganger i VGD...tror det er dette som gjør at han aldri helt blir verdensklasse.
Lat har han blitt også. Får håpe Rangnick gir ham et kraftig spark bak.

Det er i det hele tatt vanvittig mye å ta tak i i dette laget. Jeg forventer ingen mirakler fra Ralfie, men det burde være mulig å få til en betydelig forbedring på relativt kort tid.
Sist redigert av Saliph den søn nov 28, 2021 8:29 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

fazz skrev: søn nov 28, 2021 4:51 pm Fellaini er forøvrig en av de mest undervurderte spillerne som har spilt for United de siste årene, og er vel en av de med helt klart flest viktige scoringer siden Ferguson sin tid. En veldig undervurdert spiller av United fansen. Mata er vel den spilleren med flest United kamper i tillegg til Rashford og De Gea før denne sesongen.
Fellaini var en spillertype som brøt mot den fotballen laget hadde spilt i en årrekke, og som fansen ønsket å se. Han var aldri særlig godt likt for sine sportslige prestasjoner blant fansen, rett og slett fordi han ikke var særlig god. At han var et suksesskjøp får meg til å undre hva din definisjon av et bomkjøp er.

Og at Mata har flest kamper før denne sesongen er ikke nødvendigvis et stempel for hans kvaliteter, men heller hvor mye annet ræl vi har bommet med på overgangsmarkedet. Post-SAF kan man vel knapt telle antall virkelig gode kjøp på én hånd, og jeg tror de aller færreste vil nominere Mata inn på den hånda.

Belinho

Legg inn av Belinho »

Carrick - "We’re happy with the team we’ve picked, for sure. We’ve come here to try and win the game, like we do every single game. "

Morsomt. Kunne nesten tro at det var Ole.

startelver

Legg inn av startelver »

Carrick mente faktisk de var skuffet over at de ikke vant i forhold til sjanser. Utrolig.

Hadde ikke Chelsea ballinnehav på over 60% og 15 cornere mot Uniteds 2 ?

Yesil

Legg inn av Yesil »

startelver skrev: søn nov 28, 2021 8:56 pm Carrick mente faktisk de var skuffet over at de ikke vant i forhold til sjanser. Utrolig.

Hadde ikke Chelsea ballinnehav på over 60% og 15 cornere mot Uniteds 2 ?
Og 16 - 1 i avslutninger i boks. 2,35 - 0,56 i xG. Scoringen til Sancho utgjorde 0, 51 av dette. Overkjøring.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Yesil skrev: søn nov 28, 2021 9:36 pm
startelver skrev: søn nov 28, 2021 8:56 pm Carrick mente faktisk de var skuffet over at de ikke vant i forhold til sjanser. Utrolig.

Hadde ikke Chelsea ballinnehav på over 60% og 15 cornere mot Uniteds 2 ?
Og 16 - 1 i avslutninger i boks. 2,35 - 0,56 i xG. Scoringen til Sancho utgjorde 0, 51 av dette. Overkjøring.
For øvrig et godt eksempel på at xG på sjanser ikke nødvendigvis stemmer. Skuddet til Fred blir målt til 0,03 - mitt inntrykk er at den sjansen er ganske stor mtp keeperens plassering. Ikke at det endrer på noe uansett, for vi er heldige som drar fra brua med poeng i bagasjen. Dritheldige.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: søn nov 28, 2021 4:23 pm Kanskje det er slik at disse fem (la til Simeone) er på et helt eget nivå. Jeg tror ikke helt det. Hadde vi nevnt Tuchel i det selskapet for ett år siden? Helt sikkert ikke. Forskjellen nå er at han har fått sjansen i en klubb hvor han har forutsetninger for å bevise det. Jeg vil tro det er veldig mange flere slike rundt om. Det føles ikke helt slik når vår klubb har klart å ansette Moyes, LvG, Mourinho og Solskjær etter Ferguson. Det er forhåpentligvis der Rangnick kommer inn.

Kanskje litt illustrerende med Hansi Flick som nærmest kom ut av intet. Riktignok i en klubb der grunnlaget var helt annerledes.
Få managere har hatt slik umiddelbar impact på et lag som det Tuchel hadde. Men på den annen side så er Chelsea et litt spesielt tilfelle; de har en rik eier, er veldig godt drevet og har en mengde gode spillere. De bytter manager ofte og vinner mange pokaler, så det kan hende at en annen, god manager ville klart det samme. Litt sånn som Real driver.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Crynix skrev: søn nov 28, 2021 9:55 pm
Yesil skrev: søn nov 28, 2021 9:36 pm
startelver skrev: søn nov 28, 2021 8:56 pm Carrick mente faktisk de var skuffet over at de ikke vant i forhold til sjanser. Utrolig.

