Manchester United

Svar
fugletitteren

Re: Manchester United

Legg inn av fugletitteren »

Yesil skrev: fre nov 26, 2021 7:04 pm
Kent skrev: fre nov 26, 2021 7:01 pm Klopp har sikkert mye respekt for Rangnick, men tror ikke han føler seg spesielt truet.
Et lite stikk til Solskjær der, med "United will be organised on the pitch, we should realise that - that's obviously not good news for other teams."?
Du leser det i hvertfall som det.
Tror det handler mer om hva Ragnick bringer til bordet, men samme kan det være.

Hyggelig for Klopp å svare på annet enn at Afrikamesterskapet er en liten turnering, og bli bedt om å unnskylde til det afrikanske kontinent...

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Yesil skrev: fre nov 26, 2021 8:37 pm Ronaldo muligens spilt sitt siste VM. Må slå Tyrkia og sannsynligvis Italia for å få plass. Må være en jævlig sur trekning for Portugal, som hadde VM-plass gjennom 90 minutter mot Serbia.
Egentlig for Italia også, som ledet gruppen før sin siste kamp mot Nord-Irland.

Uansett, kjipt om VM går uten Portugal og Ronaldo. Eller Italia.
Spesielt siden de ble frarøvet vinnermålet som var godt over streken borte mot Serbia..
Uansett, Portugal bør slå Tyrkia og har helt kurtante sjanser mot Italia.

Yesil

Legg inn av Yesil »

fugletitteren skrev: fre nov 26, 2021 8:39 pm
Yesil skrev: fre nov 26, 2021 7:04 pm
Kent skrev: fre nov 26, 2021 7:01 pm Klopp har sikkert mye respekt for Rangnick, men tror ikke han føler seg spesielt truet.
Et lite stikk til Solskjær der, med "United will be organised on the pitch, we should realise that - that's obviously not good news for other teams."?
Du leser det i hvertfall som det.
Tror det handler mer om hva Ragnick bringer til bordet, men samme kan det være.

Hyggelig for Klopp å svare på annet enn at Afrikamesterskapet er en liten turnering, og bli bedt om å unnskylde til det afrikanske kontinent...
Ja, og det er jo i så fall berettiget. Ikke akkurat vært godt organisert under Oles ledelse.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

fugletitteren skrev: fre nov 26, 2021 8:41 pm
Yesil skrev: fre nov 26, 2021 8:37 pm Ronaldo muligens spilt sitt siste VM. Må slå Tyrkia og sannsynligvis Italia for å få plass. Må være en jævlig sur trekning for Portugal, som hadde VM-plass gjennom 90 minutter mot Serbia.
Egentlig for Italia også, som ledet gruppen før sin siste kamp mot Nord-Irland.

Uansett, kjipt om VM går uten Portugal og Ronaldo. Eller Italia.
Spesielt siden de ble frarøvet vinnermålet som var godt over streken borte mot Serbia..
Uansett, Portugal bør slå Tyrkia og har helt kurtante sjanser mot Italia.
Det er flere som joiner Norge sin mesterskapssboikott. Ikke noe stress med det.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Yesil skrev: fre nov 26, 2021 8:44 pm
fugletitteren skrev: fre nov 26, 2021 8:39 pm
Yesil skrev: fre nov 26, 2021 7:04 pm

Et lite stikk til Solskjær der, med "United will be organised on the pitch, we should realise that - that's obviously not good news for other teams."?
Du leser det i hvertfall som det.
Tror det handler mer om hva Ragnick bringer til bordet, men samme kan det være.

Hyggelig for Klopp å svare på annet enn at Afrikamesterskapet er en liten turnering, og bli bedt om å unnskylde til det afrikanske kontinent...
Ja, og det er jo i så fall berettiget. Ikke akkurat vært godt organisert under Oles ledelse.
Du oppfatter Klopp som såpass smålig at han sitter på pressekonferanse og sender "stikk" til folk som nettopp har fått sparken? Vil tro dette utelukkende er standard høflighetsfraser i retning Rangnick

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hetfield skrev: fre nov 26, 2021 12:46 pm
tbb skrev: fre nov 26, 2021 12:26 pm
Hetfield skrev: fre nov 26, 2021 12:18 pm

Ja, Koeman og De Boer har falt igjennom i andre ligaer f.eks.

