Den nye romalderen

Svar
perchri
Innlegg: 659

Re: Den nye romalderen

Legg inn av perchri »

fargeblind skrev: søn aug 01, 2021 2:00 pm Personlig mener jeg det er sløsing å bruke så mye penger og ressurser på å bygge by oppr i rommet. Det kommer aldri til å bli noe annet enn et prosjekt i solsystemet, alle andre steder er for langt vekk. Pengene bør brukes på å stoppe den utviklingen vi har satt i gang på planeten vi lever på. Jorden er det eneste sted hvor vi kan leve.

Jorden er perfekt, originalen trumfer alle andre forsøk på å lage en etterligning i nabolaget.

Jorden er midt i universet, midt i verdensrommet. Uansett hvor langt de har maktet å observere, er universet like endeløst i alle retninger, og alt som er observert beveger seg vekk fra oss. Vi ER i verdensrommet. Så langt fra alt annet der ute som det er mulig å forestille seg.
...så var det de drømmene ,da?

fargerik

Legg inn av fargerik »

perchri skrev: tor mai 18, 2023 12:44 am
fargeblind skrev: søn aug 01, 2021 2:00 pm Personlig mener jeg det er sløsing å bruke så mye penger og ressurser på å bygge by oppr i rommet. Det kommer aldri til å bli noe annet enn et prosjekt i solsystemet, alle andre steder er for langt vekk. Pengene bør brukes på å stoppe den utviklingen vi har satt i gang på planeten vi lever på. Jorden er det eneste sted hvor vi kan leve.

Jorden er perfekt, originalen trumfer alle andre forsøk på å lage en etterligning i nabolaget.

Jorden er midt i universet, midt i verdensrommet. Uansett hvor langt de har maktet å observere, er universet like endeløst i alle retninger, og alt som er observert beveger seg vekk fra oss. Vi ER i verdensrommet. Så langt fra alt annet der ute som det er mulig å forestille seg.
...så var det de drømmene ,da?
Joda, det er jo fint å ha drømmer, virkeligheten er ofte litt kjedelig.
Jeg fortsetter for min del å være blodrealist.
Det mest sannsynlige er nok at romalderen vil bli mer og mer militarisert.
For alt vi vet har de kanskje allerede fungerende våpen der oppe som kan skytes mot hvor som helst på kloden.

fargerik

Legg inn av fargerik »

"Vi er klare til å kjempe i verdensrommet"

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... densrommet

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

perchri skrev: ons mai 03, 2023 10:32 pm
fargeblind skrev: søn aug 01, 2021 2:00 pm Personlig mener jeg det er sløsing å bruke så mye penger og ressurser på å bygge by oppr i rommet. Det kommer aldri til å bli noe annet enn et prosjekt i solsystemet, alle andre steder er for langt vekk. Pengene bør brukes på å stoppe den utviklingen vi har satt i gang på planeten vi lever på. Jorden er det eneste sted hvor vi kan leve.

Jorden er perfekt, originalen trumfer alle andre forsøk på å lage en etterligning i nabolaget.

Jorden er midt i universet, midt i verdensrommet. Uansett hvor langt de har maktet å observere, er universet like endeløst i alle retninger, og alt som er observert beveger seg vekk fra oss. Vi ER i verdensrommet. Så langt fra alt annet der ute som det er mulig å forestille seg.
Jeg giddder ikke å ringe til venner som bor 50 lysår ut i det ukjente...og vente 50 år på svaret.
Du må til og med vente 100 år - 50 dit og 50 hit...

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: lør mai 06, 2023 12:57 am
Nå fleiper vi eller? Bacardi og Kaptein må blandes ut med en coke for å få det ned. Jeg har i mine eldre dager aldri hatt sansen for rom, men da jeg smakte på en A. H. Riise XO Reserve Superior Cask fra polet til rundt 0.8 laken uten colastoff så skjønte jeg reklamen med ost er ost. Dessverre er den ikke å få der i utsalget lengre, men de har tilsvarende. Joda jeg drakk bacardi i ungdommen, men captain i samme prisklasse fikk jeg aldri taket på. muligens det var den forhatte cola'n. Så er spørsmålet, er det vært prisen til A.H. Riise? Ja definitivt!!! Den drikkes bar uten blandevann, og virkelig nytes i hver eneste lille slurk.

mvh

HB
Pøh. Du snakker som du har vett til. Det er på det aller strengeste særdeles forbudt å spe ut kapteinen med noe som helst - og det verste er Cola! I så fall blir man idømt 72 piskeslag på tyggen (eller et annet dertil egnet sted), kroppsfortkortelse ved dekapitasjon, ingen jomfruer og ingen aftensmat i dag!

