Manchester United

Svar
GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Re: Manchester United

Legg inn av GiPazzini_85 »

FROG skrev: søn nov 21, 2021 12:55 pm Man.utd kan skifte trener så mye de bare vil, det er noe alvorlig galt med hele spillerstallen, en innsats og en kvalitet som ikke holder i det hele tatt. Klarer en ny trener å heve dette i et lag med tydeligvis alt for store egoer blant enkeltspillere ? Neppe er min påstand. Det er minst en 5-6 spillere her som må rett ut, og nye inn for å renske ut motsetninger, store egoer, latskap og oppvigleri. Ha slikt i spillerstallen er det samme som kreftsvulster i en menneskekropp. Det sprer seg i hele spillergruppen. Pogba? Er det mulig at noen lag vurderer å ha han på treningsfeltet en gang. Watford som lag , løp 4 km mer en Man.utd spillerne i første omgang i går! Innsats heter der, totalt mangelvare i mange kamper i Man.utd.

Dette kan man fikse på, men det krever utrenskninger. Så vil det ta tid å heve et lag opp til gull i PL, det tar år. Men å heve laget opp til å kjempe om topp 4, kan ta noen måneder med rett lag og sammensetning. Da må urokråkene og de som ikke viser innsats ut. For det er noe alvorlig galt når spillere som hever million lønninger i uken, ikke bidrar.
Det er en del spillere som er problematiske og som ikke drar lasset hos Man Utd, men det er vel ikke disse som er klubbens største problem. Men klubben skriker jo etter en spiller som f.eks Declan Rice som kan skape litt mer balanse i laget. Men akkurat nå trenger vel Man Utd en manager som evner å organisere et forsvar skikkelig. Spillere som Wan-Bissaka, Lindelöf, Maguire, Bailly, Varane (riktignok mye skadet) og Shaw er jo ikke så bedritne som de har fremstått en stund nå. Selvsagt et mer sammensatt problem enn bare forsvarsleddet, men Man Utd må da vel ha verdens dyreste backrekke om dagen? Så har man jo det offensive spillet også under Solskjær som bare har vært på måfå der 2-3 spillere skal stå for alt det kreative. Det går jo ikke i lengden.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:00 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 12:49 pm
arknath skrev: søn nov 21, 2021 12:42 pm

Klart troll, men om dette skjer så tar jeg pause til han er borte/glazers er borte :P
Kall meg gjerne en troll men jeg står inne pånat Giggs gjorde en bra jobb da han var caretaker. Det som skjedde på privaten med han er ikke noe bra
Med tanke på at han skal i retten i januar, ville ikke det være så lurt ...
Oi det var såpass ja.. glem han da.....

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:11 pm
missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:00 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 12:49 pm
Kall meg gjerne en troll men jeg står inne pånat Giggs gjorde en bra jobb da han var caretaker. Det som skjedde på privaten med han er ikke noe bra
Med tanke på at han skal i retten i januar, ville ikke det være så lurt ...
Oi det var såpass ja.. glem han da.....
Ja, det styret er det siste United trenger nå 😂

Jeg lurer på hva styret tenker nå ... Om de har gitt opp sesongen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Wa11in skrev: søn nov 21, 2021 1:06 pm
missChance skrev: søn nov 21, 2021 11:38 am "Michael Carrick will now take charge of the team for forthcoming games, while the club looks to appoint an interim manager to the end of the season."
Synes det er litt spesielt å gå ut med det i så tilfelle, da setter klubben seg i en særdeles vanskelig posisjon. Hvis denne midlertidige løsningen presterer godt ut sesongen, så viser det seg jo at det er vanskelig å holde seg til den opprinnelige planen. Vi så det i Liverpool med Dalglish, og det var vel noe av det samme med Solskjær også.
Hvordan setter det klubben i en særdeles vanskelig posisjon at vi sier at vi ser etter en midlertidig manager ut sesongen?

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Hadde vært morsomt å fått inn Keane som caretaker. Hadde hvertfall ikkje vært akseptert med unnasluntring på banen. Denne gjengen hadde hatt godt av ein skikkelig hårføner.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Da var dette også slutt, og da kan jeg slippe taket enda mer.

Siden 2005 har nemlig dette utviklet seg gradvis til å bli et skikkelig dysfunksjonelt forhold, der jeg ender opp med å dissassosiere meg mer og mer fra klubben, jeg en gang invisterte mye følelser i.


Eller for å si det på et språk som kanskje er mer forståelig for amerikanske kapitalister (og forbrukerne av deres produkter):

Jeg har fått servert et særdeles defekt produkt nå i årevis, og som mange andre har jeg klaget på det. Løsningen på problemet hos de som selger produktet, derimot, er å trigge forbrukernes følelser og behov for instant gratification med raske, lettvinte og midlertidige løsninger, fremfor å lage et ordetlig produkt som skal være stabilt og velfungerende på sikt.

