Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor jul 06, 2023 9:27 am
Jeg sier ikke, trodde jeg, at han ikke kan være det. Men jeg synes det er enkelte usikkerhetsmomenter.
Og det er fair, ser man på karrieren i sin helhet. Noe en jo bør gjøre. Var også en liten dupp mot slutten av sesongen, så at Rash er "klink" på samme måte med kontinuitetsmaskiner som Casemiro (her er jeg seff åpen for at det med årene vil gå nedover, men tror fremdeles han kan være en fin spiller å ha også på sine eldre år, som Fernandinho etc) kan man ikke bare ta for gitt.

Men vi håper seff at lista for resten av karrieren er lagt, og at den skal heves :)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Eddie skrev: tor jul 06, 2023 9:10 am
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 1:45 am
Eddie skrev: ons jul 05, 2023 7:20 pm

Han skriver jo at han er svært god, men har enkelte usikkerhetsmomenter. Syns det stemmer veldig bra. Rashford hadde en god sesong, men man glemmer fort at 70% av målene kom i løpet av 2 mnd ca. Han må begynne å levere mer stabilt over en hel sesong før han er helt i øverste sjikte.
Ja, kun 30 mål i løpet av en sesong burde selvsagt ikke være nok for ETHs gjeng. Stor usikkerhet.
Vet du sliter med å lese, ta på deg brillene tøffen og prøv igjen.
Jeg sliter heller med øynene enn hjertelaget (les: selvoppnevnt talsmann for sportsvaskingsprosjektet)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Eddie skrev: tor jul 06, 2023 11:56 am
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 11:37 am
Eddie skrev: tor jul 06, 2023 9:10 am

Vet du sliter med å lese, ta på deg brillene tøffen og prøv igjen.
Jeg sliter heller med øynene enn hjertelaget (les: selvoppnevnt talsmann for sportsvaskingsprosjektet)
Nei, vi alle kan ikke være puslete soy-boys her i verden. Blir for kjedelig. Qatar <3
Her eksisterer selvsagt ingen middelvei, dersom om man ikke ønsker sportsvaskingsregimet velkommen må man kunne karakteriseres som en soy-boy. Etter flere mannsaldre som ihuga United-fan har jeg ikke ofte møtt medsupportere som har fått meg til å tvile på tilværelsen.

Ser frem til at Rash ikke leverer mer enn 20 seriemål neste sesong under Jassim&Co og blir avstraffet med en amputasjon av høyrefoten. I god arabisk tradisjon. Mens du varmt forsvarer det på FD.

Lezah

Legg inn av Lezah »

DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 12:10 pm
Eddie skrev: tor jul 06, 2023 11:56 am
DuncanE skrev: tor jul 06, 2023 11:37 am

Jeg sliter heller med øynene enn hjertelaget (les: selvoppnevnt talsmann for sportsvaskingsprosjektet)
Nei, vi alle kan ikke være puslete soy-boys her i verden. Blir for kjedelig. Qatar <3
Her eksisterer selvsagt ingen middelvei, dersom om man ikke ønsker sportsvaskingsregimet velkommen må man kunne karakteriseres som en soy-boy. Etter flere mannsaldre som ihuga United-fan har jeg ikke ofte møtt medsupportere som har fått meg til å tvile på tilværelsen.

Ser frem til at Rash ikke leverer mer enn 20 seriemål neste sesong under Jassim&Co og blir avstraffet med en amputasjon av høyrefoten. I god arabisk tradisjon. Mens du varmt forsvarer det på FD.
Tenker Rash da kommer til å angre på at vi ikke ga ham bort, slik flere foreslo en stund.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: tor jul 06, 2023 12:19 pm Tenker Rash da kommer til å angre på at vi ikke ga ham bort, slik flere foreslo en stund.
Kunne trengt et utlån, enda litt tørr bak ørene og for mange purple patches etter min smak.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tor jul 06, 2023 9:27 am
Reddington skrev: ons jul 05, 2023 7:05 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.

