Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Legg inn av greyserpent »

Karatel skrev: lør mai 21, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: lør mai 21, 2022 4:34 pm
ulefos skrev: lør mai 21, 2022 3:43 pm
pussig at du velger å bruke ordet tror om dette
Jeg mener jeg har lest Moxnes har sagt at de ville hatt folkeavstemning. Men klarer ikke finne det, så dermed tror jeg.

Dine angrep på Rødt er jo tilnærmet latterlige, med tanke på at du forsvarer SV til graven. Når jeg får tenkt meg om, de er ikke tilnærmet.
Kanskje du tenker på dette?

https://klassekampen.no/utgave/2022-05- ... for-moxnes
Og så må ei Nato-utmelding skje etter først etter ei demokratisk, folkeleg forankring, seier Moxnes.

Denne ja!

ulefos

Legg inn av ulefos »

jaja, jeg bare stusset på at du ikke var sikker på om Rødt ville forholde seg til resultatet av en folkeavstemming, jeg er også usikker på det, men så har jeg heller ikke til hensikt å stemme på venstresidens FRP

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

greyserpent skrev: lør mai 21, 2022 11:58 pm
Karatel skrev: lør mai 21, 2022 4:45 pm
greyserpent skrev: lør mai 21, 2022 4:34 pm

Jeg mener jeg har lest Moxnes har sagt at de ville hatt folkeavstemning. Men klarer ikke finne det, så dermed tror jeg.

Dine angrep på Rødt er jo tilnærmet latterlige, med tanke på at du forsvarer SV til graven. Når jeg får tenkt meg om, de er ikke tilnærmet.
Kanskje du tenker på dette?

https://klassekampen.no/utgave/2022-05- ... for-moxnes
Og så må ei Nato-utmelding skje etter først etter ei demokratisk, folkeleg forankring, seier Moxnes.

Denne ja!
Nei, men ja til Nato m.a.o.
Snakk om politisk værhane.
Jeg skjønner Moxness er engstelig etter Russlands ekstremt grusomme ugjerninger spesielt mot sivile i Ukraina, men det tar seg dårlig ut å snu kappen etter vinden på denne måten.
Å bable om nordisk forsvarsunion er tåpelig. For det første betinger det at disse landene er interessert i noe sånt, for det andre har verken Norge, Sverige eller Finland avskrekkende a-våpen. Hvilket gjør at vi er forsvarsløse mot Russland.

SV og Rødt må stå for det de hele tiden har hatt som mål - dvs utmelding fra NATO.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Neptun skrev: søn mai 22, 2022 2:22 pm
greyserpent skrev: lør mai 21, 2022 11:58 pm
Karatel skrev: lør mai 21, 2022 4:45 pm

Kanskje du tenker på dette?

https://klassekampen.no/utgave/2022-05- ... for-moxnes
Og så må ei Nato-utmelding skje etter først etter ei demokratisk, folkeleg forankring, seier Moxnes.

Denne ja!
Nei, men ja til Nato m.a.o.
Snakk om politisk værhane.
Jeg skjønner Moxness er engstelig etter Russlands ekstremt grusomme ugjerninger spesielt mot sivile i Ukraina, men det tar seg dårlig ut å snu kappen etter vinden på denne måten.
Å bable om nordisk forsvarsunion er tåpelig. For det første betinger det at disse landene er interessert i noe sånt, for det andre har verken Norge, Sverige eller Finland avskrekkende a-våpen. Hvilket gjør at vi er forsvarsløse mot Russland.

SV og Rødt må stå for det de hele tiden har hatt som mål - dvs utmelding fra NATO.
Dine meninger er mindre verdt en brukt dasspapir, så de er borkastet på meg.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

ulefos skrev: søn mai 22, 2022 8:00 am jaja, jeg bare stusset på at du ikke var sikker på om Rødt ville forholde seg til resultatet av en folkeavstemming, jeg er også usikker på det, men så har jeg heller ikke til hensikt å stemme på venstresidens FRP
Fordi jeg ikke 100 % husket det jeg hadde lest. Derav "tror".

Han over deg forsto greit.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

greyserpent skrev: søn mai 22, 2022 3:03 pm
Neptun skrev: søn mai 22, 2022 2:22 pm
greyserpent skrev: lør mai 21, 2022 11:58 pm

Og så må ei Nato-utmelding skje etter først etter ei demokratisk, folkeleg forankring, seier Moxnes.