LvG, Olsen og Cruyff er de eneste som har prestert rundt nivået til Ten Hag de siste ti-årene.

Med LvG som den eneste som har gjort stor suksess i utlandet i nyere tid.
Ja, gjorde han egentlig det? Når man går tilbake og ser på resultatene til LvG de siste to tiårene slår det meg hvor dårlige de faktisk er. Uten å ta stilling til forutsetninger.
Stor suksess var nok overdrevet, men utenom Cruyff så er han en klar nr.2 de siste 25 årene mtp. ligaene han har vunnet trofeer i.
Det er han nok. Og det sier ikke lite.

Men ten Hag skiller seg ut. 2,34 poeng per kamp med
Ajax. Bosz tok 2,13. de Boer 2,02. Ajax fikk en liten dipp etter alle «stjernene» forsvant, men etter en liten sesong var de tilbake.

I CL har ten Hag et poengsnitt på 1,86 «poeng per kamp» på 29 kamper. de Boer hadde 1,12 poeng per kamp over 25 kamper. Klopp hadde 1,58 poeng per
kamp med Dortmund i CL. Tuchel 1,7 poeng per kamp.

Ser en på tallene er det først og fremst denne delen som er veldig, veldig interessant med ten Hag. Resultatene mot god motstand i CL. Antall mål de gjør er også oppsiktsvekkende. Og dette med med en relativt begrenset spillerstall.

Det er også interessant når man går tilbake og leser om hva han gjorde med Utrecht.

Ten Hag is building something impressive: taking a sleepy, poor provincial club to the best of the rest position in the Eredivisie, even impressing in Europe. Taking his lessons from Pep Guardiola, he professionalized the club, the staff and the players. Signing players who have attitude or performance issues (if not both), he manages to make players play some of the best football in their careers. Add that to his tactical aptitude, and he seems to have all the ingredients for a world class manager. People management, professionalism, determination and tactical awareness. Ajax also tried to sign Ten Hag following Peter Bosz' departure to Borussia Dortmund. Ten Hag kindly declined, as he wants to be in control of all aspects of the club, which he wouldn't be allowed to do at Ajax.

Forsøkte å dele linken, men det ble rotete. Google «Why you should watch out for FC Utrecht’s ten Hag».

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

De tre spillerne jeg er mest spent på under Rangnick er forresten Martial, Rashford og Greenwood. Klarer de tilpasse seg? Mange antar at feks Martial skal komme dårlig ut av det, men det kan like gjerne slå andre veien.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

tbb skrev: fre nov 26, 2021 9:05 pm Men ten Hag skiller seg ut. 2,34 poeng per kamp med
Ajax. Bosz tok 2,13. de Boer 2,02. Ajax fikk en liten dipp etter alle «stjernene» forsvant, men etter en liten sesong var de tilbake.

I CL har ten Hag et poengsnitt på 1,86 «poeng per kamp» på 29 kamper. de Boer hadde 1,12 poeng per kamp over 25 kamper. Klopp hadde 1,58 poeng per
kamp med Dortmund i CL. Tuchel 1,7 poeng per kamp.

Ser en på tallene er det først og fremst denne delen som er veldig, veldig interessant med ten Hag. Resultatene mot god motstand i CL. Antall mål de gjør er også oppsiktsvekkende. Og dette med med en relativt begrenset spillerstall.

Det er også interessant når man går tilbake og leser om hva han gjorde med Utrecht.

Ten Hag is building something impressive: taking a sleepy, poor provincial club to the best of the rest position in the Eredivisie, even impressing in Europe. Taking his lessons from Pep Guardiola, he professionalized the club, the staff and the players. Signing players who have attitude or performance issues (if not both), he manages to make players play some of the best football in their careers. Add that to his tactical aptitude, and he seems to have all the ingredients for a world class manager. People management, professionalism, determination and tactical awareness. Ajax also tried to sign Ten Hag following Peter Bosz' departure to Borussia Dortmund. Ten Hag kindly declined, as he wants to be in control of all aspects of the club, which he wouldn't be allowed to do at Ajax.