Hadde jeg hatt et lenger perspektiv, type tre år, ville jeg vippet Casemiro ned og muuuligens Antony opp. Det mangler to spillere. Det er fordi vi åpenbart mangler keeper og spiss. Basert på denne vurderingen tenker jeg at høyreback/stopper er det som bør prioriteres etter spiss og keeper.

EtH har trukket frem som et problem at man ikke er ballsikre nok i utspillingsfasen. Får man inn en bedre keeper vil høyreback og Varane være spillerne med størst utfordringer. Dette, kombinert med skadene, gjør at jeg vippet Varane ned.

Var også litt i tvil vedrørende Casemiro. Er nok ikke en erketypisk EtH-spiller og synes han så ut til å gå litt tom mot slutten av sesongen. Blir 32 år denne sesongen. Litt skeptisk til den rovdriften han står overfor.
Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?
Jeg sier ikke, trodde jeg, at han ikke kan være det. Men jeg synes det er enkelte usikkerhetsmomenter.
Kriteriene for Gruppe A er jo rimelig klar den. Du har ikke Rashford der.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Onana blir vår nye Barthez (som var forut for sin tid).



På godt og vondt: Noen ganger vil han nok tabbe seg ut på komisk vis, men i sum over tid vil han forhåpentligvis tilføre laget mye gjennom den fotballen og filosofien ten Hag etterstreber.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: tor jul 06, 2023 12:42 pm
tbb skrev: tor jul 06, 2023 9:27 am
Reddington skrev: ons jul 05, 2023 7:05 pm

Stort sett enig, men at Rashford ikke kan være en viktig bidragsyter i et EtH-lag som vinner PL neste sesong? Ser ikke helt den.

Men hva hentes på spissplass, tro? Højlund som det heteste navnet? Kommer det noen i det hele tatt?
Jeg sier ikke, trodde jeg, at han ikke kan være det. Men jeg synes det er enkelte usikkerhetsmomenter.
Kriteriene for Gruppe A er jo rimelig klar den. Du har ikke Rashford der.
Problemet er nok snarere at du misforstod kriteriene for gruppe B.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tor jul 06, 2023 3:18 pm
Reddington skrev: tor jul 06, 2023 12:42 pm
tbb skrev: tor jul 06, 2023 9:27 am

Jeg sier ikke, trodde jeg, at han ikke kan være det. Men jeg synes det er enkelte usikkerhetsmomenter.
Kriteriene for Gruppe A er jo rimelig klar den. Du har ikke Rashford der.
Problemet er nok snarere at du misforstod kriteriene for gruppe B.
Neida, de er også ganske klare.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: tor jul 06, 2023 3:22 pm
tbb skrev: tor jul 06, 2023 3:18 pm
Reddington skrev: tor jul 06, 2023 12:42 pm

Kriteriene for Gruppe A er jo rimelig klar den. Du har ikke Rashford der.
Problemet er nok snarere at du misforstod kriteriene for gruppe B.
Neida, de er også ganske klare.
Ok. Da er vi nok fundamentalt uenige om Rashford.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Er det noen fare for at Casemiro kommer til å bytte nummer?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Retnuh skrev: tor jul 06, 2023 3:41 pm Er det noen fare for at Casemiro kommer til å bytte nummer?
Tviler, men hvis det er draktkjøp du er ute etter, så ville jeg nok ventet uansett til de er bekreftet.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Bongis skrev: tor jul 06, 2023 3:45 pm
Retnuh skrev: tor jul 06, 2023 3:41 pm Er det noen fare for at Casemiro kommer til å bytte nummer?
Tviler, men hvis det er draktkjøp du er ute etter, så ville jeg nok ventet uansett til de er bekreftet.
Jepp tenker det. Guttungen vil ha Rashford, Bruno, Garnacho eller Casemiro.
De to førstnevnte er bankers. Garnacho bytter vel garantert? Casemiro er jeg veldig usikker på.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »


Klang

Legg inn av Klang »

Litt for mange råtne mennesker der ute som mener at de er fans. Minner om de som slenger dritt om Maguire.