Denne ja!
Nei, men ja til Nato m.a.o.
Snakk om politisk værhane.
Jeg skjønner Moxness er engstelig etter Russlands ekstremt grusomme ugjerninger spesielt mot sivile i Ukraina, men det tar seg dårlig ut å snu kappen etter vinden på denne måten.
Å bable om nordisk forsvarsunion er tåpelig. For det første betinger det at disse landene er interessert i noe sånt, for det andre har verken Norge, Sverige eller Finland avskrekkende a-våpen. Hvilket gjør at vi er forsvarsløse mot Russland.

SV og Rødt må stå for det de hele tiden har hatt som mål - dvs utmelding fra NATO.
Dine meninger er mindre verdt en brukt dasspapir, så de er borkastet på meg.
Jeg har ikke til hensikt å forsøke å omvende sekten som vil tilbakestille alt som er trygt og bra med Norge.

Men det er jo et åpent forum, så andre kan ha interesse av å få belyst hvor uansvarlige og useriøse Rødt (og SV) er.

startelver

Legg inn av startelver »

Tipper Rødt og SV mistet halve velgermassen etter å ha sett Debatten med Solvang forrige uke.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

startelver skrev: søn mai 22, 2022 3:51 pm Tipper Rødt og SV mistet halve velgermassen etter å ha sett Debatten med Solvang forrige uke.
:lol:

Man er rimelig nedsnødd om man ikke har fått med seg at Rødt er mot NATO. INGEN er forresten 100% enig med noe parti.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

greyserpent skrev: søn mai 22, 2022 4:19 pm
startelver skrev: søn mai 22, 2022 3:51 pm Tipper Rødt og SV mistet halve velgermassen etter å ha sett Debatten med Solvang forrige uke.
:lol:

Man er rimelig nedsnødd om man ikke har fått med seg at Rødt er mot NATO. INGEN er forresten 100% enig med noe parti.
Man kan enkelt si man er rimelig nedsnødd hvis man stemmer Rødt. Punktum.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 3:55 pm NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.
Ønsketenkning. NATO-saken er selvsagt langt viktigere for folk enn de populistiske småsakene Moxnes har fått fulltreffer på de siste åra.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: søn mai 22, 2022 9:16 pm
Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 3:55 pm NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.
Ønsketenkning. NATO-saken er selvsagt langt viktigere for folk enn de populistiske småsakene Moxnes har fått fulltreffer på de siste åra.
Det er merkelig å tro at strømsaken eller innenrikspolitiske spørsmål som skiller partiene ikke etterhvert vil overta som dominerende i den politiske debatten. Hvem gidder vel å følge med på en valgkamp der AP og Høyre skal vise frem de ikke-eksisterenede forskjellene mellom politikken sin på NATO?

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Sisyfos skrev: lør mai 21, 2022 2:17 pm
KongOlav2 skrev: lør mai 21, 2022 10:24 am
virrvar skrev: tor mai 19, 2022 10:07 am

Eh..... Stalins Sovjetunionen var forbildet for museumsvokterne fra AKP-ML. De har liten innflytelse i dagens Rødt. Vil likevel si at Rødt har havnet på feil standpunkt og konklusjon i debatten rundt Nato med Finnland og Sveriges inntreden.
Var det ikke NKP som var Moskva-kommuistene i norsk politikk. Mens gamle AKP-ml primært var kinakommunister og idealiserte Mao.
Det stemmer det. Sovjetunionens kommunisme etter Stalins død ble av AKP-ml betraktet som revisjonistisk. Men Stalin var sammen med Marx, Engels, Lenin og Mao regnet som gud (og Enver Hoxha og Pol Pot var småguder). Her fra stiftelsen av partiet, med bilder av gudene på veggen bak:

Fra stiftelsen av Arbeidernes Kommunistparti (marxist-leninistene)
Og Tjen Folket har overtatt den politikken AKP(m-l) hadde på 1970-tallet med samme ukritiske beundring for massemordere som Stalin og Mao.
Men de presterer å ha langt mindre oppslutning enn AKP(m-l) hadde på 1970-tallet(Tjen Folket har neppe mer enn 1000 medlemmer om de har såpass) så det har ikke slått heldig ut for organisasjonen som er så langt unna å ha oppslutning blant og tjene folket.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: søn mai 22, 2022 9:16 pm
Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 3:55 pm NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.
Ønsketenkning. NATO-saken er selvsagt langt viktigere for folk enn de populistiske småsakene Moxnes har fått fulltreffer på de siste åra.
Ja, bedre å være raka fant med NATO i ryggen.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

greyserpent skrev: man mai 23, 2022 9:05 pm
Ka9nen skrev: søn mai 22, 2022 9:16 pm
Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 3:55 pm NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.
Ønsketenkning. NATO-saken er selvsagt langt viktigere for folk enn de populistiske småsakene Moxnes har fått fulltreffer på de siste åra.
Ja, bedre å være raka fant med NATO i ryggen.
Ja, Raka fant er det jo stor fare for at Norge blir🤣🤣🤣
Måtte være om fredags-kommunistene i Rødt kom til makta det da. Og sjansen for at det skjer er vel omtrent like stor som å vinne enorme summer på Eurojackpott hver uke.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 2:18 pm
greyserpent skrev: man mai 23, 2022 9:05 pm
Ka9nen skrev: søn mai 22, 2022 9:16 pm

