Manchester United

Svar

Kent

Legg inn av Kent »

Detvareingang skrev: søn des 12, 2021 2:28 am 3 poeng er deilig, men at Lindelof har det bra er virkelig det viktigeste, eg husker hvor uvel Erikson saken var i sommer. Husker og godt Marc Vivien foe i prøve VM. Selv om han var City spiller så beit det hardt. Sånne ting er alltid jævlig, selv om det skulle vær salah eller ein annen spiller i ein rivaliserende klubb.
Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette innlegget, men dødsfall på fotballbanen er selvfølgelig forferdelig uansett hvilken klubb vedkommende måtte spille for.

Skjønner ikke hvordan det kan være relevant når noe sånt skjer.

Kent

Legg inn av Kent »

På tide å la VdB prøve seg for Bruno nå, kanskje?

Synes portugiseren er rett og slett elendig store deler av tiden. Men så er det dette med at han kan glimte til å slå en genial målgivende eller score mål ut av ingenting.

Nå som målpoengene ikke kommer like ofte som de gjorde i starten, så ser jeg gjerne at han får slite litt mer benk.

McTominay er det bare å kjøre på dynga sammen med AWB.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kent skrev: søn des 12, 2021 8:37 am På tide å la VdB prøve seg for Bruno nå, kanskje?

Synes portugiseren er rett og slett elendig store deler av tiden. Men så er det dette med at han kan glimte til å slå en genial målgivende eller score mål ut av ingenting.

Nå som målpoengene ikke kommer like ofte som de gjorde i starten, så ser jeg gjerne at han får slite litt mer benk.

McTominay er det bare å kjøre på dynga sammen med AWB.
Føler meg veldig trygg på at han, sammen med Fred, var den Rangnick var mest fornøyd med av utespillerne. Bra i presspillet, og generelt god defensivt. Trygg under press. I tillegg var han, til en forandring, rimelig god i pasningspillet. Dette med å spille ballen fremover var tydeligvis en beskjed han trengte. Kan bli bedre til å gjøre seg spillbar.

Enig angående Bruno og Donny. Litt fordi man også kan fastslå om Donny er noe å samle på utover denne sesongen.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TrueTopRed skrev: lør des 11, 2021 10:39 pm
Hardy-guttene skrev: lør des 11, 2021 9:41 pm Jeg så bare siste halvtimen og husket plutselig at DDG i lange perioder i flere sesonger (ja, han har hatt lange dårlige perioder også) har vært Uniteds beste spiller. Sånn bør det ikke være. Basert på den halvtimen jeg så, synes jeg det er merkelig at det ikke ble hjemmeseier.
Om det er sånn at De Gea konstant er Uniteds beste spiller så er det annerledes, og det er ikke tilfelle. Norwich fortjent kanskje en U, men ikke mer......United hadde større muligheter selv om de var få., og når man kommer under og ikke har noe å tape lenger, så vil det alltid plukke frem ytterliggere energi og desperasjon hos hjemmelaget.
Ikke konstant den beste, men uten han tror jeg det bare hadde vært torsdagskamper de siste sesongene. :)
Det virker også som om Fred har fått en ny vår og det er jo bra. Ikke helt ufortjent seier, altså. Takk.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Men enig i at AWB kan selges, og Dalot skal vise mye for at ikke han bør slå følge ut døren. Særlig siden jeg gjerne ser Laird få en rolle, og at vi bør ha et bedre førstevalg enn disse tre. Veldig fint om vi nå kan spille opp prisen på Dalot, og om disse to kan bli til en svært god back. Eller i det minste en som kan bli det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ale skrev: søn des 12, 2021 9:29 am McTominay spiller i hvert fall ballen framover nå, og ikke sidelengs. Det er en start.
Kun Fred hadde høyere treffprosent enn McTominay i går, og ingen spillere spilte ballen mer fremover i banen enn McTominay (med ganske god margin).

qbah

Legg inn av qbah »

