Manchester United

Svar
Wellé

Re: Manchester United

Legg inn av Wellé »

Bongis skrev: ons jun 29, 2022 12:29 pm
tbb skrev: ons jun 29, 2022 10:14 am
DuncanE skrev: tir jun 28, 2022 11:52 pm


Støtter deg 100% på Bruno. Du bør dog ta høyde for at enkelte her inne sliter fælt med langt fremskreden demens. En sesong er som en evighet. Vi var PLs nest beste lag i 20/21. Forrige sesong leverte vi imidlertid vår dårligste sesong siden PLs oppstart i 92/93 - og endte på 6 plass. Ergo vil neste sesong blir en intens kamp mot nedrykk ;)
Jeg synes det der «PLs nest beste lag»-greiene blir veldig Mourinho-aktig. Veldig mange andre lag var veldig dårlige. Man Utd tok 74 poeng. Det vil jeg ikke påstå er imponerende.
Ja, jeg er enig i at 74 poeng ikke er veldig imponerende, men jeg synes det argumentet er mye bedre og vise til enn denne sesongens resultater. Det er omtrent samme tropp som klarte 74 poeng med en manager mange kritiserte for mye forskjellig. Jeg vil derfor påstå at den gjengen kan gjøre det mye bedre enn 74 poeng. Derfor er jeg veldig spent på rekrutteringen denne sommeren, i tillegg til ten Hag sine kvaliteter. Vi vet han har gjort det best mulig på Ajax sitt nivå, så nå handler det om å ta steget opp.
Nja, her er jeg ganske uenig. Sesongen hvor dere tok 74p bør man nesten sette en asterisk ved siden av. Hvis jeg ikke husker feil så ble det tatt flere bortepoeng enn hjemmepoeng den sesongen (som ikke overraskende er en ekstrem outlier i fordelingen av poeng), og det gjaldt blant annet for Man Utd (og Arsenal). Jeg tror man skal være meget forsiktig med å bruke den sesongen for å si så mye om nivået på den og den stallen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Bongis skrev: ons jun 29, 2022 12:29 pm
tbb skrev: ons jun 29, 2022 10:14 am
DuncanE skrev: tir jun 28, 2022 11:52 pm


Støtter deg 100% på Bruno. Du bør dog ta høyde for at enkelte her inne sliter fælt med langt fremskreden demens. En sesong er som en evighet. Vi var PLs nest beste lag i 20/21. Forrige sesong leverte vi imidlertid vår dårligste sesong siden PLs oppstart i 92/93 - og endte på 6 plass. Ergo vil neste sesong blir en intens kamp mot nedrykk ;)
Jeg synes det der «PLs nest beste lag»-greiene blir veldig Mourinho-aktig. Veldig mange andre lag var veldig dårlige. Man Utd tok 74 poeng. Det vil jeg ikke påstå er imponerende.
Ja, jeg er enig i at 74 poeng ikke er veldig imponerende, men jeg synes det argumentet er mye bedre og vise til enn denne sesongens resultater. Det er omtrent samme tropp som klarte 74 poeng med en manager mange kritiserte for mye forskjellig. Jeg vil derfor påstå at den gjengen kan gjøre det mye bedre enn 74 poeng. Derfor er jeg veldig spent på rekrutteringen denne sommeren, i tillegg til ten Hag sine kvaliteter. Vi vet han har gjort det best mulig på Ajax sitt nivå, så nå handler det om å ta steget opp.
Både median og snitt til OGS var 66 poeng. Det synes jeg er en veldig god refleksjon av nivået til Man Utd. Endel over krise-sesongen, og antakelig noe under 20/21. Men enten det er 66 eller 74 poeng; det naturlige målet for Man Utd er å komme seg inn i topp fire.

OGS etterlot seg tre investeringer jeg fortsatt har tro på kan starte for Man Utd:

- Bruno
- Maguire
- Sancho

Donny er et spørsmålstegn. Varane har jeg null tro på kommer til å være noe annet enn frustrerende.