Ønsketenkning. NATO-saken er selvsagt langt viktigere for folk enn de populistiske småsakene Moxnes har fått fulltreffer på de siste åra.
Ja, bedre å være raka fant med NATO i ryggen.
Ja, Raka fant er det jo stor fare for at Norge blir🤣🤣🤣
Måtte være om fredags-kommunistene i Rødt kom til makta det da. Og sjansen for at det skjer er vel omtrent like stor som å vinne enorme summer på Eurojackpott hver uke.
Skal si du tok poenget, gitt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Knaxern skrev: søn mai 22, 2022 3:55 pm NATO-snakkisen er er forbigående. Litt over 3 år til neste valg, og forskjellene har nok økt enda mer til da samtidig som elitepartiene beveger seg mer og mer fra folk flest. Rødt får igjen mye av det tapte innen da.
Tja, folk flest er jo ikke helt grønnsaker. De ser jo nå hva Rødt står for, og det mer eller mindre for første gang på lang tid.

Og Rødt går ikke bort fra meningene sine, de vil stå for det samme ved valget om 3 år. Så vil de nok prøve med populistiske utspill igjen før valget, og da regner jeg med at mer oppegående parti minner folket på Rødts syn på blant annet sikkerhet og NATO-spørsmålet

olek1970

Legg inn av olek1970 »

greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 3:19 pm
olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 2:18 pm
greyserpent skrev: man mai 23, 2022 9:05 pm

Ja, bedre å være raka fant med NATO i ryggen.
Ja, Raka fant er det jo stor fare for at Norge blir🤣🤣🤣
Måtte være om fredags-kommunistene i Rødt kom til makta det da. Og sjansen for at det skjer er vel omtrent like stor som å vinne enorme summer på Eurojackpott hver uke.
Skal si du tok poenget, gitt.
Nei?hva var pengetvditt da?.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 11:04 pm
greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 3:19 pm
olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 2:18 pm

Ja, Raka fant er det jo stor fare for at Norge blir🤣🤣🤣
Måtte være om fredags-kommunistene i Rødt kom til makta det da. Og sjansen for at det skjer er vel omtrent like stor som å vinne enorme summer på Eurojackpott hver uke.
Skal si du tok poenget, gitt.
Nei?hva var pengetvditt da?.
Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.

olek1970

Legg inn av olek1970 »

greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm
olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 11:04 pm
greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 3:19 pm

Skal si du tok poenget, gitt.
Nei?hva var pengetvditt da?.
Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.
Har inntrykk av at de fleste av befolkningen lever rimelig greit ja. Og det viser vel også WHR-rapporten for 2022?

Og Nordmenn har det utvilsomt mye bedre enn befolkninga i ett vist land i Sør-Amerika hvor revolusjonen partiet Rødt hyllet har ført til at landet har gått så fullstendig til helvete at vel selv ikke Mugabe i Zimbabwe greide å styre landet sitt mer i dass, tror du ikke?.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

olek1970 skrev: ons mai 25, 2022 1:10 am
greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm
olek1970 skrev: tir mai 24, 2022 11:04 pm

Nei?hva var pengetvditt da?.
Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.
Har inntrykk av at de fleste av befolkningen lever rimelig greit ja. Og det viser vel også WHR-rapporten for 2022?

Og Nordmenn har det utvilsomt mye bedre enn befolkninga i ett vist land i Sør-Amerika hvor revolusjonen partiet Rødt hyllet har ført til at landet har gått så fullstendig til helvete at vel selv ikke Mugabe i Zimbabwe greide å styre landet sitt mer i dass, tror du ikke?.
1 av 5 barnefamiler har måttet ta opp lån får å betjene strømregninga.

Revolusjonen? De gratulerte vel noen med valgseier? De håpet nok på en annen utvikling ja. Men det hjelper ikke at USA blander seg inn med sanksjoner og drit så fort de lukter litt sosialisme.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ny måling fra Vårt Land i dag: Rødt 6,5% (-0,1).

Ukraina-krig-effekten begynner å virke. På vei under sperregrensa nå.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

greyserpent skrev: ons mai 25, 2022 10:56 am
olek1970 skrev: ons mai 25, 2022 1:10 am
greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm

Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.
Har inntrykk av at de fleste av befolkningen lever rimelig greit ja. Og det viser vel også WHR-rapporten for 2022?

