Manchester United

Svar
MurderOnZidanesFloor

Re: Manchester United

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 1:59 pm
missChance skrev: fre okt 21, 2022 1:52 pm
Klang skrev: fre okt 21, 2022 12:01 pm

Det vet vi rett og slett ikke.
Jo.
Kanskje hvis du er tankeleser. Svært få av oss andre har den evnen.
Du argumenterer jo selv for at det er Ronaldo sin status i fotballen som er grunnen til at det er respektløst av Ten Hag, og det mener tydeligvis stjerna sjøl også. Er ikke det tegn på et ganske stort ego at man mener det er uverdig å bli byttet inn når 5 min + tilleggstid gjenstår? Må man virkelig være tankeleser for å trekke disse slutningene? :roll:

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:08 pm
missChance skrev: fre okt 21, 2022 2:01 pm
Klang skrev: fre okt 21, 2022 1:59 pm

Kanskje hvis du er tankeleser. Svært få av oss andre har den evnen.
Eller har mer enn to hjerneceller.

"Therefore, later on, I’ve always tried to set the example myself for the youngsters that grew in all the teams that I’ve represented. Unfortunately that’s not always possible and sometimes the heat of the moment get’s the best of us."
Jeg personlig ville satt spørsmålstegn ved antall hjerneceller hos de som er så skråsikre på at ten Hag ikke har en agenda, ikke vil ydmyke Ronaldo osv.

Sikkert best å la dette ligge før det eskalerer ytterligere. Er noen som fort blir litt hete i toppen.
Er det noe som helst som tyder på at ten Hag er den typen? Og hvorfor skulle han ønske å ydmyke Ronaldo? Og hvorfor skulle han gjøre det på bekostning av klubben?
Når det faktisk er spilleren som selv presterer å framstå som en primadonna?

Det er sikkert best å la det ligge når du foretrekker å slenge ut påstander uten å få motbør, og spilleren selv innrømmer at han ikke satte et godt eksempel.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:08 pm Jeg personlig ville satt spørsmålstegn ved antall hjerneceller hos de som er så skråsikre på at ten Hag ikke har en agenda, ikke vil ydmyke Ronaldo osv.
Ironisk, for du fremstår jo som en trassig fanboy..

Klang

Legg inn av Klang »

Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.

Ydmykelsen er et faktum. Det vi ikke kjenner til er om det er bevisst eller ikke, og dersom det er bevisst vet vi ikke hvorfor.

Ronaldo formulerte seg overraskende (?) kryptisk. Han mener nok innerst inne at dette var greit, at han gjorde det med god grunn osv, men mulig at han angrer litt pga konsekvensene. Og dersom han postet en mer åpenbar beklagelse ville det blitt litt som da Listhaug gikk av som statsråd og beklaget fordi hun måtte det (men innerst inne mente noe annet).

Edit: ser at det har blitt nødvendig å rapportere innlegg nå.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Hvorfor i det hele tatt prate om Ronaldo? Kunne ikke brydd meg mindre hva han kjenner/sier eller har tenkt til å gjöre fremtiden. Fyren skulle selvsagt aldri värt hentet og i det minste blitt kvittet seg med sist sommer. Bedre sent enn aldri å få han ut i januar.

Var inne på det i sommer men også för klubben faktisk mente allvor med å hente fyren, dette er ikke en spiller man vil ha i en tropp som jakter på å bli bedre og med spillere som holder på å läre seg å bli lagspillere/gode sammen. Dårlig forbilde for de yngre og det han holder på med stjeler mer energi fra gruppa enn det gir noe tilbake.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hvorfor prate om Ronaldo, har gnålt om Ronaldo siden han kom og også i samme innlegg som man spør hvorfor prate om Ronaldo.
Fascinerende?!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Megapixsel skrev: fre okt 21, 2022 2:58 pm Hvorfor prate om Ronaldo, har gnålt om Ronaldo siden han kom og også i samme innlegg som man spør hvorfor prate om Ronaldo.
Fascinerende?!
Viktig problemstilling og jeg vil ta det enda et steg lengre når jeg mener at slike tanker som du sitter med her, er det som gjör at dette forumet blir så bra som det blir.

