Manchester United

Svar
Kjøttpuck_1977

Re: Manchester United

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 1:54 am
Kjøttpuck_1977 skrev: ons jul 05, 2023 12:20 am Morsomt med United folk. Tror de er noe veldig spesielt. Opiate sier det veldig enkelt når han hinter forsiktig om det litt lenger oppe; alle fotball supportere er rimelig like på de fleste områder.

Og United folk som tror at den gjennomsnittlige United supporteren ikke var cocky as hell i Fergie tiden må jo virkelig få seg en reality check. Dere var stort sett motbydelige og overlegne cunts. Akkurat som det skal være. Vi snakker om fotball her.

Og så greier alle oppegående likevel å ha en normal diskusjon hvor man erkjenner andre lags topper og stjerner når man kommer seg forbi det verste gni det inn stadiet.
Jeg tar til etterretning at dere mener man bør være motbydelige og overlegne cunts. Dere om det. Når man i fullt alvor kan hevde at Henderson er verdens beste midtbanespiller og Trent verdens beste høyreback forteller dette det aller meste. Ingen andre fans ville i sine villeste fantasier rablet om egne spillere på dette grunnlaget.
Du skjønner nok hva jeg mener hvis du prøver. Og du er vel rimelig god på det som menes her selv? Selvsagt er ikke, spesielt, United og Liverpool supportere snille med hverandre i sine respektive storhetsperioder. Sier vel seg selv.

Og du fortsetter ja. Selvsagt er det unikt at noen Liverpool folk overvurderer sine spillere ikke sant? Skjedde aldri dette fra United siden i Fergie tiden....the famous Neville Brothers anyone? Butt? Scholes er vel et godt eksempel på det du prøver på over med Liverpool navnene du slenger ut. Glitrende spiller, men du vet gjerne hvilke andre midtbanespillere som fantes rundt i Europa i den perioden?

Du har tydeligvis gode skylapper hvis du faktisk tror at din supportergruppe er noe bedre på dette området enn andre. Generelt sett var dere det verste jeg noensinne har opplevd som vinnere noensinne. Hjelpe meg for en overlegen og hovmodig gjeng. Hvorfor tror du fallet deres etter Fergie har vært ekstra deilig å bevitne for andre supportergrupper?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: tir jul 04, 2023 10:25 am Det var slik de holdt på på VGD også, selv i Hodgson og Daglish-periodene. Et fåtall var faktisk objektive..
Tipper jeg er mer objektiv enn Retnuh. Sannsynligvis den klart verste av alle United-supportere her inne. Det siste svaret til meg er altså "zzzz". Det er på bunnslamnivå.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Sharpix skrev: tir jul 04, 2023 11:05 am Det skjer jo også at Harry Maguire kan utropes til verdens beste midtstopper ... for en kort stund, en veldig, veldig, veldig sjelden gang iblant.
De gangene han har panna akkurat der ballen er?

Saliph

Legg inn av Saliph »



Ellers, skjønner godt at Mount var desperat etter å komme seg vekk fra clusterfucket til Boehly & co. Så får vi bare håpe at Ten Hag har en genial plan for ham.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Saliph skrev: ons jul 05, 2023 10:07 am

Ellers, skjønner godt at Mount var desperat etter å komme seg vekk fra clusterfucket til Boehly & co. Så får vi bare håpe at Ten Hag har en genial plan for ham.
"Han gikk bare for pengene"

"Næh, han var ikke så god alikevel, vil ikke savne han"

:lol:

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Saliph skrev: ons jul 05, 2023 10:07 am

Ellers, skjønner godt at Mount var desperat etter å komme seg vekk fra clusterfucket til Boehly & co. Så får vi bare håpe at Ten Hag har en genial plan for ham.
Glitrende signering for United. Chelsea er en vits av en fotball klubb.

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Hardy-guttene skrev: ons jul 05, 2023 9:07 am
Sharpix skrev: tir jul 04, 2023 11:05 am Det skjer jo også at Harry Maguire kan utropes til verdens beste midtstopper ... for en kort stund, en veldig, veldig, veldig sjelden gang iblant.
De gangene han har panna akkurat der ballen er?
Ja, for så vidt. Men bare hvis panna hans treffer ballen slik den går riktig vei eller har optimal effekt for laget han spiller for, og ikke laget han spiller mot!

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

En supportergruppe utnevner spillere som vant seriegull på seriegull verdens/tidenes beste.

