Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Svar
Koskinen

Re: Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Legg inn av Koskinen »

Skjønner jo hvorfor anklagene ble droppet. Når hun har klart å rota rundt med han mens han er under etterforskning for voldtekt av henne. Og så blitt gravid i tillegg. En skandale og et mess uten like.

Tviler på at Mason klarer å holde seg på matta fremover. Er nok en ny Giggs på gang i Manchester.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

taknina skrev: lør feb 25, 2023 5:53 pm
Mehell skrev: lør feb 25, 2023 4:35 pm
taknina skrev: lør feb 25, 2023 2:38 pm

Er det ikke sånn at alle er uskyldige til det motsatte er bevist lenger?

Er vi ikke kommet dit i det herrens år 2023 ja da går det jaggu tregere enn eg trodde med tankegangen en ønsker skal være altoverskyggende i ett demokratisk levesett sånn som jeg håper folk vil ha det.

Spekulasjoner og konspirasjonsteorier har faktisk ingen plass der.
Dette er jo helt feil.
La oss si at din datter treffer en mann som hun faller for. Denne fyren har vært mistenkt for et bestialsk dobbeldrap på sin forrige samboer og hennes unge fra tidligere forhold, men pga en god advokat og det faktum at politiet har ødelagt noen beviser så kunne de ikke dømme ham.

Hadde du vært okei med dette forholdet? Mannen er jo ikke dømt skyldig..


Jeg har faktisk ei datter i tyveårene og hvilke valg hun gjør i alle walks of life er noe av det siste jeg villet vurdert å legge meg borti.
Ikke da ho var barn eller. Alle valg hun har tatt har vært på eget initiativ- Sett ho bare dann og vann etter videregående Ho har vært lærling på en helt annen kant av landet enn vi bor og jobber nå med samboer langt fra oss med renovering av egen kåk utenom så har ikke tid til annet :-) Kjenner omtrent ikke til hans bakgrunni det hele tatt for det er uansett ikke min business.

Jeg vil faktisk heller bli kalt naiv og begå endel tabber å bli kanskje litt latterliggort along the way enn å ha ei kynisk og mistensksom tilnærming til livet og verden å kanskje spare meg og mine for noen skrubbsår.
Merkelig holdning til farsrollen. Jeg har en datter på 19. Og jeg gir henne mange råd om ting og tang. Det kan være økonomi, utdannelse, mannfolk osv. Ønsker selvsagt det beste for mine barn. Ønsker ikke at de skal rote det til slik man ser folk gjøre på luksusfellen. Ønsker at de får seg en skikkelig utdannelse, passer seg for menn med uærlige hensikter osv. Gir henne råd, men selvsagt tar hun valgene selv. Men unge jenter og gutter har godt av å få råd av noen med livserfaring.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Merkelig holdning til farsrollen. Jeg har en datter på 19. Og jeg gir henne mange råd om ting og tang. Det kan være økonomi, utdannelse, mannfolk osv. Ønsker selvsagt det beste for mine barn. Ønsker ikke at de skal rote det til slik man ser folk gjøre på luksusfellen. Ønsker at de får seg en skikkelig utdannelse, passer seg for menn med uærlige hensikter osv. Gir henne råd, men selvsagt tar hun valgene selv. Men unge jenter og gutter har godt av å få råd av noen med livserfaring.
[/quote]


Enig. Sånn er det nok med de aller, aller fleste.
Så skal vi heller ikke glemme at det kan være grunner for at unger flytter langt bort så snart de får muligheten, og kanskje ser at de rådene de får ikke nødvendigvis er de beste.

taknina

Legg inn av taknina »

Koskinen skrev: man feb 27, 2023 7:04 pm
taknina skrev: lør feb 25, 2023 5:53 pm
Mehell skrev: lør feb 25, 2023 4:35 pm

Dette er jo helt feil.
La oss si at din datter treffer en mann som hun faller for. Denne fyren har vært mistenkt for et bestialsk dobbeldrap på sin forrige samboer og hennes unge fra tidligere forhold, men pga en god advokat og det faktum at politiet har ødelagt noen beviser så kunne de ikke dømme ham.

Hadde du vært okei med dette forholdet? Mannen er jo ikke dømt skyldig..


