Manchester United

Svar
TrueTopRed

Re: Manchester United

Legg inn av TrueTopRed »

Crynix skrev: ons jan 26, 2022 6:20 pm [Kjenner jeg er forunderlig ambivalent til hva som skjer nå. Tony til Sevilla er forberedelser til salg i sommer, kjenner jeg kommer til å savne han lite.
Donny sterkt linket til Palace, Vieira er tydeligvis fan. En midtbane bestående av Gallagher, Beek og Hughes er temmelig spennende på papiret, for et såpass «dårlig» lag som Palace i utgangspunktet er. Er jo som dere nevner bredden det går ut over, fyren spiller jo tross alt ikke kamper for oss..

Ellers ser jeg ikke helt hva vi hadde tapt på å låne ut Amad og Henderson, de trenger mye mer spilletid enn de får.
Tankene om å låne ut Henderson og De Beek er helt enig i det hvis man ser det fra spillernes side og rundt hva som er best for dem. Men sett fra klubbens ståsted så kan ting fort se verre ut ved en skade/suspensjon/covid-tilfelle osv. Og det må være det som gjør at man ev ender opp å tviholder på noen spillere frem til sommeren. Selv om De Beek til synes har fått forlite spilletid til å kunne være en betrodd spiller, så kan det sikkert skje hvis Fred ender med covid og McT skader seg osv. Vi har ikke så mye annet å putte inn der.

Det er mye snakk i media, og det er en stor tropp med endel spillere som ikke spiller veldig mye, så det å rense ut noe av det kan sikkert bare gjøre det lettere å holde fokus både på treningsfeltet, samt å slippe diverse spm som i media når noen spillere prate ut. Så blir det opp til de som har ansvaret å sende ut "riktig" folk. Hvem kan hoppe inn ved behov, og hvem er mest distraksjon osv, velge ut fra det. For min del så kunne vi godt fortalt Lingard og Pogba at de kan gå gratis allerede nå hvis de finner en klubb som tar lønna dems.

Diallo kanskje er tiltenkt noe tid nå når Martial forsvinner.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Bailly syndebukk for Elfenbenskysten

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Crynix skrev: ons jan 26, 2022 6:20 pm
Kjenner jeg er forunderlig ambivalent til hva som skjer nå. Tony til Sevilla er forberedelser til salg i sommer, kjenner jeg kommer til å savne han lite.
Donny sterkt linket til Palace, Vieira er tydeligvis fan. En midtbane bestående av Gallagher, Beek og Hughes er temmelig spennende på papiret, for et såpass «dårlig» lag som Palace i utgangspunktet er. Er jo som dere nevner bredden det går ut over, fyren spiller jo tross alt ikke kamper for oss..

Ellers ser jeg ikke helt hva vi hadde tapt på å låne ut Amad og Henderson, de trenger mye mer spilletid enn de får.
Vanskelig å bli klok på opplegget rundt Beek. Han har spilt 69 minutter med PL fotball hittil i sesongen, 7 av de etter at Ralf kom til klubben. Hva det er som visstnok gjør at vi ikke kan ta oss råd, sportslig sett, til å sende han ut på lån må jo fuglene vite. Det fremstår som lite annet enn meningsløst, for samtlige parter.

Hadde også vært fint, som du skriver, å fått ut Amad og Henderson, antar at sistnevnte kommer til å pushe ganske så hardt for å forlate klubben til sommeren. Ingen av de ligger uansett godt an til å få nevneverdig med spilletid resten av sesongen.

Får krysse fingrene for at Martial leverer knall for Sevilla, kanskje vi kan få en grei sum for han til sommeren, gjerne kombinert med at samtlige angrepsspillere leverer for oss frem til sommeren.

peraleks

Legg inn av peraleks »

k9b skrev: ons jan 26, 2022 8:26 am
peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm
InsVerderben skrev: tir jan 25, 2022 10:39 pm


Absolutt, og mer enn 3 år etter J.M. sin avgang sliter vi fortsatt med de samme problemene og da i form av mer/mindre umotiverte spillere som ikke presterer, nesten umulig å bli "kvitt" ved lån/salg og da ikke minst fordi de har lønninger som ingen klubber vil matche...!
Det nevnte begynnte vel med høye overgangssummer, høye lønninger og nå råder det vel en slags "økonomisk pandemi" ?
Må vi da ta hensyn, se at det trengs en slags "økonomisk vaksine" internt i klubben i form av endring/reduksjon av lønnsnivået, eller hva....?!