Masse smarte folk som gjör det de gjör best og sammen blir det dynamitt. Om nye folk stikker inn hodet i denne gryten av smartness, så kan det bare bli bra.
Sist redigert av TrueTopRed den fre okt 21, 2022 3:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

qbah skrev: tor okt 20, 2022 8:18 pm
Crynix skrev: tor okt 20, 2022 7:57 pm
qbah skrev: tor okt 20, 2022 12:07 am

Litt seint å skulle forvente at Rashford med sin alder plutselig skal bli en god avslutter nå. Men ellers har du et godt poeng.
Han er jo en god avslutter - så lenge han må spille på instinkt. Så fort han faktisk får litt tid på seg til å vurdere alternativer kåler han det til for seg selv nesten hver bidige gang, og det meste går på decisionmaking. Han er spissenes versjon av Antonio Valencias innleggsfot de siste 6 sesongene i Man Utd; kliner til når han bør plassere, og plasserer når han bør kline til. Bortsett fra at Rashy kliner til hver gang, da...

Og for å kommentere utspillet ang. Cavani - Cavani hadde ikke rykket fra to spillere og kommet seg i situasjoner MR kommer i, og omvendt. MR har ikke smartnessen til å være på rett sted til rett tid, slik Cavani hadde.
Greit forklart det for så vidt. Forstår hva du mener. Men jeg står fortsatt på at jeg tror Cavani hadde kommet bedre ut i målprotokollen i går enn Rashford. Kampen tatt i betraktning.
En ærlig mening som jeg kan være tilbøyelig til å være enig i. Ikke at Cavani er den ypperste dödaren foran mål han heller, men jeg tror han hadde scoret minst en gang mot Newcastle/Tottenham jeg også.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 12:52 am
VifteKopp skrev: fre okt 21, 2022 12:13 am ETHs jobb er ikke å stryke Ronaldos bunnløse ego, men å bygge et best mulig United-lag.
Det er heller ikke hans jobb å starte/eskalere konflikter.
Konflikten starter i øyeblikket Ronaldo nekter å bli byttet inn.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:25 pm Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.

Ydmykelsen er et faktum. Det vi ikke kjenner til er om det er bevisst eller ikke, og dersom det er bevisst vet vi ikke hvorfor.

Ronaldo formulerte seg overraskende (?) kryptisk. Han mener nok innerst inne at dette var greit, at han gjorde det med god grunn osv, men mulig at han angrer litt pga konsekvensene. Og dersom han postet en mer åpenbar beklagelse ville det blitt litt som da Listhaug gikk av som statsråd og beklaget fordi hun måtte det (men innerst inne mente noe annet).

Edit: ser at det har blitt nødvendig å rapportere innlegg nå.
Ironisk, for jeg oppfatter dine bidrag som mindre reflektert og mer bastant. Ronaldos fakter var idiotisk og barnslig. EtH tar ansvar og kjører en naturlig reaksjon. Dette er et faktum, og svært bevisst. At du føler behov for å rapportere de de som kun er uenige i dine synspunkter blir litt dumt. For akkurat her har du ingen sak.

Metagnostic

Legg inn av Metagnostic »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:25 pm Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.
Takk for denne.
Var en litt grå dag før jeg leste denne perla av en kommentar.
God helg, og takk igjen!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:25 pm Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.
:lol: :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Hvorfor krangler man over at en person som ikke gjør jobben sin blir ydmyket?

Tipper sjefen min blir ganske vrang om jeg nekter å lage budsjetter og...bdet er trossalt det jeg blir betalt for

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

MentalM skrev: fre okt 21, 2022 3:32 pm Hvorfor krangler man over at en person som ikke gjør jobben sin blir ydmyket?

Tipper sjefen min blir ganske vrang om jeg nekter å lage budsjetter og...bdet er trossalt det jeg blir betalt for
Ikke hvis du er en legende i budsjettverdenen som har lagd over 800 budsjetter gjennom karrieren. Da trenger du ikke lenger gjøre det den nye sjefen ber deg om.