"...Husk krigen, husk alt sammen,
Eidsvoll Turn og bjerkestammen
og hvert fjell som var i samme båt!
Hardt arbeide adler mannen,
onani går på forstanden
løs, hold ut og lykke til!
"
(Ole Paus)

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 691
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: søn jun 04, 2023 6:12 pm
HB4596 skrev: lør mai 06, 2023 12:57 am
Nå fleiper vi eller? Bacardi og Kaptein må blandes ut med en coke for å få det ned. Jeg har i mine eldre dager aldri hatt sansen for rom, men da jeg smakte på en A. H. Riise XO Reserve Superior Cask fra polet til rundt 0.8 laken uten colastoff så skjønte jeg reklamen med ost er ost. Dessverre er den ikke å få der i utsalget lengre, men de har tilsvarende. Joda jeg drakk bacardi i ungdommen, men captain i samme prisklasse fikk jeg aldri taket på. muligens det var den forhatte cola'n. Så er spørsmålet, er det vært prisen til A.H. Riise? Ja definitivt!!! Den drikkes bar uten blandevann, og virkelig nytes i hver eneste lille slurk.

mvh

HB
Pøh. Du snakker som du har vett til. Det er på det aller strengeste særdeles forbudt å spe ut kapteinen med noe som helst - og det verste er Cola! I så fall blir man idømt 72 piskeslag på tyggen (eller et annet dertil egnet sted), kroppsfortkortelse ved dekapitasjon, ingen jomfruer og ingen aftensmat i dag!

"...Husk krigen, husk alt sammen,
Eidsvoll Turn og bjerkestammen
og hvert fjell som var i samme båt!
Hardt arbeide adler mannen,
onani går på forstanden
løs, hold ut og lykke til!
"
(Ole Paus)

Mvh

BE
Tror jeg ville ha foretrukket 8 stokkeslag og ei flaske monsters of smoke fra Ardbeg som plaster på såret.

mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: man jun 05, 2023 8:46 pm
"...Husk krigen, husk alt sammen,
Eidsvoll Turn og bjerkestammen
og hvert fjell som var i samme båt!
Hardt arbeide adler mannen,
onani går på forstanden
løs, hold ut og lykke til!
"
(Ole Paus)

Mvh

BE
Tror jeg ville ha foretrukket 8 stokkeslag og ei flaske monsters of smoke fra Ardbeg som plaster på såret.

mvh

HB
[/quote]

Hver sin lyst...
:)

Mvh

BE

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Selv tror jeg det er den selvpåførte menneskelige teknologien, som går på forstanden løs. Utviklingen går fortere, enn mennesket generelt klarer å følge med. Vi blir dratt med i et dragsug vi ikke unnslipper!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2656
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Ormen den lange skrev: tor jun 08, 2023 6:02 pm Selv tror jeg det er den selvpåførte menneskelige teknologien, som går på forstanden løs. Utviklingen går fortere, enn mennesket generelt klarer å følge med. Vi blir dratt med i et dragsug vi ikke unnslipper!
"...husk at onani går på forstanden løs" - (Ole Paus)

Mvh

BE
som nok kan være temmelig uforstandig til tider

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

BlackEagle skrev: tor jun 08, 2023 11:32 pm
Ormen den lange skrev: tor jun 08, 2023 6:02 pm Selv tror jeg det er den selvpåførte menneskelige teknologien, som går på forstanden løs. Utviklingen går fortere, enn mennesket generelt klarer å følge med. Vi blir dratt med i et dragsug vi ikke unnslipper!
"...husk at onani går på forstanden løs" - (Ole Paus)

Mvh

BE
som nok kan være temmelig uforstandig til tider
BE Du er helt sikkert inne på noe her, når det kommer til dette med kjønnsdriften! Men her må en skulle kunne måtte tro, at mennesker i viktige oversentrale posisjoner, som er valgt av hele befolkningen, har i god tiltro, blitt utvalgt på de strengeste premisser til å få bli tildelt et lands største og høyets betrodde stllinger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»