Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Svar
markantovertak

Re: Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Legg inn av markantovertak »

Rainmaker skrev: fre feb 11, 2022 2:48 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 2:44 pm Men å tro at penger og berømmelse ikke kan korrumpere mennesker er i beste fall naivt slik jeg ser det.
Det er jo bare å se på fenomenet "affluenza" så ser man det.
Som du sier. Dette er et fenomen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre feb 11, 2022 2:44 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 2:21 pm

Og jeg går lengre og mener det er betydelig større sjanse for at penger og berømmelse er en positiv ting, enn en negativ ting. Mye på grunn av man ikke oppnår dette uten at man legger sinnsykt mye i potten sjøl.
For å si det på en annen måte. De som blir rasshøl i fotballen hadde blitt det uansett. Og ikke alle de som ville blitt rasshøl uten fotballen, blir det med fotballen.
Da er det der vi er uenige da.
Altså: Ikke at penger og berømmelse oftere er en positiv ting enn en negativ ting. Man får da håpe og tro at et flertall av menneskeheten hadde ønsket å gjøre gode ting hvis de hadde fått muligheten, og siden fotballspillere også er en del av denne menneskeheten så får man håpe og tro at det samme gjelder for dem.

Men å tro at penger og berømmelse ikke kan korrumpere mennesker er i beste fall naivt slik jeg ser det.
Det vi snakker om, håper jeg, er den helt spesifikke gruppen unge rike fotballspillere. Disse har en motivasjon. Det er ikke å bli rik. Det er å bli gode til å spille fotball. Gode til det som er det morsomste man vet. Jeg er helt sikker på at rikdom og berømmelse korrumperer, men da i mye større grad i miljøer hvor målet er rikdom og berømmelse.

Og igjen. Blir man rik og berømt fordi man er en god fotballspiller så har men hele veien opp hatt en helt annen guidance enn andre som blir rike å berømte ut av ingenting. Som for eksempel en rapper eller eller en børsspekulant. Igjen, sjansen for å justert underveis er stor.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 3:25 pm

Det vi snakker om, håper jeg, er den helt spesifikke gruppen unge rike fotballspillere. Disse har en motivasjon. Det er ikke å bli rik. Det er å bli gode til å spille fotball. Gode til det som er det morsomste man vet. Jeg er helt sikker på at rikdom og berømmelse korrumperer, men da i mye større grad i miljøer hvor målet er rikdom og berømmelse.

Og igjen. Blir man rik og berømt fordi man er en god fotballspiller så har men hele veien opp hatt en helt annen guidance enn andre som blir rike å berømte ut av ingenting. Som for eksempel en rapper eller eller en børsspekulant. Igjen, sjansen for å justert underveis er stor.
Ettersom jeg flere ganger har skrevet at jeg ikke tror det er forskjell på unge fotballspillere kontra andre mennesker når det kommer til menneskelige og mellommenneskelige kvaliteter så har det egentlig heller ikke noen betydning om man diskuterer en gruppe spesifikt eller om man diskuterer mer generelt.

Motivasjon ja. Hvilke motiver hver enkelt har er i utgangspunktet vanskelig å spekulere i, med mindre man kjenner personen eller kjenner til bakgrunnen til denne personen.
Jeg er overbevist om at det sitter mange barn rundtomkring som drømmer om penger, makt, berømmelse og suksess gjennom fotball, musikk eller annet, uten å ha noe som helst begrep om hva det egentlig er eller hva konsekvensene av disse er.
Hvis man ser på Christiano Ronaldo f.eks så var den store drivkraften hans nettopp penger når han var ung. Han kom fra veldig fattige kår, og helt fra han var liten gutt så var målet hans å sørge for at han kunne tjene mye penger slik at hans familie kunne få et godt liv.

Hva tror du er målet til barn som bor i slummen i Nigeria? Tror du virkelig ikke disse vil ha en sterk motivasjon om tjene penger for å gi seg selv, familie og venner et bedre liv?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 3:25 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 2:44 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 2:21 pm

Og jeg går lengre og mener det er betydelig større sjanse for at penger og berømmelse er en positiv ting, enn en negativ ting. Mye på grunn av man ikke oppnår dette uten at man legger sinnsykt mye i potten sjøl.
For å si det på en annen måte. De som blir rasshøl i fotballen hadde blitt det uansett. Og ikke alle de som ville blitt rasshøl uten fotballen, blir det med fotballen.
Da er det der vi er uenige da.
Altså: Ikke at penger og berømmelse oftere er en positiv ting enn en negativ ting. Man får da håpe og tro at et flertall av menneskeheten hadde ønsket å gjøre gode ting hvis de hadde fått muligheten, og siden fotballspillere også er en del av denne menneskeheten så får man håpe og tro at det samme gjelder for dem.

