Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: man des 19, 2022 2:09 pm
tbb skrev: søn des 18, 2022 10:06 pm For ordens skyld, når man først ikke forlenget på et tidligere tidspunkt synes jeg det var greit at man ikke gjorde det i 2019. Men jeg synes man burde/kunne forlenget på et tidligere tidspunkt som også ser ut til å være poenget til Herrera. Og jeg synes han burde spilt mer i både 17/18 og 18/19.
Vi hadde jo mange diskusjoner om dette via vgd på den tiden, og der jeg sa akkurat det du sier der nå med å signe opp spillere tidligere på kontrakter. Har et minne av at vi var langt mer uenig rundt det da, og at du da mente at det var Jose Mourinho som var grunnen til at han ikke ville signe nytt og der klubben prøvde.

Om klubben faktisk prøvde å signe opp Herrera tidligere, hva stoppet det fra å ende i ny kontrakt?
Var det spiller som ikke ville akseptere og krevde langt større lønn eller var det også innkompetent ledelse som enten ikke prøvde hardt nok eller i det hele tatt?

Men helt enig i at spillere man vil beholde må skrive kontrakter tidligere, for å ikke havne i den situasjonen der spillerne sitter med all makt. Om en spiller ikke vil skrive under og at partene er for langt unna hverandre til være i nærheten av å finne en løsning, så bør det ringe varselslamper som i at andre ting bør prøves eller jobbes med. Sånn sett ble Herrera heller aldri erstattet i det sommervinduet.
Nå sier vel Herrera her at klubben ikke prøvde tidligere, så jeg skjønner ikke helt spørsmålet.

Jeg er ganske sikker på at min påstand den gang var at det er problematisk å ha en trener som ikke ønsker en sportsdirektør over seg når treneren ikke evner å ta disse dialogene med spillerne. Mao en trener som ønsker fullmakten til en manager, men som kun opptrer som en trener.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: man des 19, 2022 2:20 pm Nå sier vel Herrera her at klubben ikke prøvde tidligere, så jeg skjønner ikke helt spørsmålet.
Jeg registrerte bare at du hadde skiftet mening på noe fra den gang, uten at det er noe negativt med det. Ble bare litt satt ut.
Jeg er ganske sikker på at min påstand den gang var at det er problematisk å ha en trener som ikke ønsker en sportsdirektør over seg når treneren ikke evner å ta disse dialogene med spillerne. Mao en trener som ønsker fullmakten til en manager, men som kun opptrer som en trener.
Det var også en ting du mente ja. Helt enig at makten skal ligge over manageren og hos noen som vet hva de driver med, og det var vel det de ikke fikk til i særlig grad. Håper på bedring i fremtiden, men da er jeg redd at john murtough må byttes ut. Eller bedring har det blitt, men for å optimere sjansene så tror jeg også at at han må ut.
Sist redigert av TrueTopRed den man des 19, 2022 3:36 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bustyvel skrev: man des 19, 2022 10:43 am Endelig er VM over og det er klart for tellende United-kamper igjen. Allerede på onsdag kl. 21:00 er det klart for ligacup mot Burnley. Jeg gleder meg til å se hva ten Hag har klart å utrette i pausen. Hvilket lag tror vi trollmannen fra Twente stiller med? Hvilke spillere er tilbake fra VM, og hvilke trenger en lenger pause?
Kommer nok dessverre for tidlig for mange av våre beste.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/stjer ... g-tirsdag/

Klarer ikke å mobilisere så mye optimisme og en noe ergelig situasjon, siden vi ligger godt an og mange av de antatt tøffeste motstanderne allerede er ute av cupen!

