Manchester United

Svar
Mehell

Re: Manchester United

Legg inn av Mehell »

TrondLFC skrev: tir feb 07, 2023 11:35 pm
FranciscoM skrev: tir feb 07, 2023 11:17 pm
► Show Spoiler
Håper virkelig ikke at dere blir utsatt for dette...
Takk. Og det samme ønsket sendes i retur til dere.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Så gøy! Da kan vi kjøpe dom råaste

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Så lenge det er Daily Mail som kommer med en EXCLUSIVE, så tenker jeg det er like greit å ikke bry seg:)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: ons feb 08, 2023 7:20 am Så gøy! Da kan vi kjøpe dom råaste
Da skal vi faen meg mekke transfertråd som kan konkurrere med CCs her inne, gutta!!!! Woooohoooo!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: ons feb 08, 2023 8:56 am
Saliph skrev: ons feb 08, 2023 7:20 am Så gøy! Da kan vi kjøpe dom råaste
Da skal vi faen meg mekke transfertråd som kan konkurrere med CCs her inne, gutta!!!! Woooohoooo!
Vil dere få mystiske sponsoravtaler også verdt et par milliard pund også med random shell companies?

Saliph

Legg inn av Saliph »

Er det noen som fortjener litt pengedoping så er det oss, som har blitt rævkjørt av Glazers i 20 år.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Saliph skrev: ons feb 08, 2023 9:04 am Er det noen som fortjener litt pengedoping så er det oss, som har blitt rævkjørt av Glazers i 20 år.
Vi har hatt et økonomisk handicap siden midten av 2000-tallet faktisk. Et mirakel at SAF fortsatt vant trofeer.
Lezah skrev: ons feb 08, 2023 8:56 am Da skal vi faen meg mekke transfertråd som kan konkurrere med CCs her inne, gutta!!!! Woooohoooo!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Et seriøst spørsmål oppi det hele.
Ser at det er private investorer fra Qatar som skal legge inn bud på United. Endrer dette på noe? Er det bedre å bli kjøpt av slike enn av en stat eller et statsoverhode?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:14 am Et seriøst spørsmål oppi det hele.
Ser at det er private investorer fra Qatar som skal legge inn bud på United. Endrer dette på noe? Er det bedre å bli kjøpt av slike enn av en stat eller et statsoverhode?
Hvis det er medlemmer fra Al Thani som leder konsortiumet, så endrer det ikke så mye siden det er den regjerende kongefamilien.. De samme råtne verdiene, og samme folkene som administrerer den Qatarske stat, opprettet statsfondet som eier PSG osv.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Der snakker vi multi-club model altså! PSG og Manchester United. Da får Boehly ta seg en Boehlle.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jolla skrev: ons feb 08, 2023 9:38 am Der snakker vi multi-club model altså! PSG og Manchester United. Da får Boehly ta seg en Boehlle.
Kan vel ikke være samme folkene? Er vel forbudt på så mange måter at ikke engang de kan klare å finne smutthull.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er selvfølgelig ingen av de samme folkene som kommer til å sitte i styrerommene i de forskjellige klubbene. Men begge kommer vel i bunn og grunn til å være delvis eid av kongefamilien, og dermed overhodet.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jolla skrev: ons feb 08, 2023 9:44 am Det er selvfølgelig ingen av de samme folkene som kommer til å sitte i styrerommene i de forskjellige klubbene. Men begge kommer vel i bunn og grunn til å være delvis eid av kongefamilien, og dermed overhodet.
Pretty much. Styreformann og medlemmer vil være håndplukket også.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Jolla skrev: ons feb 08, 2023 9:44 am Det er selvfølgelig ingen av de samme folkene som kommer til å sitte i styrerommene i de forskjellige klubbene. Men begge kommer vel i bunn og grunn til å være delvis eid av kongefamilien, og dermed overhodet.
Ja, det er vel slik at det er tette bånd mellom rikingene der borte, og de har vel felles mål med disse kjøpene og.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:40 am
Jolla skrev: ons feb 08, 2023 9:38 am Der snakker vi multi-club model altså! PSG og Manchester United. Da får Boehly ta seg en Boehlle.
Kan vel ikke være samme folkene? Er vel forbudt på så mange måter at ikke engang de kan klare å finne smutthull.
Det er det som gjør det vanskelig med "private" investorer fra så mange av disse landene. Privat er ikke privat-privat. Du kan rett og slett ikke bli så rik i noen av disse landene uten å enten være i familie med eller ha ekstremt tette bånd til kongefamilien.

