Iron Maiden bandtråd

Svar
PowersIave

Iron Maiden bandtråd

Legg inn av PowersIave »

Her kan vi diskutere Maiden, sideprosjekter som British Lion, Smith/Kotzen samt eks-medlemmer

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

3.september kommer Maiden's 17.studioalbum ut med den noe overraskende tittelen "Senjutsu".

Track list som følger

1. Senjutsu (Smith/Harris) 8:20
2. Stratego (Gers/Harris) 4:59
3. The Writing On The Wall (Smith/Dickinson) 6:13
4. Lost In A Lost World (Harris) 9:31
5. Days Of Future Past (Smith/Dickinson) 4:03
6. The Time Machine (Gers/Harris) 7:09
7. Darkest Hour (Smith/Dickinson) 7:20
8. Death Of The Celts (Harris) 10:20
9. The Parchment (Harris) 12:39
10. Hell On Earth (Harris) 11:19

Her er det bare å glede seg. Singelen The Writing on the Wall var svært bra.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Sjå her ja. Maiden tråden på x-forumet var vel en av de lengste på musikkforumet ever. Har fått kloa i nysingelen men ikke rukket å høre på den ennå

Dersom du (powerslave) har kontakt med noen fra vgd utenom vgd inviter de gjerne hit. Jo fler jo bedre

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Kjappfot1917 skrev: fre jul 23, 2021 7:25 pm Dersom du (powerslave) har kontakt med noen fra vgd utenom vgd inviter de gjerne hit. Jo fler jo bedre
Har ikke kontakt med noen der.. Forhåpentligvis vil aktiviteten øke her inne fremover.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Sikkert å banne i kirka, som jo bare er kult, men jeg skulle ønske Maiden lagde litt mer rett frem-låter, og trappet litt ned på laaaange epos.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

PowersIave skrev: fre jul 23, 2021 2:55 pm 3.september kommer Maiden's 17.studioalbum ut med den noe overraskende tittelen "Senjutsu".

Track list som følger

1. Senjutsu (Smith/Harris) 8:20
2. Stratego (Gers/Harris) 4:59
3. The Writing On The Wall (Smith/Dickinson) 6:13
4. Lost In A Lost World (Harris) 9:31
5. Days Of Future Past (Smith/Dickinson) 4:03
6. The Time Machine (Gers/Harris) 7:09
7. Darkest Hour (Smith/Dickinson) 7:20
8. Death Of The Celts (Harris) 10:20
9. The Parchment (Harris) 12:39
10. Hell On Earth (Harris) 11:19

Her er det bare å glede seg. Singelen The Writing on the Wall var svært bra.
På bursdagen min altså..Joda, Maiden har et par tre låter som får meg i god stemning men allikevel, vi har vel alle noen og for meg er Iron Maiden et band jeg har lyst til å like men som jeg rett og slett ikke får taket på og det er jævlig synd egentlig.
Brilliante musikere men det vil seg ikke rett og slett.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Lezah skrev: fre jul 23, 2021 9:38 pm Sikkert å banne i kirka, som jo bare er kult, men jeg skulle ønske Maiden lagde litt mer rett frem-låter, og trappet litt ned på laaaange epos.
Helt alene er du ikke. Mange av hardcore fansen som ønsker det. Må innrømme at noen av de lengre låtene på de siste albumene har vært litt for lange. Samtidig synes jeg de er på sitt beste når de lager lange låter.

Steve Harris har fire låter på den kommende plata han har skrevet selv. Det kan slå alle veier føler jeg.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

20 minutter til det er premiere på Stratego.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »



Ligger også på Spotify

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Var ikke dum den der.
Er vel også som med mange andre maidenlåter, de vokser jo mer du hører de.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Janick Gers skriver fantastiske låter og er en undervurdert jævel på gitaren, men han må slutte å følge vokalen med gitaren. Verset hadde vært mye bedre uten den doblingen.

Men bra låt for all del. Lover veldig godt for albumet. To uker igjen nå.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Det er hele 2421 medlemmer i facebook-gruppa Iron Maiden fan club (Norway). Det er mange gode samtaler der mes engasjerte og kule folk. Lurer på om noen av de henger i tråden eller i tråden på VGD.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Stratego var i det minste mange hakk opp fra Writing on the Wall, uten at det skulle så alt for mye til.

Står fremdeles for meningen om at de burde gitt seg etter Dance of Death-albumet. Så og si ingenting av Matter of Life and Death, Final Frontier og Book of Souls kan omtales som en skikkelig banger, og jeg synes Bruce høres mer og mer sliten ut. Resten av gutta holder fremdeles koken performance-messig, men jeg synes det er lite originalitet ift hva de starta som på 70- og 80-tallet.

Å spille godsanger fra 30 og 40 års katalog blir litt kjipt i lengden, men det funker jo for f.eks Status Quo som ikke har produsert en dritt de siste 40 årene (kvalitetsmessig). Jeg vil ikke at Maiden skal ende opp som de.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Crynix skrev: fre aug 27, 2021 12:26 am Stratego var i det minste mange hakk opp fra Writing on the Wall, uten at det skulle så alt for mye til.

Står fremdeles for meningen om at de burde gitt seg etter Dance of Death-albumet. Så og si ingenting av Matter of Life and Death, Final Frontier og Book of Souls kan omtales som en skikkelig banger, og jeg synes Bruce høres mer og mer sliten ut. Resten av gutta holder fremdeles koken performance-messig, men jeg synes det er lite originalitet ift hva de starta som på 70- og 80-tallet.