Hadde ikke Chelsea ballinnehav på over 60% og 15 cornere mot Uniteds 2 ?
Og 16 - 1 i avslutninger i boks. 2,35 - 0,56 i xG. Scoringen til Sancho utgjorde 0, 51 av dette. Overkjøring.
For øvrig et godt eksempel på at xG på sjanser ikke nødvendigvis stemmer. Skuddet til Fred blir målt til 0,03 - mitt inntrykk er at den sjansen er ganske stor mtp keeperens plassering. Ikke at det endrer på noe uansett, for vi er heldige som drar fra brua med poeng i bagasjen. Dritheldige.
Absolutt. Sjansen til Sancho er jo også større enn det xG registrerer, fordi at Rashford er der og gjør det nesten umulig for Mendy (med mindre han hadde registrert at Rashford på nesten utrolig vis ligger i offside hele veien).

xG på enkeltkamper er ofte helt meningsløse, men her var det såpass stor forskjell at jeg mener det viser et ganske riktig bilde av kampen/sjansene totalt sett.

Er Ralf klar til torsdag?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Crynix skrev: søn nov 28, 2021 9:55 pm For øvrig et godt eksempel på at xG på sjanser ikke nødvendigvis stemmer. Skuddet til Fred blir målt til 0,03 - mitt inntrykk er at den sjansen er ganske stor mtp keeperens plassering. Ikke at det endrer på noe uansett, for vi er heldige som drar fra brua med poeng i bagasjen. Dritheldige.
Ikke bare flaks. Det var litt mer back to basic i dag og et annet lag enn det som tapte for Liverpool, City og Watford. At målene kom før og etter Ronaldo, velger jeg å se på som tilfeldigheter. Dog tror jeg Ronaldos framtid er som supersub.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hardy-guttene skrev: søn nov 28, 2021 10:49 pm
tbb skrev: søn nov 28, 2021 4:23 pm Kanskje det er slik at disse fem (la til Simeone) er på et helt eget nivå. Jeg tror ikke helt det. Hadde vi nevnt Tuchel i det selskapet for ett år siden? Helt sikkert ikke. Forskjellen nå er at han har fått sjansen i en klubb hvor han har forutsetninger for å bevise det. Jeg vil tro det er veldig mange flere slike rundt om. Det føles ikke helt slik når vår klubb har klart å ansette Moyes, LvG, Mourinho og Solskjær etter Ferguson. Det er forhåpentligvis der Rangnick kommer inn.

Kanskje litt illustrerende med Hansi Flick som nærmest kom ut av intet. Riktignok i en klubb der grunnlaget var helt annerledes.
Få managere har hatt slik umiddelbar impact på et lag som det Tuchel hadde. Men på den annen side så er Chelsea et litt spesielt tilfelle; de har en rik eier, er veldig godt drevet og har en mengde gode spillere. De bytter manager ofte og vinner mange pokaler, så det kan hende at en annen, god manager ville klart det samme. Litt sånn som Real driver.
Stemmer dette, man har en helhetlig plan rundt innkjøp av spillere som i liten grad påvirkes av hvilken trener som sitter på benken.
Da slipper man og at store deler av laget må skiftes ut for å passe en enkeltmanager sitt spillemønster, det legges langt mer opp til at treneren skal få noe ut av spillerstallen der og da.

Det ser langt på vei ut til at klubben har innsett for en tid tilbake at det er bortimot en umulighet med trenere som sitter i mangfoldige år samtidig som man leverer titler på rekke og rad.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Yesil skrev: søn nov 28, 2021 10:52 pm Absolutt. Sjansen til Sancho er jo også større enn det xG registrerer, fordi at Rashford er der og gjør det nesten umulig for Mendy (med mindre han hadde registrert at Rashford på nesten utrolig vis ligger i offside hele veien).

xG på enkeltkamper er ofte helt meningsløse, men her var det såpass stor forskjell at jeg mener det viser et ganske riktig bilde av kampen/sjansene totalt sett.

Er Ralf klar til torsdag?
Vi kan eniges i at totalinntrykket var at Chelsea dominerte kampen, i det minste.

Jeg vet ikke, har lest at teamet hans jobber med å få arbeidstillatelsen i orden, men at man hele veien har peilet seg inn Arsenal-kampen som Ralfs debut. Hvor kredibelt det er skal jeg ikke si særlig om, ei heller husker jeg kilden.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Against Chelsea, Fred recovered possession nine times, made four interceptions, two successful tackles and did not commit a single foul (as per Opta).

Tror RR kan like dette, han vil i all fall forstå at han bør spille mer i en rolle ala den på landslaget enn dobbel-pivoten.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Wreck-it Ralf blir bekreftet i dag ifølge Romano. Men venter på visa-godkjenning, og må i isolasjon, så leder neppe laget mot Arsenal ifølge Ducker.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: man nov 29, 2021 12:12 pm Wreck-it Ralf blir bekreftet i dag ifølge Romano. Men venter på visa-godkjenning, og må i isolasjon, så leder neppe laget mot Arsenal ifølge Ducker.
Hvor mye kan vi forvente sånn med en gang/ut sesongen av tyskeren? Det som trengs er ganske store endringer både taktisk og individuelt, jeg tror ikke det lar seg implementere over natten akkurat.