Men å tro at penger og berømmelse ikke kan korrumpere mennesker er i beste fall naivt slik jeg ser det.
Jeg er helt sikker på at rikdom og berømmelse korrumperer,
Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm

Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
I bunn og grunn så har vi vel vært ganske enige alle sammen her.
Det er mulig at Markant ønsket å forsvare en gruppe som han mente fikk ufortjent mye ris for noe som enkeltpersoner må stå til ansvar for, og det er mulig han også har litt rett i det.
Jeg ble nok i hvert fall litt for generaliserende i min iver etter å få frem et poeng, men nå som vi har fått diskutert litt så føler jeg at det hele har blitt litt mer oversiktlig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Mehell skrev: fre feb 11, 2022 4:25 pm
Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm

Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
I bunn og grunn så har vi vel vært ganske enige alle sammen her.
Det er mulig at Markant ønsket å forsvare en gruppe som han mente fikk ufortjent mye ris for noe som enkeltpersoner må stå til ansvar for, og det er mulig han også har litt rett i det.
Jeg ble nok i hvert fall litt for generaliserende i min iver etter å få frem et poeng, men nå som vi har fått diskutert litt så føler jeg at det hele har blitt litt mer oversiktlig.
Jeg er imponert over hvor rolig, grundig og saklig du har argumentert.
Der har jeg mye å lære.

Og jeg skjønner ikke den store motstanden mot at penger og makt kan korrumpere mennesker, det er jo innlysende at det kan være et problem, og som du sier så er ikke det noe spesielt for fotballspillere men det synes jeg da vi har vært flinke til å poengtere, og påpeke at kan være en medvirkende faktor.
Men, som du sier, man er nok ikke helt uenige når alt kommer til alt.
God helg både til enige og uenige!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 3:25 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 2:44 pm

Da er det der vi er uenige da.
Altså: Ikke at penger og berømmelse oftere er en positiv ting enn en negativ ting. Man får da håpe og tro at et flertall av menneskeheten hadde ønsket å gjøre gode ting hvis de hadde fått muligheten, og siden fotballspillere også er en del av denne menneskeheten så får man håpe og tro at det samme gjelder for dem.

Men å tro at penger og berømmelse ikke kan korrumpere mennesker er i beste fall naivt slik jeg ser det.
Jeg er helt sikker på at rikdom og berømmelse korrumperer,
Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
Jeg skjønner at du etter hvert er ivrig etter å være enig med meg. Det er et godt tegn for deg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 5:04 pm
Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 3:25 pm

Jeg er helt sikker på at rikdom og berømmelse korrumperer,
Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
Jeg skjønner at du etter hvert er ivrig etter å være enig med meg. Det er et godt tegn for deg.
Tror ikke helt du skjønner hva som egentlig skjedde...
Men det er helt ok for meg! Du skal få ha din egen virkelighet.
Du har gitt meg en utrolig god latter i hvert fall.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre feb 11, 2022 4:25 pm
Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm

Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
I bunn og grunn så har vi vel vært ganske enige alle sammen her.
Det er mulig at Markant ønsket å forsvare en gruppe som han mente fikk ufortjent mye ris for noe som enkeltpersoner må stå til ansvar for, og det er mulig han også har litt rett i det.
Jeg ble nok i hvert fall litt for generaliserende i min iver etter å få frem et poeng, men nå som vi har fått diskutert litt så føler jeg at det hele har blitt litt mer oversiktlig.
Dette er gode toner, dere er på rett vei begge.
Forskjellen på oss er, slik jeg forstår det, er at dere mener at suksessen er en del av grunnen til at Greenwood har gjort det han angivelig har gjort, at Zouma hadde vært snill mot katter om han ikke var nyrik fotballspiller, at Gylfi hadde styrt unna jenter i yngste laget om han ikke var stjerne på Island.
Om dere ikke mener det så er dere enig med meg.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 5:20 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 4:25 pm
Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 3:53 pm

Så mye krangel og kverrulering og så sier du det samme som vi har prøvd å fortelle deg hele tiden.

