Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Re: Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Legg inn av Canucks »

ulefos skrev: tir mai 17, 2022 10:33 pm
Canucks skrev: fre mai 13, 2022 9:28 am
Russland er faktisk ganske smarte i sin propaganda, og har egne propaganda-medier designet for venstresiden også, som RedFish som eies av RT, hvor de sper på med anti-imperialisme mot NATO og USA, ting som funker godt for folk på venstresiden, samtidig som de sper på med litt pro-russisk propaganda.
det fungerer kanskje ikke så godt for Russland å anklage andre for imperialisme i disse dager, men du tror kanskje folk er idioter?
Det funker faktisk på enkelte på venstresiden også, da de har holdt på i såpass lang tid, og drevet vinkelen om at det er NATO og vesten sin skyld i Ukraina, og at Ukraina er et nazi-reir, og man spiller på de kortene med sider som RedFish(som jeg har sett flere jeg kjenner brukt og delt) som er myntet på folk som tilhører venstresiden. Da snakker jeg ikke SV-venstreside, men typen deler av Rødt, og NKP type venstreside som nok er de som biter på det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Vi får et nytt bevis på hvor ekstrem Rødt er når de sviker våre naboland pga ideologiske skylapper. Rødt har skiftet navn og sminket seg, men når ting kommer til stykke så er partiet fortsatt styrt av de samme som støttet Lenin, Stalin, Pol Pot, Chavez osv.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Kommunistene avsløres, de er fortsatt veldig glad i Russland. De tør bare ikke si det høyt.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja da er det bare å vente på neste meningsmåling.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: ons mai 18, 2022 11:57 pm Kommunistene avsløres, de er fortsatt veldig glad i Russland. De tør bare ikke si det høyt.
sier du at Russland er et kommunistisk land? tror du Putin og kretsen rundt han er kommunister?

Pernille

Legg inn av Pernille »

GoingKronos skrev: ons mai 18, 2022 11:01 pm Vi får et nytt bevis på hvor ekstrem Rødt er når de sviker våre naboland pga ideologiske skylapper. Rødt har skiftet navn og sminket seg, men når ting kommer til stykke så er partiet fortsatt styrt av de samme som støttet Lenin, Stalin, Pol Pot, Chavez osv.
Gamle vaner er vonde å vende!

Brukeravatar
virrvar
Innlegg: 135

Legg inn av virrvar »

ehall skrev: ons mai 18, 2022 11:57 pm Kommunistene avsløres, de er fortsatt veldig glad i Russland. De tør bare ikke si det høyt.
Eh..... Stalins Sovjetunionen var forbildet for museumsvokterne fra AKP-ML. De har liten innflytelse i dagens Rødt. Vil likevel si at Rødt har havnet på feil standpunkt og konklusjon i debatten rundt Nato med Finnland og Sveriges inntreden.

Falcon

Legg inn av Falcon »

ser ut som at steigan-fraksjonen fikk gjennom sin politikk

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det har vært fint og fjongt å være politiker i Rødt nå som de har kunnet cherrypicke populistiske saker og dermed oppnådd en oppsving på meningsmålingene.

Langt verre blir det når de må stå frem med politikken de egentlig står for.

Jeg tror det er mange som har svart Rødt når gallup-selskapene har ringt rundt med meningsmålinger som har fått seg en vekker.

Og bra er det. Selv om de har forsøkt å sminke partiprogrammet og tildels tåkelagt hva deres egentlige politikk er må folk forstå at dette partiet gitt at de fikk makt hadde vært en fare for Norge.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Naive fjols..

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kytec skrev: tor mai 19, 2022 2:15 pm Her kommer kommunisten frem i all sin gru.

Ingen grunn til å stemme på Rødt.

https://www.tv2.no/a/14802984/?fbclid=I ... kCv6qOisFI

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

GoingKronos skrev: ons mai 18, 2022 11:01 pm Vi får et nytt bevis på hvor ekstrem Rødt er når de sviker våre naboland pga ideologiske skylapper. Rødt har skiftet navn og sminket seg, men når ting kommer til stykke så er partiet fortsatt styrt av de samme som støttet Lenin, Stalin, Pol Pot, Chavez osv.
Roten til idiotene kom frem til slutt. Rødt er ett parti som burde holde seg langt under sperregrensen. En gjeng med amøber som får kirka til å se smart ut.

guru

Legg inn av guru »

Dette er faktisk skremmende. Seriøst. Hva i alle dager? Hvordan in huleste kan dette partiet ligge over sperregrensen?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

ulefos skrev: tor mai 19, 2022 8:44 am
ehall skrev: ons mai 18, 2022 11:57 pm Kommunistene avsløres, de er fortsatt veldig glad i Russland. De tør bare ikke si det høyt.
sier du at Russland er et kommunistisk land? tror du Putin og kretsen rundt han er kommunister?
Skjønner at du sliter med leseforståelsen. Tydelig også her hvor mange på ytre babord som gjør det de kan for å forsvare kommunistene. De er vel ikke så ille egentlig, er de det?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Som en rød foss da?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

– Partiprogrammet vårt er veldig klart på at vi er mot Nato, men at vi ikke vil legge Norge forsvarsløst, sier Aydar.

