Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Svar
InsVerderben

Re: Mason Greenwood anklaget for vold og voldtekt

Legg inn av InsVerderben »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 3:51 pm
InsVerderben skrev: tor feb 02, 2023 3:49 pm
Canucks skrev: tor feb 02, 2023 3:29 pm

Tips er at dama har trukket tilbake alt, og at det derfor er vanskelig og få en dom juridisk da hun ikke ønsker og vitne.
Prøvde/gjorde det tidlig i saken, men etter at lydopptaket kom politiet/aktor i hende opprettet de anmeldelse/sak/etterforskning.

Crown Prosecution Service som formelt har droppet saken og da 9 det tyde på at siktelsen aldri har holdt vann i utgangspunktet....!

https://www.google.com/amp/s/www.dailys ... 116158.amp

I såfall, å skulle bruke 1 år på komme til den konklusjonen virker skandaløst....!
JA. En enorm skandale at de har brukt så lang tid og kanskje potensielt ødelagt noe som kunne ha blitt en strålende karriere på banen.
Andre debattanter her inne har poengtert etterslepet av saker i britisk rettsvesen og hvordan dette har påvirket andre som er dårligere stilt og ovenfor verre anklager.

Meget beklagelig det hele og bryr meg lite om fotballen her, verre er det for partene om de er ofre, overgriper eller ikke.
De og deres familier har levd med dette 12 måneder i uvisshet, men garantert "fått sitt" av omgivelsene og i sosiale medier...!

Tar ingen side, bare synes at dette kunne blitt avklart tidligere og til det beste for alle parter!

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:06 pm Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.
Det er en del som mener at klubben skal kvitte seg med ham asap. De sitter med en liten bombe i fanget, ja.

Jack

Legg inn av Jack »

Typisk catch-22 dette for United. Taper uansett. Det beste hadde vært å finne en løsning der Greenwood løses fra kontrakten på en eller annen måte.

Jeg vil heller spille med en mann mindre på banen resten av sesongen enn å se denne latterlige figuren av en voldtektsforbryter ikledd United-drakt.

Problemer er vel at Glazers fort ser på Greenwood som en asset verdt £125m.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack_Daniels skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm Typisk catch-22 dette for United. Taper uansett. Det beste hadde vært å finne en løsning der Greenwood løses fra kontrakten på en eller annen måte.

Jeg vil heller spille med en mann mindre på banen resten av sesongen enn å se denne latterlige figuren av en voldtektsforbryter ikledd United-drakt.

Problemer er vel at Glazers fort ser på Greenwood som en asset verdt £125m.
Det kan vel ikke være så vanskelig? Vil tro det er plenty av klubber som er villig til å gi Greenwood en enorm sign on hvis han er gratis.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

missChance skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm
Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:06 pm Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.
Det er en del som mener at klubben skal kvitte seg med ham asap. De sitter med en liten bombe i fanget, ja.
CPS og Manchester-politiet gjør det ikke akkurat lettere heller. Man skal være mellom linjene-analfabet for ikke å skjønne at de mener han er skyldig som fy, men er nødt til å legge vekk saken fordi det ikke kan bevises tilstrekkelig gjennomsolid. Det er ikke ett ord om uskyld, kun om bevissituasjonen, selv ikke det obligatoriske "alle er å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist" har de funnet grunn til å ta med. Politiet sier vel også mer eller mindre rett ut at de skjønner avgjørelsen, men tar det tungt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:06 pm Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.
Godt poeng.
Klubben må håndtere dette, kinkig sak og er meget spent på hva de nå gjør.
MG kan ikke lenger suspenderes og skal tilbake i jobb uansett hvor uspiselig dette eventuelt er for ledelsen.

Greater Manchester Police/Crown Prosecution Service har trukket alle tiltalepunkter men klarer ikke helt å dy seg allikevel, gitt deres uttalelse om at avgjørelsen "ikke ble tatt med letthet" og at "overgrep mot kvinner er uakseptabelt... !

https://www.google.com/amp/s/www.dailys ... 116158.amp

Tiltalen holdt ikke og da burde de avstått å kommentere videre i det hele tatt, for med dette holder de liv i en sak som er juridisk død og dét er uakseptabelt...!