Kent

Legg inn av Kent »


Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: man nov 29, 2021 12:17 pm
Saliph skrev: man nov 29, 2021 12:12 pm Wreck-it Ralf blir bekreftet i dag ifølge Romano. Men venter på visa-godkjenning, og må i isolasjon, så leder neppe laget mot Arsenal ifølge Ducker.
Hvor mye kan vi forvente sånn med en gang/ut sesongen av tyskeren? Det som trengs er ganske store endringer både taktisk og individuelt, jeg tror ikke det lar seg implementere over natten akkurat.
Forventer ingen mirakler, men samtidig er laget såpass grotesk elendig om dagen at det bør være mulig å få til betydelige forbedringer på relativt kort tid. Men det er umulig å si med denne spillergruppa.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: man nov 29, 2021 12:22 pm
Lezah skrev: man nov 29, 2021 12:17 pm
Saliph skrev: man nov 29, 2021 12:12 pm Wreck-it Ralf blir bekreftet i dag ifølge Romano. Men venter på visa-godkjenning, og må i isolasjon, så leder neppe laget mot Arsenal ifølge Ducker.
Hvor mye kan vi forvente sånn med en gang/ut sesongen av tyskeren? Det som trengs er ganske store endringer både taktisk og individuelt, jeg tror ikke det lar seg implementere over natten akkurat.
Forventer ingen mirakler, men samtidig er laget såpass grotesk elendig om dagen at det bør være mulig å få til betydelige forbedringer på relativt kort tid. Men det er umulig å si med denne spillergruppa.
Enig, jeg vet ikke hva man kan håpe på her. RRs "effekt" på laget tror jeg blir av den langsiktige arten, etter at vi har fått inn en fast manager. Jeg har sansen for at han kan være med på å forme kursen til klubben som en liten Puppet Master, tror vi vil tjene mer på det enn månedene han leder laget.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Kent skrev: man nov 29, 2021 12:20 pm
Samuel virker ganske blåst.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Han har i alle fall en stor jobb foran seg!

Bilde

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jeg har vært muppet, skal jeg innrømme, og sett min andel analyser av RRs tid som manager. Ting som slår meg er at Fred, DVB, Bruno, Rash, Sancho, Shaw og kanskje Martial kan funke veldig bra. Mangel på en defensiv jordfreser er dog åpenbar. AWB kan umulig ha en fremtid her hvis RR hadde fått frie tøyler.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: man nov 29, 2021 12:27 pm Han har i alle fall en stor jobb foran seg!

Bilde
Jeg lo høyt!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Der var han klar!


Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Hurra!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hardy-guttene skrev: søn nov 28, 2021 10:49 pm
tbb skrev: søn nov 28, 2021 4:23 pm Kanskje det er slik at disse fem (la til Simeone) er på et helt eget nivå. Jeg tror ikke helt det. Hadde vi nevnt Tuchel i det selskapet for ett år siden? Helt sikkert ikke. Forskjellen nå er at han har fått sjansen i en klubb hvor han har forutsetninger for å bevise det. Jeg vil tro det er veldig mange flere slike rundt om. Det føles ikke helt slik når vår klubb har klart å ansette Moyes, LvG, Mourinho og Solskjær etter Ferguson. Det er forhåpentligvis der Rangnick kommer inn.

Kanskje litt illustrerende med Hansi Flick som nærmest kom ut av intet. Riktignok i en klubb der grunnlaget var helt annerledes.
Få managere har hatt slik umiddelbar impact på et lag som det Tuchel hadde. Men på den annen side så er Chelsea et litt spesielt tilfelle; de har en rik eier, er veldig godt drevet og har en mengde gode spillere. De bytter manager ofte og vinner mange pokaler, så det kan hende at en annen, god manager ville klart det samme. Litt sånn som Real driver.
Må også påpekes at kjernen i denne gruppen har blitt coachet av Conte og Sarri før Lampard. Det er en stor forskjell fra Man Utd. Overgangen fra Conte/Sarri til Tuchel er finslig. Utover dette har det handlet om å få inn noen vingbacker, og litt flair fremover i banen. Fundamentet var veldig bra!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Rangnick being allowed to bring in "small number" of his own staff but expectation is that Carrick, Phelan, McKenna and Hartis will also stay on.

Tja....

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Starten på en langvarig prosess.

Har det endelig gått opp for Woodie og co. at man ikke kan vingle mellom vidt forskjellige spillestiler og starte fra 0 hver gang?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Skal vi tippe medalje nå da, og en 5-års kontrakt etter sesongen? Typisk United det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»