Manchester United

Svar
Lezah

Re: Manchester United

Legg inn av Lezah »

La oss si at Rangnick tar over nå, og med løfter om en DOF-rolle. Da vil han jo være involvert i transfers fremover. Å ha jobbet med laget, samt komme inn i en periode hvor han kan vurdere evt Bosman-mål og pønske på ting frem mot sommeren høres jo ut som en ok ting.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

UK1902 skrev: tor nov 25, 2021 6:15 pm
Kjipt for de som ikke ønsker å se mer av Fred da. Fort første navn på blokka nå
I press er Fred i verdensklasse. Han er derimot langt nede på lista når United har ball og styrer spillet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kanskje Lingard får en rolle også? Løpsmaskin.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: tor nov 25, 2021 6:30 pm La oss si at Rangnick tar over nå, og med løfter om en DOF-rolle. Da vil han jo være involvert i transfers fremover. Å ha jobbet med laget, samt komme inn i en periode hvor han kan vurdere evt Bosman-mål og pønske på ting frem mot sommeren høres jo ut som en ok ting.
Kan kanskje bli en komitee, hvor Murtough, Fletcher og Rangnick setter en kurs over mange år.
greyserpent skrev: tor nov 25, 2021 6:40 pm Kanskje Lingard får en rolle også? Løpsmaskin.
Han får nok spille en god del mer. Egentlig burde han gjort det mtp. formen hans denne sesongen.

Mctom blir nok benket, Fred er bankers siden han er såpass mobil og energisk.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor nov 25, 2021 6:30 pm La oss si at Rangnick tar over nå, og med løfter om en DOF-rolle. Da vil han jo være involvert i transfers fremover. Å ha jobbet med laget, samt komme inn i en periode hvor han kan vurdere evt Bosman-mål og pønske på ting frem mot sommeren høres jo ut som en ok ting.
Er ikke «alle» ganske klare på at han vil få en slags rådgiverrolle? Ville vært overraskende om Murtough/Fletcher fikk foten allerede.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor nov 25, 2021 6:46 pm
Lezah skrev: tor nov 25, 2021 6:30 pm La oss si at Rangnick tar over nå, og med løfter om en DOF-rolle. Da vil han jo være involvert i transfers fremover. Å ha jobbet med laget, samt komme inn i en periode hvor han kan vurdere evt Bosman-mål og pønske på ting frem mot sommeren høres jo ut som en ok ting.
Er ikke «alle» ganske klare på at han vil få en slags rådgiverrolle? Ville vært overraskende om Murtough/Fletcher fikk foten allerede.
Jo men hva slags rolle det er og hvor mye makt han får aner jeg ikke. Det behøver ikke være DOF. Jeg tror ikke noen får sparken, men det blir uansett en strukturell forandring.

Belinho

Legg inn av Belinho »

Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 5:53 pm Ronaldo benk framover boys, RIP
Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Han virker i alle fall å være arrogant nok;) Blir interessant å se hvor lang tid det tar før han får satt sitt preg på spillestilen og ikke minst hvordan spillerene responderer. Liker også at han går inn i en konsulentrolle når han er ferdig som manager. Trenger flere med fotballfaglig erfaring i systemet.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:28 pm
Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 5:53 pm Ronaldo benk framover boys, RIP
Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.
Håpte ironien var klar :)

Belinho

Legg inn av Belinho »

Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 7:37 pm
Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:28 pm
Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 5:53 pm Ronaldo benk framover boys, RIP
Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.
Håpte ironien var klar :)
Ironi her også!

Belinho

Legg inn av Belinho »

Ronaldo kommer til å bli klinkokos i presset sitt. Gleder meg! Tipper 15 gjenvinnende baller per kamp.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Grattis med en meget god ansettelse. En sjeldent riktig avgjørelse fra deres klubb. Dette kan bli virkelig bra

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:28 pm
Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 5:53 pm Ronaldo benk framover boys, RIP
Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.
Hvorfor legge lokk på realiteter? Dere ansetter en mann som har hatt policy om å bare hente spillere under 23 år fordi de er unge nok til å orke det intense presset han ønsker, og unge nok til at de lar seg forme til å arbeidsmaur.

