Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Svar
Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Re: Rødt er nå det fjerde største partiet i Norge

Legg inn av greyserpent »

ulefos skrev: tir feb 22, 2022 8:47 pm
Garindan skrev: tir feb 22, 2022 6:24 am Jeg er en av de som gikk fra Frp/Høyre til Rød
det er ikke så stor forskjell på Rødt og FRP
Da er der like lite forskjell på SV og Frp...nesten. Blir for dumt å lese pisset ditt ang Rødt, særlig med tanke på at du er SV'er sjæl.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kanskje litt respektløst å karakterisere ulefoss sine tanker som urin?

ulefos

Legg inn av ulefos »

greyserpent skrev: tir feb 22, 2022 8:52 pm
Da er der like lite forskjell på SV og Frp...nesten.
leste du at Moxnes sa han hadde lært av FRP? tror du det var politikk eller populisme han mente?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ulefos skrev: ons feb 23, 2022 6:57 pm
greyserpent skrev: tir feb 22, 2022 8:52 pm
Da er der like lite forskjell på SV og Frp...nesten.
leste du at Moxnes sa han hadde lært av FRP? tror du det var politikk eller populisme han mente?
Moxnes og Carl I. Hagen har hatt en slags merkelig forbindelse, men det gikk vel mer på taktiske råd og ikke en felles ideologisk agenda. Hvis de vil interagere og dele tips med hverandre burde ikke det være et problem. De er jo begge klar over at de ikke politisk enige, men likevel kan være gode kolleger.

Baldor

Legg inn av Baldor »

Flyktige meningsmålinger har ingen betydning for størrelsen av et parti. Det er bare valgene som definerer oppslutningen til partiene.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Folk_flesk skrev: ons feb 23, 2022 10:58 pm
Moxnes og Carl I. Hagen har hatt en slags merkelig forbindelse, men det gikk vel mer på taktiske råd og ikke en felles ideologisk agenda.
nettopp, det var derfor jeg spurte om de snakket politikk eller populisme, jeg ser du kaller det taktikk. Det burde ikke være vanskelig å se at Rødt har beveget seg fra et ideologisk parti til et popuistisk parti, og det får de pussigste utslag, som at Rødt nå går inn for fastpris på strøm et sted mellom 30 og 40 øre, samtidig som de er mot vindmøller, både på land og til havs, Rødts løsning er strømsparing, men hvilken grunn skulle man ha til å spare strøm om kilowattprisen er 38 øre

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ulefos skrev: tor feb 24, 2022 10:48 am
Folk_flesk skrev: ons feb 23, 2022 10:58 pm
Moxnes og Carl I. Hagen har hatt en slags merkelig forbindelse, men det gikk vel mer på taktiske råd og ikke en felles ideologisk agenda.
nettopp, det var derfor jeg spurte om de snakket politikk eller populisme, jeg ser du kaller det taktikk. Det burde ikke være vanskelig å se at Rødt har beveget seg fra et ideologisk parti til et popuistisk parti, og det får de pussigste utslag, som at Rødt nå går inn for fastpris på strøm et sted mellom 30 og 40 øre, samtidig som de er mot vindmøller, både på land og til havs, Rødts løsning er strømsparing, men hvilken grunn skulle man ha til å spare strøm om kilowattprisen er 38 øre
Norges mest populistiske parti er i regjering sammen med Arbeiderpartiet.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

I dag ser vi hva Rødts ideologi har ført til gjennom historien - og fører til, likefullt fosser Rødt frem på meningsmålingene.

Folk som stemmer Rødt og SV er en stor skam for Norge.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor feb 24, 2022 5:17 pm I dag ser vi hva Rødts ideologi har ført til gjennom historien - og fører til, likefullt fosser Rødt frem på meningsmålingene.

Folk som stemmer Rødt og SV er en stor skam for Norge.
Ytre høyre er langt værre.
Spør PST

Det er litt 'hjerneblødning' over påstanden din...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor feb 24, 2022 5:32 pm
Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:20 pm
Neptun skrev: tor feb 24, 2022 5:17 pm I dag ser vi hva Rødts ideologi har ført til gjennom historien - og fører til, likefullt fosser Rødt frem på meningsmålingene.

Folk som stemmer Rødt og SV er en stor skam for Norge.
Ytre høyre er langt værre.
Spør PST

Det er litt 'hjerneblødning' over påstanden din...