Mehell

Legg inn av Mehell »

silkyglenjohnson skrev: ons feb 08, 2023 9:52 am
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:40 am
Jolla skrev: ons feb 08, 2023 9:38 am Der snakker vi multi-club model altså! PSG og Manchester United. Da får Boehly ta seg en Boehlle.
Kan vel ikke være samme folkene? Er vel forbudt på så mange måter at ikke engang de kan klare å finne smutthull.
Det er det som gjør det vanskelig med "private" investorer fra så mange av disse landene. Privat er ikke privat-privat. Du kan rett og slett ikke bli så rik i noen av disse landene uten å enten være i familie med eller ha ekstremt tette bånd til kongefamilien.
Ja, var bare et forsøk på å gripe etter et halmstrå som ikke var der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:14 am Et seriøst spørsmål oppi det hele.
Ser at det er private investorer fra Qatar som skal legge inn bud på United. Endrer dette på noe? Er det bedre å bli kjøpt av slike enn av en stat eller et statsoverhode?
At ikke engelsk fotball snart våkner opp og ser hva som er i ferd med å skje. I oktober er det 160 år siden FA ble opprettet. Engelsk fotball har en lang og stolt historie, og på få år har de gått fra å være stolte av historien sin til å bli et slags sportsvaskingens mekka og leketøy for sjeiker som har uttømmelige ressurser.

Jeg har alltid likt å se engelsk fotball. Jeg mener PL på nittitallet var fotballens peak underholdningsmessig. Yeboah, Ginola, Bergkamp, Henry, Cantona, Shearer, Cole, Collymore, Fowler, Le Tissier osv osv. Det var en perfekt blanding av trøkk, underholdning, tribunestemning og kvalitet man ikke har sett verken før eller senere i noen liga.

Etter årtusenskiftet har PL mista seg sjøl mer og mer, og jeg har ikke sett en eneste kamp siden Newcastle ble oppkjøpt. Og grunnen til det kan jeg oppsummere i ett bilde:
Bilde

Når jeg så Newcastles fans med det flagget forstod jeg at kampen var tapt. Mine venner som er fans av NUFC forsvarer det med at de hatet Mike Ashley. Jeg syns den forklaringen er syltynn. Jeg ble uvel når jeg så det, og jeg hadde håpet at fotballfansen samlet seg og reagerte på samme måte som da disse storlagene presenterte ideen om en Superleague. Der viste man at fansen bestemmer.

Problemet er jo at de som allerede eies av disse menneskene med utømmelige ressurser blir ustoppelige for de lagene som viser redelighet og sier NEI. Og det er et kjempeproblem. Dermed burde man jobbe for å kvitte seg med sportsvasking i PL i sin helhet.
Sist redigert av PapaSmurf den ons feb 08, 2023 10:07 am, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: ons feb 08, 2023 9:00 am
Lezah skrev: ons feb 08, 2023 8:56 am
Saliph skrev: ons feb 08, 2023 7:20 am Så gøy! Da kan vi kjøpe dom råaste
Da skal vi faen meg mekke transfertråd som kan konkurrere med CCs her inne, gutta!!!! Woooohoooo!
Vil dere få mystiske sponsoravtaler også verdt et par milliard pund også med random shell companies?
Selvfølgelig! Det er jo blodig urettferdig å ikke kunne gjøre hva man vil her i livet, utrolig provoserende at man liksom skal begrenses av..."økonomi", suksess, innsats etc.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 10:00 am Problemet er jo at de som allerede eies av disse menneskene med utømmelige ressurser blir ustoppelige for de lagene som viser redelighet og sier NEI. Og det er et kjempeproblem. Dermed burde man jobbe for å kvitte seg med sportsvasking i PL i sin helhet.
Tror dessverre veldig få klubber (eiere) sier nei, hvis noen vil by fantasipenger for en klubb.
Problemet startet med at PL fullstendig kastet DD ut av vinduet når de godtok eiere som Roman, Abu Dhabi og Saudi. Man har altså fullstendig slått inn døren for slike eierskap, som jeg på sikt tror vil komme med en enorm backlash.

Derfor må man håpe på en streng straff til city, som i hvertfall vil kunne fungere litt preventivt for at de eierskapene i tillegg bedriver åpenbar juks og fanteri...