Klang

Legg inn av Klang »

Tenk litt over hva slags stemning dere vil ha her inne, og prøv også å forstå hva jeg sikter til med reflektert/bastant-kommentaren. Edit: jeg kontaktet 4pLaY på PM nå nettopp og anser denne "diskusjonen" (slik den utartet seg) som ferdigdiskutert.
Sist redigert av Klang den fre okt 21, 2022 4:00 pm, redigert 2 ganger totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

MentalM skrev: fre okt 21, 2022 3:32 pm Hvorfor krangler man over at en person som ikke gjør jobben sin blir ydmyket?
Fordi man ikke vet bedre og ikke ser det på den måten du skisser på her. Ser jo den måten å tenke på all over the place. Det er den veien det går når spillerne får mer makt og fans, man ser til spillerens beste først og blunder for det andre som et helt åpenbart.

Er ikke noe kjempefan av dette fenomenet skal jeg være ærlig, og når man skal diskutere rundt klubben og hva som ev kan være best der. Det er med på å skape mye agenda for å si det sånn og som blir en hindring for disse fra å se det fornuftige i ting som går på helt basis forståelse av fotball.
Sist redigert av TrueTopRed den fre okt 21, 2022 3:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/3EEwj ... byttet-inn

Hadde glemt det at han stakk etter friendlien mot Rayo, faktisk.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

DuncanE skrev: fre okt 21, 2022 1:39 pm
Crynix skrev: fre okt 21, 2022 1:13 pm
Megapixsel skrev: tor okt 20, 2022 7:52 pm Gakpo i januar da
Han kan gjerne statpadde videre i Eredivisie, så fort han møter et snev av motstand gjemmer han seg. Helt forferdelig mot Arsenal i går, og landskampene for Nederland like før overgangsvinduet stengte er muligens det største antiklimakset for en spiller denne sesongen mtp å overbevise eventuelle kjøpere. Totalt ute å kjøre.

Må gjerne gå for noe ungt med råmateriale, men Gakpo er jeg usedvanlig skeptisk til.
Slett ikke enig i at han var så elendig i de to landskampene - sto dessuten for 2 målpoeng på totalt 3 nederlandske mål. Han leverer dessuten jevnlig i Europa, på det samme nivået våre offensive spillere har slitt med å produsere. MYE målpoeng i Eredivisie i år. Riktignok et noe lavt nivå, men vi har jo tidligere sett spillere som leverer såpass i denne ligaen som ikke har slitt nevneverdig med å ta dette videre til større klubber og ligaer... Jeg synes han er spennende.
Jeg mistenker at du ser statistikken for landskampene, ikke at du faktisk så kampene. Er det rett? For jo, han var rett og slett elendig i de to kampene. Det blir en øvelse i "se bak resultatene" dette. Se bak målpoengene, hva bidrar han med? I kampene jeg nevner har han totalt sett vært veldig svak. I CL-kvalifiseringen hjemme mot Rangers var han visstnok også totalt ute av det, uten at jeg så kampen. Og nei, å lese hva statistikk-sider mener om en match basert på statistiske kriterier gir ikke en fasit for hvor godt spilleren har vært, men når du begynner å nærme deg 3.0/10 på en statistikk-børs snakker man ikke prime-Messi. Mer prime-Bebe.

At han leverer jevnlig i Europa er en sannhet med store modifikasjoner - han leverer mot Bodø og Zürich i år. Arsenal? Borte vekk! Forrige sesong scora han et mål mot henholdsvis Midtjylland og Benfica i CL-kvalikken, Sociedad og Monaco i EL, og Maccabi Tel-Aviv og FCK fikk henholdsvis et mål og to mål+assist mot seg. Det er ikke akkurat creme de la creme det her.
At han leverer målpoeng i bøtter og spann i en svakere liga er vel og bra det, men det er ingen automatikk i at han overfører det til PL dersom han blir hentet. Antony hadde eksempelvis 12 målpoeng i Eredivisie i fjor, men jeg vil påstå han er milevis foran Gakpo - til tross for at Antony snittet målpoeng hvert 145. minutt i fjor mot Gakpos 48. minutt i 22/23.

Spennende er han, det skal jeg si meg enig i. Jeg tror simpelthen at dette er en fyr som ikke er bygd for å spille for toppklubber, i store kamper, eller på det høyeste nivået. Så må han helst motbevise meg dersom vi faktisk velger å kjøpe han, ingenting hadde vært bedre!

