Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

Sancho på Carrington, ser det ut som.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lezah skrev: man jan 02, 2023 3:09 pm Lairds QPR starter først kl 21, men sjansen er vel grei for at han starter. Veldig gledelig at han, bank i bordet, holder seg frisk og rask nå! Gått glipp av 1 kamp så langt i sesongen tror jeg.
Bra jinxa, din dritt (meg, altså). Muskelskade og ikke med.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Lezah skrev: man jan 02, 2023 9:10 pm
Lezah skrev: man jan 02, 2023 3:09 pm Lairds QPR starter først kl 21, men sjansen er vel grei for at han starter. Veldig gledelig at han, bank i bordet, holder seg frisk og rask nå! Gått glipp av 1 kamp så langt i sesongen tror jeg.
Bra jinxa, din dritt (meg, altså). Muskelskade og ikke med.
Fanden ta deg

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Ny seier for Carricks Middlesbrough, som nå ligger på 5. plass. Imponerende jobb han gjør der, fra bunnstrid til å kjempe i toppen på kort tid. Håper de rykker opp.

Bongis

Legg inn av Bongis »

TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Ny seier for Carricks Middlesbrough, som nå ligger på 5. plass. Imponerende jobb han gjør der, fra bunnstrid til å kjempe i toppen på kort tid. Håper de rykker opp.
I etterpåklokskapens navn, så tror jeg nesten Carrick ville gjort en bedre jobb enn Ragnick.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Er vi rett og slett Englands 3. beste fotballag i det vi entrer 2023?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Bongis skrev: man jan 02, 2023 9:35 pm
TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Ny seier for Carricks Middlesbrough, som nå ligger på 5. plass. Imponerende jobb han gjør der, fra bunnstrid til å kjempe i toppen på kort tid. Håper de rykker opp.
I etterpåklokskapens navn, så tror jeg nesten Carrick ville gjort en bedre jobb enn Ragnick.
Ragy var faktisk kriseræva..

Hadde ikke veddet imot på at Carrick hadde knepet 4.plassen.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Ale skrev: man jan 02, 2023 10:50 pm
Reddington skrev: man jan 02, 2023 10:47 pm Er vi rett og slett Englands 3. beste fotballag i det vi entrer 2023?
Jeg mener vi er det nest beste.
Jeg hadde nok ikke satsa alt jeg har på at vi er bedre enn våre skitne naboer. Det hadde jeg ikke.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Bongis skrev: man jan 02, 2023 9:35 pm
TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Ny seier for Carricks Middlesbrough, som nå ligger på 5. plass. Imponerende jobb han gjør der, fra bunnstrid til å kjempe i toppen på kort tid. Håper de rykker opp.
I etterpåklokskapens navn, så tror jeg nesten Carrick ville gjort en bedre jobb enn Ragnick.
Skal ikke se bort ifra det. Carrick leverte i alle fall gode resultater i de tre kampene han fikk. En taktisk uavgjort på Stamford Bridge, kontrollert seier i Villarreal og seier i en fartsfylt og meget underholdende hawaii-preget kamp mot Arsenal på Old Trafford.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

TheTreble skrev: man jan 02, 2023 11:21 pm
Bongis skrev: man jan 02, 2023 9:35 pm
TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Ny seier for Carricks Middlesbrough, som nå ligger på 5. plass. Imponerende jobb han gjør der, fra bunnstrid til å kjempe i toppen på kort tid. Håper de rykker opp.
I etterpåklokskapens navn, så tror jeg nesten Carrick ville gjort en bedre jobb enn Ragnick.
Skal ikke se bort ifra det. Carrick leverte i alle fall gode resultater i de tre kampene han fikk. En taktisk uavgjort på Stamford Bridge, kontrollert seier i Villarreal og seier i en fartsfylt og meget underholdende hawaii-preget kamp mot Arsenal på Old Trafford.
Få kamper, men man fikk jo faktisk inntrykk av at Carrick visste hva han drev med. Blir ikke overrasket om han havner i større klubber etterhvert....

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



God tråd om Amad. Noe av dette synes jeg gjelder Sancho også, og har vært noe av utfordringen hans. Benyttet og vurdert som en Salah/Martinelli når han trolig er nærmere Ødegaard som spillertype.