Å spille godsanger fra 30 og 40 års katalog blir litt kjipt i lengden, men det funker jo for f.eks Status Quo som ikke har produsert en dritt de siste 40 årene (kvalitetsmessig). Jeg vil ikke at Maiden skal ende opp som de.
Ideelt sett lager de jo nye klassikere.
Det er vel en stund siden.

Beste jeg var på var på Valle Hovin. Bare gamle gode
Promoteringskonsert i vestlandshallen ble bare kjedelig.
Håper de kjører påmye av det eldre, med mindre de lager noe like bra nye greier.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Klarer nesten ikke å ta folk seriøst de som ikke mener at Iron Maiden har produsert kvalitet etter 80-tallet. Liker man 80-talls-Maiden burde det absolutt være mulig å finne noe man liker fra 2000-2015-tida.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Det er en fryd å se at Iron Maiden-tråden har "gjennoppstått fra de døde". Virker som det var blant toppen av band/artister med egen tråd som holdt det gående lengst / var mest populær. Det var vel trolig nummer 1 av tråder jeg likte mest på VGD.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Albumet har lekket

Sånn for de som ikke klarer å vente til fredag :D

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Får vibber av solo-prosjektene til Dickinson i flere av sangene. Hører også Mother Russia i flere av sangene.

Ellers så er introen på The Time Machine nærmest plagiat av The Talisman. Hører også Book of Souls inni der.

Men sikkert et album som kommer til å vokse på meg etter noen gjennomlyttinger :)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

The Parchment er kuuuuul 8-)

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Da har man hørt hele albumet. Veldig bra førsteinntrykk! Sett bortsett fra singlene, så er det The Parchment, Days of future past og The time machine som har festet seg best.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Fin start og midtparti av gutta. Senere i plata så blir det nærmest det samme trallen om igjen. Bare mer kjedelig.- eller er det meg som forventet terningkast seks?

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Jeg liker albumet godt etter å ha hørt gjennom det tre ganger. Noe er veldig uvanlig for Maiden, tittellåta, Writing on the Wall, deler av Lost in a Lost World og Darkest Hour er nytt territorie for gutta.

The Time Machine er svært fornøyelig, selv om introen er selv-plagiat. Riffene og melodiene er klassisk Janick Gers og rett og slett herlige.

Steve sine fire selvskrevne leverer også over forventning. Lost in a Lost World er kanskje den svakeste av de, mens de tre siste er fantastiske låter.

8/10 foreløpig, men det er fortsatt tidlig å si hvor godt jeg blir å like den.

Beste låter: The Writing on the Wall, The Time Machine og Death of the Celts
Svakest: Senjutsu og Lost in a Lost World

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Powerslave: interessant at du sier Death of the celts er blant de beste, og Senjutsu blant de svakeste. Virker som veldig mange på internwtt sier heller det motsatte.
Mine favoritter er nok The writing on the wall, The parchment, Hell on earth og Days of future past.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: man sep 06, 2021 11:53 pm Powerslave: interessant at du sier Death of the celts er blant de beste, og Senjutsu blant de svakeste. Virker som veldig mange på internwtt sier heller det motsatte.
Mine favoritter er nok The writing on the wall, The parchment, Hell on earth og Days of future past.
Senjutsu har vokst veldig på meg, men låta er kanskje litt for lang? Tror den kan bli fantastisk live som åpningslåt.

Beste låter akkurat nå vil jeg si er The Writing on the Wall og Hell On Earth. Lost in a Lost World er svakest, men selv den er bra.

Maiden's beste plate siden A Matter of Life and Death.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Prøver meg igjen på den nyeste plata. Kanskje den modner etter andre eller flere lytt. Har skjedd før det for meg når det gjelder Maiden

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Joda!!! Etter andre lytt forandret jeg mening om plata. Jeg fikk til å kjenne på kjernen til Maiden og like innholdet. Kan anbefales det å lytte igjen ettet en del timer

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Godt å høre, Vadefugl! :D

De siste Maiden-platene har trengt en del gjennomlyttinger for min del. Mye musikk som skal fordøyes. Men når man først har kommet dit, så blir man ikke lei! Senjutsu sitter som et skudd for meg nå! :D

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Hell On Earth gir meg nesten klump i halsen. Låta føles på flere måter som et farvel fra bandet og Steve. Fade out og teksten, i tillegg takker Steve Harris omtrent halve verden i album bookleten.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

PowersIave skrev: tor sep 09, 2021 8:08 pm Hell On Earth gir meg nesten klump i halsen. Låta føles på flere måter som et farvel fra bandet og Steve. Fade out og teksten, i tillegg takker Steve Harris omtrent halve verden i album bookleten.
Enig i dette. Fade out-effekt er et veldig sjeldent grep hos Maiden, kommer bare ellers på Strangers in a strange land. Aldri brukt ved slutten av et album tror jeg heller. Føler Hell on earth inneholder veldig mye typiske Maiden-trekk gjennom én sang.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Taarnfyrsten skrev: søn sep 12, 2021 1:05 pm Enig i dette. Fade out-effekt er et veldig sjeldent grep hos Maiden, kommer bare ellers på Strangers in a strange land. Aldri brukt ved slutten av et album tror jeg heller. Føler Hell on earth inneholder veldig mye typiske Maiden-trekk gjennom én sang.
Stranger in a Strange Land og The Prophecy er de to eneste med fade out før Hell On Earth.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»