Status smarte kontrakter

Svar
Bantor
Innlegg: 1173

Status smarte kontrakter

Legg inn av Bantor »

Smarte kontrakter var en ide Wei Dai hadde på 1980 tallet.

Microsoft har en slags landsby hvor de tester ut forskjellige teknologiske konsepter. Der ble konseptet smarte kontrakter testet ut, og funnet svært lite anvendelig i praksis.

Ideen til Wei Dai med smarte kontrakter er veldig hot med Ethereum folk. Hva er det de har skjønt som ikke jeg har skjønt?

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Bantorangen skrev: tir jan 25, 2022 8:08 pm Smarte kontrakter var en ide Wei Dai hadde på 1980 tallet.

Microsoft har en slags landsby hvor de tester ut forskjellige teknologiske konsepter. Der ble konseptet smarte kontrakter testet ut, og funnet svært lite anvendelig i praksis.

Ideen til Wei Dai med smarte kontrakter er veldig hot med Ethereum folk. Hva er det de har skjønt som ikke jeg har skjønt?
Hm, tenkte først at jeg leste "smarte kontakter" (https://www.google.com/search?q=smarte+ ... ve&ssui=on), men det var visst feil 😏

Tipper vel at greia med smarte kontrakter er at de kan auto/dynamisk-endres innenfor gitte rammer, øh angitt i (den smarte) kontrakten.
F.eks. hvis X har verdien 1 i forhold til (eller under forutsetning av) at Y har verdien 2, så vil man få uttelling Z "on the fly" (pluss en haug andre dynamiske variabler man kan kontraktfeste).
Ps, dette er bare vill tipping fra min side, og ikke leker jeg med kryptovaluta heller 😑

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Teknologi & Vitenskap»