Manchester United

Svar
Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Re: Manchester United

Legg inn av missChance »

qbah skrev: lør des 11, 2021 12:20 am
missChance skrev: fre des 10, 2021 11:36 pm Interessant etter de to siste agent-uttalelsene!
Deilig. Men hva er de to nevnte agent-uttalelsene nå?
Raiola om Pogba - og Martials agent om at han vil ut i januar.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 12:22 am
missChance skrev: lør des 11, 2021 12:07 am 😂
?
"we have to develop him physically and tactically to be also fit to play in the Premier League"

qbah

Legg inn av qbah »

missChance skrev: lør des 11, 2021 12:31 am
qbah skrev: lør des 11, 2021 12:20 am
missChance skrev: fre des 10, 2021 11:36 pm Interessant etter de to siste agent-uttalelsene!
Deilig. Men hva er de to nevnte agent-uttalelsene nå?
Raiola om Pogba - og Martials agent om at han vil ut i januar.
Vær så god, dere finner veien ut selv tenker jeg.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

missChance skrev: fre des 10, 2021 11:36 pm Interessant etter de to siste agent-uttalelsene!
Klubben har savnet en person med en slik comon sense de siste 8 årene. Deilig å se. Så håper jeg at vi har sluttet med å overtale spillere med enda mer penger.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

missChance skrev: lør des 11, 2021 12:32 am
Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 12:22 am
missChance skrev: lør des 11, 2021 12:07 am 😂
?
"we have to develop him physically and tactically to be also fit to play in the Premier League"
Jeg så ikke lættisen

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 1:09 am
missChance skrev: lør des 11, 2021 12:32 am
Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 12:22 am

?
"we have to develop him physically and tactically to be also fit to play in the Premier League"
Jeg så ikke lættisen
Ok.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 1:09 am
missChance skrev: lør des 11, 2021 12:32 am
Harduetforslag skrev: lør des 11, 2021 12:22 am

?
"we have to develop him physically and tactically to be also fit to play in the Premier League"
Jeg så ikke lættisen
Han har vært i PL siden 2016. Hentet for en mrd, og så må han fortsatt lære å spille i PL? Da er du enten oppskrytt eller dum da.

Litt funny er det jo.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kanskje dersom man tolker han i verste mening. Fysisk handler antakelig om match fit, og taktisk om Rangnick sitt system/fotball. Selv om det ikke er noen hemmelighet at det er taktisk det ofte har skortet for Pogba (men i grunnen også de som har trent han).

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Klare meldinger! Jeg liker det 😀

Yesil

Legg inn av Yesil »

missChance skrev: lør des 11, 2021 2:23 pm Klare meldinger! Jeg liker det 😀
Hva er egentlig grunnen til dette?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 2:26 pm Hva er egentlig grunnen til dette?
Grunnen til hva? at han må befinne seg hjemme eller får betalt ferie i dubai?

caliblue

Legg inn av caliblue »

Er jo med rehab som det er med sportspsykologer. Rangnick kommer fra den tyske skolen og ønsker full institusjonalisering, mens det i England tenkes annerledes. Der shoppes det rundt.

De beste sportspsykologene ønsker ikke en 8 til 16 jobb for en fotballklubb. Samme med rehabilitering. Det vil alltid være mer kompetanse å finne eksternt.

Dortmund var jo ikke happy for at Haaland la deler av sin rehabilitering til Marbella, men det ble brått stille når han kom tilbake og hamrer inn mål tidligere enn hva som var antatt.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 2:31 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 2:26 pm Hva er egentlig grunnen til dette?
Grunnen til hva? at han må befinne seg hjemme eller får betalt ferie i dubai?
Du tror at spillerne reiser på ferie? De oppsøker ekspertise og har med seg folk følger dem opp. At man får litt sol, varme og avkobling er sannsynligvis også en positiv ting.

Om det er slik at Pogba bare har reist på ferie bør han jo sparkes.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Saliph skrev: fre des 10, 2021 7:27 pm Klipper inn denne fra RedCafe (simonhch) her. Han snakker om Pogba her, men det gjelder vel så mye Martial:

SAF used to say that most people don’t recognise that being hard working is a talent. And that statement holds true today. When the conversation veers towards talented players - or in this case “hugely talented” - it inevitably focuses on players of high technical ability. But if one ever reframes the perception of what “talented” really means and gives equal weighting compared to technical ability, to attributes such as mental fitness, consistent application, and hard work; then Pobga really doesn’t fit the description of being “hugely talented” anymore. Instead he becomes viewed as what he actually is: a mediocre player in terms of real world effectiveness, who possesses some eye catching technical qualities that sporadically result in an impressive highlights reel.