Bruno må gå trekt inn klippekortet for en liten periode. Viktig signal å gi til de andre spillerne også.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Ale skrev: søn des 12, 2021 9:38 am
tbb skrev: søn des 12, 2021 9:34 am
Ale skrev: søn des 12, 2021 9:29 am McTominay spiller i hvert fall ballen framover nå, og ikke sidelengs. Det er en start.
Kun Fred hadde høyere treffprosent enn McTominay i går, og ingen spillere spilte ballen mer fremover i banen enn McTominay (med ganske god margin).
Synes McTominay var vår beste utespiller i går. 7/10-performance. Mer av det samme mot Brentford på tirsdag, den kampen blir enda mer intens.
Holder antakelig Fred høyere, men jeg synes hele den defensive sentrallinjen var gode. Backene ok (er strengt tatt ikke bedre, tror jeg). Angriperne våre var forferdelige, og det store problemet i går. Fire spillere som rett og slett ikke fungerte.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Belinho skrev: lør des 11, 2021 10:11 pm Vi taper midtbaneduellen mot Norwich
Heldigvis ikke hver uke man møter the Scottish Iniesta på midten.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: søn des 12, 2021 9:30 am Men enig i at AWB kan selges, og Dalot skal vise mye for at ikke han bør slå følge ut døren. Særlig siden jeg gjerne ser Laird få en rolle, og at vi bør ha et bedre førstevalg enn disse tre. Veldig fint om vi nå kan spille opp prisen på Dalot, og om disse to kan bli til en svært god back. Eller i det minste en som kan bli det.
Enig. Dette er Dalots sjanse til å få bli. Uansett kan han ikke være et førstevalg. Men om han leverer nå ut sesongen bør vi beholde ham som andrevalg. Laird kan da få et nytt utlån, gjerne i PL, såfremt vi finner en klubb hvor han kan være fast. Så henter vi et førstevalg i stedet. Newcastle må på banen og by på AWB asap.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

tbb skrev: søn des 12, 2021 9:53 am
Ale skrev: søn des 12, 2021 9:38 am
tbb skrev: søn des 12, 2021 9:34 am

Kun Fred hadde høyere treffprosent enn McTominay i går, og ingen spillere spilte ballen mer fremover i banen enn McTominay (med ganske god margin).
Synes McTominay var vår beste utespiller i går. 7/10-performance. Mer av det samme mot Brentford på tirsdag, den kampen blir enda mer intens.
Holder antakelig Fred høyere, men jeg synes hele den defensive sentrallinjen var gode. Backene ok (er strengt tatt ikke bedre, tror jeg). Angriperne våre var forferdelige, og det store problemet i går. Fire spillere som rett og slett ikke fungerte.
Jeg syns Sancho var god.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hvis vi ikke har transfertråd for januar mekker jeg en nå.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ralf Rangnick is the second Manchester United manager to register a clean sheet in his first two league games in charge of the club after Ernest Mangnall in 1903.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

greyserpent skrev: søn des 12, 2021 11:26 am
tbb skrev: søn des 12, 2021 9:53 am
Ale skrev: søn des 12, 2021 9:38 am

Synes McTominay var vår beste utespiller i går. 7/10-performance. Mer av det samme mot Brentford på tirsdag, den kampen blir enda mer intens.
Holder antakelig Fred høyere, men jeg synes hele den defensive sentrallinjen var gode. Backene ok (er strengt tatt ikke bedre, tror jeg). Angriperne våre var forferdelige, og det store problemet i går. Fire spillere som rett og slett ikke fungerte.
Jeg syns Sancho var god.
Enig i at han var minst dårlig av disse, men god var han jo virkelig ikke?!

Kan kanskje unnskylde han noe med arbeidsforhold. Dalot er ikke Hakimi. Ronaldo er ikke helt Haaland, og Rashford er ikke akkurat Reus. Men synes likevel det er vanskelig å mene at han var god. Ikke like elendig som resten, er mer presis i mine øyne.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

tbb skrev: søn des 12, 2021 1:23 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 11:26 am
tbb skrev: søn des 12, 2021 9:53 am

Holder antakelig Fred høyere, men jeg synes hele den defensive sentrallinjen var gode. Backene ok (er strengt tatt ikke bedre, tror jeg). Angriperne våre var forferdelige, og det store problemet i går. Fire spillere som rett og slett ikke fungerte.
Jeg syns Sancho var god.
Enig i at han var minst dårlig av disse, men god var han jo virkelig ikke?!

Kan kanskje unnskylde han noe med arbeidsforhold. Dalot er ikke Hakimi. Ronaldo er ikke helt Haaland, og Rashford er ikke akkurat Reus. Men synes likevel det er vanskelig å mene at han var god. Ikke like elendig som resten, er mer presis i mine øyne.
Mulig han skinner litt ekstra fordi det var så hinsides mørkt rundt ham. Men jeg syns liksom det skjedde noe i det minste når han hadde ballen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Håper hvertfall Rangnick viser litt mer vilje til å bruke troppen nå. Bruno fortjener å bli benket. Det samme synes jeg gjelder Rashford. Vi har et par gode alternativer i form av Lingard og Donny. Kanskje Cavani nærmer seg?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: søn des 12, 2021 3:14 pm Håper hvertfall Rangnick viser litt mer vilje til å bruke troppen nå. Bruno fortjener å bli benket. Det samme synes jeg gjelder Rashford. Vi har et par gode alternativer i form av Lingard og Donny. Kanskje Cavani nærmer seg?
Enig i at Bruno og Rashford har vært spillemessig særs skuffende siste tiden. Selvom de har levert et par viktige mål og assist.