Ronaldo er omtrent det motsatte av det han ønsker og sånn sett er dette en veldig interessant ansettelse. Hvis dere ønsket å få fart på Ronaldo, Pogba m.fl. ville Zidane vært det nærliggende valget. Han er vant til å jobbe med slike egoer. Rangnick er på ingen måte det. Han er en "talentutvikler" som strengt tatt hadde passet bedre i en mindre klubb med mindre ressurser.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Orakelet skrev: tor nov 25, 2021 9:29 pm
Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:28 pm
Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 5:53 pm Ronaldo benk framover boys, RIP
Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.
Hvorfor legge lokk på realiteter? Dere ansetter en mann som har hatt policy om å bare hente spillere under 23 år fordi de er unge nok til å orke det intense presset han ønsker, og unge nok til at de lar seg forme til å arbeidsmaur.

Ronaldo er omtrent det motsatte av det han ønsker og sånn sett er dette en veldig interessant ansettelse. Hvis dere ønsket å få fart på Ronaldo, Pogba m.fl. ville Zidane vært det nærliggende valget. Han er vant til å jobbe med slike egoer. Rangnick er på ingen måte det. Han er en "talentutvikler" som strengt tatt hadde passet bedre i en mindre klubb med mindre ressurser.
Det skal ikke utvikles noe særlig, tenker jeg. Det skal etableres et ordentlig presspill for første gang på ekstremt lenge, og det skal læres å løpe mer riktig. Så skal en trener som passer «etablerte» enkeltspillere bedre hentes i sommer. Forhåpentligvis får man også inn en trener som kan bære frukter av hva Rangnick kommer med i 6-8 mnd. Det skal altså bygges videre på hva forrige manager har gjort. Kanskje første gang for United?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Leading football agent on Ralf Rangnick: "He’s a projects guy. He’s a guy who will come in and sink his teeth into a project for a number of years — he’ll devise the blueprint and make it happen. He’s a micromanager who is all over the small details." [
@AndyMitten]

Skal vi seriøst ha noe som ligner på langsiktighet? Og skal det starte med en midlertidig ansettelse? Glad jeg har sterk juleøl. Ikke så glad for at jeg skal på jobb i morra. Glad det er julebord i morra, da. Ikke glad tyskeren ikke er bekreftet enda.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Generelt en fan av planlegging. Virker som ledelsen har bestemt seg for å gå videre med mye av det Solskjær stod for, som jo er positivt. Høyt press, stort tempo osv.

Ingen anelse om Rangnick. En ganske meh CV, uten at det nødvendigvis betyr noe. Folk er jo generelt veldig positive, men det er jo ikke uvanlig når det dukker opp noe nytt.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lezah skrev: tor nov 25, 2021 9:53 pm Leading football agent on Ralf Rangnick: "He’s a projects guy. He’s a guy who will come in and sink his teeth into a project for a number of years — he’ll devise the blueprint and make it happen. He’s a micromanager who is all over the small details." [
@AndyMitten]
En slik rolle kan man ha i en mindre klubb som Hoffenheim, Leipzig, Lokmotiv Moscow eller en PL-klubb som f.eks. Leicester, Southampton og kanskje til og med Tottenham / Arsenal, men jeg tviler på at det er mulig i United. Det er for mange personer involvert i en så stor klubb.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:48 pm
Megapixsel skrev: tor nov 25, 2021 7:37 pm
Belinho skrev: tor nov 25, 2021 7:28 pm

Nå må vi roe oss ned og slutte å gulpe opp piss som dette.
Håpte ironien var klar :)
Ironi her også!
Klem!

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: tor nov 25, 2021 10:04 pm Generelt en fan av planlegging. Virker som ledelsen har bestemt seg for å gå videre med mye av det Solskjær stod for, som jo er positivt. Høyt press, stort tempo osv.