Bilde

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 10:05 pm
Sorry, her er vi svært uenige ;)
Ja, virker som om vi ikke kommer til å enes angående TAA. Jeg synes at en spiss kan være verdens beste spiss, selv om han bidrar med få målpoeng og er relativt dårlig i boksen (altså det som skal være arbeidsoppgaven til spissen), hvis han er nøkkelen i det oppbyggende spillet og blant de spillerne i laget som har flest taklinger og gjenvinninger. Hvis han da spiller på et lag som stort sett vinner alle kamper, er blant trenerens mest betrodde menn og er en av hovedgrunnene til at laget er så godt som det er så gjør det ikke meg noe at det er indreløperne som scorer målene og at spissen er tredje-sist på ballen.

I likhet med dette så synes jeg at Marcelo og TAA kan være verdens beste i sine posisjoner, selv om forsvarsspillet deres er mer på nivå til en back som spiller for Cádiz enn på nivå til en back som skal spille for Real Madrid. Jeg synes også det å tvinge dem til å holde mer igjen og spille mer som forsvarsspillere heller enn breddeholdere ville ha svekket dem og laget deres som fotballspillere.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

IMG_0969.jpeg

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Eddie skrev: fre jul 07, 2023 2:13 pm Martial Ballon d’or 2025?

"Tall order, man" og er'n så god...!? 😉

Virker på meg som det medisinske støtteapparatet har vært solid under EtH så langt og ønsker den åpenbart rutinerte og velkvalifiserte dr. O'Driscoll velkommen!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Retnuh skrev: ons jul 05, 2023 12:58 pm Casemiro og Varane var allerede verdensklasse da de ble signert.
Jeg synes egentlig at Licha Martínez var bedre i sine to siste sesonger i Ajax enn Varane var i sine to siste sesonger i Real Madrid.

Casemiro derimot kan jeg skrive under på. Hadde en rekke sesonger som en topp 3 defensiv midtbanespiller i verden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.
Meget godt innlegg.

Jeg er enig i at Shaw, Casemiro, Bruno F, Licha, Rashford og Mount er de 6 spillerne som er gode nok til å spille for en seriemester i PL, men at det er med et lite forbehold når det kommer til Rashford og Mount. For Mount så er forbeholdet at han holder det nivået han hadde i 20-21 og 21-22. For Rashford er forbeholdet at han holder formen og spillelysten over tid, og ikke fremstår slik han gjorde under slutten av Ole og under Rangnick. Har enda ikke sett ham spille i toppklasse jevnt over i en toårsperiode, i motsetning til de andre 5.

Synes du har en fulltreffer her. Eneste spørsmålet mitt er om EtH er like god som Pep og Klopp, for det virker som det er det nivået (eller flaks) man må ha for å komme over Manchester City.

Vil også nevne Garnacho som jeg tror at iløpet av sesongen kommer til å bli en spiller på et slikt nivå at han ville fått endel spilletid på eksempelvis Manchester City (og således vært god nok for en seriemester.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Angående Onana og Højlund (i den sammenligningen) så synes jeg ikke at de to per idag har høyt nok nivå til at de kunne vært førstevalg for tittelvinnende Manchester City eller Liverpool. Højlund på sikt, ja. Onana tror jeg ikke blir veldig mye bedre enn han er per idag, mens jeg ser større muligheter for forbedring i spillet til Diogo Costa.
Det sagt så synes jeg ikke at Onana er en dårlig signering, ettersom målet i første omgang er å etablere seg som en utfordrer (noe dere per idag ikke er i nærheten av), og en klubb som stabilt er blant de fire beste klubbene i England (da tenker jeg ikke på resultater, hvor dere har hatt en del topp fire-plasseringer, men i generelt spill. Som du sikkert vet så driter jeg i resultater.)

Sharpix

Legg inn av Sharpix »

Eddie skrev: fre jul 07, 2023 2:13 pm Martial Ballon d’or 2025?

Vel... Nå er han vel bare en doktor, og sannsynligvis en veldig dyktig én ut i fra ryktet. Men han er ikke noe mirakelmann alla Jesus Kristus heller!

Det sagt, jeg har kommet dit nå at jeg tviler på at selv sistnevnte hadde klart å helbrede kjekssyndromet til Martial ...