Jeg innser nå etter en rekke repetisjoner av samme reaksjonsmønster, at dette faktisk den eneste type løsning de har på problemet. De har rett og slett ikke har en plan for hvordan de skal ordne opp i feilene som oppstår underveis, og for å kunne gjøre produktet bedre. Nei, i stedet virker det som planen er å fortsette å selge det samme defekte søppelet, bare forandre innpakningen e.l., slik at det ser ut som det har blitt gjort en forbedring. Jeg kan egentlig ikke klandre dem for denne kynismen heller, fordi strategien deres fungerer jo strålende, i og med forbrukerne (meg selv inkludert) har vært dumme nok til å fortsette å kjøpe det.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:14 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:11 pm
missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:00 pm

Med tanke på at han skal i retten i januar, ville ikke det være så lurt ...
Oi det var såpass ja.. glem han da.....
Ja, det styret er det siste United trenger nå 😂

Jeg lurer på hva styret tenker nå ... Om de har gitt opp sesongen.
Bare å tanke sesongen!!


Oh only in america that shit🤣

Oh shit vi har amerikanske eiere kanskje de tror det funker sånn her å!
Sist redigert av Mr.Meep den søn nov 21, 2021 1:21 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Men det største uromomentet er at Carrick og teamet ser ut til å forsette... er jobdet samme 🙄🙄🙄

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:20 pm Men det største uromomentet er at Carrick og teamet ser ut til å forsette... er jobdet samme 🙄🙄🙄
Vel, så lenge de ikke har en annen manager klar, må de jo det. Vi kan ikke sende laget til CL-kamp uten en trener.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:21 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:20 pm Men det største uromomentet er at Carrick og teamet ser ut til å forsette... er jobdet samme 🙄🙄🙄
Vel, så lenge de ikke har en annen manager klar, må de jo det. Vi kan ikke sende laget til CL-kamp uten en trener.
Bare la Ronaldo ta over SI

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Saliph skrev: søn nov 21, 2021 1:04 pm
Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 12:59 pm
Saliph skrev: søn nov 21, 2021 12:47 pm Ingen endringer på treningsfeltet for øyeblikket altså. Da blir det nok nye stortap mot Villarreal og Chelsea i alle fall, med mindre det vi har sett de siste ukene har vært rene protester fra spillerne for å få Ole ut.
Måten vi gjennomfører kampene på er ikke nødvendigvis synonymt med at nivået på treningene er for dårlig, og at vesentlige deler av trenerteamet må byttes ut. De taktiske begrensningene til Solskjær møtte veggen, brått og brutalt
Tja, man kan jo håpe. Vi har jo ikke all verdens innsyn i hva som skjer i klubben til daglig, men Solskjær har vel vært tydelig på at det er Carrick & co. som leder treningene. Så jeg er ikke akkurat veldig optimistisk til at de nå tar over skuta, om enn midlertidig.
Ser ikke all verdens grunn til å svartmale hele situasjonen. Det er jo Solskjær som ikke har evnet å implementere en spillestil som får det beste ut av troppen, det betyr ikke at trenerstaben som jobber med Solskjær er ubrukelig.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Kaptein Harry visstnok avbildet på fest i går kveld. Rødt kort, 4-1 tap mot Watford, manageren sparket og 3 dager til en svært viktig kamp i Spania. Jeg håper det er kødd, ellers er det flere enn Ole som burde sparkes.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Yesil skrev: søn nov 21, 2021 1:24 pm Kaptein Harry visstnok avbildet på fest i går kveld. Rødt kort, 4-1 tap mot Watford, manageren sparket og 3 dager til en svært viktig kamp i Spania. Jeg håper det er kødd, ellers er det flere enn Ole som burde sparkes.
Eller på en restaurant med faren, som hadde bursdag?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:22 pm
missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:21 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 1:20 pm Men det største uromomentet er at Carrick og teamet ser ut til å forsette... er jobdet samme 🙄🙄🙄
Vel, så lenge de ikke har en annen manager klar, må de jo det. Vi kan ikke sende laget til CL-kamp uten en trener.
Bare la Ronaldo ta over SI
Det skulle tatt seg ut 😁

guru

Legg inn av guru »

Trist sorti for Solskjær, men han hadde rett og slett ikke det som skulle til i denne klubben. Problemene stikker nok langt dypere enn Solskjær, så dette er ikke løst over natta med en ny manager.

Paul Ince skal for øvrig være obersevert med en handelvogn full av tørkeruller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Hetfield skrev: søn nov 21, 2021 12:06 pm Interim ut sesongen, ikke dumt.