For noen fjols.
På seg selv kjenner man andre!
Du slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen.
Disse stadige ytringene dine taler tydelig i den retning

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:54 pm
Neptun skrev: tor feb 24, 2022 5:32 pm
Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:20 pm

Ytre høyre er langt værre.
Spør PST

Det er litt 'hjerneblødning' over påstanden din...

For noen fjols.
På seg selv kjenner man andre!
Du slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen.
Disse stadige ytringene dine taler tydelig i den retning
Ingen argumenter som vanlig. Kun personangrep.
Det er vel fordi du ikke har noen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Neptun skrev: tor feb 24, 2022 6:01 pm
Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:54 pm
Neptun skrev: tor feb 24, 2022 5:32 pm


For noen fjols.
På seg selv kjenner man andre!
Du slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen.
Disse stadige ytringene dine taler tydelig i den retning
Ingen argumenter som vanlig. Kun personangrep.
Det er vel fordi du ikke har noen.
Tja, så ingen argumenter i det brune oppgulpet ditt heller, så det fortjener ikke saklig argumentering. Da får du
skrive noe vettugt først.
Men ta en liten sjekk da, har rødt fordømt eller hyllet angrepet som russland har startet med.
Sjekke litt først kan være lurt :lol:
Så spar folk for det hatefulle grumset du kommer med.

startelver

Legg inn av startelver »

Lurer på om Rødt fortsatt er blant de 4 største partiene på neste måling?

ulefos

Legg inn av ulefos »

Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:20 pm
Det er litt 'hjerneblødning' over påstanden din...
understatement

ulefos

Legg inn av ulefos »

startelver skrev: tor feb 24, 2022 6:28 pm Lurer på om Rødt fortsatt er blant de 4 største partiene på neste måling?
unnskyld at jeg svarer deg, men Rødt har ingen forbindelser til Putin, men det er norske politikere som liker denne diktatoren, nå sist en gammel nisse som ville ha folkeavstemming i ukrainske områder om hvorvidt de ville tilhøre Russland eller Ukraina, og ja han sitter på Stortinget igjen, og navnet vil jeg ikke nevne, da blir FRPerne iltre

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 6:05 pm
Neptun skrev: tor feb 24, 2022 6:01 pm
Henningsen skrev: tor feb 24, 2022 5:54 pm

På seg selv kjenner man andre!
Du slår meg ikke som den skarpeste kniven i skuffen.
Disse stadige ytringene dine taler tydelig i den retning
Ingen argumenter som vanlig. Kun personangrep.
Det er vel fordi du ikke har noen.
Tja, så ingen argumenter i det brune oppgulpet ditt heller, så det fortjener ikke saklig argumentering. Da får du
skrive noe vettugt først.
Men ta en liten sjekk da, har rødt fordømt eller hyllet angrepet som russland har startet med.
Sjekke litt først kan være lurt :lol:
Så spar folk for det hatefulle grumset du kommer med.
"Hatefulle grumset"... kan du ikke finne på noe nytt når venstresidens forbilder blir fordømt?

Jeg skrev ikke at Rødt har hyllet angrepet. Nice try.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Rødt tjener stort på å fremstå "for folket - mot makta", og de har lett match i våre dager slik som de andre partiene har håndplukket skattesnytere.

Det Rødt ikke sier noe om, er at om de kommer i posisjon, så vil de kjempe for at du ikke skal ha noen bolig å skatte av.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Daltrey skrev: tor feb 24, 2022 7:40 pm Rødt tjener stort på å fremstå "for folket - mot makta", og de har lett match i våre dager slik som de andre partiene har håndplukket skattesnytere.

Det Rødt ikke sier noe om, er at om de kommer i posisjon, så vil de kjempe for at du ikke skal ha noen bolig å skatte av.
Kommer Rødt i posisjon blir det som en del av en større regjering, og med mange illojale protest velgere som har migrert fra Frp til SP, og nå vurderer Rødt, og de vil fort forsvinne ved første korsvei.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Canucks skrev: tor feb 24, 2022 8:16 pm
Daltrey skrev: tor feb 24, 2022 7:40 pm Rødt tjener stort på å fremstå "for folket - mot makta", og de har lett match i våre dager slik som de andre partiene har håndplukket skattesnytere.