Jeg har faktisk ei datter i tyveårene og hvilke valg hun gjør i alle walks of life er noe av det siste jeg villet vurdert å legge meg borti.
Ikke da ho var barn eller. Alle valg hun har tatt har vært på eget initiativ- Sett ho bare dann og vann etter videregående Ho har vært lærling på en helt annen kant av landet enn vi bor og jobber nå med samboer langt fra oss med renovering av egen kåk utenom så har ikke tid til annet :-) Kjenner omtrent ikke til hans bakgrunni det hele tatt for det er uansett ikke min business.

Jeg vil faktisk heller bli kalt naiv og begå endel tabber å bli kanskje litt latterliggort along the way enn å ha ei kynisk og mistensksom tilnærming til livet og verden å kanskje spare meg og mine for noen skrubbsår.
Merkelig holdning til farsrollen. Jeg har en datter på 19. Og jeg gir henne mange råd om ting og tang. Det kan være økonomi, utdannelse, mannfolk osv. Ønsker selvsagt det beste for mine barn. Ønsker ikke at de skal rote det til slik man ser folk gjøre på luksusfellen. Ønsker at de får seg en skikkelig utdannelse, passer seg for menn med uærlige hensikter osv. Gir henne råd, men selvsagt tar hun valgene selv. Men unge jenter og gutter har godt av å få råd av noen med livserfaring.
[/quote

































Jeg ser ikke på TV så jeg vet ikke hva luksusfellen er . Det er nå en ting.
Ellers er jeg jo prinsippielt enig i det meste av det du skriver her men jeg har større tru på at alle vokser mest på learing by doing og ei større dose av A boy named Sue mentalitet. og ikke puter under armene.

Alt som har med familie og oppdragelse av barn og igrunn all walks of life kan igrunn oppsummerest i ei setning fra en Bjørn Afseliussang.

Vil du bli respekterad av din avbild så må du vise din avbild respekt

Eller om du vil ha respekt fra din familie ditt avkom så må den være 100 prosent gjensidig.

taknina

Legg inn av taknina »

Feil post
Sist redigert av taknina den tir feb 28, 2023 12:24 am, redigert 1 gang totalt.

taknina

Legg inn av taknina »

taknina skrev: tir feb 28, 2023 12:15 am
morrisey skrev: man feb 27, 2023 7:10 pm Merkelig holdning til farsrollen. Jeg har en datter på 19. Og jeg gir henne mange råd om ting og tang. Det kan være økonomi, utdannelse, mannfolk osv. Ønsker selvsagt det beste for mine barn. Ønsker ikke at de skal rote det til slik man ser folk gjøre på luksusfellen. Ønsker at de får seg en skikkelig utdannelse, passer seg for menn med uærlige hensikter osv. Gir henne råd, men selvsagt tar hun valgene selv. Men unge jenter og gutter har godt av å få råd av noen med livserfaring.


Enig. Sånn er det nok med de aller, aller fleste.
Så skal vi heller ikke glemme at det kan være grunner for at unger flytter langt bort så snart de får muligheten, og kanskje ser at de rådene de får ikke nødvendigvis er de beste.




Betre byrde du ber'kje i bakken enn mannavit mykje.
D'er betre enn gull i frammand gard
Vit er vesalmanns trøyst






















Betre byrdi du ber'kje i bakken enn mannavit mykje.
D'er betre enn gull i frammand gard.
Vit er vesalmanns trøyst
[/quote]

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Finnes et sted mellom å være overbeskyttende som far og ansvarsfraskrivelse.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Shakespeare kunne ikke skrevet en vakrere kjærlighetsroman

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


guru

Legg inn av guru »

chelsea8 skrev: tir jun 06, 2023 7:22 am
Det må man si er en uventet vending. Han bør vel helst spille med øreplugger i bortekampene. Det kommer til å bli stygt.

Men stemmer dette da? Tillater meg å tvile på denne kilden. Vil jo bli noe helt enormt med støy rundt han som person. Kan ikke seg for meg at ETH ønsker dette.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

guru skrev: tir jun 06, 2023 7:33 am
chelsea8 skrev: tir jun 06, 2023 7:22 am
Det må man si er en uventet vending. Han bør vel helst spille med øreplugger i bortekampene. Det kommer til å bli stygt.