Forsøkte å dele linken, men det ble rotete. Google «Why you should watch out for FC Utrecht’s ten Hag».
Det er veldig imponerende. Nærmest uhørt og få den stallen til å slå såpass høyt over sin vektklasse. Spesielt mtp. så hard konkurranse det er med de enorme finansielle forskjellene i de siste års fotballklima.
Sist redigert av Hetfield den fre nov 26, 2021 10:56 pm, redigert 2 ganger totalt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Rimelig lei Martial. Dette halvåret er absolutt siste sjanse. Men kan ikke se for meg at han spiller seg inn på laget.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Megapixsel skrev: fre nov 26, 2021 10:33 pm Rimelig lei Martial. Dette halvåret er absolutt siste sjanse. Men kan ikke se for meg at han spiller seg inn på laget.
Burde blitt solgt i all den tid vi endte opp med å hente inn Ronaldo.

Når det er sagt, så er det definitivt flere spillere som har mye å bevise fremover, inklusivt Rashford og Greenwood som begge har vært forferdelig svak.

Utfallet er ikke nødvendigvis gitt i forkant

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

tbb skrev: fre nov 26, 2021 9:18 pm De tre spillerne jeg er mest spent på under Rangnick er forresten Martial, Rashford og Greenwood. Klarer de tilpasse seg? Mange antar at feks Martial skal komme dårlig ut av det, men det kan like gjerne slå andre veien.
Jeg for min del er mest spent på hvordan en viss, aldrende portugiser vil fungere.
Eller rettere sagt hva Rangnick kommer til å gjøre med ham.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

missChance skrev: fre nov 26, 2021 2:37 pm
startelver skrev: fre nov 26, 2021 12:34 pm
"Bringing small number of staff with him. Lars Kornetka could be one of those"
Kanskje Carrick blir skviset ut da.
Igjen med alle forbehold:

Om så, minner jo et slikt arbeid med detaljer og "micromanagment" det LVG drev med i sin tid.
Ikke alle av spillerne som likte dét og noen ble etter sigende sånn smått "drevet til vanvidd..."

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Litt rykter om overgangsmål allerede. Haidara nevnes. Oppleves mer som et longshot fra journalisten. Men jeg tipper feks at Rice er mindre aktuell dersom Rangnick får beslutningsmyndighet. Tchouameni kanskje?

Gravenberch som erstatter for Pogba til sommeren (greit å putta noe penger i lommen på Raiola igjen)?

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: lør nov 27, 2021 8:49 pm Litt rykter om overgangsmål allerede. Haidara nevnes. Oppleves mer som et longshot fra journalisten. Men jeg tipper feks at Rice er mindre aktuell dersom Rangnick får beslutningsmyndighet. Tchouameni kanskje?

Gravenberch som erstatter for Pogba til sommeren (greit å putta noe penger i lommen på Raiola igjen)?
Er vi linket til Gravenberch noen steder nå? I så fall interessant, selv om Beek for all del må forhindres fra å snakke med ham. Tchouameni har, ut fra det jeg har sett (og det er ikke all verdens) litt Pogba-esque kvaliteter men soleklart mer defensivt orientert. Vi har vært linket før OGS røyk også, og det er en fyr jeg kan tikker de fleste boksene til RR. Jeg har ikke total oversikt over formasjoner han har brukt eller foretrukket opp gjennom, men en CDM som kan spille ball samt presse må vi få inn uansett imo. Det blir litt repeat fra min kant nå, men det ville vært en boost for resten av midtbanespillerne våre som faktisk kunne spilt på sine styrker. Fred med Casemiro bak seg og Fred ved siden av SM f.eks. Hadde vært gøy å i enkelte kamper sett oss spille da en slags 4-2-2-2 Fred ligger litt foran en CDM og de to på topp drifter litt rundt;

CDM-Fred
Bruno-DVB
Angriper-Angriper

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:23 am
tbb skrev: lør nov 27, 2021 8:49 pm Litt rykter om overgangsmål allerede. Haidara nevnes. Oppleves mer som et longshot fra journalisten. Men jeg tipper feks at Rice er mindre aktuell dersom Rangnick får beslutningsmyndighet. Tchouameni kanskje?