Lezah

Legg inn av Lezah »

TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Håper de rykker opp.
Konsekvensen for lag som rykker opp uten å holde nivået kan ofte være katastrofalt. Boro må først legge et skikkelig fundament.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lezah skrev: tir jan 03, 2023 12:38 pm
TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Håper de rykker opp.
Konsekvensen for lag som rykker opp uten å holde nivået kan ofte være katastrofalt. Boro må først legge et skikkelig fundament.
Boro var tippet av de fleste til å vinne Championship i år. Fundamentet er rimelig bra. Så kan opprykk for lag som ikke tar nødvendige forholdsregler ved kontrakter og overganger dessverre være brutalt, men tror ingen lag vil foretrekke å ikke rykke opp!

Lezah

Legg inn av Lezah »

MentalM skrev: tir jan 03, 2023 12:47 pm
Lezah skrev: tir jan 03, 2023 12:38 pm
TheTreble skrev: man jan 02, 2023 9:30 pm Håper de rykker opp.
Konsekvensen for lag som rykker opp uten å holde nivået kan ofte være katastrofalt. Boro må først legge et skikkelig fundament.
Boro var tippet av de fleste til å vinne Championship i år. Fundamentet er rimelig bra. Så kan opprykk for lag som ikke tar nødvendige forholdsregler ved kontrakter og overganger dessverre være brutalt, men tror ingen lag vil foretrekke å ikke rykke opp!
Vel da er det bare å kjøre på. Jeg har egentlig forholdt meg til det de drev med før MC tok over. Klubben i seg selv er jo stor.

Jeg tror flere klubber ville valgt å ikke rykke opp "uansett". Man bør ha økonomi pg infrastruktur på plass.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lezah skrev: tir jan 03, 2023 12:53 pm Vel da er det bare å kjøre på. Jeg har egentlig forholdt meg til det de drev med før MC tok over. Klubben i seg selv er jo stor.

Jeg tror flere klubber ville valgt å ikke rykke opp "uansett". Man bør ha økonomi pg infrastruktur på plass.
De var med Chris Wilder som manager storfavoritter, men har som WBA en katastrofal start i forhold til forventningene. Mistenker playoff er mest nærliggende, og Carrick skal ha honør for å ha snudd det!

Et opprykk gir bare så mye penger at det å rykke opp gir muligheter til å betale evt lån, oppgrader infrastruktur og spillerstall. Eksempel på det var Norwich da de rykket opp i 2019, kjøpte nesten ingen spillere men nedbetalte mye gjeld og forventer å rykke rett ned igjen. For klubben var det dog det riktige å gjøre langsiktig!

Sorry for offtopic, heia Rashford idag for Fantasy <3

Lezah

Legg inn av Lezah »

MentalM skrev: tir jan 03, 2023 1:03 pm
Et opprykk gir bare så mye penger at det å rykke opp gir muligheter til å betale evt lån, oppgrader infrastruktur og spillerstall. Eksempel på det var Norwich da de rykket opp i 2019, kjøpte nesten ingen spillere men nedbetalte mye gjeld og forventer å rykke rett ned igjen. For klubben var det dog det riktige å gjøre langsiktig!
Jeg sier ikke at det ikke kan være ok for lag som har en litt solid fundament å ta en tur opp. Kan godt si at en helhetlig vurderng vil for majoriteten av lag klart være at å rykke opp kan være bra ut fra det du skisserer. Norwich er jo ikke en liten klubb, så se heller for deg en tass med allerede stram økonomi, gjeld uten CFC/City-eiere, liten stadion, og i mitt utgangspunkt en stall langt unna PL-kvalitet (vi snakker her typen som ikke kan gjøres slagkraftig med 4-5 signeringer) etc etc:

Ved opprykk vil sikkert en haug klausuler i form av bonuser utbetales. Spillere vil kreve mer lønn. PL har krav til standard på stadion, kanskje man må bruke mer penger her. Ja, man får inn en del penger den sesongen. Og ja, de kan kjøpe spillere som er bedre enn de de har. Og så rykker de ned. Da sitter man der med spillere som har PL-lønn. Selv om med reduksjon pga nedrykksrelaterte klausuler vil det være snakk om langt mer i lønn enn de "forsvarer" og klubben har råd til å betale over en sesong. Du har klubber som rykker opp her og der og faller inn i det du beskriver. men du har også de som har seilt helt akterut etter et uunngåelig nedrykk.
Poenget mitt er bare at det ikke er "Hurra, rykk opp uansett, det er rått!" Det er et noe mer sammensatt bilde.