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lezah skrev: fre okt 21, 2022 1:48 pm
Crynix skrev: fre okt 21, 2022 1:13 pm
Han kan gjerne statpadde videre i Eredivisie, så fort han møter et snev av motstand gjemmer han seg. Helt forferdelig mot Arsenal i går, og landskampene for Nederland like før overgangsvinduet stengte er muligens det største antiklimakset for en spiller denne sesongen mtp å overbevise eventuelle kjøpere. Totalt ute å kjøre.

Må gjerne gå for noe ungt med råmateriale, men Gakpo er jeg usedvanlig skeptisk til.
Jeg tenker som så at vi har mer enn nok av folk som er litt "flankeangriper" etc. Både i dagens a-tropp og blant den yngre garde. Vil heller at vi ser etter en som kan gi noe nytt / flere strenger å spille på, og gjerne en mer typisk spiss.
Med Rashford, Sancho, Antony og Martial i troppen har vi nok av folk som har evnene til å skjære inn fra siden. Ryker Ronaldo, som jeg bare regner med at han gjør i januar, har vi kun Martial som en akseptabelt god midtspiss imo. Det er klart man trenger et alternativ her. Problemet er at jeg ikke kan se helt hvem det skulle vært. Toney kanskje? Kan se for meg at ETH hadde gjort (mer) mann av Mitrovic også.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Crynix skrev: fre okt 21, 2022 3:53 pm
Med Rashford, Sancho, Antony og Martial i troppen har vi nok av folk som har evnene til å skjære inn fra siden. Ryker Ronaldo, som jeg bare regner med at han gjør i januar, har vi kun Martial som en akseptabelt god midtspiss imo. Det er klart man trenger et alternativ her. Problemet er at jeg ikke kan se helt hvem det skulle vært. Toney kanskje? Kan se for meg at ETH hadde gjort (mer) mann av Mitrovic også.
I teorien kan vi stokke litt om og spille med to flanker og Bruno eller noe som falsk nier ala den rollen Firmino hadde da Pools front-trio var på sitt rammeste. Da kunne vi hatt Casemiro som anker og både Eriksen og -insert name- ville som indreløpere fått mer frihet offensivt. Kunne funket men ja, enig i at en spiss som gi noe nytt er best. Jeg vet ikke hvem det skulle vært selv.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Crynix skrev: fre okt 21, 2022 3:53 pm Problemet er at jeg ikke kan se helt hvem det skulle vært. Toney kanskje? Kan se for meg at ETH hadde gjort (mer) mann av Mitrovic også.
Ser man på bidraget til Ronaldo, så behøver man kanskje ikke heller å bruke masse penger på et januarkjøp for å erstatte det frem til sommeren. Da kanskje det løses med en midt på treet spiller men som har mange av de attribute som Ten Hag behøver for å få igang maskineriet sitt. Sånn hvis man ikke kan brenne av en haug penger i dette vinduet.

Skrev dette innlegget i sommer før slusene stengte, og i nedre del der ser du litt hva jeg tenker.

https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... do#p884463

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Crynix skrev: fre okt 21, 2022 3:49 pm
DuncanE skrev: fre okt 21, 2022 1:39 pm
Crynix skrev: fre okt 21, 2022 1:13 pm

Han kan gjerne statpadde videre i Eredivisie, så fort han møter et snev av motstand gjemmer han seg. Helt forferdelig mot Arsenal i går, og landskampene for Nederland like før overgangsvinduet stengte er muligens det største antiklimakset for en spiller denne sesongen mtp å overbevise eventuelle kjøpere. Totalt ute å kjøre.

Må gjerne gå for noe ungt med råmateriale, men Gakpo er jeg usedvanlig skeptisk til.
Slett ikke enig i at han var så elendig i de to landskampene - sto dessuten for 2 målpoeng på totalt 3 nederlandske mål. Han leverer dessuten jevnlig i Europa, på det samme nivået våre offensive spillere har slitt med å produsere. MYE målpoeng i Eredivisie i år. Riktignok et noe lavt nivå, men vi har jo tidligere sett spillere som leverer såpass i denne ligaen som ikke har slitt nevneverdig med å ta dette videre til større klubber og ligaer... Jeg synes han er spennende.
Jeg mistenker at du ser statistikken for landskampene, ikke at du faktisk så kampene. Er det rett? For jo, han var rett og slett elendig i de to kampene. Det blir en øvelse i "se bak resultatene" dette. Se bak målpoengene, hva bidrar han med? I kampene jeg nevner har han totalt sett vært veldig svak. I CL-kvalifiseringen hjemme mot Rangers var han visstnok også totalt ute av det, uten at jeg så kampen. Og nei, å lese hva statistikk-sider mener om en match basert på statistiske kriterier gir ikke en fasit for hvor godt spilleren har vært, men når du begynner å nærme deg 3.0/10 på en statistikk-børs snakker man ikke prime-Messi. Mer prime-Bebe.