Jeg begynner å gi opp Donny og Lingard. De kastet bort muligheten til å vise seg frem mot YB begge to. Utover at man håper at spesielt førstnevnte lykkes, de gangene han får sjansen fra start, hvor mange ganger har han egentlig imponert? Hva tilsier at han har noe i første 11ern å gjøre? Hvis han ikke får sjansen med en Bruno ute av form nå, så har det skjedd under OGS og Ragnick og da kan man jo snart stille spørsmålstegn ved om Donnyhar det seg å være en fast spiller i United.
Dommen er fortsatt der ute, men tror ikke det er helt uten grunn til at OGS og nå enn så lenge Ragnick selvom det er tidlig, ikke i større grad setter sin lit til ham.
Lingard litt det samme, men han viste jo i tillegg en elendig holdning i YB kampen. Virket jo rett og slett som han har gitt opp, og innbundet seg med at han skal til ny klubb.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

fugletitteren skrev: søn des 12, 2021 5:38 pm
tbb skrev: søn des 12, 2021 3:14 pm Håper hvertfall Rangnick viser litt mer vilje til å bruke troppen nå. Bruno fortjener å bli benket. Det samme synes jeg gjelder Rashford. Vi har et par gode alternativer i form av Lingard og Donny. Kanskje Cavani nærmer seg?
Enig i at Bruno og Rashford har vært spillemessig særs skuffende siste tiden. Selvom de har levert et par viktige mål og assist.

Jeg begynner å gi opp Donny og Lingard. De kastet bort muligheten til å vise seg frem mot YB begge to. Utover at man håper at spesielt førstnevnte lykkes, de gangene han får sjansen fra start, hvor mange ganger har han egentlig imponert? Hva tilsier at han har noe i første 11ern å gjøre? Hvis han ikke får sjansen med en Bruno ute av form nå, så har det skjedd under OGS og Ragnick og da kan man jo snart stille spørsmålstegn ved om Donnyhar det seg å være en fast spiller i United.
Dommen er fortsatt der ute, men tror ikke det er helt uten grunn til at OGS og nå enn så lenge Ragnick selvom det er tidlig, ikke i større grad setter sin lit til ham.
Lingard litt det samme, men han viste jo i tillegg en elendig holdning i YB kampen. Virket jo rett og slett som han har gitt opp, og innbundet seg med at han skal til ny klubb.
6, 10, 45, 1, 1 , 4, 2.

Dette er antall minutter Donny har på de 7 kampene han har vært involvert i PL i år.

Og han var faen ikke så ræv mot Young Boys som du får det til å høres ut som. Det er som å lese hva briter skriver om han i dette kommentarfeltet.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:13 pm
fugletitteren skrev: søn des 12, 2021 5:38 pm
tbb skrev: søn des 12, 2021 3:14 pm Håper hvertfall Rangnick viser litt mer vilje til å bruke troppen nå. Bruno fortjener å bli benket. Det samme synes jeg gjelder Rashford. Vi har et par gode alternativer i form av Lingard og Donny. Kanskje Cavani nærmer seg?
Enig i at Bruno og Rashford har vært spillemessig særs skuffende siste tiden. Selvom de har levert et par viktige mål og assist.

Jeg begynner å gi opp Donny og Lingard. De kastet bort muligheten til å vise seg frem mot YB begge to. Utover at man håper at spesielt førstnevnte lykkes, de gangene han får sjansen fra start, hvor mange ganger har han egentlig imponert? Hva tilsier at han har noe i første 11ern å gjøre? Hvis han ikke får sjansen med en Bruno ute av form nå, så har det skjedd under OGS og Ragnick og da kan man jo snart stille spørsmålstegn ved om Donnyhar det seg å være en fast spiller i United.
Dommen er fortsatt der ute, men tror ikke det er helt uten grunn til at OGS og nå enn så lenge Ragnick selvom det er tidlig, ikke i større grad setter sin lit til ham.
Lingard litt det samme, men han viste jo i tillegg en elendig holdning i YB kampen. Virket jo rett og slett som han har gitt opp, og innbundet seg med at han skal til ny klubb.
6, 10, 45, 1, 1 , 4, 2.