Tvi, tvi....!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: man des 19, 2022 3:24 pm
tbb skrev: man des 19, 2022 2:20 pm Nå sier vel Herrera her at klubben ikke prøvde tidligere, så jeg skjønner ikke helt spørsmålet.
Jeg registrerte bare at du hadde skiftet mening på noe fra den gang, uten at det er noe negativt med det. Ble bare litt satt ut.
Jeg er ganske sikker på at min påstand den gang var at det er problematisk å ha en trener som ikke ønsker en sportsdirektør over seg når treneren ikke evner å ta disse dialogene med spillerne. Mao en trener som ønsker fullmakten til en manager, men som kun opptrer som en trener.
Det var også en ting du mente ja. Helt enig at makten skal ligge over manageren og hos noen som vet hva de driver med, og det var vel det de ikke fikk til i særlig grad. Håper på bedring i fremtiden, men da er jeg redd at john murtough må byttes ut. Eller bedring har det blitt, men for å optimere sjansene så tror jeg også at at han må ut.
Hmm, allerede?
Sommervinduet sto vel i det minste til kanskje godkjent+, han har riktignok fått noe kritikk, men er det så galt...?!

https://www.google.com/amp/s/www.manche ... 781911.amp

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: man des 19, 2022 3:45 pm Hmm, allerede?
Nei hvor lang tid har vi? Får litt OGS feeling, så blir 3 år passe?
Sommervinduet sto vel i det minste til kanskje godkjent+, han har riktignok fått noe kritikk, men er det så galt...?!

Absolutt bedre enn tidligere (og da var det pure shit som i at det kanskje ikke er noen målsetting å sammenligne i utgangspunktet), det er vel så langt vi kan si med helt 100% sikkerhet. Men det er hele pakka for min del som gjør at jeg får en uggen feeling rundt han fyren. Da tenker jeg på at noen gode avgjørelser ikke veier opp for flere til synes rare avgjørelser.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: man des 19, 2022 4:26 pm
InsVerderben skrev: man des 19, 2022 3:45 pm Hmm, allerede?
Nei hvor lang tid har vi? Får litt OGS feeling, så blir 3 år passe?
Sommervinduet sto vel i det minste til kanskje godkjent+, han har riktignok fått noe kritikk, men er det så galt...?!

Absolutt bedre enn tidligere (og da var det pure shit som i at det kanskje ikke er noen målsetting å sammenligne i utgangspunktet), det er vel så langt vi kan si med helt 100% sikkerhet. Men det er hele pakka for min del som gjør at jeg får en uggen feeling rundt han fyren. Da tenker jeg på at noen gode avgjørelser ikke veier opp for flere til synes rare avgjørelser.
Nei. United skal ikke tilbake dit og om klubben har lært/erfart noe så bør det stiiles store krav og måloppfyllese innenfor knappere tidsrammer enn tidligere!

Selv om han "kun" har sittet i drøyt 1 1/2 år så er vel det nok for å bevise at han skal være rett person, uten å bli for kravstor...?!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: man des 19, 2022 4:51 pm Selv om han "kun" har sittet i drøyt 1 1/2 år så er vel det nok for å bevise at han skal være rett person, uten å bli for kravstor...?!
Det kommer sikkert an på hvor man kommer fra. Jeg var litt mer skeptisk til ansettelsen av han i utgagspunktet, og tviler på at han ville sittet der om klubben ble kjøpt opp. Men vi får se hva fremtiden bringer. Håper det beste ++

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: man des 19, 2022 3:24 pm
tbb skrev: man des 19, 2022 2:20 pm Nå sier vel Herrera her at klubben ikke prøvde tidligere, så jeg skjønner ikke helt spørsmålet.
Jeg registrerte bare at du hadde skiftet mening på noe fra den gang, uten at det er noe negativt med det. Ble bare litt satt ut.
Jeg er ganske sikker på at min påstand den gang var at det er problematisk å ha en trener som ikke ønsker en sportsdirektør over seg når treneren ikke evner å ta disse dialogene med spillerne. Mao en trener som ønsker fullmakten til en manager, men som kun opptrer som en trener.
Det var også en ting du mente ja. Helt enig at makten skal ligge over manageren og hos noen som vet hva de driver med, og det var vel det de ikke fikk til i særlig grad. Håper på bedring i fremtiden, men da er jeg redd at john murtough må byttes ut. Eller bedring har det blitt, men for å optimere sjansene så tror jeg også at at han må ut.
Hvilken mening er endret?