Mourinho etterlot seg kanskje Lindeløf og Fred (som maks er stallfyll). Det innebærer at man utover akademiprodukter sitter igjen med fem spillere siden 2016. Og det oppsummerer hvor vi er i dag.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Wellé skrev: ons jun 29, 2022 1:25 pm
Bongis skrev: ons jun 29, 2022 12:29 pm
tbb skrev: ons jun 29, 2022 10:14 am

Jeg synes det der «PLs nest beste lag»-greiene blir veldig Mourinho-aktig. Veldig mange andre lag var veldig dårlige. Man Utd tok 74 poeng. Det vil jeg ikke påstå er imponerende.
Ja, jeg er enig i at 74 poeng ikke er veldig imponerende, men jeg synes det argumentet er mye bedre og vise til enn denne sesongens resultater. Det er omtrent samme tropp som klarte 74 poeng med en manager mange kritiserte for mye forskjellig. Jeg vil derfor påstå at den gjengen kan gjøre det mye bedre enn 74 poeng. Derfor er jeg veldig spent på rekrutteringen denne sommeren, i tillegg til ten Hag sine kvaliteter. Vi vet han har gjort det best mulig på Ajax sitt nivå, så nå handler det om å ta steget opp.
Nja, her er jeg ganske uenig. Sesongen hvor dere tok 74p bør man nesten sette en asterisk ved siden av. Hvis jeg ikke husker feil så ble det tatt flere bortepoeng enn hjemmepoeng den sesongen (som ikke overraskende er en ekstrem outlier i fordelingen av poeng), og det gjaldt blant annet for Man Utd (og Arsenal). Jeg tror man skal være meget forsiktig med å bruke den sesongen for å si så mye om nivået på den og den stallen.
Vi får se. Poenget mitt er uansett at håpet mitt er at vi har den beste manageren siden Fergie, og at jeg er spent på hva han får til med stallen. Men det får vi egentlig ikke svar på før neste sesong er ferdig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Det er ikke bare poeng vi skal telle neste sesong, men også se på hvordan vi spiller, det er det som tar oss videre.

Kanskje vi endelig har fått en manager som har et spill i seg som gir en potensiell større oppside om alle andre ting er på plass. Ole kanskje tok 74 for 2 år siden, men jeg kunne ikke se så veldig mye mer å hente i det spillet, det var i ærlighetens navn litt enkelt, her tror jeg ten hag skårer høyt. Så er vi noenlunde ok på markedet og bruker pengene fornuftig der i tillegg til smart matching av yngre sultne spillere, så kan dette bli veldig bra for United.

Det vil også til slutt gjøre at spillere igjen er sugne på å komme til united for litt annet enn penger.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bongis skrev: ons jun 29, 2022 12:29 pm
tbb skrev: ons jun 29, 2022 10:14 am
DuncanE skrev: tir jun 28, 2022 11:52 pm


Støtter deg 100% på Bruno. Du bør dog ta høyde for at enkelte her inne sliter fælt med langt fremskreden demens. En sesong er som en evighet. Vi var PLs nest beste lag i 20/21. Forrige sesong leverte vi imidlertid vår dårligste sesong siden PLs oppstart i 92/93 - og endte på 6 plass. Ergo vil neste sesong blir en intens kamp mot nedrykk ;)
Jeg synes det der «PLs nest beste lag»-greiene blir veldig Mourinho-aktig. Veldig mange andre lag var veldig dårlige. Man Utd tok 74 poeng. Det vil jeg ikke påstå er imponerende.
Ja, jeg er enig i at 74 poeng ikke er veldig imponerende, men jeg synes det argumentet er mye bedre og vise til enn denne sesongens resultater. Det er omtrent samme tropp som klarte 74 poeng med en manager mange kritiserte for mye forskjellig. Jeg vil derfor påstå at den gjengen kan gjøre det mye bedre enn 74 poeng. Derfor er jeg veldig spent på rekrutteringen denne sommeren, i tillegg til ten Hag sine kvaliteter. Vi vet han har gjort det best mulig på Ajax sitt nivå, så nå handler det om å ta steget opp.
Trodde jeg også og som kjent er "den gjengen" historie, mer eller mindre.
Husker at det av ekspertene og debattanter (husker ikke hvilke) i et annet diskusjonsforum antydet at OGS fikk ut ca 70% av spillerne/troppen sitt potensiale og tenkte den gang at det hørtes rimelig ut.