Gravenberch som erstatter for Pogba til sommeren (greit å putta noe penger i lommen på Raiola igjen)?
Er vi linket til Gravenberch noen steder nå? I så fall interessant, selv om Beek for all del må forhindres fra å snakke med ham. Tchouameni har, ut fra det jeg har sett (og det er ikke all verdens) litt Pogba-esque kvaliteter men soleklart mer defensivt orientert. Vi har vært linket før OGS røyk også, og det er en fyr jeg kan tikker de fleste boksene til RR. Jeg har ikke total oversikt over formasjoner han har brukt eller foretrukket opp gjennom, men en CDM som kan spille ball samt presse må vi få inn uansett imo. Det blir litt repeat fra min kant nå, men det ville vært en boost for resten av midtbanespillerne våre som faktisk kunne spilt på sine styrker. Fred med Casemiro bak seg og Fred ved siden av SM f.eks. Hadde vært gøy å i enkelte kamper sett oss spille da en slags 4-2-2-2 Fred ligger litt foran en CDM og de to på topp drifter litt rundt;

CDM-Fred
Bruno-DVB
Angriper-Angriper
Nei, men han har en kontrakt som går ut i 2023. Bør være på blokka. Men er kanskje bare et alternativ dersom det skulle bli ten Hag etter RR. Det å plukke et par Ajax-spillere kunne vært en enkel måte for ETH og implementere sine tanker hurtig. Dersom han i tillegg kunne fått gjort noe med den midtbanen ville det vært to fluer i ett smekk.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: søn nov 28, 2021 11:39 am Nei, men han har en kontrakt som går ut i 2023. Bør være på blokka. Men er kanskje bare et alternativ dersom det skulle bli ten Hag etter RR. Det å plukke et par Ajax-spillere kunne vært en enkel måte for ETH og implementere sine tanker hurtig. Dersom han i tillegg kunne fått gjort noe med den midtbanen ville det vært to fluer i ett smekk.
Aha. ja, enig i det, alltid en fordel for n ny manager å ha et par spillere som han kjenner og stoler på fra tidligere. Beek og Hoogewerf blir nøkkelspillere!!!!1 ETH er den kuleste løsningen vi kunne gått for, dog ikke særlig safe. Men jeg tror det hadde vært morsomt, og nå er det å ha det litt gøy med United det eneste jeg håper på. Vi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:44 amVi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.
That’s the spirit!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: søn nov 28, 2021 11:51 am
Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:44 amVi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.
That’s the spirit!
Kan mer enn gjerne bli motbevist, hadde vært direkte trivelig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Det tror jeg vi gjør med riktig ansettelse.

Interessant dette med Juve nå. Dersom dette er så alvorlig som det høres ut er det helt krise for italiensk fotball.

Kanskje også interessant mht Pogba for de få som bryr seg om den karen. Dersom Real Madrid ikke er keen står han igjen med få alternativer. Man Utd, PSG og Barcelona. Evnt en av rivalene i PL?

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: søn nov 28, 2021 12:25 pm Det tror jeg vi gjør med riktig ansettelse.

Interessant dette med Juve nå. Dersom dette er så alvorlig som det høres ut er det helt krise for italiensk fotball.

Kanskje også interessant mht Pogba for de få som bryr seg om den karen. Dersom Real Madrid ikke er keen står han igjen med få alternativer. Man Utd, PSG og Barcelona. Evnt en av rivalene i PL?
Det er MYE som skal tas igjen. Men klart, andre kan få egne problemer. Hvordan Pool håndterer angrepet sitt de neste årene blir interessant å se, f.eks.

Kan ikke se for meg at Pogba er noe som frister Xavi. Han har tidligere snakket ned PSG og der er han i all fall uønsket blant kjerne-fansen. For meg er RM det soleklare valget; stort navn, gratis og i et ledd de kan trenge litt fornyelse. Utover det sliter jeg med å se hvem som f.eks kan tilby noe lignende lønna han får nå. Jeg nekter å tro en annen PL-klubb er aktuell for ham, såpass med respekt tror jeg han har for klubben. Blitt litt likegyldig til fyren, personlig.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 12:33 pm
tbb skrev: søn nov 28, 2021 12:25 pm Det tror jeg vi gjør med riktig ansettelse.

Interessant dette med Juve nå. Dersom dette er så alvorlig som det høres ut er det helt krise for italiensk fotball.