United må bli attraktive for spillere for annet enn hinsides gode lønninger og synes R.R. har åpnet opp for lovende spillere, satt visse på benken med en klar beskjed om hva som forventes!
"Vi er United" har vel forlengst blitt mer eller mindre en floskel, slikt holder jo ikke og man kan ikke spille mer på tradisjonen og/eller støtte seg på den "syvende far i huset!" og hva mer kan M.U.F.C. gjøre for å bedre situasjonen...?
Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Samtidig har man en naborival som bøtter inn titler, i tillegg til Chelsea og Liverpool som lyser opp av og til og tar en større tittel.

Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.
Veldig få klubber som er enklere å selge inn til en spiller enn Man Utd. De tiltrekker seg spillere fra den absolutt øverste hyllen. At de betaler voldsomt med lønn har nok mer med den eksisterende lønnstrukturen deres å gjøre, og profilen på spillerne de kjøper, samt en styring som gjør at de jevnlig må komme med "gladnyheter" for å opprettholde sin sosiale medie-strøm og der er kontraktsfornyelser enkle å dunke ut. (siste punktet er bare løs og litt tøyeste spekulasjon).
Helt klart, men nå konkurrerer United først og fremst med de klubbene som bortimot nesten kan matche klubben på lønn, men samtidig tilby et prosjekt som gir spilleren større og flere titler.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

peraleks skrev: ons jan 26, 2022 8:52 pm
k9b skrev: ons jan 26, 2022 8:26 am
peraleks skrev: tir jan 25, 2022 10:52 pm

Den der er nok mer en ond sirkel.
United har vunnet 4 titler de siste 8, snart 9 årene hvorav ingen av titlene har vært de to mest prestisjefulle(PL og CL).
Samtidig har man en naborival som bøtter inn titler, i tillegg til Chelsea og Liverpool som lyser opp av og til og tar en større tittel.

Da blir det igjen vanskelig å selge inn United til spillere som en klubb som jevnlig drar inn det gjeveste av titler og da blir det som oftest til at man kompenserer dette med lønn.

Samtidig har det blitt gjort en del hinsides elendige kjøp av klubben de siste 8 årene.
Veldig få klubber som er enklere å selge inn til en spiller enn Man Utd. De tiltrekker seg spillere fra den absolutt øverste hyllen. At de betaler voldsomt med lønn har nok mer med den eksisterende lønnstrukturen deres å gjøre, og profilen på spillerne de kjøper, samt en styring som gjør at de jevnlig må komme med "gladnyheter" for å opprettholde sin sosiale medie-strøm og der er kontraktsfornyelser enkle å dunke ut. (siste punktet er bare løs og litt tøyeste spekulasjon).
Helt klart, men nå konkurrerer United først og fremst med de klubbene som bortimot nesten kan matche klubben på lønn, men samtidig tilby et prosjekt som gir spilleren større og flere titler.
Det er vel kanskje 3-4 klubber, og de skal sjeldent ha samme spiller. Når det skjer så går spilleren forunderlig ofte til Man Utd. Man Utd har vel hatt 0 problemer med å tiltrekke seg de spillerne de vil ha siden Fergie ga seg?

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Orakelet skrev: ons jan 26, 2022 9:06 am
k9b skrev: ons jan 26, 2022 8:26 am Veldig få klubber som er enklere å selge inn til en spiller enn Man Utd. De tiltrekker seg spillere fra den absolutt øverste hyllen. At de betaler voldsomt med lønn har nok mer med den eksisterende lønnstrukturen deres å gjøre, og profilen på spillerne de kjøper, samt en styring som gjør at de jevnlig må komme med "gladnyheter" for å opprettholde sin sosiale medie-strøm og der er kontraktsfornyelser enkle å dunke ut. (siste punktet er bare løs og litt tøyeste spekulasjon).
For noe tøys. Fellesnevneren for alle store overganger dere har dratt i land er at dere tilbød klart mest lønn. Det er også slik dere har beholdt spillere som ville vekk (de Gea) og kanskje vil den historien gjenta seg igjen (Pogba).

En del av dere i dette forumet er trolig i en alder hvor deres sterkeste fotballminner kommer fra Fergie-tiden hvor ManU helt klart var en klubb som tiltrakk seg store spillere. Feilvurderingen dere gjør er at det er ikke noe "magisk" som henger i veggene fra den tiden som gjør klubben like attraktiv i dag. Tvert i mot har den nye generasjonen fotballspillere tilsvarende minner fra Pep og de vil til City. Eller Klopp og Liverpool. Eller Barca, Real, Bayern, PSG eller Chelsea. Klubber som har noen CL-pokaler i nyere historie...