Ehmmm....?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Hvorfor nå? Krigen og NATO-diskusjonen startet for 3 måneder siden.

Det kom en måling 18.5. Ingen slik effekt der iallefall.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Kan hende noe vanskelig å "rase nedover" når man allerede er ganske langt nede..

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Tja, må huske på at det er en velgergruppe som deler deres syn rundt NATO der ute også, og siden de er eneste partiene som har de standpunktene mot NATO av partier som er på tinget så har de monopol på den velgergruppen som er Anti-Vestlig, og mer Pro-Russland og Pro-Kina etc.

Problemet er at det nok ødelegger for taket til Rødt, og mulighetene for ytterligere vekst når de kan bruke populismen sin om saker som strøm,barnehager,korrupsjon etc. da folk vil ha Rødt sin utenrikspolitikk i bakhodet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Canucks skrev: fre mai 20, 2022 10:14 am
seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Tja, må huske på at det er en velgergruppe som deler deres syn rundt NATO der ute også, og siden de er eneste partiene som har de standpunktene mot NATO av partier som er på tinget så har de monopol på den velgergruppen som er Anti-Vestlig, og mer Pro-Russland og Pro-Kina etc.

Problemet er at det nok ødelegger for taket til Rødt, og mulighetene for ytterligere vekst når de kan bruke populismen sin om saker som strøm,barnehager,korrupsjon etc. da folk vil ha Rødt sin utenrikspolitikk i bakhodet.
Helt seriøst, er det å være kritisk til NATO det samme som pro-Russisk? For det har ikke jeg fått med meg.

Investor

Legg inn av Investor »

Sulfat skrev: fre mai 20, 2022 12:36 am – Partiprogrammet vårt er veldig klart på at vi er mot Nato, men at vi ikke vil legge Norge forsvarsløst, sier Aydar.

Ehmmm....?
Denne Rødt-"politikeren" Aydar virker jo fullstendig blåst mellom øra!
Argumenterer som en umoden og naiv drittunge.
Terper og terper på at NATO driver angrepskriger rundt i verden.
Men gode, gamle Erna fikk satt a på plass, gitt!

Investor

Legg inn av Investor »

Gleder meg til å se neste meningsmåling!
Nå må folket ha gjennomskuet disse kommunistene fra Rødt en gang for alle!

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Investor skrev: fre mai 20, 2022 12:19 pm
Sulfat skrev: fre mai 20, 2022 12:36 am – Partiprogrammet vårt er veldig klart på at vi er mot Nato, men at vi ikke vil legge Norge forsvarsløst, sier Aydar.

Ehmmm....?
Denne Rødt-"politikeren" Aydar virker jo fullstendig blåst mellom øra!
Argumenterer som en umoden og naiv drittunge.
Terper og terper på at NATO driver angrepskriger rundt i verden.
Men gode, gamle Erna fikk satt a på plass, gitt!
Ja, det var en fornøyelse og se på.

Sverre Myrli (AP) stortingsrepresentant og nestleder i Stortingets delegasjon til NATOs parlamentarikerforsamling satte også både Rødt og SV skikkelig på plass. Det er sjelden vare å se en AP politiker være så klar i sin tale.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Investor skrev: fre mai 20, 2022 12:19 pm
Sulfat skrev: fre mai 20, 2022 12:36 am – Partiprogrammet vårt er veldig klart på at vi er mot Nato, men at vi ikke vil legge Norge forsvarsløst, sier Aydar.

Ehmmm....?
Denne Rødt-"politikeren" Aydar virker jo fullstendig blåst mellom øra!
Argumenterer som en umoden og naiv drittunge.
Terper og terper på at NATO driver angrepskriger rundt i verden.
Men gode, gamle Erna fikk satt a på plass, gitt!
Ja, hun fikk ristet litt på fettvalkene nå. Man skal ikke mene noe annet enn mor!