Men stemmer dette da? Tillater meg å tvile på denne kilden. Vil jo bli noe helt enormt med støy rundt han som person. Kan ikke seg for meg at ETH ønsker dette.
Jeg er fortsatt overbevist om at hvis det ikke eksisterer en svært plausibel forklaring som uskylddigjør det hele (opptaket, bildene, innlegget hun skrev), så er det no go.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: tir jun 06, 2023 7:22 am
Jeg er litt overrasket over at alle synes det er så åpenbart at Man Utd skal sparke han. Som om dette ikke er komplisert. Jeg hadde forventet et salg eller utlån, og tror fortsatt dette må være den beste løsningen for alle parter.

Kan ledelsen til Man Utd sparke Greenwood (eller løse han fra kontrakten som det mer presist heter) uten at det fremstår som om man mener at han er skyldig? Hva er etterlatt inntrykk? Er dette uproblematisk?

Den enkleste løsningen er å sparke han. Det er hva majoriteten av supporterne ønsker. Det er ikke stuerent å mene noe annet i dag. Det fremstår opportunistisk å mene noe annet. Jeg synes det er en lettvint og enkel fremstilling av en komplisert og trist sak.

lund

Legg inn av lund »

Problemet for United (eller vel så mye for Greenwood egentlig) er jo at det opptaket er veldig vanskelig å bortforklare. Vil bli et shitshow uten like om man begynner å bruke ham.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg synes det er rart de ikke har "stått fram" tidligere, men det har kanskje vært for ikke å forstyrre Uniteds sesong.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fyren må gå gjennom en evolusjon og utvikle tykkere hud enn tidligere registrert på et menneske. Uansett hva han sier i all verdens intervjuer og er blitt frikjent i retten så kommer han til å få høre det hver eneste gang han er på banen.

Jack

Legg inn av Jack »

chelsea8 skrev: tir jun 06, 2023 7:22 am
► Show Spoiler
Kilde: Trust me bro!

Du har en interessant twitterfeed, det må jeg si. Ekstremt mye United. Obsessed er vel kanskje ordet som beskriver det best.
Sist redigert av Jack den tir jun 06, 2023 12:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 11:37 am Jeg synes det er rart de ikke har "stått fram" tidligere, men det har kanskje vært for ikke å forstyrre Uniteds sesong.
Har nok fått ganske så klar beskjed om å holde kjeft, om alt

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:01 pm
missChance skrev: tir jun 06, 2023 11:37 am Jeg synes det er rart de ikke har "stått fram" tidligere, men det har kanskje vært for ikke å forstyrre Uniteds sesong.
Har nok fått ganske så klar beskjed om å holde kjeft, om alt
I hvert fall ut sesongen. Men hvis han skal ha noe håp om å komme tilbake, kan jeg ikke skjønne annet enn at han - og de - må snakke.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Dama til MG går ut med melding om at ting skjer bak kulissene, som i at det ikke var et engangstilfelle. Hun har da både hatt tid til å rådføre seg med folk rundt eller i det minste tenke gjennom dette. Når saken vel når politiet er det en prosess som tar svært lang tid og der ting kunne blitt rettet opp langt tidligere "hvis det ikke var noe" og kun en overrasksjon, ev fakeblod som ble brukt der.

Spent på hvordan de vil vinkle dette i intervjuet, men det er vel nærliggende å tro at det blir lagt på jenta som rett og slett overreagerte og at det egentlig ikke var noe å snakke om. For ved det minste lille som blir lagt på MG så vil han nok ha liten sjanse å få en aksept fra Unitedfansen, men folk vil nok ha en vond smak i munnen uansett når man er inne på temaet selv ved frikjennelse..