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 3:35 pm
Det sagt så synes jeg ikke at Onana er en dårlig signering, ettersom målet i første omgang er å etablere seg som en utfordrer (noe dere per idag ikke er i nærheten av), og en klubb som stabilt er blant de fire beste klubbene i England (da tenker jeg ikke på resultater, hvor dere har hatt en del topp fire-plasseringer, men i generelt spill. Som du sikkert vet så driter jeg i resultater.)
Det at Onana er såpass god med beina kan føre til "ringvirkninger" i resten av banespillet vårt, i en mye større grad enn hvis f.eks City eller Pool bytter ut sin keeper. De har allerede gode, ballspillende keepere mens det for vår del blir en liten revolusjon som gir langt flere strenger å spille på. Så selv om "totalpakka" Onana ikke er på høyde med kremen, selv om jeg også syns han er veldig go, så har han ferdigheter med ball som vår nåværende (forhenværende?) sisteskanse virkelig ikke har.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 9:32 am
DuncanE skrev: ons jul 05, 2023 10:05 pm
Sorry, her er vi svært uenige ;)
Ja, virker som om vi ikke kommer til å enes angående TAA. Jeg synes at en spiss kan være verdens beste spiss, selv om han bidrar med få målpoeng og er relativt dårlig i boksen (altså det som skal være arbeidsoppgaven til spissen), hvis han er nøkkelen i det oppbyggende spillet og blant de spillerne i laget som har flest taklinger og gjenvinninger. Hvis han da spiller på et lag som stort sett vinner alle kamper, er blant trenerens mest betrodde menn og er en av hovedgrunnene til at laget er så godt som det er så gjør det ikke meg noe at det er indreløperne som scorer målene og at spissen er tredje-sist på ballen.

I likhet med dette så synes jeg at Marcelo og TAA kan være verdens beste i sine posisjoner, selv om forsvarsspillet deres er mer på nivå til en back som spiller for Cádiz enn på nivå til en back som skal spille for Real Madrid. Jeg synes også det å tvinge dem til å holde mer igjen og spille mer som forsvarsspillere heller enn breddeholdere ville ha svekket dem og laget deres som fotballspillere.
Joda, du skriver alltid mye fornuftig. Men all den tid samtlige offensive midtbanespillere i LaLiga av noenlunde habil kvalitet kunne fylt den høyreback-rollen til Pool (en offensivt innrettet spiller uten defensive oppgaver men med løps-, pasnings- og innleggskvalitet) med bravur, får jeg likevel ikke dette helt til å henge i hop denne gangen.

De fleste lag finner det fornuftig å spille sidebacker i en flat 4'er som kan bidra begge veier. Av gode grunner. Jeg er 100% enig i at en Trent som tvinges til å holde mer igjen og spille forsvar, svekker både han selv og laget. Når Trent "spiller" forsvar gir det en illusjon av at man har en (ekstra) mann som gjør den defensive jobben (markerer, takler, dekker rom). Men dette gjelder selvsagt kun på papiret. I virkeligheten så forlater spilleren rom (isteden for å dekke det), dukker unna markeringer og trekker seg fra taklinger. At Trent i det hele tatt befinner seg på bakre 3-del av banen når laget forvarer seg, svekker laget. Og styrker motstander. Man fremstår faktisk bedre defensivt uten Trent, med én mann mindre i disse situasjonen. Og det er jo temmelig oppsiktsvekkende. Derfor velger, naturlig nok, Pool å flytte spilleren høyere i banen. Men det forhindrer jo likevel ikke baklengsmål hvor Trent's bidrag tvinger seg frem som meme-materiale.

Trent er utvilsomt en habil fotballspiller, dog ingen høyreback (av god kvalitet). Så da står man igjen med en vurdering av Trent opp mot andre offensive midtbanespillere. I England og verden forøvrig.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Sharpix skrev: fre jul 07, 2023 3:48 pm
Eddie skrev: fre jul 07, 2023 2:13 pm Martial Ballon d’or 2025?
Vel... Nå er han vel bare en doktor, og sannsynligvis en veldig dyktig én ut i fra ryktet. Men han er ikke noe mirakelmann alla Jesus Kristus heller!