https://siepr.stanford.edu/publications ... h-football


Minner meg om Kjelsås for noen sesonger siden, tror jeg det var..? De lå mirakuløst an til å rykke opp, noe som skapte hodebry i styret fordi stadion (en gressplen, mer eller mindre) ikke holt TL/ES-standard. De kom frem til at de ikke hadde råd til å rykke opp og på merkverdig vis gikk de på en tapsrekke. (Noen må gjerne korrigere meg mht klubb her)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Lezah skrev: tir jan 03, 2023 1:19 pm Jeg sier ikke at det ikke kan være ok for lag som har en litt solid fundament å ta en tur opp. Kan godt si at en helhetlig vurderng vil for majoriteten av lag klart være at å rykke opp kan være bra ut fra det du skisserer. Norwich er jo ikke en liten klubb, så se heller for deg en tass med allerede stram økonomi, gjeld uten CFC/City-eiere, liten stadion, og i mitt utgangspunkt en stall langt unna PL-kvalitet (vi snakker her typen som ikke kan gjøres slagkraftig med 4-5 signeringer) etc etc:

Ved opprykk vil sikkert en haug klausuler i form av bonuser utbetales. Spillere vil kreve mer lønn. PL har krav til standard på stadion, kanskje man må bruke mer penger her. Ja, man får inn en del penger den sesongen. Og ja, de kan kjøpe spillere som er bedre enn de de har. Og så rykker de ned. Da sitter man der med spillere som har PL-lønn. Selv om med reduksjon pga nedrykksrelaterte klausuler vil det være snakk om langt mer i lønn enn de "forsvarer" og klubben har råd til å betale over en sesong. Du har klubber som rykker opp her og der og faller inn i det du beskriver. men du har også de som har seilt helt akterut etter et uunngåelig nedrykk.
Poenget mitt er bare at det ikke er "Hurra, rykk opp uansett, det er rått!" Det er et noe mer sammensatt bilde.

https://siepr.stanford.edu/publications ... h-football


Minner meg om Kjelsås for noen sesonger siden, tror jeg det var..? De lå mirakuløst an til å rykke opp, noe som skapte hodebry i styret fordi stadion (en gressplen, mer eller mindre) ikke holt TL/ES-standard. De kom frem til at de ikke hadde råd til å rykke opp og på merkverdig vis gikk de på en tapsrekke. (Noen må gjerne korrigere meg mht klubb her)
PL er i en særklasse pga pengene. Rykker man opp er man sikret 2 milliarder selv om man evt skulle rykke ned (den reduseres muligens litt pga fallskjermpengene reduseres)

Artikkelen som henvises til er fra 2002 og kan ikke brukes på dagens PL. Den er nok meget relevant for andre lands + internt i EFL !

Kan godt diskutere det i en annen tråd hvis du ønsker :D

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Iflg Paul Joyce i The Times er Giroud en spiller vi vurderer som en løsning ut sesongen (eller på kort sikt hvertfall). Uten helt å ta stilling til Giroud, som ser ut til å stå høyere i kurs i en alder av 36 år enn i 28 til 32 år, er det interessant dersom det er tilfelle. Giroud og Arnautovic gir kanskje en indikasjon på hva EtH ser etter, og det er åpenbart kvaliteter vi ikke har i laget i dag.

På sosiale medier ser jeg mange er opptatt av at feks Kane mangler frekvens, men det ser ikke ut til å være hva EtH er på jakt etter dersom dette er noe å gå etter. Toney ville vært helt perfekt, tror jeg.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

tbb skrev: tir jan 03, 2023 4:18 pm Iflg Paul Joyce i The Times er Giroud en spiller vi vurderer som en løsning ut sesongen (eller på kort sikt hvertfall). Uten helt å ta stilling til Giroud, som ser ut til å stå høyere i kurs i en alder av 36 år enn i 28 til 32 år, er det interessant dersom det er tilfelle. Giroud og Arnautovic gir kanskje en indikasjon på hva EtH ser etter, og det er åpenbart kvaliteter vi ikke har i laget i dag.

På sosiale medier ser jeg mange er opptatt av at feks Kane mangler frekvens, men det ser ikke ut til å være hva EtH er på jakt etter dersom dette er noe å gå etter. Toney ville vært helt perfekt, tror jeg.
Har og Toney høyt på lista, men vil vente å se Ann betting saken. Lurer fælt på hvordan ståa hadde vært i dem saken om han spilte i ein topp klubb, hadde kanskje allerede vært suspendert.
Veldig spent på hvem vi går for som 9er til sommeren, er liksom ingen som virkelig stikker seg fram på noe spesiell måte, selv om eg skulle ønsket di så til Napoli og Osimhen, selv om han mest sannsynlig blir alt for dyr. Ellers har vi vel Mitro, Toney, Ramos, Martinez og noen andre som kan være alternativ.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.