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 4:36 pm
Jack_Daniels skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm Typisk catch-22 dette for United. Taper uansett. Det beste hadde vært å finne en løsning der Greenwood løses fra kontrakten på en eller annen måte.

Jeg vil heller spille med en mann mindre på banen resten av sesongen enn å se denne latterlige figuren av en voldtektsforbryter ikledd United-drakt.

Problemer er vel at Glazers fort ser på Greenwood som en asset verdt £125m.
Det kan vel ikke være så vanskelig? Vil tro det er plenty av klubber som er villig til å gi Greenwood en enorm sign on hvis han er gratis.
Jeg vet ikke. Tricky situasjon.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jack_Daniels skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm Typisk catch-22 dette for United. Taper uansett. Det beste hadde vært å finne en løsning der Greenwood løses fra kontrakten på en eller annen måte.

Jeg vil heller spille med en mann mindre på banen resten av sesongen enn å se denne latterlige figuren av en voldtektsforbryter ikledd United-drakt.

Problemer er vel at Glazers fort ser på Greenwood som en asset verdt £125m.
Usikker på hvorfor man trekker frem Glazers og en teoretisk verdivurdering, men målt opp mot sponsorinntekter og imaget til Manchester United så er den teoretiske markedsverdien til Greenwood forsvinnende liten.

For United sin del så er jo dette uansett det mest kompliserte utfallet, så det mest sannsynlige nå er at Greenwood får en kompensasjon og løses fra kontrakten.

Jack

Legg inn av Jack »

Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:39 pm
missChance skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm
Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:06 pm Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.
Det er en del som mener at klubben skal kvitte seg med ham asap. De sitter med en liten bombe i fanget, ja.
CPS og Manchester-politiet gjør det ikke akkurat lettere heller. Man skal være mellom linjene-analfabet for ikke å skjønne at de mener han er skyldig som fy, men er nødt til å legge vekk saken fordi det ikke kan bevises tilstrekkelig gjennomsolid. Det er ikke ett ord om uskyld, kun om bevissituasjonen, selv ikke det obligatoriske "alle er å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist" har de funnet grunn til å ta med. Politiet sier vel også mer eller mindre rett ut at de skjønner avgjørelsen, men tar det tungt.
Det var en veldig forsiktig måte å ordlegge seg på, ja.

"Vi vet du har gjort det, men kan dessverre ikke bevise det i en rettssak akkurat nå."

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Ikke så sikker på det. Vil tro 90% av fansen til alle klubber i England ikke vil ha MG selv om det sportslig er en kjempestor oppgradering på det de har av spisser fra før.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:39 pm
missChance skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm
Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:06 pm Det blir spennende å se hva for slags "new material" det henvises til, for med det som ligger ute så skal det mer enn manglende rettssak til for å frikjenne ham i omverdenens øyne. For å parafrasere politiet fra pressekonferansen om drapet på Knut Kristiansen; jeg fastslår ikke juridisk skyld, men jeg er sikker nok på hva som skjedde. Han får ikke sponsorshipene sine tilbake, for å si det slik.

Men det blir interessant å se hva klubben gjør nå som han er juridisk ren. Dette var vel omtrent det verste resultatet for dem.
Det er en del som mener at klubben skal kvitte seg med ham asap. De sitter med en liten bombe i fanget, ja.
CPS og Manchester-politiet gjør det ikke akkurat lettere heller. Man skal være mellom linjene-analfabet for ikke å skjønne at de mener han er skyldig som fy, men er nødt til å legge vekk saken fordi det ikke kan bevises tilstrekkelig gjennomsolid. Det er ikke ett ord om uskyld, kun om bevissituasjonen, selv ikke det obligatoriske "alle er å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist" har de funnet grunn til å ta med. Politiet sier vel også mer eller mindre rett ut at de skjønner avgjørelsen, men tar det tungt.
Samtidig som "nytt materiale" da blir nevnt. Klart som blekk ...

Men selv om ikke de vil offentliggjøre nytt materiale, kan vel H og M gjøre det hvis de ønsker?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kommentarfeltet på TV2 sin Facebook-post var jo fryktelig interessant.

Tydeligvis mange Man Utd-supportere som gleder seg til å se Mason i drakta igjen.