Dette er antall minutter Donny har på de 7 kampene han har vært involvert i PL i år.

Og han var faen ikke så ræv mot Young Boys som du får det til å høres ut som. Det er som å lese hva briter skriver om han i dette kommentarfeltet.
Linken funket ikke.
Og Donny var ikke bra mot YB. Enkelt og greit.
Det som forsvarer prestasjonen var at United som lag ikke var særlig gode heller, men på et eller annet tidspunkt må han prestere noe som tilsier at han bør få flere muligheter. Forutenom en ganske god omgang mot Watford, er det veldig lite han har vist. Knapt med tid ja, men tror du OGS og Ragnick nå ikke hadde gitt ham flere muligheter om de mente han fortjente det? Tror du ikke Ragnick hadde bytter ham inn tidligere igår om han faktisk beviste noe mot YB, kanskje også en start all den tid Bruno hardt ganske dårlig. Dommen er fortsatt ute ift Ragnick og Donny, men med mindre han får flere sjanser nå ganske snart, så kan man vel begynne å undres om det er av en god grunn?

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:13 pm
fugletitteren skrev: søn des 12, 2021 5:38 pm
tbb skrev: søn des 12, 2021 3:14 pm Håper hvertfall Rangnick viser litt mer vilje til å bruke troppen nå. Bruno fortjener å bli benket. Det samme synes jeg gjelder Rashford. Vi har et par gode alternativer i form av Lingard og Donny. Kanskje Cavani nærmer seg?
Enig i at Bruno og Rashford har vært spillemessig særs skuffende siste tiden. Selvom de har levert et par viktige mål og assist.

Jeg begynner å gi opp Donny og Lingard. De kastet bort muligheten til å vise seg frem mot YB begge to. Utover at man håper at spesielt førstnevnte lykkes, de gangene han får sjansen fra start, hvor mange ganger har han egentlig imponert? Hva tilsier at han har noe i første 11ern å gjøre? Hvis han ikke får sjansen med en Bruno ute av form nå, så har det skjedd under OGS og Ragnick og da kan man jo snart stille spørsmålstegn ved om Donnyhar det seg å være en fast spiller i United.
Dommen er fortsatt der ute, men tror ikke det er helt uten grunn til at OGS og nå enn så lenge Ragnick selvom det er tidlig, ikke i større grad setter sin lit til ham.
Lingard litt det samme, men han viste jo i tillegg en elendig holdning i YB kampen. Virket jo rett og slett som han har gitt opp, og innbundet seg med at han skal til ny klubb.
6, 10, 45, 1, 1 , 4, 2.

Dette er antall minutter Donny har på de 7 kampene han har vært involvert i PL i år.

Og han var faen ikke så ræv mot Young Boys som du får det til å høres ut som. Det er som å lese hva briter skriver om han i dette kommentarfeltet.
Er 92 touch, 62 pasninger, 2 klareringer og 1 blokkering bra greier? Hva er det meningen at man skal få ut av denne typen stats?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:28 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:13 pm
fugletitteren skrev: søn des 12, 2021 5:38 pm

Enig i at Bruno og Rashford har vært spillemessig særs skuffende siste tiden. Selvom de har levert et par viktige mål og assist.

Jeg begynner å gi opp Donny og Lingard. De kastet bort muligheten til å vise seg frem mot YB begge to. Utover at man håper at spesielt førstnevnte lykkes, de gangene han får sjansen fra start, hvor mange ganger har han egentlig imponert? Hva tilsier at han har noe i første 11ern å gjøre? Hvis han ikke får sjansen med en Bruno ute av form nå, så har det skjedd under OGS og Ragnick og da kan man jo snart stille spørsmålstegn ved om Donnyhar det seg å være en fast spiller i United.
Dommen er fortsatt der ute, men tror ikke det er helt uten grunn til at OGS og nå enn så lenge Ragnick selvom det er tidlig, ikke i større grad setter sin lit til ham.
Lingard litt det samme, men han viste jo i tillegg en elendig holdning i YB kampen. Virket jo rett og slett som han har gitt opp, og innbundet seg med at han skal til ny klubb.
6, 10, 45, 1, 1 , 4, 2.

Dette er antall minutter Donny har på de 7 kampene han har vært involvert i PL i år.