BRAVO!!
I bunn og grunn så har vi vel vært ganske enige alle sammen her.
Det er mulig at Markant ønsket å forsvare en gruppe som han mente fikk ufortjent mye ris for noe som enkeltpersoner må stå til ansvar for, og det er mulig han også har litt rett i det.
Jeg ble nok i hvert fall litt for generaliserende i min iver etter å få frem et poeng, men nå som vi har fått diskutert litt så føler jeg at det hele har blitt litt mer oversiktlig.
Dette er gode toner, dere er på rett vei begge.
Forskjellen på oss er, slik jeg forstår det, er at dere mener at suksessen er en del av grunnen til at Greenwood har gjort det han angivelig har gjort, at Zouma hadde vært snill mot katter om han ikke var nyrik fotballspiller, at Gylfi hadde styrt unna jenter i yngste laget om han ikke var stjerne på Island.
Om dere ikke mener det så er dere enig med meg.
Fasiten finner du i innlegget mitt feb 11, 2022 3:53 pm, les både quote fra deg og svar fra meg.
Det tok deg laaang tid men du skjønte det til slutt 👍

Vi andre er forøvrig ferdige med saken vi nå.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Henningsen skrev: fre feb 11, 2022 5:25 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 5:20 pm
Mehell skrev: fre feb 11, 2022 4:25 pm

I bunn og grunn så har vi vel vært ganske enige alle sammen her.
Det er mulig at Markant ønsket å forsvare en gruppe som han mente fikk ufortjent mye ris for noe som enkeltpersoner må stå til ansvar for, og det er mulig han også har litt rett i det.
Jeg ble nok i hvert fall litt for generaliserende i min iver etter å få frem et poeng, men nå som vi har fått diskutert litt så føler jeg at det hele har blitt litt mer oversiktlig.
Dette er gode toner, dere er på rett vei begge.
Forskjellen på oss er, slik jeg forstår det, er at dere mener at suksessen er en del av grunnen til at Greenwood har gjort det han angivelig har gjort, at Zouma hadde vært snill mot katter om han ikke var nyrik fotballspiller, at Gylfi hadde styrt unna jenter i yngste laget om han ikke var stjerne på Island.
Om dere ikke mener det så er dere enig med meg.
Fasiten finner du i innlegget mitt feb 11, 2022 3:53 pm, les både quote fra deg og svar fra meg.
Det tok deg laaang tid men du skjønte det til slutt 👍

Vi andre er forøvrig ferdige med saken vi nå.
Den siteringen var av det stusselige slaget. Men om dere har funnet ut at dere ikke mener fotballen, og det som følger med den, spiller inn i tilfellet som Greenwood og Zouma så er det flott.

Mehell

Legg inn av Mehell »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 5:20 pm
Dette er gode toner, dere er på rett vei begge.
Forskjellen på oss er, slik jeg forstår det, er at dere mener at suksessen er en del av grunnen til at Greenwood har gjort det han angivelig har gjort, at Zouma hadde vært snill mot katter om han ikke var nyrik fotballspiller, at Gylfi hadde styrt unna jenter i yngste laget om han ikke var stjerne på Island.
Om dere ikke mener det så er dere enig med meg.
Nei. Det vi sier er at det ikke kan utelukkes at berømmelse og alt det andre som har blitt nevnt i samme kategori har hatt en medvirkende årsak.
Vi sier altså at makt kan korrumpere, du har sagt deg enig, så da er det faktisk ikke mer å diskutere i denne omgangen.

taknina

Legg inn av taknina »

En bør vel ikke generalisere om spessielle supportergrupperinger selv om vår har fått sine runder, men hvorfor er så mange av disse Liverpoolsupporterne så veldig spessielle. På godt og vont naturligvis. Når en en leser inne på Liverpooltråden så føler en seg hendslengt inne i den gamle twistreklamen. Vern om dine favorittbiter med nebb og klør. Ikke noe spessielt galt i det naturligvis men veldig spessielt når det blir så repeterende om enkeltspillere som da sel sakt er den klart beste i ligaen på sin plass.

Off topic naturligvis men å ta det i Liverpooltråden for andre er vel en risikosport. Og denne tråden har jo uansett glidd totalt ut så.Synest ikke andre dette er at least litt spessielt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Mehell skrev: fre feb 11, 2022 5:55 pm
markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 5:20 pm
Dette er gode toner, dere er på rett vei begge.
Forskjellen på oss er, slik jeg forstår det, er at dere mener at suksessen er en del av grunnen til at Greenwood har gjort det han angivelig har gjort, at Zouma hadde vært snill mot katter om han ikke var nyrik fotballspiller, at Gylfi hadde styrt unna jenter i yngste laget om han ikke var stjerne på Island.
Om dere ikke mener det så er dere enig med meg.
Nei. Det vi sier er at det ikke kan utelukkes at berømmelse og alt det andre som har blitt nevnt i samme kategori har hatt en medvirkende årsak.
Vi sier altså at makt kan korrumpere, du har sagt deg enig, så da er det faktisk ikke mer å diskutere i denne omgangen.
Da er vi ikke enig, fint.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre feb 11, 2022 5:59 pm En bør vel ikke generalisere om spessielle supportergrupperinger selv om vår har fått sine runder, men hvorfor er så mange av disse Liverpoolsupporterne så veldig spessielle. På godt og vont naturligvis. Når en en leser inne på Liverpooltråden så føler en seg hendslengt inne i den gamle twistreklamen. Vern om dine favorittbiter med nebb og klør. Ikke noe spessielt galt i det naturligvis men veldig spessielt når det blir så repeterende om enkeltspillere som da sel sakt er den klart beste i ligaen på sin plass.