Jack

Legg inn av Jack »

Chromeback skrev: tor feb 02, 2023 4:45 pm Kommentarfeltet på TV2 sin Facebook-post var jo fryktelig interessant.

Tydeligvis mange Man Utd-supportere som gleder seg til å se Mason i drakta igjen.
Jeg er så glad for at jeg har slettet hele Facebook-profilen min. Bare psykopater og bots fra trollefabrikker som er aktive i kommentarfelt er mitt inntrykk. Det eneste jeg savner er marketplace.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

missChance skrev: tor feb 02, 2023 4:44 pm
Brezjnev skrev: tor feb 02, 2023 4:39 pm
missChance skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm

Det er en del som mener at klubben skal kvitte seg med ham asap. De sitter med en liten bombe i fanget, ja.
CPS og Manchester-politiet gjør det ikke akkurat lettere heller. Man skal være mellom linjene-analfabet for ikke å skjønne at de mener han er skyldig som fy, men er nødt til å legge vekk saken fordi det ikke kan bevises tilstrekkelig gjennomsolid. Det er ikke ett ord om uskyld, kun om bevissituasjonen, selv ikke det obligatoriske "alle er å anse som uskyldig inntil det motsatte er bevist" har de funnet grunn til å ta med. Politiet sier vel også mer eller mindre rett ut at de skjønner avgjørelsen, men tar det tungt.
Samtidig som "nytt materiale" da blir nevnt. Klart som blekk ...

Men selv om ikke de vil offentliggjøre nytt materiale, kan vel H og M gjøre det hvis de ønsker?
Det antar jeg jo at de kan, og om de ikke kan så bør de gjøre det fort som faen likevel. Det er så vidt jeg kan se eneste muligheten som finnes for å redde situasjonen, at dette "new material" offentliggjøres. Samt at offentligheten finner det mer overbevisende enn hva CPS og politiet tydeligvis gjør.
Sist redigert av Brezjnev den tor feb 02, 2023 4:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Chromeback skrev: tor feb 02, 2023 4:45 pm Kommentarfeltet på TV2 sin Facebook-post var jo fryktelig interessant.
Når har et kommentarfelt på FB vært et sted man går til for å finne saklige og gode kommentarer?

Jack

Legg inn av Jack »

F_Brandy skrev: tor feb 02, 2023 4:48 pm
Koskinen skrev: tor feb 02, 2023 4:39 pm Rimelig sikker på at han er ferdig på toppnivå. Det lydklippet vil følge han på enhver fotballstadion. Og publikum vil nok ikke være tilgivende. Hvem ønsker den uroen han vil sørge for i en spillergruppe?
Ched Evans spiller i Championship, det er ikke mye snakk om det lengre. Folk glemmer med tiden. Vil antakelig gå lengre her, spesielt mtp det som finnes av bevis, men Greenwood spiller fotball på toppnivå om han er villig til å ta støyten.

Drar innlegget hit. Men ble det ikke ny rettsak for Evans' tilfelle hvor han ble frikjent og tilkjent erstatning da...?

Jack

Legg inn av Jack »

Saliph skrev: tor feb 02, 2023 4:50 pm Marcos Alonso drepte ei jente og han har jo hatt en okay karriere.
Elsket av Chelsea-gjengen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

tbb skrev: tor feb 02, 2023 4:36 pm
Jack_Daniels skrev: tor feb 02, 2023 4:33 pm Typisk catch-22 dette for United. Taper uansett. Det beste hadde vært å finne en løsning der Greenwood løses fra kontrakten på en eller annen måte.

Jeg vil heller spille med en mann mindre på banen resten av sesongen enn å se denne latterlige figuren av en voldtektsforbryter ikledd United-drakt.

Problemer er vel at Glazers fort ser på Greenwood som en asset verdt £125m.
Det kan vel ikke være så vanskelig? Vil tro det er plenty av klubber som er villig til å gi Greenwood en enorm sign on hvis han er gratis.
Det skal jeg garantere det ikke er i England. Han må ut av UK om han vil spille profesjonell fotball. Enhver britisk klubb vil få en shitstorm uten like om de signerer ham. Øst Europa eller midtøsten virker mest sannsynlig.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tinkler skrev: tor feb 02, 2023 4:49 pm
Chromeback skrev: tor feb 02, 2023 4:45 pm Kommentarfeltet på TV2 sin Facebook-post var jo fryktelig interessant.
Når har et kommentarfelt på FB vært et sted man går til for å finne saklige og gode kommentarer?
Fair enough.