At han leverer jevnlig i Europa er en sannhet med store modifikasjoner - han leverer mot Bodø og Zürich i år. Arsenal? Borte vekk! Forrige sesong scora han et mål mot henholdsvis Midtjylland og Benfica i CL-kvalikken, Sociedad og Monaco i EL, og Maccabi Tel-Aviv og FCK fikk henholdsvis et mål og to mål+assist mot seg. Det er ikke akkurat creme de la creme det her.
At han leverer målpoeng i bøtter og spann i en svakere liga er vel og bra det, men det er ingen automatikk i at han overfører det til PL dersom han blir hentet. Antony hadde eksempelvis 12 målpoeng i Eredivisie i fjor, men jeg vil påstå han er milevis foran Gakpo - til tross for at Antony snittet målpoeng hvert 145. minutt i fjor mot Gakpos 48. minutt i 22/23.

Spennende er han, det skal jeg si meg enig i. Jeg tror simpelthen at dette er en fyr som ikke er bygd for å spille for toppklubber, i store kamper, eller på det høyeste nivået. Så må han helst motbevise meg dersom vi faktisk velger å kjøpe han, ingenting hadde vært bedre!
Jeg så sammendrag av landskampene, teller det? ;) Når han leverer 3 ganger så bra tall som Anthony i Eredivisie i fjor, så sier det seg selv at kan ville knust alle rekorder i PL mtp hva Anthony nå leverer for oss🤣 Tror langt i fra det er gitt at dette er mannen vi burde gå for. Men synes dine beskrivelser ble en tanke unyanserte og negative. Jeg har faktisk sett han spille. Men jeg ønsker meg også heller en typisk spiss inn i januar (og Ron ut), og har spekulert i Toney siden i fjor vinter. Vi får se.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: fre okt 21, 2022 3:42 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/3EEwj ... byttet-inn

Hadde glemt det at han stakk etter friendlien mot Rayo, faktisk.
Jepp, Brandy nevnte det og jeg skrev det til fanboyen.

Så onsdagen var ikke en isolert hendelse i seg selv.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Crynix skrev: fre okt 21, 2022 3:53 pm
Lezah skrev: fre okt 21, 2022 1:48 pm
Crynix skrev: fre okt 21, 2022 1:13 pm
Han kan gjerne statpadde videre i Eredivisie, så fort han møter et snev av motstand gjemmer han seg. Helt forferdelig mot Arsenal i går, og landskampene for Nederland like før overgangsvinduet stengte er muligens det største antiklimakset for en spiller denne sesongen mtp å overbevise eventuelle kjøpere. Totalt ute å kjøre.

Må gjerne gå for noe ungt med råmateriale, men Gakpo er jeg usedvanlig skeptisk til.
Jeg tenker som så at vi har mer enn nok av folk som er litt "flankeangriper" etc. Både i dagens a-tropp og blant den yngre garde. Vil heller at vi ser etter en som kan gi noe nytt / flere strenger å spille på, og gjerne en mer typisk spiss.
Med Rashford, Sancho, Antony og Martial i troppen har vi nok av folk som har evnene til å skjære inn fra siden. Ryker Ronaldo, som jeg bare regner med at han gjør i januar, har vi kun Martial som en akseptabelt god midtspiss imo. Det er klart man trenger et alternativ her. Problemet er at jeg ikke kan se helt hvem det skulle vært. Toney kanskje? Kan se for meg at ETH hadde gjort (mer) mann av Mitrovic også.
Man har ofte en tendens til å favorisere mer spennende kjøp enn Toney og Mitrovic. Type unge angripere mellom 20 og 25 år. Men veldig mye av suksessen til Ferguson var bygget på å gjøre gull av etablerte PL-spillere. Det samme gjelder i grunnen Klopp/Liverpool.