Off topic naturligvis men å ta det i Liverpooltråden for andre er vel en risikosport. Og denne tråden har jo uansett glidd totalt ut så.Synest ikke andre dette er at least litt spessielt.
Hva med å bare ta meg og ikke en hel supportergruppeting? Det er for ryddig for deg?

taknina

Legg inn av taknina »

Det ante meg at du faktisk ikke forstår norsk og tar noe helt annet ut av ei norsk setning enn det som faktisk står skrevet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre feb 11, 2022 7:25 pm Det ante meg at du faktisk ikke forstår norsk og tar noe helt annet ut av ei norsk setning enn det som faktisk står skrevet.
Det der er vel i beste fall "norsk".

taknina

Legg inn av taknina »

Speaks volumes

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre feb 11, 2022 8:25 pm Speaks volumes
Når du påstår jeg ikke er istand til å forstå norsk, så skal jeg naturligvis la det ligge, og la deg være mobberen som vanlig. Det hadde vært lett, om du behersket norsk sjøl. Noe du åpenbart ikke gjør.
Da blir det dessverre for artig til at jeg kan la det ligge.

Yesil

Legg inn av Yesil »

markantovertak skrev: fre feb 11, 2022 9:02 pm
taknina skrev: fre feb 11, 2022 8:25 pm Speaks volumes
Når du påstår jeg ikke er istand til å forstå norsk, så skal jeg naturligvis la det ligge, og la deg være mobberen som vanlig. Det hadde vært lett, om du behersket norsk sjøl. Noe du åpenbart ikke gjør.
Da blir det dessverre for artig til at jeg kan la det ligge.
Jeg som trodde han sluttet å mobbe i det sekundet han som barn ble truet på livet med øks av en voksen mann...

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

george_hincapie skrev: søn jan 30, 2022 5:08 pm
newsflash skrev: søn jan 30, 2022 4:58 pm
Saliph skrev: søn jan 30, 2022 4:49 pm

Hmm
Ute av kampen om å bli nominert til årets far der...
Klart det skuffer når dattera ikke lenger kan være sammen med en fyr som tjener omtrent en mill i uka....
Evt om han har fått en god slump med penger fra klubben/ folk i klubben for å vri litt på sannheten?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Greenwood arrestert igjen, for å ha brutt kausjonsvilkårene.

https://www.nrk.no/sport/sportsnyheter- ... 1.16140408

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

newsflash skrev: lør okt 15, 2022 1:54 pm Greenwood arrestert igjen, for å ha brutt kausjonsvilkårene.

https://www.nrk.no/sport/sportsnyheter- ... 1.16140408
Bare å "gratulere!"
Lurer på folka rundt ham, mulig de har gjort alt de kan, barnevakt skal de jo ikke være men kan virke som om det er akkurat dét MG trenger.

Helt utrolig...!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »


startelver

Legg inn av startelver »

Kanskje han prøver å overtale dama til å trekke anmeldelsen mot penger, hvem vet.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Hvor lang tid i fengsel snakker vi om, gitt at han dømmes?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Så overraskende.
Kvinnesyn fra steinalderen. Men enkelte damer lærer ikke å sile dem ut.
Sist redigert av Neptun den lør okt 15, 2022 6:02 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

startelver skrev: lør okt 15, 2022 5:51 pm Kanskje han prøver å overtale dama til å trekke anmeldelsen mot penger, hvem vet.
Spiller vel i grunn ingen rolle, han bryter rettens/dommerens formaninger og vilkårene for løslatelse mot kausjon og "tråkker ut i salaten" nok en gang.
Virker som om han bare ødelegger for seg selv....!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Syns ikke at man kan skylde på klubben for dette. Vil tro klubben bryter all kontakt med personer som Giggs og Greenwood når alt kommer fram.

startelver

Legg inn av startelver »

InsVerderben skrev: lør okt 15, 2022 6:01 pm
startelver skrev: lør okt 15, 2022 5:51 pm Kanskje han prøver å overtale dama til å trekke anmeldelsen mot penger, hvem vet.
Spiller vel i grunn ingen rolle, han bryter rettens/dommerens formaninger og vilkårene for løslatelse mot kausjon og "tråkker ut i salaten" nok en gang.
Virker som om han bare ødelegger for seg selv....!
Ja han har jo ikke noe fotball-liv igjen etter dette uansett, annet enn på amatørnivå. Veldig synd, hadde noen giftige avslutninger foran mål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»