En annen gjør det samme om en gjeng som vant ett seriegull. Samtidig har de også hatt flere av verdens beste spillere i en periode på nesten 30 år, der de ikke vant noe som helst.

Jeg kan ikke se at noen har snakket om at vi har verdens beste noe som helst i denne perioden etter SAF. Unntaket må vel være DDG og Bruno, som absolutt har tallene på sin side.
Det siste året har vi også truffet på noen meget gode signeringer som har enormt potensial i Martinez og Anthony.
Casemiro og Varane var allerede verdensklasse da de ble signert.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Mount nr. 7??? 😲


HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lenge siden jeg har ønsket at en spiller slår gjennom like mye som jeg håper på Mount nå. Hadde vært en suveren langefinger til Chelsea, som så på han som en fremtidig kaptein og one-club-player.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 1:54 am
Når man i fullt alvor kan hevde at Henderson er verdens beste midtbanespiller og Trent verdens beste høyreback forteller dette det aller meste. Ingen andre fans ville i sine villeste fantasier rablet om egne spillere på dette grunnlaget.
TAA har jo faktisk hatt lange perioder hvor han var verdens beste høyreback. Og rent ferdighetsmessig så er han der fortsatt (og i fremtiden), selv om jeg synes at Trippier hadde en bedre sesong i år.

TAA er jo en av de to spilleren de har hatt som HAR vært best i sin posisjon, sammen med VvD. Og så kan det absolutt argumenteres for Alisson, selv om jeg personlig nok aldri har hatt ham helt på topp på min liste (men oppe som nummer 2 har han vært).

Så er jo Salah en bedre fotballspiller enn TAA, VvD og Alisson, men ettersom konkurransen i hans type rolle har vært høyere så har det alltid vært offensive allroundere som jeg har holdt over.

Siste jeg vil nevne er at toppnivået til Thiago er skyhøyt. Toppnivået til Thiago (i hvert fall det han i enkelte sesonger viste i Bayern) er likt som toppnivået til Xavi. Men av en haug med grunner så har han aldri vært en stabil bidragsyter over flere sesonger. Så jeg sammenligner ikke ham med Xavi annet enn at enkeltkamper sett opp mot hverandre er lignende.

Lezah

Legg inn av Lezah »

OT:

Noen her som er emoji-analytikere? De trenger flere i CFCs klubbtråd.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Onana - Shaw, Martinez, Varane, Dalot - Casemiro, Mount - Rashford, Fernandes, Garnacho - Højlund ?

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Litt artig at Chelsea-supportere, av alle, betegner Mounts overgang til oss som et eksempel på alt som er galt med den moderne fotballen, pengegalopp osv.

Mener å huske at det var en viss London-rival for ca. 15 år siden som hentet Ashley Cole fra Arsenal…

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Wa11in skrev: ons jul 05, 2023 2:05 pm
Retnuh skrev: ons jul 05, 2023 12:58 pm En supportergruppe utnevner spillere som vant seriegull på seriegull verdens/tidenes beste.

En annen gjør det samme om en gjeng som vant ett seriegull. Samtidig har de også hatt flere av verdens beste spillere i en periode på nesten 30 år, der de ikke vant noe som helst.
Kan du greie ut om sammenhengen er, er du grei? Må man spille på et lag som vinner for å kunne være ligaens/verdens beste i en gitt posisjon?
Det er litt fascinerende at dere biter på

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.

Bongis

Legg inn av Bongis »

tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Rashford
B: Mount, Shaw (litt for få målpoeng)
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka,
Jeg er enig i Casemiro. Usikker i forhold til neste års prestasjoner. Jeg er veldig glad i Varane, men vurderte et øyeblikk å ta han et hakk ned. Pga alder og skader. Veldig usikkert kort.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg lager min egen liste på de jeg vil beholde som backup.

Keepere:

De Gea, ikke forny
Heaton, behold som tredjevalg
Henderson, selg


Forsvar:

Lindeløf, behold som tredjevalg. Er egentlig blitt ganske glad i han. Sjeldent veldig dårlig.
Maguire, en av våre aller beste spillere fram til EL finalen. Helt motsatt etter. Selg.
Baily, selg
Malacia, 2 valg
Telles, selg
Brandon Williams, kommer aldri til å bli god nok, selg.
Mengi, vet ikke

Midtbane:
Eriksen, behold som backup
Fred, selg, det er nå vi får penger for han
Mctominay, behold som backup fram til vi får en bedre backup.
Mejbri, vet ikke
Savage, vet ikke
Mainoo, visstnok en av våres mest spennende talenter,
Diallo, lån, veldig spent på hvilken spiller han kommer til å bli
Pellistri, behold som siste alternativ som backup eller lån
Sancho, backup
VdB, selg


Angrep:
Martial, selg
Greenwood, uansett på hvilken måte, kvitt oss med han
Elanga, selg
Garnacho, pusher mot elleveren og kan se for meg han i venstre kantrollen i mange mange kamper.