I samme sesong (20/21) synes jeg forøvrig at Bruno fra jan/feb-21 begynte å vise varierende form & prestasjoner.
Mot slutten og i EL-finalen virket han rett&slett sliten og ute av form men mulig han i sum var vår beste...!

Håper&tror ETH får ham tiptop og vet å kanalisere de fantastiske egenskapene og all den energien "Duracell-Bruno" besitter!
Som nevnt her inne blir det spennende å se hva en kapasitet som ETH kan skape! ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TrueTopRed skrev: ons jun 29, 2022 5:16 pm Kanskje vi endelig har fått en manager som har et spill i seg som gir en potensiell større oppside om alle andre ting er på plass.
Ja, litt som Mou. LvG dro jo også opp ganske tydelige prinsipper.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

DuncanE skrev: ons jun 29, 2022 6:46 pm Ja, litt som Mou. LvG dro jo også opp ganske tydelige prinsipper.
Kvisetryne. Ro deg ned nå.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20220629-215539_Chrome.jpg
Screenshot_20220629-215553_Chrome.jpg
Screenshot_20220629-215604_Chrome.jpg

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20220629-215614_Chrome.jpg
Screenshot_20220629-215629_Chrome.jpg

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: ons jun 29, 2022 10:10 pm Screenshot_20220629-215539_Chrome.jpg
Screenshot_20220629-215553_Chrome.jpg
Screenshot_20220629-215604_Chrome.jpg
Skal være forsiktig med å skrive slik, men skuffet kanskje litt mot slutten? Tror han er en spillertype som EtH virkelig vil trives med. Men tror også han er en spillertype som må være så forbanna god for å ha nubbesjans til å bli bra nok i en slik klubb.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Synes denne var fin! Innebærer nok at han er perfekt match for midtbanespillerne vi har (selv om de kanskje ikke er bra nok). Det gjelder faktisk samtlige av dem!

Et problem i årets sesong var antallet løp mellom forsvaret og midtbanen vår. Det gjorde at flere (meg inkludert) etterlyste en DM. EtHs løsning er trolig aggressive stoppere. Ref Martinez. Mitt tips er at dersom vi spiller 4231 neste sesong blir det med Martinez (eller en annen ny stopper?!) og Maguire.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tbb skrev: tir jun 28, 2022 10:47 pm
Tja, er det ikke det som ofte skjer når det går til helvete i lagsspill og særlig fotball? Spillere tar valg og beslutninger de selv vet de ikke skal ta?

Spillerne vet jo veldig ofte selv at de tar dårlige valg og ikke følger instruksjon. Hvorfor klarer de ikke unngå det? Ofte tror jeg det blir en ond sirkel når man ikke klarer utføre det man skal.
Tja, hvor går grensa, det er greit at man setter spillerne i en situasjon der de ikke får spilt på styrkene sine, men at det skal være så jævla tafatt?