Nivået i PL i disse dager er veldig høyt. Å hente en spiller som Toney, etablert PL-spiller i alderen 25 til 27 år, tror jeg er litt undervurdert. Mitrovic kunne også funket, men virker litt tung til tider?

Klang

Legg inn av Klang »

Hetfield skrev: fre okt 21, 2022 5:02 pm
Lezah skrev: fre okt 21, 2022 3:42 pm https://www.vg.no/sport/fotball/i/3EEwj ... byttet-inn

Hadde glemt det at han stakk etter friendlien mot Rayo, faktisk.
Jepp, Brandy nevnte det og jeg skrev det til fanboyen.

Så onsdagen var ikke en isolert hendelse i seg selv.
Problemet ditt er at du ikke har fulgt med på de siste sidene i tråden og bare slenger ut noe random uavhengig av hva som menes og skrives om Ronaldo. Det fremstår som mindre intelligent, og absolutt noe du bør prøve å lære av.

Husk også på at dette ikke er en sandkasse. Jeg forventer i hvert fall at de fleste er 18+. Trenger ikke uvitende sleivspark fra de under 15 som ikke samsvarer med det meningsmotstanderne har skrevet.

Jeg var i utgangspunktet ferdig med denne diskusjonen og kommenterte ikke det forrige personangrepet, men tar det opp nå som det gjentas.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

tbb skrev: fre okt 21, 2022 5:59 pm Man har ofte en tendens til å favorisere mer spennende kjøp enn Toney og Mitrovic. Type unge angripere mellom 20 og 25 år. Men veldig mye av suksessen til Ferguson var bygget på å gjøre gull av etablerte PL-spillere. Det samme gjelder i grunnen Klopp/Liverpool.

Nivået i PL i disse dager er veldig høyt. Å hente en spiller som Toney, etablert PL-spiller i alderen 25 til 27 år, tror jeg er litt undervurdert. Mitrovic kunne også funket, men virker litt tung til tider?
En spiss fra Brentford eller Fulham lukter ikke like fugl som en spiss fra Spanien eller Brasil, såpass ærlig må man være. Men det er noe betryggende å få inn folk man vet har prestert i samme liga, og som man i utgangspunktet har veldig greie muligheter for å gjøre seg en vurdering på. Toney og Mitrovic er i sistnevnte kategori. Jeg tror en Toney til eksempelvis £50m vil være en tryggere investering enn en Joao Felix til €120m.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke ser i nærheten av like mye fotball som jeg gjorde for noen år siden, får knapt nok med meg United-kampene lenger samt et par kamper her og der hvis jeg har tid eller det er noen kule lag/spillere jeg vil se spille, så jeg har ikke det aller største grunnlaget for å hive meg inn i debatten når det gjelder Fulham og Brentford-spillere. Men, spesielt Toney virker ekstremt spennende av det jeg har sett. Solid førsteforsvarer, god i duellspill, solid i oppbyggende og en habil avslutter. Jeg tror han har mange av kvalitetene ETH leter etter i en spiss. Mitrovic det samme, og jeg synes ikke han virker spesielt mye tyngre enn Haller, som ETH jo fikk til å fungere veldig godt i sitt system. Serberen har jo vist at han holder koken i ligaen nå også, skal ikke kimse av 40+ mål i Championship forrige sesong heller.

Etter alle solemerker vil de erstatte Ronaldo. Da bør vi se på noen av de kvalitetene vi mister når han forsvinner. Vi vil for eksempel ikke ha så mye aerial presence i boks lenger, uten at vi har vært spesielt gode fra innleggssituasjoner/dødballer de siste årene uansett, men det hadde gitt en ekstra dimensjon likevel. Får man inn en mobil fyr med et snev av defensive fibere og som er kald i hodet foran kassa så spiller det i grunnen ikke så stor rolle for meg hva vedkommende heter.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Crynix skrev: fre okt 21, 2022 6:18 pm
tbb skrev: fre okt 21, 2022 5:59 pm Man har ofte en tendens til å favorisere mer spennende kjøp enn Toney og Mitrovic. Type unge angripere mellom 20 og 25 år. Men veldig mye av suksessen til Ferguson var bygget på å gjøre gull av etablerte PL-spillere. Det samme gjelder i grunnen Klopp/Liverpool.