Vente på Poch eller Ten Haag da?
Ajax speller tottallll og det gjør ikke Man U

ikke no Ten Haag der nei !!!!!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Evra på Instagram:
Thank you my friend for making us believe again in @manchesterunited . Unfortunately when you don’t get the results people forget what you done for this club but to all the players I’m coming for you now. See you against Arsenal…

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Så lenge Ronaldo er hos dere så tror jeg han tar alt for masse plass, uavhengig hvem som tar over som manager.

Yesil

Legg inn av Yesil »

missChance skrev: søn nov 21, 2021 1:30 pm
Yesil skrev: søn nov 21, 2021 1:24 pm Kaptein Harry visstnok avbildet på fest i går kveld. Rødt kort, 4-1 tap mot Watford, manageren sparket og 3 dager til en svært viktig kamp i Spania. Jeg håper det er kødd, ellers er det flere enn Ole som burde sparkes.
Eller på en restaurant med faren, som hadde bursdag?
Får nesten håpe det var noe slikt ja.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Wa11in skrev: søn nov 21, 2021 2:40 pm
Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 1:15 pm Hvordan setter det klubben i en særdeles vanskelig posisjon at vi sier at vi ser etter en midlertidig manager ut sesongen?
På samme måte som da vi ansatte en midlertidig løsning i Dalglish, og da dere ansatte en midlertidig løsning i OGS. Får man effekt umiddelbart, og ser et tydelig oppsving i resultater, så blir det vanskeligere å holde seg til den opprinnelige planen. Hverken Dalglish eller Solskjær var tiltenkt noen forlengelse i utgangspunktet, men begge fikk det fordi ting så okay ut etter et halvår.

Det samme kan vel fort finne på å skje igjen eller..? Men jeg klager ikke jeg altså, det at United sparker manageren tilsynelatende uten noen langsiktig løsning på plass er jo bare et pluss i min bok ;)
Men hvordan mener du man skal formulere seg. Problemstillingen vil jo være den samme.

Kent

Legg inn av Kent »

Skjebnens herlige ironi at det var van de Beek som scoret Solskjærs siste mål som United-trener.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wa11in skrev: søn nov 21, 2021 2:40 pm
Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 1:15 pm Hvordan setter det klubben i en særdeles vanskelig posisjon at vi sier at vi ser etter en midlertidig manager ut sesongen?
På samme måte som da vi ansatte en midlertidig løsning i Dalglish, og da dere ansatte en midlertidig løsning i OGS. Får man effekt umiddelbart, og ser et tydelig oppsving i resultater, så blir det vanskeligere å holde seg til den opprinnelige planen. Hverken Dalglish eller Solskjær var tiltenkt noen forlengelse i utgangspunktet, men begge fikk det fordi ting så okay ut etter et halvår.

Det samme kan vel fort finne på å skje igjen eller..? Men jeg klager ikke jeg altså, det at United sparker manageren tilsynelatende uten noen langsiktig løsning på plass er jo bare et pluss i min bok ;)
Kan jo bare se for seg oppstyret dersom f.eks Blanc kommer inn og leverer varene ut sesongen. Topp 4 og gjerne en cup-triumf. Så ansetter man ny manager som planlagt til sommeren og det blir litt problemer fra start.
Da ser man jo virkelig ut som tullinger.

Merkelig at man nå går ut med at man skal ha 3 forskjellige managere de neste 6-7 mnd. 4 med Solskjær.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Kent skrev: søn nov 21, 2021 2:44 pm Skjebnens herlige ironi at det var van de Beek som scoret Solskjærs siste mål som United-trener.
Kjøpe spiller til 40 mill pund som er bedre enn de man har og bruker han ikke.

Dyktig manager ja..

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Det varte 3 år lenger enn jeg noen gang hadde trodd. Kanskje Kåre Ingebrigtsen er nestemann, han har bedre merittliste enn OGS.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Wa11in skrev: søn nov 21, 2021 3:02 pm
Harduetforslag skrev: søn nov 21, 2021 2:44 pm Men hvordan mener du man skal formulere seg. Problemstillingen vil jo være den samme.
Ideelt sett vil man jo aldri havne i denne situasjonen i utgangspunktet. Man har hatt 3 år på å blinke seg ut en god langsiktig løsning, og i løpet av disse årene har det vært plenty med spennende managere tilgjengelige på markedet. I løpet av denne perioden har Man Utd forlenget kontrakten til Solskjær to ganger, til tross for at man vel aldri har sett for seg at han var mannen som kom til å lede United tilbake til gamle høyder.

Å sparke manageren uten å ha noen skikkelig langsiktig løsning på plass synes jeg aldri høres fornuftig ut. "Midlertidig manager" er tap for alle parter. Enten så fortsetter det å gå ræva, eller så går det bra, og man faller fort for fristelsen og går for en løsning som man 6 mnd. tidligere ikke regnet som god nok.