Ingen anelse om Rangnick. En ganske meh CV, uten at det nødvendigvis betyr noe. Folk er jo generelt veldig positive, men det er jo ikke uvanlig når det dukker opp noe nytt.
Personlig mest interessert i den jobben han kan gjøre etter at han er ferdig som interim, evt.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Eddie skrev: tor nov 25, 2021 8:06 pm Noen som har en formening på hvordan formasjon og laget vil kunne se ut med Rangnick?
Flat 4-4-2 eller 4-4-2 diamant basert på sist gang han var interim:

DDG

Awb Varane Maguire Shaw

Greenwood/Sancho Bruno Fred/VdB Rashford

Cavani Ronaldo

DDG

Awb Varane Maguire Shaw

Matic
Fred VdB
Bruno

Cavani - Ronaldo

Greenwood eller Rashford kommer evt. inn for CR siden Cavani er viktig for presspillet.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Hetfield skrev: tor nov 25, 2021 10:24 pm Awb Varane Maguire Shaw
Det er vel ikke sikkert at Shaw tar plassen. Det er ikke så lenge siden Rangnick antydet at han ikke holder nivået til en klubb som Manchester United.

"They could do with a left-back, I know they have Luke Shaw but I'm not so sure if he's still on the same kind of level you need for a club like Manchester United."

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

chelsea8 skrev: tor nov 25, 2021 11:17 pm
Hetfield skrev: tor nov 25, 2021 10:24 pm Awb Varane Maguire Shaw
Det er vel ikke sikkert at Shaw tar plassen. Det er ikke så lenge siden Rangnick antydet at han ikke holder nivået til en klubb som Manchester United.

"They could do with a left-back, I know they have Luke Shaw but I'm not so sure if he's still on the same kind of level you need for a club like Manchester United."
Det var før fjorårets sesong hvor han var en av ligaenes beste venstrebacker.

Rangnick vil selvsagt se hvor høyt nivået hans kan være når han har vært i jobben i noen uker.

startelver

Legg inn av startelver »

Tja ikke godt å si om han takler overgangen til United. Og skal Carrick fortsatt være med på coachingen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Direkte kvalmende å se trenerteamet til Sunny får fortsette. De burde fått fyken samtidig.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor nov 25, 2021 10:14 pm
F_Brandy skrev: tor nov 25, 2021 10:04 pm Generelt en fan av planlegging. Virker som ledelsen har bestemt seg for å gå videre med mye av det Solskjær stod for, som jo er positivt. Høyt press, stort tempo osv.

Ingen anelse om Rangnick. En ganske meh CV, uten at det nødvendigvis betyr noe. Folk er jo generelt veldig positive, men det er jo ikke uvanlig når det dukker opp noe nytt.
Personlig mest interessert i den jobben han kan gjøre etter at han er ferdig som interim, evt.
Ja, mye surmage fokus på det han har gjort som trener, og det kan man forstå. Jeg tror ikke det er noen Man Utd-supportere som er begeistret for denne ansettelsen pga at man tror han vil utrette noe voldsomt denne sesongen;

- Han har aldri vært det helt store som trener
- Han har aldri trent på dette nivået
- Han har i grunnen lite erfaring som trener de siste årene

Hva han kan få til denne sesongen er i grunnen veldig vanskelig å si, og det ikke akkurat noen særlig grunn til å få store forhåpninger. Jeg forventer nesten også et par store tap (ala Hassenhutl/Nagelsmann) i implementeringsfasen.

I den grad man er begeistret er det trolig fordi;

- Rykte på seg for å kunne bygge organisasjon/klubb (ink rekrutering/akademi etc)
- Et retningsvalg mht spillestil som trolig begeistrer mange
- Oppgaven hans er forhåpentligvis å legge grunnlaget for neste mann, og dette kan være et tegn for hva vi kan forvente med neste trener

Det er åpenbart et brudd med det mye av det man har drevet med de siste fem årene. Noe av dette kunne man helt sikkert sagt om van Gaal, men premisset er annerledes i dag. Og det gjør at man er positiv!

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre nov 26, 2021 8:41 am Ja, mye surmage fokus på det han har gjort som trener, og det kan man forstå. Jeg tror ikke det er noen Man Utd-supportere som er begeistret for denne ansettelsen pga at man tror han vil utrette noe voldsomt denne sesongen;

- Han har aldri vært det helt store som trener
- Han har aldri trent på dette nivået
- Han har i grunnen lite erfaring som trener de siste årene

Hva han kan få til denne sesongen er i grunnen veldig vanskelig å si, og det ikke akkurat noen særlig grunn til å få store forhåpninger. Jeg forventer nesten også et par store tap (ala Hassenhutl/Nagelsmann) i implementeringsfasen.