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:56 am
silkyglenjohnson skrev: ons feb 08, 2023 9:52 am
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:40 am

Kan vel ikke være samme folkene? Er vel forbudt på så mange måter at ikke engang de kan klare å finne smutthull.
Det er det som gjør det vanskelig med "private" investorer fra så mange av disse landene. Privat er ikke privat-privat. Du kan rett og slett ikke bli så rik i noen av disse landene uten å enten være i familie med eller ha ekstremt tette bånd til kongefamilien.
Ja, var bare et forsøk på å gripe etter et halmstrå som ikke var der.
Fair det. Håper ikke det er noe sannhet i ryktene og at dere kan fortsette å være en drittklubb med dritteiere som kun har en EL-pokal å vise til de siste årene, men da med sjel. Direkte ødeleggende for engelsk fotball om dere blit kjøpt opp av det rælet her.

MentalM

Legg inn av MentalM »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 10:00 am At ikke engelsk fotball snart våkner opp og ser hva som er i ferd med å skje. I oktober er det 160 år siden FA ble opprettet. Engelsk fotball har en lang og stolt historie, og på få år har de gått fra å være stolte av historien sin til å bli et slags sportsvaskingens mekka og leketøy for sjeiker som har uttømmelige ressurser.
De har allerede våknet, om det er for sent vil vise seg.

Det er kommet en liste som nye eiere må gjennom(Section F: Owners’ and Directors’ Test i PL håndboken), og etter bråket rundt Newcastle overtakelsen er det også blitt mer fokus på å få inn blant annet menneskerettigheter i den testen. Invasjonen av Ukraina har også gjort at det arbeidet er blitt framskyndet.

Selv tror jeg ikke det nødvendigvis blir den som byr mest penger som får kjøpe United eller Liverpool, for jeg tror de med mest penger ikke kommer til å få lov (både av reglene, PL som enhet og Storbritannia).

Mehell

Legg inn av Mehell »

silkyglenjohnson skrev: ons feb 08, 2023 10:18 am
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:56 am
silkyglenjohnson skrev: ons feb 08, 2023 9:52 am

Det er det som gjør det vanskelig med "private" investorer fra så mange av disse landene. Privat er ikke privat-privat. Du kan rett og slett ikke bli så rik i noen av disse landene uten å enten være i familie med eller ha ekstremt tette bånd til kongefamilien.
Ja, var bare et forsøk på å gripe etter et halmstrå som ikke var der.
Fair det. Håper ikke det er noe sannhet i ryktene og at dere kan fortsette å være en drittklubb med dritteiere som kun har en EL-pokal å vise til de siste årene, men da med sjel. Direkte ødeleggende for engelsk fotball om dere blit kjøpt opp av det rælet her.
Håper selvfølgelig vi kan vinne noen titler fremover, men utenom det så er jeg enig med deg.
Det er nok sannhet i ryktene, så alt vi kan håpe på er at sir Jim Ratcliffe eller en annen riking klarer å kjøpe oss i stedet for Qatar.

Fra Glazers til Qatar... Kreften som vi endelig blir kvitt blir bare byttet ut med byllepest.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MentalM skrev: ons feb 08, 2023 10:46 am
PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 10:00 am At ikke engelsk fotball snart våkner opp og ser hva som er i ferd med å skje. I oktober er det 160 år siden FA ble opprettet. Engelsk fotball har en lang og stolt historie, og på få år har de gått fra å være stolte av historien sin til å bli et slags sportsvaskingens mekka og leketøy for sjeiker som har uttømmelige ressurser.
De har allerede våknet, om det er for sent vil vise seg.

Det er kommet en liste som nye eiere må gjennom(Section F: Owners’ and Directors’ Test i PL håndboken), og etter bråket rundt Newcastle overtakelsen er det også blitt mer fokus på å få inn blant annet menneskerettigheter i den testen. Invasjonen av Ukraina har også gjort at det arbeidet er blitt framskyndet.