Det sagt, jeg har kommet dit nå at jeg tviler på at selv sistnevnte hadde klart å helbrede kjekssyndromet til Martial ...
Jeg finner god trøst i at heller ingen andre lag har Jesus Kristus ansatt ;)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 3:28 pm
tbb skrev: ons jul 05, 2023 5:35 pm Hvordan rangerer dere et toppet mannskap pt?

A: Martinez, Bruno Fernandes, Casemiro, Shaw
B: Rashford, Mount
C: Antony, Varane
D: Dalot/Wan-Bissaka

A: Gode nok til å spille for et EtH-lag som ønsker å vinne PL neste sesong.
B: Svært gode, men med enkelte usikkerhetsmomenter.
C: Betydelig usikkerhet.
D: Ikke gode nok.
Meget godt innlegg.

Jeg er enig i at Shaw, Casemiro, Bruno F, Licha, Rashford og Mount er de 6 spillerne som er gode nok til å spille for en seriemester i PL, men at det er med et lite forbehold når det kommer til Rashford og Mount. For Mount så er forbeholdet at han holder det nivået han hadde i 20-21 og 21-22. For Rashford er forbeholdet at han holder formen og spillelysten over tid, og ikke fremstår slik han gjorde under slutten av Ole og under Rangnick. Har enda ikke sett ham spille i toppklasse jevnt over i en toårsperiode, i motsetning til de andre 5.

Synes du har en fulltreffer her. Eneste spørsmålet mitt er om EtH er like god som Pep og Klopp, for det virker som det er det nivået (eller flaks) man må ha for å komme over Manchester City.

Vil også nevne Garnacho som jeg tror at iløpet av sesongen kommer til å bli en spiller på et slikt nivå at han ville fått endel spilletid på eksempelvis Manchester City (og således vært god nok for en seriemester.)
Enig vedrørende Garnacho. Synes han fremstår undervurdert. Litt ung Robben-vibe av han. Det største tenåringstalentet i Man Utd siden Ronaldo, tror jeg.

Når det gjelder Rashford er kontinuitet et spørsmål. Et annet er hvor god match han egentlig er for EtH. Jeg tror Antony, som kanskje minner mer om en klassisk Pep-kant, er en god referanse på hva EtH ønsker fra kantspillerne. Og han er vel heller ikke helt den spisstypen ten Hag foretrekker.

Rashford har mange fine kvaliteter, men han er ikke ballsikker og kombinasjonsspillet hans har vært varierende. Heldigvis virker EtH relativt pragmatisk.

Jeg er heller ikke megafan av Onana. Tror det handler om å ta minst mulig risiko. Man kan mene hva man vil om potensialet og kvaliteten til Costa, men dersom han av en eller annen grunn ikke «fikser det» kan det være enden på visa for ten Hag. Den mentale biten der er det lettere å si noe om når man kjenner spilleren godt. Også et det heldigvis heller ikke slik at den neste keeperen til Man Utd må være like god som Ederson eller Alisson for at man skal ha mulighet til å vinne PL.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: fre jul 07, 2023 4:16 pm
Jeg er heller ikke megafan av Onana. Tror det handler om å ta minst mulig risiko. Man kan mene hva man vil om potensialet og kvaliteten til Costa, men dersom han av en eller annen grunn ikke «fikser det» kan det være enden på visa for ten Hag. Den mentale biten der er det lettere å si noe om når man kjenner spilleren godt. Også et det heldigvis heller ikke slik at den neste keeperen til Man Utd må være like god som Ederson eller Alisson for at man skal ha mulighet til å vinne PL.
Godt poeng.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fikk ikke kona hans hjerneblødning for en del år siden også?

Edit: Jeg husket riktig: "Dette er andre gang van der Sar-familien blir rammet av hjerneblødning. Kona Annemarie fikk hjerneblødning i 2009. Da spilte van der Sar fortsatt for Manchester United."

Saliph

Legg inn av Saliph »

Uff, får håpe det går bra med Edwin.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»