ManU har vært et sammenhengende kaos og et grått og trist lag i årevis nå, i en Brexit-by som ikke heter London. og det frister ikke de største spillerene. ManUs svar i slike tilfeller har vært å tilby klart mest lønn og det fungerer for noen, men dere har et lag som ikke presterer i nærheten av lønnsbudsjettet skulle tilsi så noen stor suksess er det ikke. I klartekst: Dere kan gjøre Pogba til en av verdens beste betalte fotballspillere, men det betyr ikke at han blir en av verdens beste fotballspillere.
Dette er naturligvis spot on. Jeg følte meg så truffet at jeg måtte stappe hodet under dyna i Man Utd-sengetøyet som meg og kona deler. (Vi har 4 barn, de har vi kalt Eric, Lee Sharpe, Nemanja og yngstejenta heter naturligvis Tmhur (Take Me Home, United Roads)) og ta meg en timeout.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

k9b skrev: tor jan 27, 2022 8:10 am Det er vel kanskje 3-4 klubber, og de skal sjeldent ha samme spiller. Når det skjer så går spilleren forunderlig ofte til Man Utd. Man Utd har vel hatt 0 problemer med å tiltrekke seg de spillerne de vil ha siden Fergie ga seg?
Trippier? Og det er ikke noe nytt nå. United har som alle andre gått glipp av spillere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

k9b skrev: tor jan 27, 2022 8:13 am
Dette er naturligvis spot on. Jeg følte meg så truffet at jeg måtte stappe hodet under dyna i Man Utd-sengetøyet som meg og kona deler. (Vi har 4 barn, de har vi kalt Eric, Lee Sharpe, Nemanja og yngstejenta heter naturligvis Tmhur (Take Me Home, United Roads)) og ta meg en timeout.
Vi får endelig rute til Manchester fra Trondheim utpå sensommeren. Bare å si fra hvis du er i hogget og vil bli med over, har fort tilgang til 2 ST på Stretty. Kanskje hjemmekamp mot Bolton, så kan Orakelet bli med hvis han får billett blant borteansen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Da er det igjen. Samme regla som med Sunny. Ett par gode kamper, så skal det signeres ny kontrakt.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... -rangnick/

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

lsklars skrev: tor jan 27, 2022 11:29 am Da er det igjen. Samme regla som med Sunny. Ett par gode kamper, så skal det signeres ny kontrakt.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... -rangnick/
Er vel alt annet enn den samme regla dette (står vel at det kreves noe fullstendig og ut sesongen der, imotsettning med Ole der vel alt raste etter at kontrakten var signet), men heller noe vi allerede visste kunne skje basert på det som har kommet ut tidligere.

Jeg vet ikke hvor nært custis står United (jeg er for lite engasjert i å følge den karusellen), men dette er en sånn vinn vinn greie som nesten ikke kan bli feil uansett fra hans side.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Leser at De Beek muligens uansett forsvinner til Palace på lån. Da betyr vel det fort at vi også henter noe inn, kan det være Haidara?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Trenger ikke være negativt. Avhenger litt av begrunnelsen. I utgangspunktet synes jeg ikke han har i nærheten av en imponerende nok CV til å forsvare en slik ansettelse, men det kan være andre gode grunnet til å gå for han som en løsning ett år til.

Mange er åpenbart veldig giret på ETH. For det første kan det tenkes at andre stikker av med han. For det andre kan det absolutt være spørsmålstegn ved ETH også.

En fin løsning kunne vært Rangnick inntil Tuchel får fyken.

Men før man i det hele tatt kan tenke tanken må vi se en riktig utvikling i hvordan vi spiller frem mot sesongsslutt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

lsklars skrev: tor jan 27, 2022 11:29 am Da er det igjen. Samme regla som med Sunny. Ett par gode kamper, så skal det signeres ny kontrakt.
Nei, det er det ikke nødvendigvis. For alt vi vet har de vi ønsker å få inn sagt fra at de først kan ta over fra sommeren 2023. Kanskje vi pdd ikke får tak i førstevalgene generelt? Å bare ansette noen er jo ikke veien å gå. Under OGS-tiden var et par klassemanagere arbeidsledige og tilgjengelige. Det er ikke tilfellet nå. Så kanskje man da tenker som så at det er helt greit å fortsette med RR en sesong og la ham jobbe videre med det han har begynt på, inntil Mr X kommer i 2023. (Pochs kontrakt går ut i 23)

Alternativt kan ingen av oss eller Custis gjøre annet enn å spekulere, og ellers forsøke å ikke få fnatt hvis vi kjøper alt hver gang noe skrives i medier om klubben.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det bør og skal alltid være en helhetsvurdering i avgjørelser som blir tatt, så kan fort bli som under tiden i Leipzig-tiden ja der han tok jobben selv i brist på andre tilgjenglige kannidater for den modellen man prøvde å skape eller holde gående der.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Saliph

Legg inn av Saliph »

'Six month moan' høres ikke helt bra ut.