Hva er arbeidsoppgavene til Murtough? Hvor er det han kommer til kort? Hvorfor?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: man des 19, 2022 6:38 pm Hvilken mening er endret?
Nå skriver du "Men jeg synes man burde/kunne forlenget på et tidligere tidspunkt som også ser ut til å være poenget til Herrera" og dette er jeg jo helt enig i....men i 2018 kunne du argumentere imot når jeg mente akkurat det samme.
Hva er arbeidsoppgavene til Murtough? Hvor er det han kommer til kort? Hvorfor?
Han skal ikke halshugges, har bare en uggen følelse basert på det vi kan snappe opp fra utsiden. Nei til å starte med så var vel han fortsatt en av hovedaktørene under Woodward, og som igjen sikkert fikk hjelp av denne til å få stillingen. Bare det mener jeg er på trynet feil. Der burde klubben renset bedre enn å kaste løpegutten til Woody inn i en så viktig rolle.

Hva han driver med? Han skulle få mer tid og fokus på spillerekrutering til førstelaget når o`boyle kom inn bla. Siste vinduet bar preg av endel penger brukt, noen gode transfers pekt ut av manager, men ellers uten å gi inntrykk av at klubben var veldig godt forbredt på vinduet, og som toppet seg med Ronaldo. Synes det var helt gitt etter siste halvdel av sesongen føre og under sommeren. https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... do#p893923

Kanskje han skinner i de neste vinduene, med raske gode avgjørelser når manager får en ørliten mindre betydelse med å peke ut målene for dem. Det vil tiden vise. Kan ikke annet enn å håpe.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: man des 19, 2022 8:32 pm
tbb skrev: man des 19, 2022 6:38 pm Hvilken mening er endret?
Nå skriver du "Men jeg synes man burde/kunne forlenget på et tidligere tidspunkt som også ser ut til å være poenget til Herrera" og dette er jeg jo helt enig i....men i 2018 kunne du argumentere imot når jeg mente akkurat det samme.
Hva er arbeidsoppgavene til Murtough? Hvor er det han kommer til kort? Hvorfor?
Han skal ikke halshugges, har bare en uggen følelse basert på det vi kan snappe opp fra utsiden. Nei til å starte med så var vel han fortsatt en av hovedaktørene under Woodward, og som igjen sikkert fikk hjelp av denne til å få stillingen. Bare det mener jeg er på trynet feil. Der burde klubben renset bedre enn å kaste løpegutten til Woody inn i en så viktig rolle.

Hva han driver med? Han skulle få mer tid og fokus på spillerekrutering til førstelaget når o`boyle kom inn bla. Siste vinduet bar preg av endel penger brukt, noen gode transfers pekt ut av manager, men ellers uten å gi inntrykk av at klubben var veldig godt forbredt på vinduet, og som toppet seg med Ronaldo. Synes det var helt gitt etter siste halvdel av sesongen føre og under sommeren. https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... do#p893923

Kanskje han skinner i de neste vinduene, med raske gode avgjørelser når manager får en ørliten mindre betydelse med å peke ut målene for dem. Det vil tiden vise. Kan ikke annet enn å håpe.
Slik jeg forstår det er det ikke sportsdirektørens oppgave å identifisere spillere, men bygge et apparat med kompetanse til å identifisere spillere. Det høres fornuftig ut, men jeg forstår at det ikke er gjort på en dag.

Jeg synes det har skjedd mye den siste tiden. Om det er sportsdirektør eller Arnold synes jeg er vanskelig å si. Men jeg likte veldig godt ansettelsen av EtH. Den første virkelig gode ansettelsen etter Ferguson? Tror det! I tillegg har vi sparket to sjefsspeidere. Fremstår fornuftig. Hvem som besluttet å erstatte Judge vet jeg ikke, men det virker som en riktig beslutning. Ansatt en type til å bygge en dataanalyse-avdeling. Virker også som et riktig steg.