Hvordan skal man formulere seg? Nei, det vet jeg ikke. Ikke forstår jeg premisset for spørsmålet heller. Det er ikke sånn at Man Utd er tvunget til å løse det på denne måten, med å ansette en midlertidig manager.
Det er vel nettopp det de har.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

"After he agreed a permanent contract in March 2019, Solskjaer lobbied United to retain Mike Phelan as assistant manager. Phelan's favoured the technical director's job that United took another two years to occupy but a source says Solskjaer was afraid he would be 'a bit lost without Phelan'."

"The coaches' planning was at times reminiscent of Mike Bassett: England Manager. Ahead of the 6-1 thrashing by Tottenham last year, it is understood Jose Mourinho and his Spurs staff correctly surmised United's starting XI, whereas United were so uncertain about the fitness of Son Heung-min - deemed a doubt - they sought confirmation from a journalist. They were informed the day before the fixture Son had travelled. He still scored twice.

With United 4-1 down at the pause, Bruno Fernandes reputedly unloaded on Harry Maguire in the dressing room and Nemanja Matic was involved. Fernandes and Matic were both substituted.

Several United players thought it was in the best interests of the club and Paul Pogba that he be allowed to leave as far back as two years ago. That stance has hardly wavered and too often Pogba has become a sideshow or a distraction."

Luckhurst kjører på

startelver

Legg inn av startelver »

Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 11:44 am Ville sagt det hadde vært fint å sparke trener staben som var rundt Solskjær i samme slengen for det var jo de som var på treningene og lot spillerne bli så rævva
Nemlig.

Carrick er jo bare en "Ole Light" og har også ansvaret for de dårlige resultatene. Så dette blir jo mer og mere uforståelig. Skal Carrick styre skuta ut sesongen? Ikke godt å si med Glazers .

Lezah

Legg inn av Lezah »

Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 12:49 pm
Kall meg gjerne en troll men jeg står inne pånat Giggs gjorde en bra jobb da han var caretaker. Det som skjedde på privaten med han er ikke noe bra
4 kamper på tampen av våren 2014 kan ikke få bety en dritt i denne sammenhengen. Seriøst. Jeg frykter husken spiller deg et merkelig puss her, ala oppfatningen din av tabellen :P

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: søn nov 21, 2021 12:53 pm
fugletitteren skrev: søn nov 21, 2021 12:44 pm
Lezah skrev: søn nov 21, 2021 11:53 am

Akkurat det kan man jo være litt uenig i, faresignalene var jo tilstede i lang tid. Comeback og enkeltprestasjoner var mye av beholdningen i store deler av forrige sesong, men da fikk man noen resultater som kanskje styret syntes var bærekraftig. Imens travet Tuchel rundt. Men fair enough.

At styret ikke ville ha Conte betyr jo ikke nødvendigvis mye, de har en "grei" cv når det gjelder styre og stell.
Tror du misforstår... med at styret nok vurderte og valgte at Conte ikke var rett mann, så var han uansett uaktuell hos de som faktisk tar beslutningen. Da kan resten av oss men hva vi vil om han er rett mann eller ikke.
Det kan man si. Men gud hvor klønete det er å takke nei til en av verdens fem beste trenere, for så å befinne seg i den situasjonen vi nå gjør kun et par uker senere.

Det er ganske illustrerende for hvor komplett udugelige den gjengen er.
Det kan du si. Men igjen, det er en helt annen sak. At klubben har et styre som sportslig virker helt hjernedødt er desverre ikke noe nytt.
Uansett, håper når man lander en ny manager at det er en med en annen filosofi enn Conte. Men det er av mer personlige preferanser, at han ned sin lederstil og karisma på kort sikt kunne skapt resultater kan så absolutt være. Trenger i hvertfall noen som shaker opp den garderoben litt. Har jo spredt seg en kultur der det spises managere og spillerne gjemmer seg bak.. på tide å røyke ut elendigheten, bør være noen som ryker til sommeren. Om rapportene om at United ikke vil gi Pogba en ny kontrakt stemmer er det en meget god start. Man må prestere for å fortjene å spille for denne klubben, hvis ikke er det bare å stikke. Helt ok.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lezah skrev: søn nov 21, 2021 3:24 pm
Laffano16 skrev: søn nov 21, 2021 12:49 pm
Kall meg gjerne en troll men jeg står inne pånat Giggs gjorde en bra jobb da han var caretaker. Det som skjedde på privaten med han er ikke noe bra
4 kamper på tampen av våren 2014 kan ikke få bety en dritt i denne sammenhengen. Seriøst. Jeg frykter husken spiller deg et merkelig puss her, ala oppfatningen din av tabellen :P
😅🙄

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»