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: tor mai 19, 2022 9:39 pm
Skjønner at du sliter med leseforståelsen. Tydelig også her hvor mange på ytre babord som gjør det de kan for å forsvare kommunistene. De er vel ikke så ille egentlig, er de det?
neida jeg har ikke noe problem med å forstå det jeg leser, men om noen skriver en ting og mener noe annet, så sliter jeg med å vite hva de faktisk mener

jeg tilhører venstresida og jeg kan ikke huske at jeg på noe tidspunkt har forsvart hverken Sovjet eller Russland og Putin. Det er derimot en kjent sak at det finnes norske politikere som har gjort det, sist ved Carl i Hagen som for noen måneder siden mente det burde avholdes folkeavstemming i Donetsk og Luhansk om de ville tilhøre Russland

eller hva med Tybring-Gjedde som: "Mener fordømmelse av Russland er feil" etter at Russland hadde anektert Krim. Så ja det finnes Putin-venner i det politiske landskap, men ikke der du leter

Ljot

Legg inn av Ljot »

Det bør ikke overraske noen at Rødt er motstander av både norsk NATO-medlemskap og selve eksistensen av NATO. Rødt er også mer enn Moxnes sitt polerte populistiske glansbilde. Det bør heller ikke overraske noen at Rødt befinner seg i en del av det politiske landskapet hvor det er en viss sympati for Kreml og en lengsel mot sterke menn derfra. Noe av denne lengselen er nok genuin. For andre kan det komme fra et behov for å være kontrær, mot kapitalisme og imperialisme. Da blir fiendens fiende en venn. Og venner kan man unnskylde svært mye. Av og til for mye.

Mange velgere får seg nok en realitetssjekk nå. De oppdager at Rødt er noe mer, noe annet og noe mer ubehagelig enn en opposisjons-Slagsvold Vedum på speed. Det viser seg nok en gang, skal man gi en stemme til et parti og ønske de til noe mer enn et slags korrektiv bør man se på hvor de egentlig kommer fra, hva de egentlig vil med landet og verden og hva konsekvensen av deres innflytelse kan bli. For jeg tror mange av Rødt sine velgere ville fått ganske lange ører og bekymrede blikk dersom de fikk se bredden av partiets politikk få stort gjennomslag i Norge

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

greyserpent skrev: fre mai 20, 2022 11:56 am
Canucks skrev: fre mai 20, 2022 10:14 am
seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Tja, må huske på at det er en velgergruppe som deler deres syn rundt NATO der ute også, og siden de er eneste partiene som har de standpunktene mot NATO av partier som er på tinget så har de monopol på den velgergruppen som er Anti-Vestlig, og mer Pro-Russland og Pro-Kina etc.

Problemet er at det nok ødelegger for taket til Rødt, og mulighetene for ytterligere vekst når de kan bruke populismen sin om saker som strøm,barnehager,korrupsjon etc. da folk vil ha Rødt sin utenrikspolitikk i bakhodet.
Helt seriøst, er det å være kritisk til NATO det samme som pro-Russisk? For det har ikke jeg fått med meg.
Nå sa jeg ikke det, jeg sa at det finnes velgergrupper der ute som er pro-russiske også, og når de skal velge et parti, så velger de et anti-NATO parti, da en stor andel av de som er pro-Russland eller pro-Kina også er anti-NATO, og da er det Rødt deres alternativ, men det skader ytterligere vekst for Rødt, og Rødt har siden toppen falt på målingene grunnet Ukraina, og sentrale Rødt-politikere sine lenker til Steigan.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ljot skrev: fre mai 20, 2022 7:22 pm Det bør ikke overraske noen at Rødt er motstander av både norsk NATO-medlemskap og selve eksistensen av NATO. Rødt er også mer enn Moxnes sitt polerte populistiske glansbilde. Det bør heller ikke overraske noen at Rødt befinner seg i en del av det politiske landskapet hvor det er en viss sympati for Kreml og en lengsel mot sterke menn derfra. Noe av denne lengselen er nok genuin. For andre kan det komme fra et behov for å være kontrær, mot kapitalisme og imperialisme. Da blir fiendens fiende en venn. Og venner kan man unnskylde svært mye. Av og til for mye.

Mange velgere får seg nok en realitetssjekk nå. De oppdager at Rødt er noe mer, noe annet og noe mer ubehagelig enn en opposisjons-Slagsvold Vedum på speed. Det viser seg nok en gang, skal man gi en stemme til et parti og ønske de til noe mer enn et slags korrektiv bør man se på hvor de egentlig kommer fra, hva de egentlig vil med landet og verden og hva konsekvensen av deres innflytelse kan bli. For jeg tror mange av Rødt sine velgere ville fått ganske lange ører og bekymrede blikk dersom de fikk se bredden av partiets politikk få stort gjennomslag i Norge
Dette er å male fanden på veggen. Med bred pensel!

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Folk_flesk skrev: fre mai 20, 2022 8:14 am
seriemester2013 skrev: tor mai 19, 2022 9:53 pm Tror både rødt og SV kommer til å rase nedover som en foss nå
Hvorfor nå? Krigen og NATO-diskusjonen startet for 3 måneder siden.

Det kom en måling 18.5. Ingen slik effekt der iallefall.
Dette er vel den siste:
http://www.pollofpolls.no/?cmd=Maling&gallupid=4627

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»