Det Rødt ikke sier noe om, er at om de kommer i posisjon, så vil de kjempe for at du ikke skal ha noen bolig å skatte av.
Kommer Rødt i posisjon blir det som en del av en større regjering, og med mange illojale protest velgere som har migrert fra Frp til SP, og nå vurderer Rødt, og de vil fort forsvinne ved første korsvei.

Jeg håper venstresiden slutter å donere velgere til Rødt. Men det er nok en del som har gått FRP, SP så Rødt. Men jeg tror ikke det kan være så mange som har gått så ekstremt. Jeg tror det er en god mix av SVere, APer og SPer. Jeg tror sannsynligvis vi får ett
eller to parti til i vippe posisjon ved neste valg. Og det kommer til å bli kaos uten like.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Daltrey skrev: tor feb 24, 2022 7:40 pm Rødt tjener stort på å fremstå "for folket - mot makta", og de har lett match i våre dager slik som de andre partiene har håndplukket skattesnytere.

Det Rødt ikke sier noe om, er at om de kommer i posisjon, så vil de kjempe for at du ikke skal ha noen bolig å skatte av.
Man ser fra den listen over sosialistiske stater jeg postet her for noen timer siden at i samtlige sosialistiske land er folket fattige og ufrie (diktatur).

Dette drømmer SV -og Rødt velgere om er det lykkelige, klasseløse samfunnet. Dummere går det ikke an å bli, de eneste som har det bra i disse landene er partipampene som holder folket nede.

Corvus

Legg inn av Corvus »

ulefos skrev: tor feb 24, 2022 7:21 pm
startelver skrev: tor feb 24, 2022 6:28 pm Lurer på om Rødt fortsatt er blant de 4 største partiene på neste måling?
unnskyld at jeg svarer deg, men Rødt har ingen forbindelser til Putin,
Det er ingen som hevder at de har forbindelser til Putin. Men at de deler mye av den kommunistiske tankegangen til gamle Sovjet, via Russland og Putin er noe alle vet.
Og det er skremmende nok.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

ulefos skrev: tor feb 24, 2022 7:21 pm
startelver skrev: tor feb 24, 2022 6:28 pm Lurer på om Rødt fortsatt er blant de 4 største partiene på neste måling?
unnskyld at jeg svarer deg, men Rødt har ingen forbindelser til Putin, men det er norske politikere som liker denne diktatoren, nå sist en gammel nisse som ville ha folkeavstemming i ukrainske områder om hvorvidt de ville tilhøre Russland eller Ukraina, og ja han sitter på Stortinget igjen, og navnet vil jeg ikke nevne, da blir FRPerne iltre
Det er en Rødt-politiker også som har forbindelse dit, riktignok kun lokal-politiker.

https://www.vl.no/nyheter/2021/03/24/no ... lands-sak/

ulefos

Legg inn av ulefos »

Corvus skrev: tor feb 24, 2022 10:25 pm
Det er ingen som hevder at de har forbindelser til Putin. Men at de deler mye av den kommunistiske tankegangen til gamle Sovjet, via Russland og Putin er noe alle vet.
Og det er skremmende nok.
Hvis Putin har en kommunistisk tankegang, hva kan da være årsaken til at han omfavnes av ytre høyre, den siste var Carl i Hagen som kom med åpenbar støtte til Putin for 2 dager siden

Sentrale Frp-ere slutter seg til Hagens Putin-støtte

skriver Minerva, et organ for den anstendige høyresiden

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ulefos skrev: fre feb 25, 2022 8:28 am
Corvus skrev: tor feb 24, 2022 10:25 pm
Det er ingen som hevder at de har forbindelser til Putin. Men at de deler mye av den kommunistiske tankegangen til gamle Sovjet, via Russland og Putin er noe alle vet.
Og det er skremmende nok.
Hvis Putin har en kommunistisk tankegang, hva kan da være årsaken til at han omfavnes av ytre høyre, den siste var Carl i Hagen som kom med åpenbar støtte til Putin for 2 dager siden

Sentrale Frp-ere slutter seg til Hagens Putin-støtte
Om en Rødt-politikere og Carl I er støttespillere til Putin, er det enda et argument for hesteskoteorien.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kv ... ke-mennene

ulefos

Legg inn av ulefos »

meg bekjent er det ytre høyre som støtter Putin, av den enkle grunn at Putin også er en høyreekstremist