Og Nordmenn har det utvilsomt mye bedre enn befolkninga i ett vist land i Sør-Amerika hvor revolusjonen partiet Rødt hyllet har ført til at landet har gått så fullstendig til helvete at vel selv ikke Mugabe i Zimbabwe greide å styre landet sitt mer i dass, tror du ikke?.
1 av 5 barnefamiler har måttet ta opp lån får å betjene strømregninga.
Strømmen må koste det mangedobbelte av normalt for ikke å skape press i økonomien og inflasjon mener regjeringen og deres støttespillere.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: ons mai 25, 2022 11:48 pm
greyserpent skrev: ons mai 25, 2022 10:56 am
olek1970 skrev: ons mai 25, 2022 1:10 am

Har inntrykk av at de fleste av befolkningen lever rimelig greit ja. Og det viser vel også WHR-rapporten for 2022?

Og Nordmenn har det utvilsomt mye bedre enn befolkninga i ett vist land i Sør-Amerika hvor revolusjonen partiet Rødt hyllet har ført til at landet har gått så fullstendig til helvete at vel selv ikke Mugabe i Zimbabwe greide å styre landet sitt mer i dass, tror du ikke?.
1 av 5 barnefamiler har måttet ta opp lån får å betjene strømregninga.
Strømmen må koste det mangedobbelte av normalt for ikke å skape press i økonomien og inflasjon mener regjeringen og deres støttespillere.
Det merkelige er at du går rundt og innbiller deg at regjeringen som initierte de to strømkablene til Tyskland og UK på et eller annet vis ville ha greid å trylle frem en lavere strømpris, når det nettopp er disse eksportkablene som har gjort strømmen så dyr.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/lo-h ... ee24507dcc

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Er strømmen fortsatt dyr? Ikke hos meg

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm
Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.
Som lavtlønnet så klarer jeg å sette av tusenvis av kroner i aksjer/fond hver måned. Da har man det godt i Norge, det går mer på å kutte i dyre uvaner for de fleste. Mange i Norge setter seg i gjeld for dyre ferier og annet unødvendig forbruk. Slikt bør man egentlig bare gjøre hvis man kan betale for det kontant.

Skulle faktisk ønske jeg vokste opp under trange kår i f.eks Polen, slik at jeg hadde billige vaner og så ble flyttet til Norge senere og fikk jobbe på samme lønn som nå.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Ka9nen skrev: tor mai 26, 2022 5:39 pm
greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm
Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.


Skulle faktisk ønske jeg vokste opp under trange kår i f.eks Polen, slik at jeg hadde billige vaner og så ble flyttet til Norge senere og fikk jobbe på samme lønn som nå.
Hadde vært genialt!

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

greyserpent skrev: tir mai 24, 2022 11:22 pm Norge går så det skriker. Har du inntrykk at det samme gjelder befolkingen? Forksjellene øker mer og mer, stadig raskere.
Men hey, det går jo fint så lenge vi er flinke nok til å ta inn innvandrere som man ikke klarer å integrere, og det er liv i de gamle og funksjonshemmede!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Folk_flesk skrev: tor mai 26, 2022 5:11 pm
Neptun skrev: ons mai 25, 2022 11:48 pm
greyserpent skrev: ons mai 25, 2022 10:56 am

1 av 5 barnefamiler har måttet ta opp lån får å betjene strømregninga.
Strømmen må koste det mangedobbelte av normalt for ikke å skape press i økonomien og inflasjon mener regjeringen og deres støttespillere.
Det merkelige er at du går rundt og innbiller deg at regjeringen som initierte de to strømkablene til Tyskland og UK på et eller annet vis ville ha greid å trylle frem en lavere strømpris, når det nettopp er disse eksportkablene som har gjort strømmen så dyr.

https://frifagbevegelse.no/nyheter/lo-h ... ee24507dcc
Det er ingen regjeringer som har initiert dem, men Statnett og kraftprodusentene. Votert over i stortinget.
Selvsagt er det mulig å ikke eksportere bort "alt vi har" når vi ser konsekvensene av det naive grønne skiftet i Europa, det står bare på viljen.
Men der har EU-partiene og globalistene flertall.

Jeg formoder du ikke i din villfarelse tror at SV og Rødt er tilhengere av billigere strøm? De er motstandere av kraftutbygginger, men vil gjerne forsyne norske oljeplatformer - som de er mot (men ikke pengene) - med strøm. Der har du deres virkelighetsforståelse.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rødt kaller NATO for "morderbande".

https://www.nrk.no/nordland/rodt-politi ... 1.15984191

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»