I den grad man er begeistret er det trolig fordi;

- Rykte på seg for å kunne bygge organisasjon/klubb (ink rekrutering/akademi etc)
- Et retningsvalg mht spillestil som trolig begeistrer mange
- Oppgaven hans er forhåpentligvis å legge grunnlaget for neste mann, og dette kan være et tegn for hva vi kan forvente med neste trener

Det er åpenbart et brudd med det mye av det man har drevet med de siste fem årene. Noe av dette kunne man helt sikkert sagt om van Gaal, men premisset er annerledes i dag. Og det gjør at man er positiv!
Enig i alt.

Hva kan man egentlig forvente av en "lånemanager" i 6-7 måneder? Dagbladet vil jo klikke når første tap kommer, men sånn realistisk sett? Det å få ordentlige fottballfolk inn i systemet er det som gjør meg personlig litt glad. Jeg driter i hva han har levert som manager, det er hans strategiske rolle (vil skyte inn her at folk som bruker "strategi" og "taktikk" om hverandre bør skytes) som gjør meg halvstiv. LVG er en interessant name drop, han etterlyste nettopp folk som RR. Vi går nok et halvår i møte som må ansees som en del av den jævla prosessen, men her har vi for kanskje post-SAF første gang en reell murstein i fundamentet (jeg tar ikke med Fletcher etc da det ikke er mulig å bedømme de ansettelsene pdd).

Robin

Legg inn av Robin »



- "He [Richard Arnold] wants to delegate, wants to have the right people in place and wants to take advice."

Kommer ut så mye informasjon nå som gjør meg altfor muppet. Har vi faktisk fått forandring eller er det for naivt å håpe at man har fått et paradigme-skifte i måten man ønsker å løse ting på? Intuitivt føles dette hvert fall annerledes ut enn under EW.

Selv om man kanskje er heldig med at det blir Rangnick. Kompetanse kommer i mange ulike former, men det er noe betryggende med evnen og ønsket til Ralf med å bygge klubb, struktur og en klar identitet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre nov 26, 2021 10:11 am
tbb skrev: fre nov 26, 2021 8:41 am Ja, mye surmage fokus på det han har gjort som trener, og det kan man forstå. Jeg tror ikke det er noen Man Utd-supportere som er begeistret for denne ansettelsen pga at man tror han vil utrette noe voldsomt denne sesongen;

- Han har aldri vært det helt store som trener
- Han har aldri trent på dette nivået
- Han har i grunnen lite erfaring som trener de siste årene

Hva han kan få til denne sesongen er i grunnen veldig vanskelig å si, og det ikke akkurat noen særlig grunn til å få store forhåpninger. Jeg forventer nesten også et par store tap (ala Hassenhutl/Nagelsmann) i implementeringsfasen.

I den grad man er begeistret er det trolig fordi;

- Rykte på seg for å kunne bygge organisasjon/klubb (ink rekrutering/akademi etc)
- Et retningsvalg mht spillestil som trolig begeistrer mange
- Oppgaven hans er forhåpentligvis å legge grunnlaget for neste mann, og dette kan være et tegn for hva vi kan forvente med neste trener

Det er åpenbart et brudd med det mye av det man har drevet med de siste fem årene. Noe av dette kunne man helt sikkert sagt om van Gaal, men premisset er annerledes i dag. Og det gjør at man er positiv!
Enig i alt.

Hva kan man egentlig forvente av en "lånemanager" i 6-7 måneder? Dagbladet vil jo klikke når første tap kommer, men sånn realistisk sett? Det å få ordentlige fottballfolk inn i systemet er det som gjør meg personlig litt glad. Jeg driter i hva han har levert som manager, det er hans strategiske rolle (vil skyte inn her at folk som bruker "strategi" og "taktikk" om hverandre bør skytes) som gjør meg halvstiv. LVG er en interessant name drop, han etterlyste nettopp folk som RR. Vi går nok et halvår i møte som må ansees som en del av den jævla prosessen, men her har vi for kanskje post-SAF første gang en reell murstein i fundamentet (jeg tar ikke med Fletcher etc da det ikke er mulig å bedømme de ansettelsene pdd).
Ja, får håpe de finner tonen, og at det ikke ender i bare krangling. Skulle tro at han kunne påvirke og være en fin mentor for feks Fletcher. Helt sikkert også Carrick og McKenna, men usikker på om det betyr noe for Man Utd.