Selv tror jeg ikke det nødvendigvis blir den som byr mest penger som får kjøpe United eller Liverpool, for jeg tror de med mest penger ikke kommer til å få lov (både av reglene, PL som enhet og Storbritannia).
Våknet og våknet. Hykleriets høyborg leverer ufrivillig mye komedie. Rent personlig så opplever jeg vel bare at ting blir mer og mer meningsløst. Ut av det blå blir Romans eierskap problematisk, ene og alene fordi han er russisk statsborger. Så kan vi jo spole tilbake til Thaksin og konsekvensene det burde medført. Realiteten er jo strengt tatt at de har gitt beng fordi hensynet er helt andre ting enn konkurranse og fair play. Man har i en årrekke hatt all verdens mulighet til å gjøre noe med det som burde vært høyst aktuelle problemstillinger. Listen over oppkjøp som er blitt blokkert er ikke lang, men inkluderer jo bla bskyb sitt forsøk på å kjøpe opp Manchester United på slutten av 90-tallet, fordi det bla ble vurdert som konkurransehemmende. Det gikk jo ikke mange årene før det altså var uproblematisk at en russisk oligark fikk snu Premier League fullstendig på hodet, og det er jo ikke rent få trofeer Chelsea har vunnet gjennom årene ved å bygge opp en fet gjeld til Roman. Realiteten er jo at konsekvensene har vært enorme, i praksis så har de jo latt en klubb konkurrere og dominere engelsk fotball uten at de har hatt behov for å ta hensyn til økonomien. Halvannen milliard pund i gjeld til Roman var vel sluttresultatet? Men jada, nå er det jo ikke mer enn to overgangsvinduer for deres del. Ellers så har jo Boehly fokusert mye på tilsvarende paraply som City er under, Red Bull, og selv om han snakker om behovet for kontroll på talentene så har jo de lekkede epostene vist hva City gjengen også bruker dette til.

Toppen av kransekaken vil jo da være implementering av et strengere regelverk, som forhindrer tilsvarende oppkjøp av andre klubber men som ikke påvirker nåværende eierskap i Manchester City og Newcastle. Det vil være innertier.

Når vi i tillegg ser herjingen til FIFA og UEFA, hvordan Qatar ble tildelt VM og hvordan de har fullstendig knullet oss i ræva ift kampoppsettet. Hvordan FIFA ønsker å ha årlige turneringer, klubb vm. Så må jeg jo innrømme at jeg ser lyset i enden av tunnelen for interessen min.

taknina

Legg inn av taknina »

PapaSmurf skrev: ons feb 08, 2023 10:00 am
Mehell skrev: ons feb 08, 2023 9:14 am Et seriøst spørsmål oppi det hele.
Ser at det er private investorer fra Qatar som skal legge inn bud på United. Endrer dette på noe? Er det bedre å bli kjøpt av slike enn av en stat eller et statsoverhode?
At ikke engelsk fotball snart våkner opp og ser hva som er i ferd med å skje. I oktober er det 160 år siden FA ble opprettet. Engelsk fotball har en lang og stolt historie, og på få år har de gått fra å være stolte av historien sin til å bli et slags sportsvaskingens mekka og leketøy for sjeiker som har uttømmelige ressurser.

Jeg har alltid likt å se engelsk fotball. Jeg mener PL på nittitallet var fotballens peak underholdningsmessig. Yeboah, Ginola, Bergkamp, Henry, Cantona, Shearer, Cole, Collymore, Fowler, Le Tissier osv osv. Det var en perfekt blanding av trøkk, underholdning, tribunestemning og kvalitet man ikke har sett verken før eller senere i noen liga.

Etter årtusenskiftet har PL mista seg sjøl mer og mer, og jeg har ikke sett en eneste kamp siden Newcastle ble oppkjøpt. Og grunnen til det kan jeg oppsummere i ett bilde:
Bilde

Når jeg så Newcastles fans med det flagget forstod jeg at kampen var tapt. Mine venner som er fans av NUFC forsvarer det med at de hatet Mike Ashley. Jeg syns den forklaringen er syltynn. Jeg ble uvel når jeg så det, og jeg hadde håpet at fotballfansen samlet seg og reagerte på samme måte som da disse storlagene presenterte ideen om en Superleague. Der viste man at fansen bestemmer.

Problemet er jo at de som allerede eies av disse menneskene med utømmelige ressurser blir ustoppelige for de lagene som viser redelighet og sier NEI. Og det er et kjempeproblem. Dermed burde man jobbe for å kvitte seg med sportsvasking i PL i sin helhet.

Du har rett naturligvis i en perfekt verden. Men er denne kollosen av ett skip manuvreringsdyktig å mulig å få innpå ei anna lei. Jeg har mine tvil.