Det kan godt hende at jeg er i overkant naiv og har for høye forventninger til at spillerne selv skal oppfatte at det de gjør har en negativ effekt på hele laget, og tilpasse seg situasjonen. Sancho og Maguire er jo to spillere jeg mener har fått uforholdsmessig mye tyn, not so much når det kommer til Rashford og Bruno, hvor det er valgene de tar med ballen i beina som er utslagsgivende, ikke situasjonen de i utgangspunktet er i. Nå har jeg jo uansett tro på at ETH skal løfte samtlige spillere noen hakk, så det skal bli spennende å se

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: tor jun 30, 2022 1:53 pm
tbb skrev: tir jun 28, 2022 10:47 pm
Tja, er det ikke det som ofte skjer når det går til helvete i lagsspill og særlig fotball? Spillere tar valg og beslutninger de selv vet de ikke skal ta?

Spillerne vet jo veldig ofte selv at de tar dårlige valg og ikke følger instruksjon. Hvorfor klarer de ikke unngå det? Ofte tror jeg det blir en ond sirkel når man ikke klarer utføre det man skal.
Tja, hvor går grensa, det er greit at man setter spillerne i en situasjon der de ikke får spilt på styrkene sine, men at det skal være så jævla tafatt?

Det kan godt hende at jeg er i overkant naiv og har for høye forventninger til at spillerne selv skal oppfatte at det de gjør har en negativ effekt på hele laget, og tilpasse seg situasjonen. Sancho og Maguire er jo to spillere jeg mener har fått uforholdsmessig mye tyn, not so much når det kommer til Rashford og Bruno, hvor det er valgene de tar med ballen i beina som er utslagsgivende, ikke situasjonen de i utgangspunktet er i. Nå har jeg jo uansett tro på at ETH skal løfte samtlige spillere noen hakk, så det skal bli spennende å se
Martial da? Har aldri sett så mange bilder av en smilende Martial som denne uken her. Merkelig!

Han er den eneste i troppen med potensial til å være et spillpunkt. Og for å være helt ærlig, vi blir ikke kvitt han. Det er en spiller LvG virket å være ganske begeistret for (riktignok noen årn siden), og det er nok rimelig åpen kommunikasjon mellom disse EtH/van Gaal.

Ville også vært mer lukrativt med et salg dersom vi faktisk kunne fått noe ut av han en sesong først.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fy faen så lovende det er med rapportene fra treningsfeltet.

(

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:06 pm Fy faen så lovende det er med rapportene fra treningsfeltet.

(
Ja men fortell da! 😁

Lezah

Legg inn av Lezah »

missChance skrev: tor jun 30, 2022 8:18 pm
Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:06 pm Fy faen så lovende det er med rapportene fra treningsfeltet.

(
Ja men fortell da! 😁
:D



Bare bla i de siste postene til kontoen, det er masse drypp som de har gjengitt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:27 pm
missChance skrev: tor jun 30, 2022 8:18 pm
Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:06 pm Fy faen så lovende det er med rapportene fra treningsfeltet.

(
Ja men fortell da! 😁
:D



Bare bla i de siste postene til kontoen, det er masse drypp som de har gjengitt.

Takk 😉 Ser lovende ut.

Mye fra Melissa Reddy så håper hun vet hva hun snakker om!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:27 pm
missChance skrev: tor jun 30, 2022 8:18 pm
Lezah skrev: tor jun 30, 2022 8:06 pm Fy faen så lovende det er med rapportene fra treningsfeltet.

(
Ja men fortell da! 😁
:D

Alvaro! sa hun håpefullt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

► Show Spoiler
Kort oppsummert:

- Man har fokusert for lite på hva spillerne skal gjøre "in possession" under OGS og Rangnick. Det har gjort dem usikre på hva de skal gjøre og nervøse når de har ball.

- Har nedprioritert å drille inn en struktur i oppbyggingsfasen av spillet.

- Til fordel for å jobbe mest med gjenvinnings-fasen når motstanderen har ball, samt kontringer.

https://www.skysports.com/football/news ... pre-season.
Sist redigert av Hetfield den tor jun 30, 2022 9:58 pm, redigert 3 ganger totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

Hetfield skrev: tor jun 30, 2022 9:50 pm
► Show Spoiler
Kort oppsummert:

- Man har fokusert for lite på hva spillerne skal gjøre "in possession" under OGS og Rangnick

- Har nedprioritert å drille inn en struktur i oppbyggingsfasen av spillet.