Eller, det høres enten veldig dårlig ut eller veldig, veldig bra ut - alt ettersom.
Sist redigert av Saliph den tor jan 27, 2022 2:25 pm, redigert 1 gang totalt.

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Kødder ikke en eventuell ansettelse av Ragnick, mer eller mindre fast som manager, til denne «nye strukturen» en forsøker å skape i Manchester United, eller tar jeg helt feil her? Jeg trodde en skulle skille litt hatter i den sportslige ledelsen hos dere.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

🤣🤣

Registrerte ikke den!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Saliph skrev: tor jan 27, 2022 2:23 pm 'Six month moan' høres ikke helt bra ut.

Eller, det høres enten veldig dårlig ut eller veldig, veldig bra ut - alt ettersom.
Uansett om det høres bra eller dårlig ut, så høres det defintivt slitsomt ut!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Leoparden skrev: tor jan 27, 2022 2:25 pm Kødder ikke en eventuell ansettelse av Ragnick, mer eller mindre fast som manager, til denne «nye strukturen» en forsøker å skape i Manchester United, eller tar jeg helt feil her? Jeg trodde en skulle skille litt hatter i den sportslige ledelsen hos dere.
Om vi antar at RR ikke ville giddet å engasjere seg i et prosjekt der avgjørelser ble tatt på måfå, så er veien kort til å anta at dette er en historie custis eller noen bare har gamblet på. Ville sett veldig rart ut om styrrelsen mekker en deal, eller tenker ut noe "lurt" over hodet på ralf rundt om han får jobben eller ikke. Ralf sa selv at han kanskje endte opp med å anbefale seg selv på en pks, så antar at han har noe å si i dette ;)

Jeg kan se for meg at det er konstant dialog rundt hvilke valg eller veier man kan gå for å gjøre det riktige. Men hvis Ralf faktisk er et alternativ, så er det neppe basert på topp 4 eller ikke. Så jeg tror det er noe i historien som skurrer, om ikke alt, så iallefall deler av den.

Vi får vente å se :)
Sist redigert av TrueTopRed den tor jan 27, 2022 2:43 pm, redigert 2 ganger totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Leoparden skrev: tor jan 27, 2022 2:25 pm Kødder ikke en eventuell ansettelse av Ragnick, mer eller mindre fast som manager, til denne «nye strukturen» en forsøker å skape i Manchester United, eller tar jeg helt feil her? Jeg trodde en skulle skille litt hatter i den sportslige ledelsen hos dere.
Tja, kommer vel like mye an på hva ellers som eventuelt skjer, og hva som eventuelt er planen videre mht manager og tilgjengeligheten til eventuelle targets denne sommeren.

Både ja og nei, lander jeg på!

Saliph

Legg inn av Saliph »

Chromeback skrev: tor jan 27, 2022 2:37 pm
Saliph skrev: tor jan 27, 2022 2:23 pm 'Six month moan' høres ikke helt bra ut.

Eller, det høres enten veldig dårlig ut eller veldig, veldig bra ut - alt ettersom.
Uansett om det høres bra eller dårlig ut, så høres det defintivt slitsomt ut!
Ja, vesle Amad kommer åpenbart til å få kjørt seg hardt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Skulle gjerne sett Amad i en bedre liga, men spilletid er pri 1.

Kan han spille mot Dortmund, eller er det noen kjipe regler her?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Rangers var ikke den første klubben jeg så for meg, men skal bli fint med spilletid

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Svigers Bergkamp har altså involvert seg på vegne av Donny for å få organisert en overgang til Palace

startelver

Legg inn av startelver »

lsklars skrev: tor jan 27, 2022 11:29 am Da er det igjen. Samme regla som med Sunny. Ett par gode kamper, så skal det signeres ny kontrakt.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... -rangnick/
Haha , da er det vel på tide at Rio Ferdinand kommer med et nytt stunt i studio om Rangnick.
Rangnick at the wheel !

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fred starter med Casemiro på midten for Brasil, Telles på benk.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Godt det blir flere utlån siste uka. Flere som trenger spilletid for utvikling eller å vise seg frem for nye klubber.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Bare dropper denne jeg, siden jeg har møtt såpass mye motbør her for å mene at Ronaldo ikke er rett type og at totalen sannsynligvis hadde blitt bedre med en spiss som passer bedre inn.

Noen som har en forklaring eller et forsvar?


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»