Det jeg kanskje stusser mest på nå er endel av dette knyttet til U21/U18. Her håper jeg man sammen med EtH kan finne en mer spennende løsning enn Dempsey.

Når det er sagt, veldig vanskelig å evaluere jobben til en sportsdirektør fordi man ser så lite til den. Og fordi dette, i motsetning til treneren, er en jobb det er vanskelig å se resultatene av på kort sikt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: man des 19, 2022 9:16 pm Slik jeg forstår det er det ikke sportsdirektørens oppgave å identifisere spillere, men bygge et apparat med kompetanse til å identifisere spillere. Det høres fornuftig ut, men jeg forstår at det ikke er gjort på en dag.
Ja jeg regner ikke med at han var scouten eller data analytikeren. Men jeg regner med at teamet under han identifiserer flere potensielle spillere, men at han sitter med siste ansvaret på valg av disse (rådgiving med manager selvsagt). Sånn for å få lagt hele kabalen over et sommervindu og som ender i en best mulig totalpakke når dørene til vinduet stenger (men med visse forbehold hvis noe uventet skulle inntreffe)

Jeg slår på ingen måte fra meg muligheten om at det kan funke og gjør det, så ingenting bedre enn det. Er bare litt skeptisk, med muligheter for han å forandre min mening.
Jeg synes det har skjedd mye den siste tiden. Om det er sportsdirektør eller Arnold synes jeg er vanskelig å si. Men jeg likte veldig godt ansettelsen av EtH. Den første virkelig gode ansettelsen etter Ferguson? Tror det! I tillegg har vi sparket to sjefsspeidere. Fremstår fornuftig. Hvem som besluttet å erstatte Judge vet jeg ikke, men det virker som en riktig beslutning. Ansatt en type til å bygge en dataanalyse-avdeling. Virker også som et riktig steg.
Dette er jeg 100% enig i, og det er også grunnen til at han også har noen plusser i vurderingen (hvis det var hans verk da). Men som du er inne på, vanskelig å si helt sikker hvem som gjør hva. Men ansettelsen av Ten Hag har kjempetro på,. Det å samtidig bli kvitt Judge er helt supert
Det jeg kanskje stusser mest på nå er endel av dette knyttet til U21/U18. Her håper jeg man sammen med EtH kan finne en mer spennende løsning enn Dempsey.
Du kjenner sikkert bedre til Dempsey enn meg mtp at han sikkert har figurert i diverse avisklipp og intervjuer på tv under tiden i norge, sånn for å få litt peiling på personlighet. Men ser også gjerne at Ten Hag får sin utvalgte for rollen, det gir mer mening.
Når det er sagt, veldig vanskelig å evaluere jobben til en sportsdirektør fordi man ser så lite til den. Og fordi dette, i motsetning til treneren, er en jobb det er vanskelig å se resultatene av på kort sikt.
Kan ikke si meg uenig i det, og dette er også noe av grunnen til at jeg kun er skeptisk. Men dette kan samtidig fort snu med noen gode år fremover der man får en følelse av god og plannert samhandling på sportslig side i klubben.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

;-)

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

https://www.united.no/nyhetsarkiv/roren ... og-varane/

Ikke negativt, men visste at en sånn type video kom fra disse to gullgutta våre <3

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Bustyvel skrev: man des 19, 2022 10:43 am Endelig er VM over og det er klart for tellende United-kamper igjen. Allerede på onsdag kl. 21:00 er det klart for ligacup mot Burnley. Jeg gleder meg til å se hva ten Hag har klart å utrette i pausen. Hvilket lag tror vi trollmannen fra Twente stiller med? Hvilke spillere er tilbake fra VM, og hvilke trenger en lenger pause?
Håper man aldri får se et mesterskap midt i sesong igjen.
Skal bli bra å få i gang sesongen nå, så blir det spennende å se hvilke utslag det får lagene i PL.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Gode nyheter