Neste runde blir i alle fall meget interessant. Da tar vi imot City på Old Trafford, før Arsenal skal møte Tottenham borte. Typisk om Contes menn hever seg og tar skalpen til Arsenal. Går resultatene vår vei den runden, så kan vi kanskje begynne å snakke ordentlig om et tittelrace for Uniteds del.

Jack

Legg inn av Jack »

TheTreble skrev: tir jan 03, 2023 10:59 pm Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.

Neste runde blir i alle fall meget interessant. Da tar vi imot City på Old Trafford, før Arsenal skal møte Tottenham borte. Typisk om Contes menn hever seg og tar skalpen til Arsenal. Går resultatene vår vei den runden, så kan vi kanskje begynne å snakke ordentlig om et tittelrace for Uniteds del.
Hehe, nå roer vi oss ned. Tror vi skal si oss fornøyde om vi klarer topp 4.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Vi får bruke ligacupen til å virkelig bruke stallen, slik at f.eks Casemiro får en liten pause, men bare dundre på videre på fredagen.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

TheTreble skrev: tir jan 03, 2023 10:59 pm Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.

Neste runde blir i alle fall meget interessant. Da tar vi imot City på Old Trafford, før Arsenal skal møte Tottenham borte. Typisk om Contes menn hever seg og tar skalpen til Arsenal. Går resultatene vår vei den runden, så kan vi kanskje begynne å snakke ordentlig om et tittelrace for Uniteds del.
Wow, tittelrace? :P Nei, nei nei vi kan ikke begynne å snakke om det.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Jeg er enig i at vi ikke kan forvente tittelrace, men dette er definitivt noe å bygge videre på! Dette her var nok en gang en gøy kamp. Kun noen få nervøse øyeblikk i denne kampen også.

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

rommegrot skrev: tir jan 03, 2023 11:03 pm
TheTreble skrev: tir jan 03, 2023 10:59 pm Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.

Neste runde blir i alle fall meget interessant. Da tar vi imot City på Old Trafford, før Arsenal skal møte Tottenham borte. Typisk om Contes menn hever seg og tar skalpen til Arsenal. Går resultatene vår vei den runden, så kan vi kanskje begynne å snakke ordentlig om et tittelrace for Uniteds del.
Wow, tittelrace? :P Nei, nei nei vi kan ikke begynne å snakke om det.
Joda, nå kjemper vi på alle fronter! Denne sesongen kan fort overgå historiens beste sesong av et fotballag: Liverpool anno 21/22!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Et steg om gangen nå. Topp 4 ville vært fantastisk bare det mtp.hva man forventet fra Spurs, Pool og Chelsea før sesongen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TheTreble skrev: tir jan 03, 2023 10:59 pm Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.
Det er også lov å håpe på en klink B som sender Chelsea en gang for alle ut av topp 4-kampen. Hadde vært herlig om de misset CL og endte opp i noen års kaos med manager-sparkinger, inkompetent ledelse og storslåtte feilinvesteringer.

Omtrent der vi var nylig mao.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Folk_flesk skrev: tir jan 03, 2023 11:08 pm
TheTreble skrev: tir jan 03, 2023 10:59 pm Strålende runde for oss så langt. Perfekt med poengdeling mellom Arsenal og Newcastle. Lov å håpe at Chelsea tar minst ett poeng mot City på torsdag.
Det er også lov å håpe på en klink B som sender Chelsea en gang for alle ut av topp 4-kampen. Hadde vært herlig om de misset CL og endte opp i noen års kaos med manager-sparkinger, inkompetent ledelse og storslåtte feilinvesteringer.

Omtrent der vi var nylig mao.
Er vel også det klart mest sannsynlige, Chelsea ligner jo ikke grisen om dagen.

Ellers: Det begynner å ligne noe dette her. Virkelig.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Saliph skrev: tir jan 03, 2023 11:13 pm Er vel også det klart mest sannsynlige, Chelsea ligner jo ikke grisen om dagen.

Ellers: Det begynner å ligne noe dette her. Virkelig.
God timing mtp. de som imploderer og fortsatt vil ligge bak i antall ligatitler ;)

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

ETH har gjort underverker med laget, endelig ser vi ein plan. Gode kjøp og gjør masse rett med spillerene. Det er ganske sykt å tenke på etter første 2 kampene da vi virkelig ikkje så ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»