Holding onto this notion that he is a superb talent is what has prevented a ruthless analysis of his performances and perpetuated his central role in the team under successive managers. It’s what led to his signing in the first place.


Mye sannhet i dette, selv om det kanskje er en litt i overkant 'brutal' dom, siden det kan argumenteres med at begge spillerne (i likhet med alle andre) under sin tid i United har spilt i lag det sjeldent har vært lett å briljere i. Uten at det unnskylder manglende innsats og konstant agentsutring.
Man har ikke fått den mentale utviklingen man hadde håpet med på og Pogba har ikke blitt den lederen på banen som han burde ha vært. Fysisk og teknisk har han det meste, men som sitatet du medbringer sier så mangler han endel på det mentale. Og på toppnivå så er det det som skiller klinten fra hveten.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 2:57 pm De oppsøker ekspertise og har med seg folk følger dem opp. At man får litt sol, varme og avkobling er sannsynligvis også en positiv ting.
Så med andre ord så lurte du på hvorfor Ragnick sier dette. Jeg kan ikke svare på hans vegne, men ser mange potensielle grunner til hvorfor.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 3:20 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 2:57 pm De oppsøker ekspertise og har med seg folk følger dem opp. At man får litt sol, varme og avkobling er sannsynligvis også en positiv ting.
Så med andre ord så lurte du på hvorfor Ragnick sier dette. Jeg kan ikke svare på hans vegne, men ser mange potensielle grunner til hvorfor.
Det er da ikke så veldig komplisert det jeg spør om?
Jeg lurer på hva som er grunnen til at man nekter spillerne å oppsøke ekspertise andre steder enn den ekspertisen Man Utd selv besitter. Sol, varme og avkobling er en bonus som sannsynligvis kommer godt med.

Om du ikke vet grunnen(e), er det jo bedre å ikke svare. Evt. svare at du ikke vet.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 3:29 pm Om du ikke vet grunnen(e), er det jo bedre å ikke svare. Evt. svare at du ikke vet.
Jeg tror du tok den om å være på ferie litt mer bokstavlig enn det var ment som. Nei jeg tror ikke at han kun var på ferie :)
Kan fortsatt ikke vite hva Ragnick legger i det, men kan se mange grunner til hvorfor han sier som han gjør der.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 3:39 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 3:29 pm Om du ikke vet grunnen(e), er det jo bedre å ikke svare. Evt. svare at du ikke vet.
Jeg tror du tok den om å være på ferie litt mer bokstavlig enn det var ment som. Nei jeg tror ikke at han kun var på ferie :)
Kan fortsatt ikke vite hva Ragnick legger i det, men kan se mange grunner til hvorfor han sier som han gjør der.
Flott, da kan du kanskje skrive noe om hvilke grunner du ser? Jeg sliter med å se så mange gode argumenter selv.

Det finnes helt sikkert grunner, jeg ser bare ikke hva det skal være. Det viktige må jo være at spillerne får den best tenkelige ekspertise, behandling og oppfølging. Ikke hvor de får dette. Det er vel til og med en fordel om man kan gi spillerne dette samtidig som de nyter noen dager/uker i varmere strøk, hvor de også får en mental pause i større grad.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 3:53 pm Flott, da kan du kanskje skrive noe om hvilke grunner du ser?
Jeg ser for meg at Ragnick vil ha oversikt, bedre mulighet til plannlegging og ikke minst tro på at lagmoral bygges sammen som gruppe. Han vil se dedikerte spillere. Og hvis det er tilfelle, så støtter jeg det fullt ut.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

tbb skrev: lør des 11, 2021 12:08 pm Kanskje dersom man tolker han i verste mening. Fysisk handler antakelig om match fit, og taktisk om Rangnick sitt system/fotball. Selv om det ikke er noen hemmelighet at det er taktisk det ofte har skortet for Pogba (men i grunnen også de som har trent han).
Jeg tror Pogba kan bli en enorm ressurs under Rangnick.
Tror også at Pogba trenger en myndig/streng leder.

Men enig i uttalelsene til Rangnick om at man skal ønske å spille for klubben.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 4:25 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 3:53 pm Flott, da kan du kanskje skrive noe om hvilke grunner du ser?
Jeg ser for meg at Ragnick vil ha oversikt, bedre mulighet til plannlegging og ikke minst tro på at lagmoral bygges sammen som gruppe. Han vil se dedikerte spillere. Og hvis det er tilfelle, så støtter jeg det fullt ut.
At han vil ha oversikt og kontroll er nok hovedgrunnen tipper jeg, basert på hvordan han blir omtalt av de som kjenner han.

Lagmoralen blir neppe bedre av at man nekter spillerne å oppsøke de beste folkene, så den kjøper jeg ikke.