Kanskje også interessant mht Pogba for de få som bryr seg om den karen. Dersom Real Madrid ikke er keen står han igjen med få alternativer. Man Utd, PSG og Barcelona. Evnt en av rivalene i PL?
Det er MYE som skal tas igjen. Men klart, andre kan få egne problemer. Hvordan Pool håndterer angrepet sitt de neste årene blir interessant å se, f.eks.

Kan ikke se for meg at Pogba er noe som frister Xavi. Han har tidligere snakket ned PSG og der er han i all fall uønsket blant kjerne-fansen. For meg er RM det soleklare valget; stort navn, gratis og i et ledd de kan trenge litt fornyelse. Utover det sliter jeg med å se hvem som f.eks kan tilby noe lignende lønna han får nå. Jeg nekter å tro en annen PL-klubb er aktuell for ham, såpass med respekt tror jeg han har for klubben. Blitt litt likegyldig til fyren, personlig.
Gått fra å tenke at Pogba ut ville vært er tap, til å være ambivalent ene eller andre veien, til nå å håpe at ryktene om at United ikke vil gi ham en monsterkontrakt, viser seg å stemme. Bare å få fyren ut. Gitt fullstendig opp å tro at han vil stabilisere prestasjonene sine i United og PL.
Bare for ham å håpe at Juve eller RM vil betale ham godt, tror ligaene der passer ham bedre.
For at han på sitt beste er pur verdensklasse er det ingen tvil om. Men går altfor lenge mellom hver gang, og bunnivået hans er kriminelt.

fazz

Legg inn av fazz »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:44 am Aha. ja, enig i det, alltid en fordel for n ny manager å ha et par spillere som han kjenner og stoler på fra tidligere. Beek og Hoogewerf blir nøkkelspillere!!!!1 ETH er den kuleste løsningen vi kunne gått for, dog ikke særlig safe. Men jeg tror det hadde vært morsomt, og nå er det å ha det litt gøy med United det eneste jeg håper på. Vi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.
Manchester United hadde antageligvis vært bedre stilt i dag, rent sportslig, om de hadde beholdt Moyes. Det er den hyppige byttingen av managere, og nødkjøp av ymse avdanka stjerner og primadonnaer som har ødelagt mye av kontinuerligteten i klubben.

Saliph

Legg inn av Saliph »

fazz skrev: søn nov 28, 2021 2:28 pm
Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:44 am Aha. ja, enig i det, alltid en fordel for n ny manager å ha et par spillere som han kjenner og stoler på fra tidligere. Beek og Hoogewerf blir nøkkelspillere!!!!1 ETH er den kuleste løsningen vi kunne gått for, dog ikke særlig safe. Men jeg tror det hadde vært morsomt, og nå er det å ha det litt gøy med United det eneste jeg håper på. Vi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.
Manchester United hadde antageligvis vært bedre stilt i dag, rent sportslig, om de hadde beholdt Moyes. Det er den hyppige byttingen av managere, og nødkjøp av ymse avdanka stjerner og primadonnaer som har ødelagt mye av kontinuerligteten i klubben.
Hjelper ikke med kontinuitet hvis manageren ikke er god nok. Og Moyes verken var eller er god nok for United.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 12:33 pm
tbb skrev: søn nov 28, 2021 12:25 pm Det tror jeg vi gjør med riktig ansettelse.

Interessant dette med Juve nå. Dersom dette er så alvorlig som det høres ut er det helt krise for italiensk fotball.

Kanskje også interessant mht Pogba for de få som bryr seg om den karen. Dersom Real Madrid ikke er keen står han igjen med få alternativer. Man Utd, PSG og Barcelona. Evnt en av rivalene i PL?
Det er MYE som skal tas igjen. Men klart, andre kan få egne problemer. Hvordan Pool håndterer angrepet sitt de neste årene blir interessant å se, f.eks.

Kan ikke se for meg at Pogba er noe som frister Xavi. Han har tidligere snakket ned PSG og der er han i all fall uønsket blant kjerne-fansen. For meg er RM det soleklare valget; stort navn, gratis og i et ledd de kan trenge litt fornyelse. Utover det sliter jeg med å se hvem som f.eks kan tilby noe lignende lønna han får nå. Jeg nekter å tro en annen PL-klubb er aktuell for ham, såpass med respekt tror jeg han har for klubben. Blitt litt likegyldig til fyren, personlig.
Det er kanskje et par trenere som gir seg også?