Og han var faen ikke så ræv mot Young Boys som du får det til å høres ut som. Det er som å lese hva briter skriver om han i dette kommentarfeltet.
Er 92 touch, 62 pasninger, 2 klareringer og 1 blokkering bra greier? Hva er det meningen at man skal få ut av denne typen stats?
6 tackles og 3 interceptions var mest av alle på banen. United hadde totalt 1 blokkering i hele kampen.
Så ja, dette er gode tall.

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:35 pm
Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:28 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:13 pm

6, 10, 45, 1, 1 , 4, 2.

Dette er antall minutter Donny har på de 7 kampene han har vært involvert i PL i år.

Og han var faen ikke så ræv mot Young Boys som du får det til å høres ut som. Det er som å lese hva briter skriver om han i dette kommentarfeltet.
Er 92 touch, 62 pasninger, 2 klareringer og 1 blokkering bra greier? Hva er det meningen at man skal få ut av denne typen stats?
6 tackles og 3 interceptions var mest av alle på banen. United hadde totalt 1 blokkering i hele kampen.
Så ja, dette er gode tall.
2 taklinger mer og 3 blokkeringer mindre enn Telles hadde mot Norwich. Samme antall interceptions.

Bra kamp av Telles?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:38 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:35 pm
Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:28 pm
Er 92 touch, 62 pasninger, 2 klareringer og 1 blokkering bra greier? Hva er det meningen at man skal få ut av denne typen stats?
6 tackles og 3 interceptions var mest av alle på banen. United hadde totalt 1 blokkering i hele kampen.
Så ja, dette er gode tall.
2 taklinger mer og 3 blokkeringer mindre enn Telles hadde mot Norwich. Samme antall interceptions.

Bra kamp av Telles?
De Gea hadde flere saves enn Donny også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Ragnick vil i utgangspunktet holde ball så langt unna forsvaret som mulig, og for å få til det på best mulig måte må også frontspillerne gjøre sin del av jobben. Er vel bare Sancho som kan få delvis godkjent i går, men selv han kan virke tafatt når de andre 3 ikke er på og det blir forgjeves.

Av det man allerede har i troppen, sånn for å skape forandringer, så må nesten Cavani inn. Han og Ronaldo på topp og Sancho og De Beek i neste ledd er kanskje verdt å prøve?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ser ut til at spillere som var med mot Norwich er smittet?
"The whole group who travelled to Norwich had initially tested negative but, subsequently, a small number of lateral flow tests among players and staff returned positive results."
https://www.manchestereveningnews.co.uk ... e-22439566

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hardy-guttene skrev: søn des 12, 2021 9:24 am Ikke konstant den beste, men uten han tror jeg det bare hadde vært torsdagskamper de siste sesongene. :)
Jeg trodde De Gea var done for et par år siden, men han har heldigvis løftet seg når det kommer til å luke bort tabbene. Så det hjelper veldig :)
Jeg er ikke hans største fan når det kommer til spill med føttene, men holder han dette nivået han har hatt spesielt i år, så er det soleklart en sollid tilgang å ha han på laget.

Han gjør også de umulige reddningene han gjorde under glansdagene igjen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:45 pm
Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:38 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:35 pm

6 tackles og 3 interceptions var mest av alle på banen. United hadde totalt 1 blokkering i hele kampen.
Så ja, dette er gode tall.
2 taklinger mer og 3 blokkeringer mindre enn Telles hadde mot Norwich. Samme antall interceptions.

Bra kamp av Telles?
De Gea hadde flere saves enn Donny også.
Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Der har du tallene til Telles mot Norwich. God kamp?

Poenget mitt var ikke at Telles hadde ca. like gode tall. Poenget var at tallene ikke sier så mye. Er det f.eks bra å ha mange taklinger? Er 6 taklinger mye? Bra? Er dette noe Ralf ønsker at man skal gjøre mye?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Yesil skrev: søn des 12, 2021 7:31 pm
greyserpent skrev: søn des 12, 2021 6:45 pm
Yesil skrev: søn des 12, 2021 6:38 pm
2 taklinger mer og 3 blokkeringer mindre enn Telles hadde mot Norwich. Samme antall interceptions.

Bra kamp av Telles?
De Gea hadde flere saves enn Donny også.
Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Der har du tallene til Telles mot Norwich. God kamp?

Poenget mitt var ikke at Telles hadde ca. like gode tall. Poenget var at tallene ikke sier så mye. Er det f.eks bra å ha mange taklinger? Er 6 taklinger mye? Bra? Er dette noe Ralf ønsker at man skal gjøre mye?
Grey skriver at han mener VdB ikke var så ræva som andre får det til å høres ut som. Alt du klarer å lage en diskusjon ut av..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»