- Til fordel for å jobbe mest med kontrings-fasen og gjenvinnings-fasen når motstander har ball.

https://www.skysports.com/football/news ... pre-season.
Interessant. Og også noe vi på utsiden har fått inntrykk av. Altså hva det trenes (for lite) på hos foregående managere.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

qbah skrev: tor jun 30, 2022 9:54 pm
Hetfield skrev: tor jun 30, 2022 9:50 pm
► Show Spoiler
Kort oppsummert:

- Man har fokusert for lite på hva spillerne skal gjøre "in possession" under OGS og Rangnick

- Har nedprioritert å drille inn en struktur i oppbyggingsfasen av spillet.

- Til fordel for å jobbe mest med kontrings-fasen og gjenvinnings-fasen når motstander har ball.

https://www.skysports.com/football/news ... pre-season.
Interessant. Og også noe vi på utsiden har fått inntrykk av. Altså hva det trenes (for lite) på hos foregående managere.
Ja, det har vært åpenbart for mange at disse problemene har gjenspeilt seg på banen.

Ikke rart man har regelmessig slitt med å spille seg til gode sjanser mot godt organiserte motstander-forsvar, om dette stemmer..

arknath

Legg inn av arknath »

1mnd og 1 uke igjen til serien er i gang igjen for oss. Kjenner jeg er _litt_ nervøs nå ja. På tide å få fingeren ut snart monkaW

startelver

Legg inn av startelver »

Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.
OGS? Hva med Mou, LvG, Moyes og Rangnick? Hvor effektive, nyskapende og taktisk slepne vil du si de fremsto på treningsfeltet?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

DuncanE skrev: tor jun 30, 2022 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.
OGS? Hva med Mou, LvG, Moyes og Rangnick? Hvor effektive, nyskapende og taktisk slepne vil du si de fremsto på treningsfeltet?
LvG hadde da en filosofi.

startelver

Legg inn av startelver »

DuncanE skrev: tor jun 30, 2022 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.
OGS? Hva med Mou, LvG, Moyes og Rangnick? Hvor effektive, nyskapende og taktisk slepne vil du si de fremsto på treningsfeltet?
Rangnick var det ihvertfall ikke. Mou og LvG fikk ihvertfall med seg en tittel. Hvor nyskapende de var tør jeg ikke å uttale meg om.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.
Jeg liker at det er mye fokus med ball. I tillegg styrer han treningene i selv, noe som er positivt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

greyserpent skrev: tor jun 30, 2022 11:41 pm
DuncanE skrev: tor jun 30, 2022 11:29 pm
startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.
OGS? Hva med Mou, LvG, Moyes og Rangnick? Hvor effektive, nyskapende og taktisk slepne vil du si de fremsto på treningsfeltet?
LvG hadde da en filosofi.
Haha, ja det kan man si :P

taknina

Legg inn av taknina »

startelver skrev: tor jun 30, 2022 11:03 pm Ser ut som Ten Hag har gjort mer på treningsfeltet en uke enn hva OGS gjorde på en sesong.

Dette er det jo ingen fasit på før høstmørket kommer senkende og ballen ruller igjen.

Eller før vi nærmer oss morro vi har fra morgen til kveld egentlig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

https://www.youtube.com/watch?v=2979fBn ... l=J9Studio

Et par ting jeg liker veldig godt med Malacia er farta og evnen til å gå inn å bryte foran spiller. Ser man også på 2 av assistene i denne lille video, så ser man også hvordan han slår inn med kvalitet. Kombo av kraft og skru på ballen som gir mottaker helt andre arbeidsforhold for å få gjort noe med de enn om man bare pröver å lefse de inn i feltet som visse på dagens lag gjör det. Denne duden for under 200 mill er rett og slett klasse i dagens markedet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»