Rangnick inn gjorde mer litt mer giret på ten Hag som permanent.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Regista skrev: man nov 22, 2021 1:43 pm
Mener Erik Ten Hag er det desidert beste valget. Fremtidsrettet, innovativ og offensiv. I tillegg er han åpenbart dyktig taktisk og fotballfaglig. Det Ajax-laget i år er så vanvittig imponerende. Et av verdens beste lag.
Jeg synes Ten Hag er vanskelig å plassere på managerspekteret. Ajax er åpenbart en ekstremt veldrevet klubb med en etablert struktur, en filosofi som gjennomsyrer klubben helt ned til G7-nivå og profesjonelle trenere for veldig unge barn. Mtp den interne rekrutteringen har Ajax en enorm fordel, da filosofien er den samme fra de er små sneiper til de spiller på a-laget. Ajax har basically, med noen justeringer selvfølgelig, basically spilt og utviklet spillere på samme måte siden tidlig på 70-tallet. En slik struktur vil ikke Ten Hag være i nærheten av å få i United.

Har bekjente som følger Ajax tett og som skryter ham opp i skyene, men som erkjenner rammebetingelsene. Selv har jeg vel knapt sett Ajax spille et minutt under Ten Hag, men jeg registrerer jo selvfølgelig resultatene. Jeg kjenner altså ikke til ETH, men jeg føler jeg har god nok oversikt over Ajax til å forstå.

For å dra en parallell - det er ikke fryktelig mange som forlater Ajax til fordel for en storklubb, og ender opp med å ta ett eller to steg opp prestasjonsmessig. Rett og slett fordi kulturen i klubben er så særegen og sterk. Vi har jo Donny som et eksempel selv, selv om vi ikke vet alle omstendigheter her…

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Crynix skrev: fre nov 26, 2021 10:49 am
Regista skrev: man nov 22, 2021 1:43 pm
Mener Erik Ten Hag er det desidert beste valget. Fremtidsrettet, innovativ og offensiv. I tillegg er han åpenbart dyktig taktisk og fotballfaglig. Det Ajax-laget i år er så vanvittig imponerende. Et av verdens beste lag.
Jeg synes Ten Hag er vanskelig å plassere på managerspekteret. Ajax er åpenbart en ekstremt veldrevet klubb med en etablert struktur, en filosofi som gjennomsyrer klubben helt ned til G7-nivå og profesjonelle trenere for veldig unge barn. Mtp den interne rekrutteringen har Ajax en enorm fordel, da filosofien er den samme fra de er små sneiper til de spiller på a-laget. Ajax har basically, med noen justeringer selvfølgelig, basically spilt og utviklet spillere på samme måte siden tidlig på 70-tallet. En slik struktur vil ikke Ten Hag være i nærheten av å få i United.

Har bekjente som følger Ajax tett og som skryter ham opp i skyene, men som erkjenner rammebetingelsene. Selv har jeg vel knapt sett Ajax spille et minutt under Ten Hag, men jeg registrerer jo selvfølgelig resultatene. Jeg kjenner altså ikke til ETH, men jeg føler jeg har god nok oversikt over Ajax til å forstå.

For å dra en parallell - det er ikke fryktelig mange som forlater Ajax til fordel for en storklubb, og ender opp med å ta ett eller to steg opp prestasjonsmessig. Rett og slett fordi kulturen i klubben er så særegen og sterk. Vi har jo Donny som et eksempel selv, selv om vi ikke vet alle omstendigheter her…
Litt samme her. For et par år siden var jeg nesten overbevist om at han hadde flaks ved at han snublet over Frenkie, de Ligt, Donny med flere.

Men nå gjør han det litt igjen. Og det er veldig stor forskjell på resultatene til ten Hag og forgjengerne hans. Det nærmeste man kommer de siste tretti årene er LvG og Morten Olsen.

Når det er sagt, ikke veldig mange nederlendere som har lykkes som fotballtrenere utenfor Nederland de siste tyve-tretti årene. Kan heller ikke være barebare å gå til en slik jobb rett fra Eredivise. Og selv om han virker dyktig slår han meg ikke som den typen som vil elske presset og «rampelyset».

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»