Kjøp: 1 eller 2 nye keepere. Onana + 1
Højlund
og det er vel det vi har råd til. Men troppen trenger flere tilskudd neste sommer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

CFC-gutta liker ikke leiesoldater, det har de aldri gjort.




................................................

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?

Reddington

Legg inn av Reddington »

Eddie skrev: ons jul 05, 2023 7:20 pm
Reddington skrev: ons jul 05, 2023 7:05 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?
Han skriver jo at han er svært god, men har enkelte usikkerhetsmomenter. Syns det stemmer veldig bra. Rashford hadde en god sesong, men man glemmer fort at 70% av målene kom i løpet av 2 mnd ca. Han må begynne å levere mer stabilt over en hel sesong før han er helt i øverste sjikte.
Gruppe A inneholder spillere som er gode nok til å spille for et United-lag som spiller for seriegull neste sesong. Jeg påpeker at jeg mener han er det.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Litt overraskende at Mount får draktnummer 7, men får håpe at han blir en ny Beckham: engelsk, tidlig i 20-årene, stor arbeidsmotor, strålende dødball- og skuddfot og tydeligvis glad i å bytte hårsveis/hårfarge.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 6:36 pm CFC-gutta liker ikke leiesoldater, det har de aldri gjort.




................................................
:lol:

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bongis skrev: ons jul 05, 2023 6:15 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Rashford
B: Mount, Shaw (litt for få målpoeng)
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka,
Jeg er enig i Casemiro. Usikker i forhold til neste års prestasjoner. Jeg er veldig glad i Varane, men vurderte et øyeblikk å ta han et hakk ned. Pga alder og skader. Veldig usikkert kort.
Shaw er vel en av de første på blokka for Erik, tenker jeg.

Bongis

Legg inn av Bongis »

greyserpent skrev: ons jul 05, 2023 8:06 pm
Bongis skrev: ons jul 05, 2023 6:15 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Rashford
B: Mount, Shaw (litt for få målpoeng)
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka,
Jeg er enig i Casemiro. Usikker i forhold til neste års prestasjoner. Jeg er veldig glad i Varane, men vurderte et øyeblikk å ta han et hakk ned. Pga alder og skader. Veldig usikkert kort.
Shaw er vel en av de første på blokka for Erik, tenker jeg.
Kanskje, jeg savner litt mer offensiv sluttprodukt. Men med det sagt, så er jeg veldig stor fan av han, og tror han er god nok for et gulljagende United. Men jeg valgte å dytte Rashford opp og Shaw ned.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jolla skrev: ons jul 05, 2023 1:38 pm
DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 1:54 am
Når man i fullt alvor kan hevde at Henderson er verdens beste midtbanespiller og Trent verdens beste høyreback forteller dette det aller meste. Ingen andre fans ville i sine villeste fantasier rablet om egne spillere på dette grunnlaget.
TAA har jo faktisk hatt lange perioder hvor han var verdens beste høyreback. Og rent ferdighetsmessig så er han der fortsatt (og i fremtiden), selv om jeg synes at Trippier hadde en bedre sesong i år.

TAA er jo en av de to spilleren de har hatt som HAR vært best i sin posisjon, sammen med VvD. Og så kan det absolutt argumenteres for Alisson, selv om jeg personlig nok aldri har hatt ham helt på topp på min liste (men oppe som nummer 2 har han vært).

Så er jo Salah en bedre fotballspiller enn TAA, VvD og Alisson, men ettersom konkurransen i hans type rolle har vært høyere så har det alltid vært offensive allroundere som jeg har holdt over.