Nivået i PL i disse dager er veldig høyt. Å hente en spiller som Toney, etablert PL-spiller i alderen 25 til 27 år, tror jeg er litt undervurdert. Mitrovic kunne også funket, men virker litt tung til tider?
En spiss fra Brentford eller Fulham lukter ikke like fugl som en spiss fra Spanien eller Brasil, såpass ærlig må man være. Men det er noe betryggende å få inn folk man vet har prestert i samme liga, og som man i utgangspunktet har veldig greie muligheter for å gjøre seg en vurdering på. Toney og Mitrovic er i sistnevnte kategori. Jeg tror en Toney til eksempelvis £50m vil være en tryggere investering enn en Joao Felix til €120m.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke ser i nærheten av like mye fotball som jeg gjorde for noen år siden, får knapt nok med meg United-kampene lenger samt et par kamper her og der hvis jeg har tid eller det er noen kule lag/spillere jeg vil se spille, så jeg har ikke det aller største grunnlaget for å hive meg inn i debatten når det gjelder Fulham og Brentford-spillere. Men, spesielt Toney virker ekstremt spennende av det jeg har sett. Solid førsteforsvarer, god i duellspill, solid i oppbyggende og en habil avslutter. Jeg tror han har mange av kvalitetene ETH leter etter i en spiss. Mitrovic det samme, og jeg synes ikke han virker spesielt mye tyngre enn Haller, som ETH jo fikk til å fungere veldig godt i sitt system. Serberen har jo vist at han holder koken i ligaen nå også, skal ikke kimse av 40+ mål i Championship forrige sesong heller.

Etter alle solemerker vil de erstatte Ronaldo. Da bør vi se på noen av de kvalitetene vi mister når han forsvinner. Vi vil for eksempel ikke ha så mye aerial presence i boks lenger, uten at vi har vært spesielt gode fra innleggssituasjoner/dødballer de siste årene uansett, men det hadde gitt en ekstra dimensjon likevel. Får man inn en mobil fyr med et snev av defensive fibere og som er kald i hodet foran kassa så spiller det i grunnen ikke så stor rolle for meg hva vedkommende heter.
Helt merkverdig hvor sterk i kroppen han er. Jeg er også enig i at det ikke er særlig forskjell på Haller og Mitrovic mht frekvens og intensitet. Synes dessuten Mitrovic er bedre på det aller meste annet. Undervurdert teknisk.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:25 pm Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.
For et herlig innlegg. Er utrolig glad for at du finner veien til PL-forumet. Gleder meg til å lese mer.

Jeg har ingen problemer med å forsvare min lesing, som virker mer grundig og mindre slurvete

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Aner ikke troverdigheten, men det virker som en fornuftig tilnærming. Man ble tidlig oppmerksom på mye av forskjellen i tilnærmingen til Klopp og Mourinho. Der Klopp virket veldig opptatt av å jobbe sammen med rekrutteringsteamet var Mourinho stikk motsatt. Han benytter den mer som syndebukk for hans egen manglende tilstrekkelighet (og Mourinho-fansen gikk fem på), og nektet å jobbe sammen med dem. OGS ønsket å jobbe sammen med dem, men jeg tviler på at han kunne tilføre noe.

Rekruttering under EtH kommer til å bli noe helt annet. Det er jeg nesten helt sikker på. Først og fremst fordi EtH trolig er veldig tydelig på hva han er på jakt etter, og hvilke kvaliteter spillestilen hans trenger.

Klang

Legg inn av Klang »

k9b skrev: lør okt 22, 2022 8:52 am
Klang skrev: fre okt 21, 2022 2:25 pm Jeg har ingen problemer med å forsvare mitt standpunkt, som virker mer reflektert og mindre bastant.
For et herlig innlegg. Er utrolig glad for at du finner veien til PL-forumet. Gleder meg til å lese mer.

Jeg har ingen problemer med å forsvare min lesing, som virker mer grundig og mindre slurvete
Like måte, savnet deg etter flotte bidrag på VG-forumet. Alltid saklig, aldri personangrep eller barnsligheter av noe slag. Tenk om alle forumbrukere var like modne som deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»