Jesman

Legg inn av Jesman »

Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 4:02 pm
Jesman skrev: tor feb 02, 2023 4:00 pm
Kul_Djevel skrev: tor feb 02, 2023 3:39 pm

Han er jo nå frifunnet juridisk. At folk har fantasier utover det er jo bare trist for de som har slike fantasier.

Så får vi håpe han er tilbake på fotballbanen og at han har trent godt på egenhånd så det ikke blir altfor vanskelig for han å komme tilbake. Jeg sa jo dette for lenge siden at de hadde en tynn sak i utgangspunktet. Rettssikkerheten vinner igjen - men kanskje med ett nødskrik.
Frifunnet fra en trukket tiltale?
Selvsagt er man frifunnet for de påståtte handlinger når man ikke blir tiltalt. Har du ikke hørt om prinsippet at man er uskyldig til det motsatte er bevist? Ingen tiltale - han er fortsatt uskyldig.
Om han er skyldig eller ei spiller ingen rolle. Tiltalen er droppet. Det er ikke det samme som å bli frifunnet. Sånn juridisk. Man kan ikke frifinnes eller dømmes så lenge det ikke foreligger en tiltale.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Vanskelig sak for United dette. Men kan vanskelig se for meg at MG få noe stor karriere i England etter dette. I utlandet bør det dog finnes muligheter. I I Italia kan man vel komme seg unna mye rart.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

GoldenTeacher skrev: tor feb 02, 2023 5:27 pm Vanskelig sak for United dette. Men kan vanskelig se for meg at MG få noe stor karriere i England etter dette. I utlandet bør det dog finnes muligheter. I I Italia kan man vel komme seg unna mye rart.
Alonso kom jo unna med drap.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Selv om damen hans trekker søksmålet, kan vel politiet etterforske selv? Hvis bevisene hadde vært helt klink klare burde jo det være en enkel sak å dømme han. Eller er det annerledes i England?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 5:37 pm Selv om damen hans trekker søksmålet, kan vel politiet etterforske selv? Hvis bevisene hadde vært helt klink klare burde jo det være en enkel sak å dømme han. Eller er det annerledes i England?
Kvinnfolket har da aldri saksøkt. Politiet etterforsket jo saken på egenhånd, basert på det som ble lagt ut i sosiale medier januar 22. Nå nekter vel hun å i det hele tatt vitne i saken.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: tor feb 02, 2023 6:34 pm
Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 5:37 pm Selv om damen hans trekker søksmålet, kan vel politiet etterforske selv? Hvis bevisene hadde vært helt klink klare burde jo det være en enkel sak å dømme han. Eller er det annerledes i England?
Kvinnfolket har da aldri saksøkt. Politiet etterforsket jo saken på egenhånd, basert på det som ble lagt ut i sosiale medier januar 22. Nå nekter vel hun å i det hele tatt vitne i saken.
Bor de ikke sammen?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Blir bra å se Mason Greenwood tilbake på banen. Personlig mener jeg han var noe oppskrytt som spiller, men han hadde potensiale. Kanskje det går en faen i han nå og at han faktisk får dette potensialet til å vokse.

Saliph

Legg inn av Saliph »


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Harduetforslag skrev: tor feb 02, 2023 6:34 pm
Megapixsel skrev: tor feb 02, 2023 5:37 pm Selv om damen hans trekker søksmålet, kan vel politiet etterforske selv? Hvis bevisene hadde vært helt klink klare burde jo det være en enkel sak å dømme han. Eller er det annerledes i England?
Kvinnfolket har da aldri saksøkt. Politiet etterforsket jo saken på egenhånd, basert på det som ble lagt ut i sosiale medier januar 22. Nå nekter vel hun å i det hele tatt vitne i saken.
Anmeldt da?
Hvis saken var slam dunk ville vel de fortsatt med tiltalen?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Saliph skrev: tor feb 02, 2023 6:45 pm
Forventet og forståelig.
Feigt om United nå velger å avslutte kotrakten, men vi får se...!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»