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Bongis

Legg inn av Bongis »

Det er kampdag!!!!!!!!!!!!! Nå har vi hatt to perioder på 1 måned hver uten PL kamp. Det skal bli deilig å få i gang heiaropene igjen!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Løp og kjøp!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am
Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bongis skrev: ons des 21, 2022 12:36 am Nå har vi hatt to perioder på 1 måned hver uten PL kamp.
Den perioden varer en liten stund til :P

Jeg er kynisk mht kveldens kamp. Bryr meg ikke så mye om resultatet må jeg innrømme. Men det blir spennende å se hva slags lag vi stiller. Er par må åpenbart få litt lengre hvile enn andre (Varane, Licha, Casemiro etc). Samtidig har vi flere VM-spillere som ikke ble veldig belastet av mesterskapet og kanskje de får denne kampen til å komme i gang igjen? Og noen folk som Mainoo på benk?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am
Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 11:01 am
Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am

Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.
Hvertfall 4

Wellé

Legg inn av Wellé »

Lezah skrev: ons des 21, 2022 11:01 am
Harduetforslag skrev: ons des 21, 2022 10:43 am
Lezah skrev: ons des 21, 2022 10:40 am

Løp og kjøp!
Må vente med budet til han er blitt utestengt, er vi i forkant så blir han vel utestengt for resten av karrieren.
Pluss et par kamper på Evra.
Trodde han var utestengt på livstid etter den kyllingvideoen... En av de mest WTF-videoene jeg har sett.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Licha ♥

'But Martínez himself wanted to leave Ajax anyway. If we hadn't taken him, he would have gone to Arsenal.

'They wanted him anyway, he was top priority there. Licha called me at one point: "Coach, listen, I'm leaving Ajax anyway. I can sign with Arsenal, but if you want me, I'm going to Manchester United."

'Then I thought: I shouldn't shoot myself and United in the foot either. He really wasn't staying in Amsterdam, that was out of the question. Then we struck and it all worked out.' https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -move.html

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: ons des 21, 2022 2:27 pm
tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.
Usikker på hvordan du gjør den sammenligningen for en keeper som er såpass ulik fra de Gea. Jeg tror det ville gavnet Man Utd veldig med en mer offensiv og proaktiv keeper enn de Gea. Ikke mange er bedre skuddstoppere enn de Gea, men det er heller ikke poenget.

Jeg har sikkert sett for lite av Simon til å slenge ut en slik påstand, men har heller aldri sett han dårlig. Synes også han var solid for Spania i VM (kunne kanskje gjort det bedre på første målet til Japan eller synes jeg det var lite å ta han på?). At han er førstevalget for et Spania med et par veldig gode alternativer kan helt sikkert også påvirke meg litt.

Uansett, Raya eller Simon; begge hadde vært betydelige oppgraderinger fra dagens løsning. Særlig under EtH.

Jack

Legg inn av Jack »


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: ons des 21, 2022 2:46 pm
DuncanE skrev: ons des 21, 2022 2:27 pm
tbb skrev: tir des 20, 2022 5:43 pm Ingen forlengelse på de Gea låter rimelig. Samtidig litt prat om Costa i portugisisk media. Må si at han var VMs store skuffelse for min del. Forsterket litt inntrykket om at det var mye hype knyttet til at vi har sett lite av han. En talentfull keeper, men virket ikke helt klar for en anledning som VM.