Ikke lett å si, men jeg mener vi har sett et par gode eksempler på hvor mye de beste trenerne får til på et par år. Klopp i Liverpool, Conte med Juve og nå sist Inter. Der har man tatt klubber med enda tøffere utgangspunkt enn vårt til et veldig høyt nivå på et par år.

Litt uavhengig av hva som skjer i de andre klubbene; utfordringen i Man Utd er å få klubben opp til 90p +. Det tror jeg en veldig god trener klarer på et par år. Spørsmålet er heller om vi får tak i en veldig god trener.

En skulle også tro at potensialet i troppen er veldig mye større enn hva vi ser i dag. OGS har snittet 70 poeng siste to sesonger. 74 i fjor. Vi har flere unge spillere som bør bli bedre. I tillegg er det kanskje naturlig å tenke at en «elite-trener» kan få ti-tyve prosent mer ut av denne troppen før forsterkninger?

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: søn nov 28, 2021 3:17 pm Det er kanskje et par trenere som gir seg også?

Ikke lett å si, men jeg mener vi har sett et par gode eksempler på hvor mye de beste trenerne får til på et par år. Klopp i Liverpool, Conte med Juve og nå sist Inter. Der har man tatt klubber med enda tøffere utgangspunkt enn vårt til et veldig høyt nivå på et par år.

Litt uavhengig av hva som skjer i de andre klubbene; utfordringen i Man Utd er å få klubben opp til 90p +. Det tror jeg en veldig god trener klarer på et par år. Spørsmålet er heller om vi får tak i en veldig god trener.

En skulle også tro at potensialet i troppen er veldig mye større enn hva vi ser i dag. OGS har snittet 70 poeng siste to sesonger. 74 i fjor. Vi har flere unge spillere som bør bli bedre. I tillegg er det kanskje naturlig å tenke at en «elite-trener» kan få ti-tyve prosent mer ut av denne troppen før forsterkninger?
Kanskje. Et par forsterkninger og en klassemanager med en kompetent apparat i ryggen kan selvsagt skape et lag som evner å rundt 90 poeng. Problemet for min del er jeg ikke ser for meg at vi får en av de aller beste. Det sjiktet er Pep, Klopp...Conte...Tuchel, f.eks? Poch er nærmest disse og den som kan være tilgjengelig. Veldig god manager på sitt beste, og han står for mye jeg liker... om han kan lykkes med det du skisserer vet jeg ikke. Men uansett den jeg håper mest på, selv om jeg altså hadde syntes ETH hadde vært jævlig spennende å prøvd.

Jeg vet ikke, eg. Først får vi skaffe oss en manager, så kan jeg spekulere i poengfangst fremover.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

fazz skrev: søn nov 28, 2021 2:28 pm
Lezah skrev: søn nov 28, 2021 11:44 am Aha. ja, enig i det, alltid en fordel for n ny manager å ha et par spillere som han kjenner og stoler på fra tidligere. Beek og Hoogewerf blir nøkkelspillere!!!!1 ETH er den kuleste løsningen vi kunne gått for, dog ikke særlig safe. Men jeg tror det hadde vært morsomt, og nå er det å ha det litt gøy med United det eneste jeg håper på. Vi vinner ikke liga eller CL de neste 5 årene uansett hvem vi ansetter.
Manchester United hadde antageligvis vært bedre stilt i dag, rent sportslig, om de hadde beholdt Moyes. Det er den hyppige byttingen av managere, og nødkjøp av ymse avdanka stjerner og primadonnaer som har ødelagt mye av kontinuerligteten i klubben.
Man hadde hvertfall vært bedre stilt om man ikke hadde vinglet mellom såpass forskjellige managere med utdaterte filosofier (LvG og Mou)

Forhåpentligvis er det mer kontinutet man ser nå med Rangnick inn, som viderefører det ene OGS sto for (Kontringsfotball) og innfører en høy linje med aggressivt press, samt flere yngre, energiske spillere.

startelver

Legg inn av startelver »

Tenk om Carrick snur det for United? Det hadde jo vært utrolig med tanke på at det er "Solskjærfotball" .

fazz

Legg inn av fazz »

Saliph skrev: søn nov 28, 2021 3:13 pm Hjelper ikke med kontinuitet hvis manageren ikke er god nok. Og Moyes verken var eller er god nok for United.
Det ble vel også sagt de første årene av Fergusons regjeringstid også. Jeg greier i alle fall ikke å forstå valget av Solskjær dersom en mente at Moyes ikke var bra nok. En liten kuriositet, med unntak av Fernandes så er det er vel Moyes sine kjøp som har gjort det best for United siden Ferguson forlot skuta. Jeg greier i alle fall ikke å huske noen andre kjøp som jeg faktisk fortsatt husker som gode kjøp.