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

KongOlav2 skrev: fre feb 25, 2022 8:36 am
ulefos skrev: fre feb 25, 2022 8:28 am
Corvus skrev: tor feb 24, 2022 10:25 pm
Det er ingen som hevder at de har forbindelser til Putin. Men at de deler mye av den kommunistiske tankegangen til gamle Sovjet, via Russland og Putin er noe alle vet.
Og det er skremmende nok.
Hvis Putin har en kommunistisk tankegang, hva kan da være årsaken til at han omfavnes av ytre høyre, den siste var Carl i Hagen som kom med åpenbar støtte til Putin for 2 dager siden

Sentrale Frp-ere slutter seg til Hagens Putin-støtte
Om en Rødt-politikere og Carl I er støttespillere til Putin, er det enda et argument for hesteskoteorien.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kv ... ke-mennene
Garantert noe i det, er også et merkelig skue å lese kommentarfeltet hvor Moxnes tok avstand fra Putin på Facebook hvor Rødt-sympatisører sitter og krangler som tottene fyker mellom seg om Putin er skyldig, eller offer for NATO og vesten og at det kun er forsvar. Tydelig et spørsmål som deler dem der på Rødt-siden på Facebook.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

ulefos skrev: fre feb 25, 2022 9:01 am meg bekjent er det ytre høyre som støtter Putin, av den enkle grunn at Putin også er en høyreekstremist
Ta en titt på Rødt sin FB side, og kommentarene fra folk som helt klart er Rødt-velgere som ikke er fornøyd med Moxnes sin avstand mot Putin her.

I tillegg til folk som Jimmy Dore, Max Blumenthal etc. på Twitter, dette er folk som kjører Putin sitt denazifaction narritiv, og som er godt ankret på ytre venstre, støttespillere av Maduro etc. så kommer man langt nok ut på venstresiden så møtes man igjen med ytre høyre. De stod også samlet om Balkan og støttet Milosevic osv. tidligere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Canucks skrev: fre feb 25, 2022 9:03 am Garantert noe i det, er også et merkelig skue å lese kommentarfeltet hvor Moxnes tok avstand fra Putin på Facebook hvor Rødt-sympatisører sitter og krangler som tottene fyker mellom seg om Putin er skyldig, eller offer for NATO og vesten og at det kun er forsvar. Tydelig et spørsmål som deler dem der på Rødt-siden på Facebook.
Jobbet med en tidligere som var rimelig blodrød. Vi diskuterte jo litt det med ulike kriger og intervensjoner, og hvilke ganger det var akseptabelt at USA blandet seg inn. Han var så USA-motstander at han satt og kokte ihop unnskyldninger for hvorfor det var greit at Irak invaderte Kuwait i 1990, slik at USA dermed kunne demoniseres for at de blandet seg inn. I forlengelse av hans argumentasjon kunne man jo sagt at det var akseptabelt at Russland invaderte Norge om vi kranglet om et stort gassfelt i grenseområdet mellom de to landene i Barentshavet..........

ulefos

Legg inn av ulefos »

KongOlav2 skrev: fre feb 25, 2022 9:07 am
Jobbet med en tidligere som var rimelig blodrød. Vi diskuterte jo litt det med ulike kriger og intervensjoner, og hvilke ganger det var akseptabelt at USA blandet seg inn. Han var så USA-motstander at han satt og kokte ihop unnskyldninger for hvorfor det var greit at Irak invaderte Kuwait i 1990, slik at USA dermed kunne demoniseres for at de blandet seg inn. I forlengelse av hans argumentasjon kunne man jo sagt at det var akseptabelt at Russland invaderte Norge om vi kranglet om et stort gassfelt i grenseområdet mellom de to landene i Barentshavet..........
det er ikke grenser for hva man kan klare å koke i hop når man skal demonisere sine meningsmotstandere, skjerp deg

ulefos

Legg inn av ulefos »

Canucks skrev: fre feb 25, 2022 9:05 am
Ta en titt på Rødt sin FB side, og kommentarene fra folk som helt klart er Rødt-velgere som ikke er fornøyd med Moxnes sin avstand mot Putin her.
en eller annen har skrevet på Facebook, jeg forholder meg til hva politikere sier offentlig, og jeg kjenner ikke til andre enn FRPere som har backet opp Putin, riktignok ikke de siste 24 timer...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»