Står på at jeg foretrekker en langt billigere enn Raya. Ikke sikkert at Raya har det største potensialet av disse to, men jeg har etterhvert sett mye av han og kan ikke huske å ha sett en dårlig kamp. Skal en bruke mye penger på keeper foretrekker jeg Unai.

https://sportwitness.co.uk/club-will-no ... -transfer/
Unai Simon? For du synes han hadde et godt VM? Kan ikke si jeg ble noe særlig imponert. Leverte i beste fall slik han pleier når jeg ser han. Bedre med føttene enn deGea, men svakere på alt annet keeperarbeid. Om vi skviser David håper jeg inderlig ikke at vi bruker mye penger på denne karen her.
Usikker på hvordan du gjør den sammenligningen for en keeper som er såpass ulik fra de Gea. Jeg tror det ville gavnet Man Utd veldig med en mer offensiv og proaktiv keeper enn de Gea. Ikke mange er bedre skuddstoppere enn de Gea, men det er heller ikke poenget.

Jeg har sikkert sett for lite av Simon til å slenge ut en slik påstand, men har heller aldri sett han dårlig. Synes også han var solid for Spania i VM (kunne kanskje gjort det bedre på første målet til Japan eller synes jeg det var lite å ta han på?). At han er førstevalget for et Spania med et par veldig gode alternativer kan helt sikkert også påvirke meg litt.

Uansett, Raya eller Simon; begge hadde vært betydelige oppgraderinger fra dagens løsning. Særlig under EtH.
Nei, jeg har heller ikke sett Unai veldig mye. Men ser noe spansk serieball samt tidvis spanske landskamper. Som deg, så baserer jeg meg selvsagt på det jeg ser. Har sett få objektive analyser av disse, så det faller mest på subjektive vurderinger. Er Unai bedre med ballen i beina enn David? Ja. Er han en mer proaktiv keeper? Ja, jeg tror det. Men jeg føler ikke at DdG er elendig på noe av dette, og de siste seriekampene mener jeg å kunne se en forkjell i hvordan han opptrådte. Litt mer sweeper, litt mer offensiv i hodet? Tror derfor man trener på dette. David har nettopp fyllt 32. Ingen alder for en keeper, og jeg tror derfor han har utviklingspotensiale ift hva du finner mest problematisk. Jeg mener DdG er en langt bedre skuddstopper enn Unai, han er bedre på streken. Jeg vil også nevne at Unai, med ballen i føttene under VM, tidvis opptrådte både klønete og arrogant. Flere ganger han er tideler fra å bli "tatt på fersken". Totalt sett faller jeg derfor ned på at vi bør tilby DdG ny kontrakt, en med lavere grunnlønn enn han har nå, isteden for bruke masse penger på en keeper som jeg vurderer til i beste fall medium+. Pengene bør vi bruke på å styrke andre deler av troppen/førstelaget.

Men som du er inne på, det finnes sikkert andre aktuelle keepere der ute (forhåpentligvis bedre enn Unai). Jeg er nok ikke like imponert av Raya som deg. Han virker som en solid keeper, stabil, uten store svakheter. Men ikke overbevist av dette (stabile) nivået. Ingen Alisson. Tror også Raya vil koste noen grunker. Jeg liker Maignan, Costa (selv om hadde et noe skuffende vm) og Emi Martinez.

taknina

Legg inn av taknina »

Dette med at forchen til deGea er på strek er for meg en sannhet med visse modifikasjoner.

Forchen til deGea er en mot en og nærskudd der han er veldig flink til å stå rett balansert oppreist lengst mulig og sjanser ikke tidlig med tyngdeoverføringa en vei som enkelte for ikke å si mange andre keepere gjør. Derfor er han best når det blir rappet til etter småspill innenfor 16. Da han får bruke sine glimrende reflekser i rett balanse og grunnstilling. Der er han nok best av alle muligens eller iallefall i samme klasse som de beste.

På langskudd skudd utafor 16 der ballen går litt att og fram før skudd og også frispark i ett crowded felt havner han ofte littegrann feilplassert noen ganger når han skal bevege seg sidelengs i målet i forhold til der ballen befinner når det blir spilt sideveis foran ham og virker å miste litt oversikta over seg selv i forhold til hvor han har målstolpene sine virker det som og noen litt for enkle skudd går inn synest jeg pga at han ikke virker å ha helt oversikt over si plassering i målet så der er det nok keepere i PL som er mist like god og bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»