Saliph

Legg inn av Saliph »

fazz skrev: søn nov 28, 2021 3:58 pm
Saliph skrev: søn nov 28, 2021 3:13 pm Hjelper ikke med kontinuitet hvis manageren ikke er god nok. Og Moyes verken var eller er god nok for United.
Det ble vel også sagt de første årene av Fergusons regjeringstid også. Jeg greier i alle fall ikke å forstå valget av Solskjær dersom en mente at Moyes ikke var bra nok. En liten kuriositet, med unntak av Fernandes så er det er vel Moyes sine kjøp som har gjort det best for United siden Ferguson forlot skuta. Jeg greier i alle fall ikke å huske noen andre kjøp som jeg faktisk fortsatt husker som gode kjøp.
Fellaini og Mata? Heidundrande suksesser de der, ja.

Moyes har ikke vist noe verken før eller etter tiden i United som tyder på at han er i nærheten av god nok for United. Han har vunnet 0 troféer gjennom hele karrieren (eller, 1 hvis du tar med Community Shield i 2013..). Og sammenligningen med SAF er selvsagt meningsløs, den logikken kan man bruke for alle. Og i motsetning til Moyes hadde SAF bragden i Aberdeen å vise til.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: søn nov 28, 2021 3:44 pm
tbb skrev: søn nov 28, 2021 3:17 pm Det er kanskje et par trenere som gir seg også?

Ikke lett å si, men jeg mener vi har sett et par gode eksempler på hvor mye de beste trenerne får til på et par år. Klopp i Liverpool, Conte med Juve og nå sist Inter. Der har man tatt klubber med enda tøffere utgangspunkt enn vårt til et veldig høyt nivå på et par år.

Litt uavhengig av hva som skjer i de andre klubbene; utfordringen i Man Utd er å få klubben opp til 90p +. Det tror jeg en veldig god trener klarer på et par år. Spørsmålet er heller om vi får tak i en veldig god trener.

En skulle også tro at potensialet i troppen er veldig mye større enn hva vi ser i dag. OGS har snittet 70 poeng siste to sesonger. 74 i fjor. Vi har flere unge spillere som bør bli bedre. I tillegg er det kanskje naturlig å tenke at en «elite-trener» kan få ti-tyve prosent mer ut av denne troppen før forsterkninger?
Kanskje. Et par forsterkninger og en klassemanager med en kompetent apparat i ryggen kan selvsagt skape et lag som evner å rundt 90 poeng. Problemet for min del er jeg ikke ser for meg at vi får en av de aller beste. Det sjiktet er Pep, Klopp...Conte...Tuchel, f.eks? Poch er nærmest disse og den som kan være tilgjengelig. Veldig god manager på sitt beste, og han står for mye jeg liker... om han kan lykkes med det du skisserer vet jeg ikke. Men uansett den jeg håper mest på, selv om jeg altså hadde syntes ETH hadde vært jævlig spennende å prøvd.

Jeg vet ikke, eg. Først får vi skaffe oss en manager, så kan jeg spekulere i poengfangst fremover.
Kanskje det er slik at disse fem (la til Simeone) er på et helt eget nivå. Jeg tror ikke helt det. Hadde vi nevnt Tuchel i det selskapet for ett år siden? Helt sikkert ikke. Forskjellen nå er at han har fått sjansen i en klubb hvor han har forutsetninger for å bevise det. Jeg vil tro det er veldig mange flere slike rundt om. Det føles ikke helt slik når vår klubb har klart å ansette Moyes, LvG, Mourinho og Solskjær etter Ferguson. Det er forhåpentligvis der Rangnick kommer inn.

Kanskje litt illustrerende med Hansi Flick som nærmest kom ut av intet. Riktignok i en klubb der grunnlaget var helt annerledes.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»