Jeg må i ærlighetens navn si at jeg er for et salg hvis ikke kontrakten går ut i morgen. Å konstant ha motstanderfans som pusher for å få Greenwood i ubalanse er ikke noe United vil tjene på. Jeg tror personlig at Greenwood er skyldig selv om maktprosesser pusher for noe annet. Om den makta er klubb (for å få en spiller tilbake) eller pengene som MG potensielt har å vinne på dette (+ for både mason og jenta), vet ikke...men noe virker det å være som vil dytte denne saken under matta, som om absolutt ikke noe har skjedd.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

TrueTopRed skrev: tir jun 06, 2023 12:15 pm Dama til MG går ut med melding om at ting skjer bak kulissene, som i at det ikke var et engangstilfelle. Hun har da både hatt tid til å rødføre seg med folk rundt eller i det minste tenke gjennom dette. Når saken vel når politiet er det en prosess som tar svært lang tid og der ting kunne blitt rettet opp langt tidligere "hvis det ikke var noe" og kun en overrasksjon, ev fakeblod som ble brukt der.

Spent på hvordan de vil vinkle dette i intervjuet, men det er vel nærliggende å tro at det blir lagt på jenta som rett og slett overreagerte og at det egentlig ikke var noe å snakke om. For ved det minste lille som blir lagt på MG så vil han nok ha liten sjanse å få en aksept fra Unitedfansen, men folk vil nok ha en vond smak i munnen uansett når man er inne på temaet selv ved frikjennelse..

Jeg må i ærlighetens navn si at jeg er for et salg hvis ikke kontrakten går ut i morgen. Å konstant ha motstanderfans som pusher for å få Greenwood i ubalanse er ikke noe United vil tjene på. Jeg tror personlig at Greenwood er skyldig selv om maktprosesser pusher for noe annet. Om den makta er klubb (for å få en spiller tilbake) eller pengene som MG potensielt har å vinne på dette (+ for både mason og jenta), vet ikke...men noe virker det å være som vil dytte denne saken under matta.
Jeg tror minst håpløse strategi vil være omvendt. Fremstå som en angrende synder. En "troubled young man" som har jobbet med seg selv for å bli en bedre person, klart det og vunnet tilbake kjærestens tillit. Svært vanskelig øvelse, som vil kreve en del balansering på kanten mot å inkriminere seg selv og antakeligvis en del grining, men det vi alle har sett og hørt må nulles ut på et vis.

Eventuelt kan det gjøres ved at det presenteres soleklare bevis for vi har sett og hørt er forfalsket. Å kaste kjæresten under bussen og få henne til å si at hun "overreagerte" på det vi alle har sett og hørt vil bare gjøre vondt enda mye verre.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

missChance skrev: tir jun 06, 2023 12:10 pm
Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:01 pm
missChance skrev: tir jun 06, 2023 11:37 am Jeg synes det er rart de ikke har "stått fram" tidligere, men det har kanskje vært for ikke å forstyrre Uniteds sesong.
Har nok fått ganske så klar beskjed om å holde kjeft, om alt
I hvert fall ut sesongen. Men hvis han skal ha noe håp om å komme tilbake, kan jeg ikke skjønne annet enn at han - og de - må snakke.
Hvis det er aktuelt så er nok all PR ganske kontrollert av United, og det vil vel ikke være overraskende hvis de prøver å dyppe tærne litt i vannet for å se an reaksjonen før noe evt avklares

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Glycinello skrev: tir jun 06, 2023 11:42 am Fyren må gå gjennom en evolusjon og utvikle tykkere hud enn tidligere registrert på et menneske. Uansett hva han sier i all verdens intervjuer og er blitt frikjent i retten så kommer han til å få høre det hver eneste gang han er på banen.
Han har ikke engang vært i retten :)

Spillerne får uansett høre verre ting, så tror ikke det er all verdens til problemstilling. Et potensielt PR mareritt for United er langt verre

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:47 pm
Glycinello skrev: tir jun 06, 2023 11:42 am Fyren må gå gjennom en evolusjon og utvikle tykkere hud enn tidligere registrert på et menneske. Uansett hva han sier i all verdens intervjuer og er blitt frikjent i retten så kommer han til å få høre det hver eneste gang han er på banen.
Han har ikke engang vært i retten :)

Spillerne får uansett høre verre ting, så tror ikke det er all verdens til problemstilling. Et potensielt PR mareritt for United er langt verre
Da er det jeg som husker feil. Det ble vel ikke rettsak pga manglende bevis eller ny informasjon?
Men ja. Pr-mareritt og ikke bra for omdømmet.

