Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: lør des 24, 2022 11:16 am Når vi først er litt muppets:

Vi snakket mye om hva som må prioriteres mht til spillerlogistikk. Jeg ønsker meg en spiss, virkelig intenst også. Men ser for meg at vi har brukt mye penger allerede denne sesongen. Kunne også tenkt meg å gjort noe med midtbanen, men her er jeg i tvil. Scott M er jo en fyr som kan gi oss en del bra ting, samtidig som jeg aldri helt føler jeg vet hvor man har ham. Her forleden ble det snakket om PSG og Fred. Det var nevnt et beløp, mener det var 30 mill euro. Er det 1/3 eller 1/4 av hva man må betale for Enzo? Vi bør vurdere det, rett alder er det også, selv om jeg egentlig liker Fred når han benyttes riktig. Men det er rette alderen å selge i. Fred-DVB ut, Enzo-Mejbri inn? Hadde funket, tror jeg.

Vi har 4 stoppere, en av dem har en skadehistorikk som tilsier at han fort kan miste en del kamper for oss. De to som da kan steppe inn er Maguire eller Svensken. Jeg ville helst sett at vi hadde 3 stoppere gode nok til å pushe hverandre, og som kan være progressive i pasningsspillet.

Høyreback regner jeg med at vi gjør en vurdering av til sommeren. Laird får vel ikke sjansen til å utfordre Dalot.
Spiss og sentral midtbane oppleves mest prekært. I mine øyne hadde det også vært fint med en keeper, men her ser jeg at det er mer delte meninger.

Om høyreback og midtstopper tenker jeg at det blir et spørsmål om hva som er tilgjengelig, og hva som kan gjøres med de vi har. Litt samme med midtbane. Er det grunn til å tviholde på Lindeløf, Maguire, Fred eller McTominay om det skulle være interesse for noen av disse? Antakelig ikke. Kan Laird, Williams, Telles og AWB finansiere en konkurrent til Dalot?

Men i utgangspunktet tror jeg at vi kunne fremstått som et veldig mye mer solid fotballag med tre forsterkninger. Jeg tror også at EtH kunne tenkt seg en stopper med fysikk/aggressiviteten til Varane, men ballbehandlingen/pasningsfoten til Martinez.
Sist redigert av tbb den lør des 24, 2022 12:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Kent

Legg inn av Kent »

GatlingGun skrev: lør des 24, 2022 12:00 pm Hvor er toft20?
Han har gått over til å diskutere på Facebook.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kent skrev: lør des 24, 2022 12:12 pm
GatlingGun skrev: lør des 24, 2022 12:00 pm Hvor er toft20?
Han har gått over til å diskutere på Facebook.
Ja jeg har fått med meg dette. Mye bra kommentarer, han vil ikke inn her altså?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre des 23, 2022 12:27 pm Man husker det kanskje fra en av de første kampene i år. de Gea spilte ut på en feilvendt Eriksen som mistet ball. EtH fikk spørsmål om det handlet om hans filosofi/ønske om å spille seg ut. EtH var tydelig på at man trenger faktisk ikke alltid spille seg ut, og at dette var en situasjon han ikke burde ha gått for en kort variant.
Jeg lurte på hvor lenge det ville gå før du dro frem denne fadesen. Vi så jo alle at i kampene etter så slo DvG konsekvent langt. Så har det blitt mer blanda etterhvert. Og det er jo det det handler om, slå kort når de rette mulighetene oppstår. Jeg mener å ha sett en mer aggressiv DdG i "sweeper-rolle", og en mer nøyaktig distribuering av ballen i utspillsfasen, de siste månedene før VM. Og tenker dette er utvikling. Men jeg kan ta feil.
tbb skrev: lør des 24, 2022 12:05 pm Jeg tror også at EtH kunne tenkt seg en stopper med fysikk/aggressiviteten til Varane, men ballbehandlingen/pasningsfoten til Martinez.
Har du noen i tankene? For akkurat denne kombinasjonen, på høyeste nivå, er vel ganske sjelden per nu? ;)

Saliph

Legg inn av Saliph »

God jul folkens.

Jack

Legg inn av Jack »

God jul, kjære medsupportere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

God jul, selv til Salifen!