Siste jeg vil nevne er at toppnivået til Thiago er skyhøyt. Toppnivået til Thiago (i hvert fall det han i enkelte sesonger viste i Bayern) er likt som toppnivået til Xavi. Men av en haug med grunner så har han aldri vært en stabil bidragsyter over flere sesonger. Så jeg sammenligner ikke ham med Xavi annet enn at enkeltkamper sett opp mot hverandre er lignende.
Nå vil jo mange mene, meg inkludert, at en høyreback burde kunne forsvare seg (og laget). Her fremstår jo Trent som en påseilet stand-up komiker hver gang har starter. For all del, han kan absolutt fremstå glitrende fremover i banen, når laget har ballen. Men da får vi heller kalle han en kantspiller, eller midtbanespiller eller et eller annet. En rendyrket offensive midtbanespiller ville jo også kunne fremstått like positiv i det offensive om man plasserte han på Pools høyreback, og like utilpass når han skulle forsvare seg. Trent er ingen høyreback. Han har aldri fremstått som noe i nærheten av best i sin posisjon, så lenge denne posisjonen har innebært at han skulle bidra i det defensive. Og jeg vil vel mene dette er en betydelig del av en høyrebacks (i en bakre 4-er), arbeidsoppgaver.

Salah har over flere sesonger fremstått som blant de beste i verden i sin posisjon. Det er lenge siden Thiago har bidratt med noe av betydning, og aldri for Pool. Sorry, her er vi svært uenige ;)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Wa11in skrev: ons jul 05, 2023 2:05 pm
Retnuh skrev: ons jul 05, 2023 12:58 pm En supportergruppe utnevner spillere som vant seriegull på seriegull verdens/tidenes beste.

En annen gjør det samme om en gjeng som vant ett seriegull. Samtidig har de også hatt flere av verdens beste spillere i en periode på nesten 30 år, der de ikke vant noe som helst.
Kan du greie ut om sammenhengen er, er du grei? Må man spille på et lag som vinner for å kunne være ligaens/verdens beste i en gitt posisjon?
Shearer i Newcastle, for eksempel.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Eddie skrev: ons jul 05, 2023 7:20 pm
Reddington skrev: ons jul 05, 2023 7:05 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?
Han skriver jo at han er svært god, men har enkelte usikkerhetsmomenter. Syns det stemmer veldig bra. Rashford hadde en god sesong, men man glemmer fort at 70% av målene kom i løpet av 2 mnd ca. Han må begynne å levere mer stabilt over en hel sesong før han er helt i øverste sjikte.
Ja, kun 30 mål i løpet av en sesong burde selvsagt ikke være nok for ETHs gjeng. Stor usikkerhet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: tor jul 06, 2023 4:43 am
DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 10:05 pm Nå vil jo mange mene, meg inkludert, at en høyreback burde kunne forsvare seg (og laget). Her fremstår jo Trent som en påseilet stand-up komiker hver gang har starter.
Det her er altså så absurd lesing. Man forsvarer seg som et lag, og løser ulike oppgaver. Det er ikke Trent sin feil at du og et lass med andre ikke ser ut til å forstå det. Fuck it - selv betalte "eksperter" på tv står jo og peker og forklarer hva TAA liksom gjør feil, i situasjoner hvor han gjør presis det han skal gjøre. Bare fordi Gary Neville tror at alle backer må forsvare seg slik han gjorde på 90-tallet liksom. Det er så forbanna natta hele opplegget.

Trent var en del av et lag som slapp inn 0,8 baklengs over 4 PL-sesonger. Det gjør man ikke hvis en av spillerne på laget "fremstår som en påseilet stand-up komiker hver gang han starter". At folk ikke ser ut til å fatte det gjør at jeg vanskelig kan synes noe annet enn synd på de det gjelder. Tenk å se så mye fotball, uten å forstå det kvekk av hva som foregår utpå der.

Og nei - dette er ikke en idiot av en Liverpoolfan som forsøker å fremme påstanden "TAA er verdens beste back 1-1 defensivt". Men forsvarsspill handler jo heldigvis om så mye mer enn det da.
Jeg mener faktisk at Trent sannsynligvis er verdens beste høyreback. Men det der greiene med at «Neville tror man må spille back som i 1995» og «Trent er verdens beste back defensivt» som man kan lese her inne? Fullstendig kaninhull-opplegg her inne. Så dumt at man ikke gidder.

Men bruker man han riktig er det ingen back som tilfører høyere verdi til laget enn Trent. Og alle spillere må brukes riktig. Salah som høyrekant under Mourinho i 2018. Langt fra overbevist om at det ville vært en verdens beste angripere.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: ons jul 05, 2023 7:05 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?
Jeg sier ikke, trodde jeg, at han ikke kan være det. Men jeg synes det er enkelte usikkerhetsmomenter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»