Virker rett og slett som et litt gammel-tysk kontroll-grep. Se spillerne daglig og følge de opp tettest mulig personlig.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 5:00 pm
TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 4:25 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 3:53 pm Flott, da kan du kanskje skrive noe om hvilke grunner du ser?
Jeg ser for meg at Ragnick vil ha oversikt, bedre mulighet til plannlegging og ikke minst tro på at lagmoral bygges sammen som gruppe. Han vil se dedikerte spillere. Og hvis det er tilfelle, så støtter jeg det fullt ut.
At han vil ha oversikt og kontroll er nok hovedgrunnen tipper jeg, basert på hvordan han blir omtalt av de som kjenner han.

Lagmoralen blir neppe bedre av at man nekter spillerne å oppsøke de beste folkene, så den kjøper jeg ikke.

Virker rett og slett som et litt gammel-tysk kontroll-grep. Se spillerne daglig og følge de opp tettest mulig personlig.
De beste folkene har alle tilholdssted i autoritære regimer? Disse kan ikke flyttes på, til Manchester f.eks.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 5:00 pm Lagmoralen blir neppe bedre av at man nekter spillerne å oppsøke de beste folkene, så den kjøper jeg ikke.
Jeg tror ikke på at man ikke kan få gjort en tilsvarende jobb "hjemme". Og om spillerne ikke takler det, så lyser det varselslamper lang vei spørr du meg. Da ville man neppe fått den lagmoralen i gruppa uansett.

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: lør des 11, 2021 5:03 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 5:00 pm
TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 4:25 pm

Jeg ser for meg at Ragnick vil ha oversikt, bedre mulighet til plannlegging og ikke minst tro på at lagmoral bygges sammen som gruppe. Han vil se dedikerte spillere. Og hvis det er tilfelle, så støtter jeg det fullt ut.
At han vil ha oversikt og kontroll er nok hovedgrunnen tipper jeg, basert på hvordan han blir omtalt av de som kjenner han.

Lagmoralen blir neppe bedre av at man nekter spillerne å oppsøke de beste folkene, så den kjøper jeg ikke.

Virker rett og slett som et litt gammel-tysk kontroll-grep. Se spillerne daglig og følge de opp tettest mulig personlig.
De beste folkene har alle tilholdssted i autoritære regimer? Disse kan ikke flyttes på, til Manchester f.eks.
De beste folkene er gjerne et team forskjellige spesialfelt og med mange pasienter. Neppe tilfeldig at "alle" reiser til Qatar.

Det er ikke bare å ringe å bestille dette teamet til Manchester, og be de droppe å behandle alle andre.

Som Zorc sa når han kommenterte Haaland: "He is surrounded by experts and he wanted to work there."
Sist redigert av Yesil den lør des 11, 2021 5:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Yesil skrev: lør des 11, 2021 5:18 pm
greyserpent skrev: lør des 11, 2021 5:03 pm
Yesil skrev: lør des 11, 2021 5:00 pm
At han vil ha oversikt og kontroll er nok hovedgrunnen tipper jeg, basert på hvordan han blir omtalt av de som kjenner han.

Lagmoralen blir neppe bedre av at man nekter spillerne å oppsøke de beste folkene, så den kjøper jeg ikke.

Virker rett og slett som et litt gammel-tysk kontroll-grep. Se spillerne daglig og følge de opp tettest mulig personlig.
De beste folkene har alle tilholdssted i autoritære regimer? Disse kan ikke flyttes på, til Manchester f.eks.
De beste folkene er gjerne et team med mange pasienter. Neppe tilfeldig at "alle" reiser til Qatar.

Det er ikke bare å ringe å bestille dette teamet til Manchester, og be de droppe å behandle alle andre.
Neh, har jeg ikke noe tro på, gitt

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

De Gea, Fred og Maguire de 3 beste som jeg ser det. Deilig å komme fra det med 3 poeng og CS.
Trodde det ville bli enklere, men fotball er ikke mattematikk. Hjemmelaget var desperate i jakten på poeng og har man et sånt tenk blir man farlige, selv om det også kan slå andre veien.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Vi er bedre defensivt i åpent spill. Sliter fortsatt litt på dødball i mot, men stopperne må jobbe mindre enn tidligere. Det er positivt i en ellers grusom kamp.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

De Gea om Lindelöf

Reddington

Legg inn av Reddington »

missChance skrev: lør des 11, 2021 9:28 pm De Gea om Lindelöf
Maguire tonet vel dette ned?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Reddington skrev: lør des 11, 2021 9:32 pm
missChance skrev: lør des 11, 2021 9:28 pm De Gea om Lindelöf
Maguire tonet vel dette ned?
Mulig - har ikke sett intervju med ham. Håper han bare fikk seg en liten trykk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»