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør des 24, 2022 12:05 pm Spiss og sentral midtbane oppleves mest prekært. I mine øyne hadde det også vært fint med en keeper, men her ser jeg at det er mer delte meninger.
Om høyreback og midtstopper tenker jeg at det blir et spørsmål om hva som er tilgjengelig, og hva som kan gjøres med de vi har. Litt samme med midtbane. Er det grunn til å tviholde på Lindeløf, Maguire, Fred eller McTominay om det skulle være interesse for noen av disse? Antakelig ikke. Kan Laird, Williams, Telles og AWB finansiere en konkurrent til Dalot?
Enig. Vil beholde VL, for bredden på stopperplass er ikke så enorm og "noe" kan skje med Varane. Når som helst :S Men si at vi fikk solgt Maguire, AWB, Telles, Williams, Henderson, EB og kanskje man vurderer DVB+Fred/SM fortløpende, særlig med en Mejbri i bakhånden, Det er myyye spart her i lønn alene. Timber (om ikke vi bare henter Skriniar på Bosman, høhø)-Enzo-spiss inn, Mejbri-Laird inn som rotasjonsspillere. Jeg hadde sagt meg enormt fornøyd.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

God jul, folkens! 🎅

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

missChance skrev: lør des 24, 2022 5:25 pm God jul, folkens! 🎅
God jul til dere alle!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

God jul!

Kent

Legg inn av Kent »

GatlingGun skrev: lør des 24, 2022 12:14 pm
Kent skrev: lør des 24, 2022 12:12 pm
GatlingGun skrev: lør des 24, 2022 12:00 pm Hvor er toft20?
Han har gått over til å diskutere på Facebook.
Ja jeg har fått med meg dette. Mye bra kommentarer, han vil ikke inn her altså?
Når du først har blitt en Facebook-kriger så gir det nok ikke samme kicket å diskuterer anonymt igjen.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

God jul gutter og jenter

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ønsker dere alle en riktig god jul!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

God jul, men ikke til Salifen!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: lør des 24, 2022 5:09 pm
tbb skrev: lør des 24, 2022 12:05 pm Spiss og sentral midtbane oppleves mest prekært. I mine øyne hadde det også vært fint med en keeper, men her ser jeg at det er mer delte meninger.
Om høyreback og midtstopper tenker jeg at det blir et spørsmål om hva som er tilgjengelig, og hva som kan gjøres med de vi har. Litt samme med midtbane. Er det grunn til å tviholde på Lindeløf, Maguire, Fred eller McTominay om det skulle være interesse for noen av disse? Antakelig ikke. Kan Laird, Williams, Telles og AWB finansiere en konkurrent til Dalot?
Enig. Vil beholde VL, for bredden på stopperplass er ikke så enorm og "noe" kan skje med Varane. Når som helst :S Men si at vi fikk solgt Maguire, AWB, Telles, Williams, Henderson, EB og kanskje man vurderer DVB+Fred/SM fortløpende, særlig med en Mejbri i bakhånden, Det er myyye spart her i lønn alene. Timber (om ikke vi bare henter Skriniar på Bosman, høhø)-Enzo-spiss inn, Mejbri-Laird inn som rotasjonsspillere. Jeg hadde sagt meg enormt fornøyd.
Enig.

Kjenner jeg blir noe mer skeptisk til Enzo når det prates om den klausulen. Har gått fra røverkjøp til hype på et fire måneder. Liker typen veldig godt, og var veldig begeistret i sommer, men €120 mill? Han er utvilsomt talentfull, men med en annen dyr, ekstremt talentfull argentiner i minnet, ville jeg vært litt forsiktig med en slik sum.

Kunne sikkert vært veldig god i rollen til Eriksen, men det er vel en ørliten sjanse for at dette ikke er en Scholes, men en Veron? Håper man kan få sett mer av han i tettere kamper med høyere tempo før man gjør noe smart/dumt. Selger man både Donny (noe man nesten må hvis det ikke er tegn til bedring) og Fred/McT kunne man veldig gjerne puntet på feks Tielemans/Rabiot?

Jeg liker også veldig godt Timber-alternativet siden han gir litt trygghet både som back og stopper, men synes det ville vært litt rart med to småtasser som stoppere. Må innrømme det. Inntrykk av at EtH er mer opptatt av farten og intensiteten deres høyden når man prater om fysikk. Synes dessuten det later til å være en del gode alternativer. Skriniar, som du nevner, er ett, men inntrykk av at han er i litt samme kategori som Lindeløf/Maguire? Kim på Napoli, som har en utkjøpsklausul på £45 mill-ish, virker ekstremt spennende.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saliph skrev: lør des 24, 2022 4:33 pm God jul folkens.
God jul til deg, og alle andre her inne ;)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