Dubia

Legg inn av Dubia »

Fantastiske nyheter. Godt håndtert av klubben

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Brezjnev skrev: tir jun 06, 2023 12:35 pm Jeg tror minst håpløse strategi vil være omvendt. Fremstå som en angrende synder. En "troubled young man" som har jobbet med seg selv for å bli en bedre person, klart det og vunnet tilbake kjærestens tillit. Svært vanskelig øvelse, som vil kreve en del balansering på kanten mot å inkriminere seg selv og antakeligvis en del grining, men det vi alle har sett og hørt må nulles ut på et vis.
Ja jeg enig i at det du skriver, det er nok den beste måten å gjøre det på. Da vil man synes synd på han istedet for og der det bunner i dyp kjærlighet ;). For klubbens beste så føler jeg uansett at han bør komme seg videre. Vanskelig å få til selvsagt med 3 år til og £75k i uken, men mulig.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Glycinello skrev: tir jun 06, 2023 12:50 pm
Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:47 pm
Glycinello skrev: tir jun 06, 2023 11:42 am Fyren må gå gjennom en evolusjon og utvikle tykkere hud enn tidligere registrert på et menneske. Uansett hva han sier i all verdens intervjuer og er blitt frikjent i retten så kommer han til å få høre det hver eneste gang han er på banen.
Han har ikke engang vært i retten :)

Spillerne får uansett høre verre ting, så tror ikke det er all verdens til problemstilling. Et potensielt PR mareritt for United er langt verre
Da er det jeg som husker feil. Det ble vel ikke rettsak pga manglende bevis eller ny informasjon?
Men ja. Pr-mareritt og ikke bra for omdømmet.
A CPS spokesperson said: “We have a duty to keep cases under continuous review.

“In this case a combination of the withdrawal of key witnesses and new material that came to light meant there was no longer a realistic prospect of conviction.

Kvinnfolket til Mason har vel ikke ønsket å bidra, antar at familien hennes ikke har vært villige til å hjelpe påtalemyndigheten heller.

Det skal uansett bli interessant om man noensinne får vite hva "new material" er.

I utgangspunktet har jeg jo ekstremt liten tiltro til påtalemyndigheten i England, spesielt etter Mendy saken. Problemet her er jo uansett opptaket og bildene av en blodig kjæreste. Vanskelig å komme seg rundt den, til tross for at han ikke havner i retten

MentalM

Legg inn av MentalM »

Vi har alle sett bildene og hørt lydklippet. Ingen plass til noen som gjør slikt mot et annet levende vesen.

PR messig for United må da dette være uaktuelt?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:58 pm
Glycinello skrev: tir jun 06, 2023 12:50 pm
Harduetforslag skrev: tir jun 06, 2023 12:47 pm

Han har ikke engang vært i retten :)

Spillerne får uansett høre verre ting, så tror ikke det er all verdens til problemstilling. Et potensielt PR mareritt for United er langt verre
Da er det jeg som husker feil. Det ble vel ikke rettsak pga manglende bevis eller ny informasjon?
Men ja. Pr-mareritt og ikke bra for omdømmet.
A CPS spokesperson said: “We have a duty to keep cases under continuous review.

“In this case a combination of the withdrawal of key witnesses and new material that came to light meant there was no longer a realistic prospect of conviction.

Kvinnfolket til Mason har vel ikke ønsket å bidra, antar at familien hennes ikke har vært villige til å hjelpe påtalemyndigheten heller.

Det skal uansett bli interessant om man noensinne får vite hva "new material" er.

I utgangspunktet har jeg jo ekstremt liten tiltro til påtalemyndigheten i England, spesielt etter Mendy saken. Problemet her er jo uansett opptaket og bildene av en blodig kjæreste. Vanskelig å komme seg rundt den, til tross for at han ikke havner i retten
Ja, og den ble vel kanslje ikke styrket da The Crown Prosecution Service (CPS) og Greater Manchester Police i pressekonferansen frafalt tiltalen mot Mason Greenwood, men i samme åndedrag beklaget dette (med tungt hjerte)og med dette antydet at M.G. var skyldig....!?

De skulle ha forholdt seg formelle og nøytrale men opotro amatørmessig, forhåndsdømmende og stigmatiserende med de følgene det får....!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»