Forøvrig vil nok jeg gå lenger tilbake for å finne da fotballen på øya var mest interesann

Den tida da det som i rettsamfunnet ellers også hos fotballdommerne var en stilletiende regel om at all tvil skulle komme forsvarende part, lag til gode og de mindre gode teknikkerne kunne kompensere med andre ferdigheter :-)

Veiskillet startet vel allerede med Villa og Ardiles sin ankomst i ligaen og det ble mer ramling knall og fall og flere frispark og siden har det igrunn bare vakket på seg.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Harduetforslag skrev: ons feb 08, 2023 11:34 am Våknet og våknet. Hykleriets høyborg leverer ufrivillig mye komedie. Rent personlig så opplever jeg vel bare at ting blir mer og mer meningsløst. Ut av det blå blir Romans eierskap problematisk, ene og alene fordi han er russisk statsborger. Så kan vi jo spole tilbake til Thaksin og konsekvensene det burde medført. Realiteten er jo strengt tatt at de har gitt beng fordi hensynet er helt andre ting enn konkurranse og fair play. Man har i en årrekke hatt all verdens mulighet til å gjøre noe med det som burde vært høyst aktuelle problemstillinger. Listen over oppkjøp som er blitt blokkert er ikke lang, men inkluderer jo bla bskyb sitt forsøk på å kjøpe opp Manchester United på slutten av 90-tallet, fordi det bla ble vurdert som konkurransehemmende. Det gikk jo ikke mange årene før det altså var uproblematisk at en russisk oligark fikk snu Premier League fullstendig på hodet, og det er jo ikke rent få trofeer Chelsea har vunnet gjennom årene ved å bygge opp en fet gjeld til Roman. Realiteten er jo at konsekvensene har vært enorme, i praksis så har de jo latt en klubb konkurrere og dominere engelsk fotball uten at de har hatt behov for å ta hensyn til økonomien. Halvannen milliard pund i gjeld til Roman var vel sluttresultatet? Men jada, nå er det jo ikke mer enn to overgangsvinduer for deres del. Ellers så har jo Boehly fokusert mye på tilsvarende paraply som City er under, Red Bull, og selv om han snakker om behovet for kontroll på talentene så har jo de lekkede epostene vist hva City gjengen også bruker dette til.

Toppen av kransekaken vil jo da være implementering av et strengere regelverk, som forhindrer tilsvarende oppkjøp av andre klubber men som ikke påvirker nåværende eierskap i Manchester City og Newcastle. Det vil være innertier.

Når vi i tillegg ser herjingen til FIFA og UEFA, hvordan Qatar ble tildelt VM og hvordan de har fullstendig knullet oss i ræva ift kampoppsettet. Hvordan FIFA ønsker å ha årlige turneringer, klubb vm. Så må jeg jo innrømme at jeg ser lyset i enden av tunnelen for interessen min.
Nå kom det nye regler i mars 2022, så jeg vil hevde de har våknet. Om det kun er på papiret får man se. Tenker at det er positive signaler, så får vi se hva realiteten blir. Å si ingenting gjøres blir feil, men om det er nok er noe annet.

Selv har jeg ingen problemer med hvor mye penger lag bruker, så lenge det er innenfor regelverket (så er jeg ikke alltid enig i regelverket, men forholder meg til det uansett). Brytes det derimot (slik City har gjort) eller at eiere ikke burde fått være i PL (Newcastle og City).

Tror ikke et oppkjøp fra Qatar vil bli godkjent, selv om jeg vil hadde funnet det spennende å se hvor mange som spiser kameler og får oppleve utfordringen fans av andre lag med lignende problemstilling har opplevd.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Kan United fortsatt holde Greenwood i suspensjon uten å misligholde kontrakten?
Dukker opp litt forskjellige meninger rundt dette og noen tolker også MG sine endringer/skriverier på sosiale medier i retning av at han i allefall foreløpig kanskje kommer tilbake.
Hva vil skje...?!

https://www.nettavisen.no/sport/greenwo ... -95-899776

https://www.united.no/leserbrev/united- ... -sa-lenge/

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

InsVerderben skrev: ons feb 08, 2023 1:26 pm Kan United fortsatt holde Greenwood i suspensjon uten å misligholde kontrakten?
Dukker opp litt forskjellige meninger rundt dette og noen tolker også MG sine endringer/skriverier på sosiale medier i retning av at han i allefall foreløpig kanskje kommer tilbake.
Hva vil skje...?!

https://www.nettavisen.no/sport/greenwo ... -95-899776

https://www.united.no/leserbrev/united- ... -sa-lenge/
Hysterisk morsomt leserbrev.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Burde man rulle ut banneret på OT som teller år siden sist city vant tittel igjen, eller er det litt for tidlig?

Klang

Legg inn av Klang »

Stakkars United-fansen om det blir qatarsk eierskap.

startelver

Legg inn av startelver »

Jævla arabere tror de kan kjøpe opp hele PL for å bli godtatt som sportsvaskere. Men dere kommer i godt selskap med Newcastle og City.

Amerikanske billionærer er nå på ønskelisten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»