https://www.skysports.com/football/stor ... s-coaching

En liten kuriositet eller hva man skal kalle det.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: søn des 25, 2022 10:11 am Kjenner jeg blir noe mer skeptisk til Enzo når det prates om den klausulen. Har gått fra røverkjøp til hype på et fire måneder. Liker typen veldig godt, og var veldig begeistret i sommer, men €120 mill?
Til et slikt beløp er det omtrent ingen jeg syns burde hentes!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: man des 26, 2022 9:59 am
tbb skrev: søn des 25, 2022 10:11 am Kjenner jeg blir noe mer skeptisk til Enzo når det prates om den klausulen. Har gått fra røverkjøp til hype på et fire måneder. Liker typen veldig godt, og var veldig begeistret i sommer, men €120 mill?
Til et slikt beløp er det omtrent ingen jeg syns burde hentes!
I utgangspunktet enig. Man må bare slutte med slike kjøp. Ikke slik man bygger lag.

Angående spiss er jeg nesten overrasket over hvor lite det prates om Harry Kane. Synes nesten det er helt no brainer at vi kommer til å gjøre et forsøk der.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



(Alltid vanskelig med slike modeller som vanskelig kan etterprøves.)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandez starter for PNE.

startelver

Legg inn av startelver »

Ale skrev: man des 26, 2022 3:30 pm Boxing Day starter med at Spurs avgir poeng.

3 poeng er vitalt i morgen.
Da vil dere ligge 1 poeng bak oss. Helt som ventet dette. Er overrasket over at vi fortsatt er topp 4

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Faen så irriterende at dette pissdårlige newcastle-laget fortsetter å sanke poeng..

taknina

Legg inn av taknina »

Retnuh skrev: man des 26, 2022 4:04 pm Faen så irriterende at dette pissdårlige newcastle-laget fortsetter å sanke poeng..
Newcastle tar hele greia har jeg spådd. Skal iallefall bli spennnde å se hvor langt de blir unna akkurat det.

For det er når du spiller rimelig medioker men tar poeng en skal være fornøyd å juble og ikke slik som mange synest å mene at når laget spiller godt uten å få poengfangst deretter så vil det hagle inn poeng snart.

Nei det er alarmklokkene som bør ringe da.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

taknina skrev: man des 26, 2022 4:51 pm
Retnuh skrev: man des 26, 2022 4:04 pm Faen så irriterende at dette pissdårlige newcastle-laget fortsetter å sanke poeng..
Newcastle tar hele greia har jeg spådd. Skal iallefall bli spennnde å se hvor langt de blir unna akkurat det.

For det er når du spiller rimelig medioker men tar poeng en skal være fornøyd å juble og ikke slik som mange synest å mene at når laget spiller godt uten å få poengfangst deretter så vil det hagle inn poeng snart.

Nei det er alarmklokkene som bør ringe da.
Ville vært veldig stas med en tittelkamp mellom Saudi og Abu Dhabi. Det får virkelig rivaleriene mellom Ferguson og Wenger, Clough og Don Revie etc til å blekne.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: man des 26, 2022 2:24 pm

(Alltid vanskelig med slike modeller som vanskelig kan etterprøves.)
Ikke vanskeligere enn at du fortsetter å slå på dette øket. Den må vel være halvdød nå? Men du skal ha for iherdig innsats ;)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: man des 26, 2022 5:27 pm
tbb skrev: man des 26, 2022 2:24 pm

(Alltid vanskelig med slike modeller som vanskelig kan etterprøves.)
Ikke vanskeligere enn at du fortsetter å slå på dette øket. Den må vel være halvdød nå? Men du skal ha for iherdig innsats ;)
Usikker på hva du mener.

startelver

Legg inn av startelver »

Araberlaget fra Newcastle har tydeligvis fått tak i Englands beste manager. Utrolig hva han får ut av det laget. Rett opp på CL-plass.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: man des 26, 2022 5:51 pm
DuncanE skrev: man des 26, 2022 5:27 pm
tbb skrev: man des 26, 2022 2:24 pm
(Alltid vanskelig med slike modeller som vanskelig kan etterprøves.)
Ikke vanskeligere enn at du fortsetter å slå på dette øket. Den må vel være halvdød nå? Men du skal ha for iherdig innsats ;)
Usikker på hva du mener.
Du hamrer opp forestillingen om at DdG fremstår som et spøkelse av en keeper for oss. Jeg respekterer alltid dine meninger, også i denne saken. Spesielt når du bakker det opp med begrunnelser som dette. Men jeg tror vi har fått med oss nå hvor du står i denne saken ;)
Sist redigert av DuncanE den man des 26, 2022 8:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»